Mergi la conţinut

Recommended Posts

Dupa cum stiti din cauza unei probleme a forumului topicul cu restaurarea unui M72 pe care il detin a disparut complet din cauza faptului ca s-a incadrat exact in perioada nefasta aprilie-septembrie. Astfel, reiau acest topic care este unic din cate stiu eu in Romania prin faptul ca sunt prezentate toate etapele restaurarii (ajunsesem la peste 220 de poze).

 

 

 

10.05.2013

 

Astfel, motocicleta a fost cumparata "vrac" de la un batranel care spera sa o mai repare dar din cauza unor probleme de sanatate a renuntat la idee, oricum nu cred ca ar mai fi reusit sa duca la bun sfarsit lucrarea. Tablele mobrei se prezentau destul de bine, nu aveau modificari iar cadrul mobrei si al atasului erau in stare foarte buna. 

 

Pe motociclism.ro incepusem descrierea acestei restaurari cu fotografii before-after si aratasem mai intai rotile (voi reveni asupra lor), aici voi incepe cu cadrul, tocmai ce l-am luat de la atelierul de vopsitorie electrostatica:

 

Mai intai cadrul asa cum era el:

 

post-40862-0-02393100-1380824855_thumb.j post-40862-0-35153000-1380824883_thumb.j

 

Mai jos este cadrul sablat si vopsit electrostatic:

 

post-40862-0-88726000-1380824992_thumb.j post-40862-0-13229100-1380825025_thumb.j

 

post-40862-0-08823300-1380825039_thumb.j


Motorul, bineinteles ca am inceput cu spalarea lui. Avea niscai depuneri care cu timpul s-au cocsat si a fost destul de dificil de curatat, practic a trebuit sa racai tot interiorul blocului motor pt ca nu se dizolva "maclavaisul" cu nici o solutie, vopseaua de pe el s-a curatat usor din fericire:

 

post-40862-0-98524200-1380825520_thumb.j

 

post-40862-0-39138500-1380825555_thumb.j

 

post-40862-0-36729900-1380825559_thumb.j

 

 

Astfel, mai sus sunt imagini cu carterul asa cum era el, apoi cum arata curatat dar nesablat. Mai jos sunt imagini cu carterul, camasile si chiulasele sablate:

 

post-40862-0-12216000-1380825610_thumb.j

 

post-40862-0-04140000-1380825615_thumb.j

 

post-40862-0-31386000-1380825668_thumb.j

 

post-40862-0-34232900-1380825677_thumb.j

 

post-40862-0-64026600-1380825902_thumb.j

 

 

O vedere de ansamblu, sa se bucure si ochiul:

 

 

post-40862-0-88483000-1380825976_thumb.j

 

Prin sablare au mai disparut din imperfectiuni si din petele care nu ieseau l-a spalat si apare un aspect de nou. Dupa cum se vede in imagini Nea Petrica a frezat soclul dinanului pt a face loc unui alternator. Aici sunt doua chestii, partea buna este ca-l voi face pe 12V cu toate beneficiile lui, partea proasta este ca-i taie din originalitate iar chestia asta nu este reversibila decat prin schimbarea carterului cu un altul, ceea ce nu ar fi o problema pt ca nu este scump dar carterul asta figureaza in acte. Asa ca voi merge pe varianta cu alternator, chiar daca nu era carterul frezat tot as fi luat un kit de dinam si releu pe 12V.


Continuam cu montarea ambielajului si modificarea capacului spate al carterului pentru a pune simering de cauciuc. Din fericire ambielajul nu are "gram" de joc, nu reusesc sa-mi dau seama daca a fost reparat (nu se vad urme de reparatie) sau daca pur si simplu este in stare foarte buna. M-a chinuit foarte mult curatarea tavilor de centrifugare a uleiului, aveau un mal sedimentat in ele si pana nu le-am incins bine cu flacara nu am putut sa scot malul, este foarte important ca aceste tavi centrifugale sa fie curatate foarte bine. Bineinteles ca dupa ce am reusit sa le curat bine am gasit unele noi pe un alt ambielaj:lol:.

 

post-40862-0-68078500-1380826170_thumb.j

 

post-40862-0-07692900-1380826196_thumb.j

 

 

Suruburile originale (lipsa la momentul montajului) de la capacul spate le-am inlocuit cu suruburi inbus ceva mai lungi, am verificat toate filetele cu un tarod iar suruburile au fost unse cu Loctite. Acum am suruburile originale (cele cu gaura si sarma) dar nu-mi vine sa le mai pun, varianta cu inbus mi se pare mai buna deoarece prinde tot filetul din carter. Ar mai fi o varianta sa iau suruburi cu cap hexagonal la aceeasi lungime cu inbusurile si sa le gauresc pentru a baga sarma de siguranta. Mai ma gandesc.

Ambielajul are niste gauri prin care trece uleiul din tavi prin centrifugare si ajunge la biela, acestea trebuie verificate sa nu fie infundate, mai ales ca nu sunt foarte mari, au cam 2mm:

 

post-40862-0-97382700-1380826272_thumb.j

 

 

Voi reveni.

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

13.05.2013

 

Tachetii prezentau urme de uzura pe zona de lucru a camelor si pe suruburile de reglaj, partea buna este ca nu au joc in camasi. Am rectificat zonele de lucru iar acum sunt ca noi:

 

post-40862-0-28976000-1381166588_thumb.j

 

post-40862-0-76911900-1381166606_thumb.j

 

post-40862-0-65350100-1381166621_thumb.j

 

post-40862-0-42598500-1381166640_thumb.j

 

post-40862-0-65945700-1381166647_thumb.j

 

post-40862-0-06499800-1381166654_thumb.j

 

 

Mentiune, la suruburi se da cu Loctite. Astfel ai garantia ca nu se slabeste nici un surub aiurea:

 

post-40862-0-22662300-1381166796_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

13.05.2013

 

Spuneam ca revin cu rotile desi au mai fost prezentate pe motociclism. Au sarit unii de anus in sus ca de ce nu le-am vopsit electrostatic. Un motiv (nu cel mai important) este ca vopseaua folosita este foarte aderenta iar suprafetele au fost curatate si tratate cu Feruginol, substanta asta face si o pasivizare a materialului pe langa eliminarea ruginei si a impuritatilor. Nu am dat grund (cum ar fi vrut altii) pentru ca vopseaua se dilueaza cu Nitrosolv care ataca grundul proaspat vopsit (poate insemna si 30 zile) si se “imbranzea” toata lucrarea. Totodata sa nu uitam cat de greu se ia vopseaua de pe niste roti care au fost vopsite, de multe ori cu pensula si pregatite indoielnic.

Al doilea motiv este faptul ca pentru a vopsi o piesa electrostatic trebuie sa ai garantia ca acea piesa este in stare foarte buna. Ca sa aflu acest lucru ar fi trebuit sa montez rotile si sa le testez, lucru imposibil in acest moment. Eu am rectificat tamburii dar nu stiu ce grad de uzura aveau pt ca nu am gasit niste referinte (despre tamburi nu-mi fac probleme pt ca pot ajusta din reglaje) in schimb jantele pana nu spitezi si probezi rotile… Deci daca le-as fi vopsit electrostatic exista riscul sa le vopsesc degeaba, cel putin cercurile.

Oricum, daca se va dovedi ca vopsirea normala nu a fost o solutie inspirata nu voi ezita sa le vopsesc electrostatic, costurile nu sunt neaparat o problema (150 lei pentru o roata).

 

post-40862-0-65116800-1381604541_thumb.j

 

post-40862-0-49648600-1381604554_thumb.j

 

post-40862-0-15418800-1381604577_thumb.j

 

post-40862-0-10166000-1381604604_thumb.j

 

post-40862-0-36144900-1381604687_thumb.j

 

post-40862-0-22334800-1381604702_thumb.j

 

post-40862-0-31437800-1381604719_thumb.j

 

post-40862-0-62216700-1381604731_thumb.j

 

post-40862-0-77345300-1381604780_thumb.j

 

post-40862-0-85980100-1381604798_thumb.j

 

Cu spitele am avut niste aventuri, m-am uitat pe site la polonezi sa vad dimensiunile la spite. Imi iesea ca am aceleasi spite dar cand am montat am descoperit ca spitele sunt prea scurte. Am avut nevoie de aproape doua zile ca sa aflu unde era greseala :laugh: , problema era felul in care masuram spita. Polonezii masoara spita din interior iar eu masuram spita din exterior iar diferenta era de 5-6mm:

 

post-40862-0-08044200-1381605139_thumb.j

 

Totusi am facut de proba o roata ca sa vad cu ce se mananca spitarea unei roti, nu e chiar asa de greu dar acum trebuie sa astept sa-mi vina spitele care trebuie.

 

 

 

 


18.05.2013

 

Pistoane facute la Slatina (78,94mm), dupa ce am cumparat M-ul de la Nea Petrica si-a adus aminte dupa 2-3 saptamani ca are niste pistoane de M72 pe care chipurile le-ar fi vandut cuiva iar acum le-a luat inapoi pt ca respectivul nu i le-ar fi platit :laugh: , m-am facut ca-l cred si ca-i inteleg suferinta si am cumparat pistoanele:

 

post-40862-0-77530200-1381606161_thumb.j

 

Segmentii vor fi Goetze, de Lada Niva.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

19.05.2013

 

Am inceput lucrul la grupul spate si suspensia spate. Pinioanele grupului (pinioane de atas, 8/37) erau destul de uzate si voiam sa le schimb (am un set nou), pana la urma am bagat niste pinioane in stare foarte buna de solo (9/35). Diferenta de raport este destul de mare dar dupa calculele mele pinioanele de atas sunt facute pentru incarcatura si drumuri dificile ceea ce nu mai este cazul in zilele noastre.

