Mergi la conţinut

Motobikes

Membri
  • Conţinut

    308
  • Membru din

  • Ultima vizită

    Niciodată
  • Days Won

    1
  1. Marc Marquez a dominat din nou ostilitățile pe circuitul COTA din Texas în calificări, reușind un timp cu mult sub adversari. Dar campionul en-titre a fost penalizat, fiind obligat să ia startul cu trei poziții mai în spate. Vinales gesticulează vehement după ce a fost încetinit de Marquez în timp ce făcea un tur rapid. Marc rula încet pe trasă și a fost penalizat ulterior. Circuitul COTA nu s-a prezentat în cea mai bună stare pentru această etapă a Motomondialului. Proprietarii pistei texane au încercat să șlefuiască denivelările de care s-au plâns piloții anul trecut, dar se pare că au înrăutățit situația, astfel încât aderența nu e grozavă și denivelările sunt foarte mari în câteva locuri. În aceste condiții incerte, pe un circuit pe care a câștigat detașat de fiecare dată când s-a rulat aici, era normal ca Marc Marquez să strălucească. Spaniolul a fost cel mai rapid în FP1, o idee mai lent decât Iannone în FP2 și din nou cel mai rapid în FP3 și FP4. Pe lângă timpul pe turul sec de pistă, Marquez a afișat și un ritm de cursă ucigător. În calificări, însă, nu i-a fost ușor catalanului, căci a căzut în prima parte a sesiunii Q2, dar a revenit la boxe, a luat a doua motocicletă și, spre finalul sesiunii, a coborât mult sub 2:04 (singurul pilot care a coborât sub acel prag), adjudecându-și un pole-position temporar. Spunem „temporar” pentru că, la puțin timp după încheierea sesiunii de calificări, direcția de cursă a anunțat că Marquez este penalizat cu trei poziții pe grilă pentru că a rulat încet pe trasă la un moment dat, încetinindu-l pe Vinales chiar când acesta făcea un tur rapid (și era pe cale să ajungă pe prima poziție, cel puțin pentru acel moment). Astfel, Marc Marquez va pleca din poziția a patra a grilei. Pole-position-ul îi va reveni lui Maverick Vinales (care a arătat că e cam singurul care poate ține pasul cu Marc), prima linie fiind completată de Andrea Iannone și de Johann Zarco. Marquez îi va avea alături în a doua linie pe Rossi (da!) și pe Jorge Lorenzo, cel mai bine clasat pilot Ducati în calificări, pe un circuit care se pare că nu este deloc favorabil motocicletelor din Bologna. Următoarea linie îi are în componență pe Crutchlow, Dovi și Pedrosa, acesta din urmă mergând ca un erou, cu încheietura mâinii proaspăt operată, pe o pistă foarte dificilă din punct de vedere al fizicului. Și Pol Espargaro a fost penalizat pentru mers încet pe trasă, primind aceeași penalizare (trei poziții pe grilă), ajungând de pe 12 pe 15. Sursa
  2. Înaintea cursei din Texas, Marc Marquez a participat într-o competiție specifică statului american, împotriva unei domnișoare foarte rapide în șaua unui singur cal-putere. În Texas, Marquez a avut parte de o altfel de cursă. S-a întâlnit cu Jackie Ganter, o domnișoară care este călăreț profesionist la rodeo, mai exact la disciplina „barrel racing”, în care concurenții trebuie să parcurgă cât mai repede un traseu simplu, în jurul unor butoaie. Marquez s-a confruntat cu Jackie în șaua unei motociclete Honda CRF450R de motocros, beneficiind de avantajul de a avea aproximativ 60 CP, care s-au dovedit nu foarte ușor de stăpânit, în schimb. [embedded content] Sursa
  3. Programul pasionaților de motociclism va fi foarte ocupat în acest weekend. Să vedem ce ne așteaptă: În primul rând, de mâine (vineri, 20 aprilie) începe ediția din acest an a Salonului de Motociclete, Accesorii și Echipamente București, la Romexpo. în pavilionul B2. Expozanții includ toate numele importante de pe piața de moto din România. Pe lângă toate noutățile interesante pentru 2018 în materie de motociclete, accesorii și echipamente, veți putea să faceți și ride-teste cu motociclete, la această ediție a salonului. Apoi, tot mâine este prima zi a Marelui Premiu al Americilor, pe COTA, la Austin, în Texas, SUA. Vineri sunt antrenamente libere, sâmbătă antrenamente și calificări, iar duminică warm-up și curse. Fiind vorba de America, orele de difuzare în România nu vor fi cele uzuale, ci totul se va muta mai spre seară. Cursa clasei regină va avea loc duminică seara la ora 22:00, ora României. După măcelul pe care l-am văzut în Argentina, ne putem aștepta la lucruri mari și la Austin, pe un circuit pe care Marc Marquez se simte ca la el acasă. Marele Premiu al Americilor va fi transmis pe Eurosport 1 în întregime. Tot în weekendul 20-22 aprilie este și etapa de la Assen (Olanda) a Mondialului de Superbike. Aici vom vedea dacă un Jonathan Rea dezavantajat de regulamentul modificat pentru 2018 poate să domine la fel de autoritar cursele de pe unul dintre circuitele sale preferate. Sesiunea de Superpole, cele două curse ale clasei Superbike și cursa clasei Supersport vor fi transmise pe Eurosport 2. Și, ca să ne dea programul peste cap total, tot weekendul aceasta va avea loc și Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, cea mai importantă cursă moto de anduranță a sezonului. Bătălia între echipele de uzină Suzuki, Yamaha, Honda și Kawasaki se va da la baionetă, de-a lungul unei zile întregi, pe un circuit unde vremea este foarte schimbătoare în această perioadă a anului. Cursa va fi transmisă pe bucăți pe Eurosport 2. Dacă nu veți avea somn în noaptea de sâmbătă spre duminică, nu trebuie să vă mulțumiți cu episoade în reluare ale telenovelelor turcești, căci aveți la ce vă uita. Sursa
  4. Programul pasionaților de motociclism va fi foarte ocupat în acest weekend. Să vedem ce ne așteaptă: În primul rând, de mâine (vineri, 20 aprilie) începe ediția din acest an a Salonului de Motociclete, Accesorii și Echipamente București, la Romexpo. în pavilionul B2. Expozanții includ toate numele importante de pe piața de moto din România. Pe lângă toate noutățile interesante pentru 2018 în materie de motociclete, accesorii și echipamente, veți putea să faceți și ride-teste cu motociclete, la această ediție a salonului. Apoi, tot mâine este prima zi a Marelui Premiu al Americilor, pe COTA, la Austin, în Texas, SUA. Vineri sunt antrenamente libere, sâmbătă antrenamente și calificări, iar duminică warm-up și curse. Fiind vorba de America, orele de difuzare în România nu vor fi cele uzuale, ci totul se va muta mai spre seară. Cursa clasei regină va avea loc duminică seara la ora 22:00, ora României. După măcelul pe care l-am văzut în Argentina, ne putem aștepta la lucruri mari și la Austin, pe un circuit pe care Marc Marquez se simte ca la el acasă. Marele Premiu al Americilor va fi transmis pe Eurosport 1 în întregime. Tot în weekendul 20-22 aprilie este și etapa de la Assen (Olanda) a Mondialului de Superbike. Aici vom vedea dacă un Jonathan Rea dezavantajat de regulamentul modificat pentru 2018 poate să domine la fel de autoritar cursele de pe unul dintre circuitele sale preferate. Sesiunea de Superpole, cele două curse ale clasei Superbike și cursa clasei Supersport vor fi transmise pe Eurosport 2. Și, ca să ne dea programul peste cap total, tot weekendul aceasta va avea loc și Cursa de 24 de Ore de la Le Mans, cea mai importantă cursă moto de anduranță a sezonului. Bătălia între echipele de uzină Suzuki, Yamaha, Honda și Kawasaki se va da la baionetă, de-a lungul unei zile întregi, pe un circuit unde vremea este foarte schimbătoare în această perioadă a anului. Cursa va fi transmisă pe bucăți pe Eurosport 2. Dacă nu veți avea somn în noaptea de sâmbătă spre duminică, nu trebuie să vă mulțumiți cu episoade în reluare ale telenovelelor turcești, căci aveți la ce vă uita.
