Mergi la conţinut

Scoala Moto Ami

Prieteni
  • Conţinut

    131
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Online

    22m 55s

Vizitatori recenţi

1.213 vizualizări profil
  1. Dor de duca din 3 jurnale de calatorie moto

    3 jurnale de calatorie care te fac sa pleci la drum „Oyibo”, „285 de zile in cautarea verii” și, desigur, „Vând kilometri” OYIBO Ana Hogaș și Ionuț Florea, un cuplu de arhitecți, pe un Yamaha Tenere, au facut o calatorie moto în Africa timp de 14 luni. In cei 55.000 de kilometri de călătorie, au vizitat: Bulgaria, Serbia, Croaţia, Slovenia, Italia, Maroc, Sahara Occidentală, Mauritania, Mali, Burkina Faso, Togo, Benin, Nigeria, Camerun, Republica Congo, Republica Democrată Congo, Zambia, Namibia, Africa de Sud, Lesotho, Botswana, Zambia, Mozambic, Tanzania, Kenya, Etiopia, Sudan, Egipt, Turcia. Paginile de călătorie prezintă elemente de civilizaţie, peisaje, tipuri de locuinţe şi materiale de construcţie, specialităţi culinare, ritualuri şi, mai ales, oameni ai unui ţinut exotic. În carte, impresionează atmosfera creată prin atenţia acordată detaliilor, dar şi prin sentimentul puternic de participare directă la această traversare a Africii, tentat fiind, deşi eşti doar cititor, să te proiectezi în deşert şi să te vezi suferind de sete şi de căldură, descoperind alte obiceiuri şi alte moduri de a trăi, mai simplu, mai aproape de esenţe. 285 de zile în căutarea verii În 2012 Alexandru Maruseac împreună cu soția sa Andreea au pornit într-o călătorie pe întreg cuprinsul continentelor americane, din Alaska până în Argentina. Cei doi aventurieri au parcurs în 6 luni 18 țări și 57.000 de km in șaua motocicletei lor, Gunnar. „285 de zile în căutarea verii” este o poveste veridică, reală, o adevărată lecție de viață, o carte cu oameni și despre oameni, despre locuri și experiențe la 6194 m altitudine sau zero grade latitudine. Aceasta calatorie moto prin Lumea Nouă te ține cu sufletul la gură pentru a afla pe unde mai ajung iile bucovinene pe care cei doi le-au luat cu ei la plecare. Afli despre cum să dormi la cort în Alaska dacă-ți este frică de urși, ce viteză poți să atingi când încerci să faci surf pe cenușa unui vulcan în Nicaragua, cum poți ajunge la Machu Picchu dacă n-ai bani de trenul pentru turiști și multe alte. Peste 500 de fotografii făcute de cei doi ce însoțesc savuroasele povești, ilustrând momente speciale, descriind senzații sau pur și simplu reprezentând locuri extraordinare. Dar asta nu este singura lor aventură! Poți vedea mai multe despre călătoriile familiei Maruseac și poți comanda cartea lor pe Micadu.ro Vând kilometri Mihai Barbu a călătorit în Mongolia cu motorul său, Doyle și cu GPS-ul Marcel. Cartea este extraordinară! Ca să-și finanțeze o parte din călătorie, a vândut kilometri (50 euro / 500 km) din itinerar în schimbul unor scrisori personalizate către cumpărători postate pe blog, în care a documentat fiecare tronson parcurs. La întoarcere, 26.000 km, 4 luni și 13 țări mai târziu, a publicat aceste scrisori într-o carte, sugestiv intitulată “Vând kilometri”. Cei 26.000 de kilometri străbătuți în 4 luni sunt cuprinși în 43 de scrisori și în peste 500 de imagini fascinante. Acest jurnal de calatorie moto este scris cu o pasiune molipsitoare. Te face să vrei la plimbare. Oriunde. Rețeta lui Mihai Barbu pentru a călători frumos: Trebuie să ai răbdare, să oprești des, să cunoști oamenii, să faci cu mâna, să te lași depășit, să zâmbești mult, să nu te grăbești, să vezi, să simți, să te uiți înapoi, să ai încredere, să știi, să afli, să nu-ți fie rușine să plângi, să nu încetezi să te minunezi și, mai presus de toate, să iubești. Pe Mihai îl găsești pe Pagina de Facebook Mihai Barbu, de unde organizează evenimentele live „Indoor pe Motor” Îți doresc lectură plăcută și să ne vedem cu bine pe două roți! Diana Fota (Porumb) Vezi articolul integral
  2. 5 Carti moto de Guy Martin

    Din 5 Carti moto scrise de Guy Martin tu pe care ai citi-o prima? Guy Martin este o legendă internațională a curselor moto, vedetă a Isle of Man TT, unde de 17 ori a fost pe podium (dar nu locul 1). Este mecanic de camioane și prezentator TV, trăiește viața la limită, e dependent de viteză și extrem de încântat de pericol. Cărțile pe care le-a scris povestesc despre viața și aventurile sale. Speed How to Make Things Go Really Fast (2013) Guy Martin se confruntă cu patru provocări de record de viteză periculoase și palpitante. Împinge limitele vitezei și ale corpului său pentru a determina cât de repede poate merge un om. În carte ne povestește despre eforturile depuse de el și de echipa de ingineri pentru a atinge aceste recorduri. Guy încearcă să pedaleze o bicicletă la peste 160 km/h. Construiește cel mai rapid avion alimentat cu putere umană din lume. Hidroplanează o motocicletă de motocross modificată peste un lac de doi kilometri. Devine cel mai rapid om care s-a dat pe tobogan. My Autobiography My Life at Breakneck Speed (2014) Guy Martin este băiatul care a învățat să pregătească și să repare motocicletele cu tatăl său. A fost mecanic de echipă și a strâns pahare de bere prin pub-uri. Iși povestește gândurile și trăirile pe măsură ce a ajuns la prima sa cursă și fiorul pe care îl simte de atunci. In acestă carte ne prezintă familia, prietenii, coechipierii și ne arată punctele sale forte și slabe și ce îl motivează. Ne spune cum e să înfrunți moartea la 270 km/h la Moto TT și cum faci să te întorci în cursă. Ce înseamnă gloria de a fi pe podium, dar și reversul medaliei. When You Dead, You Dead – My Adventures as a Road Racing Truck Fitter (2015) „Cele mai nebune 12 luni din viața mea. Călătoria începe cu o cursă ciudată pe un munte american și se termină cu mine ieșind din spital cu spatele rupt. Din nou …” Numai în ultimul an, Guy a concurat la Isle of Man TT și a terminat pe podium. A mers cu motocicleta prin India, a concurat la cursele solo de biciclete 24 de ore. A zburat cu un avion de cascadorie și a doborat un record de viteză de kart pe un munte francez. A încercat să bată recordul de viteză cu motocicleta la Bonneville Salt Flats. Totul în paralel cu job-ul său de mecanic de camioane și întâlnirea iubirii. Vezi aventurile prin ochii lui și cunoști pesonaje și locuri interesante, în timp ce înțelegi de ce contează pentru Guy atât de mult expresia ”When You Dead, You Dead” Worms to Catch (2016) Un alt an activ pentru Guy Martin. În felul lui unic, te duce cu povestea la limitele rezistenței umane. A parcurs 4417 km pe toată lungimea Statelor Unite (în timp ce nu prea dormea). A încercat să fie cea mai rapidă persoană pe două roți și a călătorit în Letonia pentru a cerceta rădăcinile familiei sale. Au mai fost și câteva curse palpitante, inclusiv cu motociclete Harley pe pământ și cu dube turbo prin deșertul Nevada. Cea mai palpitantă parte mi s-a părut când a bătut recordul pe cel mai mare Zid al Morții din lume. Și-a dorit mult să facă asta pe o motocicletă Triumph (ca a tatălui său) pe care a pregatit-o personal. Felul în care se luptă cu gravitația și ajunge la 160 km/h în zidul Morții spune multe despre pasiunea lui pentru extrem. We Need to Weaken the Mixture (2018) ”I can’t stop biting off more than I can chew. Maybe I’m wearing everything out, but I believe the body is a fantastic thing and it will repair itself and I’ll go again. If it’s running too rich, I don’t stop what I’m doing, just weaken the mixture and carry on.” De la ultima carte, Guy Martin a devenit tată și a salvat pub-ul local de la închidere. A restaurat o mașină Williams F1 din 1983 și a ajutat la construirea unui tanc al Primului Război Mondial. A mers cu gașca preferată de motocicliști a lui Putin – The Night Wolves, a concurat pe un circuit clasic de anduranță. A stat în vârful unuia dintre reactoarele nucleare de la Cernobîl și a luat parte la ultimul său TT Isle of Man. Iar lucrurile pentru care deabia așteaptă să se ridice din pat dimineața sunt de fapt: schimburi de 12 ore pentru o firmă locală de transport și să lucreze la fermă în noul său tractor John Deere. De unde să începi? Poți să comanzi cărțile pe books-express sau în varinata kindle sau audiobook de pe amazon. Îți doresc lectură plăcută și să ne vedem cu bine pe două roți! Din seria ”Ce carti moto poti citi” urmează câteva jurnale de călătorie moto scrise de autori români. Poți ghici care sunt? Diana Fota (Porumb) Vezi articolul integral
  3. Ce carti moto poti citi?

