Mergi la conţinut

halex

Membri
  • Conţinut

    16
  • Membru din

  • Ultima vizită

Despre mine

  • Posesor(oare) de
    yamaha fazer 600 '03
  1. ACCIDENTELE(incidentele) MELE

    salve. o sa te contactez cand vin in bucuresti. cam peste 3 sapt. momentan nici nu am caseta la mine...
  2. ACCIDENTELE(incidentele) MELE

    salut. am vrut sa las un raspuns dar se pare ca ceva nu a mers... momentan sunt in tara in bucuresti iar motorul l-am lasat in italia ca era prea rece in noiembrie. ceea ce am povestit era cat se poate de restrans si ar mai fi fost multe amanunte de adaugat dar a iesit bine si asa cred. vara aceasta intentionez sa fac un tur al europei: italia-germania-anglia(daca se dau drumul la vize)-portugalia. atunci o sa fie multe de spus si sper sa nu va dezamagesc. deocamdata totul este in stadiul de proiect si nu garantez nimic... am o propunere pentru mai multi dintre voi. mai ales pentru cei care au yamaha. puteti sa mergeti la vara in italia in iunie cand va fi din nou aniversarea a 51 de ani a yamaha. este pe acelas circuit la misano adriatico langa rimini. rimini si oraselele vecine sunt un fel de mamaia a italiei. zona este superba si daca vine iar si valentino, chiar ca merita spectacolul. stiu ca principala problesa sunt banii dar va spun cu mana pe inima ca am platit 32 de euro/pers pe noapte, cu mic dejun si pranz inclus. camera era nimuscula dar avea si piscina afara . gasti pe internet multe hoteluri de o stea. e o aventura... mai vorbim. mersi totutror pt aprecieri.
  3. Un vis devenit realitate!

    de ce vrei sa iei ceva mai mare? 600 e ideal. la un motor de 1000 de ex vei realiza ca raportul intre satisfactia obtinuta si costuri este minima. fa-ti o analiza interna si vezi cate secunde pe an ai simtit lipsa unui motor mai mare? cadn ai mers o data cu 230 si puteai face 270? sau cand te-a lasat unul la semafor in urma... sunt persoane care raman la 600 toata viata si sunt din ce in ce mai siguri pe ele. s-o porti sanatos!
  4. Azi mam dush shi yo...

