Mergi la conţinut

Noile Reguli Ale Examenului Moto: Cu Instructorul În Spate Și Polițistul În Cască


pemotoare.ro

Recommended Posts

Autoritățile au publicat astăzi noul proiect de lege privind obținerea permiselor. Ca să poți conduce o motocicletă va trebui să dai examen pe traseu, cu insrtuctorul pe post de pasager și urmărit de polițist care-ți va dicta instrucțiuni prin stație. Mai mult, dacă vrei categoria A, va trebui să dai examen pe un motor de 600cc.

Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a publicat astăzi pe site-ul său un nou proiect de lege cu privire la procedura de exeaminare pentru obținerea permiselor de conducere. Potrivit legii, proiectul se află în dezbatere publică pentru următoarele 10 zile, timp în care se pot trimite sesizări.

Instructorul pe șa, indicațiile polițistului în ureche

„La susţinerea probei practice în traseu pentru categoriile A1, A2 şi A, candidatul va conduce însoţit, pe acelaşi vehicul, de un instructor din cadrul unităţii autorizate. continue reading

Vezi articolul intreg

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se revine la modul in care am dat eu examen. Cu diferenta ca atunci nu exista instructor iar politistul care mi s-a catarat in spate era asa de speriat ca a picat pe aproape toata lumea inainte de a apuca sa faca primii 20m.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este o prostie sa ai instructorul in spate ca incepator! De fapt nu esti nici macar incepator si sa ai pasager in spate...

De ce nu se orienteaza si ei dupa sisteme ce functioneaza bine in alte parti? In UK au un program de testare foarte bine pus la punct ata in poligon cat si pe drumuri publice, si esti testat de motociclist-politist-instructor, care iti spune si ce gresesti, de ce si cum sa te corectezi... Mai complicat, dar mai benefic. Sunt curios cat va costa acum scoala, mai ales ca vor trebui sa-si modifice/imbogateasca parcul moto...

Succes tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un pic mai rau pentru scolile mici, dar poate un pic mai bine pentru cursanti.

Acum o scoala moto trebuie sa aiba minim:

kawa er6n/f sau asemanator, masina, 2 angajati din care unul sofer iar celalalt instructor cu o greutate corporala redusa :biggrin:

Ce motociclete de peste 600cc, 70cai, 180Kg cunoasteti? Evident, motorete pretabile de cursant, nu 636.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pana acum 12-13 ani era cu politai in spate si luau permisele cei care vroiau sa le ia.

Normal ca daca o punem pe seama sigurantei celui din spate examenul ar trebui sa fie "dirijat" prin casca. Per ansamblu nu vad nimic rau in a cara pe cineva in spate.

Radufaramoto, sunt o gramada de motorete pe care se poate da examen, motorete de 600cc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Apropo de "mai rau pentru scolile mici": In majoritatea judetelor ITP la motoare poti face doar la RAR, pentru ca service-urile private nu si-au permis sa investeasca in standul de franare si nici inspectori cu carnet A nu s-au gasit. Pentru cativa ani si scoala moto a fost una singura in tot judetul (Hunedoara), tot din motive de investitie initiala. Nici acum nu stiu pe unde mai sunt, daca mai sunt.

In conditiile astea imbunatatite de examinare eu zic ca scolile mici isi vor baga picioarele in ea categoria moto, iar de pierdut au doar doritorii de carnet. Nu cred ca la ora actuala scolile moto sunt dotate cu motoare de minim 600, de echipament de comunicatie sa nu mai vorbim.

R1dere, chiar sunt curios ce motociclete pretabile incepatorilor cunosti in gama peste 180kg, 54Kw si 600 cmc. Tine cont ca trebuie sa fie si scunde, ca nu toti au picioarele de enduro. M-am uitat in categoria naked, am dat de Ducati Monster 660, Honda CB750, Yamaha FZR 600, Suzuki GSXR 750. NU imi prea par motoare de incepatori. M-a dus gandul la CB600, dar are 100 CP! Yamaha Diversion cade, nu are decat 40kW.