    Stai in casa si te plictisesti? Uite ce carti moto poti citi: E pandemie, e Covid-19, suntem cu toții obligați să stăm în casă. Pe principiul: ”dacă nu ne plimbăm cu motocicletele, măcar să citim despre ele”, am dat spargerea în biblioteca mea moto și mă delectez. The Hill Ranch Racers O carte care te ține în priză mai ceva ca orice serial de pe Netflix. Autorul este Nick Ienatsch – motociclist pilot de curse, scriitor și instructor Yamaha Champions Riding School. Cartea povestește despre mersul cu motocicletele în natură, emoția curselor de motocross și importanța smereniei și a muncii grele. Nu lipsesc detalii despre tehnici de conducere, placerea de a merge cu motocileta zilnic și grija pe care o merită mototcicletele. Personajele sale sunt frumos descrise, sărind de pe pagină cu viață și vitalitate. Povestea te acaparează și abia aștepți să vezi cu ochiul minții pe unde mai sar băieții și cum trec peste obstacole. Pe scurt: Teddy Hill este un copil de doisprezece ani care locuiește la ferma familiei sale din sud-estul statului Colorado. Merge cu motociclete de cross de când putea să meargă pe jos. Bunicul său a folosit primul motocicletele pentru a inspecta liniile de gard, vitele și, în general, a gestiona ferma. Tatăl lui Teddy, Tom, a crescut și el pe motor, ca și fratele său geamăn. Tom Hill a fost un rider extrem de înzestrat din tinerețe și chiar a concurat la nivel înalt. Un accident dezastruos i-a încheiat visele și cariera la Supercross-ul Anaheim. Acum, Tom încă merge cu plăcere cu motorul și își învață și fiul, dar se plimbă doar ca să își facă treaba la fermă. Viața axată numai pe muncă a familiei Hill se dă peste cap după o vizită la Târgul Pueblo. Acolo, talentul lui Teddy în timpul unei sesiuni demo de motocross atrage atenția lui Bill Pearson, dealer-ul Yamaha din Colorado Springs. Din acel moment, familia Hill, Bill Pearson, fiii săi Ken și Shane se împrietenesc și încep o aventură cu motocross care îi schimbă pentru totdeauna. The Hill Ranch Racers este o carte minunată atât pentru motocicliști, cât și pentru ne-motocicliști. Îți stârnește imaginația și dacă n-ai mai mers niciodată pe motor, cu siguranță o să vrei să explorezi o viață pe două roți. Dacă déjà mergi pe motor o să vrei, ca și mine, să te echipezi și să învârți roata 😀 Unde găsești cartea? O poți comanda de pe books-express sau de pe Amazon in format pdf. Îți doresc lectură plăcută și să ne vedem cu bine pe două roți! Din seria ”Ce carti moto poti citi” urmează câteva cărți scrise de Guy Martin. Diana Fota (Porumb) Vezi articolul integral
  4. Mecanica moto – cursuri in service 2020

    Scoala Moto AMI organizează cursurile de mecanica moto chiar în service Partenerii de la Moto Mania Service, ne oferă informaţii şi sfaturi legate de mecanica motocicletei. Ce trebuie să știi despre mecanica moto Trusa de scule Trebuie să conţină: şurubelniţe (în cruce şi dreaptă), chei, patent, siguranţe, cheie de bujii, inbusuri. Șocul Șocul ajută la pornirea motorului la rece, dând mai multă benzină. Motocicletele cu șoc electronic acționează automat șocul la pornire și dozează carburantul în funcție de necsitate. La motocicletele care au șoc manual, acesta este pe partea stângă (pe ghidon sau sub rezervor). Acesta trebuie să rămână tras până la încălzirea motorului (50-60 grade). Probleme privind şocul: dacă turezi motorul cu şocul tras, poți cauza defecţiuni majore la motor sau se poate îneca motorul. Nu pleca de pe loc cu motocicleta până nu ai oprit șocul, sau s-a oprit automat. Ambreiajul Despre ambreiaj putem vorbi o zi întreagă, dar pe scurt punctăm următoarele aspecte: ambreiajul umed lucrează în ulei, în interiorul motorului. Avantajul constă într-o cuplare mai fină şi o fiabilitate mai ridicată. Ambreiajul uscat lucrează în exteriorul motorului, iar principalul dezavantaj al acestuia este că are uzuri mari. Acceleraţia Accelerația măreşte debitul de aer şi, proporţional, debitul de benzină. Dacă motorul nu mai accelerează deloc, poate fi rupt cablul. Dacă acceleraţia revine greoi, poate fi pris/agățat cablul. Cutia de viteze Se recomandă folosirea ambreiajului la schimbarea treptelor de viteză. Cutia de viteze este nesincronizată. Transmisia Întâlnim motociclete pe cardan sau pe lanţ. Motocicletele cu transmisie prin cardan au diferenţial, căruia i se schimbă uleiul periodic. Lanţul, pe de altă parte, se curăţă, se unge şi se reglează periodic. Kitul complet (pinioane şi lanţ) se schimbă când se văd dinţii ascuţiţi. Robinetul de benzină Motocicletele cu carburație au robinet de benzină. Robinetul se află în partea stângă, sub rezervor. Acesta deschide sau închide debitul de benzină din rezervor către carburator. Uleiul Nivelul de ulei nu trebuie să ajungă niciodată sub minim. Schimbul acestuia se face în funcţie de kilometri, motor şi stil de pilotaj. Ține cont! Fabricanții de motociclete recomandă folosirea uleiului maxim doi ani sau 10.000 de km. Filtrul de ulei Este obligatoriu să se schimbe filtrul de ulei la fiecare schimbare a uleiului. Filtrul de aer Se curăță periodic sau se schimbă la 2 ani. Anvelopele Presiunea incorectă duce la deteriorarea anvelopelor și afectează dramatic siguranța. Data de fabricație a anvelopei se află la capătul marcajului DOT, care este amplasat pe partea laterală a anvelopei. La sfârşitul codului sunt poziţionate patru cifre. Primele două cifre indică săptămână de fabricație a anvelopei, iar următoarele două arată anul de fabricație. Frânele Sunt două tipuri de frâne: cu disc și cu tambur. Majoritatea motocicletelor moderne utilizează discuri de frână. Frânele cu discuri încetinesc motocicleta cu ajutorul unor pistoane dintr-un etrier, care e atașat cadrului și nu se rotește, care strâng un disc atașat roții, încetinind astfel discul și roata de care e atașat. Frânele cu tambur funcționează prin expandarea unor saboți de frână – staționări, piese în formă de potcoavă din interiorul butucului roții – pe suprafața interioară a butucului, ce este o parte a roții. Plăcuțele de frână Dacă materialul de fricțiune al plăcuțelor este subțire de la uzură, e timpul înlocuirii lor. Uneori materialul îți schimbă textura în timp, în special dacă plăcuțele au fost supuse la temperaturi extreme sau impurități. Dacă observi o scădere în performanțele de frânare, ar trebui să verifici plăcuțele sau lichidul de frână. Lichidul de frână Frânele cu disc funcționează prin mișcarea unui lichid hidraulic de la pompă – rezervorul la care se conectează maneta de frână – la etriere. Lichidul vine în câteva tipuri ce nu se pot amesteca între ele (tipul folosit la motocicleta ta este imprimat pe capacul rezervorului). Acesta este una din cele mai neplăcute substanțe pe care le vei întâlni vreodată. Topește plastic, dezintegrează vopsea și dăunează corpului omenesc. Este recomandat să înlocuiești lichidul la fiecare doi ani. Suspensia Cea mai des întâlnită configurație pentru suspensia motocicletei constă într-o furcă cu două amortizoare telescopice pentru roata față și un amortizor pentru bascula în care este montată roata spate. Amortizoarele sunt hidraulice sau cu gaz, iar în ultima perioada acestea sunt montate cu tubul interior la capătul dinspre roată (furca “upside-down”) pentru a reduce inerția ansamblului și a îmbunătăți comportamentul pe drum denivelat. Funcționarea și ajustarea corectă a suspensiei este esențială pentru controlul motocicletei, în special pe viraje. La cursuri, prietenii de la Moto Mania Service răspund tuturor întrebărilor elevilor, abordând subiectul de la motocicletă ca ansamblu, până la cel mai mic detaliu de întreţinere și mecanica moto. Service Moto Mania este aproape de elevii AMI – la propriu. Chiar în poligon moto Electronicii 48, pe spațiul verde. Există poartă de acces și din Str. Stefan Velicu. Ai aici harta către ei. În același spațiu găsești și Shop Moto Mania – echipamente și accesorii. Cuvinte relevante: mecanica, mecanica moto, curs moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  5. Primul ajutor – notiuni de baza 2020