    e intotdeauna binevenit un rucsac. eu nu ma despart niciodata de el iar daca mai sunt si 2 boarfe in el e si mai bine (salopeta antiploaie sau un tricou calduros). protejeaza onorabil... am auzit chiar unii care isi pun in el o bucata(placa) de poliester... din acela din cutiile de la televizor... etc. de altfel, toata casca e captusita cu acelasi material.
  5. cum sa incep?... sper ca ceea ce mi s-a intamplat mie si cele ce am sa va spun sa fie de folos la multi dintre voi. sunt alex, un biker de 26 de ani din radauti/bucuresti cu o experienta medie dar acumulata intr-un timp record 2 sezoane si un total de aprox 30000km (inclus un drum italia romania italia(stau in italia actualmente)). eu, care nu am fost niciodata atras de motoare, conducand o motoreta rablagita am prins gustul: liberatate+aer+senzatii tari. aveam banii de un motor naked aproape nou si dupa tone de informatie acumulate am ales yamaha fazer 600 '03 95 de cai!! motivul principal a fost fiabilitatea - nu am bani de dat pe piese si asta nu se strica... singura.motorul este exceptional prin faptul ca e cea mai buna combinatie de sport/turism naked. eu insa nu puteam pretinde ca pot manevra f bine 214 kilograme cu 95 de cai. aici fac o recomandare incepatorilor: nu va aruncati la mototare puternice daca nu ati condus macar un scooter decent inainte. in aprilie, cand am fost sa iau motorul(un albastru impecabil cu doar 2000 de km) , ma credeti ca la primele curbe eu ieseam usor de pe traiectorie... ? frisoane , nu altceva... cand le spuneam apoi prietenilor ca motorul se conduce prin contravirare radeau de mine. de asta ieseam eu de pe traiectorie ca incercam sa intrept ghidonul in directia in care mergeam : gresit! cu timpul am prins incredere si... a venit ploaia. ieseam din curte si am accelerat ca un rossi pe trecerea de pietoni. am pierdut imediat controlul. aveam viteza mica, m-am intins pe asfalt, genunchiul lovit si ars de la materialul de blugi care s-a frecat de piele. blugii protejeaza f f bine. nu de lovitura dar de abraziune.ii recomand non stop daca nu aveti altceva mai bun si comod. motorul: julit putin, carena crapata. m-am rezolvat singur si cu costuri minime. in alta zi cu soare m-am dus la mac si vrand sa intorc in parcare era sa scap motorul pe jos (fazerul are greutatea in partea superioara si e f greu de tinut odata ce gravitatia il agata). tin sa precizez ca am 1.80 si 70 de kg. atunci am scapat ambreiajul si am facut un burn-out involuntar de toata dizgratia in fata celor de la mese ... am decis in august 2004 sa vin in romania cu biku'. asta dupa ce am cumparat: casca arai, geaca alpinestars, si pantaloni de iarna spidi granturismo(nu mi-a fost cald). totul a decurs ooook cu o viteza de croaziera de 160. am intrat in tara noaptea. trebuia sa ajung la radauti ai am ales ruta cluj-vatra dornei. drumul a fost un iaaaad. gropi uriase cu bucati de ciment si asfalt cu pietre. am vrut sa ma opresc sa dorm si nu am facut-o. dupa cca 1800km, dupa cluj(nu am idee unde eram) eram constient ca nu mai pot dar eram in plin camp asa ca nu m-am oprit. la scurt timp: AM ATIPIT! oboseala... o fractiune de secunda. am deschis ochii si eram pe margine santului. praful mi-a furat rotile si m-a trantit in sant doar vre-o 5 metri; spre norocul meu viteza era f minca. ce s-ar fi intamplat daca eram pe un pod? am oprit o masina. m-a ajutata tipul sa ridic motorul-cred ca era 2 noaptea. am evaluat pagubele: ghidon indoit usor,carena si mai zgariata, rezervorul ook-ca asta costa 800euro nou!!!. me-ok. am facut o cruce mare si am plecat mai departe... fara incidente in romania . durata 3 sapt. total amenzi(spagi) 2 mil. autostrada bucuresti-pitesti=o insulta la adresa homo sapiens! intors cu bine in italia. cu motorul nu se sta la cozi la frontiera! drumul m-a costat cam 350euro. la o luna dupa asta ma decid sa plec la mare. de la torino la monte carlo sunt cam 200 de km si o strada plina de curbe, ace de par, si multe motoare. ma tin si eu de cei mai rapizi, atata cat pot, daca nu dau lectii la cei mai mici ca mine. repet fazerul (nu modelul nou) este f comod si suficient de rapid pt a te tine(uneori) de un cbr sau de a da lectii la un monster 600... dar nu fost sa fie. la intoarcere ploua puternic.curbele si prapastiile iti dau fiori (doar sunt alpi!) - asfaltul impecabil-pista!