 

post-40862-0-84725900-1382203025_thumb.j

 

Pinioane uzate:

 

post-40862-0-75125300-1382203095_thumb.j

 

Am gasit un capac de grup care pare nou, la cel vechi am o aripioara rupta. M-am uitat dupa semne de uzura si nu am gasit nimic, pare nou iar rugina este de stat:

 

post-40862-0-90744100-1382203160_thumb.j

 

Pinioanele solo, simeringul, montajul la presa:

 

post-40862-0-36885000-1382203840_thumb.j

 

post-40862-0-45933200-1382203923_thumb.j

 

post-40862-0-77165300-1382203941_thumb.j

 

Din fericire rulmentii grupului sunt ca noi, nu au joc si nici vibratie la rotatie. Mai trebuie sa iau un semering pentru cardan. Mai jos imaginea cu grupul montat si cu tambur pe el:

 

post-40862-0-50334100-1382204067_thumb.j

 

Mai am de schimbat si bucsa de bronza a camei de franare, are uzura:

 

post-40862-0-69946100-1382204138_thumb.j

 

Suspensia spate, ansamblul arcului de pe stanga mi-a facut o problema, doi amici binevoitori s-au apucat sa monteze de proba ansamblu de arc spate. Pentru cei care nu stiu mentionez ca arcul se fixeaza pe suport prin infiletare pe suportul lui. Desi amicii binevoitori l-au strans cu mana nu a mai fost posibil sa-l desfac. L-am prins in menghina, l-am incalzit, l-am lasat scufundat in otorina 2 saptamani, am incercat cu vibratii dar nimic nu a mers. Problema este ca atunci cand vrei sa-l desfaci arcul se strange mai rau pe filet si cu cat tragi mai tare cu atat se strange mai tare pe filet si nu te lasa sa-l desfaci:

 

post-40862-0-52930100-1382204390_thumb.j

 

Pana la urma am taiat paharul de protectie al arcului si am reusit sa-l desfac batand direct in spira arcului, astfel arcul s-a destins si s-a desfacut imediat. Din pacate nu mai aveam alt pahar de protectie si a trebuit sa-l repar pe acesta, l-am sudat si l-am slefuit pana aprns din nou forma:

 

post-40862-0-13328400-1382204435_thumb.j

 

post-40862-0-43972600-1382204445_thumb.j

 

post-40862-0-83016400-1382204453_thumb.j

 

Mai jos paharele si suportul pregatite pentru vopsit:

 

post-40862-0-10255000-1382204625_thumb.j

 

 

Si rezultatele:

 

post-40862-0-93463800-1382204681_thumb.j

 

post-40862-0-56218300-1382204721_thumb.j

 

post-40862-0-72366600-1382204756_thumb.j

 

Montajul pe cadru, a se nota ca ansamblul este drept, si nu dezaxat cum am vazut la unii care au pretentia ca sunt restauratori:

 

post-40862-0-26700100-1382204795_thumb.j


Ax spate suspensie, voi face unele noi din tija de amortizor auto:

 

post-40862-0-60562200-1382205713_thumb.j

 

Iar pe final mi-am facut de lucru cu farul, curatat la tabla si dat spritchit:

 

post-40862-0-79852900-1382205783_thumb.j

 

post-40862-0-07958900-1382205805_thumb.j

 

post-40862-0-94549200-1382205829_thumb.j

 

post-40862-0-44040200-1382205839_thumb.j

 

post-40862-0-67282900-1382205850_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

31.05.2013

 

 

M-am ocupat un pic de vopsitorie si mai am niste piese pe care le-am dat la sablat si inca nu sunt gata.

 

post-40862-0-33977600-1382294111_thumb.j

 

post-40862-0-77709100-1382294155_thumb.j

 

post-40862-0-28328300-1382294160_thumb.j

 

Piesele erau vopsite binisor in comparatie cu cadrul, m-am chinuit ceva sa dau vopseaua jos desi am lucrat cu o masina de slefuit. Dedesubt am gasit doar niste chit, spritchit si un singur strat de vopsea grena, culoarea din acte. Nu am eliminat tot pana la tabla pentru ca era inutil, si chitul si vopseaua fiind vechi nu vor reactiona cu materialele noi. Drept dovada nu au reactionat cu spritchitul desi acesta a fost diluat destul de mult cu nitrodiluant ca sa se intinda mai bine si sa intre mai bine in pori:

 

post-40862-0-14176600-1382294247_thumb.j

 

post-40862-0-79503900-1382294262_thumb.j

 

post-40862-0-43935100-1382294620_thumb.j

 

post-40862-0-68248900-1382294460_thumb.j

 

post-40862-0-40819900-1382294465_thumb.j

 

post-40862-0-42418200-1382294470_thumb.j

 

post-40862-0-17324000-1382294694_thumb.j

 

post-40862-0-40321200-1382294700_thumb.j


La suspensia spate voi face axe noi din tija de amortizor fata de Mercedes Sprinter, as putea sa cumpar unele noi pt ca nu sunt foarte scumpe dar solutia asta mi se pare mai buna pentru ca asa am garantia ca voi avea axe de calitate. Probabil voi iesi la acelasi pret dar asa am garantia calitatii:

 

post-40862-0-31279100-1382295672_thumb.j

 

 


05.06.2013

 

Cutia de viteze, este intr-o stare foarte buna pentru vechimea ei, ce-i drept pare ca a mai fost reparata candva. Trebuie sa schimb doar rulmentii de pe axul primar, cei de pe axul secundar sunt in stare perfecta. Pinioanele, harta, nuturile nu au uzuri, simeringurile le voi schimba pe toate, inclusiv cele care protejeaza axul schimbatorului de praf, noroi, apa:

 

post-40862-0-31693800-1382295774_thumb.j

 

Cutia goala:

 

post-40862-0-23636100-1382295858_thumb.j

 

Ax schimbator de viteze uzat:

 

post-40862-0-31435800-1382295920_thumb.j

 

Bucsa schimbator de viteze uzata, atat bucsa cat si axul trebuiesc refacute pentru a elimina orice joc:

 

post-40862-0-27804300-1382295969_thumb.j

 

Axul schimbatorului si bucsa sunt inchise etans cu simeringuri si au si un gresor pentru a le gresa periodic:

 

post-40862-0-17399300-1382296011_thumb.j

 

Toate simeringurile de cutie:

 

post-40862-0-56290300-1382296055_thumb.j


Cutia de viteze sablata si filtrul de aer vopsit si pus "de forma" pe cutie:

post-40862-0-70275500-1382296186_thumb.j

 

post-40862-0-97059100-1382296210_thumb.j

 

post-40862-0-73752800-1382296219_thumb.j

 

post-40862-0-10276100-1382296231_thumb.j

 

Capace cutie sablate:

 

post-40862-0-72584300-1382296612_thumb.j

 

 

 

 


Alte piese curatate si vopsite:

 

post-40862-0-66837500-1382297259_thumb.j

 

post-40862-0-36404900-1382297270_thumb.j

 

post-40862-0-34975900-1382297286_thumb.j

 

post-40862-0-31737400-1382297296_thumb.j

 

 

 

 


Juguri vopsite:

 

post-40862-0-65517400-1382297539_thumb.j

 

post-40862-0-94329700-1382297550_thumb.j

 

Jambe vopsite:

 

post-40862-0-76579400-1382297634_thumb.j


Aripa fata a fost sablata (este prezentata mai sus) dar nu prea mi-a placut cum a iesit suprafata sablata (mi s-a parut prea poroasa) si nu am mai dat direct spritchit. Am matuit cu smirghel si am vopsit-o cu grund pe ambele parti:

 

post-40862-0-47169700-1382298386_thumb.j

 

post-40862-0-15375900-1382298453_thumb.j

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

10.06.2013

 

"Pantaloni" far sablati si dati in spritchit:

 

post-40862-0-13045000-1382382030_thumb.j

 

post-40862-0-30823100-1382382034_thumb.j

 

Suport sa spate, l-am sablat si i-am dat grund. Nu-i voi da spritchit pt ca ar fi dificil de matuit pe interioare, suporturile arcului le-am tras la perie si le-am vopsit negre, arcul este tras la perie si-l voi vopsi negru.

 

post-40862-0-88683300-1382382499_thumb.j

 

post-40862-0-90345600-1382382613_thumb.j

 

Culmea e ca nu voi monta saua pasagerului pe mobra, nu-mi place cum inalta spatele mobrei.


Furca fata este intr-o stare buna avand in vederea vechimea ei, probabil a mai fost reparata. Bucsile inferioare care culiseaza in jamba nu sunt uzate (sunt chiar foarte bune), in schimb bucsile superioare si simeringurile sunt uzate. Simeringurile sunt cu pasla dar la polonezi am vazut ca se pun simeringuri clasice, trebuie sa vad care e treaba. Deci urmeaza un pic de strungarie pentru a elimina jocurile din furca, partea buna este ca "seringile" sunt bune, nu au uzuri.

