Mergi la conţinut

yo4hgx

Membri
  • Conţinut

    333
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Online

    1d 22h 38m 45s

3 Urmăritori

Despre yo4hgx

  • Grad
    Amateur
  • Data naşterii 05.12.1968

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist
  • Locatie
    Liverpool, UK
  • Posesor(oare) de
    FZR1000EXUP

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://
  • Yahoo
    yo4hgx@yahoo.com

Vizitatori recenţi

4.951 vizualizări profil
  1. articole (aproape) Totul Despre Teoria Evacuarii

    Si eu realizez ca e o postare din 2014 dar... nu am mai intrat demult pe aici. Intr-adevar, titlul nu e chiar cea mai fericita alegere insa la vremea respectiva asta era nivelul. Intre timp multe lucruri s-au mai cristalizat si, desi principiile generale raman aceleasi, acum as avea o alta abordare.
  2. distractiv Eşti Motociclist Dacă...

    ... daca in urma unei cazaturi tu ai mai multe julituri decat motorul!
  3. Crezi Că Ştii Să Conduci? Uită-Te La Asta

    Sunt curios cum ar aborda cu ladoiul ala un viraj la peste 100km/h...
  4. Teoria Evacuării - Motorul În 4 Timpi

    Nu era normal sa indici si sursa acestui articol?...
  5. Pe langa faptul ca este ilegal, este si contra-productiv. Folosirea fazei lungi, fie chiar si in timpul zilei, irita ceilalti participanti la trafic.
  6. articole (aproape) Totul Despre Ulei

    Si nu impartasesti si cu noi "ce ai trait tu pe pielea ta" (in cazul uleiurilor, bineinteles)? Ride Safe! Ahoy, you're still alive?
  7. articole (aproape) Totul Despre Ulei

    La motoarele care "mananca" consistent ulei, nu se justifica folosirea uleiurilor scumpe, de top, deoarece, asa cum am aflat din articolul initial, mai toate uleiurile apartinand marilor firme au aceleasi proprietati de lubrifiere initiale, diferenta facand'o prezervarea acestor calitati in timp si, eventual, pachetele de aditivi. Inainte de a continua, trebuie sa reamintesc ca nu am studii in domeniul petro-chimiei, ba mai mult, daca ma iei repede abia imi amintesc banala formula a apei. Prezentul articol este un studiu sau conspect pe care l'am facut in cautarea "celui mai bun ulei" pentru motorul meu si, sincer am sperat sa fiu combatut, contestat si mai ales completat de oameni cu reale cunostinte practice in acest domeniu. Pana acum nu s'a intamplat acest lucru asa ca o sa'mi permit in contiunare comentarii pe marginea acestui subiect si mai ales impartasirea experientelor personale, probabil subiective. In lipsa unor analize de laborator a uleiurilor de pe piata din Romania este foarte greu de gasit un raspuns concret la intrebarea ta. Practic insa, ca experienta personala, si eu am un motor foarte "setos" de ulei (FZR1000EXUP) care haleste intre 300-1000ml/1000Km (functie de stilul de mers) si pe care initial l'am rasfatat cu topul de la MOTUL - 300V (15W50). Avand in vedere insa faptul ca la un schimb, eu mai faceam doua, nu prea se justifica cheltuiala. Am trecut apoi succesiv pe 7100 si 5100 fara a resimti mari diferente. Probabil ca as fi ramas la 5100 care, cel putin in ceea ce ma priveste, reprezenta compromisul ideal intre pret si calitate daca nu m'as fi confruntat cu o alta problema : DISPONBILITATEA. Anul trecut, intr'una dintre excursiile prelungite prin munti, am ramas fara ulei... in weekend. Singurele locuri unde poti gasi ulei 24/7 sunt PECO'urile, insa, din pacate, nu au auzit de MOTUL. Rompetrol este singura retea care comercializeaza uleiuri Castrol ( mai nou si Elf si Mobil ) asa ca am fost fortat sa fac un schimb de ulei de "masina" - Castrol Magnatec 15W40 - care pare omologul lui "5100" (semi-sintetic pe baza de ulei mineral de grupa III si sintetic de grupa V - esteri). Avand in vedere ca uleiul semi-sintetic este in principiu un mic artificiul comercial, in ultimul timp am indraznit sa testez uleiul mineral de baza de la Castrol, cel care a scris istorie, GTX 15W40. Pentru a evita "coincidentele", am schimbat kitul de ambreaj (discuri si arcuri noi EBC) si, intr'un rastimp destul de scurt ma voi convinge de rezultate. Doar ca fapt divers, rasfoind certificatele diferitelor uleiuri de pe piata romaneasca, am gasit unul cel putin interesant - ARAL Basic Elastic 15W40 sau 20W50. De ce mi'a atras atentia? Deoarece poarta certificarea API - SH. Cum stim insa, aceasta certificare este "depasita", de domeniul trecutului, foarte populara anilor '80. Din pacate insa nu intotdeanua tot ce este mai nou este si mai bun. In prezent, pentru a trece noile teste de cartificare API, uleiurile trebuie sa treaca foarte multe teste ecologice, de emisii de noxe, de neutralitate a catalizatoarelor, care nu au nimic de'a face cu lubrifierea propriu-zisa a motorului sau protectia sa. In anii '80 erau foarte la moda motoarele supra-alimentate (turbo), care aveau nevoie de o protectie suplimentarea conferita de un procent ridicat de fosfor. In prezent, aceasta concentratie este regasita doar in uleiurile de "rodaj" (necertificate API). Probabil ca, in lipsa unor argumente potrivnice pertinente si documentate, intr'un viitor voi face "nebunia" de a testa acest tip de ulei. Ar fi fost mai simplu daca ar fi fost disponibil in benzinarii... Desi nu ti'am raspuns concret la intrebare, sunt convins ca ti'am oferit suficiente informatii pentru a o face singur... Ride Safe!
  8. Mai Moto

