Mergi la conţinut

Scoala Moto Ami

Prieteni
  • Conţinut

    93
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Online

    22m 55s

Vizitatori recenţi

342 vizualizări profil
  1. Curs de siguranta si conduita in trafic – Brigada Rutiera a Politiei Romane Miercuri, 23 Mai, ora 18:00 ne intalnim la casuta din poligonul scolii AMI. Cursul este organizat in colaborare cu Asociatia Moto Incepatori. Reprezentantul Politiei Rutiere Bucuresti, Comisar Sef Ovidiu Munteanu, ne va explica aspectele legale si normele de siguranta pentru conducerea pe drumurile publice. Se va discuta despre importanta de a avea o conduita corecta si preventiva cand circula pe drumurile publice si despre necesitatea purtarii unui echipament de protectie cat mai complet cand mergi pe motocicleta. Moto Incepatorii pot adresa intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si vor primit lamuriri asupra multor aspecte legale si generale cu privire la conducerea motocicletelor pe drumurile publice. Te asteptam la ora 18:00 la casuta scolii AMI din poligonul Electronicii. Sos. Electronicii nr.48. Vis-a-vis de fabrica Sintofarm. Intrarea libera. Locuri de parcare suficiente pe trotuarul de langa poligon.
  2. Curs tinut de Brigada Rutiera a Politiei Romane

    Curs de siguranta si conduita in trafic – Brigada Rutiera a Politiei Romane Miercuri, 23 Mai, ora 18:00 ne intalnim la casuta din poligonul scolii AMI. Cursul este organizat in colaborare cu Asociatia Moto Incepatori. Reprezentantul Politiei Rutiere Bucuresti, Comisar Sef Ovidiu Munteanu, ne va explica aspectele legale si normele de siguranta pentru conducerea pe drumurile publice. Se va discuta despre importanta de a avea o conduita corecta si preventiva cand circula pe drumurile publice si despre necesitatea purtarii unui echipament de protectie cat mai complet cand mergi pe motocicleta. Moto Incepatorii pot adresa intrebari cu privire la legislatia rutiera in vigoare si vor primit lamuriri asupra multor aspecte legale si generale cu privire la conducerea motocicletelor pe drumurile publice. Te asteptam la ora 18:00 la casuta scolii AMI din poligonul Electronicii. Sos. Electronicii nr.48. Vis-a-vis de fabrica Sintofarm. Intrarea libera. Locuri de parcare suficiente pe trotuarul de langa poligon. Vezi articolul integral
  3. Donare Nationala de Sange

    Donare Nationala de Sange “Motorcycle Connecting People” Marti 29 Mai 2018, ora 08:30 in Quantic Pub Evenimentul Donare Nationala de Sange este gandit si organizat de Marius Deaconu si sprijinit de Scoala AMI, Free Riders si Asociatia Moto Incepatori. Salut, ma numesc Marius si sunt motociclist de “o viata”. Numele evenimentului – Donare Nationala de Sange “Motorcycle Connecting People” – a aparut in urma numeroaselor prietenii legate de-a lungul timpului, prin prisma pasiunii pentru motociclete. Organizez donari de sange in mod regulat in Bucuresti, iar anul acesta m-am hotarat sa organizez o donare de sange a motociclistilor si nu numai, la nivel national. Din pacate, este o lipsa mare de sange in toata tara si consider ca este bine sa dam si noi o mana de ajutor. In curand va incepe sezonul moto si din nefericire accidentele rutiere probabil ca vor creste, iar lipsa de sange se va resimti si mai mult. Sunt 40 de centre pentru recoltare sange in resedintele de judet din tara, iar cu sprjinul vostru vreau sa implic cat mai multi motociclisti care sa participe la acest eveniment umanitar (este binevenit oricine, cu sau fara motocicleta). In tara, toate cluburile precum si persoanele care participa la eveniment, vor dona la centrele de transfuzie din localitatile respective. Poti vedea detalii si iti poti anunta participarea pe pagina de Facebook “Motorcycle Connecting People” Daca stii persoane care au nevoie de sange in acest moment, vino pregatit cu detalii: nume, prenume, spital unde este persoana respectiva internata, nume medic. Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a putea dona le poti vedea pe Centrul de Transfuzie. Înainte de a dona: Dimineaţa înainte de recoltare puteţi consuma o cană cu ceai sau cafea, un mic dejun puţin consistent, legume, fructe. Nu fumati înainte şi după donare cu o oră. De asemenea veniti la donare odihnit si nu dupa o noapte pierduta la serviciu sau in fata calculatorului! Va asteptam si va multumim anticipat pentru sprijinul acestei initiative.
  4. Donare Nationala de Sange

    Donare Nationala de Sange “Motorcycle Connecting People” Marti 29 Mai 2018, ora 08:30 in Quantic Pub Evenimentul Donare Nationala de Sange este gandit si organizat de Marius Deaconu si sprijinit de Scoala AMI, Free Riders si Asociatia Moto Incepatori. Salut, ma numesc Marius si sunt motociclist de “o viata”. Numele evenimentului – Donare Nationala de Sange “Motorcycle Connecting People” – a aparut in urma numeroaselor prietenii legate de-a lungul timpului, prin prisma pasiunii pentru motociclete. Organizez donari de sange in mod regulat in Bucuresti, iar anul acesta m-am hotarat sa organizez o donare de sange a motociclistilor si nu numai, la nivel national. Din pacate, este o lipsa mare de sange in toata tara si consider ca este bine sa dam si noi o mana de ajutor. In curand va incepe sezonul moto si din nefericire accidentele rutiere probabil ca vor creste, iar lipsa de sange se va resimti si mai mult. Sunt 40 de centre pentru recoltare sange in resedintele de judet din tara, iar cu sprjinul vostru vreau sa implic cat mai multi motociclisti care sa participe la acest eveniment umanitar (este binevenit oricine, cu sau fara motocicleta). In tara, toate cluburile precum si persoanele care participa la eveniment, vor dona la centrele de transfuzie din localitatile respective. Poti vedea detalii si iti poti anunta participarea pe pagina de Facebook “Motorcycle Connecting People” Daca stii persoane care au nevoie de sange in acest moment, vino pregatit cu detalii: nume, prenume, spital unde este persoana respectiva internata, nume medic. Conditiile pe care trebuie sa le indeplinesti pentru a putea dona le poti vedea pe Centrul de Transfuzie. Înainte de a dona: Dimineaţa înainte de recoltare puteţi consuma o cană cu ceai sau cafea, un mic dejun puţin consistent, legume, fructe. Nu fumati înainte şi după donare cu o oră. De asemenea veniti la donare odihnit si nu dupa o noapte pierduta la serviciu sau in fata calculatorului! Va asteptam si va multumim anticipat pentru sprijinul acestei initiative. Vezi articolul integral
  5. Prim ajutor – la ghidon sau la volan