 

post-40862-0-42755600-1382384487_thumb.j

 

post-40862-0-24412000-1382384494_thumb.j


Ca sa ne facem o idee:

 

post-40862-0-38575200-1382384797_thumb.j


15.06.2013

 

rectificat tamburii) ca sa fac axele spate, m-a sfatuit sa ma duc la un alt strungar (prieten de-al lui) ca sa mi le faca pe masina de rectificat (o solutie mult mai buna), l-a sunat pe respectiv sa-i spuna ca vin in 5 minute (asta e pe Calea Grivitei) si ca-l sun imediat ce ajung, bineinteles ca m-am dus iar respectivul n-a mai raspuns la telefon. M-am dus si a doua zi, din nou respectivul n-a raspuns la telefon. Luni sau marti am sa ma duc in alta parte, unde sunt oameni mai seriosi.

Totodata trebuie sa rectific si telescoapele fata, suprafata lor nu mai este lucioas iar pe alocuri are mici gropite care mi-ar "manca" bucsile superioare imediat:

 

post-40862-0-01254800-1382384906_thumb.j

 

Telescopul demontat, bucsile inferioare sunt bune pt ca au fost refacute. Nu stiu cum sunt cele originale dar acestea sunt facute din bronz si par a fi facute un pic mai lungi cu cativa milimetri, oricum nu au gram de joc in jamba iar acest lucru ma bucura. In schimb bucsile superioare erau uzate rau si nu cred ca erau originale pt ca nu intrau fix in jamba, o lamuresc eu si pe asta.

 

post-40862-0-70991800-1382384946_thumb.j

 

Un simering era distrus:

 

post-40862-0-79502000-1382385008_thumb.j

 

Telescopul:

 

post-40862-0-08905100-1382385066_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

28.06.2013

 

Un atelier de strungarie din Baneasa a reusit sa-mi faca axele,  sunt facute foarte bine si sunt multumit de rezultat. Mentionez inca o data ca suprafata de lucru a fost rectificata "la piatra", adica la fel cum sunt rectificati arborii cotiti. Suprafata este foarte fina iar axele merg usor pe bucsi si fara joc:

 

post-40862-0-46873900-1382729958_thumb.j

 

post-40862-0-82396400-1382729961_thumb.j

 

 

Telescoapele si bucsile superioare pentru furca fata le-am facut la un alt strungar care s-a dovedit a fi de nota 10, mai lucrasem cu el in trecut dar ii pierdusem urma. Si telescoapele au fost rectificate "la piatra" iar bucsile superioare refacute (din duramid), rezultatul este remarcabil, practic sunt ca noi:

 

post-40862-0-27436400-1382729999_thumb.j

 

 

Telecoape in V, de la victorie :laugh: , bucsile sunt facute perfect, merg usor dar nu coboara singure:

 

post-40862-0-76170300-1382730030_thumb.j

 

 

Bucsile si semeringurile SKF pentru furca:

 

post-40862-0-78496400-1382730057_thumb.j


Si am rezolvat si pedala de schimbator de viteze:

 

post-40862-0-89136300-1382730141_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

 


29.06.2013

 

Azi am montat furca, totul a decurs normal, fara probleme:

 

post-40862-0-34116400-1382730224_thumb.j

 

post-40862-0-16718000-1382730238_thumb.j

 

O poza cu lumina mai buna, mi-e lene sa car aparatul foto si sa-i port de grija asa ca majoritatea pozelor le fac cu telefonul:

 

post-40862-0-91993800-1382730261_thumb.j

 

 

 

04.07.2013

 

 

Noutati, am alezat cilindrii, am rectificat supapele si am schimbat si un scaun de supapa deoarece avea fisuri. Este impropriu spus schimbat deoarece camasile de M72 nu au scaune de supape care se pot schimba, scaunul este una cu camasa. Astfel s-a facut un lacas pentru scaunul de supapa si s-a montat un scaun nou.

Deocamdata doar o poza, voi reveni cu alte poze:

 

post-40862-0-59111900-1382730661_thumb.j


15.07.2013

 

Camasile alezate la 79.00mm, au iesit perfect, fara "pata".

 

post-40862-0-72750400-1382730745_thumb.j  post-40862-0-36430600-1382730750_thumb.j

 

Un scaun de supapa a fost schimbat iar celelalte au fost frezate:

 

post-40862-0-16279700-1382730789_thumb.j  post-40862-0-42132300-1382730811_thumb.j


Supapele au fost rectificate, mai jos imagini cu supapele uzate iar pe urma rectificate si slefuite:

 

post-40862-0-64505800-1382730874_thumb.j

 

post-40862-0-75007100-1382730887_thumb.j


Am rectificat si capetele supapelor pt a nu avea probleme cu reglajele:

 

post-40862-0-92128000-1382730961_thumb.j

 

Segmentii Goetze:

 

post-40862-0-29244500-1382731004_thumb.j

 

 

 

Pot spune ca motorul e ca nou, ambielajul este foarte bun (nu are gram de joc) si i-am pus rulmenti si tavi centrifugale de ulei noi, camasile alezate au avantajul ca au fonta veche cu mii de cicluri de incalzire si racire facute, pistoanele turnate la Slatina sunt de calitate foarte buna similara celor auto, segmenti Goetze (voi pune poze si cu segmentii), axul cu came a fost modificat pentru a pune aprindere cu avans centrifugal.

Va trebui sa fiu foarte atent la rodaj.

 

 

 

21.07.2013


Alte imagini:

 

post-40862-0-04168100-1382731821_thumb.j post-40862-0-98517100-1382731833_thumb.j

 

post-40862-0-98910100-1382731848_thumb.j  post-40862-0-37879100-1382731861_thumb.j


Am schimbat bucsile de bolt, se schimba doar cu presa, fara ciocan:

 

post-40862-0-01339700-1382732028_thumb.j

 

Presa pentru bucsile de bolt:

 

post-40862-0-31652600-1382732202_thumb.j

 

Bucsile schimbate si presate tot cu presa:

 

post-40862-0-04225300-1382732297_thumb.j

 

 

La cutie de viteze nu am mai prezentat nimic pentru ca nu am mai facut nimic la ea pana ieri cand am si terminat de reparat si asamblat cutia. A iesit foarte bine, am schimbat rulmentii, am eliminat jocurile, am reparat racul de la pedala de pornire. Imi mai trebuie doar semeringul de la priza si semeringul de la flansa din spate.

Dupa cum am mai spus cutia era intr-o stare foarte buna pentru anii ei. Totusi am gasit niste defecte care o facusera inutilizabila, cel mai probabil nu mai reusea sa schimbe treptele (chestie rezolvata prin reglaj) iar racul de la pedala de pornire nu mai decupla din cauza unor uzuri, am aliminat uzurile si merge perfect.


post-40862-0-61854900-1382732427_thumb.j post-40862-0-04948600-1382732441_thumb.j

 

post-40862-0-22950600-1382732451_thumb.j post-40862-0-78021100-1382732468_thumb.j

 

post-40862-0-86143500-1382732511_thumb.j post-40862-0-19371500-1382732547_thumb.j


Simeringuri noi pentru axul de la pedala:

 

post-40862-0-74658300-1382732644_thumb.j

 

post-40862-0-24729000-1382732654_thumb.j

 

post-40862-0-35011900-1382732660_thumb.j


Imagini de la montare:

 

post-40862-0-33064900-1382732709_thumb.j

 

Harta schimbator de viteze, stare foarte buna, aproape noua:

 

post-40862-0-90831300-1382732732_thumb.j

 

Simering ax schimbator de mana:

 

post-40862-0-18597700-1382732755_thumb.j 

 

post-40862-0-26362600-1382732776_thumb.j

 

Simering ax pornire:

 

post-40862-0-21918000-1382732816_thumb.j

 

Cutia de viteze montata, au mai ramas mici chitibusuri (pana pedala pornire, simering priza si flansa):

 

post-40862-0-23176500-1382732850_thumb.j

 

post-40862-0-33335700-1382732859_thumb.j

 

post-40862-0-90066200-1382732863_thumb.j

 

Am pus suruburi noi dar le-am pastrat si pe cele originale.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Si in cele din urma incepe montajul pe cadru si niste probe:

 

post-40862-0-55868900-1382769047_thumb.j  post-40862-0-23565200-1382769051_thumb.j

 

post-40862-0-26488600-1382769059_thumb.j  post-40862-0-53640900-1382769063_thumb.j  

 

post-40862-0-73224900-1382769067_thumb.j

 

 

 

 


Am facut si bucsa pentru cama de franare, era uzata si ovalizata. Astfel am facut una noua si am rectificat si axul camei:

 

post-40862-0-68677800-1382769402_thumb.j  post-40862-0-76594900-1382769407_thumb.j

 

 

24.07.2013

 

Astazi a sosit vopseaua de la polonez ( www.oldtimergarage.eu ), sper ca in weekend sa vopsesc. Am cumparat 3L de vopsea verde militar: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?cPath=26_33&products_id=3613

 

post-40862-0-00501600-1382769504_thumb.j   post-40862-0-80515800-1382769508_thumb.j

 

Spitele luate tot de la polonez:

 

post-40862-0-31848400-1382769689_thumb.j

 

Un montaj de proba, spitele se potrivesc perfect:

 

post-40862-0-36360100-1382769806_thumb.j


O zi de munca, am facut diverse probe pentru a vedea daca am probleme cu piesele. Din fericire "munca temeinica" (cum zicea Eminescu) da roade si nu am probleme grave de remediat. Am doar o mica problema cu aripa mica de spate (nu cade bine la imbinare cu aripa mare):

 

 

 

 


31.07.2013

 