    Ce e de făcut? Iată pașii principali pentru a acorda primul ajutor Cu toții ne dorim să circulăm în siguranță și să ne bucurăm de drumul ales și de vehiculul folosit. Pentru asta nu trebuie să ne bazăm pe ceilalți participanți la trafic, ci trebuie să fim noi precauți și prevăzători. Pentru a preveni un accident ai de bifat câteva aspecte importante – Nu îți forța limitele – Condu preventiv, nu agresiv – Poartă echipament de protecție Și totuși … Ce faci dacă tu ești singurul salvator al unui prieten cu care ai ieșit la plimbare? sau dacă ești primul care vede pe drum un accident? Pașii care trebuiesc urmați pentru a acorda Primul Ajutor Siguranţa salvatorului Atunci când intervenim, devenim salvatori. Indiferent de tipul accidentului, siguranţa salvatorului este principală. Asigură-te că, înainte de a salva pe cineva, nu te vei pune pe tine în pericol. Stabilirea nivelului de conştienţă Stabilești dacă victima este conştientă sau inconştientă, Prin două metode (în această ordine şi mereu ambele metode): verbal şi tactil. Când victima este conştientă poți evalua starea acesteia și poți descoperi eventuale leziuni care îi pot pune viața în pericol – pentru a şti ce ai de făcut mai departe. Dacă nu reacționează la niciun stimul, strigi după ajutor. Strigi după ajutor Daupă ce ai stabilit nivelul de conştienţă al victimei, vei striga să te ajute cineva. O persoană în plus poate fi utilă pentru a suna la 112, în timp ce tu vei acorda primul ajutor. Evaluarea funcțiilor vitale Când victima este inconştientă se face hiperextensia capului pentru eliberarea, verificarea, asigurarea şi curățarea căilor respiratorii superioare, după care verificăm respirația prin manevra PAS (privesc, aud, simt) timp de 10 secunde. Dacă victima respiră, o vei întoarce în poziţia laterală de siguranţă, asigurând menţinerea căilor respiratorii deschise. După 20 de minute, victima va fi întoarsă pe partea opusă. Dacă nu repiră, sunăm la 112 și începem RCP. Victima implicată într-un accident care a suferit un șoc puternic poate să aibă leziuni grave la nivelul coloanei cervicale. Victima nu se mișcă deloc. Pentru menținerea căilor respiratorii deschise la un pacient traumatizat nu se efectuează hiperextensia capului, se face o ușoară înclinare a capului și deschiderea bărbiei. Accesul – suni la 112 După ce ai stabilit aceste detalii, suni la 112. Roagă persoana care ți-a sărit în ajutor să sune sau, dacă nu este nimeni lângă tine, sună şi pune telefonul pe difuzor, în timp ce acorzi primul ajutor. Resuscitare cardio-pulmonară (RCP) În cazul în care victima nu respiră, aceasta fiind o persoană adultă, este necesară RCP – 30 de compresii cu 2 ventilaţii, frecvență 100-120 compresii pe minut, amplitudine 5-6 centimetri. RCP se face în partea inferioară a sternului, cu două mâini, folosindu-te de podul palmei mâinii directive, iar umerii să fie paraleli cu axul central al victimei. Este important să intervenim cănd este cazul cu RCP, întrucât aşa se vor menţine în funcţiune organele vitale, până la sosirea ambulanţei. Manevrele RCP se opresc în trei situaţii: victima îşi revine, soseşte ambulanţa sau savatorul este epuizat. Scoaterea căştii moto Dacă victima este conştientă, casca nu se va scoate de pe cap. Casca poate juca rolul de guler cervical. Aceeaşi situaţie atunci când victima este inconştientă, dar respiră. Fractura închisă Imobilizarea fracturilor se face cu atelă care să cuprindă articulaţia superioară şi pe cea inferioară a segmentului fracturat. Dacă nu ai la îndemână o atelă pentru a imobiliza membrul fracturat, poți folosi ca atelă corpul sau o parte adiacentă a membrului rupt. Fractură deschisă Aceasta se imobilizează cu atelă, iar rana trebuie acoperită cu o compresă sterilă sau ceva cât mai curat. Fractura deschisă se imobilizează în poziția în care a fost găsită. Hemoragiile Hemoragiile ăn funcție de tipul vasului afectat sunt: – capilare – zgârieturi, julituri, – venoase – sângele se prelinge din plagă, – arteriale – sângele ţâşneşte concomitent cu bătăile inimii. În caz de hemoragii capilare se face toaletarea plăgilor și pansarea acestora. în cazul hemoragiilor venoase sau arteriale se face hemostază. Hemostaza poate fi compresivă pe plagă sau digitală pe vasul lezat. Membrul afectat va fi ridicat mai sus. Dacă pansamentul/compresa se îmbibă cu sânge, adăugăm altul peste, fără a îl îndepărta pe primul. Durere toracică Vom întreba pacientul cum simte durerea şi dacă radiază (se lasă în mână sau în spate). Pacienții care acuză dureri toracale cu radiere în partea dorsală nu trebuie neglijați. Ca măsură de prim ajutor așezi pacientul în șezut și nu îl lași să facă efort. Trebuie liniştit, aşezat comod şi sunat la 112. Trebuie să se observe dacă acesta transpiră sau are respiraţia zgomotoasă. Accidente vasculare Ne dăm seama că o persoană a suferit un accident vascular, atunci când: are deficit facial, incoerență în vorbire și deficit motor. Test: să ridice ambele mâini, cu ochii închişi. Dezobstrucția căilor respiratorii prin Manevra Heimlich În primă fază încurajăm persoana să tușească de câteva ori. Dacă nu își revine, salvatorul se poziționează în lateralul victimei. Așează o plamă în partea superioară a abdomenului, iar cu cealaltă palmă aplică 5 lovituri interscapulare, verificând după fiecare lovitură dacă s-au eliberat căile respiratorii. Dacă victima nu își revine, efectuăm manevra Heimlich – 5 compresii abdominale. Salvatorul se așează în spatele victimei, cu un picior între picioarele victimei. Îmbrăţișează victima, poziţionând pumnul mai puternic la nivel abdominal (între ombilic şi stern) peste care suprapune cealaltă mână. Compresia abdominală aplicată trebuie să fie bruscă şi adâncă la nivelul abdomenului superior; din exterior spre interior și în sus. După cele 5 apasări abdominale, efectuăm din nou 5 lovituri interscpulare. Aceste manevre se fac până când pacientul elimină corpul străin sau devine inconștient. Dacă devine inconștient îl așezi pe spate și îi evaluezi funcțiile vitale. Solicitarea ajutorului medical specializat (medic sau asistent) este necesară indiferent dacă manevra are sau nu succes. Legea bunului samaritean Poate nu aţi auzit de această lege, dar ea există şi spune că nu există implicaţii legale împotriva celui care nu prezintă rea voinţă. Cu alte cuvinte: dacă încerci să acorzi prim ajutor, dar nu reuşeşti sau i se agravează starea, tu nu vei putea păţi nimic, din punct de vedere legal. Ce faci dacă ești singur și ai avut un accident? Rămâi așezat și nu îți da casca jos. Sună la 112 și cere ajutor. Nu face mișcări bruște și încearcă să îți păstrezi calmul. Adrenalina te poate face să crezi că nu te doare nimic și îți dă senzația de putere. NU ridica motocicleta de pe jos. Oprește-i motorul din butonul roșu sau din cheie. Noțiunile de bază a acorda Primul Ajutor ar trebui să facă parte din cultura civică a oricărei comunități. Prin parteneriatul cu Fundația pentru SMURD reușim să avem cursanți mai bine pregătiți și mai responsabili, crescând astfel nivelul de siguranță în trafic. Cuvinte relevante: primul ajutor, prim ajutor, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami Vezi articolul integral
  6. Echipament moto 2020