    Pașii principali în acordarea de prim ajutor Pentru a preveni un accident ai de bifat câteva aspecte importante – Nu îți forța limitele – Condu preventiv, nu agresiv – Poartă echipament de protecție Dacă se întâmplă să ai totuși un accident și ești singur? Dacă tu ești singurul salvator al unui prieten cu care ai ieșit la plimbare? Dacă ești primul care vede pe drum un accident auto? Siguranţa salvatorului Atunci când salvăm, devenim salvatori. Indiferent de tipul accidentului, siguranţa salvatorului este principală. Asigură-te că, înainte de a salva pe cineva, nu te vei pune pe tine în pericol. Stabilirea nivelului de conştienţă Stabilim dacă victima este conştientă, pentru a şti ce avem de făcut mai departe. Cum? Prin două metode (în această ordine şi mereu ambele metode): verbal şi tactil. Strigăm după ajutor Dacă am stabilit nivelul de conştienţă al victimei, vom striga să ne ajute cineva. Indiferent că victima este conştientă sau nu, o persoană în plus poate fi utilă pentru a suna la 112, în timp ce tu vei acorda primul ajutor. Eliberăm, verificăm şi curăţăm căile respiratorii Acest pas se face prin hiperextensia capului. Dacă victima este inconştientă, îi vom face hiperextensia capului, pentru a putea să verificăm respiraţia, prin metoda ASV (aud, simt, văd), timp de 10 secunde. Dacă victima respiră, o vom întoarce în poziţia laterală de siguranţă, asigurând menţinerea căilor respiratorii deschise. După 20 de minute, victima va fi întoarsă pe partea opusă. Accesul – sunăm la 112 După ce am stabilit aceste detalii, sunăm la 112. Rugăm persoana care ne-a sărit în ajutor să sune sau, dacă nu este nimeni lângă noi, sunăm şi punem telefonul pe difuzor, în timp ce vom acorda prim ajutor. Resuscitare cardio-pulmonară (RCP) Dacă victima nu are puls şi nu respiră, aceasta fiind o persoană adultă, îi vom face RCP – 30 de compresii cu 2 ventilaţii, 100-120 pe minut, amplitudine 5-6 centimetri. RCP se face în treimea inferioară a pieptului, cu două mâini, folosindu-ne de podul palmei, iar umerii să fie paraleli cu axul victimei. Manevrele RCP se opresc în trei situaţii: victima îşi revine, soseşte ambulanţa sau savatorul este epuizat. Este important să intervenim cănd este cazul cu RCP, întrucât aşa se vor menţine în funcţiune organele vitale, până la sosirea ambulanţei. Scoaterea căştii moto Dacă victima este conştientă, casca nu se va scoate de pe cap, întrucât aceasta poate juca rolul de guler cervical. Aceeaşi situaţie atunci când victima este inconştientă, dar respiră. Fractura închisă Dacă nu avem la îndemână o atelă pentru a imobiliza braţul fracturat, procedăm astfel: mâna se poate imobiliza de corp cu o eşarfă, iar piciorul va fi legat de celălalt picior. Fractură deschisă Aceasta se imobilizează cu atelă, iar rana trebuie acoperită cu o compresă sterilă sau ceva cât mai curat. Imobilizarea fracturilor se face incluzând articulaţia superioară şi pe cea inferioară. Hemoragiile Hemoragiile sunt de două tipuri: – arteriale – sângele ţâşneşte concomitent cu bătăile inimii – venoase – sângele se prelinge. Hemoragiile se opresc prin aplicarea compreselor sterile apăsat pe rană. Membrul afectat va fi ridicat mai sus. Dacă pansamentul se îmbimă, adăugăm altul peste, dar nu îl vom da la o parte. Durere toracică Vom întreba pacientul cum simte durerea şi dacă radiază (se lasă în mână sau în spate). Nicio durere toracică nu trebuie ignorată. Trebuie liniştit pacientul, aşezat comod şi sunat la 112. Trebuie să se observe dacă acesta transpiră sau are respiraţia zgomotoasă. Accidente vasculare Ne dăm seama că o persoană a suferit un accident vascular, atunci când: are deficit facial, nu poate mişca, se bâlbâie. Test: să ridice ambele mâini, cu ochii închişi. Obstrucția căilor respiratorii În primă fază încurajăm persoana să tușească. Efectuăm manevra de eliberare a căilor aeriene sau manevra Heimlich – 5 compresii abdominale Legea bunului samaritean Poate nu aţi auzit de această lege, dar ea există şi spune că nu există implicaţii legale împotriva celui care nu prezintă rea voinţă. Cu alte cuvinte: dacă încerci să acorzi prim ajutor, dar nu reuşeşti sau i se agravează starea, tu nu vei putea păţi nimic, din punct de vedere legal. Noțiunile de bază în acordarea de Prim Ajutor ar trebui să facă parte din cultura civică a oricărei comunități. Prin parteneriatul cu Fundația pentru SMURD reușim să avem cursanți mai bine pregătiți și mai responsabili, crescând astfel nivelul de siguranță în trafic. Școala AMI
  6. Prim ajutor – la ghidon sau la volan

