Mergi la conţinut

Scoala Moto Ami

Prieteni
  • Conţinut

    67
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Online

    22m 55s

Despre Scoala Moto Ami

Vizitatori recenţi

162 vizualizări profil
  1. Ghidul motociclistului începător

    Ghid pentru începutul plimbărilor cu motorul în trafic Important este să te bucuri de drum şi să te plimbi în siguranţă cu motocicleta. Pentru asta, trebuie să îţi acorzi timpul necesar pentru crearea reflexelor şi să nu îţi forţezi limitele. Vezi mai jos un scurt ghid. [embedded content] Echipamentul Echipamentul complet te va ajuta să mergi mai relaxat, chiar dacă e incomod la început. În caz de nevoie, îşi va face datoria: să te protejeze. În timp ce te echipezi, porneşte motorul să se încălzească. Nu pleca cu şocul tras sau cu motorul rece. Acomodarea Ia-ţi repere. Cu motorul îndreptat, te uiţi pe rând în fiecare oglindă la un obiect/maşină din spate. Apoi te uiţi în spate să vezi dimensilunile reale. Nu uita să ridici cricul înainte să pleci de pe loc, cu asigurare şi semnal. În mers, semnalizează orice schimbare de direcţie şi nu uita să opreşti semnalul. Cu motorul pe cric, ridici picioarele în scăriţe şi simulezi plecarea: dai semnal, te asiguri şi opreşti semnalul. Ridici cricul şi laşi greutatea motorului când pe un picior, când pe altul, să îţi dai seama cât îl poţi susţine fără probleme. Chestiuni tehnice Încearcă să ocoleşti gurile de canal, deoarece pot fi instabile, dar şi gropile. Daca nu poţi ocoli, treci peste, dar drept, nu în diagonală. Este valabil şi pentru limitatoare de viteză şi calea ferată. Acţionează frânele înainte de obstacol, nu în timp ce treci peste el. Astfel, vei trece mai lin şi nu vei risca să pierzi aderenţa. [embedded content] Depăşirea coloanelor Dacă mergi pe lângă maşinile oprite la semafor, mergi pentru început cu picioarele jos, pentru mai bună stabilitate. Asigură-te ca ai suficient spaţiu şi nu tura motorul în gol. Este deranjant pentru restul participanţilor la trafic şi dacă scapi puţin ambreiajul, rişti ca motorul să te arunce. Atenţie la pietonii care merg printre maşini, gunoaie aruncate pe geam şi uşi deschise fără asigurare. Nu pleca cu viteză foarte mare de la semafor. Un pieton rătăcit sau o maşină care a trecut pe roşu te pot forţa să frânezi prea brusc şi să pierzi controlul. Dacă pleci mai încet, ai timp să te asiguri că drumul este liber. Depăşirea Mergi pe partea stângă a primei benzi, iar dacă depăşeşti, revino pe prima bandă. Atenţie când depăşeşti transportul în comun – pietonii pot ieşi pe stradă din faţa autobuzului. Menţine-ţi poziţia pe urma roţii stângi a maşinii din faţa ta şi lasă suficientă distanţă între voi. Astfel, dacă maşina trece peste o groapă, nu vei fi surprins. Frânarea şi oprirea Frânează din timp şi ajută-te de frâna de motor. Redu treptele de viteză succesiv, iar pentru început, nu te forţa să scoţi motorul pe liber din mers. Opreşte în treapta 1 sau 2 şi apoi scoate pe N. La oprire, lasă motorul în viteza şi, foarte important, ia cheia cu tine! Consideră-te invizibil Iată ce ai de făcut: asigurare permanentă anticiparea mişcărilor celorlalţi claxon scurt înainte de manevră Nu te lăsa antrenat în curse cu alţi motociclişti sau maşini. Bucură-te de plimbare şi nu îţi forţa limitele. Sperăm să îţi fie util acest ghid. Cu timpul va deveni mai simplu, iar dacă întâlneşti motociclişti în trafic, nu uita să saluţi. Vezi aici cum. Cuvinte relevante: ghid, motociclist incepator, ghid motociclist incepator, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  2. Descoperă puterea de a fi liber