    Ce fel de echipament moto îți trebuie? Complet! Oricât este de performant, echipamentul nu poate oferi protecție 100% în toate situațiile întâlnite. Momentan, dintre toate variantele posibile de echipament de protecție, numai casca trebuie purtată obligatoriu. Se preconizează însă ca normele europene să impună obligativitatea purtării unui echipament de protecție complet. Poate părea aproape imposibil să alegi corect din prima tot ce îţi trebuie, de la alegerea motocicletei în sine şi până la genuncherele confortabile. Dar suntem aici să te ajutăm. Vrem motocicliști responsabili și bine informați La Scoala Moto AMI te obligăm să porți echipament moto complet pentru a te obişnui cu ideea că acesta îţi va fi cel mai bun prieten când vei deveni motociclist. ”Obligatoriu Bocanci și Pantaloni lungi!” O să tot auzi asta de la noi. Îți punem la dispoziție cască, armură, mănuși și genunchere. Tu trebuie să vii cu proprii tăi Bocanci și Pantaloni lungi. Dacă vrei, poți veni și cu alte piese din echipamentul personal, atât timp cât vei fi echipat complet. Cursurile de echipamente fac parte din programa Şcolii Moto AMI, pentru că punem siguranţa mai presus de toate şi nu facem rabat atunci când vine vorba de informarea corectă a elevilor noştri. La cursul despre echipament moto îți sunt arătate și descrise variante de echipament de la cele mai simple până la cele mai complexe. Ți se explică și cum să îți alegi corect echipamentul în bugetul stabilit de tine în așa fel încât să fii complet echipat. Echipamentul, cel mai bun prieten al motociclistului Echipamentul are o importanţă deosebită în cazul conducătorilor de vehicule pe două roţi, pentru că poate face diferenţa dintre viaţă şi… mai rău. Indiferent că echipamentul de protecție moto pe care îl ai este cel mai simplu sau de top, acesta trebuie să fie complet. În mod obligatoriu, echipamentul moto trebuie să fie compus din: – cască; – geacă (prevăzută cu protecţii) sau armură; – mănuşi; – pantaloni (prevăzuţi cu protecţii) sau genunchere; – ghete moto sau orice alte ghete rigide, care să îţi acopere gleznele. Casca moto Casca este cea mai importantă parte a echipamentului de protecție, iar la achiziționarea acesteia nu trebuie facută economie. Scopul căștii este atât de a reduce riscul leziunilor grave ale capului prin absorbirea energiei create într-un accident și reducerea forței de impact, cât și asigurarea protecției feței. Într-adevăr, o cască moto bună costă destul de mult, dar este o investiţie bine făcută. Nu cumpăra casca moto online; mergi în magazin şi probeaz-o! Trebuie să te asiguri că este fixă și că nu există puncte de presiune incomode. Conform unui studiu British Medical Journal, căștile albe sunt asociate cu 24% mai puține accidentări comparativ cu căștile negre. Iar căștile deschise la culoare sunt asociate cu 19% mai puține accidentări comparativ cu căștile închise la culoare. Important: casca trebuie schimbată după orice impact sau dupa 3-5 ani de utilizare. Geaca moto Putem alege geci moto din textil sau piele. În ultimul timp, gecile fabricate din material textil câştigă teren, având în vedere versatilitatea lor, nivelul ridicat de protecţie în caz de accident, greutatea mai mică şi faptul că “respiră” mai bine la temperaturi ridicate. Armura moto Armura moto este folosită în general off-road și este practic o plasă pe care sunt prinse protecțiile. O poți purta vara în oraș, însă la drum lung ar trebui să porți peste ea o geacă subțire sau o bluză din material rezistent. Chiar dacă preferi geaca de piele, este recomandat să ai și o geacă de vară sau o armură. Astfel, când vei fi tentat să folosesti scuza “Sunt 40 de grade afară, merg fără geacă”, vei avea opțiunea de a circula echipat și comod. Combinezonul moto Combinezonul de piele este un echipament moto obligatoriu pentru cei care folosesc motocicleta pe circuit. Bugetul alocat pentru această piesă de echipament pleacă de la 50 de euro şi poate depăşi suma de 500 de euro. Evident, trebuie văzut raportul calitate-preţ. Este destul de incomod de purtat în oraș sau la drum lung, însă există și în varianta deux-pieces cu fermoar de unire în talie. Astfel, dacă nu ești pe circuit, poți folosi numai geaca și o pereche de genunchere. Mănuşile moto Un element de echipament moto care de multe ori tinde să fie omis, dar este la fel de important ca restul. Există tipuri de mănuși adaptate fiecărui tip de motocicletă (touring, enduro, supersport, chopper). Protecțiile pot diferi ca aspect, material și complexitate. Cele mai importante variante de protecții și ranforsări aplicate mănușilor sunt cele de pe degete și palmă. Aplicațiile de pe buricele degetelor împiedică alunecarea mănușilor pe manetele de comanda. Există și modele cu aerisiri, membrană impermeabilă, încălzire sau lamelă de șters viziera. Materialele folosite pot fi piele, textil, combinții cu goretex, plastic, metal sau fibre de carbon. Pantalonii moto Oferă protecţie sporită faţă de orice pantalon normal şi au în general protecții în zona șoldurilor și a genunchilor. Cele mai multe modele au zone special întărite cu material suplimentar de protecție kevlar. Este important ca pantalonii să aibă incluse protecţii sau să aibă prevăzute buzunare interioare speciale pentru montarea acestora. Genuncherele moto Folosite la început ca echipament moto pentru off-road, genuncherele au fost adaptate de-a lungul timpului pentru a fi purtate zi de zi pe motocicletă. Dacă îți alegi genunchere cu articulație, este recomandat să fie prevăzute și cu protecție anti-vânt în dreptul genunchilor. Prinderile genuncherelor se țin pe exteriorul piciorului și nu se strâng excesiv. Ghetele moto Încălțămintea ar trebui să fie cu talpă rigidă, protecții în vârf și la călcâi cel puțin. Materialul poate fi piele sau textil, kevlar impermeabil, etc. Orice ai alege, este important ca încălţămintea să protejeze și glezna în caz de căzături, loviri sau atingeri de evacuare. În funcție de preferințele tale, poți găsi ghete moto care arată ca niște teneși simpli sau a încălțăminte office, așa că nu ai scuze să nu porți. Echipament de ploaie Este bine să îl ai mereu la tine, pentru orice eventualitate. Format din geacă și pantaloni impermeabili, sau stil salopetă, e recomandat să fie de culoare deschisă sau cu aplicații reflectorizante, pentru a deveni mai vizibil pe timp de ploaie. Dacă vrei să mergi neechipat cu motorul într-un loc unde echipamentul moto nu este adecvat, poți lua un taxi. Sau, mulțumită minților luminate care au inventat hainele de stradă cu protecții, îți poți asorta blugii moto cu o cămașă sau un hanorac – tot cu protecții, Kevlar și impermeabile. De unde cumperi echipament moto? Shop Moto Mania este aproape de elevii AMI – la propriu. Chiar în poligon moto Electronicii 48, pe spațiul verde. Există poartă de acces și din Str. Stefan Velicu. Ai aici harta către ei. În același spațiu găsești și Service Moto Mania. Cuvinte relevante: echipament, echipament moto, alegere echipament, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, reducere scoala de soferi, reducere scoala moto, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  7. Penalizari examen moto in trafic 2020