  5. Noua și mult-așteptata Yamaha Tenere 700 a fost spionată de un jurnalist de la moto.it pe străzile din Milano. foto: moto.it Se pare că prototipul observat de jurnalistul italian este foarte apropiat de varianta definitivă care va intra în producție, cum sugerează detalii precum scărițele pasagerului, cricul, dar și bordul, suporturile semnalizatoarelor și trenul de rulare față (care are inclusiv catadioptriile devenite obligatorii odată cu normele Euro 4). foto: moto.it Motocicleta purta, totuși un ușor camuflaj, pentru a nu ieși foarte mult în evidență (de unde și culoarea negru mat). Vestea bună este că motocicleta, chiar și în această versiune apropiată de serie, pare să fie exact ceea ce speram cu toții: ușoară, îngustă, cu suspensii înalte, o motocicletă adventure în cel mai pur sens al cuvântului. Cel mai probabil, motocicleta de serie va fi prezentată toamna aceasta la EICMA și o vom vedea în showroom-uri și pe străzi (și în afara lor…) începând de anul viitor. Sursa
  6. Foto spion: Yamaha Tenere 700 văzută la Milano

    Noua și mult-așteptata Yamaha Tenere 700 a fost spionată de un jurnalist de la moto.it pe străzile din Milano. foto: moto.it Se pare că prototipul observat de jurnalistul italian este foarte apropiat de varianta definitivă care va intra în producție, cum sugerează detalii precum scărițele pasagerului, cricul, dar și bordul, suporturile semnalizatoarelor și trenul de rulare față (care are inclusiv catadioptriile devenite obligatorii odată cu normele Euro 4). foto: moto.it Motocicleta purta, totuși un ușor camuflaj, pentru a nu ieși foarte mult în evidență (de unde și culoarea negru mat). Vestea bună este că motocicleta, chiar și în această versiune apropiată de serie, pare să fie exact ceea ce speram cu toții: ușoară, îngustă, cu suspensii înalte, o motocicletă adventure în cel mai pur sens al cuvântului. Cel mai probabil, motocicleta de serie va fi prezentată toamna aceasta la EICMA și o vom vedea în showroom-uri și pe străzi (și în afara lor…) începând de anul viitor.
  7. Robert Mureșan și Ionel Pascotă au terminat pe primul loc la clasele Superbike, respectiv Supersport, ambele curse disputate pe circuitul de la Serres, contând pentru prima etapă a Campionatului Național de Motociclism Viteză. Cei doi români au punctat bine și în Campionatul Est-European BMU, cu două podiumuri pentru Mureșan și un podium și un loc patru pentru Pascotă. Robert Mureșan concurează acum pe Ducati 1199 Panigale și a obținut două podiumuri în Campionatul Est-European și două victorii în Campionatul Național. Weekendul trecut s-a desfășurat prima etapă a Campionatului Est-European BMU de Motociclism Viteză. Aceasta a fost comună cu prima etapă a Campionatului Național Individual la aceeași disciplină. Sportivi din România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Macedonia și Serbia au concurat în câte două manșe la cele cinci clase: SP125, F600 (600 debutanți), F1000 (1000 debutanți), Supersport și Superbike. La SP125, o clasă care devine din ce în ce mai desuetă, având în vedere că nu se mai produc motociclete de 125 în doi timpi de ani de zile, nu a concurat niciun român. Victoriile în cele două manșe au fost împărțite de bulgăroaica Julieta Lenkova și de macedoneanul Hristian Buzalkovski. La F600 a debutat un pilot român tânăr cu un palmares important în competițiile de supermoto – Vlad Neaga. Timișoreanul de la CS Dumbrăvița s-a descurcat excelent, obținând timpi foarte buni pentru un pilot aflat prima dată pe circuitul elen și cu foarte puțină experiență pe motociclete de viteză. Experiența de la supermoto și-a spus cuvântul, însă, Vlad fiind cel mai bine clasat român în ambele curse ale acestei clase (un loc 5 și un loc 6) și, implicit, plecând de la Serres cu două victorii în campionatul național. În ambele curse naționale, podiumul a fost completat de Giorgio Versaci și de Robertino Dumitru. Podium la Debutanți 600 în Campionatul Național, cu Vlad Neaga pe prima treaptă. Și la F1000 au participat destul de mulți români, dar primele locuri în est-european au fost monopolizate de piloți din Bulgaria și din Turcia, care făceau timpi demni de locuri fruntașe la Superbike. Aici merită observat că statutul de debutanți al unora dintre acești piloți este cel puțin discutabil. Primul clasat român la F1000, în ambele curse, a fost Alexandru Szekely, cu un loc 10 și un loc 6. Automat, riderul de la Team33 Cluj a câștigat ambele manșe în campionatul național. În ambele manșe, podiumul a fost completat de Adrian Rus și de Valentin Gherghina. Ionel Pascotă, multiplu campion național și est-european, va încerca să ia aceste titluri din nou și în 2018. La Supersport, Ionel Pascotă pornea cu șanse clare la victorie în est-european, dar pilotul din Giroc nu era în cea mai bună formă la începutul weekendului, după o căzătură la viteză mare în antrenamente. Astfel, Ionel s-a văzut nevoit să se mulțumească cu un loc 3 în prima cursă și un loc 4 în a doua, adunând totuși puncte importante în clasamentul est-european BMU. Evident, Pascotă nu a avut rival în CNI, fiind urmat în ambele manșe, la o distanță considerabilă, de constănțeanul Adrian Petrovici, care continuă să uimească audiența în șaua motocicletei sale Yamaha R6 vechi de peste un deceniu. Ultima treaptă a podiumului i-a revenit lui Dan Măinescu în prima manșă și lui Vlad Bar în a doua. Podiumul în ambele curse la Superbike, în est-european: Choy, Karanyotov, Mureșan. La Superbike, se știa dinainte că