Mergi la conţinut

Motobikes

Membri
  • Conţinut

    404
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    1
  1. Triumph a lansat pentru anul acesta o versiune actualizată a lui Tiger 800, mai avansată tehnologic decât oricând. Am testat noul Tiger în varianta XCA, cu roată de 21’’ pe față și echipare ultra-completă. foto: Dragoș Savu Modelul adventure de cilindree medie de la Triumph a mai fost prezent în parcul nostru de teste, în versiunile precedente. Pentru 2018, însă, Triumph promitea trecerea la treapta supremă a evoluției lui Tiger 800. Mai ușor, mai agil, cu un motor mai prompt și cu opțiuni arhi-cuprinzătoare. Noul „tigru” din Hinckley impresionează încă de la primul contact, înainte de a mă sui în șa și de a porni motorul. Motocicleta arată bine, pare zveltă și bine proporționată, chiar dacă designul nu este neapărat cel mai original din categorie. Materialele folosite și calitatea prelucrării și asamblării parcă au făcut un salt înainte. Și motocicleta pare foarte îngustă în zona șeii și destul de compactă, dar în același timp suficient de încăpătoare pentru două persoane de talie mare, plus bagajele lor. Bordul complet digital, cu afișaj color, este destul de ușor de urmărit, dar navigația prin meniuri și prin multitudinea de setări necesită ceva obișnuință, eventual o lectură rapidă a manualului de utilizare, mai ales dacă nu ai mai avut până acum o motocicletă cu un nivel tehnologic atât de ridicat. Poți alege dintre șase moduri de pilotaj, trei moduri de dezvoltare a puterii, iar sistemele ABS și Traction Control sunt reglabile și decuplabile. În plus, ghidoanele sunt încălzite, la fel ca ambele șei (o premieră în această categorie) și există și un pilot automat foarte ușor de operat. Mai mult, parbrizul este reglabil pe înălțime printr-un sistem dezarmant de simplu. Dintre dotările la modă printre motocicletele moderne, îi lipsește doar un quickshifter. La pornire, observ cât de mult a progresat Tiger la capitolul rafinament. Nu că ar fi dus lipsă înainte, dar acum este un exemplu în această privință. Motorul trage atât de lin că pare alimentat cu unt franțuzesc, iar schimbătorul se mișcă acum exemplar. Modelul pe care l-am testat acum doi ani mai avea câte un cloncănit la nivelul transmisiei, dar acesta a dispărut acum. Poziția la ghidon este și ea ideală, cu ghidonul lat și înalt oferind un control optim. Parcă poziția este mai nimerită acum pentru mersul ridicat în scărițe, în off-road, cu ghidonul ceva mai înalt și mai îndepărtat de șa. M-am suit în șaua lui Tiger 800 XCA imediat după ce m-am dat jos de pe eternul meu BMW F 800 GS și imediat mă surprinde felul în care trenul de rulare față urmează trasa impusă și îți transmite încredere și feedback. La motocicleta mea, cu rezervorul în spate și tehnologie veche de peste 10 ani, roata față este mereu legată foarte vag de ghidon, cel puțin din punctul de vedere al transmiterii de informații. Noul Tiger are tot roată față de 21’’, dar virează atât de prompt încât ai putea să juri că e de maxim 19’’. Și nu doar felul în care virează te fascinează, ci și încrederea pe care ți-o transmite atunci când urmărește o trasă, indiferent de viteză. Practic, greutatea motocicletei este distribuită mult mai mult pe față decât la alte motociclete adventure similare și de aceea aderența și feedback-ul roții față sunt mult îmbunătățite. Motorul care trage lin și ambreiajul foarte ușor de dozat facilitează și mersul la viteze mici, prin trafic aglomerat sau în off-road. Aici ajută și unghiul de bracaj enorm al ghidonului, plus un echilibru natural care parcă îi lipsea generației trecute de Tiger, care părea să aibă centrul de greutate cam sus. Acestea fiind zise, atunci când ieși în off-road mai serios și începi să tragi puțin, roata față parcă este prea încărcată și motocicleta o idee prea lungă și prea joasă. Desigur, asta nu înseamnă că nu e distractivă, căci cu Tiger XCA faci mai mult decât să ajungi la cabana de la munte. Mergi până acolo cu gaz în plin, cu controlul tracțiunii decuplat, bucurându-te de derapaje și sărituri. Dar, când traseul devine cu adevărat dificil, ai vrea mai multă încărcare pe spate și roata față ceva mai ușoară. Un progres notabil s-a înregistrat totuși la felul în care răspunde motorul la accelerație în treapta I (care este mai scurtă acum). Generația trecută nu prea putea să ușureze fața printr-un gaz scurt la trecerea peste anumite obstacole, căci îi lipsea acel „zvâc” la turații joase în prima treaptă. Noul Tiger, în schimb, execută manevra excelent, fără să fie nevoie ca motorul să fie foarte turat. Parbrizul reglabil îți asigură un confort excelent la drum întins, dar sistemul simplu de reglaj are un joc inerent care face parbrizul să oscileze și să cloncănească în locașul său atunci când mergi în off-road și treci peste denivelări. Cu el ridicat în poziția cea mai de sus, se poate merge cu peste 150 km/h constant fără probleme. Pe distanțe mari am observat și consumul mult mai mic decât al generațiilor trecute: deși nu am menajat deloc tricilindrul (care sună superb datorită evacuării Arrow), consumul mediu pe aproximativ 800 km (oraș, viraje, off-road, autostradă, drum național) nu a sărit de 5,3 l/100 km. Am observat și urmările unor vibrații de frecvență înaltă care nu se prea simt în mers, dar le simți atunci când te dai jos după două ore de mers încontinuu, când ai acele furnicături specifice în mâini. Dar, mai mult decât toate lucrurile concrete și măsurabile, cel mai tare lucru la Tiger XCA este că are un caracter autentic. Motorul cu trei cilindri se aude într-un fel și parcă are o viață proprie, iar motocicleta te face s-o îndrăgești prin această calitate inexplicabilă pe care o au unele obiecte, o personalitate proprie. Prețul lui Triumph Tiger 800 XCA nu este deloc mic (14.690 de euro la Motoboom), dar dotările de serie sunt copleșitor de multe; dacă gândești din perspectiva asta, aventurierul din Hinckley începe să aibă sens. Pe asfalt, este una dintre cele mai agile și mai plăcute motociclete cu roată față de 21’’, iese fără probleme și în off-road, este agil, confortabil și are un nivel tehnologic foarte ridicat. Nu e perfect, dar are un „quelque chose” al lui și îi va fermeca, fără îndoială, pe mulți. DATE TEHNICE Motor 3 cilindri în linie, 798 cmc, răcit cu lichid, DOHC Putere 95 CP la 9.500 rpm Cuplu 79 Nm la 8.000 rpm Transmisie cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, finală prin lanț Suspensii față furcă inversată WP reglabilă, cursă 220 mm, spate monoamortizor reglabil WP, cursă 215 mm Frâne față 2 discuri de 305 mm, etriere flotante Brembo cu 2 pistonașe, spate 1 disc de 255 mm, etrier Nissin cu 1 pistonaș Masă proprie 208 kg la gol Preț 14.690 euro (www.motoboom.ro) Sursa