    Penalizari examen moto in trafic 2020 Vezi mai jos lista cu penalizari pentru examenul moto în trafic. Găsești în tabel fiecare greșeală la proba practică de trafic pentru categoriile A1, A2, A. Proba practică de conducere a motocicletei în trafic este promovată de candidaţii care parcurg un traseu de minim 25 min și nu cumulează mai mult de 21 puncte de penalizare. Comportare în trafic Penalizari examen moto in trafic Puncte aplicate – nesincronizarea comenzilor (oprirea motorului, accelerarea excesivă, folosirea incorectă a treptelor de viteză) 6 – nemenţinerea direcţiei de mers 9 – folosirea incorectă a drumului cu sau fără marcaj 6 – încrucişarea cu alte vehicule, inclusiv în spaţii restrânse 6 – neasigurarea la schimbarea direcţiei de mers 9 – executarea neregulamentară a virajelor 6 – nesemnalizarea sau semnalizarea greşită a schimbării direcţiei de mers, inclusiv uitarea semnalului pornit 6 – încadrarea necorespunzatoare în raport cu direcţia mers dorită 6 – efectuarea unor manevre interzise (oprire, staţionare, întoarcere) 6 – neasigurare la patrunderea în intersecţii / la părăsirea zonei de staţionare 9 – intrarea/ieşirea de pe autostradă/artere similare, folosirea incorectă a benzilor/luminilor de întâlnire ziua 5 – nepăstrarea distanţei suficiente faţă de cei care rulează înainte sau vin din sens opus 9 – conducerea în mod neeconomic şi agresiv pentru mediul înconjurator (turaţie, frânare/accelerare) 5 – ezitarea repetată de a depăşi alte vehicule 6 – nerespectarea normelor legale privind acordarea priorităţii de trecere pentru autovehicule şi pietoni, circulaţia la culoarea roşie a semaforului electric, nerespectarea normelor legale referitoare la manevra de depăşire, nerespectarea normelor legale referitoare la trecerea la nivel cu calea ferată 21 – nerespectarea semnalelor poliţistului rutier/altor persoane cu atribuţii legale similare 21 – tendinţe repetate de a ceda trecerea vehiculelor şi pietonilor care nu au prioritate 6 – nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor şi marcajelor 9 – depăşirea vitezei maxime admise 9 – conducerea cu viteză redusă în mod nejustificat, neîncadrarea în ritmul impus de ceilalţi participanţi la trafic 6 – neîndemânarea în conducere în condiţii de carosabil alunecos (reducerea vitezei, conduita preventivă) 9 – nerespectarea dispoziţiilor examinatorului privind traseul indicat 6 Alte situaţii care conduc la acordarea calificativului RESPINS la examen moto in trafic – prezentarea la examen sub influenţa băuturilor alcoolice, substanţelor sau produselor stupefiante, a medicamentelor cu efecte simlare acestora sau manifestări de natură să perturbe examinarea candidaţilor 21 – producerea unui eveniment rutier ori intervenţia instructorului pentru evitarea unui pericol iminent 21 Poți citi și articolul Examenul Moto in Trafic 2020 pentru a afla detalii despre desfășurarea examenului. Poți vedea în filmarea de mai jos o câteva situații de examen in trafic explicate. [embedded content] Dacă nu promovezi examenul practic in trafic Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală. Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore. La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic. Scoala Moto AMI își asumă alături de tine parte din motivele pentru care ai putea să greșești la examen. Astfel, PRIMA taxă de REexaminare este 0. Dar numai prima 😉 Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI Cuvinte relevante: examen moto, penalizari examen moto trafic, penalizari examen moto in trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  8. Examen moto in trafic 2020

    Examen moto in trafic pentru categoria A, A2, A1 Examen moto in trafic pentru categoria A, A2, A1, conform ordinului OMAI 268/2010 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere. Examinarea pentru categoria A se desfăşoară prin susţinerea, în aceeași zi, a probei practice de poligon și trafic. După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS, vor fi examinați în continuare în trafic. Instructorul pasager la examen moto in trafic În timpul orelor de practică la școala moto instructorul este pasager pe motocicletă. El discută liber cu elevul și îi explică în timp real manevrele. De asemenea, la orele practice, instructorul poate face corecturi din mers, sau poate opri elevul pentru explicații suplimentare. Instructorul va fi pasagerul elevului examinat și la examenul moto in trafic, NU poliţistul examinator. La examenul moto, instructorului îi este interzis să: discute cu elevul, ajute elevul la înclinarea sau redresarea motocicletei, frâneze în locul elevului folosind frîna de asistență, pună piciorul jos pentru a susține motocicleta Practic instructorul este pasager pentru a interveni în caz de forță majoră. Pentru orice intervenție din partea instructorului, candidatul va fi declarat Respins. Polițistul examinator la examen moto in trafic Examinatorul va fi într-o mașină de asistență pusă la dispoziție de școala de șoferi, condusă de unul din angajații școlii. Mașina de asistență va merge în permanență în spatele motocicletei. Polițistul examinator va vedea fiecare manevră facută de candidat și va evalua corectitudinea și acuratețea acestora. De asemenea, examinatorul va observa orice intervenție a instructorului. Comenzile la examen moto in trafic Comenzile vor fi date de către examinator prin stații emisie-recepție, asigurate tot de școala de șoferi. Fiecare comandă va fi dată din timp într-un mod cât mai clar. Le vor auzi în același timp și elevul și instructorul. Dacă nu primește comandă într-o intersecție, elevul va merge pe direcția înainte sau va urmări drumul cu prioritate, în funcție de situația dată. În cazul în care o comandă nu se înțelege, instructorul va cere prin stație clarificări. Între timp, elevul va considera că încă nu a primit o comandă. Aptitudini şi mod de comportare la examen moto in trafic În timpul probei practice de conducere a vehiculului pe drumurile publice, examinatorii urmăresc modul de comportare a candidaţilor, după cum urmează: Aptitudini şi mod de comportare supuse testării, specifice pentru categoriile A1, A2 şi A. Candidatul trebuie să părăsească un loc de staţionare, să plece din nou după o oprire în trafic, să iasă de pe un drum lateral; folosească drumuri drepte, să întâlnească vehicule, inclusiv în pasaje înguste; abordeze curbe; pătrundă şi să traverseze intersecţii şi joncţiuni; schimbe direcţia: să vireze la dreapta sau la stânga, să schimbe banda de circulaţie; intre/să iasă de pe o autostradă sau un drum similar, dacă este cazul; să treacă de pe banda de accelerare/ieşire pe banda de decelerare; depăşească alte vehicule, obstacole, maşini staţionate, să fie depăşiţi de alte vehicule, dacă este cazul; respecte regulile instituite în zona amenajărilor rutiere speciale, dacă este cazul: intersecţii cu sens giratoriu, treceri la nivel, staţii de autobuz-tramvai, treceri de pietoni, urcarea rampelor, coborârea pantelor, precum şi circulaţia în tunele; fie precauţi şi să ia mãsurile de siguranţă înainte de coborârea de pe vehicule. dea prioritate ori de câte ori este cazul respecte indicatiile date de politistul examinator Promovarea examenului moto Proba practică de conducere a motocicletei pe drumurile publice este promovată de candidaţii care nu au cumulat mai mult de 21 puncte de penalizare. Rezultatul examinării se consemnează, pentru fiecare probă susţinută, prin calificativul „Admis” sau „Respins”. •După promovarea examenului practic, noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul. •Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire. •Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou. Poți citi și articolul Penalizari examen moto in trafic Poți vedea în filmarea de mai jos o câteva situații de examen in trafic explicate. [embedded content] Dacă nu promovezi examenul practic in trafic Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală. Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore. La REexaminare vei susține din nou proba de poligon, apoi proba in trafic. Scoala Moto AMI își asumă alături de tine parte din motivele pentru care ai putea să greșești la examen. Astfel, PRIMA taxă de REexaminare este 0. Dar numai prima 😉 Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI Cuvinte relevante: examen moto, examen moto trafic, examen moto in trafic, instructor moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  9. Service Moto Mania