Serres este terenul de joacă al bulgarului Martin Choy, care, în general, nu are rival în cursele disputate pe circuitul din nordul Greciei. Choy, pe un BMW S 1000 RR, a fost eclipsat însă în calificări de conaționalul său Angel Karanyotov (un fost pilot de top în Mondialul de Supermoto), care a pornit din pole-position. A treia poziție pe grilă i-a revenit arădeanului Robert Mureșan, care concurează acum în șaua unui Ducati Panigale. În ambele curse, bătălia la vârf s-a dat între Choy și Karanyotov, care au terminat în această ordine de fiecare dată. În prima manșă, cei doi chiar s-au atins, Karanyotov fiind împins în afara pistei, dar reușind să revină. Robert Mureșan a terminat pe ultima treaptă a podiumului ambele manșe de est-european, pilotul din Arad fiind dezavantajat și de prepararea insuficientă a noii sale motociclete. În competiția națională, Mureșan pleacă de la Serres cu maximul de puncte, după cele două victorii, cu locurile doi și trei ocupate de Bogdan Vrăjitoru și de Adrian Zelca, în ambele manșe. Sursa
  8. Robert Mureșan și Ionel Pascotă au terminat pe primul loc la clasele Superbike, respectiv Supersport, ambele curse disputate pe circuitul de la Serres, contând pentru prima etapă a Campionatului Național de Motociclism Viteză. Cei doi români au punctat bine și în Campionatul Est-European BMU, cu două podiumuri pentru Mureșan și un podium și un loc patru pentru Pascotă. Robert Mureșan concurează acum pe Ducati 1199 Panigale și a obținut două podiumuri în Campionatul Est-European și două victorii în Campionatul Național. Weekendul trecut s-a desfășurat prima etapă a Campionatului Est-European BMU de Motociclism Viteză. Aceasta a fost comună cu prima etapă a Campionatului Național Individual la aceeași disciplină. Sportivi din România, Bulgaria, Grecia, Turcia, Macedonia și Serbia au concurat în câte două manșe la cele cinci clase: SP125, F600 (600 debutanți), F1000 (1000 debutanți), Supersport și Superbike. La SP125, o clasă care devine din ce în ce mai desuetă, având în vedere că nu se mai produc motociclete de 125 în doi timpi de ani de zile, nu a concurat niciun român. Victoriile în cele două manșe au fost împărțite de bulgăroaica Julieta Lenkova și de macedoneanul Hristian Buzalkovski. La F600 a debutat un pilot român tânăr cu un palmares important în competițiile de supermoto – Vlad Neaga. Timișoreanul de la CS Dumbrăvița s-a descurcat excelent, obținând timpi foarte buni pentru un pilot aflat prima dată pe circuitul elen și cu foarte puțină experiență pe motociclete de viteză. Experiența de la supermoto și-a spus cuvântul, însă, Vlad fiind cel mai bine clasat român în ambele curse ale acestei clase (un loc 5 și un loc 6) și, implicit, plecând de la Serres cu două victorii în campionatul național. În ambele curse naționale, podiumul a fost completat de Giorgio Versaci și de Robertino Dumitru. Podium la Debutanți 600 în Campionatul Național, cu Vlad Neaga pe prima treaptă. Și la F1000 au participat destul de mulți români, dar primele locuri în est-european au fost monopolizate de piloți din Bulgaria și din Turcia, care făceau timpi demni de locuri fruntașe la Superbike. Aici merită observat că statutul de debutanți al unora dintre acești piloți este cel puțin discutabil. Primul clasat român la F1000, în ambele curse, a fost Alexandru Szekely, cu un loc 10 și un loc 6. Automat, riderul de la Team33 Cluj a câștigat ambele manșe în campionatul național. În ambele manșe, podiumul a fost completat de Adrian Rus și de Valentin Gherghina. Ionel Pascotă, multiplu campion național și est-european, va încerca să ia aceste titluri din nou și în 2018. La Supersport, Ionel Pascotă pornea cu șanse clare la victorie în est-european, dar pilotul din Giroc nu era în cea mai bună formă la începutul weekendului, după o căzătură la viteză mare în antrenamente. Astfel, Ionel s-a văzut nevoit să se mulțumească cu un loc 3 în prima cursă și un loc 4 în a doua, adunând totuși puncte importante în clasamentul est-european BMU. Evident, Pascotă nu a avut rival în CNI, fiind urmat în ambele manșe, la o distanță considerabilă, de constănțeanul Adrian Petrovici, care continuă să uimească audiența în șaua motocicletei sale Yamaha R6 vechi de peste un deceniu. Ultima treaptă a podiumului i-a revenit lui Dan Măinescu în prima manșă și lui Vlad Bar în a doua. Podiumul în ambele curse la Superbike, în est-european: Choy, Karanyotov, Mureșan. La Superbike, se știa dinainte că Serres este terenul de joacă al bulgarului Martin Choy, care, în general, nu are rival în cursele disputate pe circuitul din nordul Greciei. Choy, pe un BMW S 1000 RR, a fost eclipsat însă în calificări de conaționalul său Angel Karanyotov (un fost pilot de top în Mondialul de Supermoto), care a pornit din pole-position. A treia poziție pe grilă i-a revenit arădeanului Robert Mureșan, care concurează acum în șaua unui Ducati Panigale. În ambele curse, bătălia la vârf s-a dat între Choy și Karanyotov, care au terminat în această ordine de fiecare dată. În prima manșă, cei doi chiar s-au atins, Karanyotov fiind împins în afara pistei, dar reușind să revină. Robert Mureșan a terminat pe ultima treaptă a podiumului ambele manșe de est-european, pilotul din Arad fiind dezavantajat și de prepararea insuficientă a noii sale motociclete. În competiția națională, Mureșan pleacă de la Serres cu maximul de puncte, după cele două victorii, cu locurile doi și trei ocupate de Bogdan Vrăjitoru și de Adrian Zelca, în ambele manșe.