    Poate ca pe 2 Mai doriti sa vedeti, auziti, mirositi... un monopost F1 ? http://www.ziuaconstanta.ro/rubrici/actual...-la-mamaia.html Ride Safe!
  9. Mai Moto

    La rugamintea catorva prieteni am fost azi intr'o mica "inspectie" la "locul faptei" si o sa'mi permit sa expun cateva impresii personale (subiective): - hotelul dispune de un "hectar" de parcare (cu paza) - motoarele nu vor fi "singure" peste noapte - Andrei (organizator) pare motociclist veritabil (cu ThunderCat'ul demontat in hol...), foarte amabil si deschis oricarei sugestii - programul initial este imbunatatit in fiecare zi... concerte, concursuri, foc de tabara (pe plaja), curse "buggy"... si inca multe altele. - camerele sunt mai mult decat decente, desi inca procesul de "resuscitare" de dupa iarna este in toi se poate "mirosi" aerul de bunavoie - pentru familistii cu copii exista posibilitatea (limitata) de camere "double" cu al treilea pat. - personalul (sau cel putin cele cateva persoane cu care am intrat eu in contact) par "biker friendly" ... ba chiar o doamna a exclamat - "abia astept sa vad parcarea plina de motoare !!!"... sper sa nu fie probleme deosebite si poate, de ce nu, aceasta manifestare sa constituie piatra de temelie a unei noi traditii. Ride safe! (spre Jupiter)
  10. R1 Sabinrace

    Nuuuuu... imi retrag cuvintele, R1 '09 e cel mai prost motor din lume, te implor ramai la AGUSTA si D'Artagnan!...
  11. R1 Sabinrace

    Tehnologia R1 (2009) este foarte aproape de "motorul lui Rossi", caruia ai pretentia ca'i faci o copie... http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...p;subview=video http://www.yamaha-motor.it/products/Motoci...source=oysbps7m Sa fii iubit! ( ca "ride safe" nu mai are rost sa'ti urez )
  12. R1 Sabinrace

    Nu vreau sa deturnez topicul "lui Sabin" si sa'l transform intr'unul despre frane, insa sper ca pana si el ar fi de acord ca daca n'ai simtit nici o diferenta la inlocuirea furtunelor de cauciuc standard cu unele din teflon cu tresa metalica... cel mai probabil existau ceva probleme mai serioase la sistemul tau de franare !!! Toti cei ce au facut aceasta inlocuire au reclamat o imbunatatira evidenta nu neaparat a eficientei in sine cat a "feedback"-ului, a dozarii mult mai precise si general o senzatie de control mai bun al franelor, perceptia fiind undeva la 30-50%. Ride Safe!
  13. R1 Sabinrace