    Service Moto Mania – revizie, mentenanță și reparații moto Service Moto Mania sunt alături de motocicliști și de elevii de la Scoala AMI cu servicii de calitate și consultanță în alegerea motocicletei. Vrem să facem lumea moto un loc mai bun. Împreună am introdus în programa Şcolii Moto AMI cursurile de mecanică moto. Unde este Service Moto Mania? Service Moto Mania este aproape de elevii AMI – la propriu. Chiar în poligon moto Electronicii 48, pe spațiul verde. Există poartă de acces și din Str. Stefan Velicu. Ai aici harta către ei. În același spațiu găsești și Shop Moto Mania. Când se țin cursurile de mecanică moto? Cursurile de mecanică au loc chiar în Service-ul Moto Mania. Se organizează în fiecare săptămână, în cadrul cursurilor de teorie ale școlii AMI. Programările se pot face în PrograMotor. Ce se învață la curs? Înveți aspectele de bază legate de mecanica motocicletei. Când să faci reviziile și cum. Ce să verifici înainte de a pleca la drum. Cum să îți alegi motocicleta în funcție de buget și de drumurile pe care le vei face. Cine sunt Service Moto Mania? Sunt o echipă cu oameni serioși și dedicați. Oferă consultanţă celor care sunt la început de drum în domeniul moto. Împărtăşesc informaţii folositoare, dobândite în ani de condus şi activitate în cadrul service-ului. Încearcă să acumuleze cât mai multe informaţii pe care să le pună la dispoziţia clienţilor. Au o gamă variată de servicii de reparații și mentenanță moto. Cu răbdare îți oferă toate detaliile de care ai nevoie pentru a-ți alege motocicleta perfectă pentru tine. Te aşteptăm la cursurile de mecanică moto, organizate în parteneriat cu Service Moto Mania. Vino pentru a-ți completa cunostințele din domeniul moto și pentru a-ți clarifica orice nelămuriri pe care le ai legate de alegerea și mentenanța unei motociclete. Cuvinte relevante: service moto, service moto mania, curs mecanica moto, accesorii moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami Vezi articolul integral
  10. Shop Moto Mania

    Shop Moto Mania – echipamente, accesorii şi consumabile Încă de la început, Şcola Moto AMI a militat pentru siguranţă şi condus responsabil în rândul viitorilor şi proaspeţilor motociclişti. Shop Moto Mania sunt alături de motocicliști și de elevii de la Scoala AMI cu produse de calitate și consultanță în alegerea echipamentului moto. Vrem să facem lumea moto un loc mai bun. Împreună am introdus în programa Şcolii Moto cursurile de echipamente moto. Unde este Shop Moto Mania? Shop Moto Mania este aproape de elevii AMI – la propriu. Chiar în poligon moto Electronicii 48, pe spațiul verde. Există poartă de acces și din Str. Stefan Velicu. Ai aici harta către ei. În același spațiu găsești și Service Moto Mania. Când se țin cursurile de echipamente moto? Cursurile de echipamente au loc chiar în Shop Moto Mania. Se organizează în fiecare săptămână, în cadrul cursurilor de teorie ale școlii AMI. Programările se pot face în PrograMotor. Ce se învață la curs? Înveți ce echipamente de protecție sunt folosite pentru fiecare tip de motocicletă. Afli metode de evaluare și alegere a echipamentului potrivit ca raport calitate/preț. Cine sunt Shop Moto Mania? Sunt o echipă cu oameni serioși și dedicați. Oferă consultanţă celor care sunt la început de drum în domeniul moto. Împărtăşesc informaţii folositoare, dobândite în ani de condus şi activitate în cadrul magazinului. Încearcă să acumuleze cât mai multe informaţii pe care să le pună la dispoziţia clienţilor. Au o gamă variată de echipamente moto. Cu răbdare îți oferă toate detaliile de care ai nevoie pentru a-ți alege echipamentul de protecție adecvat. Te aşteptăm la cursurile de echipamente moto, organizate în parteneriat cu Shop Moto Mania. Vino pentru a-ți completa cunostințele din domeniul moto și pentru a-ți clarifica orice nelămuriri pe care le ai legate de echpamentele și accesoriile unui motociclist responsabil. Cuvinte relevante: echipament moto, shop moto mania, curs echipamente, accesorii moto, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala moto ami Vezi articolul integral
  11. Penalizari examen moto in poligon 2020

    Penalizari examen moto in poligon 2020 Vezi mai jos lista cu penalizari examen moto. Găsești în tabel fiecare greșeală la proba practică de poligon pentru categoriile A1, A2, A. Proba practică de conducere a motocicletei în poligon este promovată de candidaţii care parcurg traseul în cel mult 3:30 minute si nu cumuleaza mai mult de 15 puncte de penalizare. Pregatirea şi verificarea tehnică a motocicletei Acestea sunt făcute înainte de începerea probei practice și nu fac parte din timpul de efectuare de 3:30 min. Penalizari examen moto Puncte aplicate – utilizarea echipamentului de protecţie: mănuşi, cizme, îmbrăcăminte şi cască de protecţie 3 – verificarea stării anvelopelor şi a comutatorului de oprire în caz de urgenţă 3 – verificarea, prin intermediul aparaturii de bord sau comenzilor vehiculului, funcţionalitatea direcţiei, frânei, transmisiei, instalaţiei de ungere/răcire, luminilor, semnalizării, catadioptrilor şi avertizorului sonor. 3 MANEVRE ÎN POLIGON Penalizari examen moto Puncte aplicate – aşezarea/coborârea motocicletei pe/de pe suportul de sprijin/cric şi deplasarea mergând pe lângă vehicul fără ajutorul motorului (motorul oprit, cheia va fi în poziția Off) 3 – pornirea motorului şi demararea uşoară fără bruscarea motocicletei 3 – accelerarea progresivă, menţinerea direcţiei de mers, inclusiv la schimbarea vitezelor 5 – poziţia pe motocicletă, tehnica menţinerii direcţiei, echilibrul permanent (fără sprijinirea picioarelor de carosabil) 5 – manevrarea ambreiajului în combinaţie cu frâna, schimbarea vitezelor 3 – executarea slalomului printre 5 jaloane 5 – executarea de opturi printre 4 jaloane 5 – lovirea/răsturnarea jalonului 3 – îndemânarea privind manevrarea frânei faţă/spate la frânarea de urgenţă, direcţia vizuală şi poziţia 5 – executarea manevrei de evitare a unui obstacol la viteză de peste 50 km/h 5 – executarea manevrei de evitare a unui obstacol la o viteză de minim 30km/h 5 – executarea frănării, inclusiv frânarea de urgenţă, la o viteză minimă de 50km/h 5 – depăşirea timpului alocat executării manevrelor în poligon 16 – A căzut cu motocicleta 16 – Nu a respectat traseul stabilit în poligon 16 Nerespectarea traseului la examen moto in poligon • Executarea inversă a slalomului sau ratarea unei porţiuni din acesta; • Intrarea greşită la opturi; • Executarea de opturi în plus sau în minus; • Părăsirea culoarului în timpul mersului în linie dreaptă; • Ieşirea cu motocicleta din chenarul poligonului, în orice parte a traseului; • Ratarea unui culoar punctat la întoarcere; • Executarea greşită a unei evitări de obstacol; • Ratarea unei porţi din cele trei pentru întoarcerea în U; • Oprirea în afara culoarului punctat de la Sosire. Poți citi și articolul Examenul Moto in Poligon 2020 pentru a afla detalii despre fiecare manevră. Poți vedea în filmarea de mai jos ordinea manevrelor la examenul moto în poligon. [embedded content] După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS vor fi examinați mai departe în trafic. DACĂ NU PROMOVEZI EXAMENUL PRACTIC Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală. Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore. Scoala Moto AMI își asumă alături de tine parte din motivele pentru care ai putea să greșești la poligon. Astfel, PRIMA taxă de REexaminare este 0. Dar numai prima 😉 Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI Cuvinte relevante: penalizari examen moto, penalizari poligon moto, examen moto poligon, examen moto, examen moto in poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  12. Examen moto in poligon 2020