Schimbare de plan, voi vopsi toate rotile verde militar:

 

post-40862-0-31867000-1382770662_thumb.j

 

 

 

 

post-40862-0-68565000-1382770026_thumb.j

post-40862-0-55667400-1382770050_thumb.j

post-40862-0-17685400-1382770064_thumb.j

post-40862-0-85862000-1382770071_thumb.j

post-40862-0-78112400-1382770095_thumb.j

post-40862-0-05307900-1382770114_thumb.j

post-40862-0-63747300-1382770257_thumb.j

post-40862-0-36049100-1382770268_thumb.j

post-40862-0-42273500-1382770271_thumb.j

post-40862-0-57404900-1382770275_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

09.08.2013

 

In sfarsit am reusit sa vopsesc tablele:

 

post-40862-0-19961500-1382856412_thumb.j

 

post-40862-0-03348200-1382856426_thumb.j

 

post-40862-0-13790800-1382856435_thumb.j

 

post-40862-0-94902800-1382856449_thumb.j

 

post-40862-0-76652400-1382856459_thumb.j

 

post-40862-0-51123100-1382856463_thumb.j

 

post-40862-0-51123100-1382856463_thumb.j

 

post-40862-0-96121700-1382856472_thumb.j

 

post-40862-0-90565600-1382856485_thumb.j

 

 


11.08.2013

 

 

In sfarsit incepe montajul:

 

post-40862-0-62815800-1382856827_thumb.j

 

Montajul continua cu furca fata, desi e simplu montajul trebuie sa fii foarte atent pentru a nu zgaria piesele, ceea ce nu e deloc usor cand lucrezi singur:

 

post-40862-0-43710300-1382856909_thumb.j


post-40862-0-68646100-1382857181_thumb.j

 

post-40862-0-14794700-1382857226_thumb.j

 

post-40862-0-77844700-1382857261_thumb.j


17.08.2013

 

 

Am mai lucrat pe la motor, timpul devine o problema din ce in ce mai mult.

Supapele le-am montat cu o bormasina verticala si o scula "speciala" :laugh: facuta de tatal meu care a montat sute de chiulase pana acum:

 

post-40862-0-94084800-1382858218_thumb.j

 

post-40862-0-94100700-1382858237_thumb.j

 

post-40862-0-52993100-1382858264_thumb.j


Am montat volanta, la surub am dat Loctite si am folosit si saiba de siguranta:

 

post-40862-0-36287900-1382858551_thumb.j

 

 


Ambreiajul si montarea lui, pt ambreiaj cel mai simplu este sa ai niste prezoane mai lungi pentru a-l presa cu doua piulite dupa care se introduc suruburile. Din fericire ambreiajul este in stare foarte bune, placi bune/discuri bune:

 

post-40862-0-74597500-1382858647_thumb.j

 

post-40862-0-96108500-1382858692_thumb.j

 

post-40862-0-28538400-1382858801_thumb.j

 

post-40862-0-39702200-1382858855_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

19.08.2013

 

Duminica am avut doar cateva ore libere si am fixat alternatorul si am mai facut niste probe cu motorul pe cadru. Pantru a monta alternatorul am folosit o flansa si am dat gauri prin carter, flansa si carcasa alternatorului. Inainte de aceasta operatie se potriveste alternatorul si flansa pe pozitia unde pinionul alternatorului are joc minim dar sa se miste liber fara sa forteze dupa care se dau gaurile. In parte din dreapta se poate gaura de 8.5mm fara probleme si se foloseste surub de 8mm, in stanga insa am dat gaura cu 7.5mm si am folosit surub de 7mm. Ar fi fost posibila si o gaura de 8.5mm dar am preferat sa nu risc, surubul de 7mm are destula forta de strangere. Gaurirea se face simultan in toate cele trei piese (carter, flansa, alternator).

 

post-40862-0-23267000-1383685296_thumb.j

 

post-40862-0-04883100-1383685308_thumb.j

 

post-40862-0-96033300-1383685314_thumb.j

 

post-40862-0-59649700-1383685321_thumb.j

 

Am pus si motorul pe cadru pentru a vedea ce si cum:

 

post-40862-0-24385300-1383685417_thumb.j

 

post-40862-0-41678500-1383685455_thumb.j

 

post-40862-0-16807400-1383685499_thumb.j

 

 

 

 


21.08.2013

 

Continuam cu carburatoarele (model K301), din fericire se afla intr-o stare destul de buna, mai buna decat ma asteptam. Jjiglerele nu sunt decalibrate si nici uzate de la demontari. In afara de niste depuneri si un pic de rugina nu am gasit alte probleme:

 

post-40862-0-03270400-1383685733_thumb.j

 

post-40862-0-20553100-1383685801_thumb.j

 

 

 

 


24.08.2013

 

Am inceput montajul final al rotilor:

 

post-40862-0-30288800-1383686450_thumb.j

 

post-40862-0-85525900-1383686457_thumb.j

 

post-40862-0-55394700-1383686464_thumb.j

 

post-40862-0-22192200-1383686470_thumb.j

 

Urmeaza sa mai dau o mana de vopsea pe ele pentru a acoperi cu vopsea piulitele spitelor. Maine cred ca o sa pornesc motorul.

 

Piesele care compun admisia, cauciucurile si doua coliere sunt noi, luate de la polonez:

 

post-40862-0-24504200-1383853245_thumb.j

 

Am probat si piesele impreuna cu carburatoarele:

 

post-40862-0-88886900-1383853253_thumb.j

 

Piesele respective:

 

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1407

 

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1381

 

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=796

 

http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1056

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

25.08.2013

 

Dupa cum spuneam ieri, astazi am pornit mobra; a pornit imediat:

 

 


28.08.2013

 

Comanda acceleratie noua:

 

post-40862-0-77996800-1383853934_thumb.j

 

post-40862-0-30005500-1383853941_thumb.j

 

 

 


01.09.2013

 

Probe, probe, si iar probe:

 

post-40862-0-18172200-1383854053_thumb.j

 

De acum incolo dracul incepe sa se ascunda in detalii, am muncit mult dar nu se cunoaste mare lucru. Cablurile de acceleratie cumparate noi de la polonez nu erau in cote si a trebuit sa le modific, cu peripetiile de rigoare. Am terminat a doua roata (spitat si centrat), am demontat din nou furca pt ca imi atingeau pantalonii de la far in rezervor (era polizat din jug) si a trebuit sa incarc cu sudura si sa polizez, am inceput reconditionarea lampilor spate, sunt destul de bune dar am cateva chitibusuri la ele de rezolvat. Am montat definitv si saua, esapamentul din imagine a fost montat doar pentru a inlatura zgomotul motorului deoarece l-am mai lasat sa mearga.

 

Am comandat si cauciucurile.


Tampoane noi rzervor: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=3962

 

post-40862-0-29026700-1383855461_thumb.j

 

Sa reconditionata:

 

post-40862-0-51823000-1383855928_thumb.j

 

post-40862-0-41948200-1383855931_thumb.j

 

Cabluri acceleratie noi: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1834

 

post-40862-0-74491700-1383855989_thumb.j


07.09.2013

 

Astazi am reconditionat kilometrajul, desi este construit destul de simplu trebuie lucrat cu multa atentie:

 

post-40862-0-01486000-1383857472_thumb.j

 

post-40862-0-78972900-1383857495_thumb.j

 

post-40862-0-64448000-1383857516_thumb.j

 

post-40862-0-11104000-1383857556_thumb.j

 

post-40862-0-20044200-1383857576_thumb.j


Din fericire este in stare destul de buna, singura problema am avut-o la pinioanele care antreneaza discurile cu cifre, erau un pic gripate si mergeau greoi dar cu un pic de WD40 si niste ulei s-a rezolvat imediat. L-am spalat si am uns toate angrenajele si merge perfect:


Am curatat si vopsit carcasa kilometrajului. Daca are cineva o carcasa de kilometraj de M72 sau Ij 56 sunt interesat sa o cumpar, mai am un kilometraj bun pe care vreau sa-l reconditionez si imi lipseste carcasa si geamul, cu geamul o rezolv dar carcasa imi trebuie neaparat (exclus mihaita_prd).

 

post-40862-0-40187200-1383857761_thumb.j

 

post-40862-0-98470000-1383857778_thumb.j

 

Dupa ce am curat tot si am uns angrenajele am montat kilometrajul, totodata am vopsit si acul kilometrajului, vopseaua de pe el era practic carbonizata:

 

post-40862-0-39835200-1383857874_thumb.j

 

Si o proba ca sa se bucure si ochiul, imi place contrastul dintre negru si verdele militar:

 

post-40862-0-49890500-1383857902_thumb.j

 

 

 

 


08.09.2013

 

Am reusit adaptarea elementului de far de Ural in farul de M72, am si far de M72 dar cum l-am facut pe 12V vreau sa am un far care lumineaza bine. Mai am sa pregatesc si sa vopsesc ochelarul de far:

 

post-40862-0-64646900-1383858365_thumb.j

 

Singurul impediment este faptul ca nu mai poate fi folosita mufa cablajului pt bec deoarece nu are loc din cauza kilometrajului si se pun doar papucii pe bec. M-am chinuit un pic si cu stopul spate dar am reusit sa-l fac:

 

post-40862-0-46995400-1383858405_thumb.j

 

post-40862-0-76620000-1383858426_thumb.j

 

post-40862-0-98577400-1383858445_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

14.09.2013

 

Cauciucuri noi 3.75/19 rusesti marca Petrosina:

 

post-40862-0-11850000-1384022664_thumb.j

 

 

16.09.2013

 

Am muncit ceva la cardan, nu stiam ca flansa cardanului este bagata prin presare (nu are nuturi) si am incercat sa o scot la presa dar nici macar nu s-a clintit, am reusit sa o scot "la cald" dar si-a pierdut stragerea. Dubios sistem, poate ceda oricand neavand nuturi, dealtfel urmatoarele modele de Ural au avut flansa cu nuturi pentru a nu mai avea probleme.