    Sabin, In primul rand nu e cinstit cum procedezi, mergi la cacialma stiind ca nu sunt prea multi care sa'si permita sa "puna miuta pe masa" pentru un pariu ce tine mai degraba de orgoliu. Aici pe forum discutam problemele in principiu, nu transforma o disputa sau polemica ieftina intr'o chestiune personala. In al doilea rand nu vad cum ai putea face o comparatie reala si obiectiva ... la o statie ITP. Daca aplici suficienta forta pe maneta, pana si o frana cu saboti (pe cablu) va bloca roata la un moment dat. Ideea era alta, "eficienta" franelor tine de raportul efort/efect, dozare, fiabilitate, rezistena la temperatura... etc. si nu in ultimul rand adaptarea setarilor la scopul urmarit si stilul personal al fiecarui pilot. Dar nici asta nu era pana la urma ideea... nu e imposibil ca intamplator chiar sa fi obtinut un rezultat superior franelor cu care un R1 ('02-'03) vine standard. Repet, nu asta era ideea ci faptul ca nu ai cunostinte teoretice elementare. Explicatiile tale "elaborate" si justificarea "tehnica" a actiunilor tale evident instinctuale si empirice, sunt cel putin hilare si de cele mai multe ori ridicole. Eu unul asta ti'am reprosat si din pacate observ ca nu ai nici un gand sa incetezi sa te faci de ras. Este timpul tau, banii tai si in cele din urma "faima" ta in joc (desi cam lumea stie cu cine are de a face), eu unul nu o sa fiu ipocrit sa sustin ca te combat pentru ca nu cumva vre'un incepator sa nu se ia dupa tine... nu, pur si simplu ma deranjeaza sa citesc tot felul din ineptii pe care probabil ti se soptesc piticii aia care'ti apar pe umeri dupa ce ai tras ceva pe nas. Ride Safe! P.S. Sunt convins ca un sistem RADIAL stock de R1 de dupa 2004, cu furtune cu tresa metalica si placute de calitate din material sinterizat ar fi mai eficiente decat varianta pe care ai ales'o tu in prezent.
  14. articole Teoria Franarii, By Yo4hgx

    Multumesc pentru lecturarea articolului, apreciere si obiectii. Nu sunt insa sigur ca am inteles ce ai vrut sa spui prin faptul ca "Cementita e o stare". Conform Wikipedia "Cementita sau carbura de fier este un component de baz
  15. R1 Sabinrace

