Mergi la conţinut

munchkin

Membri
  • Conţinut

    7
  • Membru din

  • Ultima vizită

Despre munchkin

  • Data naşterii 28.03.1969

Despre mine

  • Locatie
    München
  • Posesor(oare) de
    Yamaha FZS600

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://www.robertworks.de
  1. Frana spate

    Asa este, la sportive frinarea are loc practic numai pe fata - cam 90%. Procentul mai scade oleaca la motoare de strada, dar oricum, niciodata sub 70-80%. Mai ales daca esti singur si nu ai nici bagaj, spatele se descarca imediat (dupa cum ai amintit). (Doar la cruiserele mari cu doua persoane la bord raportul fata-spate se apropie vag de 50-50, din cauza ampatamentul mare, a pozitionarii motorului, pozitiei de conducere - centrul de greutate e mult in spate si mai jos.) Ca sa fie totul complet, in cazul unei frine de zile mari nu mai stai sa dozezi pedala, apesi ca bulumacul, as vrea sa il vad si io p-ala care isi pastreaza singele rece si sta sa dozeze pedala de frina cand vede TIR-ul la 10m!! Insa daca esti pe drum drept si CURAT, dar nu neaparat uscat, faptul ca ti s-a blocat spatele nu ar trebui sa afecteze siguranta deloc pentru ca oricum roata spate ori este in aer, ori nu mai are practic deloc aderenta. Atata vreme cat motorul ramine pe traiectorie, in principiu poti opri in siguranta. Mai naspa e daca se blocheaza fata, in cazul asta esti avion daca nu dai drumul instantaneu la frina. Si nici atunci nu este obligatoriu sa zbori, asta se intimpla de regula in cazul in care vrei sa fandezi dar uiti sa iei mina de pe frine. In cazul asta, nu exista nici o sansa sa ma redresezi, doar minuni. Eu am tras niste frine grandioase, inclusiv cu blocarea fetei, iar spatele era oricum aproape intotdeauna blocat - n-am zburat, dar mi-a inghetat singele - si cred ca daca iti cunosti motorul si ii stii limitele, poti sa te descurci. Teoretic, pentru ca niciodata situatiile exersate pe un drum liber, cand stii exact ce urmeaza sa faci, nu se compara cu o situatie limita, cand actionezi in mod reflex. Ceea ce inseamna ca pentru a fi pregatit sa actionezi inconstient corect, trebuie format intai reflexul, adica exersat cat de mult se poate, pina cand, daca un amic iti arunca brusc in fata motorului o perna, reusesti sa eviti "accidentul". Dar nici atunci nu e sigur ca scapi de busitura! Ideea este ca cea mai buna solutie in situatii de urgenta ramine totusi frinarea simultana si cu spatele. Nu e mult, dar se aduna acolo, 5-10 procente pot totusi insemna cativa metri buni uneori.
  2. Cauze

