statisticile astea te fac sa te gandesti daca mai vrei motor...
Si tot ce zici tu e foarte logic si normal, dar iti spun ce e in mintea multora care vor sa-si ia primul motor (si era si in a mea): "sunt prea sarac ca sa-mi dau banii pe un motor mai mic si apoi sa-mi iau altul. Daca am strans bani de unul, nu stiu cand mai fac rost de altii, ca sa-mi iau mai tarziu unul mai mare." Pt. ca eu si multi ca mine nu mai avem 18 ani, sa ne rugam de mamica si taticu' sa ne dea banii si sa nu ne pese. Avem facturi si alte nenorociri de platit. Slabiciunea mea oricum sunt chopper-ele, nu motoarele de viteza, asa ca n-am vrut niciodata sa ma joc de-a Speedy Gonzales cu doua roti intre picioare.
Si cred ca in primul rand totul se reduce la om. Din pacate, nu doar la omul de pe motor, ci si la omul cu care circuli in trafic. Eu am carnet de masina, dar prefer bicicleta, pana imi iau motor. Si banuiesc ca atitudinea soferilor fata de motoare e aproximativ aceeasi ca cea fata de bicicleta: nu existi. Si aici e adevarat ca intervine experienta despre care vorbeai tu. Dar un om echilibrat stie ca nu s-a nascut invatat si ca daca stie comenzile motorului (sau masinii, scuterului etc) nu inseamna ca automat e un bun pilot, asa ca merge precaut.
In concluzie, sigur, un motor mai cuminte e mai bun, dar in primul rand trebuie sa te poti controla singur. Nu vreau sa spun prin asta ca trebuie sa ne luam toti motoare de 1000, ci ca in primul rand trebuie sa ne gandim cand tragem de acceleratie ca intre noi si beton nu e nici o tabla, nici un airbag.