Mergi la conţinut

Cezar

Membri
  • Conţinut

    17
  • Membru din

  • Ultima vizită

Despre mine

  • Locatie
    Bucuresti
  • Posesor(oare) de
    BMW R1200RT

Metode de Contact

  • Pagina Web
    http://

Vizitatori recenţi

1.010 vizualizări profil
  1. Cezar

  2. service Este Rau Sau Bine?

    Tipul uleiului il alegi in functie de recomandarea producatorului moto. Daca moto e mai veche (si au aparut uleiuri noi intre timp) poti sa te uiti la http://www.ew2.lubesinfo.com/frameset.asp?...56&langid=1 Intre 5W40 si 5W50, in principiu poti sa alegi 5W50 (recomandat pt. mersul in conditii de climat mai cald sau mers agresiv). Vezi ca e invers decat ce a zis COPR. Numarul inainte de W e vascozitatea la rece, cel de dupa W e vascozitatea la cald. Ca si principiu: e de dorit ca vascozitatea la rece sa fie mica, iar vascozitatea la cald: mare. Dar recomandarea producatorului e cea dupa care iei decizia (punct). Salturile alea bruste de turatie de care vorbesti - dauneaza motorului. Poti sa il folosesti in toata plaja de turatie, dar acceleratia lineara (nu salturi) prelungeste viata motorului si a ta. Bafta!
  3. service NU INCARCA DIN CAUZA BATERIEI

    Ca sa prelungesti viata bateriei este indicat sa o incarci la un curent de intensitate mica (1-2A), de aceea e recomandat redresor moto pt. incarcat baterie moto (care are intre 6 si 20A, functie de acumulator). Redresorul auto incarca cu 6-10A (unele mai mult, chiar si 25A) o baterie auto (care are 55 - 90A). Nu am de imprumutat, si eu la randul meu am imprumutat. Vezi ca exista (parca si la Metro) varianta de buget (sub 100 RON) de redresor Bosch, care merge si la auto si la moto (are comutator pt. curent de intensitate mica). Nu recomand incarcarea cu redresor auto cu bec legat in serie, pt. ca scade tensiunea de alimentare la bornele bateriei, iar tu trebuie sa scazi intensitatea curentului de alimentare, dar sa pastrezi aceeasi tensiune (aprox. 14V). Eventual poti lega becul in paralel, dar nu stiu la ce intensitate ajungi la bornele bateriei. Ca ultima varianta poti incarca si cu redresor auto, dar nu e indicat. Ca sfat general aplicabil oricarui acumulator, e de dorit sa eviti pe viitor descarcarea profunda (sa o redresezi la cca 45 zile de nefolosit), si sa tii acumulatorul in casa peste iarna (nu langa sursa de caldura). In orice varianta alegi, functionarea cu acumulator neredresat este chiar ultima varianta, pt. ca risti sa strici regulatorul de tensiune al moto si/sau demarorul (impusca (,) colectorul).
  4. adventure touring TOURING fara limite

    Si boxerul se aude bine, dar mai de jos.
  5. Actiune Umanitara - Gabone

    O clipa de atentie pe care si-o poate permite oricine. Atat de putin a durat donatia, dar atat de mult pentru el! Petreceti si voi clipa asta!
  6. adventure touring TOURING fara limite