    Libertate şi fericire pe motociclete Libertate. Distracţie. Adrenalină. O minte limpede şi o conştiinţă curată. Toate acestea sunt motive pentru a veni şi a rămâne în şa. Dar un adevăr şi mai simplu despre motociclism te face să te întorci pentru mai mult: întotdeauna te simţi mai bine după ce ai făcut o plimbare cu motocicleta. Descoperă puterea de a fi liber Scoala moto AMI te ajută să îţi îndeplineşti visul şi să devii mai fericit, mai ceva ca o “fabrică de vise”. Motocicliştii sunt uniţi şi, chiar şi dacă faci pană sau rămâi fără benzină, sigur îţi vei face măcar un prieten. Motocicliştii se salută în trafic şi se ajută, organizează campanii de binefacere şi de conştientizare în trafic. Sunt mândri şi fericiţi. La cursurile moto, atât în poligon, cât şi în trafic, instructorii noştri experimentaţi te vor ajuta să îţi cunoşti limitele şi să le depaşeşti în deplină siguranţă, dar şi în tiparele legii. De ce iubim motocicletele? Comparat cu şofatul, mersul pe motocicletă oferă libertatea ce este constrânsă de caroseria şi de cele patru roţi ale maşinilor. Acest lucru poate nu este destul de convingătoare, dar dacă nu ai experimentat ambele moduri de condus, nu poţi înţelege încă. Nu-i nimic. Pentru asta, Şcoala moto AMI îţi vine în ajutor cu prima şedinţă de test gratuită. Odată eliberat din cuşca de metal a maşinii, eşti într-o lume în care experimentezi o nouă graniţă. Corpul tău va simţi impactul cu sutele de picături de ploaie şi va absorbi adierea vântului. Nu vei mai fi ghemuit în spatele unui volan, deconectat de la natură şi mediu. Trebuie totuşi să fii conştient că această libertate nu vine fără un preţ. În primul rând, trebuie să înveţi să conduci. Cu o atitudine pozitivă şi cu un antrenament potrivit, abilităţile pot fi dobândite de către oricine. Studii de caz Studiul numărul 1 Aproximativ 60,200 de persoane au răspuns la întrebările propuse de către organizatorii studiului de caz asupra fericirii şi satisfacţiei de viaţă. Întrebările adresate au fost în număr de patru: – În ansamblu, cât de mulţumit eşti de viaţa ta de zi cu zi? – În ansamblu, în ce măsură crezi că lucrurile pe care le faci în viaţa ta sunt meritorii? – În ansamblu, cât de fericit te-ai simţit ieri? – În ansamblu, cât de îngrijorat te-ai simţit ieri? Subiecţii au trebuit să răspundă la întrebări pe o scară de la 0-10, unde 0 semnifică “deloc”, iar 10 “complet”. Cele mai nemulţumite persone au fost acelea care folosesc taxi-ul ca mijloc de deplasare pentru a ajunge la serviciu, dar cei mai fericiţi subiecţi au fost cei care folosesc motocicleta. Studiul numărul 2 A mai fost efectuat un studiu de cei de la Harley-Davidson în parteneriat cu Kelton, în care 1,013 motocicliste împreună cu 1,016 non-motocicliste au fost intervievate asupra stărilor de psihic predominante. În acest studiu s-a observat faptul că: – 37% din motocicliste se simt întotdeauna fericite, în timp ce în celălalt grup doar 16% au spus asta – 27% din motocicliste au spus că se simt atrăgătoare, faţă de 7% dintre non-motocicliste Şi, nu în ultimul rând, au vorbit şi despre încrederea asupra lor, motociclistele răspunzând în procent de 35% că sunt încrezătoare, iar non-motociclistele doar 17%. Claudia Garber, din partea Harley-Davidson a spus: “Conducând o motocicletă obţii ultima formă de libertate şi auto-exprimare, ceea ce ajută o motociclistă să devină mai fericită, atrăgătoare şi puternică prin forţele sale proprii.” Conform studiului, 53% din femeile ce conduc o motocicletă spun că aceasta a devenit cheia de succes în viaţa lor de zi cu zi, pe când 74% spun că şi-au găsit marea iubire de când şi-au cumpărat o motocicletă. După ce îţi iei permisul, vino să te perfecţionezi şi să înveţi să conduci defensiv la cursurile de perfectionare organizate de Şcoala Moto AMI sau de Asociatia Moto Incepatori . Cuvinte relevante: libertate, libertate motocicleta, fericire motocicleta, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  3. Examen moto în trafic