  2. Test Triumph Tiger 800 XCA: Cu tigrul în lesă

    Triumph a lansat pentru anul acesta o versiune actualizată a lui Tiger 800, mai avansată tehnologic decât oricând. Am testat noul Tiger în varianta XCA, cu roată de 21’’ pe față și echipare ultra-completă. foto: Dragoș Savu Modelul adventure de cilindree medie de la Triumph a mai fost prezent în parcul nostru de teste, în versiunile precedente. Pentru 2018, însă, Triumph promitea trecerea la treapta supremă a evoluției lui Tiger 800. Mai ușor, mai agil, cu un motor mai prompt și cu opțiuni arhi-cuprinzătoare. Noul „tigru” din Hinckley impresionează încă de la primul contact, înainte de a mă sui în șa și de a porni motorul. Motocicleta arată bine, pare zveltă și bine proporționată, chiar dacă designul nu este neapărat cel mai original din categorie. Materialele folosite și calitatea prelucrării și asamblării parcă au făcut un salt înainte. Și motocicleta pare foarte îngustă în zona șeii și destul de compactă, dar în același timp suficient de încăpătoare pentru două persoane de talie mare, plus bagajele lor. Bordul complet digital, cu afișaj color, este destul de ușor de urmărit, dar navigația prin meniuri și prin multitudinea de setări necesită ceva obișnuință, eventual o lectură rapidă a manualului de utilizare, mai ales dacă nu ai mai avut până acum o motocicletă cu un nivel tehnologic atât de ridicat. Poți alege dintre șase moduri de pilotaj, trei moduri de dezvoltare a puterii, iar sistemele ABS și Traction Control sunt reglabile și decuplabile. În plus, ghidoanele sunt încălzite, la fel ca ambele șei (o premieră în această categorie) și există și un pilot automat foarte ușor de operat. Mai mult, parbrizul este reglabil pe înălțime printr-un sistem dezarmant de simplu. Dintre dotările la modă printre motocicletele moderne, îi lipsește doar un quickshifter. La pornire, observ cât de mult a progresat Tiger la capitolul rafinament. Nu că ar fi dus lipsă înainte, dar acum este un exemplu în această privință. Motorul trage atât de lin că pare alimentat cu unt franțuzesc, iar schimbătorul se mișcă acum exemplar. Modelul pe care l-am testat acum doi ani mai avea câte un cloncănit la nivelul transmisiei, dar acesta a dispărut acum. Poziția la ghidon este și ea ideală, cu ghidonul lat și înalt oferind un control optim. Parcă poziția este mai nimerită acum pentru mersul ridicat în scărițe, în off-road, cu ghidonul ceva mai înalt și mai îndepărtat de șa. M-am suit în șaua lui Tiger 800 XCA imediat după ce m-am dat jos de pe eternul meu BMW F 800 GS și imediat mă surprinde felul în care trenul de rulare față urmează trasa impusă și îți transmite încredere și feedback. La motocicleta mea, cu rezervorul în spate și tehnologie veche de peste 10 ani, roata față este mereu legată foarte vag de ghidon, cel puțin din punctul de vedere al transmiterii de informații. Noul Tiger are tot roată față de 21’’, dar virează atât de prompt încât ai putea să juri că e de maxim 19’’. Și nu doar felul în care virează te fascinează, ci și încrederea pe care ți-o transmite atunci când urmărește o trasă, indiferent de viteză. Practic, greutatea motocicletei este distribuită mult mai mult pe față decât la alte motociclete adventure similare și de aceea aderența și feedback-ul roții față sunt mult îmbunătățite. Motorul care trage lin și ambreiajul foarte ușor de dozat facilitează și mersul la viteze mici, prin trafic aglomerat sau în off-road. Aici ajută și unghiul de bracaj enorm al ghidonului, plus un echilibru natural care parcă îi lipsea generației trecute de Tiger, care părea să aibă centrul de greutate cam sus. Acestea fiind zise, atunci când ieși în off-road mai serios și începi să tragi puțin, roata față parcă este prea încărcată și motocicleta o idee prea lungă și prea joasă. Desigur, asta nu înseamnă că nu e distractivă, căci cu Tiger XCA faci mai mult decât să ajungi la cabana de la munte. Mergi până acolo cu gaz în plin, cu controlul tracțiunii decuplat, bucurându-te de derapaje și sărituri. Dar, când traseul devine cu adevărat dificil, ai vrea mai multă încărcare pe spate și roata față ceva mai ușoară. Un progres notabil s-a înregistrat totuși la felul în care răspunde motorul la accelerație în treapta I (care este mai scurtă acum). Generația trecută nu prea putea să ușureze fața printr-un gaz scurt la trecerea peste anumite obstacole, căci îi lipsea acel „zvâc” la turații joase în prima treaptă. Noul Tiger, în schimb, execută manevra excelent, fără să fie nevoie ca motorul să fie foarte turat. Parbrizul reglabil îți asigură un confort excelent la drum întins, dar sistemul simplu de reglaj are un joc inerent care face parbrizul să oscileze și să cloncănească în locașul său atunci când mergi în off-road și treci peste denivelări. Cu el ridicat în poziția cea mai de sus, se poate merge cu peste 150 km/h constant fără probleme. Pe distanțe mari am observat și consumul mult mai mic decât al generațiilor trecute: deși nu am menajat deloc tricilindrul (care sună superb datorită evacuării Arrow), consumul mediu pe aproximativ 800 km (oraș, viraje, off-road, autostradă, drum național) nu a sărit de 5,3 l/100 km. Am observat și urmările unor vibrații de frecvență înaltă care nu se prea simt în mers, dar le simți atunci când te dai jos după două ore de mers încontinuu, când ai acele furnicături specifice în mâini. Dar, mai mult decât toate lucrurile concrete și măsurabile, cel mai tare lucru la Tiger XCA este că are un caracter autentic. Motorul cu trei cilindri se aude într-un fel și parcă are o viață proprie, iar motocicleta te face s-o îndrăgești prin această calitate inexplicabilă pe care o au unele obiecte, o personalitate proprie. Prețul lui Triumph Tiger 800 XCA nu este deloc mic (14.690 de euro la Motoboom), dar dotările de serie sunt copleșitor de multe; dacă gândești din perspectiva asta, aventurierul din Hinckley începe să aibă sens. Pe asfalt, este una dintre cele mai agile și mai plăcute motociclete cu roată față de 21’’, iese fără probleme și în off-road, este agil, confortabil și are un nivel tehnologic foarte ridicat. Nu e perfect, dar are un „quelque chose” al lui și îi va fermeca, fără îndoială, pe mulți. DATE TEHNICE Motor 3 cilindri în linie, 798 cmc, răcit cu lichid, DOHC Putere 95 CP la 9.500 rpm Cuplu 79 Nm la 8.000 rpm Transmisie cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, finală prin lanț Suspensii față furcă inversată WP reglabilă, cursă 220 mm, spate monoamortizor reglabil WP, cursă 215 mm Frâne față 2 discuri de 305 mm, etriere flotante Brembo cu 2 pistonașe, spate 1 disc de 255 mm, etrier Nissin cu 1 pistonaș Masă proprie 208 kg la gol Preț 14.690 euro (www.motoboom.ro)