    Pt. Manu: Daca vrei sa vezi ce e cu RT-ul, da-mi un mail si pot sa iti arat la un sfarsit de saptamana (inteleg ca esti tot din Bucuresti). Pt. Marcomar: Transalp-ul e o moto execelenta. Am mers cu ea cam 400 km., stiu doi detinatori fericiti, numai vorbe bune. Pasagerul nu sta tocmai bine, dar nici rau. Dar daca vrei de incepator cu capul pe umeri, cred ca 600 este deja mare, iar pozitia un pic cam sus. Pozitia sus are avantaje de siguranta (vezi mai bine, esti vazut mai bine, in caz de accident cu o masina - ai o sansa in plus sa zbori peste) dar ca incepator iti va fi mai greu. Off-topic: O moto buna de incepator e si Kawasaki Eliminator 250 (vezi ca au mai multe variante de putere, inclusiv una de 39CP). Avantaje: greutate mica (130 kg); foarte manevrabila si iertatoare; fiabilitate; putere suficienta cu pasager si bagaje pt. incepator; suporta si drumuri forestiere; sa joasa; ciclistica buna; pret scazut; depreciere mica (daca nu o iei noua). Dezavantaje - nimic dureros pt. incepator: locuri rider si pasager te indeamna la opriri mai dese (dar ca incepator oricum te opresti des); radiatorul pozitionat jos cere curatare regulata (vara) - cu furtun cu apa, dureaza 3 min.; lant; se incalzeste destul de greu. Am inceput cu ea, am tinut-o 3 ani, multi km. fara probleme (si avea mai mult de 10 ani vechime). Am luat-o cu 1800 USD si am dat-o cu 1500 EUR. Sa nu te gandesti ca ai nevoie de cel putin 50 CP ca incepator, ca incepatorii care vor "cel putin de o mie". Cam atat avea si Dacia, dar la 900 kg si aerodinamicitate de caramida. Sa nu te gandesti ca vrei mai mare ca sa o tii mai mult, orice moto iti vei lua, tot o sa vrei sa o schimbi, iar daca o iei cu ceva vechime nu prea pierzi la revanzare. Si atunci de ce sa nu incepi cu una mai potrivita pt. incepator si sa experimentezi mai multe? Experienta mea ca detinator include: Kawasaki, Yamaha si mai nou BMW. Am povestit de fiecare, asa cum am vorbit de RT. Am mai mers cu: Transalp, Varadero, Goldwing, R1200C, etc. Vorbind strict de acest topic, pt. touring cea mai buna varianta ramane cardanul. Pt. Motosadik: Preferi: - ABS la moto? - Frana integrala, cu dozaj automat fata-spate (mai exact partial-integrala: la mana: fata+spate; la picior: doar spate)? - Frana tip racing - Brembo? - preferi injectia versus carburator la touring (rece-cald, mare-munte)? Exista un pret pt. toate astea. La auto si la moto nu platesti doar pretul pt. nume, ca nu vorbim de mac donalds sau vreun cicolete. La moto si la auto pretul pe care il dai pt. nume vine si cu ceva util in plus.
  7. planificare Excursie In Europa

    Salut, Daca vreti sa extindeti excursia, va recomand: http://www.routedesgrandesalpes.com/pages/home/index.php Am facut acest drum acum 2 ani. Exceptional! Patru zile de la Thonon les Bains la mare, daca vrei sa o iei usor. De asemenea, trecatorile din Dolomiti, in jurul Cortina d'Ampezzo, am fost acolo anul trecut, din nou merita. Un drum superb, un fel de Transafagarsan mai lung, cu mai multe curbe si peisaje de vis este drumul de la Ischgl (Austria, la aprox. 40km. de Innsbruck) - Galtur - spre Elvetia - cel de peste munti, nu cel prin tunel-autostrada. Treci printr-o rezervatie naturala cu peisaje spectaculoase. Mai departe prin Elvetia pana unde incepe Routes des Grandes Alpes, mergi prin multe trecatori din Alpi Elvetia (nu stiu cate am facut intr-o singura zi). Le gasesti usor, daca te uiti atent pe o harta turistica, te orientezi spre drumurile cu dunga verde (scenic routes) care nu sunt autostrada. Pentru toate trecatorile din Alpi, un site de motociclisti este: http://alpineroads.com/ Mai recomand Timmelsjoch. Grossglockner e frumos, dar Timmelsjoch e superb. In jurul Salzburg recomand: - lacurile din jurul Salzburg (max. 1 zi), localitatile alea cu ...see; - la vreo 40 de km. de Slazburg, in Germania, de la Berchtesgaden ajungi la Kehlsteinhaus (Eagle's Nest) si in jur iar ai doua drumuri prin rezervatii (1/2 zi). Stiu ca nu e unde vreti voi, dar daca vreti sa va abateti de la planul initial, astea sunt drumuri pe care le-am facut si spun ca sunt spectaculoase. Din pacate pana la Salzburg trebuie sa alegi autostrada (mai sunt variante, dar nu spectaculoase, mai bine ajungi acolo mai repede, ca sa ai timp sa te bucuri de tot ce e in jur). Dupa Salzburg nu mai calci pe autostrada.
  8. adventure touring TOURING fara limite

    BMW RT e pentru poponari nerafinati si plini de bani, iar Triumph Trophy e pentru barbati rafinati, "atenti" la punga si carora le place pe lant. E o prostie sa compari Trophy (fabricat pana in 2002, daca nu gresesc) cu RT. Eu nu le-am comparat. Am povestit doar din ce am experimentat. Am inceput cu lucrurile esentiale, dupa care am vorbit si de chestiile de care nu ai nevoie, dar care iti plac ca sunt acolo. Am spus ca BMW e urata, dupa mine. O calaresc fara sa ma uit la ea. Am ales RT nu pentru nume, ci pt. ca m-au impresionat trenul de rulare si frana la un R1200C.
  9. adventure touring TOURING fara limite