    [embedded content] Norme de examinare în trafic pentru categoria A, A2, A1, conform ORDINULUI privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în trafic. Instructorul pasager la examen moto în trafic La orele practice de conducere pe drumurile publice, instructorul este pasager. La examenul moto in trafic, tot instructorul va fi pasagerul şi nu poliţistul examinator. Polițistul examinator va fi într-o mașină de asistență pusă la dispoziție de școala de șoferi, condusă de unul din angajații școlii. Comenzile vor fi date de către examinator prin stații emisie-recepție, asigurate tot de școala de șoferi. Proba practică de conducere a vehiculului pe drumurile publiceÎn timpul probei practice de conducere a vehiculului pe drumurile publice, examinatorii urmăresc modul de comportare a candidaţilor, după cum urmează: Aptitudini şi mod de comportare supuse testării, specifice pentru categoriile A1, A2 şi A: să părăsească un loc de staţionare, să plece din nou după o oprire în trafic, să iasă de pe un drum lateral; să folosească drumuri drepte, să întâlnească vehicule, inclusiv în pasaje înguste; să abordeze curbe; să pătrundă şi să traverseze intersecţii şi joncţiuni; să schimbe direcţia: să vireze la dreapta sau la stânga, să schimbe banda de circulaţie; să intre/să iasă de pe o autostradă sau un drum similar, dacă este cazul; să treacă de pe banda de accelerare/ieşire pe banda de decelerare; să depăşească alte vehicule, obstacole, maşini staţionate, să fie depăşiţi de alte vehicule, dacă este cazul; să respecte regulile instituite în zona amenajărilor rutiere speciale, dacă este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de autobuz-tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, precum şi circulaţia în tunele; sã fie precauţi şi să ia mãsurile de siguranţă înainte de coborârea de pe vehicule. sã dea prioritate ori de câte ori este cazul sã respecte indicatiile date de politistul examinator Proba practică de conducere a motocicletei pe drumurile publice este promovată de candidaţii care nu au cumulat mai mult de 21 puncte de penalizare. Rezultatul examinării se consemnează, pentru fiecare probă susţinută, prin calificativul „admis” sau „respins”. Instructorul nu are voie să intervină pentru a ajuta candidatul. În caz de forță majoră, instructorul poate interveni, însă candidatul va fi declarat respins. Cuvinte relevante: examen moto, examen trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  4. Poligonul moto – tips and tricks

    Reguli de bază în poligonul moto: nu te grăbi, fii atent la traseu şi stai relaxat Am vorbit deja despre penalizarea greşelilor la examenul moto în poligon. În rest, dacă nu depăşeşti timpul de 3:30 minute, nu cazi şi nu obţii mai mult de 15 puncte de penalizare, eşti promovat la proba de poligon. Aici găseşti şi punctele de penalizare la proba din trafic, pentru că după ce ai trecut de poligon, urmează şi aceasta. Ai făcut poligonul de atâtea ori în timpul şcolii, aşa că nu ar trebui să fie o problemă pentru tine. Secrete Nu te grăbi! Fii atent la numărătoarea opturilor şi la schimbarea sensului! Concentrează-te la jaloanele de la începutul traseului! Accelerează fără teamă la evitări, dar nu exagera! Rămâi concentrat şi fără emoţii! În poligonul moto, important este să respecţi traseul. Dacă ai emoţii şi te grăbeşti, concentrarea ta va scădea semnificativ, fără a-ţi da seama. În plus, nu ezita să întrebi instructorii, orice nelămurire ai avea. Ei te vor corecta, ajuta şi îndruma, pentru a nu rămâne niciun semn de întrebare. Pentru a-ţi fi mai uşor, ţi-am pregătit şi un filmuleţ. Uite aici ce te aşteaptă. Simplu, nu-i aşa? [embedded content] Cuvinte relevante: examen moto, scoala ami poligon, examen poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
  5. Poligonul moto – tips and tricks

    Reguli de bază în poligonul moto: nu te grăbi, fii atent la traseu şi stai relaxat Am vorbit deja despre penalizarea greşelilor la examenul moto în poligon. În rest, dacă nu depăşeşti timpul de 3:30 minute, nu cazi şi nu obţii mai mult de 15 puncte de penalizare, eşti promovat la proba de poligon. Aici găseşti şi punctele de penalizare la proba din trafic, pentru că după ce ai trecut de poligon, urmează şi aceasta. Ai făcut poligonul de atâtea ori în timpul şcolii, aşa că nu ar trebui să fie o problemă pentru tine. Secrete Nu te grăbi! Fii atent la numărătoarea opturilor şi la schimbarea sensului! Concentrează-te la jaloanele de la începutul traseului! Accelerează fără teamă la evitări, dar nu exagera! Rămâi concentrat şi fără emoţii! În poligonul moto, important este să respecţi traseul. Dacă ai emoţii şi te grăbeşti, concentrarea ta va scădea semnificativ, fără a-ţi da seama. În plus, nu ezita să întrebi instructorii, orice nelămurire ai avea. Ei te vor corecta, ajuta şi îndruma, pentru a nu rămâne niciun semn de întrebare. Pentru a-ţi fi mai uşor, ţi-am pregătit şi un filmuleţ. Uite aici ce te aşteaptă. Simplu, nu-i aşa? [embedded content] Cuvinte relevante: examen moto, scoala ami poligon, examen poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti
  6. Penalizarea greșelilor la examen moto