(nu si la francezi) . ma opresc la un bar plin de motoare unde, live, un italian tocmai castigase maratonul si erau toti super fericiti. ploaia se domoleste si plec mai departe, cu destul tupeu. jos era soare dar asfaltul ud iar eu in coborare depasesc tot ce prind. trec de o patrula care tocmai oprise un superbike si ajung din spate doi monsters(incorporated). asfaltul era uscat cu pete ude. ei merg tare, eu ma tin de ei. facem toti o depasire si ne strecuram repede intre doua masini ca sa treaca un camion. ei deja accelereaza, eu vin tare din spate si franez. era ud. roata fata se blocheaza. cad la vre-o 60 la ora(e mult) eu ma intind pe jos iar motorul iese de pe asfalt(urasc cuvantul carosabil) si se izbeste de peretele de stanca din partea dreapta... raman intins 2 secunde, e o liniste de mormant. ca si cum ai apasa pause la un fillm de superactiune. play> si ma ridic. masinile opresc si unii ma intreaba daca sunt ok , altii imi ofera celulare. eu ma pipai si vad ca toate sunt la locul lor. motorul are o parte intacta, ha!, dar cealalta e varza iar furca si roata sunt distruse. ce sa fac? ii trimit pe toti la casele lor si un harley-ist de vre-o 45 de ani ma duce pana la primul oras de unde iau trenul spre casa. el e preocupat sa nu-mi fure cineva motorul lasat acolo. eu ma rog sa-l fure ca e asigurat si sunt sigur ar fi o afacere buna. vreau sa va spun ca eu nu am avut nici o garietura sau vanataie!!din nou Slava Domnului! + eram super echipat, am uitata sa spun de ghetele alpinestars roam(sunt made in romania!!)si manusi spidi r100. paguba? pai am dat 400 de euro la un romanas care mi-a gasit un italian care a declarat ca el m-a bagat in sant si am recuperat aproape toti banii. aici esti platit de asigurarea ta , nu de a celui vinovat. iar eu aveam una buna...adica pt 700euro/an???? echipamentul nu era f zgariat asa ca inca il mai folosesc. INCEPATORI AVETI GRIJA cred ca asta este cazul cel mai fericit posibil asa ca nu sfidati soarta si va luati motoare mari si puternice (din ciclul nu faceti ca ei ). ---------------partea a doua------------- au trecut multe luni si ce credeti ca am cautat eu sa imi iau eu cu banii de pe asigurare? n-o sa ghiciti. in februarie 2005 am gasit! un alt fazer 600, din 2002, rosu, cu 8000km. arata superb. rosu, in contrast cu motorul si toate partile vopsite negru. mi-am zis! acum am experienta, pe asta n-o sa-l dau de pamant. promit! prin iunie am auzit ca se putea proba modelul 2005 fazer 1000. dau un telefon si programez un test. ajung la concessionarie(dealer), semnez ca raspund in caz de radar (pt accident e asigurata asa ca pot sa fac si trial cu ea). ei se pregatesc s inchida asa ca promit ca vin in 10' min. dupa 5 min am ajuns la autostrada dar ... nu mai era timp. ma intorc. incerc sa ma ridic pe o roata ... dar nu stiu sa o fac asa ca o las moarta mai ales ca strada e cam proasta. mille-ul trage ca un tractor fata de 600 dar simt ca ceea ce face asta la 5000 de ture fac si cu 600 la 8000. este mul mult mai stabila in curba dar si mai lenta in manevre, adica cere strunita de maini dibace. stiam la ce sa ma astept din articole asa ca ma intorc inapoi si intreb cat vor pe ea + a mea la schimb., asa ca sa ma aflu-n-treaba ca nu dau pur-sangele meu pe bestia cu motor R1. ma urc apoi pe fazerul meu si dplec de pe loc. acolo era o