  9. În Marele Premiu al Argentinei, disputat weekendul trecut, s-au întâmplat atâtea lucruri încât ar fi nevoie de un roman ca să le acoperim pe toate. Iată câteva considerații despre elementele principale ale celei mai haotice și controversate curse din ultimii ani. Podium în Argentina: Crutchlow, Zarco, Rins. La conferința de presă de după cursa de la Termas de Rio Hondo, Crutchlow, în postura de învingător, fumega: „Unde e presa?” Sala era doar pe jumătate plină. Asta și pentru că mai puțini jurnaliști fac deplasarea în Argentina (din motive logistice și de costuri), dar și pentru că mulți dintre ei căutau declarații la cald din partea protagoniștilor „ciocnirii titanilor”, cum îmi place să supranumesc incidentul dintre Marquez și Rossi, survenit cu trei tururi înainte de finalul cursei de duminică. Pe bună dreptate, Crutchlow era dezamăgit de faptul că protagoniștii principali ai cursei, cei trei rideri de pe podium, primeau mai puțină atenție decât doi piloți care terminaseră pe 18, respectiv 19. Și aici e primul lucru pe care vreau să îl punctez. Poate că această idee s-a pierdut în tot zgomotul de fond de după cursă, dar Crutchlow a făcut o cursă magnifică. A stat la coada plutonului fruntaș o perioadă, preferând să nu riște să fie scos de pe pistă într-un duel corp la corp, dar se vedea că are rezerve. Apoi, britanicul a atacat când a contat și a reușit să se apere excelent de potențialele atacuri ale lui Zarco, câștigând cursa. Și a devenit lider în clasamentul general, lucru care mi-ar fi adus ceva bani dacă aș fi pariat pe asta înainte. Crutchlow trece primul la finiș într-o cursă excelent gestionată. Apoi, este de remarcat și forma lui Alex Rins, care s-a luptat la vârf, fără să facă greșeli majore, într-o cursă în care era atât de ușor să greșești. Rins vine cu primul podium pentru Suzuki după o secetă foarte îndelungată și pune presiune pe mult mai experimentatul său coechipier Iannone să-și ridice nivelul ca să facă față. Încă un lucru de remarcat: Zarco a reușit trei podiumuri în ultimele patru curse. O primă victorie nu poate fi departe. Drumul francezului către o echipă de uzină (probabil Honda) este mai clar decât oricând. Miller rămâne singur pe grilă. Deși a terminat al patrulea, Jack Miller s-a remarcat încă din calificări, când a mizat pe slick-uri și a trecut prin voblaje care i-au îndoit tija amortizorului de ghidon, reușind să obțină un pole-position incredibil. Apoi, pe grila de start, australianul i-a făcut pe toți adversarii săi să pară fetițe de pension, speriate și nehotărâte. El mizase pe slick-uri de la început, toți ceilalți aleseseră calea sigură. Apoi, în cursă, Miller s-a descurcat foarte bine, în ciuda câtorva greșeli, a reușit să țină motocicleta pe roți și să ia un loc patru excelent. Va trebui să fim cu ochii pe el, mai ales la cursele cu vreme schimbătoare. La capătul celălalt al spectrului, Jorge Lorenzo a avut o cursă foarte slabă, încercând, din disperare, să folosească apendicele aerodinamice la care se renunțase inițial pentru că păreau să provoace o tendință de a „închide” fața în viraj. Chiar și așa, pilotul din Mallorca a făcut o cursă anonimă, cum pare să fie cazul mai mereu atunci când pista nu este nici udă, nici uscată. Divorțul lui Lorenzo de Ducati pare iminent și este foarte probabil ca spaniolul să opteze pentru Suzuki. Lorenzo, în spate, în pluton. Dar, deși s-au întâmplat atâtea în această cursă incredibil de haotică, subiectul principal de săptămâna asta a fost, fără îndoială, incidentul care a spulberat armistițiul precar în care se găseau cei doi mari campioni: Valentino Rossi și Marc Marquez. Ambii și-au spus părerea despre incident: Rossi l-a acuzat pe Marc că intră intenționat în alți piloți și este prea periculos, iar Marquez s-a apărat, spunând că a fost o cursă dificilă și că a intrat în motocicleta lui Vale pentru că pierduse fața pe frânare, pe o bucată de asfalt ud, și n-a fost nimic rău-intenționat. Contactul despre care s-a vorbit mai mult decât despre lupta pentru podium. Așadar, ne găsim din nou în situația din toamna lui 2015: a fost sau n-a fost? Ca de obicei, adevărul e undeva la mijloc. Trebuie spus că Marquez, care împinge mereu limitele (să nu uităm că a căzut de 27 de ori anul trecut), pare câteodată să nu fie conștient că riscurile pe care și le asumă el le impune și asupra altor piloți, atunci când este aproape de ei. Ben Spies spunea, pe Twitter, că spaniolul pare adesea foarte aproape de accident atunci când frânează în spatele altui rider, lucru bizar pentru un campion de calibrul său. Și Rossi avea dreptate când spunea că, într-o cursă, se mai poate întâmpla să greșești și să atingi alt pilot. Dar când se întâmplă la modul barbar, de mai multe ori în aceeași cursă, nu mai e vorba doar de ghinion. Și partea strigătoare la cer este că Marquez era atât de mult mai rapid decât oricare alt pilot de pe pistă în acel moment încât ar fi putut să depășească cu mai multă grijă și ar fi ajuns tot pe acolo. Lucru care i-ar fi fost benefic și lui, pentru că pleca acasă cu puncte pentru locul șase sau șapte, în loc de 0 puncte după ultima penalizare. Dar spaniolul și-a pierdut calmul după prima greșeală, cea de pe grilă (care, deși a fost prost gestionată de direcția cursei, a fost greșeala lui, căci ar fi trebuit să știe regulamentul). Pe viitor, va fi ținut sub strictă supraveghere de către oficiali și nu e exclus să urmeze penalizări din ce în ce mai dure pentru viitoarele manevre. Acestea ar fi, după părerea mea, binemeritate, căci, deși ne place să vedem lupte strânse, cu ocazionale contacte, unui pilot care tratează prea lejer aceste contacte pe motociclete care depășesc lejer 300 km/h trebuie să i se impună niște limite. Cu forța, dacă e nevoie. Apoi trecem în partea cealaltă: Rossi, văzându-se trântit pe final de cursă, cu 0 puncte adunate în Argentina, în urma greșelii lui Marquez, a avut de spus o mulțime de lucruri. Unele juste, altele exagerate. Dar cine știe cum se joacă jocurile psihologice la vârf, va ști și că afirmațiile Doctorului sunt voit exagerate. Valentino știe, după ultimele sezoane, că Marquez este foarte greu de bătut. Extrem