  3. Echipamente testate: Mănuși de vară Furygan TD12

    Port mănușile Furygan de aproape doi ani pe timp de vară, timp în care au adunat, probabil, peste 20.000 km pe motocicletă, în aproape toate condițiile. Lucrul care mă surprinde cel mai mult la măușile Furygan TD12 este cum au rezistat în timp, având în vedere solicitările intense la care le-am supus și lipsa totală de îngrijire. Par mai degrabă ușoare și comode decât durabile, dar încă arată foarte bine. Sunt mănuși de vară care nu neglijează aspectul protectiv. Au o protecție dură la nivelul monturilor și sunt realizate pe jumătate din material textil perforat și pe jumătate din piele de capră. Le-am folosit și pe post de mănuși de enduro, căci sunt suficient de subțiri și de ușoare ca să se califice pentru asta. Și, deși au trecut prin ploi, pământ, noroaie, au continuat să-și facă treaba foarte bine. Mi-ar plăcea mai mult un strat în plus (sau unul mai gros) de piele în palmă, căci, la un regim de mers mai intens (rally, enduro, drum lung și virajat pe stradă) bătăturile din palmă tind să mi se accentueze și parcă simt că asta se întâmplă și din cauza mănușilor foarte subțiri. Ventilația este excelentă, nu am simțit niciun moment căldură excesivă, nici chiar la peste 35 de grade. La fel, modul în care îmi vin pe mână este perfect, nu mă jenează deloc și parcă sunt turnate exact pe dimensiunea mânii mele. Un bonus interesant: poți opera ecranul tactil al unui smartphone fără să-ți scoți mănușile. La 260 de lei (pe www.moto24.ro), Furygan TD12 au un preț mai mult decât decent pentru ceea ce oferă și, dacă luăm în considerare și durabilitatea, prețul poate fi considerat chiar un chilipir.
  4. Port mănușile Furygan de aproape doi ani pe timp de vară, timp în care au adunat, probabil, peste 20.000 km pe motocicletă, în aproape toate condițiile. Lucrul care mă surprinde cel mai mult la măușile Furygan TD12 este cum au rezistat în timp, având în vedere solicitările intense la care le-am supus și lipsa totală de îngrijire. Par mai degrabă ușoare și comode decât durabile, dar încă arată foarte bine. Sunt mănuși de vară care nu neglijează aspectul protectiv. Au o protecție dură la nivelul monturilor și sunt realizate pe jumătate din material textil perforat și pe jumătate din piele de capră. Le-am folosit și pe post de mănuși de enduro, căci sunt suficient de subțiri și de ușoare ca să se califice pentru asta. Și, deși au trecut prin ploi, pământ, noroaie, au continuat să-și facă treaba foarte bine. Mi-ar plăcea mai mult un strat în plus (sau unul mai gros) de piele în palmă, căci, la un regim de mers mai intens (rally, enduro, drum lung și virajat pe stradă) bătăturile din palmă tind să mi se accentueze și parcă simt că asta se întâmplă și din cauza mănușilor foarte subțiri. Ventilația este excelentă, nu am simțit niciun moment căldură excesivă, nici chiar la peste 35 de grade. La fel, modul în care îmi vin pe mână este perfect, nu mă jenează deloc și parcă sunt turnate exact pe dimensiunea mânii mele. Un bonus interesant: poți opera ecranul tactil al unui smartphone fără să-ți scoți mănușile. La 260 de lei (pe www.moto24.ro), Furygan TD12 au un preț mai mult decât decent pentru ceea ce oferă și, dacă luăm în considerare și durabilitatea, prețul poate fi considerat chiar un chilipir. Sursa
  5. Robert Mureșan a devenit primul pilot pe două roți care a coborât sub 1:39 pe circuitul Motor Park România de la Adâncata, în warm-up-ul cursei de Campionat Național și Est-European de Viteză de ieri. Pilotul arădean a câștigat a doua cursă și a terminat pe locul doi în prima, cea de sâmbătă. Nivelul piloților români, bulgari, turci, sârbi și macedoneni prezenți la Adâncata pentru cele două etape de Național și Est-European a fost foarte ridicat la toate clasele, după cum au arătat timpii obținuți pe pistă în toate sesiunile. Deși se anunța vreme urâtă în toată țara, toate sesiunile s-au desfășurat pe uscat. Astfel, în cursele clasei F600, Vlad Neaga (CSM Dumbrăvița) a arătat încă o dată că este un pilot cu un potențial enorm în motociclismul viteză (după anii pretrecuți la nivel înalt în supermoto). Tânărul timișorean a terminat al patrulea în prima cursă și pe locul doi în a doua, după o cursă intensă de recuperare și un foto-finiș. La clasa F1000, Alex Szekely, colegul de club al lui Vlad Neaga, a dominat autoritar ambele curse, care au avut aceeași configurație a podiumului: Szekely, Rusin Zlatkov, Adrian Rus. Alex și-a doborât din nou recordul personal în cursa a doua, coborând sub 1:44 pe tur. Și Adrian „Sinner” Rus a impresionat, mergând la un personal best de 1:44.3 cu pneuri uzate pe motocicleta sa Yamaha R1. La Supersport, Ionel Pascotă și-a folosit experiența și a reușit două podiumuri în est-european, deși a pornit de pe a doua linie a grilei. Pilotul din Giroc a terminat pe locul trei în ambele curse. Și la Supersport s-au bătut recorduri oficiale: doi piloți bulgari, Alexander Georgiev (locul 1 sâmbătă) și Plamen Petrov (locul 1 duminică) au scăzut sub 1:43 pe tur pentru prima dată cu motociclete de 600 cmc. Robert Mureșan și Martin Choy, într-un duel al titanilor. La Superbike, prima cursă, cea de sâmbătă, a fost câștigată fără drept de apel de bulgarul Angel Karanyotov, pe Ducati Panigale, urmat la aproape 15 secunde de Robert Mureșan, cu podiumul completat de bulgarul Martin Choy, la încă 10 secunde de românul de la CSM București. În a doua cursă, cea de duminică, Robert a revenit în forță, după ce a stabilit din nou recordul circuitului în warm-up-ul de dimineață, cu un incredibil 1:38,955. Robert a terminat la 7,5 secunde în fața lui Martin Choy, cu podiumul completat de Bogdan Vrăjitoru, și el autorul unui personal best foarte bun în cursă (1:43,2). Karanyotov a avut o cursă dificilă, abandonând după șase tururi. După etapa de la Motor Park, Robert Mureșan se află pe primul loc în clasamentul general, atât la Național, cât și la Est-European. Sursa