 

post-40862-0-51173900-1384023391_thumb.j

 

post-40862-0-12085000-1384023575_thumb.j

 

post-40862-0-68095300-1384023509_thumb.j

 

Asa ca i-am sudat flansa dar va trebui sa o mai dau o data jos dupa probele de rigoare. Am o problema la piulita grupului conic si anume faptul ca filetul pe care se infileteaza aparatoarea este sub cota filetului aparatorii. Pana lamuresc problema (banuiesc ca pentru grupul "militar" este o alta aparatoare) il voi monta provizoriu. Crucea avea joc dar am schimbat-o, noroc ca mai aveam o cruce in stare foarte buna.

 

post-40862-0-95670200-1384023710_thumb.j


Comanda electrica far/claxon si de avans aprindere:

 

post-40862-0-47273000-1384023966_thumb.j

 

post-40862-0-12078900-1384023991_thumb.j

 

post-40862-0-04534500-1384024008_thumb.j

 

post-40862-0-70299100-1384024031_thumb.j

 

 

 

 


Am pus si cablajul la far, trebuie indoiti un pic papucii becului pentru a nu atinge in kilometraj:

 

post-40862-0-98049300-1384024083_thumb.j

 

post-40862-0-12569300-1384024099_thumb.j

 

22.09.2013


Rotile, cauciucuri 3,75/19 rusesti marca Petrosina:

 

post-40862-0-43942900-1384024730_thumb.j

 

post-40862-0-20353900-1384024735_thumb.j


Am montat rotile ca sa-mi fac o idee cum arata M-ul cu ele montate cu cauciucuri noi, problema e ca arata mult mai bine in realitate decat in poze:

 

post-40862-0-26789600-1384025062_thumb.j

 

post-40862-0-27129600-1384025075_thumb.j

 

Initial am dorit sa fac M-ul cu tamburi civili, imi plac mai mult si nici nu as fi avut batai de cap (aveam si tamburi si spite) dar la sfatul unui amic am mers pe modelul militar. Daca pana astazi aveam ceva indoieli pot spune ca toate s-au risipit in clipa in care am montat rotile. Practic am simtit ca m-am intors in timp in clipa in care am montat rotile, aspectul retro este mult mai puternic fata de varianta cu tamburi civili.

 

 

Mai jos este o imagine in care arat montarea bobinei de inductie in capacul aprinderii. Eu am modificat aprinderea renuntand la delcoul original (l-am pus deoparte "just in case") si voi monta sistemul cu avans centrifugal dar fara capac de delco iar in loc de condensator voi pune Gotronic. Un amic foloseste acest sistem de ani de zile si practic nu are moarte, Gotronicul se mai folosea si pe Dacii cu rezultate foarte bune.

Avantajul bobinei in capacul aprinderii este faptul ca sta ascunsa iar dezavantajul este ca sta in caldura si vibratii dar oricum intentionez montarea unei bobine auto care se monteaza direct pe motor si lucreaza in aceleasi conditii fara probleme (Ex: Mercedes C180, motor 1800cmc - 16V).

 

post-40862-0-07936200-1384025137_thumb.j

 

 

 

 


28.09.2013

 

post-40862-0-72942100-1384025559_thumb.j

 

post-40862-0-71319200-1384025569_thumb.j

 

post-40862-0-36437100-1384025579_thumb.j

 

post-40862-0-24423100-1384025590_thumb.j

 

 

 

 


Cateva poze, fire noi, furtun de benzina panzat, fisa Bosch, scaritele cu cauciucurile noi cumparate de la polonez, proba electrica contact:

 

post-40862-0-52219400-1384027276_thumb.j

 

post-40862-0-86056100-1384027302_thumb.j

 

post-40862-0-97627000-1384027311_thumb.j

 

post-40862-0-79821200-1384027529_thumb.j


Astazi am muncit la electrica, in sensul ca am avansat si am stabilit traseul firelor iar la sfarsit am pornit mobra pt a verifica incarcarea. Alternatorul incarca, mai am sa-i leg releul, va fi un releu auto electronic ce va fi "ascuns" in cutia releului de 6V si de la care am garantia ca va incarca 14,1V-14,4V. Desi nu pare mare lucru toata operatia a durat aproape o zi de munca, probe, masuratori, verificari, samd si inca mai am niste nelamuriri legate de becul martor dar le voi rezolva pana la urma:

 

post-40862-0-31870700-1384027928_thumb.j

 

post-40862-0-48635900-1384027934_thumb.j

 

post-40862-0-35747600-1384027941_thumb.j

 

post-40862-0-46503500-1384027947_thumb.j

 

post-40862-0-58911900-1384027950_thumb.j

 

 

 

 


05.10.2013

 

Aproape am terminat cu electrica, mai am sa leg releul de incarcare si claxonul (pe care inca nu-l am). Am muncit foarte mult la instalatie per total, mai mult decat ma asteptam dar macar am instalatie nou-nouta. Din pacate nu am gasit varnes negru la dimensiunea dorita si am fost nevoit sa matisez toata instalatia. Pentru instalatia aprinderii am folosit un varnes rezistent la temperatura si frecari.

 

post-40862-0-53019600-1384028130_thumb.j

 

post-40862-0-70450200-1384028149_thumb.j

 

post-40862-0-69161600-1384028158_thumb.j

 

post-40862-0-43925500-1384028174_thumb.j

 

post-40862-0-71407000-1384028192_thumb.j

 

post-40862-0-76269800-1384028202_thumb.j

 

 

 


06.10.2013

 

 

 

Astazi am mai pornit mobra, am reglat-o putin si i-am dat o proba prin curtea blocului, are un cuplu fantastic si un feeling deosebit. Cutia schimba vitezele (ca tot erau unii ingrijorati de ea) iar neutralul il gasesc foarte usor. Mai am sa rezolv cu esapamentul, sa leg releul de incarcare, sa fac sabotii pe spate dar in mare e gata si urmeaza testele si rodajul. Totodata o sa incep si lucrul la atas.

 

post-40862-0-58062800-1384028413_thumb.j

 

 

 


10.10.2013

 

Un catalog de piese de Ural M72: http://www.dnepr-kiev.com/catalogue-m-72

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

13.10.2013

 

Dupa ce m-am chinuit cu un carburator naravas care nu voia sub nici o forma sa raspunda la reglaje (s-a rezolvat prins schimbarea corpului) si cu legarea releului de incarcare (chestie nerezolvata si inca in dezbateri aprinse cu Urse pe aceasta tema) a venit si timpul sa desfac atasul si sa ma apuc de reconditionarea lui. Din fericire atasul este in stare foarte buna, practic trebuie doar sa verific bara de torsiune care vad ca lucreaza, sa-l curat si sa-l vopsesc:

 

post-40862-0-02162900-1384113169_thumb.j

 

post-40862-0-02101300-1384113258_thumb.j

 

post-40862-0-43455600-1384113286_thumb.j

 

post-40862-0-70060600-1384113316_thumb.j

 

post-40862-0-57819100-1384113337_thumb.j

 

post-40862-0-21879700-1384113362_thumb.j

 

post-40862-0-91469500-1384113379_thumb.j


Ce a rezultat dupa demontare:

 

post-40862-0-63198200-1384113462_thumb.j

 

post-40862-0-74301800-1384113473_thumb.j

 

post-40862-0-36519900-1384113498_thumb.j

 

post-40862-0-82922700-1384113513_thumb.j

 

post-40862-0-70397100-1384113528_thumb.j

 

Urmeaza sa-i demontez bara de torsiune pentru a verifica daca exista uzuri, la prima vedere pare sa fie totul in regula. Cu ocazia demontarii atasului am descoperit ca roata de pe el este noua sau aproape noua, numai buna pentru urmatorul proiect.


16.10.2013

 

Am demontat si suspensia atasului, am fost multumit sa aflu ca este in stare foarte buna, ca sa nu mai zic ca s-a demontat usor deoarece totul era uns, in 15 minute nu am avut ce face:

 

post-40862-0-52002900-1384113746_thumb.j

 

post-40862-0-54144300-1384113760_thumb.j

 

post-40862-0-22136400-1384113774_thumb.j

 

post-40862-0-48064100-1384113785_thumb.j

 

post-40862-0-85277900-1384113802_thumb.j

 

post-40862-0-18400100-1384113813_thumb.j


post-40862-0-68059700-1384113970_thumb.j

 

post-40862-0-28489400-1384113979_thumb.j

 

post-40862-0-70359100-1384113986_thumb.j

 

post-40862-0-90301300-1384114001_thumb.j

 

post-40862-0-33562900-1384114018_thumb.j

 

post-40862-0-55554300-1384114031_thumb.j

 

Din fericire lagarele suspensiei sunt in stare buna si nu au joc, suspensia lucreaza usor si fara zgomote fapt care ma scuteste de vizita la strungar.