de rapid pe pistă, cu foarte puține puncte slabe, versatil și cu foamea de victorie a unui pitbull antrenat pentru lupte. Ba mai mult, în ultima vreme pare să fie și un strateg foarte bun, știe să aibă răbdare când e nevoie și, deși cade des în antrenamente, o face foarte rar în curse. Doctorul știe că, într-un sezon obișnuit, Marquez ar fi foarte greu de bătut. Și acum a prins o ocazie excelentă să-l bage în corzi. Afirmând lucruri precum „intră intenționat în alți piloți pentru că nu-și respectă rivalii”, „mi-e frică să alerg în aceeași cursă cu el”, „joacă murdar”, pune presiune pe campionul en-titre. Marquez a dovedit în trecut că are un psihic de fier, dar acum are parte de niște complicații de care nu avea nevoie. Pleacă din Argentina, după o cursă pe care ar fi trebuit s-o câștige, cu 0 puncte. Este în spatele lui Dovizioso în clasamentul general. Știe că, de-acum, va fi supravegheat îndeaproape de toată lumea (opinia publică, dar, mai ales, direcția de cursă) la fiecare etapă și-i va fi analizată fiecare depășire. Deocamdată nu se pune problema suspendării lui preț de o etapă, dar această sabie a lui Damocles îi va atârna deasupra capului întregul sezon. Deci va fi mult mai probabil să greșească sau să aibă o abordare excesiv de conservatoare în situații critice. Așadar, declarațiile Doctorului sunt menite, de fapt, să pună presiune pe un adversar extrem de puternic. Pe de altă parte, Marquez a arătat și alte dăți că nu se lasă intimidat ușor. După ce s-a uitat în urmă, văzând că l-a făcut pe Rossi să cadă (și imaginându-și, fără îndoială, furtuna mediatică care avea să se dezlănțuie), și-a continuat marșul, imperturbabil, depășindu-l și pe Vinales înainte de finalul cursei. Cert este că sezonul haotic și plin de răsturnări de situație pe care îl anticipam acum ceva vreme se materializează cu vârf și îndesat. Chiar dacă unele dintre dramele despre care se vorbește depășesc oarecum sfera sportivității și intră, din nou, în tărâmul telenovelelor, eu sunt cu ochii pe evenimente și nu schimb canalul. MotoGP-ul nu a fost niciodată mai captivant decât acum. Sursa
  10. Editorial MotoGP: Din haos se naște ordinea

    În Marele Premiu al Argentinei, disputat weekendul trecut, s-au întâmplat atâtea lucruri încât ar fi nevoie de un roman ca să le acoperim pe toate. Iată câteva considerații despre elementele principale ale celei mai haotice și controversate curse din ultimii ani. Podium în Argentina: Crutchlow, Zarco, Rins. La conferința de presă de după cursa de la Termas de Rio Hondo, Crutchlow, în postura de învingător, fumega: „Unde e presa?” Sala era doar pe jumătate plină. Asta și pentru că mai puțini jurnaliști fac deplasarea în Argentina (din motive logistice și de costuri), dar și pentru că mulți dintre ei căutau declarații la cald din partea protagoniștilor „ciocnirii titanilor”, cum îmi place să supranumesc incidentul dintre Marquez și Rossi, survenit cu trei tururi înainte de finalul cursei de duminică. Pe bună dreptate, Crutchlow era dezamăgit de faptul că protagoniștii principali ai cursei, cei trei rideri de pe podium, primeau mai puțină atenție decât doi piloți care terminaseră pe 18, respectiv 19. Și aici e primul lucru pe care vreau să îl punctez. Poate că această idee s-a pierdut în tot zgomotul de fond de după cursă, dar Crutchlow a făcut o cursă magnifică. A stat la coada plutonului fruntaș o perioadă, preferând să nu riște să fie scos de pe pistă într-un duel corp la corp, dar se vedea că are rezerve. Apoi, britanicul a atacat când a contat și a reușit să se apere excelent de potențialele atacuri ale lui Zarco, câștigând cursa. Și a devenit lider în clasamentul general, lucru care mi-ar fi adus ceva bani dacă aș fi pariat pe asta înainte. Crutchlow trece primul la finiș într-o cursă excelent gestionată. Apoi, este de remarcat și forma lui Alex Rins, care s-a luptat la vârf, fără să facă greșeli majore, într-o cursă în care era atât de ușor să greșești. Rins vine cu primul podium pentru Suzuki după o secetă foarte îndelungată și pune presiune pe mult mai experimentatul său coechipier Iannone să-și ridice nivelul ca să facă față. Încă un lucru de remarcat: Zarco a reușit trei podiumuri în ultimele patru curse. O primă victorie nu poate fi departe. Drumul francezului către o echipă de uzină (probabil Honda) este mai clar decât oricând. Miller rămâne singur pe grilă. Deși a terminat al patrulea, Jack Miller s-a remarcat încă din calificări, când a mizat pe slick-uri și a trecut prin voblaje care i-au îndoit tija amortizorului de ghidon, reușind să obțină un pole-position incredibil. Apoi, pe grila de start, australianul i-a făcut pe toți adversarii săi să pară fetițe de pension, speriate și nehotărâte. El mizase pe slick-uri de la început, toți ceilalți aleseseră calea sigură. Apoi, în cursă, Miller s-a descurcat foarte bine, în ciuda câtorva greșeli, a reușit să țină motocicleta pe roți și să ia un loc patru excelent. Va trebui să fim cu ochii pe el, mai ales la cursele cu vreme schimbătoare. La capătul celălalt al spectrului, Jorge Lorenzo a avut o cursă foarte slabă, încercând, din disperare, să folosească apendicele aerodinamice la care se renunțase inițial pentru că păreau să provoace o tendință de a „închide” fața în viraj. Chiar și așa, pilotul din Mallorca a făcut o cursă anonimă, cum pare să fie cazul mai mereu atunci când pista nu este nici udă, nici uscată. Divorțul lui Lorenzo de Ducati pare iminent și este foarte probabil ca spaniolul să opteze pentru Suzuki. Lorenzo, în spate, în pluton. Dar, deși s-au întâmplat atâtea în această cursă incredibil de haotică, subiectul principal de săptămâna asta a fost, fără îndoială, incidentul care a spulberat armistițiul precar în care se găseau cei doi mari campioni: Valentino Rossi și Marc Marquez. Ambii și-au spus părerea despre incident: Rossi l-a acuzat pe Marc că intră intenționat în alți piloți și este prea periculos, iar Marquez s-a apărat, spunând că a fost o cursă dificilă și că a intrat în motocicleta lui Vale pentru că pierduse fața pe frânare, pe o bucată de asfalt ud, și n-a fost nimic rău-intenționat. Contactul despre care s-a vorbit mai mult decât