  6. Robert Mureșan a devenit primul pilot pe două roți care a coborât sub 1:39 pe circuitul Motor Park România de la Adâncata, în warm-up-ul cursei de Campionat Național și Est-European de Viteză de ieri. Pilotul arădean a câștigat a doua cursă și a terminat pe locul doi în prima, cea de sâmbătă. Nivelul piloților români, bulgari, turci, sârbi și macedoneni prezenți la Adâncata pentru cele două etape de Național și Est-European a fost foarte ridicat la toate clasele, după cum au arătat timpii obținuți pe pistă în toate sesiunile. Deși se anunța vreme urâtă în toată țara, toate sesiunile s-au desfășurat pe uscat. Astfel, în cursele clasei F600, Vlad Neaga (CSM Dumbrăvița) a arătat încă o dată că este un pilot cu un potențial enorm în motociclismul viteză (după anii pretrecuți la nivel înalt în supermoto). Tânărul timișorean a terminat al patrulea în prima cursă și pe locul doi în a doua, după o cursă intensă de recuperare și un foto-finiș. La clasa F1000, Alex Szekely, colegul de club al lui Vlad Neaga, a dominat autoritar ambele curse, care au avut aceeași configurație a podiumului: Szekely, Rusin Zlatkov, Adrian Rus. Alex și-a doborât din nou recordul personal în cursa a doua, coborând sub 1:44 pe tur. Și Adrian „Sinner” Rus a impresionat, mergând la un personal best de 1:44.3 cu pneuri uzate pe motocicleta sa Yamaha R1. La Supersport, Ionel Pascotă și-a folosit experiența și a reușit două podiumuri în est-european, deși a pornit de pe a doua linie a grilei. Pilotul din Giroc a terminat pe locul trei în ambele curse. Și la Supersport s-au bătut recorduri oficiale: doi piloți bulgari, Alexander Georgiev (locul 1 sâmbătă) și Plamen Petrov (locul 1 duminică) au scăzut sub 1:43 pe tur pentru prima dată cu motociclete de 600 cmc. Robert Mureșan și Martin Choy, într-un duel al titanilor. La Superbike, prima cursă, cea de sâmbătă, a fost câștigată fără drept de apel de bulgarul Angel Karanyotov, pe Ducati Panigale, urmat la aproape 15 secunde de Robert Mureșan, cu podiumul completat de bulgarul Martin Choy, la încă 10 secunde de românul de la CSM București. În a doua cursă, cea de duminică, Robert a revenit în forță, după ce a stabilit din nou recordul circuitului în warm-up-ul de dimineață, cu un incredibil 1:38,955. Robert a terminat la 7,5 secunde în fața lui Martin Choy, cu podiumul completat de Bogdan Vrăjitoru, și el autorul unui personal best foarte bun în cursă (1:43,2). Karanyotov a avut o cursă dificilă, abandonând după șase tururi. După etapa de la Motor Park, Robert Mureșan se află pe primul loc în clasamentul general, atât la Național, cât și la Est-European.
  7. Jorge Lorenzo a confirmat statutul de favorit pentru weekendul de MotoGP de la Barcelona, câștigând cursa din Catalonia cu un avantaj considerabil față de Marc Marquez, podiumul fiind completat de Valentino Rossi. Lorenzo nu a făcut startul său caracteristic, fiind depășit inițial de Marc Marquez și de Andrea Iannone, dar la finalul primului tur pilotul din Mallorca a trecut la conducere și a început să-și impună ritmul infernal. Deși inițial Marc Marquez părea să poată ține cât de cât pasul, înainte de jumătatea cursei avansul lui Lorenzo a început să se mărească vizibil. Asta pentru că Marquez a fost nevoit să o lase mai ușor la un moment dat, în timp ce Jorge făcea timpi de 1:40.0 pe bandă rulantă. Inițial, locul al treilea era ocupat de Andrea Dovizioso, care a pierdut teren față de Marc Marquez o vreme. Apoi Dovizioso a făcut o greșeală complet necaracteristică la intrarea în virajul 5 și a căzut, fiind nevoit să abandoneze pentru a treia oară în ultimele patru curse. Această lovitură de teatru i-a picat la fix lui Marquez, care își vede încă un adversar scos din lupta pentru titlu. De altfel, deși Marquez nu a reușit să se lupte pentru victorie, rezultatul de la Barcelona a fost unul excelent pentru el, căci și-a mărit avantajul față de adversarii săi principali din clasament, care în acest moment sunt Rossi, Vinales și Zarco. Vinales a avut parte de încă un start foarte slab (care pare mai degrabă să fie o problemă a lui, decât a motocicletei sau a pneurilor) și a fost nevoit să lupte în jumătatea a doua a clasamentului înainte de a avansa. La un moment dat, pe final de cursă, Vinales era cel mai rapid pilot de pe pistă, dar asta nu îl ajuta foarte mult, căci dezavantajul său față de primii clasați era mult prea mare. Astfel, Vinales a terminat pe 6, în spatele lui Dani Pedrosa. Cursa de la Barcelona a fost, la fel ca toate sesiunile din acest weekend, una cu o rată de uzură foarte mare: doar 14 piloți au terminat cursa pe roți, 12 piloți abandonând, majoritatea în urma căzăturilor. Hafizh Syahrin era pe cale să termine în top 10, dar a comis o greșeală de începător, ieșind larg, apoi pierzând aderența și căzând într-un fel bizar. Motocicleta Ducati a lui Rabat a cedat într-un mod spectaculos la capătul liniei drepte, izbucnind în flăcări. Astfel, avantajul lui Marquez în clasamentul general crește la 27 de puncte față de Rossi și 38 față de Vinales. După abandonul de azi, Dovizioso este la egalitate de puncte cu Lorenzo, pe locurile 7 și 8 în clasament. Poz. Nr. Pilot Moto Diferență 1 99 Jorge LORENZO Ducati 40’13.566 2 93 Marc MARQUEZ Honda +4.479 3 46 Valentino ROSSI Yamaha +6.098 4 35 Cal CRUTCHLOW Honda +9.805 5 26 Dani PEDROSA Honda +10.640 6 25 Maverick VIÑALES Yamaha +10.798 7 5 Johann ZARCO Yamaha +13.432 8 9 Danilo PETRUCCI Ducati +15.055 9 19 Alvaro BAUTISTA Ducati +22.057 10 29 Andrea IANNONE Suzuki +24.141 11 44 Pol ESPARGARO KTM +36.560 12 45 Scott REDDING Aprilia +38.229 13 17 Karel ABRAHAM Ducati +1’21.526 14 21 Franco MORBIDELLI Honda 3 Tururi Neclasificați 55 Hafizh SYAHRIN Yamaha 4 Tururi 53 Tito RABAT Ducati 6 Tururi 43 Jack MILLER Ducati 7 Tururi 38 Bradley SMITH KTM 11 Tururi 30 Takaaki NAKAGAMI Honda 11 Tururi 42 Alex RINS Suzuki 13 Tururi 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 16 Tururi 10 Xavier SIMEON Ducati 17 Tururi 41 Aleix ESPARGARO Aprilia 20 Tururi 12 Thomas LUTHI Honda 21 Tururi 50 Sylvain GUINTOLI Suzuki 22 Tururi Nu au terminat primul tur 36 Mika KALLIO KTM 0 Tururi Sursa