    Pașii principali în acordarea de prim ajutor Pentru a preveni un accident ai de bifat câteva aspecte importante – Nu îți forța limitele – Condu preventiv, nu agresiv – Poartă echipament de protecție Dacă se întâmplă să ai totuși un accident și ești singur? Dacă tu ești singurul salvator al unui prieten cu care ai ieșit la plimbare? Dacă ești primul care vede pe drum un accident auto? Siguranţa salvatorului Atunci când salvăm, devenim salvatori. Indiferent de tipul accidentului, siguranţa salvatorului este principală. Asigură-te că, înainte de a salva pe cineva, nu te vei pune pe tine în pericol. Stabilirea nivelului de conştienţă Stabilim dacă victima este conştientă, pentru a şti ce avem de făcut mai departe. Cum? Prin două metode (în această ordine şi mereu ambele metode): verbal şi tactil. Strigăm după ajutor Dacă am stabilit nivelul de conştienţă al victimei, vom striga să ne ajute cineva. Indiferent că victima este conştientă sau nu, o persoană în plus poate fi utilă pentru a suna la 112, în timp ce tu vei acorda primul ajutor. Eliberăm, verificăm şi curăţăm căile respiratorii Acest pas se face prin hiperextensia capului. Dacă victima este inconştientă, îi vom face hiperextensia capului, pentru a putea să verificăm respiraţia, prin metoda ASV (aud, simt, văd), timp de 10 secunde. Dacă victima respiră, o vom întoarce în poziţia laterală de siguranţă, asigurând menţinerea căilor respiratorii deschise. După 20 de minute, victima va fi întoarsă pe partea opusă. Accesul – sunăm la 112 După ce am stabilit aceste detalii, sunăm la 112. Rugăm persoana care ne-a sărit în ajutor să sune sau, dacă nu este nimeni lângă noi, sunăm şi punem telefonul pe difuzor, în timp ce vom acorda prim ajutor. Resuscitare cardio-pulmonară (RCP) Dacă victima nu are puls şi nu respiră, aceasta fiind o persoană adultă, îi vom face RCP – 30 de compresii cu 2 ventilaţii, 100-120 pe minut, amplitudine 5-6 centimetri. RCP se face în treimea inferioară a pieptului, cu două mâini, folosindu-ne de podul palmei, iar umerii să fie paraleli cu axul victimei. Manevrele RCP se opresc în trei situaţii: victima îşi revine, soseşte ambulanţa sau savatorul este epuizat. Este important să intervenim cănd este cazul cu RCP, întrucât aşa se vor menţine în funcţiune organele vitale, până la sosirea ambulanţei. Scoaterea căştii moto Dacă victima este conştientă, casca nu se va scoate de pe cap, întrucât aceasta poate juca rolul de guler cervical. Aceeaşi situaţie atunci când victima este inconştientă, dar respiră. Fractura închisă Dacă nu avem la îndemână o atelă pentru a imobiliza braţul fracturat, procedăm astfel: mâna se poate imobiliza de corp cu o eşarfă, iar piciorul va fi legat de celălalt picior. Fractură deschisă Aceasta se imobilizează cu atelă, iar rana trebuie acoperită cu o compresă sterilă sau ceva cât mai curat. Imobilizarea fracturilor se face incluzând articulaţia superioară şi pe cea inferioară. Hemoragiile Hemoragiile sunt de două tipuri: – arteriale – sângele ţâşneşte concomitent cu bătăile inimii – venoase – sângele se prelinge. Hemoragiile se opresc prin aplicarea compreselor sterile apăsat pe rană. Membrul afectat va fi ridicat mai sus. Dacă pansamentul se îmbimă, adăugăm altul peste, dar nu îl vom da la o parte. Durere toracică Vom întreba pacientul cum simte durerea şi dacă radiază (se lasă în mână sau în spate). Nicio durere toracică nu trebuie ignorată. Trebuie liniştit pacientul, aşezat comod şi sunat la 112. Trebuie să se observe dacă acesta transpiră sau are respiraţia zgomotoasă. Accidente vasculare Ne dăm seama că o persoană a suferit un accident vascular, atunci când: are deficit facial, nu poate mişca, se bâlbâie. Test: să ridice ambele mâini, cu ochii închişi. Obstrucția căilor respiratorii În primă fază încurajăm persoana să tușească. Efectuăm manevra de eliberare a căilor aeriene sau manevra Heimlich – 5 compresii abdominale Legea bunului samaritean Poate nu aţi auzit de această lege, dar ea există şi spune că nu există implicaţii legale împotriva celui care nu prezintă rea voinţă. Cu alte cuvinte: dacă încerci să acorzi prim ajutor, dar nu reuşeşti sau i se agravează starea, tu nu vei putea păţi nimic, din punct de vedere legal. Noțiunile de bază în acordarea de Prim Ajutor ar trebui să facă parte din cultura civică a oricărei comunități. Prin parteneriatul cu Fundația pentru SMURD reușim să avem cursanți mai bine pregătiți și mai responsabili, crescând astfel nivelul de siguranță în trafic. Școala AMI Vezi articolul integral
  7. Echipament moto pentru sezonul rece

    Folosește echipament moto adecvat pentru fiecare sezon Ca începător, este foarte important să nu îţi distragă nimic atenţia de la condus. Dacă ai degetele îngheţate, nu mai simţi bine cum acţionezi comenzile. Dacă tremuri, nu mai eşti la fel de atent la ce se întâmplă în jurul tău. Dacă ţi se abureşte viziera, nu mai vezi ce se întâmplă în trafic. Tocmai din aceste considerente, un echipament moto adecvat te poate ajuta foarte mult. Cât costă? Cu toţi știm că echipamentele de motor nu sunt deloc ieftine. Dar sunt unele echipamente speciale pentru sezonul rece, care sunt impermeabile și păstrează căldură. Şi îşi merită din plin preţul. Majoritatea vin cu dubluri interioare, cu care poţi merge şi la drum întins fără să îngheți și au protecţii complete, atât la jachetă, cât și la pantaloni. Ce conţine un echipament moto pentru sezonul rece? Niciodată să nu mergi cu motorul fără un echipament special! Pentru că gecile de vară nu sunt bune dacă ninge afară. Sau dacă plouă. Nu degeaba le zice de vară, pentru că sunt din material subțire și perforat, că să te aerisești. Mai bine folosești un echipament din piele sau textil, care să aibă eventual și mesadă. De preferat, echipamentul pentru vreme rece este izolat, eventual cu fermoar între pantaloni și geacă, pentru a nu permite aerului rece să intre. Mănușile groase sunt la fel de importante, dar și ghetele speciale, înalte. Pentru un plus de confort, alege haine termice, mesadă şi cagulă groasă, termică. Chiar dacă ţi se va părea că ai o cagulă suficient de lungă încât să îţi protejeze şi gâtul de frig şi curent, te sfătuim să ai la tine şi un windstopper pentru gât. Alege mănuşi cu lamă pentru şters viziera de sus în jos şi nu din stânga în dreapta, pentru că în al doilea caz creează microfisuri, care nu mai permit degajarea apei peste casca. Nu intră în categoria echipament, dar manşoanele încălzite vin în ajutorul mănuşilor şi te pot salva din a-ţi amorţi degetele de frig. În plus, alege o cască dotată cu pin lock. Acest sistem îl poţi găsi chiar şi la preţuri scăzute şi previne aburirea vizierei, pentru ca tu să te poţi concentra la drum. Caută în magazinele de echipamente sportive şosete termice. De obicei, le găseşti la raionul de drumeţii montane (denumit şi hiking). Dacă ţii la confortul tău chiar mai mult de atât, îţi poţi achiziţiona şosete şi branţuri cu încălzire electrică. Dacă tot am vorbit despre echipament cu încălzire electrică, poţi să te interesezi chiar şi de pantaloni sau chiar un combinezon întreg cu o astfel de opţiune. Mai multe sfaturi folositoare pentru mersul cu motocicleta în sezonul rece oferite de Asociaţia Moto Începători, găseşti aici. Sperăm să îţi fie utile aceste sfaturi şi îți dorim, pe cât posibil, asfalt uscat! Cuvinte relevante: echipament moto iarna, sezon rece, echipament moto sezon rece, scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala moto bucuresti ami, scoala soferi bucuresti, scoala moto categoria a, scoala categoria a, scoala moto ami. Vezi articolul integral
  8. Si daca nu fac schimbul de ulei?