    Penalizarea greșelilor la examen moto în trafic Publicăm mai jos lista cu punctele de penalizare aplicate greșelilor la proba practică în trafic pentru obținerea permisului de conducere categoria A, A2, A1, AM. După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în trafic. Penalizarea greșelilor la examen moto în trafic Comportare în trafic Penalizarea greşelilor Puncte penalizare – nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, accelerarea excesivă, folosirea incorectă a treptelor de viteză); 6 – nemenţinerea direcţiei de mers; 9 – folosirea incorectă a drumului cu sau fără marcaj; 6 – încrucişarea cu alte vehicule, inclusiv în spaţii restrânse; 6 – neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers; 9 – executarea neregulamentară a virajelor; 6 – nesemnalizarea sau semnalizarea greşită a schimbării direcţiei de mers; 6 – încadrarea necorespunzatoare în raport cu direcţia mers dorită; 6 – efectuarea unor manevre interzise (oprire, staţionare, întoarcere); 6 – neasigurare la patrunderea în intersecţii/părăsirea zonei de staţionare; 9 – intrarea/ieşirea de pe autostradă/artere similare, folosirea incorectă a benzilor/luminilor de întâlnire ziua; 5 – nepăstrarea distanţei suficiente faţă de cei care rulează înainte sau vin din sens opus; 9 – conducerea în mod neeconomic şi agresiv pentru mediul înconjurator (turaţie, frânare/accelerare); 5 – ezitarea repetată de a depăşi alte vehicule; 6 – nerespectarea normelor legale privind acordarea priorităţii de trecere pentru autovehicule şi pietoni, circulaţia la culoarea roşie a semaforului electric, nerespectarea normelor legale referitoare la manevra de depăşire, nerespectarea normelor legale referitoare la trecerea la nivel cu calea ferată; 21 – nerespectarea semnalelor poliţistului rutier/altor persoane cu atribuţii legate similare; 21 – tendinţe repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi pietonilor care nu au prioritate; 6 – nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor; 9 – depăşirea vitezei maxime admise; 9 – conducerea cu viteză redusă în mod nejustificat, neîncadrarea în ritmul impus de ceilalţi participanţi la trafic; 6 – neîndemânarea în conducere în condiţii de carosabil alunecos (reducerea vitezei, conduita preventivă); 9 – nerespectarea dispoziţiilor examinatorului privind traseul indicat; 6 Alte situaţii care conduc la acordarea calificativului RESPINS prezentarea la examen sub influenţa băuturilor alcoolice, substanţelor sau produselor stupefiante, a medicamentelor cu efecte simlare acestora sau manifestări de natură să perturbe examinarea candidaţilor 21 producerea unui eveniment rutier ori intervenţia instructorului pentru evitarea unui pericol iminent 21 Vă dorim mult succes la examen și să ne vedem cât de curândîn trafic! Cuvinte relevante: examen moto, examen trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  7. Penalizarea greşelilor la examenul moto în poligon

    Lista punctelor pentru penalizarea greşelilor la proba practică de poligon pentru obţinerea permisului de conducere categoria A, A2, A1, AM. Proba practică de conducere a motocicletei în poligon este promovată de candidaţii care parcurg traseul în cel mult 3:30 minute şi nu cumulează mai mult de 15 puncte de penalizare. Penalizarea greselilor la poligon moto Pregătirea şi verificarea tehnică a motocicletei Penalizarea greşelilor Puncte penalizare – utilizarea echipamentului de protecţie: mănuşi, cizme, îmbrăcăminte şi cască de protecţie.(pentru AM, numai casca de protecţie); 3 – verificarea stării anvelopelor şi a comutatorului de oprire în caz de urgenţă; 3 – verificarea, prin intermediul aparaturii de bord sau comenzilor vehiculului, funcţionalitatea direcţiei, frânei, transmisiei, instalaţiei de ungere/răcire, luminilor, semnalizării, catadioptrilor şi avertizorului sonor. 3 MANEVRE ÎN POLIGON Penalizarea greşelilor Puncte penalizare – aşezarea/coborârea motocicletei pe/de pe suportul de sprijin/cric şi deplasarea mergând pe lângă vehicul; 3 – pornirea motorului şi demararea uşoară fără bruscarea motocicletei; 3 – accelerarea progresivă, menţinerea direcţiei de mers, inclusiv la schimbarea vitezelor; 5 – poziţia pe motocicletă, tehnica menţinerii direcţiei, echilibrul permanent (fără sprijinirea de carosabil); 5 – manevrarea ambreiajului în combinaţie cu frâna, schimbarea vitezelor; 3 – executarea slalomului printre 5 jaloane; 5 – executarea de opturi printre 4 jaloane; 5 – lovirea/răsturnarea jalonului 3 – îndemânarea privind manevrarea frânei faţă/spate la frânarea de urgenţă, direcţia vizuală şi poziţia; 5 – executarea manevrei de evitare a unui obstacol la viteză de peste 30 km/h; ( manevră exclusă pentru categoria AM ) 5 – executarea manevrei de evitare a unui obstacol la o viteză de minim 50km/h; ( manevră exclusă pentru categoria AM ) 5 – executarea frănării, inclusiv frânarea de urgenţă, la o viteză minimă de 50km/h; ( manevră exclusă pentru categoria AM ) 5 – depăşirea timpului alocat executării manevrelor în poligon; 16 – A căzut cu motocicleta 16 – Nu a respectat traseul stabilit în poligon 16 Numararea gresita a opturilor este NERESPECTARE a traseului După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în trafic. Cuvinte relevante: examen moto, examen poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  8. Plimbare Moto Începători la Herghelia Jegălia