intersectie urata 2 strazi + o cale ferata. nu aveam cum sa merg unde vreoiam eu ca era sens interzis. atunci fac 10 metri la dreapta si hotarasc sa intorc pe calea ferata. era aglomeratie calumea si a pornit si semnalul de la bariera. eu ma hazardez sa fac manevra. roata din fata aluneca pe o sina. in acelas timp scap ambreiajul si accleratia pleaca in stele. burnout instantaneu in fata unei cozi uriase de masini. eu zbor prin aer, motorul se invarte si el in aer o data si cadem sec pe asfalt. prima masina ma evita si spre mirarea mea mai trec pe langa mine inca vre-o 2-3 macaronari grabiti. imaginati-va ce ar fi putut sa mi se intample daca ar fi cazut peste mine motorul!!! ca sa completez cosmarul. bariera a coborat de tot. un mos ma ajuta, ridic motorul si ma dau la o parte de pe sine. mecanicul imi spune sa stau acolo sa treaca trenul ca ma 'eliberaza' dupa aia. trece trenul si aia de la yamaha care au vazut toata scena ma intreaba daca sunt ok. pagube: motorul a scapat bine. socul a fost preluat doar de capacul de la generatorul electric si de pedala pasagerului, nici ambreiajul nu e indoit. (TIP: lasati moi manierele de la ambreiaj si frana . in caz de cadere. chair de pe loc, se vor roti in jurul tevii de la ghidon in loc sa se rupa - sunt f scumpe!) eu? si de data asta am scapat bine. Slava Domnului! iar blugii mi-au salvat pielea. desi era f cald aveam si manusile pe maini, iar geaca nu o las niciodata acasa!! mi-am zis ca a fost o prostie din partea mea si ca am mai invatat ceva si ca n-o sa se mai repete si ca.. voi tine motorul intact! au trecut alte luni. e septembrie. mi-am facut o prietena(romanca) careia ii place sa mearga cu motorul cu mine. iesim in fiecare weekend. cu pasagerul sunt mult mai atent si nu merg f tare desi am constata cu stupoare un lucru. v-o spun si voua: yamaha fazer 600 e mai stabila in curbe cu pasager decat fara!!! in viata mea de 2 ori am atins asfaltul cu pedalele si asta a fost cand eram 2 pe moto. singur am incercat dar nu am reusit... intr-o sambata am prins o ploaie torentiala si nu aveam la mine salopetele antiploaie. eram la 50 de km de casa. eram deja uzi la piele cand ne-am oprit. se insera si frigul ne intra in oase. ploaia nu inceta. am hotarat sa continuam drumul. ploua groaznic. cred ca am trecut 10-15 semafoare pe rosu(cu atentie). cine sa te intrebe ceva? nu se vedea la 50 de m. pe unele strazi apa era pana la pedale. am iesit din satul ala si drumul era drept fara masini. aveam in jur de 100 la ora dar mergeam ca pe oua. la un moment dat o masina vrea sa iasa de pe o strada si opreste abia dupa ce a intrat cu botul in strada mea, desi avea vizibilitate din punctul ala. instinctiv ating frana de pe fata. roata se blockeaza si degeaba o eliberez ca roata nu mai gaseste aderenta... nu stiu care o fi fost viteza exacta in timpul caderii. cert este ca sunt acum aici si va scriu. asta e prima veste buna iar a doua veste buna este ca ce va spun in continuare e tot de bine... alunecam pe asfalt si am vazut zburand pe langa mine motorul si pe cristina. nu puteam sa fac nimic eram ca o piatra arucata pe suprafata unui lac. am facut o traversare in lung a strazii, intrand usor pe contrasens, ma apropiam de 2 stalpi. speram sa ma opresc inainte de ei. rugamintea mi-a fost auzita. m-am oprit pe muchia santului de pe sensul opus si am cazut inauntru. era plin de apa. eram in apa pana in gat. frica si gandul ca Cristina(cea din foto), prietena mea, ar fi putut pati ceva m-au facut sa ma ridic ca ars. spre Slava lui Dumnezeu masinile de pe sensul opus erau oprite la un semafor 300 de metri mai in fata. si ea se ridicase in picioare, era cu 20 de metri mai departe de mine, motorul alti 5 metri mai incolo. ce usurare! i-am spus apoi sa isi miste mainile si picioarele sa vada daca si-a rupt ceva. era bine! o durea coapsa