    Dacă nu faci schimbul de ulei la timp sau deloc, înseamnă că nu îți pasă de motocicleta ta. Poți vedea în video de mai jos diferența între un motor ce funcționează cu ulei și unul ce funcționează fără ulei timp de numai 15 minute. [embedded content] Da, dacă te dai cu motorul cu puțin ulei, e mai bine decât deloc. Dar exemplul de mai sus e pentru 15 minute de funcționare. Dacă te plimbi 15 minute pe an cu motorul înseamnă că îți place doar ca idee și în poze :)) Uleiul de motor lubrifiază piesele în mișcare, reduce uzura și răcește motorul. De asemenea, uleiul oferă protecție împotriva oxidării, inhibând coroziunea prin protejarea pieselor metalice de aer. În plus, uleiul colectează și reține resturile microscopice până când sunt depuse în filtrul de ulei. Uleiul neschimbat la timp își pierde din proprietăți, ceea ce duce la o ungere precară. Ungerea precară duce la uzura părților în mișcare din motor și, în final, la defectarea motorului. Pe scurt: Motorul va fi supraîncălzit. Schimbarea treptelor de viteză devine mai greoaie cu timpul. Zgomotul motorului devine mai pronunțat. Performanța scade. Scade nivelul și intervine contaminarea uleiului. Dacă motorul merge cu ulei mai puțin decât trebuie, piesele în mișcare ale motorului se vor uza pronunțat și există riscul să se deterioreze într-un timp de funcționare foarte scurt. Este important să verifici frecvent nivelul uleiului și să faci schimbul de ulei și filtru la timp. Cel mai bine este să respecți intervalele de revizie recomandate de producator. În funcție de exploatare, poți face schimbul de ulei mai des, nicidecum mai rar. De exemplu, o motocicletă care merge mai mult în oraș, turat în treptele 1 și 2, va funcționa la temperaturi ridicate și turații mari și va avea nevoie de schimb de ulei mai devreme. Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala soferi bucuresti, schimbul de ulei, ulei moto, ulei motocicleta, schimb ulei moto, ulei sintetic. Vezi articolul integral
  9. Ulei moto, ulei auto sau Bunica?

    Nu folosi ulei moto la salată! Uleiul, de oricare ar fi, este uleios. :)) Mai departe de asta, trebuie să alegi uleiul potrivit pentru motocicleta ta. Proprietățile specifice uleiului special pentru motociclete sunt cheia pentru o viață fericită și mai lungă a motorului tău. Proprietățile uleiului Uleiul de motor lubrifiază piesele în mișcare, reduce uzura și răcește motorul. De asemenea, uleiul oferă protecție împotriva oxidării, inhibând coroziunea prin protejarea pieselor metalice de aer. În plus, uleiul colectează și reține resturile microscopice până când sunt depuse în filtrul de ulei. Viscozitatea uleiului de motor Viscozitatea este proprietatea unui fluid de a se opune mișcării relative a particulelor constituente. Viscozitatea este percepută ca o rezistență la curgere. În acest sens, apa, cu viscozitate mică, este fluidă, în timp ce uleiul, cu viscozitate mare, este vâscos. Viscozitatea este afectată de temperatură, astfel încât diferite tipuri de ulei moto au vâscozități diferite și funcționează numai într-un interval destul de îngust de temperaturi. Stratul subțire de ulei reușește să creeze o peliculă puternică de protecție și să mențină piesele în mișcare ale motorului în siguranță în condiții de căldură și presiune extremă. Uleiurile Multigrade Au fost infuzate cu molecule numite amelioratori VI. Acestea sunt, de obicei, olefine și polistirenuri (materialele plastice). La temperaturi scăzute, amelioratorii au un efect redus asupra vâscozității (fiind spiralizați în mici bile), dar când se încălzește uleiul, aceste molecule se despiralizează și se îmbină, prevenind pierderea vâscozității. Ulei Sintetic sau Semi-sintetic Combinații de uleiuri sunt de la ulei mineral și semi-sintetic până la uleiuri sintetice complet. Ulei moto este în principal: amestec sintetic sau complet sintetic. Aceste tipuri de ulei conțin aditivi anti-uzură și amelioratori VI. Uleiul complet sintetic îndeplinește cele mai înalte cerințe. Principalele avantaje sunt : protecția sporită, performanța îmbunătățită, economia de combustibil, pretabil pentru convertor catalitic și intervale mai lungi de service, toate acestea într-o gamă largă de temperaturi. Uleiul semi-sintetic are aproape aceleași caracteristici, dar cu performanțe mai scăzute în condiții de exploatare maximă și protecție ceva mai redusă. Desigur, exploatarea maximă e reprezentată de condițiile de curse, nu de grăbit la birou. Trebuie să folosești cel puțin ulei semi-sintetic pentru protecția motorului tău. Uleiul mineral nu va fi suficient. Cum citim abrevierile 10W – Primul număr îți spune viscozitatea uleiului la temperatură joasă (W – Winter) 50 – Al doilea număr îți spune viscozitatea uleiului la temperatură ridicată. Testele sunt făcute la 100˚ SAE – Society of Automobile Engineers – sistem numeric pentru clasificarea vâscozității uleiului. Este echivalentul API. JASO – Japanese Automotive Standard Organization – sistem de clasificare pentru uleiul moto. Clasificarea JASO este în principal legată de capacitatea uleiului de a rezista fricțiunii ambreiajului. Autoturismele au cutia de viteze și motorul separate, deci uleiuri separate. Uleiul de motocicletă trebuie să suporte uzura specifică a cutiei de viteze. Ratingurile JASO specifice motocicletelor sunt: JASO MA – motoarele cu o singură unitate, în care cutia de viteze și motorul utilizează același ulei. JASO MB – motoarele care folosesc diferite uleiuri pentru motor și cutie de viteze (BMW Boxer răcit cu ulei și Harley Davidson). JASO MA2 – Acesta este un ulei de înaltă calitate, destinat în principal motocicletelor echipate cu convertizoare catalitice. Schimbul de ulei Durata de viață a motorului este strâns legată de frecvența schimbului de ulei și de calitatea uleiului folosit. Acesta este principalul factor care poate prelungi durata de viață a motorului. Un ulei de calitate va duce la un randament bun al motorului, economie de combustibil și schimbarea rapidă a treptelor de viteză. Producătorul stabilește planuri de service pentru fiecare model de motociclete. Schimbul de filtru și ulei moto trebuie să aibă loc la intervale specifice: anual sau la 6 – 10.000 km. Aruncă o privire în cartea tehnică a motocicletei tale și vezi exact ce interval de timp sau km îți recomandă producătorul. Uzura cea mai pronunțată este la pornire, motorul se rotindu-se fără o lubrifiere corespunzătoare. Nu uita să aștepți cel puțin un minut după fiecare pornire pentru a permite pompei de ulei să răspândească uleiul în interiorul motorului. Este important să verifici frecvent nivelul uleiului, deoarece insuficiența sau lipsa acestuia pot avea consecințe grave pentru sănătatea motorului tău. Nu ai ce probleme să întâmpini dacă faci schimbul de ulei moto prea des. Dacă alegi greșit uleiul sau nu faci schimbul la timp, problemele nu vor întârzia să apară. Vom vorbi despre asta în episodul următor 🙂 Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala soferi bucuresti, ulei moto, ulei motocicleta, schimb ulei moto, ulei sintetic. Vezi articolul integral
  10. Ghete moto – Unde nu-i cap, vai de picioare