Ar ramane Suzuki Bandit, Kawa ER-6... Si mai ce? Apoi vine pretul: e vorba de motoare cu care se va da de pamant, de va merge in treapta 1 si 2, se va trece prin sute de maini... Cat investesti in asta?

Nu sunt adept al conspiratiilor, dar ma intreb ce producator a facut lobby la interne ca sa se stabileasca valorile astea? De ce 3 conditii coroborate?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In articol scrie de moto de cel putin 600cc cu cel putin 50kw deci probabil pot fi si de 750cc.

Acum pe langa cele enumerate de tine cred ca pot intra Hornet, FZ6. Kawasaki ZR7, SV 650

Ideea e ca se pot face sa nu dea tot din ele. Scolile cred ca vor achiziona un cazan pe care sa se poata merge si cu care sa isi continue orele pt a nu pierde bani.

Cat despre mobre de incepator...de acord nu sunt dar ce te faci ca acum un 1 an - 2 se lua carnetul pe 250cc si se sarea pe strada la 1000cc.

Finalul acestei povesti din punctul meu de vedere, nu va include si educatia rutiera necesara pentru a putea preveni si reduce numarul de victime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa-mi imaginez care a fost berbecul caruia i-o traznit asa idei/criterii?

Treaba cu permisul pt toti participantii motorizati la traficul de pe drumurile publice, da, un lucru bun si sanatos, dar legea intra in vigoare si nu sunt conditii pt respectarea ei, respectiv scoli si instructori autorizati pt instruirea in vederea obtinerii diverselor subcategorii/categorii nou create... este precum legea prin care nu au voie cu tractor/caruta/utilaj agricol pe drumuri nationale, dar ei nu au creat alternative... asa ca legea nu se respecta, adica este degeaba... Politia vana scooteristi sa-i prinda fara permis...

Le amestec acum, dar sunt deranjat de cata prostie este in conducerea acestei tari...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce nu se poate realiza?

Nu se poate realiza ca o scoala sa aiba 3 motociclete? Personal cred ca nimeni nu va mai lua permis de scuter si va lua de moto direct ca tot o sa aiba voie sa mearga pe scuter. Si pana acum erau cel putin 2 motorete la o scoala, una de A1 si una de A. Parca asa tin minte.

Eu nu cred in tampania de casca pusa in urechi si dirijat in trafic. Asta nu mi se pare credibila si cu atat mai mult realizabila. Ma gandesc ca din punct de vedere al decalajului ce poate apare intre politist - instructor - elev sau cum naiba vor astia sa faca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Treaba cu casca in ureche se practica, nu stiu cum vor proceda in cazul neintelegerii prin radio.... politistul ar putea sa pice usor pe cineva ca este la menstruatie, are nervi si ca i-a spus sa faca altceva elevului...

Eu cand am facut scoala, instructorul meu avea statie si eu aveam casti in casca pe care mi-a dat-o el sa o folosesc... nu a fost nici un bai, dar este nevoie de putin antrenament ca sa te obisnuiesti sa comunici prin radio... nu ai un suntet asa de clar de multe ori...

Instructorul in spate, dupa opinia mea este o prostie, criteriile pt cat A, alta prostie...

Dar cum ati spus baieti, om vedea!

Bine ca am permisul :-) !