    Salut. ACEM (Association of European Motorcycle Manufacturers - nu ma intrebati de ce nu se potrivesc initialele) a realizat pe parcursul mai multor ani cel mai complet studiu pina in prezent referitor la cauzele accidentelor moto. Studiul se cheama MAIDS - Motorcycle Accidents in Deep Study - si poate fi gasit on-line la http://maids.acembike.org/ . Site-ul necesita inregistrare (nu e mare scofala), dupa care se pot accesa o gramada de informatii folositoare. Despre ce e vorba mai concret: in perioada 1999-2003 au fost analizate la singe un numar de 921 de accidente moto produse intre '99-2000 in cinci tari din Europa (F, D, I, NL, E). Din acestea, un numar de 103 s-au soldat cu decesul motociclistului. Din acestea, aproape jumatate (49) au avut loc in Germania, in conditiile in care nemtii au avut de studiat 250 de cazuri. Italienii au analizat 200 cu 11 decese, Franta -150 cu 16 decese, Spania - 121 cu 12 decese, Olanda - 200 cu 15 decese. Obiectivele studiului au fost: 1. Determinarea cauzelor accidentelor 2. Compararea datelor obtinute din accidente intr-un esantion reprezentativ 3. Aplicarea datelor obtinute pentru a dezvolta niste masuri menite sa diminueze numarul accidentelor si a urmarilor acestora. In toate tarile s-a folosit exact aceeasi metodologie, iar printre altele s-a procedat in fiecare caz la o reconstituire completa a evenimentelor. S-a colaborat cu Politia si cu spitalele. A rezultat un numar de aprox. 2000 variabile care au fost luate in calcul pentru acest studiu. In afara de rezultatele de bun simt (gen interactiunea cu alcool, lipsa de experienta), studiul a relevat niste date interesante privitor la cauzele accidentelor, care pot fi considerate ca aplicabile cam oriunde. Iata mai jos un rezumat cat se poate de succint (studiul complet are mai mult de 150 pagini in format PDF) al cercetarilor. 1. In 37% din cazuri, cauza principala a accidentelor a fost factorul uman de partea motociclistilor. In unele situatii, erorile umane implicate au fost determinate de necunoasterea in suficienta masura a abilitatilor necesare. In 13% din totalul cazurilor, motociclistul nu a luat decizia corecta. 2. Printre cauze secundare, motociclistii nu au observat celalalt vehicul si de asemenea, in mare parte din cazuri au reactionat gresit - nu au ales corect metoda de evitare a coliziunii. 3. Alcoolul a constituit cauza accidentelor in 5% din cazuri, ceea ce e putin (mult mai putin decat in cazul auto). 4. A reiesit faptul ca conducerea fara permis duce la cresterea semnificativa a riscurilor de accident. 5. Motociclistii cu virste cuprinse intre 41-55 ani au fost foarte slab reprezentati. 6. Cei mai expusi la accidente sint cei cu virste cuprinse intre 18-25 ani. 7. In 50% din cazuri, cauza principala a accidentelor a fost eroarea umana de partea conducatorilor de alte vehicule. 8. Conducatorii de alte vehicule, care posedau si permis de cat. A, au provocat mai putine accidente decat cei care nu aveau A. 9. In aprox. 30% din cazuri, atat motociclistii cat si conducatorii celorlalte vehicule implicate in accidente nu au procedat corespunzator vizibilitatii in trafic (in speta, obstacole pe care nu le-au luat in calcul). 10. Nerespectarea regulior de circulatie a dus la accidente, in cazul motociclistilor in proportie de 8%, in cazul celorlalti implicati in accidente in proportie de 18%. 11. Nici un anumit tip de coliziune / accident nu a reprezentat un esantion dominant. 12. In 90% din cazuri, cauzele accidentelor s-au aflat in fata motociclistului. 13. 70% din erorile celorlalti soferi a fost faptul ca nu au observat motocicleta. 14. Soseaua si alte vehicule au fost cele mai frecvente "obiecte" cu care motocicleta a intrat in coliziune. 60% din aceste obiecte au fost alte vehicule. 15. Tuningul pentru cresterea performantelor motocicletelor a dus la accidente in proportie de 12.3%. Asta este mai putin decat in cazul automobilelor. 16. Motocicletele de strada cu modificari au prezentat un risc mult crescut fata de alte tipuri. Nici o alta motocicleta nu a relevat vreo asociere semnificativa intre tipul ei si risc crescut de accident. 17. Probleme tehnice au fost in mai putin de 1% din cazuri. Majoritatea acestora se refereau la pneuri. Studiul nu a relevat vreun impact al designului de fabrica al motocicletelor asupra riscului de accident. 18. In peste 70% din cazuri, accidentele au avut loc la o viteza de impact de mai putin de 50km/h. 72% din accidente au avut loc in mediu urban. 19. In 18% din cazuri, viteza motocicletelor era mai mare decat a celorlalti participanti in trafic, si aceasta diferenta de viteza a fost considerata factor de crestere a riscului producerii accidentelor. 20. 71,2% din motociclisti au incercat inaintea impactului o evitarea a acestuia. Din acestia, 31% au pierdut controlul intr-un fel sau altul. 21. 90,4% din motociclistii implicati in accident purtau casca. Oricum, la 9,1% din acestia, casca a sarit de pe cap in timpul accidentelor. Cauza a constituit-o prinderea defectuoasa sau casti defecte. In orice caz, casca s-a dovedit un element de reducere in mod drastic a efectelor accidentului. 22. In 55.7% din cazuri, frecventa cea mai mare de ranire au constituit-o extremitatile superioare si inferioare ale corpului - atat la pilot cat si la pasager. Purtarea unui echipament de protectie a diminuat (dar nu a eliminat in totalitate) efectele. 23. Parapetii de pe marginea drumurilor au reprezentat un pericol major (desi nu foarte frecvent), de producerea unor raniri grave la coloana vertebrala, picioare si cap. 24. Defecte in carosabil au produs accidente in proportie de 3.6% din total (asta nu cred ca se poate aplica in Romania!!!). 25. Probleme legate de vreme au produs accidente sau au contribuit la producerea lor in proportie de 7,4%. Concluzia? nu stiu care o fi, insa speranta mea e ca studiul asta mai clarifica un pic situatia. In general, cred ca ramine stabilit ca in relatia motocicleta-masina, prima este in dezavantaj, si trebuie tinut cont de asta tot timpul. In rest, ramine fiecare cu steaua lui si cu ce mai prinde de la altul. Have a nice day!
  3. legislatie Motociclete fabricate in Europa