    Ghete moto – caracteristici specifice în funcție de motocicleta și stilul de mers adoptate. De la prima ședință moto, bocancii sunt obligatorii. Orice fel de bocanci. De munte, de armată, de iarnă. La Școala AMI ședința se reprogramează dacă nu vii cu încălțăminte rigidă deasupra gleznei. Nu, teneșii deasupra gleznei nu se încadrează. Mai departe, în funcție de ce fel de motocicletă vei conduce și în ce condiții, variantele de ghete moto sunt cam așa: Motociclete de stradă Dacă mergi cu o motocicletă de stradă, ai o gamă destul de largă de opțiuni. Mulți spun că este necesar să ai ghete moto din piele, dar există și alte variante, cum ar fi material cu protecție GoreTex. În primul rând ghetele moto trebuie să aibă protecții la gleznă, călcâi și vârf și să fie rezistente la abraziune. Șireturile se pot agăța în tot felul de chestii. Asigură-te că nu le faci fundițe care să atârne. Ghetele cu fermoar sunt mai ușor de încălțat și de dat jos și sunt adesea mai rezistente la apă. Tălpile rigide au aderență bună în timpul opririlor și permit să te apeși bine pe scărițe cu mai puțin disconfort. Ar trebui să fie fară toc. Dacă au toc, acesta să fie mic și lat, să nu te incomodeze când pui picioarele pe scărițe sau când le cobori. Degetul mare trebuie să încapă confortabil sub schimbător. Astfel, nu vei pierde timp cu poziționarea piciorului atunci când schimbi vitezele. Poți vedea aici mai multe despre cele mai bune ghete din 2017. Motocicletele de enduro Dacă vrei să mergi în aventuri off-road, caută-ți cizme specializate cu protecții rigide și suport pentru gleznă epic. Talpa este destul de rigidă și trebuie să știi că va dura puțin până te acomodezi cu schimbatul vitezelor și călcatul frânei. Întăriturile metalice din vârf te apără împotriva loviturilor dar și a pietrelor. Cataramele de tip ski (de obicei, patru) permit ajustare rapidă. O garnitură elastică superioară ține mizeria departe. Majoritatea au o gheată interioară separată ce asigură o mai bună potrivire și suficient confort. Motociclete Adventure – Touring Ghetele Adventure au multe din caracteristicile unei cizme de enduro, dar sunt mai scurte și mai ușoare. Ai nevoie de o cizmă mai confortabilă pentru a putea merge și pe jos când e nevoie. Asta presupune o talpă mai flexibilă. Ar trebui să fie și rezistente la apă, astfel încât puțină ploaie să nu îți deranjeze confortul pe motor. Motociclete de circuit Ghetele de circuit sunt un tip de încălțăminte specializată pentru a putea parcurge înclinare puternică. Sunt întărite și ventilate pentru a oferi protecție și confort în timpul curselor pe circuit. Ghetele bune vor oferi glisiere din plastic înlocuitoare pe partea exterioară a piciorului. Dacă mergi cu o motociletă de viteză zilnic, există ghete moto de stradă adaptate pentru asta. Poți vedea în link-ul de mai sus. Te vrem întreg și fericit. Poartă echipament! Este important. Nu ne crede pe cuvânt. Caută pe Google ”motorcycle foot injury” și dacă poți, uită-te la imagini. Cuvinte relevante: scoala moto, scoala moto bucuresti, scoala soferi bucuresti, echipament moto, ghete moto, protectii moto. Vezi articolul integral
  11. Prim ajutor – informatii de baza