despre lupta pentru podium. Așadar, ne găsim din nou în situația din toamna lui 2015: a fost sau n-a fost? Ca de obicei, adevărul e undeva la mijloc. Trebuie spus că Marquez, care împinge mereu limitele (să nu uităm că a căzut de 27 de ori anul trecut), pare câteodată să nu fie conștient că riscurile pe care și le asumă el le impune și asupra altor piloți, atunci când este aproape de ei. Ben Spies spunea, pe Twitter, că spaniolul pare adesea foarte aproape de accident atunci când frânează în spatele altui rider, lucru bizar pentru un campion de calibrul său. Și Rossi avea dreptate când spunea că, într-o cursă, se mai poate întâmpla să greșești și să atingi alt pilot. Dar când se întâmplă la modul barbar, de mai multe ori în aceeași cursă, nu mai e vorba doar de ghinion. Și partea strigătoare la cer este că Marquez era atât de mult mai rapid decât oricare alt pilot de pe pistă în acel moment încât ar fi putut să depășească cu mai multă grijă și ar fi ajuns tot pe acolo. Lucru care i-ar fi fost benefic și lui, pentru că pleca acasă cu puncte pentru locul șase sau șapte, în loc de 0 puncte după ultima penalizare. Dar spaniolul și-a pierdut calmul după prima greșeală, cea de pe grilă (care, deși a fost prost gestionată de direcția cursei, a fost greșeala lui, căci ar fi trebuit să știe regulamentul). Pe viitor, va fi ținut sub strictă supraveghere de către oficiali și nu e exclus să urmeze penalizări din ce în ce mai dure pentru viitoarele manevre. Acestea ar fi, după părerea mea, binemeritate, căci, deși ne place să vedem lupte strânse, cu ocazionale contacte, unui pilot care tratează prea lejer aceste contacte pe motociclete care depășesc lejer 300 km/h trebuie să i se impună niște limite. Cu forța, dacă e nevoie. Apoi trecem în partea cealaltă: Rossi, văzându-se trântit pe final de cursă, cu 0 puncte adunate în Argentina, în urma greșelii lui Marquez, a avut de spus o mulțime de lucruri. Unele juste, altele exagerate. Dar cine știe cum se joacă jocurile psihologice la vârf, va ști și că afirmațiile Doctorului sunt voit exagerate. Valentino știe, după ultimele sezoane, că Marquez este foarte greu de bătut. Extrem de rapid pe pistă, cu foarte puține puncte slabe, versatil și cu foamea de victorie a unui pitbull antrenat pentru lupte. Ba mai mult, în ultima vreme pare să fie și un strateg foarte bun, știe să aibă răbdare când e nevoie și, deși cade des în antrenamente, o face foarte rar în curse. Doctorul știe că, într-un sezon obișnuit, Marquez ar fi foarte greu de bătut. Și acum a prins o ocazie excelentă să-l bage în corzi. Afirmând lucruri precum „intră intenționat în alți piloți pentru că nu-și respectă rivalii”, „mi-e frică să alerg în aceeași cursă cu el”, „joacă murdar”, pune presiune pe campionul en-titre. Marquez a dovedit în trecut că are un psihic de fier, dar acum are parte de niște complicații de care nu avea nevoie. Pleacă din Argentina, după o cursă pe care ar fi trebuit s-o câștige, cu 0 puncte. Este în spatele lui Dovizioso în clasamentul general. Știe că, de-acum, va fi supravegheat îndeaproape de toată lumea (opinia publică, dar, mai ales, direcția de cursă) la fiecare etapă și-i va fi analizată fiecare depășire. Deocamdată nu se pune problema suspendării lui preț de o etapă, dar această sabie a lui Damocles îi va atârna deasupra capului întregul sezon. Deci va fi mult mai probabil să greșească sau să aibă o abordare excesiv de conservatoare în situații critice. Așadar, declarațiile Doctorului sunt menite, de fapt, să pună presiune pe un adversar extrem de puternic. Pe de altă parte, Marquez a arătat și alte dăți că nu se lasă intimidat ușor. După ce s-a uitat în urmă, văzând că l-a făcut pe Rossi să cadă (și imaginându-și, fără îndoială, furtuna mediatică care avea să se dezlănțuie), și-a continuat marșul, imperturbabil, depășindu-l și pe Vinales înainte de finalul cursei. Cert este că sezonul haotic și plin de răsturnări de situație pe care îl anticipam acum ceva vreme se materializează cu vârf și îndesat. Chiar dacă unele dintre dramele despre care se vorbește depășesc oarecum sfera sportivității și intră, din nou, în tărâmul telenovelelor, eu sunt cu ochii pe evenimente și nu schimb canalul. MotoGP-ul nu a fost niciodată mai captivant decât acum.
  11. Echipa Tyco BMW a anunțat semnarea unui parteneriat cu pilotul nord irlandez Michael Dunlop pentru sezonul competițional 2018, incluzând aici Isle of Man TT 2018, North West 200 și Ulster GP. Deținător a nu mai puțin de 15 trofee la Isle of Man, Dunlop se va întoarce în acest an în șaua unui BMW S 1000 RR, alături de care a dominat clasele Superstock, Superbike și Senior TT în 2014. Victoria lui Dunlop la clasa Senior TT a avut o semnificație aparte pentru BMW Motorrad, având în vedere că ultima victorie a constructorului german în această clasă a avut loc în 1939, cu Georg Meier la ghidon. Echipa din spatele campaniei 2018, TAS Racing, are un palmares extrem de bogat în cursele stradale din Regatul Unit – 27 de victorii la North West 200 și 18 victorii la Isle of Man TT și vrea să profite de experiența și multiplele recorduri stabilite de Michael Dunlop încă de la debutul din 2007 pentru a puncta considerabil în acest sezon. Sursa
  12. Echipa Tyco BMW a anunțat semnarea unui parteneriat cu pilotul nord irlandez Michael Dunlop pentru sezonul competițional 2018, incluzând aici Isle of Man TT 2018, North West 200 și Ulster GP. Deținător a nu mai puțin de 15 trofee la Isle of Man, Dunlop se va întoarce în acest an în șaua unui BMW S 1000 RR, alături de care a dominat clasele Superstock, Superbike și Senior TT în 2014. Victoria lui Dunlop la clasa Senior TT a avut o semnificație aparte pentru BMW Motorrad, având în vedere că ultima victorie a constructorului german în această clasă a avut loc în 1939, cu Georg Meier la ghidon. Echipa din spatele campaniei 2018, TAS Racing, are un palmares extrem de bogat în cursele stradale din Regatul Unit – 27 de victorii la North West 200 și 18 victorii la Isle of Man TT și vrea să profite de experiența și multiplele recorduri stabilite de Michael Dunlop încă de la debutul din 2007 pentru a puncta considerabil în acest sezon.