    Salut. E nevoie de o mica specificare: numai daca proprietarul este persoana juridica poti recupera TVA-ul. De la persoane fizice nu ai cum. Si nici de la firme nu il recuperezi intotdeauna, pentru ca s-au facut niste ghidusii cu documentele de vama (asta stiu sigur din comertul cu masini, insa nu vad de ce nu ar fi asa si cu motoarele), in sensul ca nu au fost trimise inapoi in germania semnate si stampilate de vama de iesire din UE si dealerii germani au fost nevoiti sa plateasca statului 16% din bozonar. Asa ca acum se practica luarea unei garantii, care de obicei este echivalentul TVA-ului, sau ii creste pretul artificial, si el zice ca ti-o vinde fara TVA. Si mai e ceva: de obicei motoarele sint achizitionate initial de persoane fizice, nu de firme. Ulterior sint vindute inapoi dealerilor - la buy-back sau trade-in, care le vind mai departe. In felul asta, chiar daca tie ti-o vinde un dealer, el pune TVA numai la adaosul lui, deci admitind ca recuperezi ceva, nu e mare lucru. Iar treaba cu preferatul vindutului intr-o parte sau alta, lucrurile stau cam asa: daca un dealer (deci pers. juridica, nu om viu) vinde ceva aici chiar daca e rulat, este obligat sa dea 1 an garantie. Asa ca ii convine sa vinda la export, unde se spala pe miini. Oricum, cele spuse de mai sus se aplica in cazul in care vii tu, omul mihaio07, cetatean roman, si cumperi o motocicleta de la un neamt (fie el persoana fizica sau juridica). Daca esti firma, e altceva, e activitate de comert exterior, e treaba firmelor cum isi regleaza conturile. Pentru tine apar inevitabil niste costuri suplimentare, insa de cele mai multe ori asta te salveaza de multa durere de cap. Nu si de economii, c-asa e-n tenis. Cam asta ar fi... bafta!
  4. 80% din motoristi nu-si pot tine in frau bestiile

    Ce-i interesant este ca am citit de curand o statistica a accidentelor moto, din care reiesea ca majoritatea accidentelor in care sint implicate motociclete au loc din vina automobilelor. Si daca stai sa te gindesti oleaca, e ceva adevar aici, pentru ca un motociclist conduce mult mai atent decat un sofer, si are creierii "overloaded", e in alerta de gradul 5 cam tot timpul. Pe de alta parte, soferii conduc relaxati (ca sa nu zic visatori), nu sint obisnuiti cu prezenta motoarelor, nu stiu sa aprecieze viteza lor, le vad si mult mai greu (un motor poate fi ascuns usor dupa un copacel, soferul se uita, zice ca nu vine nimica, baga pedala la fund si se trezeste cu sumpliza picata din cer). In ceea ce priveste clasamentul susmentionat, da, cred ca intr-adevar motoarele de viteza au locul fruntas asigurat. Dar nu neaparat pentru ca merg cu viteza, ci mai degraba din cauza combinatiei nefericite viteza + lipsa experientei. Ti-am raspuns.
  5. 80% din motoristi nu-si pot tine in frau bestiile

