Mergi la conţinut

andreistanciu

Membri
  • Conţinut

    19
  • Membru din

  • Ultima vizită

1 Urmăritor

Despre andreistanciu

  • Data naşterii 18.01.1981

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Bucuresti

Vizitatori recenţi

1.024 vizualizări profil
  1. andreistanciu

  2. legislatie Norme de prevenire a accidentelor si protectie a spectatorilor

    Salutare. Imi pare rau ca am lipsit complet de pe forum cateva luni - am fost plecat. Iti multumesc pentru demersul tau, silvian. Este cea mai pragmatica initiativa. Din pacate, probabil, nu va fi usor sa realizam acest lucru si cel mai important - sa implicam cat mai multi dintre cei cu experienta in organizarea de evenimente moto si pe cei care ulterior ar putea aplica regulamentul. Ne va trebui destul de mult timp si efort, dar cred ca toti consideram ca se merita. In limita posibilitatilor, am sa incerc sa revin cu ceva constructiv pe tema asta. Acesta mi se pare unul dintre cele mai importante topicuri din categoria Intalniri, Evenimente, Excursii: norme de prevenire a accidentelor la intalniri (concursuri). Multa bafta. Incerc sa revin curand. A.
  3. Accident intrunire motorock galati

    Tragic accidentul de la Galati! RIP pentru fetita, refacere grabnica motociclistului (Paul - am inteles ca se cheama). Poate ca este prea devreme acum pentru toti sa putem analiza si discuta la rece si mai ales pentru organizatori si pentru cei care au fost acolo. Nu am fost acolo, am urmarit doar reportajele si comentariile de la posturile TV si pe forum. Ma grabesc totusi sa postez acum cu singura dorinta de a nu ne risipi eforturile in contre inutile si poate vom putea sa facem cat mai repede ceva util si constructiv pentru noi, comunitatea moto. Ca in orice situatie de criza factorul timp este foarte important. Cred ca mai intai de toate a fost un accident. Adica nimeni nu si-a dorit sa se intample si toata lumea a facut tot ce a putut si stiut pentru a evita asa ceva. Cu toate acestea urmarile sunt foarte grave: fetita a murit. Chiar daca a fost un accident, probabil exista si vinovati. Nu cred ca primul lucru care trebuie facut insa este gasirea si pedepsirea vinovatilor. Va trebui facut si lucrul acesta, totusi. Pentru ca urmarile sunt atat de grave este previzibil ca fiecare va incerca sa paseze responsabilitatea in curtea celorlalti. (mie nu mi-a placut emisiunea de la Realitatea TV). Cu siguranta cei implicati in evenimente: primarie, politie, organizatori, public, etc. trebuie sa isi imparta in diferite proportii vina. A spune ca la intalnirile moto e normal si nu e vina nimanui daca mai moara cate un copil din cand in cand: mai cade un motociclist, mai sare un far, etc. mi se pare inacceptabil. Insasi cand mergi cu motocicleta esti mult mai expus accidentelor (chiar mortale). E o stare de fapt, dar cand avem un accident in care moare un coleg de-al nostru nu spunem ca e normal, nu e vina nimanui. Mereu e vina cuiva si cineva ar fi trebuit sa faca ceva pentru a evita accidentul, si daca i-a supravietuit, data urmatoare ar trebui sa o faca acel lucru penbtru a evita un nou accident. Nu cred ca am accepta din partea unui conservar sa ne spuna ca a fost un ACT OF GOD ca a scapat masina de sub control si a dat peste noi. Nu pot sa ma pronunt, dar nu cred ca a fost vina lui Paul ca a scapat motocicleta de sub control. In cazul lui cred ca era normal sa se gandeasca la un singur lucru (viteza). Era pe o portiune de drum inchisa traficului public si facea o liniuta. Vina ar trebui sa fie in alta parte (inclusiv de partea fetitei sau a parintilor - daca stateau prea aproape si nu respectau instructiunile organizatorilor). Dar nu stabilirea vinei este prioritatea adevarata acum, pentru ca nu aceasta ne va oferi un suport real. Fetita a murit. Nimic nu se mai poate face pentru ea. Prea putine lucruri se pot face pentru familia ei. Banii stransi si oferiti familiei pentru inmormantare sunt un gest binevenit, dar nimic nu va putea compensa pierderea. Orice vom incerca sa facem pentru cei apropiati fetitei nu va putea repara pierderea. Dar fetita nu a fost singura victima a acestui accident. Comunitatea moto a avut si ea de suferit enorm. Atat conducatorii moto, cat si organizatorii de evenimente moto (intalniri, parade, concursuri). Acestia (adica noi) nu am murit inca. Si acest accident va avea un impact foarte mare asupra noastra, asupra perceptiei noastre in randul publicului si al celorlalti participanti la trafic. Agresivitatea si indiferenta celorlalti soferi in trafic, adversitatea fata de manifestarile noastre viitoare, subminarea imaginii si a statutului nostru pe strada si in afara ei, au