  13. Marc Marquez vorbește despre incidentele controversate ale cursei de duminică, în care a pornit de pe locul 6 din grilă, a primit o penalizare care l-a dus de pe 1 pe 19, apoi încă una pentru care a cedat două poziții și, în cele din urmă, a ajuns pe locul 5 la final, primind însă o ultimă penalizare de 30 de secunde care l-a dus în afara punctelor, după contactul controversat cu Rossi. Marquez are contact violent cu Rossi în penultimul viraj. Totul a început atunci când Marquez a oprit din greșeală motorul motocicletei sale când ajungea pe locul său din grilă, înainte de start. După ce a ridicat mâna pentru câteva secunde, campionul a împins motocicleta și a reușit s-o pornească. Apoi, după ce a schimbat câteva cuvinte cu un oficial, s-a suit în șa și și-a reluat poziția pe grilă. Dar, conform regulamentului, ar fi trebuit să rămână pe grilă cu brațul ridicat. Și în niciun caz să meargă pe motocicletă în sens invers, fără să fi primit îndemnul unui oficial să facă acest lucru. Astfel, în turul 6, Marquez a primit o penalizare ride-through, ajungând până pe locul 19. Dar spaniolul spune că a primit informații greșite de la oficialul de pe grilă. „Când am ajuns pe linie, am avut o problemă cu motorul, care s-a oprit,” explică Marquez. „Am ridicat mâna, dar nu părea să mă vadă nimeni, așa că am început să împing motocicleta și, din fericire, a pornit. Apoi nu am mai știut ce să fac. Știam că dacă am mutat motocicleta, trebuie să ies de pe grilă, dar motocicleta funcționa în acel moment așa că, atunci când a venit arbitrul l-am întrebat (pentru că el comunică cu Direcția de Cursă) – «Pe linia boxelor sau înapoi pe grilă?» În acel moment, nu părea să știe ce se întâmplă. Apoi arbitrul a luat mâna de pe motocicleta mea și am văzut că alt oficial a făcut așa [face gestul cu degetul mare în sus, n.r.]. Apoi au plecat și eu am înțeles din asta că trebuie să mă întorc la locul meu pe grilă. Apoi am început cursa și mi-a apărut pe bord «ride-through penality», ceea ce nu am înțeles pentru că, dacă un oficial spune că ai voie, de ce să spui după câteva tururi că de fapt nu era voie și că trebuie să fii penalizat?” În timp ce încerca să recupereze, Marquez a intrat în Aleix Espargaro în penultimul viraj al turului 9, primind apoi ordinul de a ceda o poziție de la direcția de cursă. „Am început să trag tare după prima penalizare și poate cea mai mare greșeală pe care am făcut-o în cursă a fost cu Aleix,” recunoaște campionul din Cervera. „Pentru că eram cu patru secunde pe tur mai rapid decât el și nu mi-am dat seama că va fi atât de dificil… Am încercat 100% să evit contactul, apoi mi-am cerut scuze [cu mâna]. OK, am primit o penalizare. Am înțeles și, ca să fiu sigur, am cedat chiar două poziții.” Espargaro avea să declare ulterior că a fost lovit mai tare de Danilo Petrucci decât de Marquez. Incidentul cu Rossi Atât de tare mergea Marquez, încât l-a prins din urmă pe Valentino Rossi în turul 18, ajungând să se ciocnească cu italianul într-o copie la indigo a incidentului cu Espargaro. Dar Espargaro a rămas pe roți, în timp ce Rossi a căzut după ce a ajuns pe iarba udă cu roata din față. „Cu Valentino nu credeam că am făcut ceva nebunesc,” a declarat Marquez. „Adică trebuie să înțelegeți care era starea pistei în acel viraj. Sigur că trasa era uscată, dar am prins o bucată udă, am blocat fața, am dat drumul la frâne – apoi a fost contactul [cu Rossi], am încercat să virez, apoi am văzut că a căzut și am încercat să-i cer scuze [ridicând brațul]. Dar dacă te uiți mai atent, Zarco cu Dani, Petrucci cu Aleix… azi a fost foarte dificil. Dar nu contează, am dat tot ce am putut. A fost o duminică dificilă.” Se teme Marquez că incidentul va reaprinde controversele din 2015? „Sincer vorbind, nu-mi pasă, mă concentrez doar pe echipa mea și eu știu ce s-a întâmplat. Sigur că azi am făcut câteva greșeli, câteva au venit de la direcția de cursă și câteva au fost ale mele. Și le recunosc și voi încerca să fac mai bine în viitor. Cred că am făcut totul foarte bine și sunt mulțumit de faptul că în cursă aveam un ritm foarte bun. Eu mereu încerc să mă concentrez și să dau 100%. Valentino trage tare și el, dar și el avea 25 de ani cândva, toată lumea trebuie să țină minte acest lucru.” Un Rossi înfuriat declara mai târziu că Marquez „a distrus acest sport, pentru că nu-și respectă adversarii!”. Marquez răspunde: „În întreaga mea carieră nu am intrat niciodată, dar absolut niciodată, direct în alt pilot, gândindu-mă că o să cadă. Mereu încerc să evit. Sigur, câteodată depășești într-o situație mai la limită, alteori e mai clar. Ce s-a întâmplat azi cu Valentino a fost o greșeală, o consecință a stării pistei, pentru că am blocat fața. Dar când vorbim de cariera mea, cred că ce spune el despre mine e greșit.” Sursa