  8. Jorge Lorenzo a confirmat statutul de favorit pentru weekendul de MotoGP de la Barcelona, câștigând cursa din Catalonia cu un avantaj considerabil față de Marc Marquez, podiumul fiind completat de Valentino Rossi. Lorenzo nu a făcut startul său caracteristic, fiind depășit inițial de Marc Marquez și de Andrea Iannone, dar la finalul primului tur pilotul din Mallorca a trecut la conducere și a început să-și impună ritmul infernal. Deși inițial Marc Marquez părea să poată ține cât de cât pasul, înainte de jumătatea cursei avansul lui Lorenzo a început să se mărească vizibil. Asta pentru că Marquez a fost nevoit să o lase mai ușor la un moment dat, în timp ce Jorge făcea timpi de 1:40.0 pe bandă rulantă. Inițial, locul al treilea era ocupat de Andrea Dovizioso, care a pierdut teren față de Marc Marquez o vreme. Apoi Dovizioso a făcut o greșeală complet necaracteristică la intrarea în virajul 5 și a căzut, fiind nevoit să abandoneze pentru a treia oară în ultimele patru curse. Această lovitură de teatru i-a picat la fix lui Marquez, care își vede încă un adversar scos din lupta pentru titlu. De altfel, deși Marquez nu a reușit să se lupte pentru victorie, rezultatul de la Barcelona a fost unul excelent pentru el, căci și-a mărit avantajul față de adversarii săi principali din clasament, care în acest moment sunt Rossi, Vinales și Zarco. Vinales a avut parte de încă un start foarte slab (care pare mai degrabă să fie o problemă a lui, decât a motocicletei sau a pneurilor) și a fost nevoit să lupte în jumătatea a doua a clasamentului înainte de a avansa. La un moment dat, pe final de cursă, Vinales era cel mai rapid pilot de pe pistă, dar asta nu îl ajuta foarte mult, căci dezavantajul său față de primii clasați era mult prea mare. Astfel, Vinales a terminat pe 6, în spatele lui Dani Pedrosa. Cursa de la Barcelona a fost, la fel ca toate sesiunile din acest weekend, una cu o rată de uzură foarte mare: doar 14 piloți au terminat cursa pe roți, 12 piloți abandonând, majoritatea în urma căzăturilor. Hafizh Syahrin era pe cale să termine în top 10, dar a comis o greșeală de începător, ieșind larg, apoi pierzând aderența și căzând într-un fel bizar. Motocicleta Ducati a lui Rabat a cedat într-un mod spectaculos la capătul liniei drepte, izbucnind în flăcări. Astfel, avantajul lui Marquez în clasamentul general crește la 27 de puncte față de Rossi și 38 față de Vinales. După abandonul de azi, Dovizioso este la egalitate de puncte cu Lorenzo, pe locurile 7 și 8 în clasament. Poz. Nr. Pilot Moto Diferență 1 99 Jorge LORENZO Ducati 40’13.566 2 93 Marc MARQUEZ Honda +4.479 3 46 Valentino ROSSI Yamaha +6.098 4 35 Cal CRUTCHLOW Honda +9.805 5 26 Dani PEDROSA Honda +10.640 6 25 Maverick VIÑALES Yamaha +10.798 7 5 Johann ZARCO Yamaha +13.432 8 9 Danilo PETRUCCI Ducati +15.055 9 19 Alvaro BAUTISTA Ducati +22.057 10 29 Andrea IANNONE Suzuki +24.141 11 44 Pol ESPARGARO KTM +36.560 12 45 Scott REDDING Aprilia +38.229 13 17 Karel ABRAHAM Ducati +1’21.526 14 21 Franco MORBIDELLI Honda 3 Tururi Neclasificați 55 Hafizh SYAHRIN Yamaha 4 Tururi 53 Tito RABAT Ducati 6 Tururi 43 Jack MILLER Ducati 7 Tururi 38 Bradley SMITH KTM 11 Tururi 30 Takaaki NAKAGAMI Honda 11 Tururi 42 Alex RINS Suzuki 13 Tururi 4 Andrea DOVIZIOSO Ducati 16 Tururi 10 Xavier SIMEON Ducati 17 Tururi 41 Aleix ESPARGARO Aprilia 20 Tururi 12 Thomas LUTHI Honda 21 Tururi 50 Sylvain GUINTOLI Suzuki 22 Tururi Nu au terminat primul tur 36 Mika KALLIO KTM 0 Tururi
  9. Jorge Lorenzo și-a continuat marșul spre o posibilă a doua victorie alături de Ducati în a doua sesiune de calificări pentru Marele Premiu al Cataloniei, obținând pole-position-ul la limită, în fața lui Marc Marquez. Lorenzo pornește ca favorit în cursa de mâine de pe circuitul Montmelo de lângă Barcelona, după ce a dominat destul de autoritar ostilitățile pe pistă de-a lungul întregului weekend. Se pare că pilotul din Mallorca și-a găsit forma de odinioară și va încerca să sprinteze din nou imediat după start pentru a-și crea acel avantaj și a face o cursă solitară spre victorie. Și este capabil să facă acest lucru, dacă e să ne luăm după ritmul de cursă pe care l-a afișat până acum. Lorenzo se află la primul său pole-position pentru producătorul din Bologna. Și Andrea Dovizioso a mers foarte bine, cu un ritm excelent de cursă, aproape de al coechipierului său, dar în calificări nu a reușit mai mult de locul al treilea. Chiar și așa, rezultatul poate fi considerat unul foarte bun pentru italian, căci acesta nu este cunoscut drept un specialist al calificărilor. Între piloții de uzină Ducati pe grilă va fi Marc Marquez. Acesta a aplicat soluția sa clasică, obținând cel mai bun timp al întregului weekend la începutul sesiunii Q2, după ce a avansat din Q1 fără probleme (lucru care s-a întâmplat pentru că spaniolul a căzut la finalul FP3, când trebuie să facă un timp de top 10). Dar apoi lucrurile nu s-au legat așa de bine pentru Marc și, la final, când părea capabil să-i bată timpul lui Lorenzo, a fost încetinit puțin de Danilo Petrucci (care s-a și scuzat ulterior). Marquez salvează din nou fața în mod absolut spectaculos în virajul 14, în FP4. A doua linie a grilei va fi compusă din Maverick Vinales (care pare în formă aici), Andrea Iannone (care a afișat un ritm de cursă comparabil cu al lui Dovi și al lui Marquez) și Danilo Petrucci. Valentino Rossi s-a calificat abia în a treia linie, cu al șaptelea timp, urmat de Johann Zarco și de Tito Rabat, care se pare că se simte foarte bine pe circuitul catalan, fiind în top 10 în mai toate sesiunile. Cal Crutchlow a căzut spre finalul sesiunii Q2, ceea ce l-a costat un posibil start din a doua linie a grilei. Astfel, englezul va porni de pe 10 în cursa de mâine. Dani Pedrosa are și el probleme: pe un circuit unde anul trecut pleca din pole-position, acum s-a calificat abia pe 11 și nu pare să aibă nici un ritm de cursă strălucit. Este posibil ca discuțiile și speculațiile despre viitorul său (despre care nu s-a anunțat nimic oficial deocamdată) să îi pună niște frâne psihologice. De pe 12 va porni Taka Nakagami, care a reușit o performanță excelentă în Q1, avansând alături de Marquez. Sursa