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut tuturor , nu este nici o problema ca se modifica legea pt. obtinere permis cat. A , cu sau fara instructor in spate, cu sau fara asistenta prin radio-casca cu dl politist la examen , nenorocirea este ca , uite, a trecut si martie si scolile inca nu au normativele de aplicare a noii legi cond. auto-moto , si nu ma pot inscrie la o scoala , oricare conditii de examen ar fi !, Poate sunt subiectiv , neavand cat. A ( am B-ul de vreo 35 ani) si vazand atatea modificari de la vechea regula, nu vad altceva decat marire de taxe si marire de tarife si alte mariri si mariri. Sa nu aveti impresia ca sa "ingrijorat" sau sa gandit cineva la siguranta pe strada a motociclist-ului , asa cum bine zicea cineva pe site, pai dai exam. pe un moto de 250 sau 600 si peurma te sui pe un 1200, cum eee ? Nu prea sunt de acord cu aceste modificari de exam. moto , da , poate ar fi bine o mai mare exigenta la examinare teoretica si medicala , la fel ca pentru cat. B , insa la practic, cred ca daca faci un poligon cu un 250, cum scrie la carte , poti incet- incet sa iesi in circulatie si sa faci fata problemelor cu orice motor. Astept raspunsuri de la scolile de pregatire cat.A si cand voi primi raspuns am sa postez pe site. Cu multa stima tuturor , SERBAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am iesit pilaf din scoala si de aceea sunt pentru inasprirea conditiilor de obtinere a permisului.

Nu este adevarat, cel putin din punctul meu de vedere, ca un motor de 250 e la fel ca unul de 600 evident aceeasi clasa, strada, viteza.

De aceea as spune ca un plus aduce acest nou tip de instructaj si examinare - ca probabul va fi si instructajul altfel si tot odata va aduce un minus pentru lipsa comunicarii precise intre cei care au facut legea si scoli.

 

Una peste alta cred ca examenul va decurge normal pentru cei care vor vrea cu adevarat sa aiba motocicleta care sa fie condusa si pe drumuri publice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, și la urma urmei, tot va fi mai ușor decât examenul pe care-l susțin englezii... cred!!! Nu aș spune că al lor este greu. Să ai totuși 70-90 de kile de instructor cu tine... cu asta nu pot fi de acord!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor, as dori sa mai fac niste comentarii la subiectul permis cond. cat.A , si anume : mi-am pus intrebarea " de ce nu sunt accidente al carui cond. moto sunt fete/femei ?" , sunt mai putine ca numar ?, da, poate , sunt mai bine pregatite din scoala ?nu cred , toata lumea face acelasi lucru , dinpotriva, cred ca si scoala si examenul este mai "ingaduitor" cu sexul frumos , si totusi de ce nu sunt accidente cu fete la ghidonul moto? pai ma uitam in trafic cum conduc fetele conducatoare moto fata de auto...mare diferenta! pe urma , prudenta si corectitudinea cu care merg ele , indiferent de mobra , ca'i de 250 sau 1000 ? nici o diferenta , fetele merg OK!  de ce ? pentruca -asa cred eu- asa este omul !unul este barbatul la volan, altul este pe motor, una este femeia la volan alta pe motor , acest lucru il zic si in legatura cu pregatirea si examenul pentru cat.A , deci in concluzie , cred ca indiferent de pregatirea in scoala si examen , diferenta o face omul, conducatorul mobrei , daca este prudent si ponderat si corect va muri de batranete in patul lui/ei , daca nu- Doamne'fereste ! Scuze tuturor daca am insistat pe tema asta , astept pareri sau sfaturi sau orice legat de exam. obtinere cat.A . Va multumesc, cu stima, SERBAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Offtopic: Serban... 2 cuvinte: ia-ti permis ;) Mai vorbim dupa

 

Au plecat de la o idee buna... Care desigur, nu era a lor. Si au facut praf tot.

Situatii:

- ora de varf, giratoriu, vad ca am loc, ma bag, am 100 de cai cu 200 de kg sub mine. E situatia ideala, nu sunt incepator, ca asa ar trebui sa fie cand dau de A. Merg cu 30, ca atat am voie, dar ajung la 30 si el masina nici nu o are in viteza. Goodbye politai...

-mi se baga unu' in fata. Ni s-a intamplat de atatea ori. Stiu sa franez... Mai bine: am ABS. Ma opresc la limita. Ala din spate are... ghicitoare: ceva cu L da' nu Lamborghini. S-ar putea sa ma evite... Si tot eu nu iau examenul.

...idei.... poate vorbesc prostii... In brasov limita e de 60km/h

Limitele... de ce nu se poate da A cu orice e peste A2, A2 peste A1 si tot asa?...