    Pai da, dar se compara circulatia si drumurile din US cu Europa? Din cite stiu, in State lumea cam respecta regulile, iar de drumuri ce sa mai zi... nu degeaba ponderea cea mai mare o au acolo cruiserele, sosea ca trasa cu laserul, circulatie ioc... De ex, stiu pe cineva (nu moto, sofer numai) care in 5 ani de cand e acolo nu a depasit si nu a fost depasit niciodata. Anul trecut ne-am intilnit in Bucuresti si a vrut sa inchirieze o masina. I-a trecut ideea pe drumul de la Otopeni pina acasa. Si inainte de a pleca a condus prin Buc. destul de mult. N-am spus ca motociclistii americani sint niste rookie, insa in asemena conditii cred si eu ca e usor sa conduci orice. Perlach. Adica, destul de aprope de A8
  6. 80% din motoristi nu-si pot tine in frau bestiile

    Cu placere. Stai sa se schimbe odata vremea asta idioata. Tinem legatura.
  7. 80% din motoristi nu-si pot tine in frau bestiile

    Salutare in primul rind la toata lumea! E prima mea postare pe forum, doar! Apropo de susnumitul nenea Iancu - pe care nu-l cunosc, dar modul lui de "predare" imi suna foarte cunoscut: eu am facut scoala in 2004 in Bucuresti, in aproximativ aceleasi conditii, adica mers in relanti (marit) in poligon, opturi si slalomuri pina la ameteala. Pe un "monstru" de 125cc. Cu ce ramii din scoala... ce sa spun, in afara de cateva notiuni de baza nu prea ai ce alege. Motivul pentru care scoala se face la modul asta nu-l stiu exact, dar probabil este ca urmare a faptului ca in Romania nu exista inca un numar destul de mare de motoare, deci nici interes din partea autoritatilor pentru a lua problema in serios. Si uite asa, termini scoala pe 15CP si primul lucru pe care il faci este sa iti iei unul de minimum 90CP, ca sa rupi gura tirgului. Si de multe ori singurul lucru pe care il rupi este propriul git. Nu zic, exista destule exceptii, insa in general cam asa stau lucrurile. Intimplarea a facut ca dupa ceva timp sa ma mut din Ro, si anume in Germania, unde - minune - permisul nu mi-a fost echivalat, deci a trebuit sa fac scoala din nou. Si am vazut ce inseamna scoala de moto. Scoala am facut-o pe un Kawa ZR7 (88CP), si consta in cel putin 12 ore speciale (autostrada, noapte, oras, sosea nationala), plus alte 10 ore de poligon. Plus 10 ore obligatorii de teorie, unde chiar se preda ceva. In poligon - de fapt in parcari goale si strazi necirculate - se exerseaza pe linga celebrele probe din Romania (ralanti, cercuri si slalom) si frinare de urgenta (de la 50km/h oprire in 8m), evitare de obstacol (tot la 50km/h). La probele astea am realizat de fapt ca in romania nu am invatat practic nimic. Instructorului i-am spus ca am permis, ce mai, m-am dat grozav. In 10 minute eram cu botul pe labe, lamurit ca de fapt avea un cartonas fara valoare. In plus, pentru un pusti de 18 ani sa isi ia permis pentru motocicleta mari este es-clus! daca nu ai min. 25 ani iei in primul rand "A limitat", adica max. 25kW, si abia la implinirea virstei poti urca pe ceva serios. De fapt, nu este exclus sa iei A liber si inainte de 25 de ani - cu "derogare" ca sa zic asa, insa putini o fac, cand constientizeaza care sint riscurile. In sfarsit, nu mai detaliez, insa ideea cam asta ar fi: in Romania cam esti la cheremul sortii si al bunului simt, cu scoala facuta. Am inteles ca exista totusi si niste scoli care fac pregatire mai serioasa, insa costa mai mult si din acest motiv majoritatea prefera sa ramina la scola "traditionala", sperind ca dupa aia sa acumuleze experienta din mers. Si selectia naturala lucreaza... PS Dupa scoala asta am avut curajul sa-mi iau un Fazer, ceea ce n-as fi facut daca ma dadeam jos direct de pe MZ 125. Ca nu m-am dat ainca cu ea, alta problema, tine de al de sus (zapada 50cm!!!!! )
  8. munchkin

×