    Motociclişti mari şi mici, Asociaţia Moto Începători, alături de Şcoala moto AMI vă invită la plimbare. Şcoala Moto AMI va fi alături de Asociaţi Moto Începători Duminică, 9 Iulie, la plimbarea către Herghelia Jegălia. Paşi de urmat Ne dăm întâlnire Duminică, 9 Iulie, ora 09:00, în benzinăria Petrom Pantelimon. Recapitulăm regulile de mers în coloană şi stabilim ordinea. La ora 10:00 ne pornim la drum, spre Herghelia Jegălia, Comuna Perişoru, Judeţul Călăraşi. Mersul în coloană Mergem în zig-zag. Acesta ajută la menţinerea unităţii grupului, asigur suficient spaţiu de frânare şi oferă o vizibilitate bună asupra drumului. În intersecţii se menţine grupul cât mai unit. La semafor, ne oprim în paralel, dar nu traversăm intersecţia astfel. Întoarcerile se fac individual, numai când este posibil şi sigur, iar grupul se va restabili după trecerea de intersecţie. Depăşirea se face rând pe rând, doar cu semnal şi asigurare. Mersul în şir indian este folosit în viraje, sensuri giratorii, la intrarea şi ieşirea de pe autostrăzi, si pe drumuri cu obstacole. Astfel, fiecare îşi poate alege trasa în viraj. To do list Vă rugăm să aveţi la voi următoarele: – Voie bună; – Echipament de protecţie moto; – Acte valabile. Ritmul de mers va fi în funcţie de începătorii prezenţi. Dacă sunteţi avansaţi şi vreţi să vă alăturaţi, va trebui să mergeţi în acelaşi ritm. Dacă preferaţi să mergeţi mai repede, puteţi comanda voi cafelele ? Va rugăm confirmaţi-vă prezenţa aici. Cuvinte relevante: plimbare, plimbare moto, plimbare motociclisti incepatori, motociclisti incepatori, fabrica de fericire, fabrica de motociclisti, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto ami, scoala soferi bucuresti, drpciv, top instructori auto, permis de conducere Vezi articolul integral
  9. Motociclişti mari şi mici, Asociaţia Moto Începători, alături de Şcoala moto AMI vă invită la plimbare. Şcoala Moto AMI va fi alături de Asociaţi Moto Începători Duminică, 9 Iulie, la plimbarea către Herghelia Jegălia. Paşi de urmat Ne dăm întâlnire Duminică, 9 Iulie, ora 09:00, în benzinăria Petrom Pantelimon. Recapitulăm regulile de mers în coloană şi stabilim ordinea. La ora 10:00 ne pornim la drum, spre Herghelia Jegălia, Comuna Perişoru, Judeţul Călăraşi. Mersul în coloană Mergem în zig-zag. Acesta ajută la menţinerea unităţii grupului, asigur suficient spaţiu de frânare şi oferă o vizibilitate bună asupra drumului. În intersecţii se menţine grupul cât mai unit. La semafor, ne oprim în paralel, dar nu traversăm intersecţia astfel. Întoarcerile se fac individual, numai când este posibil şi sigur, iar grupul se va restabili după trecerea de intersecţie. Depăşirea se face rând pe rând, doar cu semnal şi asigurare. Mersul în şir indian este folosit în viraje, sensuri giratorii, la intrarea şi ieşirea de pe autostrăzi, si pe drumuri cu obstacole. Astfel, fiecare îşi poate alege trasa în viraj. To do list Vă rugăm să aveţi la voi următoarele: – Voie bună; – Echipament de protecţie moto; – Acte valabile. Ritmul de mers va fi în funcţie de începătorii prezenţi. Dacă sunteţi avansaţi şi vreţi să vă alăturaţi, va trebui să mergeţi în acelaşi ritm. Dacă preferaţi să mergeţi mai repede, puteţi comanda voi cafelele ? Va rugăm confirmaţi-vă prezenţa aici. Cuvinte relevante: plimbare, plimbare moto, plimbare motociclisti incepatori, motociclisti incepatori, fabrica de fericire, fabrica de motociclisti, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto ami, scoala soferi bucuresti, drpciv, top instructori auto, permis de conducere
  10. Target fixation – alege trasa corectă