    Ce e de făcut? Iată pașii principali în acordarea de prim ajutor Pentru a preveni un accident ai de bifat câteva aspecte importante – Poartă echipament de protecție – Nu îți forța limitele – Condu preventiv, nu agresiv Dacă se întâmplă să ai totuși un accident și ești singur? Dacă tu ești singurul salvator al unui prieten cu care ai ieșit la plimbare? Dacă ești primul care vede pe drum un accident auto? Siguranţa salvatorului Atunci când salvăm, devenim salvatori. Indiferent de tipul accidentului, siguranţa salvatorului este principală. Asigură-te că, înainte de a salva pe cineva, nu te vei pune pe tine în pericol. Stabilirea nivelului de conştienţă Stabilim dacă victima este conştientă, pentru a şti ce avem de făcut mai departe. Cum? Prin două metode (în această ordine şi mereu ambele metode): verbal şi tactil. Strigăm după ajutor Dacă am stabilit nivelul de conştienţă al victimei, vom striga să ne ajute cineva. Indiferent că victima este conştientă sau nu, o persoană în plus poate fi utilă pentru a suna la 112, în timp ce tu vei acorda un prim ajutor. Eliberăm, verificăm şi curăţăm căile respiratorii Acest pas se face prin hiperextensia capului. Dacă victima este inconştientă, îi vom face hiperextensia capului, pentru a putea să verificăm respiraţia, prin metoda ASV (aud, simt, văd), timp de 10 secunde. Dacă victima respiră, o vom întoarce în poziţia laterală de siguranţă, asigurând menţinerea căilor respiratorii deschise. După 20 de minute, victima va fi întoarsă pe partea opusă. Accesul – sunăm la 112 După ce am stabilit aceste detalii, sunăm la 112. Rugăm persoana care ne-a sărit în ajutor să sune sau, dacă nu este nimeni lângă noi, sunăm şi punem telefonul pe difuzor, în timp ce vom acorda prim ajutor. Resuscitare cardio-pulmonară (RCP) Dacă victima nu are puls şi nu respiră, aceasta fiind o persoană adultă, îi vom face RCP – 30 de compresii cu 2 ventilaţii, 100-120 pe minut, amplitudine 5-6 centimetri. RCP se face în treimea inferioară a pieptului, cu două mâini, folosindu-ne de podul palmei, iar umerii să fie paraleli cu axul victimei. Manevrele RCP se opresc în trei situaţii: victima îşi revine, soseşte ambulanţa sau savatorul este epuizat. Este important să intervenim cănd este cazul cu RCP, întrucât aşa se vor menţine în funcţiune organele vitale, până la sosirea ambulanţei. Scoaterea căştii moto Dacă victima este conştientă, casca nu se va scoate de pe cap, întrucât aceasta poate juca rolul de guler cervical. Aceeaşi situaţie atunci când victima este inconştientă, dar respiră. Fractura închisă Dacă nu avem la îndemână o atelă pentru a imobiliza braţul fracturat, procedăm astfel: mâna se poate imobiliza de corp cu o eşarfă, iar piciorul va fi legat de celălalt picior. Fractură deschisă Aceasta se imobilizează cu atelă, iar rana trebuie acoperită cu o compresă sterilă sau ceva cât mai curat. Imobilizarea fracturilor se face incluzând articulaţia superioară şi pe cea inferioară. Hemoragiile Hemoragiile sunt de două tipuri: – artriale – sângele ţâşneşte concomitent cu bătăile inimii – venoase – sângele se prelinge. Hemoragiile se opresc prin aplicarea compreselor sterile apăsat pe rană. Membrul afectat va fi ridicat mai sus. Dacă pansamentul se îmbimă, adăugăm altul peste, dar nu îl vom da la o parte. Durere toracică Vom întreba pacientul cum simte durerea şi dacă radiază (se lasă în mână sau în spate). Nicio durere toracică nu trebuie ignorată. Trebuie liniştit pacientul, aşezat comod şi sunat la 112. Trebuie să se observe dacă acesta transpiră sau are respiraţia zgomotoasă. Accidente vasculare Ne dăm seama că o persoană a suferit un accident vascular, atunci când: are deficit facial, nu poate mişca, se bâlbâie. Test: să ridice ambele mâini, cu ochii închişi. Legea bunului samaritean Poate nu aţi auzit de această lege, dar ea există şi spune că nu există implicaţii legale împotriva celui care nu prezintă rea voinţă. Cu alte cuvinte: dacă încerci să acorzi prim ajutor, dar nu reuşeşti sau i se agravează starea, tu nu vei putea păţi nimic, din punct de vedere legal. Vă aşteptăm la cursurile teoretice ale Asociaţiei Moto Începători, pentru a afla cum ne facem viaţa mai uşoară şi frumoasă în plimbările cu motocicleta. Vezi articolul integral
  12. Saluturi între motocicliști