stanga dar nu era grav. am scapat mai bine decat isi putea imagina cineva. puteam intra sub o masina si varianta ar fi fost cu siguranta - vieti pierdute! motorul? capacul generatorului era distrus si carena zgariata, oglinda rupta. a pornit insa si ne-am continuat drumul. am admirat curajul ei , care dupa asa o intamplare!!!!, s-a suit din nou pe motor!!! (paguba a fost doar de 200 euro.) ***aici se rezuma sirul incidentelor provocate mai mult sau mai putin de mine sau de inexperienta ori inconstienta mea. cred ca am avut si mult noroc. mai mult noroc de cata apa a venit in ziua aia. eu sunt unul care nu castiga la loto sau macar o cola din capace si uneori ma oftic dar prefer sa cred ca am un altfel de noroc care valoreaza infinit mai mult... norocul e un fel de a spune. pt ca adevarul este ca CINEVA ACOLO SUS MA IUBESTE!!! si va iubeste si pe voi, pe noi toti insa nu trebuie sa fortam mana destinului. nu trebuie sa ne luam motoare pe care nu suntem stapani sau sa facem 200 la ora pe magheru. eu cred, desi viata imi poate arata oricand ca ma insel, ca am acumulat ceva experienta pana acum insa vreau si am decis sa o folosesc ca sa imi perfectionez stilul sa imbunatatesc ceea ce am si nu sa imping granita. cand a fost sa imi iau a doua moto, m-am gandit serios sa trec la 1000cmc. am fost cu un tip care e pilot si m-a luat ca pasager. am ramas mut cum putea sa mearga ala, marginile de la cauciucuri erau roase complet! am facut pe mine, cu toate ca si eu aspir catre asfalt in curbe. am realizat atunci ca nu e de mine. poate peste 10 ani... cine stie. uneori merg cu 90 la ora doar ca sa admir peisajul si sa pot savura la maxim simpla senzatie pe care mi-o da pur-sangele(asa il chem) meu. asta e esenta motociclismului adevarat si din nefericire, f putin aspiranti catre 2 roti din romania inteleg asta... ------------ cateva cuvinte despre fazer '02-'03 si consumabile: modelul asta mie imi place enorm si nu stiu ce altceva as putea sa imi iau in caz ca as vrea sa imi schimb motocicleta(1000 e prea puternic). m-am gandit de multe ori insa nu am inca solutia. e comoda, manevrabila, comoda pentru pasager si inspira incredere acestuia pt ca pozitia nu cu mult mai sus decat pilotul. consumul e 5/7 litri /100km, sub 5 la 90km/h. este f usor de intretinut. uleiul se schimba la 10000km - full sintetic e cel mai bun, nu pierde vascozitatea in timp! atentie! uleiul se schimba la 10000 de km la toate modelele fazer, cei care aveti. deci decizie luata de yamaha in 2002. scrie in manual, valabil si pt modelele mai vechi chair daca scrie la 5000km. e vorba de ulei. uleiurile au evoluat f mult si rezista peste 10000km (sintetic 100%) deci nu are legatura cu motorul.cred ca asta e valabil si la hornet. nu aruncati banii. eu folosesc motul.. e bun si shell si mobil. puteti folosi si ulei de masina inportant e sa fie aceaasi vascozitate 10w 40 etc. teste stiintifice au aratat ca diferenta este nejustificata de pretul mult mai mare pt uleiurile de moto si ca isi mentin vascozitatea in timp la fel de bine. nu mai ascultati pareri ale unor cretini care intra pe forum isi dau cu sfaturile de toti peretii. cautati pe net si veti gasi raspunsuri la toate intebarile. eu acu 2 ani nu stiam nici cum se schimba vitezele... referitor la ultimul model de fazer. bine , arata sexi da nu e acela aluat. deci are tobele sub sa si dispare spatiul acela unde mie imi incap antifurtul, uleiul pt lant, servetele, spray-ul anti-pana etc. am auzit unii care se plang ca la calatoriile mai lungi, pasagerul incepe sa puta a fum de la esapament apoi suspensia pe fata nu e reglabila iar motorul imprumutat de la r6 e prea sport cand trebuia sa fie sport turism, adica sa aiba putere mai mare la turatii mai joase. CAUCIUCURI !!! de ce nu exista un forum despre cauciucuri cand ele sunt vitale!? despre cauciucurile