    Examen moto in poligon 2020 La examen prezentarea se face cu: • Echipamentul obligatoriu (mănuşi, cizme, îmbrăcăminte şi cască de protecţie) • Buletin • Permis • Dosarul compet cu toate documentele valabile N.R. • Viziera poate rămâne ridicată în timpul examenului. • Ochelarii de vedere/soare sunt permişi. • Se poate veni cu echipamentul personal. Proba de examen moto in poligon este formată din două parți: Manevre la viteză mică și Manevre speciale. Manevre la viteză mică pentru examen moto in poligon I. Pornire La pornire motocicleta este: • Aşezată pe punctul de sprijin (cric) • Motorul oprit (cheia în poziția Off) • Scoasă din viteză Candidatul aşteaptă lângă motocicletă startul, dat de poliţistul examinator prin coborârea brațului. În acel moment pornește și cronometrul. Indreaptă motocicleta. Se asigură că e ridicat complet cricul. Impinge motocicleta înainte 5 metri, mergând pe lângă ea, până la ieşirea din culoarul punctat cel puțin cu roata față. II. Plecare Elevul se suie pe motocicletă, pornește motorul, trage ambreiajul şi calcă în treapta întâi de viteză. Pleacă de pe loc lin, fără a brusca motocicleta. III. Slalom între jaloane Se execută slalomul între primele cinci jaloane, cu intrare din dreapta spre stânga printre primele două. N.R. Slalomul poate fi făcut în treapta întâi sau a doua. Sfat: Decât să se rateze o poartă a slalomului (NERESPECTARE DE TRASEU), mai bine se dărâmă un jalon sau se pune piciorul jos (penalizare). IV. Opturi Candidatul se îndreaptă către opturi, trecând DREPT prin toate trei porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. (Poarta 1: Două jaloane mici, Poarta2: Jalon mare stânga, jalon mic dreapta, Poarta3: Două jaloane mici). DREPT Se execută 6(şase) manevre în formă de 8, în două seturi de câte trei. Ieșirea din opturi se face către culoarul de două linii albe apropiate. N.R. Opturile pot fi executate în trepta întâi sau a doua la ralanti sau accelerat. Important! NU se frânează cu frâna faţă în opturi. Motocicleta este virată în continuu, iar frânând faţa cu ghidonul virat se riscă dezechilibrarea motocicletei şi pierderea controlului. Motocicleta va fi încetinită din frâna spate, sau se poate patina ambreiajul. V. Mers în linie dreaptă cu mâna stângă întinsă La intrarea pe culoarul de două linii albe apropiate, se ridică mâna stângă, paralelă cu solul. Se menţine mâna ridicată şi motocicleta în line dreaptă, până la intrarea cu roata faţă în culoarul punctat de la începutul poligonului. La intrarea pe culoarul punctat se pune mâna stânga la loc pe ghidon şi se întoarce, fără a opri. N.R. În linia dreaptă se merge cu treapta a doua uşor accelerat, menţinând viteza constantă. Dacă au fost executate opturile în trepta întâi, se schimbă treapta a doua între ieşirea din opturi şi intrarea pe culoar. ATENŢIE! Viteza trebuie sa fie redusă spre final pentru a permite întoarcerea în siguranţă la capatul culoarului, prin oprirea accelerării şi uşoara franare a roţii spate, dacă e necesar. ÎNTOARCEREA Întoarcerea este permisa DOAR în INTERIORUL chenarului poligonului. DIN culoarul punctat unde începe întoarcerea PRIN culoarul punctat de la linia de start. Manevre speciale pentru examen moto in poligon VI. Evitare de obstacol în accelerare la ~50 km/h în treapta II sau III Dupa ce a întors, candidatul accelerează până în treapta a doua (motocicletă peste 400 cmc) sau a treia (motocicletă până în 400 cmc). Se îndreaptă către porţile de jaloane din zona opturilor. NU se intră drept prin toate trei porţile, ca la intrarea în opturi. Intră prin prima poartă, apoi prin stânga OBSTACOLULUI (jalon mare. posibil cu dungi), apoi se revine în a treia poartă de jaloane mici. ”în accelerare” înseamnă că NU se frânează în timpul evitării obstacolului. Dacă este absolut necesară adaptarea vitezei, se frânează înainte de intrarea în evitare. VII. Frânare uşoară Imediat după evitarea de obstacol la 50 km/h urmează o zonă de decelerare pentru pregătirea întoarcerii. Se frânează atât frâna faţă cât şi frâna spate pentru încetinirea motocicletei, se reduce treapta de viteză. ATENŢIE! Nu se face frană de motor către treapta întâi. Reducerea bruscă a treptelor şi mai ales reducerea până în treapta întâi, poate determina blocarea şi deraparea roţii spate. VIII. Întoarcere Întoarcerea se va face ÎNCET prin toate trei porţile de jaloane mici din capatul traseului. Porţile sunt aşezate special în formă de U. N.R. Întoarcerea este permisă DOAR prin porţile de jaloane. Toate 3! IX. Evitare de obstacol în accelerare la ~30 km/h Pe spaţiul unde se execută mersul în linie dreaptă, avem poziţionate 5 porţi de câte două jaloane, din care a treia poartă are jalon mare pe stânga şi jalon mic pe dreapta. Dupa ce a întors prin cele trei porţi poziţionate în U, candidatul accelerează şi se îndreaptă către cele 5 porţi. Evitarea poate fi facută în treapta a doua sau a treia, la alegere. Se evită jalonul mare (OBSTACOLUL) prin stânga. N.R. SE ŢINE CONT DOAR DE PORŢI şi se face abstracţie de culoarul de două linii albe apropiate. ATENŢIE! în timpul evitărilor, frânarea NU este permisă. Se poate închide acceleraţia, pentru a folosi frâna de motor. Se va adapta viteza înainte de a executa evitările astfel încât să nu fie nevoie de frânare în viraj. X. Accelerare de la ~30 km/h la ~50 km/h pe distanţă scurtă (14 metri) Între cele două porţi în care se revine din evitarea la 30 km/h, candidatul menţine acceleraţia până la 50 km/h. Viteza se adaptează atât condiţiilor meteo, cât şi manevrabilităţii, funcţionării şi aderenţei cauciucurilor motociletei conduse. XI. Frânare de urgenţă Când trece prin ultima poartă de jaloane, candidatul va începe să frâneze atât frâna faţă cât şi frâna spate, ferm și progresiv, pentru a se opri în culoarul punctat de sosire. ATENŢIE! FIX în culoar. Nu înainte sau după culoar. XII. Oprirea Motocicleta se opreşte din buton şi apoi din cheie. N.R. Nu se scoate motocicleta din viteză. Poate fi lăsată în orice treaptă. ATENŢIE! Nu se scoate cheia din contact. XIII. AŞEZAREA PE PUNCTUL DE SPRIJIN (cric lateral sau central) Elevul sprijină motocicleta pe cricul lateral, apoi coboară de pe ea. Se îndepărtează de motocicletă și ridică un braț, moment în care examinatorul oprește cronometrul. Timpul de executare a probei de examen moto in poligon este maxim de 3:30 pentru categoriile A, A2, A1. Alte detalii pentru examen moto: La examen vor fi elevi ai altor şcoli care vor împinge motorul mai puţin la start, vor pune mâna stângă mai repede pe ghidon, nu vor schimba treptele de viteză corespunzător, sau vor face evitările de obstacole foarte încet. ATENŢIE!!! Nu se ţine cont decât de ce şi cum aţi învăţat de la instructorul dumneavostră. După ce toți candidații programați au fost examinați la proba practică de poligon, cei declarați ADMIS vor fi examinați în continuare în trafic. •După promovarea examenului practic, noul permis va fi transmis de către poliţie prin Poșta Rapidă. Va veni la adresa din buletin/flotant și îl poți ridica personal cu buletinul. •Permisul vechi îl poți folosi până vine cel nou, apoi îl păstrezi amintire. •Se poate circula în continuare cu categoriile dobândite anterior (NU cu A-ul). Categoriile există în baza de date, unde este specificat faptul că permisul va fi preschimbat. Categoria nouă se activează când ridici permisul cel nou. Poți citi și articolul Penalizari examen moto in poligon 2020 Poți vedea în filmarea de mai jos ordinea exercițiilor la examenul moto în poligon. [embedded content] Dacă nu promovezi examenul practic de poligon Examenul teoretic rămâne valabil pe toată durata de valabilitate a certificatului de absolvire emis de școală. Pentru a putea face o nouă programare pentru examen practic este necesar să faci 6 ore suplimentare de practică (3 ședințe) și să mergi la DRPCIV pentru reprogramare cu dosarul + adeverința emisă de școală ca dovadă a celor 6 ore. Scoala Moto AMI își asumă alături de tine parte din motivele pentru care ai putea să greșești la poligon. Astfel, PRIMA taxă de REexaminare este 0. Dar numai prima 😉 Articol publicat de Diana Fota (Porumb) – instructor moto – Scoala Moto AMI Cuvinte relevante: examen moto, poligon moto, examen moto poligon, examen moto, examen moto in poligon, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami, scoala categoria a bucuresti, permis de conducere categoria A. Vezi articolul integral
  13. 7 obiceiuri care dăunează căștilor moto