    Pe scurt: nu te uita la groapa pe care o ocoleşti, ca să nu intri în ea Poţi trece prin situaţii periculoase atunci când îţi îndrepţi privirea spre un obstacol pe care vrei să îl eviţi (o groapă, o piatră sau o porţiune umedă). Citeşte mai departe pentru a învăţa cum să treci cu bine peste aceste situaţii. Mâinile îţi urmează ochii Este o problemă des întalnită la motociclişti. Motocicleta tinde să se îndrepte unde priveşte motociclistul. Cu toţi ne-am uitat la curse de motociclete şi am văzut accidente în care cel din faţă cade şi urmăritorul intră direct în el, deşi putea cu uşurinţă să îl evite. Chiar și când mergem pe jos și ne uităm la peisajul de pe marginea drumului ne îndreptăm în acea direcţie fără să ne dăm seama. Care este cel mai bun mod de a contracara “Target Fixation”? Este ok să îti alegi o ţintă, dar să fie, în acelaşi timp, cea corectă. Pentru a evita obstacolele, trebuie să ştim ce înseamna asta. Iată câteva exemple: 1. Când mergi pe stradă şi maşina din faţă virează la stânga, priveşte la ruta de scăpare şi nu la bara lui din spate. 2. Când te afli în curbă şi vezi pe carosabil nisip, încearcă să te uiţi la linia cea mai curată. 3. Când ești pe drumuri de munte, ignoră vederea panoramică şi concentrează-te la drum (desigur că o privire per ansamblu nu strică, atât timp cât este rapidă). Fii atent și folosește-ți ochii pentru a evita un motociclist care cade în fața ta sau o groapă de pe drum. Foloseşte-i să îţi ghidezi motocicleta exact acolo unde ai vrea să fii. Este vital să îţi foloseşti ochii pentru a-ţi alege corect ruta. Trebuie să îţi antrenezi privirea pentru a te uita exact unde vrei să mergi, să alegi ruta cea mai bună, cea mai curată. Te concentrezi să nu te uiţi la obiectele pe care le poţi lovi şi să te uiţi înapoi la calea corectă. Sună uşor, dar la 70 km/h poate deveni un adevarat joc al minţii să te uiţi în altă parte. Şi cum interpretezi ceea ce ochii îţi spun, face diferenţa dintre motocicliştii experimentaţi şi începători. Foloseşte-ţi privirea şi vei fi mai rapid şi mai sigur. Disciplină şi atenţie De multe ori se va întampla să mergi în grupuri. Să luăm ca exemplu videoclipul următor: [embedded content] Privește cum motociclistul nu reueşeşte să păstreze linia şi roata faţă îi alunecă. Motociclistul care îl urmează îşi fixează privirea pe motocicleta care cade şi, cum motocicleta merge unde te uiţi, acesta pierde controlul. În acel moment trebuie să te concentrezi şi să îţi smulgi privirea de la cel care cade pentru a evita o adevărată tragedie. Mulţi dintre motocicliști ne regăsim uitându-ne la casca motociclistului din faţă sau roata motocicletei sale. Greşit! Trebuie să privim în faţa acestuia, pentru a oberva orice alt pericol. Dacă te uiţi în depărtare, vei avea mai mult timp să analizezi deciziile şi este o tehnică pe care piloţii de MotoGP o folosesc tot timpul. Va face o diferenţă mare în tehnica ta de condus. Motocicliştii care nu ridică privirea vor accelera prea târziu, iar când îşi vor da seama că este sigur să accelereze vor fi ieşiţi din curbă de câteva secunde bune. Desigur, aceasta este o tehnică pentru piloţii de curse, dar prea bine se poate aplica şi pe stradă. Priveşte în faţa roţii şi poţi rata trasa curbei, astfel vei fi mai încet şi oarecum ciudat în mers. Priviţi în depărtare Deci vrei să priveşti mai departe. Dar ce distanţă ar trebui să fie? Ar trebui să fie în orizont, dar problema este că nu ne putem baza pe o şosea curată ca pe circuit, de aceea trebuie să ne mişcăm privirea constant pe toată porţiunea care este vizibilă pentru a o scana de gropi, pete de ulei şi multe alte pericole care sunt pe drumurile publice. Scanează permanent, din cel mai apropiat punct şi până în cel mai îndepărtat. Pentru a îţi perfecţiona toate aceste reflexe, te aşteptăm după ce îţi iei permisul, la cursurile de perfecţionare organizate în cadrul şcolii şi la cursurile şi plimbările gratuite oferite de Asociaţia Moto Începători. Cuvinte relevante: target fixation, target, fixation, privire, fabrica de fericire, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
  11. Mituri analizate din lumea motociclismului