  10. Jorge Lorenzo și-a continuat marșul spre o posibilă a doua victorie alături de Ducati în a doua sesiune de calificări pentru Marele Premiu al Cataloniei, obținând pole-position-ul la limită, în fața lui Marc Marquez. Lorenzo pornește ca favorit în cursa de mâine de pe circuitul Montmelo de lângă Barcelona, după ce a dominat destul de autoritar ostilitățile pe pistă de-a lungul întregului weekend. Se pare că pilotul din Mallorca și-a găsit forma de odinioară și va încerca să sprinteze din nou imediat după start pentru a-și crea acel avantaj și a face o cursă solitară spre victorie. Și este capabil să facă acest lucru, dacă e să ne luăm după ritmul de cursă pe care l-a afișat până acum. Lorenzo se află la primul său pole-position pentru producătorul din Bologna. Și Andrea Dovizioso a mers foarte bine, cu un ritm excelent de cursă, aproape de al coechipierului său, dar în calificări nu a reușit mai mult de locul al treilea. Chiar și așa, rezultatul poate fi considerat unul foarte bun pentru italian, căci acesta nu este cunoscut drept un specialist al calificărilor. Între piloții de uzină Ducati pe grilă va fi Marc Marquez. Acesta a aplicat soluția sa clasică, obținând cel mai bun timp al întregului weekend la începutul sesiunii Q2, după ce a avansat din Q1 fără probleme (lucru care s-a întâmplat pentru că spaniolul a căzut la finalul FP3, când trebuie să facă un timp de top 10). Dar apoi lucrurile nu s-au legat așa de bine pentru Marc și, la final, când părea capabil să-i bată timpul lui Lorenzo, a fost încetinit puțin de Danilo Petrucci (care s-a și scuzat ulterior). Marquez salvează din nou fața în mod absolut spectaculos în virajul 14, în FP4. A doua linie a grilei va fi compusă din Maverick Vinales (care pare în formă aici), Andrea Iannone (care a afișat un ritm de cursă comparabil cu al lui Dovi și al lui Marquez) și Danilo Petrucci. Valentino Rossi s-a calificat abia în a treia linie, cu al șaptelea timp, urmat de Johann Zarco și de Tito Rabat, care se pare că se simte foarte bine pe circuitul catalan, fiind în top 10 în mai toate sesiunile. Cal Crutchlow a căzut spre finalul sesiunii Q2, ceea ce l-a costat un posibil start din a doua linie a grilei. Astfel, englezul va porni de pe 10 în cursa de mâine. Dani Pedrosa are și el probleme: pe un circuit unde anul trecut pleca din pole-position, acum s-a calificat abia pe 11 și nu pare să aibă nici un ritm de cursă strălucit. Este posibil ca discuțiile și speculațiile despre viitorul său (despre care nu s-a anunțat nimic oficial deocamdată) să îi pună niște frâne psihologice. De pe 12 va porni Taka Nakagami, care a reușit o performanță excelentă în Q1, avansând alături de Marquez.
  11. Robert Mureșan (CSM București), la ghidonul noului său Ducati Panigale, a bătut recordul circuitului la Motor Park România în calificările pentru etapele 5-6 ale Campionatului Național și Est-European de Viteză. Robert Mureșan, pe Ducati Panigale. Pilotul din Arad și-a luat revanșa pe teren propriu față de bulgarii Angel Karanyotov și Martin Choy, care au fost avantajați în etapa de la Serres, de la începutul sezonului. Astfel, în calificări, după ce Karanyotov a fost primul care a coborât sub 1:40, cu un 1:39,7, Mureșan a stabilit un excelent 1:39.191, asigurându-și astfel pole-position-ul în cursa de mâine. Prima linie a grilei va fi completată de Karanyotov , tot pe Ducati Panigale, (fost pilot de top în mondialul de Supermoto) și de Martin Choy, pe BMW S 1000 RR, la peste două secunde pe tur față de românul de la CSM București. Choy vine după un rezultat foarte bun în cursa de 8 ore de la Oschersleben, din Mondialul de Anduranță, unde a obținut un loc 7 la categoria Superstock alături de echipa sa. A doua linie a grilei începe cu Bogdan Vrăjitoru (CSM București) și continuă cu românii Cristian Guță și Laurențiu Mocanu. Ionel Pascotă (Pascotă Racing), pe Yamaha R6. La clasa Supersport, bulgarii Plamen Petrov, Milen Georgiev și Alexander Georgiev au reușit timpi excelenți, la limita recordului pistei pentru această categorie și vor porni din prima linie a grilei, în această ordine. Dar și românul Ionel Pascotă a mers sub 1:44 și va încerca să se folosească de vasta sa experiență în cursa de mâine pentru a-i depăși pe mai tinerii bulgari. Pascotă va pleca din poziția a patra de pe grilă, urmat de Dan Măinescu și de Adrian Petrovici. La Formula 600 (echivalentul clasei Debutanți 600), Vlad Neaga continuă evoluția sa excelentă în motociclismul viteză, obținând locul al doilea în calificări, după Pavel Draganov. Prima linie a grilei e completată de Yanislav Dimitrov. Vlad Neaga, pe Kawasaki ZX-6R. La Formula 1000, Alex Szekely (Team 33 Cluj) a zburat la joasă altitudine cu un excelent 1:44.1, un record personal. Clujeanul va porni din pole-position, urmat de Rusin Zlatkov și de Adrian Rus (CSM București), care vine după podiumul din MotoRC de săptămâna trecută. Cursele la toate clasele vor avea loc mâine, la Motor Park România, la aproximativ 60 km de București. Sursa
  12. Robert Mureșan (CSM București), la ghidonul noului său Ducati Panigale, a bătut recordul circuitului la Motor Park România în calificările pentru etapele 5-6 ale Campionatului Național și Est-European de Viteză. Robert Mureșan, pe Ducati Panigale. Pilotul din Arad și-a luat revanșa pe teren propriu față de bulgarii Angel Karanyotov și Martin Choy, care au fost avantajați în etapa de la Serres, de la începutul sezonului. Astfel, în calificări, după ce Karanyotov a fost primul care a coborât sub 1:40, cu un 1:39,7, Mureșan a stabilit un excelent 1:39.191, asigurându-și astfel pole-position-ul în cursa de mâine. Prima linie a grilei va fi completată de Karanyotov , tot pe Ducati Panigale, (fost pilot de top în mondialul de Supermoto) și de Martin Choy, pe BMW S 1000 RR, la peste două secunde pe tur față de românul de la CSM București. Choy vine după un rezultat foarte bun în cursa de 8 ore de la Oschersleben, din Mondialul de Anduranță, unde a obținut un loc 7 la categoria Superstock alături de echipa sa. A doua linie a grilei începe cu Bogdan Vrăjitoru (CSM București) și continuă cu românii Cristian Guță și Laurențiu Mocanu. Ionel Pascotă (Pascotă Racing), pe Yamaha R6. La clasa Supersport, bulgarii Plamen Petrov, Milen Georgiev și Alexander Georgiev au reușit timpi excelenți, la limita recordului pistei pentru această categorie și vor porni din prima linie a grilei, în această ordine. Dar și românul Ionel Pascotă a mers sub 1:44 și va încerca să se folosească de vasta sa experiență în cursa de mâine pentru a-i depăși pe mai tinerii bulgari. Pascotă va pleca din poziția a patra de pe grilă, urmat de Dan Măinescu și de Adrian Petrovici. La Formula 600 (echivalentul clasei Debutanți 600), Vlad Neaga (CS Dumbrăvița) continuă evoluția sa excelentă în motociclismul viteză, obținând locul al doilea în calificări, după Pavel Draganov. Prima linie a grilei e completată de Yanislav Dimitrov. Vlad Neaga, pe Kawasaki ZX-6R. La Formula 1000, Alex Szekely (CS Dumbrăvița) a zburat la joasă altitudine cu un excelent 1:44.1, un record personal. Clujeanul va porni din pole-position, urmat de Rusin Zlatkov și de Adrian Rus (CSM București), care vine după podiumul din MotoRC de săptămâna trecută. Cursele la toate clasele vor avea loc mâine, la Motor Park România, la aproximativ 60 km de București.