stradale/turistice va pot impartasi cateva lucruri. eu am avut dunlop. michelin si bridgstone: -dunlop d 207 sport: durata 7, aderenta uscat 9, aderenta ud 7,5, -bridgestone bt 020 battleax: durata 9, aderenta uscat 8, aderenta ud 7 -michelin pilot road: durata 8,5 , aderenta uscat 8,5, aderenta ud 7,5 -pirelli diablo (de la prieteni): durata 5, aderenta uscat 9,5-10, aderenta ud 8,5 p.s. ca punct de reper bridgestone-ul tine peste 15000 de km dar e cam dur... *am probat benzinele 'supersport' gen shell v-power. doar cea de la omv mi s-a parut ca ar face o mica mica diferenta. raportul pret/putere-nejustificat ... cam asta a fost tot. ca o ultima recomandare faceti o cruce mare inainte de a porni al drum sau de a fi prea tarziu. eu CRED sincer si pana acum niciodata nu am fost lasat sa pier si daca ar fi sa fie ,inseamna ca mi-am meritat-o.amin uitam sa va mai spun ceva: pe 18 iunie am fost la misano pe circuitul de la misano in apropiere de imola. am fost la yamaha fest. deci numai motoare yamaha din toata italia. erau sute sute... alte motoare nu aveau voie sa intre: he he surpriza cea mai mare. si motivul pt care am facut 500 de km pana acolo a fost ca a venit si valentino rossi!!!! si cu tot team-ul yamaha. da prieteni, l-am vazut pe valentino rossi. intai a fost pe o scena unde a vorbit despre tot ce a facut el in 2005 si a comentat cursele pe scurt, bineinteles totul in stilui lui umoristic si simpatic. apoi a prezentat motorul sau care era pe scena si la un moment dat zice cica '' sunt foarte multumit de ceea ce am reusit sa facem la yamaha cu acest motor, despre care toata lumea zicea ca era un WC-u... '' apoi in timp ce vorbea de alte parti mecanice spune ca defapt rezervorul nu e unde se crede ci ca e in alta parte apoi, se uita la mecanici cu o fata stresata si intreaba...'' aoleoo, puteam sa zic asta... ??? '' dupa asta a dat autografe la cati a putut. eu aveam steagul romaniei la mine si ... da o sa plangeti si voi cu mine, nu a vrut sa imi dea autograf bulangiul. faza e ca lumea se calca in picioare, bodyguarzii nu mai faceau fata gardurilor de metal care erau mereu impinse de multime. eu eram mai spre final iar el trecea din ce in ce mai repede, fiind vizibl tensionat. asta e . .. dupa aia a intrat pe pista cu un r6 si a facut cateva ture dand muci la niste bikeri locali din campionate nationale. valentino e mai inalt decat pare la tv. deci eu am 1.80 si el era cat mine. il credeam mai mititel... dupa asta a fost parada pe pista. am intrat toti , aproape toti pe pista cu motoarele , cu valentino in frunte. am facut ca 3 ture la viteze de siguranta 30-40 km/h. nici nu va imaginati spectacolul!!!! a fost ceva unic ... am plecat acasa cu un gust usor amar dar a meritat ! am filmat tot beleaua e ca : fosta mea prietena(deci nu cea din poza) , dupa ce ne-am certat mi-a sters 'accidental' toate pozele asa ca nu am ce sa va arat iar filmul e pe caseta video .... bafta!
  6. INSCRIERE

    stiu ce inseamna eur1 si tine de fabricatia motociclete. atesta faptul ca motorul e facut in europa si nu platesti taxe vamale. fazerul meu e facut in japonia(si se vede) asa ca taxele vamale le voi plati cu siguranta. nu asta e problema, ci daca voi putea sa o inscriu. ma refer la normele de poluare. motorul meu e euro 1 si am citit pe undeva pe site ca de anul asta nu se mai accepta decat euro 2! MA POATE LAMURI CINEVA REFERITOR LA CHESTIA ASTA.!!?? adica sa nu radiez aici motorul si sa merg cu el degeaba pana in tara 2000km si sa imi zica aia ca ''nu se incadrieaza dom'le''
  7. INSCRIERE

    va salut pe toti! as dori sa stiu daca se poate inmatricula in tara o motocicleta cu euro 1. daca nu se poate, merge cu spaga( la rar)? as dori daca se poate, informatii concrete de la persoane care au mai inmatriculat motoare in romania, nu impresii... mersi anticipat.
×