    Mi’am propus si am incercat din rasputeri sa nu mai intervin acolo unde este pierdere de timp si energie, insa ai depasit orice masura a bunului simtz. Atata prostii intr’un singur post nu am mai citit de mult: 1.Motocicletele de serie vin in primul rand cu lichid de frana care sa ofere fiabilitate. E acest lichid cad suprasoliciti se transforma in apa si nu mai ofera gradul de vascozitate necesar. Bati campii! La sfarsitul articolului (aproape) Totul despre Teoria Franei afli toate informatiile despre lichidele de frana, compozitie, caracteristici... etc. 2. Pistonasele din etrieri la suprasolicitare isi maresc volumul ajungand sa faca miscarea din ce in ce mai grea. Se inpaneaza la temperaturi inalte iar tu apesi cu putere din ce in ce mai mare iar ele raspund din ce in ce mai greu Pistonasele din etrieri se dilata datorita caldurii insa oarecum proportional cu cilindrii in care lucreaza. Daca ar fi dupa cum spui tu, si pistoanele din motoare s’ar “impana” in cilindri datorita dilatarii. “Idiotii” aia care au proiectat sistemul de franare la R1 au tinut cont de acest lucru, ba mai mult, au imbracat pistonasele etrierilor intr’un strat de teflon, foarte rezistent la temperatura si foarte alunecos deasemenea. 3. Daca motocicletele de serie ar veni cu o frana ce ar include discuri cu coeficient de frecare mai mare, cu conducte fara extindere, cu placute ce contin ceramica si cupru, cu pompe de la 18 in sus atunci controlul franei ar fi cu adevarat un dezastru pentru cei neexperimentati pe circuit. Discurile nu au “coeficient de frecare mai mare”, ci suprafata utila, compozitie de otel cu grad ridicat sau scazut de carbon, fonta, ceramica compozita... etc. “Pompele” (aka “master cyl”) au diametrele functie de configuratia intregului sistem, un diametru mic conferind un mai bun control dar o cursa sau forta mai mare de lucru, un diametru mai mic tocmai pe invers. Nu exista o formula “perfecta” decat pentru o anumita configuratie. Placute ceramice... stii pe ce principiu functioneaza? (probabil ca acum da, dupa ce ai citit materialul de la pct.1) 4. Normal ca nici eu nu recomand nimanui sa foloseasca franele pe care merg eu dar atunci cand simturile tala sunt experimentate poti obtine frane mult mai radicala ca seria. Nici eu nu recomand nimanui sa mearga pe franele cu care “mergi” tu... insa fiecare e liber sa’si aleaga felul in care vrea sa se sinucida. 5. Parerea mea despre franele R1: Are un sistem de frana serie varza la toate capitolele (in cazul rulajului race) deoarece doar pompa de frana dupa 2004 m-a impresionat. Poate pentru ca din 2004 a inceput sa se foloseasca sistemul “radial”? Adica nu numai pompa ci si etrierii. In loc sa fi facut compromisurile alea uriase pentru a adapta niste etrieri clasici de busa, ar fi fost mult mai oportun un sistem “clasic” radial, de “strada”... de R1 stock? 6. Ertierii: sunt mici dar se racesc mai repede deoarece au pistoane de aluminiu si capace de aluminiu pentru racire Si de ce ai trecut’o la capitolul “varza”? 7. Placutele de serie sunt cea mai mare problema la R1 , fiind foare proaste atunci cand se incing Despre ce R1 “serie” vorbim? In ce conditii, la ce temperaturi? Ce alta motocicleta vine din fabrica cu placute “racing” care sa nu intre in “fading” la supra incalzire? 8. Lichidul varza. Conducte varza... SABIN... varza! 9. Gsxr etrierii: Aceasta serie de etrieri cu 6 pistonase permit placute lungi cu extindere termica de apasare. Daca iei legea fizici in care nu conteaza cat de mare e suprafata de contact ci doar masa de apasare, viteza si materialul atunci toti ar fi lafel dar in cazul nostru acel material se comporta diferit atunci cand se schimba temperatura ducand la pierdera aderentei. La care “fizica” te referi? Vezi ca in combinatia “educatie fizica” are alt sens ... “acel material” se comporta diferit functie de tipul de frecare pe care il foloseste (in principal), cel ce este conceput in principiul frecarii aderente (vezi art.) va deveni mai eficient pe masura ce temperatura creste. 9. Etrieri cu 6 sau 8 pistonase sunt foarte buni datorita marimi placutei pe lungime si a numarului pistonaselor acestea fiind capabile sa stea la o temperatura mai mica ca cele cu numar mic de suprafata... Aha... am mai auzit undeva ceva de genul asta: “iarna nu’i ca vara”. Sau era invers?... “vara nu’i ca iarna”? Mda, ma lasa memoria! 10. Normal ca am pus si conducte si pompa Brambo 16 de serie de la modelele dupa 2004 si bineinteles maneta frana CRG ce-mi ofera 6 reglaje rapide ptr circuit. “Pompa” de 16(mm) pe etriere de busa... ar trebui sa omologhezi “patentul”. 11. Air ramul a intrat in lucru dar este un proiect ceva mai greu ce necesita un numar de ore si materiale-masuratori ce imi vor manca ceva timp dar fi linistit ca merita si voi duce proiectul la capat. Sunt curios cum vei face “masuratorile” la “air ram”?! 12. Sper ca am fost pe inteles ce si de ce am ales asa. Dormi linistit, toata lumea te'a inteles “P E R F E C T” ! Chiar nu am nici o treaba pe ce isi cheltuie banii fiecare, insa “enough is enough”... daca tot ai vrea o “copie” a motocicletei lui Rossi poate n’ar strica sa incepi de la “baza” adica de la faptul ca motorul este de alt tip, la fel ca si in cazul noului R1 2009... “screamer”, “low bang”, “big bang”... te las pe tine sa ghicesti despre care e vorba! Daca vrei doar sa semene la vopsea, nu era mai usor sa'ti cumperi un poster si sa scutesti pe toata lumea de cacofoniile tale pseudo-tehnice? Ride Safe! LATER EDIT: Si ca sa nu zici ca sunt rau intentionat, iti dau o sursa de inspiratie pentru noul tau "proiect"... D'Artagnan... aaa ZORRO, nu, nu, pffff am uitat cum naiba ii zicea... gata stiu, CATWOMAN !
×