fost alimentate din plin de acest accident. Toate aceste lucruri ne pot costa in viitor, prin neglijenta unora care cred ca nu meritam atentia lor, multe vieti. Parerile de rau si contrele (aruncatul vinei) sunt de inteles. Primele denota empatie, ultimele sunt inutile (chiar destructive). Cred ca ar trebui sa ne concentram in doua directii. Si propun celor interesati sa continuam discutia in acest sens: 1. Sa stabilim si sa promovam un set de reguli stricte pentru organizarea concursurilor si a intalnirilor a.i. acest gen de accidente sa nu se mai intample, sau atunci cand se intampla sa fie exclusiv din vina victimelor (cum in sfarsit s-au prins si politistii ca daca un pieton traverseaza aiurea si l-ai omorat, e din vina lui. Salut ultimele schimbari ale codului rutier). Dar nu poti sa dai vina pe victima pana cand nu te-ai asigurat ca xista un regulament in aceasta directie. Si ca el este cunoscut sau macar comunicat tuturor. Multi au facut puscarie ca au omorat copii care traversau aiurea sau se jucau pe strada, pentru simplu fapt ca nu era un regulament care sa traseze corect responsabilitatile / vina). Avem nevoie de acest lucru. 2. sa ne disociem de acest accident. Urmarile si impactul lui in randul opiniei publice sa nu fie asociate cu intreaga comunitate moto, ci sa fie privite doar ca un lucru izolat, local. Toate cluburile moto importante, ar fi bine daca ar trimite comunicate de presa catre toate centrele media din Bucuresti si din tara, si daca ar participa cat mai mult la dezbaterea publica a acestui eveniment (imi pare rau ca nimeni nu a intervenit in emisiunea de azi de la Realitatea). Poate in celelalte emisiuni TV moto, sau in buletinele de stiri de maine seara sau saptamana viitoare, se va relua sau rediscuta aceasta stire si vor putea participa si leaderii cluburilor moto, pentru a exprima faptul ca cluburile moto, organizatorii de evenimente moto, motociclistii, comunitatea moto in ansamblul ei, manifesta o foarte mare responsabilitate, si grija in marea majoritate a cazurilor. Acest accident este unul izolat, nereprezentativ, si in urma lui s-au luat toate masurile (si ar fi bine sa le si prezentam) pentru ca asa ceva sa nu se mai repete. Lipsa de reactie a organizatorilor in momentul intrarii stirii pe posturile medie a fost o greseala. De inteles, pentru ca erau prea afectati de evenimente, dar ar fi fost bine sa apara si sa spuna ca au situatia sub control. Si ca accidentul a fost din vina spectatorilor. A fost probabil si destula de multa confuzie la mijloc. Oricum, timpul nu e pierdut, si ar trebui sa iesim in fata opiniei publice si organizatorii si comunitatea moto. Daca nu am face toate acestea, am merita sa se scoata in fata de fiecare data cand se discuta despre motociclisti, actele de bravura si manevrele periculoase facute in trafic de cativa dintre noi, iresponsabilitatea si disconsidaratia fata de ceilalti participanti la trafic - care desi nu sunt valabile in foarte multe cazuri, sunt foarte usor de retinut si catalogat. Am merita astfel ignoranta, indiferenta, chiar disconsideratia cu care suntem priviti, si uneori accidentati de ceilalti participanti in trafic. Nu putem sa le cerem celorlalti sa fie mai umani, mai responsabili sau mai implicati in viata sociala (fie ca ne referim si doar la participarea la trafic) decat suntem noi. PS: acesta nu se vrea un post pedant si agresiv sau critic la adresa nimanui. Sper ca nimeni sa nu se simta ofensat. Sunt convins ca toti avem cele mai bune intentii si ne dorim sa avem de fiecare data cea mai buna conduita: de la organizatori, pana la cei care au postat inaintea mea. Este doar o propunere de a face ceva in bine pentru noi, cei care vom trai in continuare in urma si cu memoria acestui accident, si vom circula pe strazi alaturi de altii care si ei isi vor aminti de acest accident. Emotiile sunt normale (si pentru cei care au postat inaintea mea, si pentru mine acum). Dar peste emotiile care poate mi-au scapat si mie printre randuri, mi-as dori sa facem ceva... util... concret... si pragmatic... pentru noi. Salutari si respect tuturor colegilor mei de forum.
  4. Cine vrea sa mearga din Bucuresti la RoIAS (meetingul aviatic de pe Mihail Kogalniceanu 29-30 iulie 2006)? RoIAS 2006 Daca vreti sa plecati: sambata (29 Jul), dimineata Viteza de croaziera: 80-100 km/h Traseu propus: Slobozia - Harsova - Mihail Kogalniceanu si daca vreti sa mergem impreuna, dati un semn. Mai avem o saptamana pentru detalii. Asfalt uscat.
  5. calatorii Turul Romaniei - Stafeta

    Salut Raducu, Salut baieti, Ce s-a mai intamplat cu stafeta? Te rog da-ne mai multe detalii, Raducu. Asfalt uscat. A.
×