    Nu mai e fixă pe cap, a prins mirosuri ciudate, viziera e zgâriată – sunt problemele principale pe care le întâlnim când vine vorba de căștile moto. Totuși, poți să le eviți dacă scapi de câteva obiceiuri nu tocmai bune. Apoi o să te surprindă cât de bine arată cască după doi sau trei ani de folosire intensă. 1. Nu agața casca de oglindă E un obicei comod și comun printre motociclișți, dar e foarte dăunător pentru interiorul căștii. Oglindă presează căptușeală în câteva puncte și se tocesc înainte de vreme. Când vine vorba de căști full face, căptușeală de la baza căștii poate fi tocită în mai puțin de un an doar pentru că o agăți de oglindă. Sursa foto: riders.drivemag.com 2. Nu lasă mănușile înăuntru Toată lumea pune mănușile în interiorul căștii, e ca un ritual de câte ori le scoți din mâini. Dar nu e prea bine pentru interiorul căștii. Mănușile sunt murdare, aduna o grămadă de microbi și de obicei, transpiri în ele. Casca poate prinde mirosuri ciudate și asta nu-i deloc plăcut. 3. Nu purta cască pe mână Deși e foarte comod, mai ales după ce ți-ai pus tot echipamentul și vrei să-ți folosești mâinile. Dar procedând așa ai putea să o lărgești și să nu mai stea fixă pe cap. 4. Nu ține casca de viziera Da, ni se întâmplă tuturor cel puțin o dată. Problema e că se slăbește mecanismul și nu va mai sta deschisă când ai nevoie. Sursa foto: riders.drivemag.com 5. Încearcă să aerisești casca După drumuri lungi, ar trebui să o lași la ventilat, întoarsă și cu viziera deschisă. Astfel interiorul are timp să se usuce și să se aeriseacă. 6. Nu folosi spray antibacterian Cele mai multe modele au o căptușeală la interior care se poate spala. Chiar producătorii recomandă să faci asta din când în când. Știm că ar fi mai ușor cu spray antibacterian, dar acesta curață doar la suprafață, nu ajunge până în interiorul materialului. 7. Nu șterge viziera cu șervețele de hârtie Deși unele viziere au un strat anti-zgârieturi, nu te baza pe asta. Șervețelele umede și cele de hârtie pot crea micro-zgârieturi care în timp vor afecta viziera. Folosește o pânză din microfibră și soluție pentru ochelari și vei vedea perfect. Sursa articolului: Seven bad habits that are ruining our helmets Vezi articolul integral
  14. Ce facem cu vechile căști moto

    Fie că îți înlocuiești casca din cauza uzării sau ai găsit vechile tale căști în garaj, întotdeauna e greu să-ți dai seama ce să faci cu cele vechi. Căștile nu pot fi vândute second hand sau oferite cadou din cauza faptului că își pierd proprietățile după o perioadă sau utilizare îndelungată. Așadar, ce soluții ai? Iată câteva posibilități: Să le donezi către serviciile de urgență Probabil cea mai bună soluție ar fi să găsești un departament al serviciilor de urgență care ar putea fi interesat de folosirea echipamentelor moto vechi pentru pregătire. Le pot folosi pentru a preda cursanților cum se poate scoate o cască în condiții de siguranță după un accident. Scoaterea căștii unui pacient care ar putea fi rănit la cap, gât sau spate poate fi dificilă, deoarece sunt grele și nu sunt ușor de mânuit. Cei care intervin la locul unui accident trebuie să învețe să îndepărteze căștile în siguranță, fără riscul de a răni victimele. Refolosire ca decorațiuni Câțiva artiști creativi au găsit metode ingenioase de a folosi căștile ca decorațiuni. Pot fi etalate pe un perete, mai ales dacă au fost customizate și arată neobișnuit. Alții le-au transformat în ghivece de flori sau suporturi pentru plante în grădină. O altă variantă ar fi să folosești un kit de lămpi și să faci o veioză sau lanternă decorativă pentru exterior. Sursa foto: recyclart.org Reciclare Aici cel mai sigur ar fi să suni la centrul de reciclare și să afli dacă acceptă căști. E posibil să primești un răspuns negativ din cauza compoziției căștilor, ele conțin diverse substanțe chimice și materiale pentru a le menține sigure și ridige. Însă multe centre nu au echipamentele necesare pentru a le recicla. Chiar și cei care acceptă s-ar putea să te roage să îndepărtezi spuma și umplutura din interiorul căștii. Dacă totuși nu găsești nicio metodă de reciclare sau reutilizare, e recomandat să le tai cureaua de prindere pentru a împiedica pe altcineva să le folosească. Poate fi foarte periculos pentru cei care le găsesc, o cască uzată nu mai oferă siguranță. Sursa foto: Horn Helmets (Pinterest) Vezi articolul integral
  15. Scoala moto iarna

    Scoala moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni Începi Scoala Moto iarna în parcarea subterană AFI Cotroceni și vei fi printre primii pregătiți de plimbare în trafic în primăvară. Sezonul se deschide oficial in Martie. Atunci încep examenele și cursurile. Dar pentru că noi nu avem stare să hibernăm și nici nu vrem să fim departe de motociclete atâta vreme, am decis să găsim soluții. Şcolarizarea include 26 de ore didactice, echivalente a 13 şedinţe practice de 2 ore: – 14 ore în poligon interior AFI Cotroceni – 2 ore acomodare poligon Electronicii – 10 ore în trafic. *1 ora didactică = 50 minute Şcoala Moto AMI îţi oferă cadou prima şedinţă de test gratuită, pentru ca tu să îţi dai seama dacă într-adevăr eşti atras de condusul motocicletei. După ședința de test te poți hotarî să te înscrii. Îți punem la dispoziție echipament complet de protecție moto: cască, armură, mănuși, genunchere. Cagulă cadou la înscriere 😀 Tu trebuie să vii cu ghete/bocanci care să îți protejeze și gleznele. Cursurile de teorie se desfășoară la sediul nostru din clădirea CDI – Șos. Electronicii nr.48: – Tehnică de conducere moto – Abordarea virajelor – Prim ajutor (cu voluntari ai Fundației pentru SMURD) – Mecanică – Echipamente – Legislație rutieră Te așteptăm la prima ședință moto, să împărtășim cu tine pasiunea și bucuria de a merge cu motocicleta. Înscrie-te online și te vom contacta pentru a stabili prima ta ședință. Formular înscriere școala moto Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto iarna, moto iarna
×