Mergi la conţinut

COPR

Membri
  • Conţinut

    8
  • Membru din

  • Ultima vizită

  • Online

    40m 18s

Despre mine

  • Sunt
    Motociclist

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://
  1. Prea Batran Pentru Moto ?

    Am citit toate mesajele si sunt incantat. Am permis cat. A si masina din '79 - fara pauza, permis cat.B si motor din '82 pana in '89 - am 48 de ani. De 3 ani m-a lovit iar pasiunea pentru motor si mi-am cumparat unul sa vad daca "mai merge" si apoi mi-am luat altul, mult mai nou, mai puternic si mai bun. Eu am combinat placerea de a iesi in natura cu pasiunea pentru motoare - deci e enduro. Lasand la o parte aspectul tehnic si financiar, pot sa spun ca mi-am schimbat mult viata, desi nu am mult timp sa ies. Ma pasioneaza si mecanica, asa ca petrec destul de mult timp iarna in garaj - cand nu e vreme de ski - si cat de mult timp pot afara, cand e vreme buna. Conditia fizica e importanta! - si ma simt mult mai bine de cand am motor. Dar am avut si probleme daca am lenevit mai mult timp. Serviciul ma obliga sa petrec multe ore la birou sau la volan, asa ca miscarea imi face bine, chiar daca in trecut am avut probleme serioase cu coloana. Spiritul e si el important, daca treci de prima jumatate avietii. O iesire de cateva ore te deconecteaza si-ti incarca bateriile. Alt aspect e traficul: vad altfel motoristii si au inceput sa ma supere tot mai mult cei de la volan...motoristii adevarati stiu de ce. Eu fiind endurist abea stept sa ies din trafic. Citesc diverse mesaje pe forum si ma ingrozesc unii vitezisti tineri. Sper sa fii un om cumpatat si echilibrat si sa-i mai temperezi pe cei ce "sar calul". N-o mai lungesc, pe scurt, la 48 de ani, desi am mai avut motor ma consider incepator, dar sunt fericit. Am o noua motivatie, o placere si o satisfactie in plus. Cineva spunea de lipsa de talent. Da, se simte, dar nu cred ca la 20 - 30 de ani as fi fost mai bun. Insist si fiecare reusita e o noua mare satisfactie. IMPORTANT: trebuie sa ai langa tine oameni care te inteleg - ma refer la familie. Nu insista cand vezi ca nu se poate. Altfel e un dezastru. Mult succes, sa ai incredere in tine si evenimente cat mai putine !!
  2. enduro Ktm 250 Nu Reusesc Sal Pornesc

    Considerand ca instalatia de aprindere e in stare buna (are scanteie la bujie) si instalatia de alimentare e buna (are benzina, carburatorul e bine reglat si nu e apa in benzina - care poate sa inghete) problemele ar putea veni de la: 1. Motorul nu a fost pornit de mult - carburatorul e uscat, carterul e uscat, benzina condenseaza in carter, amestecul nu are proprietatile necesare sa se aprinda in cilindru - Remediu? nu prea ai ce face, dai la pedala cu socul tras pana amestecul devine suficient de bogat sa se aprinda. Riscul e sa ineci motorul - prea multa benzina ne vaporizata ajunge in cilindru si nu se aprinde. Cand ai obosit, desfa bujia si vezi daca e umeda, miroase a benzina, sau are "atza" (picaturi de benzina condensate intre elecrozi, mu mai face scanteie). Cureti bujia, o usuci, o pui la loc, si.. dai la pedala mai departe. 2. E foarte, FOARTE frig - aceeas problema, benzina condenseaza in carter si in cilindru. Nu incerca pornirea cu demarorul ia mult curent, scanteia e slaba, amestecul prost. Incearca la pedala si verifica pe bujie daca amestecul a ajuns in cilindru (vezi mai sus). Recomandare - du motocicleta intr-o incapere incalzita si lasa-o sa se incalzeasca (motorul, benzina, uleiul din cutie, etc cateva ore) si apoi incearca sa-o pornesti. Poti incerca si cu bujii cu cifra termica mai mica. Dar repet: trebuie sa verifici scanteia de la inceput. Din experienta - motoarele in 2 timpi pornesc greu deja sub 6-8 Grade C daca nu sunt pornite frecvent (zilnic) si amestecul nu e reglat perfect. (mai putin cele pentru iarna - vezi snowmobile) Scrie-mi pe corin.oprisa@inbev.ro daca te ajuta.
  3. service Este Rau Sau Bine?

    Cifrele reprezinta vascozitatea uleiului, Cu cat cifra e mai mica, vascozitatea e mai mica (uleiul curge mai usor). A doua cifra (dupa W ) reprezinta vascozitatea in conditii de iarna (vascozitate la rece ) si influenteaza pornirea motorului iarna (cam sub 5 grade C) si functionarea pana se incalzeste. Uleiul se alege in functie de recomandarea constructorului, nu de sfaturile " mecanicilor" - majoritatea nu stiu nici macar codificarile lubrefiantilor. Un motor modern, construit in clase de precizie mare, are nevoie de ulei mai putin vascos, dar cu calitati de lubrefiere crescute. Recomandarea mea este sa folosesti uleiul recomandat de constructor. Sigur, circuitul de ungere consuma din puterea motorului, un ulei mai putin vascos poate sa dea impresia de putere mai mare dar duce sigur la uzura prematura a motorului. Instalatia de ungere trebuie sa asigure ungere buna in toate regimurile de functionare, iclusiv la cresterea rapida a turatiei (in regim de accelerare) - dar fara sa ajungi in zona rosie a turometrului deci teoretic nu se intampla nimic rau insa practic, executand aceasta manevra repetat, utilizezi motorul la limita maxima si atunci durata lui de viata ...merge spre limita minima. Cauta pe net teorie despre uleiuri, cauta recomandari si mai ales documenteaza-te daca poti folosi ulei sintetic/semisintetic. Uleiurile bune sunt scumpe. Eu am preferat totdeauna uleiuri de calitate medie dar schimbate la timp, si chiar daca nu uleiul nu a indeplinit Km pentru schimb, am facut schimbul toamna si primavara. teoria lubrefierii se numeste TRIBOLOGIE - se preda in facultatile de mecanica, merita sa incerci sa faci rost de cateva informatii daca ai prieteni la mecanica. Atentie la culoarea uleiului uzat! un ulei negru nu inseamna ca trebuie schimbat !! Nu aprecia calitatea uleiului dupa pipait, nu e concludent !! degetele nu sesizeaza PH-ul, continutul de gudron, pulberile metalice rezultate din uzura motorului..
  4. transilvania caut enduristi din Baia Mare

    Sunt din Baia Mare, mai ies si eu sambata si duminica, doar hobby, cateva ore. Sunt cateva trasee placute (Usturoi, Baraj, Valea Romana, Ignis, Creasta, Mogosa si multe pe care n-am fost inca. De obicei ies singur. Caut parteneri, dar soft enduro. Ma gasesti pe mail: corin.oprisa@inbev.ro Sunt din Baia Mare, mai ies si eu sambata si duminica, doar hobby, cateva ore. Sunt cateva trasee placute (Usturoi, Baraj, Valea Romana, Ignis, Creasta, Mogosa si multe pe care n-am fost inca. De obicei ies singur. Caut parteneri, dar soft enduro. Ma gasesti pe mail: corin.oprisa@inbev.ro
×