    Analizăm împreună care dintre mituri sunt (parţial) reale Motociclismul, ca şi fotbalul sau oricare altă ocupație populară, este brăzdat de mituri și legende transmise din om în om. Degeaba porţi echipament, siguranţa ta depinde de noroc Aproape complet fals. Desigur, riscul motociclismului nu poate fi niciodată redus la zero. Pe de altă parte, dacă vrei risc zero, ar trebui să nu mai ieși din casă. Oricum, ideea că accidentele sunt ceva care se întâmplă complet aleatoriu, după noroc, este una foarte dăunătoare pentru motociclist. Există foarte multe măsuri pe care le poți lua ca să reduci riscul: să te echipezi cât mai bine, să mergi preventiv, să te antrenezi și să evoluezi în materie de control al motocicletei, să ai pneuri umflate la presiunea corectă etc. Ca să stăpânești o motocicletă mare şi grea, trebuie să fii solid și puternic Din nou, aproape complet fals. Desigur, un rider de 1,50 m și 40 kg va avea probleme cu un BMW R 1200 GS Adventure. Dar acesta este un caz extrem. Pentru un motociclist de talie cât de cât normală, cu o tehnică bună, controlul unei motociclete n-ar trebui să fie o problemă, indiferent de mărimea și greutatea acesteia. Motocicleta se ține pe două roți din echilibru, nu din forță. Pentru că nu duci cele 250-300 kg ale unei motociclete mari în spate, ca să ai nevoie de mușchi, ci le ții în echilibru. Dacă îți dezvolţi simțul echilibrului și îți formezi o tehnică bună pentru a controla motocicleta la viteze mici, poți să “ții” foarte bine o motocicletă grea, înaltă, la viteze mici, acolo unde echilibrul este problematic. La viteze mai mari (peste 30-40 km/h), motocicleta se echilibrează singură și, din nou, schimbă direcția, frânează și accelerează prin manevre de finețe, care nu necesită forță decât în cazuri extreme (schimbare rapidă de direcție la viteze foarte mari). Ai grijă cu frâna față, căci te aruncă peste ghidon/blochează roata și cazi Fals. Cu condiția ca motocicleta să fie îndreptată, frâna față este cea mai importantă pentru oprirea rapidă. Când frânăm, greutatea motocicletei se transferă pe roata față, ceea ce sporește aderența acestei roți și permite acționarea și mai puternică a frânei. În majoritatea cazurilor, frâna față face peste 70% din treabă la frânarea de urgență. La o motocicletă fără ABS, într-adevăr, blocarea roții față poate fi o problemă. Dar majoritatea cazurilor în care se blochează fața la frânare cu motocicleta dreaptă se întâmplă din cauză că motociclistul nu și-a antrenat abilitățile de a frâna și, într-o situație de urgență, tinde să apese mult prea brusc maneta de frână, înainte ca transferul de masă să apuce să-și facă efectul și aderența să crească suficient. Ai grijă cu frâna spate, că se blochează, derapezi în lateral și cazi Parțial adevărat. Într-adevăr, dacă nu ai ABS și exagerezi cu frâna spate când motocicleta este chiar și foarte ușor înclinată, spatele se va bloca și va derapa în lateral. Dar asta nu înseamnă neapărat o căzătură. De cele mai multe ori, dacă nu te sperii și nu eliberezi frâna înainte ca motocicleta să se oprească, te vei opri pur și simplu de-a latul. Dacă exersezi puțin, te vei obișnui cu această senzație și nu ți se va mai părea ceva de speriat. Dacă motocicleta este perfect dreaptă, spatele se va bloca, dar va merge drept sau va ieși în lateral foarte puțin. Din nou, trebuie exercițiu ca să ne obișnuim cu senzația. Frâna spate este însă foarte importantă pentru controlul motocicletei la viteze mici. Dacă încercați să puneți frâna față cu ghidonul bracat, veți constata imediat că motocicleta tinde să cadă în direcția în care e bracat ghidonul. În această situație, frâna spate este esențială. La Şcoala Moto AMI insistăm foarte mult pe exersarea manevrabilităţii şi acomodarea cu motocicleta condusă. Îţi recomandăm ca, indiferent ce motocicletă îţi vei cumpăra, să fii cumpătat şi să conduci preventiv şi mai ales să te antrenezi riguros, pentru a cunoaşte cât mai bine manevrabilitatea motociletei în diverse situaţii. Cu antrenament, îţi vei îmbunătăţi şi tu timpii de reacţie şi acurateţea mişcărilor. Cuvinte relevante: mituri, mituri motocicleta, fabrica de fericire, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
  12. Felicitări noilor motocicliști! Echipa AMI sunteți voi