    Poti sa faci touring cu orice (poate mai putin cu sportivele, care te obosesc datorita pozitiei, dar daca vrei cu adevarat - poti). Am facut si cu Kawasaki Eliminator de 250, cu Yamaha Dragstar 650A, cu BMW R1200C si am inceput de curand touring cu R1200 RT. Totul este sa vrei touring, prin asta inteleg drumuri lungi prin zone cu peisaj (ceea ce implica si distante lungi pana ajungi acolo), de multe ori cu pasager (iar pasager+drum lung = bagaje). Iar daca vrei touring, in masura in care ai de ales, te orientezi treptat spre comfort (ca sa faca plimbarea lunga mai usor de dus), fiabilitate si intervale lungi pana la revizie. Pentru comfort te uiti la: pozitie, tren de rulare (suspensie), sa si dupa aceea la celelate lucruri de care nu ai cu adevarat nevoie, dar care fac drumul lung mai placut (protectie la vant, etc.). Nu stiu concurentul serios la sistemul de rulare telelever-paralever de la BMW, care sa reuseasca sa iti dea comfortul suspensiei + no-dive la franare, in acelasi timp. La acest capitol important pt. touring - nu cunosc concurentul BMW. In plus, posibilitatea de reglare a tariei amortizorului (functie de calitatea drumului) si a pretensionarii arcului spate (functie de incarcare) - toate de la buton - acest sistem ESA - te face sa folosesti cu adevarat aceste lucruri. Sa nu imi spui ca te opresti din drum, scoti saua pasagerului, surubelnita si cheia si te apuci sa le ajustezi cand dai de drum prost, dupa care din nou - cand dai de drum bun, cand se aseaza pasagerul, bagaje, etc. La fiabilitate sunt multe moto care stau bine (in principiu: japoneze si BMW). Intervalul de revizie la RT este de 10.000, la multe japoneze e de 5.000 sau 7.500, unele merg si pe 10.000. In rest, pozitie, protectie la vant, capacitate de bagaje iti ofera orice moto de touring, mai mult sau mai putin. Despre troncanitul la cuplarea in treapta intai, la BMW este caracteristic, se aude la fel la o moto noua si la una de 200.000 km. La noul RT au rezolvat problema asta, mai face doar la cuplarea in treapta intai cu motorul rece, dar pana acum nu stiu moto care sa nu o faca, cu motorul rece. Oricum, nu e o problema. Chestia cu semnalizarea la BMW - este cu adevarat o problema pana reusesti sa te obisnuiesti (iar asta dureaza cam 2.000 km.). Despre rularea pe drumuri proaste, sau alternare drum prost-bun: aici BMW sta foarte bine. Daca are asfalt, drumul poate sa fie oricat de prost (cret, gropi, etc.). Pe drumuri forestiere bune - RT se descurca cu dificultate. Pe drumuri forestiere cu pietris mai mare, bolovani, noroi - nu e de mers cu RT. Despre greutate - vezi ca Triumph (si multa japoneze) triseaza la acest capitol: iti dau greutatea la uscat ("dry weight"), adica asa cum nu poti sa o folosesti (fara ulei, benzina, etc.). La asta mai adaugi cel putin 30kg.+bagaje. BMW iti da greutatea gata de drum (toate fluidele/lichidele si 90% rezervor plin). Si nu iti da nimeni nimic pe gratis, pretul redus la Triumph are motivele lui. Nu fac reclama la BMW. Nu spun ca nu exista moto mai tare (cu exceptia trenului de rulare). Spun doar ca trebuie sa o incerci, daca esti orientat spre touring. Iar daca vrei BMW, mai spun ca trebuie sa te adresezi altcuiva decat dealer-ului din Romania (datorita adaosului mare practicat si lipsa/ineficienta serviciilor de vanzare). Pe partea de service moto - sunt O.K. si la reprezentanta din Romania, service-ul moto este de calitate comparativ cu service-ul auto de la AB.
  10. adventure touring TOURING fara limite

    Never say never! Si mie imi plac ouale tot reci. La masina nu am folosit niciodata incalzirea la scaune. Dar cand pleci cu moto la 15-16 grade, iar noaptea, la 7 grade, te prinde ploaia, iti vine un gand negru sa vezi ce poate sa faca butonul ala de domnisoare pt. tine. Si parca iti scoate un zambet la amintirea primei ploi pe moto, cand, desi aveai echipament de protectie, de ploaie nu. La moto, GPS-ul nu inlocuieste harta. Daca pleci cu moto, vrei drumuri frumoase, iar GPS-ul nu stie scenic routes, tot trebuie sa te uiti macar o data pe harta, sa programezi GPS-ul. Mai departe, cand ajungi la intersectii ii spui sclavului GPS: scoate manusa, scoate harta si spune pe unde, si tu iti vezi de drum. Sau cand ai trecut de mia de km. in ziua respectiva si ai hotarat ca vrei sa tragi undeva peste noapte, tot sclavului GPS ii ceri sa iti gaseasca primul loc de dormit, si el iti da chiar si nr. de telefon de la primul hotel, sa poti sa stii ca e ocupat, atunci ii gasesti utilitatea.
  11. adventure touring TOURING fara limite