    Motocicliştii sunt uniţi, deci se salută în trafic. Pentru a şti cum să saluţi în trafic sau pentru a înţelege ce semn tocmai ţi-a făcut un alt motociclist, care seamănă a salut, dar nu prea, cel mai bine citeşti următoarele tipuri de salut dintre motociclişti. Salutul de întâlnire Primul salut al motocicliştilor, efectuat la întâlnire, constă într-un semn cu mâna stangă, niciodată cu mâna dreaptă. Semnul poate fi făcut cu două degete în V sau cu toată palma. Semnul la depăşire Salutul cu mâna stângă la întâlnire este înlocuit la depăşire cu un salut efectuat cu piciorul drept, atunci când depăşim un motociclist. În plină accelerare şi depăşire, acest semn evită lăsarea liberă a ghidonului, lucru important pe motocicletă. Un semn făcut cu capul Primele două semne sunt adeseori înlocuite de un semn din cap, mai ales în oraş. Din păcate, nu este un semn foarte vizibil, dar este cel mai sigur (mai ales pentru începători). Din păcate, în oraşele mari, majoritatea motocicliştilor uită să răspundă la salut, dar tu trebuie să îţi faci datoria. Semnal cu farul Este de ajuns un flash pentru salut, dacă nu vrei să iei mâna de pe ghidon. Două flash-uri pot fi înțeles prin „atenție, poliție“. Avertizează asupra unui pericol şi este înţeles de toată lumea. Combinat cu balansarea mâinii de sus în jos, înseamnă “încetiniţi”. La dreapta Un mijloc bun pentru a semnaliza o oprire viitoare, în special în plimbările de grup, este prin semnalizare luminoasă şi un semn cu mâna, pentru a arăta spre indicatorul care arată apropierea de o staţie de benzină, o parcare sau alt loc de odihnă. Semnalul de alimentare Dacă rămâi fără benzină, nu mai e nevoie de o semnalizare specială. E suficient un semn cu degetul arătând spre rezervor pentru a indica celorlalţi motociclişti că ar fi bine să opriţi la prima benzinărie. Vei utiliza apoi semnalizarea motocicletei, după cum s-a explicat anterior. Asfalt alunecos Drumurile sunt adeseori periculoase pentru motociclişti şi, în caz de aderenţă scăzută datorată nisipului, uleiului, pietrişului, este politicos să prevenim motocicliştii care vin din spate, lăsând un picior aproape de pământ. Acest semnal poate fi în mod egal şi o bună modalitate de a anticipa apropierea unei porţiuni cu aderenţă proastă. Atenţie, pericol Din seria semnelor preventive, se foloseşte mâna pentru a indica un pericol iminent, cum ar fi o groapă sau gură de canalizare. Acest semn îl completează pe cel precedent, putându-se folosi împreună. Un motociclist avertizat de două ori, înseamnă un motociclist la verticală şi fericit. Întoarcere În mers, concentrându-te la ceas, se poate întâmpla să ratezi ieşirea de pe drum. Există un singur semn: cu mâna în sus, roteşti degetul arătător pentru a arăta că trebuie să întorci. Când ţi-e sete sau foame Când rezervorul este plin, trebuie umplut şi stomacul. Un mic semn cu palma deschisă, de jos în sus (spre gură) va fi repede înţeles ca un semnal pentru stomacul care plânge. În caz de sete intensă, palma deschisă se va înlocui cu pumnul strâns şi degetul mic în sus (doar băuturi fără alcool, desigur). Oprire pentru odihnă Din nefericire, acest sistem este încă testat în mare secret. Ultimul semn este de siguranţă: pleacă odihnit la drum, opeşte-te la primele semne de oboseală (ochii clipesc des, pleoapele sunt grele). Testele dovedesc că în caz de oboseală avansată, organismul poate adormi câteva fracţiuni de secundă! Aşadar, o mica oprire pentru odhină este întotdeauna binevenită. Sperăm să ne vedem şi să ne salutăm în trafic şi la plimbările organizate de Asociația Moto Începători! Vezi articolul integral
  13. Pe ploaie nu te plimbi cu motorul?