    Vă mulțumim că ați ales să deveniți motocicliști alături de Școala Moto AMI Ne bucurăm că existați din ce în ce mai mulți care visați să fiți motocicliști. Sezonul este în floare și noi motociclim cu mai mult drag ca niciodată. Alături de voi, Mulțumim tuturor elevilor noștri! Alături de voi, munca noastră este mai plăcută. Rezultatele noastre vin doar cu efortul, emoțiile și dorința voastră de a deveni motocicliști. Despre avantajele motocicletei nu are rost să vorbim, cu siguranță voi le știți deja. Suntem la fel de entuziasmaţi la fiecare examen pentru noii absolvenți. Fericirea din ochii voștri nu se poate exprima în cuvinte. Fără voi, echipa AMI nu ar mai fi la fel. Felicitările noastre sincere proaspeţilor motociclişti, asfalt uscat şi să ne vedem fericiţi în trafic. Iar celor care încă aşteaptă examenul, vă dorim mult succes! Cuvinte relevante: motociclisti incepatori, fabrica de fericire, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
  13. Pe 28 Mai 2017 Şcoala Moto AMI alături de Asociaţia Moto Începători a fost la plimbare până la Dunăre Ne-am plimbat, am băut cafeaua şi am mâncat cele mai bune icre pe malul Dunării. Şi ne-a plăcut! Dacă nu aţi putut fi alături de noi, vă invităm să veniţi la următoarele ieşiri, pentru că uitaţi cât de bine ne-am simţit: [embedded content] Evenimentul a fost organizat de Asociaţia Moto Începători în colaborare cu Şcoala Moto AMI. Mai multe fotografii puteţi vedea aici. Vă dorim asfalt uscat în continuare şi vă aşteptăm la următoarele plimbări. Cuvinte relevante: plimbare incepatori, fabrica de fericire, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
  14. Pe 28 Mai 2017 Şcoala Moto AMI alături de Asociaţia Moto Începătorii a fost la plimbare până la Dunăre Ne-am plimbat, am băut cafeaua şi am mâncat cele mai bune icre pe malul Dunării. Şi ne-a plăcut! Plimbarea a fost organizată de Şcoala Moto AMI, în colaborare cu Asociaţia Moto Începători. Alături de noi au participat atât motociclişti începători, cât şi motociclişti experimentaţi, iar voia bună nu a întârziat să apară. Ne-am dat întâlnire la benzinăria Lukoil, de pe Şoseaua Olteniţei, apoi am recapitulat regulile de mers în coloană şi am stabilit ordinea, iar la ora 10 am pornit la drum, spre Olteniţa, unde am băut cafeaua pe malul Dunării. Toţi participanţii la trafic au avut la ei buna dispoziţie, chiar dacă ne-a şi plouat puţin la întoarcere. Dacă nu aţi putut fi alături de noi, vă invităm să veniţi la următoarele plimbări, pentru că uitaţi cât de bine ne-am simţit: [embedded content] Mai multe fotografii puteţi vedea aici. Vă dorim asfalt uscat în continuare şi vă aşteptăm la următoarele plimbări. Cuvinte relevante: plimbare, plimbare incepatori, plimbare scoala moto, fabrica de fericire, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti
  15. Poligonul moto – tips and tricks

    Reguli de bază în poligonul moto: nu te grăbi, fii atent la traseu şi stai relaxat Am vorbit deja despre penalizarea greşelilor la examenul moto în poligon. În rest, dacă nu depăşeşti timpul de 3:30 minute, nu cazi şi nu obţii mai mult de 15 puncte de penalizare, eşti promovat la proba de poligon. Aici găseşti şi punctele de penalizare la proba din trafic, pentru că după ce ai trecut de poligon, urmează şi aceasta. Ai făcut poligonul de atâtea ori în timpul şcolii, aşa că nu ar trebui să fie o problemă pentru tine. Secrete Nu te grăbi! Fii atent la numărătoarea opturilor şi la schimbarea sensului! Concentrează-te la jaloanele de la începutul traseului! Accelerează fără teamă la evitări, dar nu exagera! Rămâi concentrat şi fără emoţii! În poligonul moto, important este să respecţi traseul. Dacă ai emoţii şi te grăbeşti, concentrarea ta va scădea semnificativ, fără a-ţi da seama. În plus, nu ezita să întrebi instructorii, orice nelămurire ai avea. Ei te vor corecta, ajuta şi îndruma, pentru a nu rămâne niciun semn de întrebare. Pentru a-ţi fi mai uşor, ţi-am pregătit şi un filmuleţ. Uite aici ce te aşteaptă. Simplu, nu-i aşa? [embedded content] Cuvinte relevante: examen moto, scoala ami poligon, examen poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti Vezi articolul integral
×