  14. Marquez se apără: „Nu am făcut nimic nebunesc!”

    Marc Marquez vorbește despre incidentele controversate ale cursei de duminică, în care a pornit de pe locul 6 din grilă, a primit o penalizare care l-a dus de pe 1 pe 19, apoi încă una pentru care a cedat două poziții și, în cele din urmă, a ajuns pe locul 5 la final, primind însă o ultimă penalizare de 30 de secunde care l-a dus în afara punctelor, după contactul controversat cu Rossi. Marquez are contact violent cu Rossi în penultimul viraj. Totul a început atunci când Marquez a oprit din greșeală motorul motocicletei sale când ajungea pe locul său din grilă, înainte de start. După ce a ridicat mâna pentru câteva secunde, campionul a împins motocicleta și a reușit s-o pornească. Apoi, după ce a schimbat câteva cuvinte cu un oficial, s-a suit în șa și și-a reluat poziția pe grilă. Dar, conform regulamentului, ar fi trebuit să rămână pe grilă cu brațul ridicat. Și în niciun caz să meargă pe motocicletă în sens invers, fără să fi primit îndemnul unui oficial să facă acest lucru. Astfel, în turul 6, Marquez a primit o penalizare ride-through, ajungând până pe locul 19. Dar spaniolul spune că a primit informații greșite de la oficialul de pe grilă. „Când am ajuns pe linie, am avut o problemă cu motorul, care s-a oprit,” explică Marquez. „Am ridicat mâna, dar nu părea să mă vadă nimeni, așa că am început să împing motocicleta și, din fericire, a pornit. Apoi nu am mai știut ce să fac. Știam că dacă am mutat motocicleta, trebuie să ies de pe grilă, dar motocicleta funcționa în acel moment așa că, atunci când a venit arbitrul l-am întrebat (pentru că el comunică cu Direcția de Cursă) – «Pe linia boxelor sau înapoi pe grilă?» În acel moment, nu părea să știe ce se întâmplă. Apoi arbitrul a luat mâna de pe motocicleta mea și am văzut că alt oficial a făcut așa [face gestul cu degetul mare în sus, n.r.]. Apoi au plecat și eu am înțeles din asta că trebuie să mă întorc la locul meu pe grilă. Apoi am început cursa și mi-a apărut pe bord «ride-through penality», ceea ce nu am înțeles pentru că, dacă un oficial spune că ai voie, de ce să spui după câteva tururi că de fapt nu era voie și că trebuie să fii penalizat?” În timp ce încerca să recupereze, Marquez a intrat în Aleix Espargaro în penultimul viraj al turului 9, primind apoi ordinul de a ceda o poziție de la direcția de cursă. „Am început să trag tare după prima penalizare și poate cea mai mare greșeală pe care am făcut-o în cursă a fost cu Aleix,” recunoaște campionul din Cervera. „Pentru că eram cu patru secunde pe tur mai rapid decât el și nu mi-am dat seama că va fi atât de dificil… Am încercat 100% să evit contactul, apoi mi-am cerut scuze [cu mâna]. OK, am primit o penalizare. Am înțeles și, ca să fiu sigur, am cedat chiar două poziții.” Espargaro avea să declare ulterior că a fost lovit mai tare de Danilo Petrucci decât de Marquez. Incidentul cu Rossi Atât de tare mergea Marquez, încât l-a prins din urmă pe Valentino Rossi în turul 18, ajungând să se ciocnească cu italianul într-o copie la indigo a incidentului cu Espargaro. Dar Espargaro a rămas pe roți, în timp ce Rossi a căzut după ce a ajuns pe iarba udă cu roata din față. „Cu Valentino nu credeam că am făcut ceva nebunesc,” a declarat Marquez. „Adică trebuie să înțelegeți care era starea pistei în acel viraj. Sigur că trasa era uscată, dar am prins o bucată udă, am blocat fața, am dat drumul la frâne – apoi a fost contactul [cu Rossi], am încercat să virez, apoi am văzut că a căzut și am încercat să-i cer scuze [ridicând brațul]. Dar dacă te uiți mai atent, Zarco cu Dani, Petrucci cu Aleix… azi a fost foarte dificil. Dar nu contează, am dat tot ce am putut. A fost o duminică dificilă.” Se teme Marquez că incidentul va reaprinde controversele din 2015? „Sincer vorbind, nu-mi pasă, mă concentrez doar pe echipa mea și eu știu ce s-a întâmplat. Sigur că azi am făcut câteva greșeli, câteva au venit de la direcția de cursă și câteva au fost ale mele. Și le recunosc și voi încerca să fac mai bine în viitor. Cred că am făcut totul foarte bine și sunt mulțumit de faptul că în cursă aveam un ritm foarte bun. Eu mereu încerc să mă concentrez și să dau 100%. Valentino trage tare și el, dar și el avea 25 de ani cândva, toată lumea trebuie să țină minte acest lucru.” Un Rossi înfuriat declara mai târziu că Marquez „a distrus acest sport, pentru că nu-și respectă adversarii!”. Marquez răspunde: „În întreaga mea carieră nu am intrat niciodată, dar absolut niciodată, direct în alt pilot, gândindu-mă că o să cadă. Mereu încerc să evit. Sigur, câteodată depășești într-o situație mai la limită, alteori e mai clar. Ce s-a întâmplat azi cu Valentino a fost o greșeală, o consecință a stării pistei, pentru că am blocat fața. Dar când vorbim de cariera mea, cred că ce spune el despre mine e greșit.”
  15. Printre piloții prezenți la prima etapă a CIV (Campionatul Italian de Motociclism Viteză), pe circuitul Misano Marco Simoncelli, s-au regăsit și doi piloți ai clubului arădean MRM, Jacopo Hoșciuc #06 (PreMoto3) și Luigi Morciano #100(Supersport). Jacopo este român și Luigi este pe jumătate român. După clasarea istorică de sâmbătă pe podiumul clasei PreMoto3, Jacopo Hoșciuc încerca ieri să-și ia revanșa pentru înfrângerea la limită din prima etapă a stagiunii. Dacă sâmbătă a mai comis câteva mici greșeli, tânărul Hoșciuc a rulat fără greșeală astăzi și a obținut prima victorie românească din istoria campionatului italian de viteză. Pe același motor de 125 de cmc în doi timpi, Jacopo a plecat ca din tun ieri și a condus autoritar întrecerea, cu toate că, imediat în spatele său, Guido Fina și Philippo Bianchi au riscat totul pentru victorie pe finalul cursei. De altfel, cu doar trei viraje înainte de final, Jacopo a frânat foarte puternic și, grație unui stoppie de zile mari, și-a păstrat poziția fruntașă. Jacopo în ultimul viraj al cursei a doua la PreMoto3. Grație rezultatului excelent de astăzi, Jacopo a preluat ștafeta de lider la clasa sa cu 45 de puncte, după desfășurarea primelor două etape din 2018. De asemenea, Honda se află și ea în fruntea clasamentului la constructorului, în fața prestigiosului constructor RMU. Victoria lui Jacopo Hosciuc este cu atât mai extraordinară, cu cât în warm up, motorul motocicletei sale a cedat. Cu toate acestea, echipa tehnică a lui Jacopo s-a mișcat repede și grație unui efort supraomenesc, tânărul nostru pilot a putut lua startul în etapa a doua de la clasa PreMoto3. Coordonat de la boxa şi aplicând strategia de cursa şi abordare a atacurilor şi de defensiva pusa la punct de echipă, Jacopo a mers ca la carte. Jacopo #06: “Sunt foarte mulțumit de rezultat şi de cum am progresat pe Misano. Trecem în fruntea clasamentului şi îmi doresc cat mai multe victorii. Următorul circuit din calendar, Mugello îmi place şi abia aștept să vină cursa. Mulţumesc mult echipei fără de care nu eram aici, Mulţumesc echipei FlashMotor care mi-a făcut un motor extraordinar, fanilor care au venit din Romania, Lucian şi Vlad, şi lui Bence din Ungaria, sponsorilor şi familiei”. Pe lângă rezultatul excelent al lui Jacopo de astăzi, consemnăm și o clasare în top zece a lui Luigi Morciano la clasa Supersport. Tânărul pilot italian cu origini românești a încheiat cea de-a doua întrecerii a weekend-ului de la Misano pe poziția a zecea. Sursa
×