In rest, mi se pare normal ca scoala pt A sa coste un pic mai mult ca pt B. Pentru ca pregatirea necesita mai mult efort.

La fel de normal mi s-ar parea sa se faca testarile pe diferite nivele, ceea ce nu e implementat.

Nevermind....

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor, m-au sunat de la o scoala de soferi( din bucuresti) si mi-au zis ca inca nu au primit normativele de aplicare a noii legi a circ. (azi, 01.04.2013) si le este interzis sa faca inscrieri pentru scoala obtinere permis cat. A . Ca idee, mi-au spus , toata cheltuiala pentru permis A, ar fi cam 800ron (incluzand absolut tot, scoala, analiza medicala, cazier, taxe examen si permis, deci tot) , nu ar fi mult( inca !!!) dar , uite ca este primavara si inca nu s-au hotarat sa inceapa pregatirea . Asa cum bine i-mi scria cineva, dupa cum merg lucrurile, POATE , daca iau in primavara/vara asta A-ul , se prea poate sa nu ma bucur de motor anul asta . Daca mai primesc noutati , am sa le postez pe site , cu stima, SERBAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci o scoala va trebui sa aiba un scuter pentru AM, un motor de 120+ cc ,sub 11 kw pentru A1, un motor de 400+ cc, sub 35 kw pt A2, si una "de motoGP" pentru A ? deci vreo 4 motorete. P... dau eu pentru permis anu asta, pana isi iau astia motorete pentru scoli. Am inceput A-ul anu trecut.. si anu asta speram sa ma plimb si eu putin.. interesant ca pentru ce vreau eu sa-mi iau (dragstar 650) nici nu mai trebuie A, iti ajunge A2.. categorie pe care cred ca nu o vor lua in considerare multe scoli cand o sa vina vorba de achizitionat motorete, cel putin deocamdata. Oricum as vrea sa iau si A-ul... desi nu ma intereseaza deocamdata sa conduc un motor de 1000cc si 100cp. . . E multa multa bataie de cap si mult timp investit pentru toate astea...   Sunt trist :sad:

 

mi-ar placea sa fie ca si in state... fara scoli... dai doar examen, il iei bine, il pici, dai din nou... acolo se conduce mai responsabil si nu se face nici o scoala. E interesant cum se incearca cresterea sigurantei cu masuri de genul asta. De parca, prin trafic, cu un instructor in spate si un politai in masina o sa-i gaseasca pe cei care sunt vitezomani prin oras odata ce isi iau permisul... Nu vad nici o logica, oricum nu o sa iesi un valentino rossi care are sanse infime sa faca un accident doar fiindca o sa faci scoala si ai dat examenul si prin trafic. Ba chiar poate unii o sa iasa din scoala cu mai mult curaj si o sa faca mai multe tampenii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna ziua , apreciez si iau in considerare orice postare in legatura cu examen cat.A multumesc tuturor care ne dau un sfat sau o noutate . Azi am sunat la o scoala de soferi pregatire cat.A din Bucuresti ( nu-i dau numele ca sa nu fie problema de reclama, daca ADMINISTRATORUL site-ului este de acord , voi posta si numele firmei).  si mi-au spus sa astept pana dupa 19 . 04 , cand este data limita a aplicarii noii legi a circulatiei si publicarii normativelor de aplicare , asta mi-a spus de la scoala , asta va spun si voua , si din experienta mea(nefericita !!) si din cum mi-au spus mai vechi detinatori de A, tre. sa avem rabdare , sa ne luam permisul , si apoi echipamente si motoare .Multa dreptate , deocamdata am banii pentru scoala, pentru motor si un minim de echipament moto , deci sunt pregatit , astept doar ok-ul de la scoala . Pentru   "SERGIULIUS , si pentru toti interesati de acest subiect (permis cat.A) voi comunica pe site orice noutate am si , inca o data , cu permisiunea administrator site , voi da si nume de scoli din Bucuresti , cu toate amanuntele pe care le am . Cu stima si drum lung si uscat pentru motor-isti , SERBAN

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...