    Daca vrei ceva protectie la vant sau daca ai mers pe ploaie la sub 15 grade si ti-a placut saua incalzita, nu inseamna ca nu ai nevoie de moto. Iar daca vrei o moto mai confortabila, nu inseamna ca esti mai putin motociclist, mai friguros sau mai putin barbat. Exista alegeri pentru toate preferintele. Chiar daca uneori trebuie sa faci unele compromisuri. Ca design, nu imi place RT-ul, o consider chiar urata (ca multe BMW). Imi place insa la toate celelalte capitole. Nu pot sa compar Trophy cu RT, nu am mers cu Trophy, mi-ar place. Triumph este o legenda in lumea moto. Pt. mine, pe Trophy o dezavantajeaza in primul rand transmisia pe lant. M-am saturat de uns lantul la fiecare 300km, reglaj la 5.000, etc. la alta moto. Daca te intereseaza drumuri lungi, cardanul este cea mai buna varianta.
  12. adventure touring TOURING fara limite

    Eu am ales RT. Nu imi laud alegerea, pur si simplu imi place. Din ce am citit pe www.bmwsporttouring.com, inteleg ca sunt destui care dupa ce au mers pe 1200RT au renuntat la Goldwing-ul din dotare sau la LT. Pune problema simplu: RT-ul iti ofera toate avantajele Goldwing si LT la o greutate mult mai mica. Radio-CD mi-a placut, la casti nu ascultam muzica, imi distragea prea mult atentia. La boxe e O.K. Cruise control, de asemenea placut. Computer de bord, daca vrei are (singurele chestii utile la el: presiunea in pneuri si nivelul de ulei, celelalte chestii nu le folosesc). Sa incalzita pe ploaie face toti banii. Protectia la vant excelenta. Dar ceea ce te impresioneaza sunt: frana, trenul de rulare (si implicit confortul). Pana acum am facut cel mai mult 500 km. intr-o zi, pe drum prost si ne-am dat jos fresh si eu si pasagera. Am mai mers si in grup. cu cativa prieteni De cand am RT-ul nu intelegeam exact de ce se opresc ceilalti (la distante altfel rezonabile), eu nu eram obosit. Cu dragstarul am facut si mai mult pe zi, obositor sua chiar foarte obositor, dar tot fericit.
  13. adventure touring TOURING fara limite

    Touring am facut si cu Dragstarul de 650. Cu peste 30kg. de bagaje, pasager, ture lungi, drumuri prin Alpi, etc. Dupa care m-am orientat spre un touring mai potrivit, BMW R1200RT. Ca si comparatie: drumul (altfel frumos, ca peisaj) prost (valurit tot, piatra cubica) de la Constanta spre Ostrov - Adamclisi - Calarasi - Lehliu - Bucuresti, facut anul trecut cu Dragstarul tot cu pasager, anul acesta cu RT-ul pasagerul nu a vut nimic de comentat, dimpotriva. Avantaje la RT: - trenul de rulare impresionant - no dive; - frana impresionanta (inclusiv ABS si servo); - foarte manevrabila, odata pusa in miscare (boxer, centru greutate jos, unghiul furcii); - faruri foarte bune si vizibilitate; - confort, in general (sa O.K., protectie la vant, incalzire sa, incalzire sa pasager, incalzire ghidon). Dezavantaje: - in afara de pret si de "reprezentanta" - nimic. Din ce am mai citit, am inteles ca sunt destul de multi care au trecut de la LT sau Goldwing la RT. Greutatea la RT este de 260 kg.
  14. service Intrebare Eliminator 250

    Ti-am trimis pe e-mail.
  15. service NU INCARCA DIN CAUZA BATERIEI

    Cristi, Ai perfecta dreptate, era logic ca dupa o iarna bateria se fie moarta, dar dupa ce am redresat-o a pornit cu bateria motocicletei si am mers ceva cu ea. Cu alte cuvinte, era normal ca bateria sa fie descarcata, dar nu era normal sa existe un scurt intre placi. Despre "perii" = consumabile ai din nou dreptate, numai ca acest alternator nu are perii si nici curent de excitatie. Ceea ce stim noi despre rotorul clasic (cel cu bobinele cu cele 3 faze) aici este stator, rotorul (statorul clasic) este magnetic, deci nu are perii. Uitasem, despre masurarea puntii redresoare, cred ca ai dreptate numai partial. Adica, odata demontata puntea, daca ai o dioda defecta nu poti afla care este dioda defecta, dar poti determina daca nu ai nici o dioda arsa, deci daca puntea redresoare este buna. Cezar
×