  13. Jorge Lorenzo își continuă forma de zile mari de la Mugello, unde a luat prima sa victorie pe Ducati, în prima zi de antrenamente libere în Marele Premiu al Cataloniei, obținând cel mai bun timp în a doua sesiune a zilei. De dimineață, Valentino Rossi a fost cel care a strălucit, italianul fiind cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente libere, urmat de cei doi piloți de la echipa de uzină Ducati, în ordinea Dovi – Lorenzo. Asta după ce Marc Marquez fusese cel mai rapid în prima jumătate a sesiunii. În stilul său caracteristic, campionul en-titre a pornit ca din pușcă de la boxe, fiind cu aproape o secundă mai rapid decât oricare dintre adversari pentru primele 20 de minute. Succesul lui Rossi și al riderilor de la Ducati în sesiunea de dimineață a fost ajutat și de faptul că Marquez a preferat să nu pună gume noi pe final, continuând să lucreze la ritmul de cursă și apropiindu-se de mai multe ori de limita absolută în felul spectaculos în care ne-a obișnuit. În sesiunea de după-amiază, Marc Marquez a continuat să lucreze la ritmul de cursă, mergând 18 tururi la rând cu un pneu față hard, până când acesta a cedat și spaniolul a căzut, spre finalul sesiunii. Astfel, Marquez a încheiat această a doua sesiune într-o poziție neobișnuit de slabă – locul 12. Jorge Lorenzo a a strălucit în sesiunea de după-amiază, bătându-i timpul lui Rossi de dimineață și instalându-se în frunte, cu un avantaj de o zecime de secundă față de următorul clasat, Andrea Iannone, care a arătat din nou că poate să meargă foarte tare pe un tur sec de pistă. Maverick Vinales pare să fi găsit o soluție pentru pista de casă, căci a îmbunătățit pe final, obținând locul al treilea, la mai puțin de jumătate de secundă de Lorenzo. Hafizh Syahrin a impresionat în acest debut de GP, fiind al nouălea clasat în sesiunea de după-amiază. Cei de la Suzuki l-au adus pe pilotul de teste Sylvain Guintoli la această etapă în calitate de wild-card, francezul fiind momentan la peste două secunde de lider. Sursa
  14. Jorge Lorenzo își continuă forma de zile mari de la Mugello, unde a luat prima sa victorie pe Ducati, în prima zi de antrenamente libere în Marele Premiu al Cataloniei, obținând cel mai bun timp în a doua sesiune a zilei. De dimineață, Valentino Rossi a fost cel care a strălucit, italianul fiind cel mai rapid în prima sesiune de antrenamente libere, urmat de cei doi piloți de la echipa de uzină Ducati, în ordinea Dovi – Lorenzo. Asta după ce Marc Marquez fusese cel mai rapid în prima jumătate a sesiunii. În stilul său caracteristic, campionul en-titre a pornit ca din pușcă de la boxe, fiind cu aproape o secundă mai rapid decât oricare dintre adversari pentru primele 20 de minute. Succesul lui Rossi și al riderilor de la Ducati în sesiunea de dimineață a fost ajutat și de faptul că Marquez a preferat să nu pună gume noi pe final, continuând să lucreze la ritmul de cursă și apropiindu-se de mai multe ori de limita absolută în felul spectaculos în care ne-a obișnuit. În sesiunea de după-amiază, Marc Marquez a continuat să lucreze la ritmul de cursă, mergând 18 tururi la rând cu un pneu față hard, până când acesta a cedat și spaniolul a căzut, spre finalul sesiunii. Astfel, Marquez a încheiat această a doua sesiune într-o poziție neobișnuit de slabă – locul 12. Jorge Lorenzo a a strălucit în sesiunea de după-amiază, bătându-i timpul lui Rossi de dimineață și instalându-se în frunte, cu un avantaj de o zecime de secundă față de următorul clasat, Andrea Iannone, care a arătat din nou că poate să meargă foarte tare pe un tur sec de pistă. Maverick Vinales pare să fi găsit o soluție pentru pista de casă, căci a îmbunătățit pe final, obținând locul al treilea, la mai puțin de jumătate de secundă de Lorenzo. Hafizh Syahrin a impresionat în acest debut de GP, fiind al nouălea clasat în sesiunea de după-amiază. Cei de la Suzuki l-au adus pe pilotul de teste Sylvain Guintoli la această etapă în calitate de wild-card, francezul fiind momentan la peste două secunde de lider.