19.10.2013

 

Desi arcurile sunt in stare buna prezinta rugina intre foile de arc, acest lucru este inevitabil cu trecerea anilor in cazul acestui tip de arc, si la auto se intampla acelasi lucru. Eliminarea ruginii sau macar ungerea lamelelor este importanta pentru a avea o suspensie care lucreaza usor si progresiv. Lamele ruginite se blocheaza iar arcul devine mai rigid si nu absoarbe corect socurile. La prima mea masina am avut astfel de arcuri, era un Fiat 1300 din 1965 si am lucrat o zi intreaga ca sa revizionez arcurile. Ce timpuri... aveam 18 ani.

 

post-40862-0-76485600-1384114147_thumb.j

 

post-40862-0-26123100-1384114160_thumb.j

 

Aripa atasului are un defect in partea din spate, a fost reparata prost iar suportul spate al aripii a ramas intr-un singur nit. Voi repara aripa si voi prinde suportul in trei suruburi sau daca gasesc nituri asa mari o voi nitui pt a fi mai aproape de original.

 

post-40862-0-80166700-1384114232_thumb.j

 

post-40862-0-99295500-1384114243_thumb.j

 

post-40862-0-02894300-1384114261_thumb.j


post-40862-0-40898200-1384114408_thumb.j
 


21.10.2013

 

Frana fata, cablu de frana si saboti noi luati de la polonez si arcuri saboti noi luate de la Gaspar:

 

post-40862-0-65490100-1384114515_thumb.j

 

post-40862-0-95743900-1384114522_thumb.j

 

post-40862-0-21586400-1384114612_thumb.j

 

post-40862-0-77697200-1384114674_thumb.j

 

 


Am reparat aripa de la atas, am dat-o unui amic care este tinchigiu sa o faca. i-a taiat partea de jos a aripii si a refacut-o, sunt foarte multumit de lucrare:

 

post-40862-0-60005500-1384114887_thumb.j

 

Cadrul atasului, l-am curatat si l-am vopsit cu grund, maine il vopsesc negru. Intre timp lucrez la barca atasului (curatare, matuire, chit, samd).

 

post-40862-0-61657800-1384114911_thumb.j


22.10.2013

 

Munca la atas, mi-am luat concediu aceasta saptamana pt a termina atasul. Speram sa-l vopsesc maine dar se pare ca voi reusi sa-l vopsesc joi, cand am inceput sa-l curat am date de mici probleme, cateva gauri din cauza ruginii de sub vopsea pe care le-am rezolvat prin cositorire (asa nu mai are moarte). In rest curatare, grund, chituire in cateva locuri, finisare, samd. Maine voi reusi sa-l imbrac in spritchit.

 

post-40862-0-80986500-1384115126_thumb.j

 

post-40862-0-00281900-1384115171_thumb.j

 

post-40862-0-48710700-1384115177_thumb.j

 

post-40862-0-56227800-1384115184_thumb.j

 

post-40862-0-19312800-1384115192_thumb.j

 

post-40862-0-45218200-1384115202_thumb.j

 

post-40862-0-59284100-1384115209_thumb.j

 

post-40862-0-63459300-1384115217_thumb.j

 

post-40862-0-82948000-1384115224_thumb.j


23.10.2013

 

Atasul asta ma dispera, muncesc la el de trei zile deja si imi planificasem sa-l vopsesc astazi, nu am reusit asa ca ramane pentru maine. Un motiv in plus sa nu mai cumpar mobre cu atas in viata mea. Cadrul atasului l-am vopsit deja dar am uitat sa-i fac poze, o sa-i fac maine.

 

post-40862-0-72414100-1384115346_thumb.j

 

post-40862-0-08956500-1384115356_thumb.j

 

post-40862-0-81979800-1384115374_thumb.j

 

post-40862-0-40441600-1384115395_thumb.j

 

post-40862-0-64341500-1384115415_thumb.j

 

post-40862-0-45753900-1384115422_thumb.j

 

post-40862-0-28952300-1384115438_thumb.j


24.10.2013

 

Din pacate nici astazi nu am reusit sa vopsesc atasul, niste probleme neprevazute mi-au furat doua ore din pretiosul timp de care dispun in aceasta viata si am reusit sa vopsesc doar podeaua atasului, daca nu as fi pierdut acele doua ore as fi reusit sa-l vopsesc astazi. Asta e, il voi termina maine dimineata.

 

post-40862-0-17013000-1384115631_thumb.j

 

post-40862-0-41763200-1384115642_thumb.j

 

post-40862-0-16668600-1384115699_thumb.j

 

post-40862-0-74538100-1384115717_thumb.j

 

 

Un prim spritchit pentru portbagaj, cateva defecte mici care sunt usor de remediat:

 

post-40862-0-98117100-1384115743_thumb.j

 

Uitasemt sa va spun, la incheieturile atasului am dat cu mastic pensulabil Sigilcar (este produs de Sprint si este de calitate ). Astfel apa nu se mai infiltreaza si atasul nu mai rugineste la incheieturile pe care rusii nu s-au ostenit sa le etanseze cu mastic.

 

post-40862-0-86852600-1384115783_thumb.j


25.10.2013

 

Am reusit sa vopsesc atasul, a mai ramas aripa atasului si capota portbagajului.

 

post-40862-0-25119100-1384115880_thumb.j

 

post-40862-0-14596900-1384115896_thumb.j

 

post-40862-0-15949200-1384115907_thumb.j

 

post-40862-0-01731100-1384115921_thumb.j

 

Si rezultatul:

 

post-40862-0-81146500-1384115967_thumb.j

 

post-40862-0-66675200-1384116008_thumb.j

 

post-40862-0-26272500-1384116037_thumb.j

 

post-40862-0-25016100-1384116055_thumb.j

 

post-40862-0-71924800-1384116074_thumb.j


Apropo:

 

post-40862-0-41331100-1384116135_thumb.j

 

 


M-am apucat si de arcurile de la atas, lamele au prins rugina intre ele si trebuia indepartata pt ca arcul sa fie uns corect si totodata sa lucreze corect, fara scapari. Astfel am desfacut arcurile in bucati pentru a curata rugina de pe fiecare foaie de arc in parte si sa dau un strat de vopsea (doar un strat).

 

post-40862-0-25641100-1384116178_thumb.j

 

post-40862-0-69782200-1384116195_thumb.j

 

Rugina am curatat-o cu flexul pe care am pus disc de smirghel (nu piatra) iar la sfarsit le-am mai luat cu smirghel la mana:

 

post-40862-0-50969800-1384116226_thumb.j

 

O comparatie intre o lama ruginita si o lama curatata:

 

post-40862-0-37137500-1384116246_thumb.j

 

Si lamele vopsite, maine le voi monta:

 

post-40862-0-16376100-1384116272_thumb.j

 

post-40862-0-48152200-1384116288_thumb.j

 

Piese suspensie atas:

 

post-40862-0-09452400-1384116324_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


26.10.2013

 

Uitasem de cadrul atasului:

 

post-40862-0-05005100-1384116389_thumb.j

 

Dupa cum ati vazut am reconditionat arcurile iar astazi le-am montat, fiecare lama in parte a fost unsa cu vaselina si montata cu grija. Am mentionat mai devreme ca lamele se vopsesc doar cu un singur strat de vopsea. Se face acest lucru pt ca un strat gros de vopsea (2-3 maini) poate sa nu reziste la fortele de frecare ale arcului si se va desprinde prin macinare de pe lamele arcului. Un singur strat de vopsea este mai rezistent in aceste conditii de lucru sub presiune si frecari intense.

 

post-40862-0-05005100-1384116389_thumb.j

 

post-40862-0-09870000-1384116418_thumb.j

 

post-40862-0-03095400-1384116431_thumb.j

 

post-40862-0-16398200-1384116444_thumb.j

 

Odata asamblate arcurile am inceput montajul lor pe cadru pentru a putea ulterior sa montez barca.

 

post-40862-0-13375800-1384116481_thumb.j

 

post-40862-0-19444700-1384116497_thumb.j

 

Dupa care am montat suspensia atasului, adica bara de torsiune, lagarele ei si bascula:

 

post-40862-0-25286500-1384116624_thumb.j

 

post-40862-0-60615800-1384116646_thumb.j

 

post-40862-0-32815700-1384116675_thumb.j

 

post-40862-0-41695400-1384116703_thumb.j

 

post-40862-0-48784700-1384116734_thumb.j

 

post-40862-0-43422300-1384116757_thumb.j


Si in sfarsit barca montata:

 

post-40862-0-46181700-1384116993_thumb.j

 

post-40862-0-51110800-1384117021_thumb.j

 

post-40862-0-04124900-1384117150_thumb.j

 

post-40862-0-18486500-1384117042_thumb.j

 

post-40862-0-33868200-1384117057_thumb.j

 

post-40862-0-89605300-1384117075_thumb.j

 

post-40862-0-79682000-1384117099_thumb.j

 

post-40862-0-83850600-1384117122_thumb.j

 

post-40862-0-63618900-1384117187_thumb.j

 

post-40862-0-01667100-1384117204_thumb.j

 

 

Arcurile lucreaza remarcabil, faptul ca le-am curatat, vopsit si uns pe fiecare in parte face ca aceste arcuri sa aiba elasticitate si sa asigure confort pasagerului. Inainte sa ma apuc de reconditionarea atasului am probat arcurile si erau cam rigide din cauza ruginii dintre lame si asta in conditiile in care aveam cam 50kg de fiare (piese) puse in atas.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Urmeaza sa mai fac diverse reglaje pentru pozitia aatasului si sa vopsesc si sa montez aripa atasului si capota portbagajului:

 

post-40862-0-09383600-1384285437_thumb.j

 

post-40862-0-48377000-1384285446_thumb.j

 

post-40862-0-30304300-1384285489_thumb.j

 

 


27.10.2013

 

Astazi am facut cateva mici progrese, am vopsit capota portbagajului si diverse piese ale atasului (balamale capota, sistem inchidere capota):

 

post-40862-0-74085900-1384285583_thumb.j

 

post-40862-0-77504600-1384285594_thumb.j

 

post-40862-0-50088200-1384285608_thumb.j

 

post-40862-0-54635300-1384285620_thumb.j

 

 


28.10.2013

 

Din nou mici progrese, am vopsit tobele cu o vopsea rezistenta la temperatura. Dupa cum ati vazut tobele erau cromate si le-am dus la un atelier specializat sa le curete cromul. Celor de la atelierul respectiv nu le venea sa creada ca vreau sa dau jos cromul impecabil (dom'le altii se chinuie sa cromeze si tu vrei sa-l dai jos...). Mai jos tobele curatate si vopsite:

 

post-40862-0-86779000-1384285710_thumb.j

 

post-40862-0-22324600-1384285718_thumb.j

 

 


29.10.2013

 

Tocmai mi-am dat seama ca nu am prezentat pedala de frana si ansamblul in sine:

 

post-40862-0-06757300-1384285884_thumb.j

 

post-40862-0-83045100-1384285886_thumb.j

 

post-40862-0-04345200-1384285893_thumb.j

 

Arcul pedalei de frana cumparat nou de la polonez:http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=1079

 

post-40862-0-52462300-1384285949_thumb.j

 

 

 

 


02.11.2013

 

Am vopsit si montat aripa atasului:

 

post-40862-0-45203300-1384286118_thumb.j

 

post-40862-0-22994000-1384286131_thumb.j

 

post-40862-0-52590100-1384286138_thumb.j

 

post-40862-0-01240100-1384286146_thumb.j

 

post-40862-0-98591600-1384286175_thumb.j

 

post-40862-0-95376700-1384286186_thumb.j

 

post-40862-0-90171100-1384286195_thumb.j

 

 


In imagini se poate vedea ca am montat si capota portbagajului, o operatie simpla dar trebuie facuta cu grija. Mai jos puteti vedea doi saboti de frana facuti la RIBS ( http://www.ribs.ro/ ) prin lipire la cuptor, pret 100 lei. Niste saboti noi ar fi costat 28 euro dar am vrut sa vad si cum lucreaza cei de la RIBS pentru ca am mai auzit de ei. Eu sunt multumit de lucrare, mai ales ca ferodoul pus de ei pare sa fie mai bun fata de cel de pe sabotii noi iar oamenii de acolo mi-au lasat o impresie buna:

 

post-40862-0-90407800-1384286261_thumb.j

 

post-40862-0-85408600-1384286267_thumb.j

 

Vopseaua albastra a fost ideea lor si avand in vedere ca nu se vad sabotii nu am sa ma chinui sa o dau jos.


05.11.2013

 

Am facut piulita care strange rulmentul de la pinionul de atac al grupului spate, piulita originala fusese ciobanita de "meseriasi" si in afara de asta nu aveam o protectie de cardan care sa se loveasca pe piulita respectiva care mai avea cat de cat filet pentru prinderea protectiei de cardan. Aveam niste piulite noi dar cred ca sunt de M72 civil sau M61 si sunt cu 1mm mai mari si nu se infileteaza in carcasa grupului. Am gasit dupa cod pe http://www.oldtimergarage.eu piulita necesara dar nu scrie ce cote are si nu am vrut sa risc sa iau piulita si sa ma trezesc ca nu se potriveste.

 

post-40862-0-44095100-1384286442_thumb.j

 

Asa ca m-am dus la strungar cu piulita veche si cu doua piulite noi si am facut din piulita noua de Ural civil piulita necesara (plus una de rezerva) iar maine imi vine si simeringul nou.

 

post-40862-0-92636400-1384286512_thumb.j

 

 

 

 


Am postat 395 de poze si am peste 1000 de poze in calculator.Am ajuns la zi cu posturile din acest topic, de acum incolo ce voi mai posta va fi ceva actual, la zi.

 

Deocamdata nu am noutati, am facut stopul atasului, am montat si vopsit cardanul, am montat contactul pentru stopul pe frana, am vopsit coturile de esapament dar deocamadata nu am pozele. Astept sa-mi vina niste piese de la polonez dintre care cele mai importante sunt spitele pentru celelalte doua roti, sper sa-mi vina maine. Practic mai am sa fac celelalte doua roti (roata atas si roata de rezerva) si cateva fire pe la electrica dupa care voi lua numere provizorii si voi incepe rodajul si testele pe sosea.


Am cumparat de la Gaspar far nou de Ural cu soclu pentru H4, chiar tin sa am lumina buna la far:

 

post-40862-0-16535000-1384290248_thumb.j

 

post-40862-0-65645600-1384290258_thumb.j

 

Simeringul nou marca Ajusa:

 

post-40862-0-40444400-1384290328_thumb.j

 

Cardanul complet:

 

post-40862-0-31228800-1384290377_thumb.j

 

Mai pun o poza ca sa ajung la 400 de poze postate:

 

post-40862-0-79479000-1384290614_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

felicitari. Imi amintesc cu placere si de experianta mea si a inca doi buni prieteni ce am reconditionat un BMW similar in 1990. SI noi ne-am chinuit cu reglajul carburatoarelor si pana la urma nu am fosr multumit de rezultat. Nu am reusit sa-l reglam ca lumea. Vezi ca se potriveste far de trabant, care are o lumina de speriat. Cel putin la BMW s-a potrivit. Atentie foarte mare la reglajul atasului pe motocicleta: este extrem de important, si trebuiesc avute in vedere toate unghiurile posibile. 

Intrebare: ai descoperit in interiorul blocului motor sau al cutiei de viteze sigla BMW din turnare pe undeva?

 

spor la treaba si sa te bucuri de ea.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

felicitari.

 

spor la treaba si sa te bucuri de ea.

 

 

Multumesc!

 

 

 Imi amintesc cu placere si de experianta mea si a inca doi buni prieteni ce am reconditionat un BMW similar in 1990. SI noi ne-am chinuit cu reglajul carburatoarelor si pana la urma nu am fosr multumit de rezultat. Nu am reusit sa-l reglam ca lumea. Vezi ca se potriveste far de trabant, care are o lumina de speriat. Cel putin la BMW s-a potrivit. Atentie foarte mare la reglajul atasului pe motocicleta: este extrem de important, si trebuiesc avute in vedere toate unghiurile posibile. 

Intrebare: ai descoperit in interiorul blocului motor sau al cutiei de viteze sigla BMW din turnare pe undeva?

 

spor la treaba si sa te bucuri de ea.

 

Este adevarat ca pot cauza probleme mari carburatoarele dar asta numai datorita faptului ca de regula avem carburatoare vechi iar un alt motiv ar putea fi executia proasta a carburatoarelor inca din fabrica. Inca nu am ajuns la reglajele finale dar nu ascund faptul ca un carburator mi-a dat de furca mai mult decat ma asteptam.

 

Atasul il voi regla conform manualului si voi face probe cu un prieten care are experienta mare in privinta ataselor, eu nu am avut de-a face cu atase pana acum pt ca mie imi place sa rulez solo si nici nu am avut ocazia sa repar mobre cu atas.

 

Nu am descoperit nici o sigla BMW in interiorul blocului sau al cutiei de viteze dar nu cred ca Uralurile au avut astfel de sigle.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Franarea - cu ferodouri "ecologice" - este la fel de eficace ca si atunci cand ai avea ferodo fara insertie de metal. Problema mare e ca bucsa butucului (cea pe care calca ferodourile) se uzeaza mult mai repede in momentul in care folosesti ferodouri cu insertie metalica. Cealalta problema este vopseaua de pe butucul rotii ce isi va schimba culoarea in scurt timp, va crapa, se va umfla si va aparea rugina asta datorita temperaturii mari dezvoltata de frecarea dintre bucsa butucului si alama din ferodo. O sa te convingi de ceea ce-ti zic dupa un rulaj de maxim 1000 de km.

 

Spor la treaba !

 

PS : de ce folosesti stop de IJ 56 la M72 ?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Franarea - cu ferodouri "ecologice" - este la fel de eficace ca si atunci cand ai avea ferodo fara insertie de metal. Problema mare e ca bucsa butucului (cea pe care calca ferodourile) se uzeaza mult mai repede in momentul in care folosesti ferodouri cu insertie metalica. 

 

Franarea cu ferodouri normale (care nu prea se mai folosesc) nu poate fi la fel de eficienta ca atunci cand folosesti ferodouri cu compozitie metalica, daca ar avea aceeasi eficienta tamburul nu s-ar uza mai rapid, ceea ce oricum nu cred. Alama din compozitia ferodoului nu este sub forma de span si pusa ca sa functioneze ca un smirghel. Prefer sa am frane eficiente decat sa am frane slabe si sa ma bucur ca merg cu 2-3000 de km in plus fata de ferodourile cu compozitie metalica.