    Ca să mergi prin ploaie trebuie să ştii câteva lucruri Vremea nu ţine cu noi, aşa că ţi-am pregătit câteva sfaturi indispensabile oricărui motociclist. Fiecare, fie că vrea sau nu, va fi surprins la un moment dat de ploaie. Aderenţa Este bine de ştiut în sezonul rece că aderenţa este scăzută. Asfaltul este umed, temperatura este scăzută, iar cauciucul este rigid. Ploaia este periculoasă pentru motociclişti în orice condiţii, dar, mai mult ca oricând, este bine să circuli cu prudenţă sporită în primele 20 de minute după începerea ploii. În acest interval, uleiul din asfalt se ridică deasupra peliculei de apă şi există cel mai mare risc. Echipamentul de protecţie Ideal este să avem la îndemână echipament impermeabil, sau măcar echipament de ploaie care se ia pe deasupra celui obişnuit. Dacă nu dispui de niciuna din cele două, mai există şi o a treia alternativă: spray-uri de impermeabilitate, care se pulverizează pe echipament, chiar şi pe bocanci, oprind trecerea apei pentru o durată de 24-48h, în funcţie de modelul ales. Comenzile Comenzile trebuie utilizate fin. Asta nu înseamnă că atunci când este cald poţi brusca în voie comenzile, dar cu atât mai mult, pe vreme rece sau chiar ploaie, bruscarea comenzilor poate cauza pierderea aderenţei. Accelerează şi frânează cât mai lin! Timpul de reacţie în condiţii normale este de 1.5 secunde, dar în condiţiile în care îţi va fi frig şi vei fi ud, capacitatea de concentrare scade îngrijorător, atfel încât timpul de reacţie creşte proporţional. Frânarea Cu cât viteza este mai mare, cu atât distanţa necesară frânării până la oprire va creşte, aşa că păstrează o distanţă cât mai mare. Frânarea eficientă se face acţionând din timp frâna şi dublând distanţa de siguranţă. Frânează pe cât posibil cu motocicleta dreaptă şi foloseşte frâna lin, pe oricare dintre cele trei le-ai acţiona. Atenţie! Nu brusca nici măcar frâna de motor (adică nu schimbă din viteza a cincea direct în viteza întâi)! În timp ce plouă, frânează uşor din când în când, pentru a curăţa discurile de umezeală. În vreme ce frânarea se recomandă a fi uşoară şi progresivă, accelerarea se recomandă să fie una cursivă. În plus, foloseşte o treaptă superioară de viteză. Aderenţa Motocicleta trebuie, pe timp de ploaie, să fie cât mai dreaptă, pentru a avea o aderenţă eficientă. Coeficientul de aderenţă este pe asfalt uscat de 0.8, pe când la polei este de 0.1 Primele 20-30 de minute după ploaie se ridică uleiul din asfalt şi trebuie să eviţi mijlocul drumului, pentru a-ţi menţine aderenţa. Pentru a evita micşorarea zonei de contact şi pentru a creşte aderenţa în viraje, este indicat să scoţi capul în afara motocicletei şi să apeşi pe scăriţa opusă virajului. Pericole Ai mare grijă la bălţi, acestea putând acoperi gropi, guri de canal, pot avea depuneri de mizerii pe fund, care alunecă sau pot cauza acvaplanarea. [embedded content] Cel mai indicat lucru pe care îl poţi face este să ocoleşti balta. Ai grijă totodată şi la frunzele ude căzute pe asfalt. Atenţie ridicată trebuie acordată şi la liniile de tramvai, asfaltul decopertat, smoala ce umple crăpăturile, marcajele rutiere şi plăcile metalice, întrucât sunt mult mai periculoase pe ploaie sau la temperaturi scăzute, putând alunecând foarte uşor. Liniile de tramvai trebuie, mai mult ca oricând, să fie tăiate perpendicular, iar în cazul oricărei guri de canal sau plăci metalice, dacă nu poate fi ocolită, frânarea se face înainte de a ajunge pe ea, niciun caz în timp ce eşti cu una din roţi deja acolo. Vizibilitatea Pe timp de ploaie, nu eşti văzut în trafic. Foloseşte benzi reflectorizante pe rucsac sau pe echipament, semnalizează din timp şi evită unghiurile moarte. Sperăm să îţi fie utile aceste sfaturi şi îți dorim, pe cât posibil, asfalt uscat! Vezi articolul integral
  14. Veste moto cu airbag asigurate de Şcoala AMI în timpul orelor Pentru că ţinem la siguranţa elevilor noştri, toţi cursanţii care ies în trafic pe motociclete în cadrul şcolii de şoferi poartă, pe lângă echipamentul clasic de protecţie, veste cu airbag. Alături de prietenii de la Protectii-Moto.ro, ne-am propus să promovăm siguranţa în rândul motocicliştilor şi punem la dispoziţia viitorilor motocicliști cele mai evoluate echipamente de protecţie. În caz că vrei să îţi şi cumperi un astfel de echipament cu airbag, prietenii noştri de la Protecţii-Moto.ro au o gamă foarte variată de protecţii high-tech, apărute de curând şi în România. Şcoala Moto AMI este singura școală moto care asigură elevilor la toate şedinţele în trafic veste cu airbag, pentru a îi învăţa pe aceştia cât de importantă este siguranţa, chiar de la început de drum. Despre vestele cu airbag La adresa vestelor moto cu airbag se pun adesea întrebări de genul “se deschide singură în mers?”, “dacă uit să mă deconectez când cobor de pe motocicletă, se activează?”, “când cad şi geaca se umflă, voi fi precum o minge?” sau “odată activată vesta, trebuie să cumpăr alta nouă?” şi exemplele pot continua. Întrebările find legitime, vom încerca să explicăm pe scurt de ce aceste veste moto ar trebui să echipeze cât mai mulţi motociclişti români şi care este motivul pentru care în ţările din Vestul Europei, Statele Unite sau Asia, cererea acestor echipamente depăşeşte uneori capacitatea de producţie. Un prim motiv este gradul superior de protecţie oferit de către vestele moto cu airbag. Vestele/gecile/armurile moto clasice, indiferent de notorietatea producătorului, nu conferă protecţie pentru zona gâtului, zona lombară sau a toracelui, aceste zone fiind complet expuse riscului de accident. Pe de altă parte, vestele moto cu airbag asigură în caz de impact, o aterizare pe o pernă de aer care se deschide în 0.25 secunde şi amortizează şocul, protejând astfel sistemul osos şi organele interne. Inerţia căderii în caz de accident va face ca purtătorul gecii să alunece pe geacă şi nu să sară. Activarea vestelor se face utilizând o forţă de 30-35 kgf asupra cablului ce declanşează conţinutul de CO2 din capsulă. Această forţă este destul de mare şi va face ca atunci când coborâţi de pe motocicletă fără să vă deconectaţi, să fiţi traşi înapoi sau chiar să culcaţi pe o parte motociclete foarte uşoare sau scutere. În acest caz, este exclusă declanşarea din cauza conectării, iar despre descărcare în mers nici nu poate fi vorba. Aceste veste moto sunt refolosibile – se schimbă doar cartuşul de CO2 dacă geaca nu este deteriorată complet. Un ultim aspect demn de luat în seamă este faptul că vestele şi gecile moto cu airbag au un design modern şi atractiv, iar materialele din care sunt confecţionate sunt materiale reflectorizante şi rezistente la abraziune.
  15. Veste moto cu airbag asigurate de Şcoala AMI în timpul orelor Pentru că ţinem la siguranţa elevilor noştri, toţi cursanţii care ies în trafic pe motociclete în cadrul şcolii de şoferi poartă, pe lângă echipamentul clasic de protecţie, veste cu airbag. Alături de prietenii de la Protectii-Moto.ro, ne-am propus să promovăm siguranţa în rândul motocicliştilor şi punem la dispoziţia viitorilor motocicliști cele mai evoluate echipamente de protecţie. În caz că vrei să îţi şi cumperi un astfel de echipament cu airbag, prietenii noştri de la Protecţii-Moto.ro au o gamă foarte variată de protecţii high-tech, apărute de curând şi în România. Şcoala Moto AMI este singura școală moto care asigură elevilor la toate şedinţele în trafic veste cu airbag, pentru a îi învăţa pe aceştia cât de importantă este siguranţa, chiar de la început de drum. Despre vestele cu airbag La adresa vestelor moto cu airbag se pun adesea întrebări de genul “se deschide singură în mers?”, “dacă uit să mă deconectez când cobor de pe motocicletă, se activează?”, “când cad şi geaca se umflă, voi fi precum o minge?” sau “odată activată vesta, trebuie să cumpăr alta nouă?” şi exemplele pot continua. Întrebările find legitime, vom încerca să explicăm pe scurt de ce aceste veste moto ar trebui să echipeze cât mai mulţi motociclişti români şi care este motivul pentru care în ţările din Vestul Europei, Statele Unite sau Asia, cererea acestor echipamente depăşeşte uneori capacitatea de producţie. Un prim motiv este gradul superior de protecţie oferit de către vestele moto cu airbag. Vestele/gecile/armurile moto clasice, indiferent de notorietatea producătorului, nu conferă protecţie pentru zona gâtului, zona lombară sau a toracelui, aceste zone fiind complet expuse riscului de accident. Pe de altă parte, vestele moto cu airbag asigură în caz de impact, o aterizare pe o pernă de aer care se deschide în 0.25 secunde şi amortizează şocul, protejând astfel sistemul osos şi organele interne. Inerţia căderii în caz de accident va face ca purtătorul gecii să alunece pe geacă şi nu să sară. Activarea vestelor se face utilizând o forţă de 30-35 kgf asupra cablului ce declanşează conţinutul de CO2 din capsulă. Această forţă este destul de mare şi va face ca atunci când coborâţi de pe motocicletă fără să vă deconectaţi, să fiţi traşi înapoi sau chiar să culcaţi pe o parte motociclete foarte uşoare sau scutere. În acest caz, este exclusă declanşarea din cauza conectării, iar despre descărcare în mers nici nu poate fi vorba. Aceste veste moto sunt refolosibile – se schimbă doar cartuşul de CO2 dacă geaca nu este deteriorată complet. Un ultim aspect demn de luat în seamă este faptul că vestele şi gecile moto cu airbag au un design modern şi atractiv, iar materialele din care sunt confecţionate sunt materiale reflectorizante şi rezistente la abraziune. Vezi articolul integral
×