  15. Cătălin Cazacu a câștigat a doua etapă de MotoRC/RoSBK, disputată ieri la Motor Park România. Cea mai spectaculoasă cursă a fost cea a clasei Stock600/Supersport, unde Adrian Petrovici s-a luptat pentru victorie până în ultimul viraj cu turcul Ucar Kerem. foto: Sabin Malișevschi Se anunța ploaie pentru sâmbătă și duminică la Adâncata, adică exact în zilele de calificări și de curse. Dar, cum a fost cazul și altădată, vremea rea a ocolit circuitul din Bărăgan și piloții au avut de furcă mai degrabă cu un val de căldură toropitoare, umedă. Atmosfera în padoc a fost mai animată decât de obicei, asta pentru că, pe lângă concurenții prezenți în număr mare la toate clasele, revenirea „fiului rătăcitor”, Cătălin Cazacu, a adus cu ea o suită întreagă de prieteni și de noi fani ai pilotului timișorean, după isprăvile acestuia de la emisiunea Exatlon România. Cătălin a revenit la pistă cu 11 kilograme mai slab, dar, în ciuda pauzei foarte îndelungate, și-a amintit foarte repede cum se merge tare pe motocicletă, căci a fost singurul pilot care a scăzut sub 1:44 în calificări, reușind astfel să plece din pole-position. Imediat după el în calificări s-a situat Ionuț Mistode. Veteranul bucureștean, alergând în șaua unui BMW S 1000 RR, este și el în plină revenire după o pauză în care a alergat foarte rar spre deloc. Prima linie a grilei a fost completată de Bogdan Vrăjitoru, pe al său Kawasaki ZX-10R. La Stock600 se anunța o bătălie strânsă între tânărul turc Kerem Ucar, pe Honda CBR600RR și constănțeanul Adrian Petrovici, pe eterna sa Yamaha R6 veche de peste un deceniu. Pilotul turc a fost cu o jumătate de secundă pe tur mai rapid decât Petrovici în calificări, adjudecându-și astfel pole-position-ul. De pe a treia poziție din grilă a pornit bucureșteanul Dan Măinescu, de la CSM București. După o sâmbătă în care ploaia a întârziat să vină, toată lumea aștepta o duminică cu o vreme mai puțin prietenoasă, dar căldura a continuat să-i pună la încercare pe piloți și, deși pe alocuri mai apăreau nori amenințători, nu a căzut nici măcar o picătură. În pauza de dinainte de curse, în cadrul MotoRC Science Lab, Victor Hănescu și Diana Bulimar s-au întrecut în timpi pe circuit. Inițial urmau să facă acest lucru la volanul safety-car-ului oficial al competiției, un Kia Rio cu motor de 1,0 litri. Dar Victor, într-un exces de zel, a ieșit cu mașina de pe pistă într-un ac de păr și a dejantat o roată. Dar partenerii de la Kia România erau pregătiți pentru asemenea situație, astfel încât Victor și Diana au trecut la o mașină mult mai tentată pentru ture pe pistă, o Kia Stinger de 370 de cai-putere, cu tracțiune integrală. Trebuie spus că rezultatul duelului era destul de ușor de prevăzut, având în vedere că Diana avea permis de conducere de mai puțin de doi ani, deci un nivel de experiență mult mai limitat decât al tenismanului cu care se înfrunta. Chiar și așa, tânăra gimnastă a surprins printr-un timp mai mult decât decent pentru nivelul ei de experiență, undeva la 2:45. A pierdut, totuși, în fața lui Victor Hănescu, care a reușit să obțină un 2:25. Un duel dezechilibrat, cel puțin în materie de înălțime: Victor Hănescu (stânga) vs Diana Bulimar (dreapta). Prima cursă a zilei a fost cea a clasei Michelin Street Racers (MSR)600/Rookies 600, unde Septimiu Popa nu a avut adversar, câștigând cu 14 secunde avans față de următorul clasat, bulgarul Kamen Kozhuharov. Asta deși Popa a pornit din a doua linie a grilei. Podiumul a fost completat de Alin Bălăceanu, la încă 10 secunde distanță față de bulgar. La clasa MSR1000/Rookies 1000, Șerban Stăncălie a fost cel care nu a avut adversar pe măsură, sprintând din pole-position direct la conducere, apoi câștigând cu un avans de aproape cinci secunde față de Manfred Spendier, pe Ducati Panigale 899, ocupantul locului 2. Șerban a reușit un „best lap” de 1:48, un timp excelent pentru această categorie. Pe a treia treaptă a podiumului a ajuns, la limită, Laurențiu Stoiculescu, de la ASL Racing, cel care împărțea motocicleta de curse cu Ionuț Mistode pentru acest weekend. Spunem „la limită” pentru că pilotul de la ASL a furat puțin startul, fiind penalizat cu 10 secunde adăugate la timpul de cursă. Din fericire pentru el, la finalul cursei era cu puțin peste 11 secunde în fața pilotului de pe locul 4, Daniel Chiș. Kerem Ucar La Stock600/Supersport, bătălia la care se aștepta toată lumea a fost chiar mai spectaculoasă decât speram. Adrian Petrovici s-a luptat roată la roată cu Kerem Ucar toată cursa. Cei doi piloți impresionau prin stilurile lor contrastante: constănțeanul mergea curat și elegant, constant, în timp ce foarte tânărul turc era mult mai impetuos, imprevizibil, mereu la limita căzăturii. După ce s-au depășit reciproc de mai multe ori, în ultimul tur, Ucar era în față, când, la intrarea în ultimul viraj al ultimului tur, Petrovici a ajuns pe partea de la exteriorul pistei, nefolosită, și a pierdut fața, căzând fără urmări grave. Astfel, Kerem Ucar a câștigat cursa, cu Dan Măinescu și Aron Romocea pe podium. Iată și cum a arătat cursa, văzută de la bordul lui Adrian Petrovici: La Stock1000/Superbike, Cătălin Cazacu a pornit ca din pușcă din pole-position, instalându-se la conducere încă de la începutul cursei, apoi a înșirat un tur rapid după celălalt, la 1:43. Inițial, Bogdan Vrăjitoru părea să țină pasul cu pilotul de la Taifun Racing, dar bucureșteanul a ratat frânarea la capătul liniei drepte a turului doi, ieșind drept pe banda de asfalt. Apoi a revenit la coada clasamentului, făcând o cursă de recuperare excelentă până pe poziția a șasea la final. Podium la Stock1000/Superbike: Cazacu, Mistode, Rus. În față, Cazacu și-a creat un avantaj de peste 10 secunde la un moment dat, iar Mistode avea și el un avantaj mare față de cel mai spectaculos grup din cursă: Adrian Rus, Alex Szekely și Răzvan Ponoran se luptau roată la roată pentru ultima treaptă a podiumului, cu depășiri spectaculoase, dar în limitele regulamentului și ale bunului-simț. În cele din urmă, câștig de cauză a avut Adrian Rus, care a obținut primul său podium la categoria mare în MotoRC, urmat de Răzvan Ponoran și de Alex Szekely. Adrian „Sinner” Rus a fost și MC/prezentator/comentator al evenimentului, treabă de care s-a ocupat cu flerul și umorul caracteristic. Cât despre alergarea pe Motor Park în sens anti-orar, majoritatea piloților s-au declarat încântați. Circuitul este complet diferit și are perioade mai lungi de accelerare, o viteză mai mare la capătul liniei drepte și motocicleta petrece mai mult timp înclinată. Următoarea etapă de MotoRC va avea loc tot la Motor Park, pe 29 iunie-1 iulie, iar următoarea etapă de Romanian Superbike va fi la Brno, pe 6-8 iulie. Sursa
×