 

Sa nu uitam ca tamburii sunt niste piese consumabile pe care nu-i putem tine la nesfarsit pe mobra pt ca nu vrem sa cumparam altii si pentru ca nu sunt usor de schimbat din cauza spitelor. Din fericire eu sunt in situatia in care pot sa fac singur aceste lucrari. Am intalnit multe mobre de-a lungul timpului cu frane slabe tocmai din acest motiv, tamburi uzati si nu de putine ori saboti cu cosid, un material foarte moale.

Cealalta problema este vopseaua de pe butucul rotii ce isi va schimba culoarea in scurt timp, va crapa, se va umfla si va aparea rugina asta datorita temperaturii mari dezvoltata de frecarea dintre bucsa butucului si alama din ferodo. O sa te convingi de ceea ce-ti zic dupa un rulaj de maxim 1000 de km.

 

Temperatura de lucru dintre cele doua tipuri de ferodo nu poate sa fie atat de mare, daca se va intampla sa crape vopseaua atunci acest lucru s-ar  intampla folosind orice tip de ferodo. Vom vedea dupa ce voi incepe sa rulez.

 

 

PS : de ce folosesti stop de IJ 56 la M72 ?

 

Am facut acest lucru la sfatul lui dannyoldmoto pentru ca aceste stopuri au o lumina mai buna, as fi putut sa vand stopurile (ca se dau ca paine a calda) si sa-mi cumpar altele (chiar sunt mai ieftine). Am vazut ca este o practica de a monta astfel de stopuri pe M72 (sunt folosite de fabrica pe K750 si daca nu ma insel si pe M72 civil) tocmai din cauza luminii mai bune, eu am facut mobra asta sa fie "rulabila" si nu sa pun cactusi pe ea in sufragerie. Schimband cateva elemente de pe ea (stopuri, far, jante militare, carter si dinam) pot sa transform oricand mobra asta in ceva 100% original.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Inca de duminca cealalta din cauza unei pierderi de ulei pe care nu aveam cum sa o anticipez am demontat motorul (adica i-am dat jos ambreiajul, capacul de distributie, alternatorul si cilindrii) pentru a duce carterul la strungar. Carterul avea niste pori din turnare (am gasit doi pori) in zona de trecere a axului de prindere a motorului pe cadru iar cand porneam motorul si se incalzea incepea sa piarda ulei pe langa axul de prindere. Am avut problema asta inca de la inceput dar nu mi-am batut capul cu ea pana acum pt ca am preferat sa ma concentrez pe alte probleme.

La o privire mai atenta am descoperit ca prin gaura de trecere a axului ar fi fost presata o teava de aluminiu (cel mai probabil din fabrica) ceea ce a fost o greseala deoarece s-a fisurat in timp, sau poate chiar la presare. Strungarul a observat ca ar fi fost de fapt doua tevi foarte subtiri presate una peste alta, nici el nu a inteles exact ce s-a intamplat acolo.

Nu mai conteaza, ca sa rezolv problema a facut o prelucrare in carter pentru a elimina tevile de aluminiu si pentru a face o cota "curata" in care a presat o teava de fier cu capac la un capat ca opritor si totodata cu rol de etansare suplimentara iar in partea cealalta a presat o saiba care are rol suplimentar de etansare. Oricum, simpla presare a tevii in carter asigura o buna etansare. In zona capetelor s-a facut o rectificare de planeitate.

Am rezolvat problema, nu mai pierde ulei dar asta a insemnat munca in plus, timp pierdut, un set de garnituri plus 200 lei plata pentru lucrarea de strungarie. Pretul poate parea maricel dar nu este, pe o lungime asa de mare gaura din carter a prins o conicicitate si a trebuit facuta o teava care sa aiba aceeasi conicitate pe tot traseul, lucru deloc usor (este vorba de o conicitate foarte mica rezultata din prelucrare) dar strungarul este unul bun si a rezolvat-o.

 

post-40862-0-03320200-1385145281_thumb.j

 

post-40862-0-47961400-1385145286_thumb.j

 

Am cumparat si coliere noi pentru esapament:

 

post-40862-0-94642500-1385145315_thumb.j

 

 

Luni seara am stat si am testat incarcarea cu releul electronic de Golf 2 conform schitei lui Cristi 57 (fara de care nu am fi reusit niciodata si-i multumesc inca o data pentru ajutor) si incarca perfect, nu trece de 14.2V in turatie. Urmeaza sa fac montajul definitiv al releului.

Daca nu ninge saptamana viitoare ii iau numere provizorii si o scot la plimbare.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit mi-au venit piesele de la polonez, mai bine zis le-am cautat si ridicat. Domnu' Leszek de la www.oldtimergarage.eu a binevoit sa ma dezamageasca inca o data, la prima comanda nu mi-a pus doua cauciucuri de la scarite desi i le-am platit, mi-a promis ca mi le trimite la urmatoarea comanda. Astfel, la urmatoarea comanda la care mi-a gresit adresa si nu mai venea tot nu mi-a pus cele doua cauciucuri pentru scaritele spate. Ca sa fie si mai frumos i-am platit 2 euro in plus la comanda si l-am rugat sa-mi puna si o izolatie de cauciuc pt firele care ies din releul de 6V, bineinteles ca nu a pus-o. Va dati seama ca problema mare nu este suma pierduta (12 euro) cat lipsa acelor piese care te pot impiedica sa termini un proiect.

Spuneam ca polonezul mi-a gresit adresa fapt ce a facut ca coletul sa nu poata fi livrat, vazand ca coletul intarzie l-am sunat pe Leszek si i-am spus ca nu mi-a ajuns coletul (trecusera 2 saptamani si i-am cerut numarul AWB) la care imi raspunde ca doua saptamani nu e foarte mult pt o livrare in Romania. Zic ok, poate stie el ceva si am mai asteptat cateva zile. In cele din urma cu ajutorul numarului AWB reusesc sa dau de urma coletului (nu mai zic ce aventuri am avut cu cretinii de la Posta Romana care nu erau in stare sa foloseasca propriul site) si am aflat ca coletul ajunsese in tara pe data de 6 noiembrie si era la oficiul postal din Mogosoaia inca de pe data de 8 noiembrie.

Domnu' Leszek a incurcat adresa de livrare (de la locul meu de munca, Bucuresti) cu adresa de facturare (Mogosoaia) si nici nu a binevoit sa treaca numarul meu de telefon pe AWB. Astfel a trebuit sa astept trei saptamani din momentul expedierii coletului pentru livrare caci plata am facut-o pe date de 15 octombrie si as mai fi asteptat mult si bine daca nu incepeam sa caut unde este problema.

Acum nu mai am nici un obstacol sa termin mobra, piesele cele mai importante din colet erau spitele necesare pentru a face roata atasului si roata de rezerva.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am demontat suspensia spate pentru a introduce tampoanele in ansamblul suspensiei, pana acum nu le-am avut. Totodata am montat totul definitiv si am verificat fiecare surub in parte, fire, sigurante, samd.

 

Tampoane suspensie spate: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=2432

 

post-40862-0-12705500-1385325713_thumb.j

 

Cu aceasta ocazie am montat si tobele, colierele s-au potrivit perfect si le-am vopsit negre dar inca nu am poze cu ele vopsite:

 

post-40862-0-65446500-1385325831_thumb.j

 

Am schimbat si mansoanele de ghidon: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=3052

 

post-40862-0-75034600-1385325857_thumb.j

 

Tamponul cricului: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/product_info.php?products_id=204

 

post-40862-0-85177700-1385325911_thumb.j

Astazi am schimbat cablul de frana fata, l-am stricat dintr-o neatentie si a trebuit sa fac altul ceea ce m-a facut sa pierd trei ore in total (mers la magazin sa gasesc un cablu de scuter "compatibil" plus munca necesara). Pe urma m-am ocupat de montajul releului in cutia originala a releului de 6V. Din fericire am avut acest releu de 6V defect dar cu carcasa si regleta electrica in stare perfecta. Releul electronic fiind compact a intrat fara probleme in cutia releului de 6V:

 

post-40862-0-59324400-1385326295_thumb.j

 

post-40862-0-86888200-1385326301_thumb.j

 

post-40862-0-41954800-1385326305_thumb.j

 

post-40862-0-60071500-1385326308_thumb.j

 

 

Acum am vazut ca am facut poze cu releul prins doar de o singura ureche, de fapt este prins de ambele urechi de prindere. Intr-o parte este prins pe un suport interior al cutiei releului de 6V iar in cealata parte i-am facut un suport din tabla. Astfel, releul este prins de ambele parti si este fixat foarte bine.

Am facut si suportul de prindere al bateriei din platbanda si am finalizat bornele pentru baterie unde mi-am dat silinta sa fie cat mai discrete (ca pozitie si culoare) si nu lasate sa fluture in aer (cum am vazut la multi, chiar si din Germania):

 

post-40862-0-93065100-1385326357_thumb.j

 

Voi continua cu finalizarea instalatiei electrice (conectare definitiva releu incarcare, prinderea instalatie pe atas cu coliere, instalatie atas), montare claxon si adaptarea becului martor pentru incarcare.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Faine mansoanele pentru ghidon.

 

Pentru M72 militar nu crezi ca s-ar fi potrivit carcasa asta de releu regulator ?

 

Pe site la polonez vad ca si modelul de carcasa pe care il am eu s-a montat pe M72 militar. Cred ca modelul aratat de tine mai sus este primul model de releu montat pe M72 militar.

 

post-40862-0-75286400-1385377097_thumb.j

 

Ai o carcasa ca cea din imaginea postata de tine?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Oaspete
Comentezi ca oaspete. Dacă ai un cont, te rugăm să te autentifici.
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×