luca.stere Adaugat pe 16 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 16 Ianuarie, 2014 Am reusit sa montez si restul de elemente pentru gratarul atasului si am terminat lucrarea: Maine sper sa ma ocup de roata de rezerva, am primit o roata ce pare sa aiba janta buna dar trebuie sa o demontez ca sa o probez. La benzinarie sa adap calul... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 18 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 18 Ianuarie, 2014 Sa ma plimb cu M72-ul este o placere, feeling-ul este deosebit. Motorul inca tine dar incet-incet isi da drumul, asa ca fac drumuri scurte de maxim 20km pana nu vor mai fi probleme. Pierderea de ulei de la grup a disparut dupa ce am schimbat simeringul. In vizita la un amic care sta si el printre fiare: Pe malul lacului: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 20 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 20 Ianuarie, 2014 Ce parere aveti de aceasta husa blackout? Prea mult negru? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 23 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 23 Ianuarie, 2014 Am schimbat si pantalonul de far pe partea stanga, inainte montasem provizoriu un pantalon de K750 care difera e un pic. Cu aceasta ocazie am asezat si pantalonii ca tot mureau unii carcotasi de grija lor... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 24 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 24 Ianuarie, 2014 Domnilor, epopeea se apropie de sfarsit. Am fost la RAR unde am facut cartea de identitate (mobra nu avea CIV) si ITP-ul. Personalul RAR a fost foarte amabil iar lucrurile au decurs fara probleme, erau chiar incantati de mobra si de faptul ca am refacut aceasta mobra: A mai ramas de facut roata de rezerva (pentru RAR am imprumutat o roata), dupa ce o fac voi prezenta si lista de cheltuieli. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 24 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 24 Ianuarie, 2014 Am inceput si roata de rezerva, o proba inainte de vopsire: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 25 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 25 Ianuarie, 2014 Am vopsit janta, mai am de vopsit spitele dupa care le las o zi sa se usuce bine pe soba si le montez. Pana atunci imi va face strungarul si piulita care fixeaza roata de rezerva, probabil o voi ridica o data cu cilindrii lui Urse: Bineinteles ca nu am putut rata o plimbare pe zapada care a fost placuta si care totodata a conffirmat ceea ce spuneam candva: M72 nu este de mers pe drumuri proaste, noroaie sau zapada. Vedeti mai jos in film ca nu se descurca prea bine pe zapada, deci cine vrea sa umble pe coclau sa-si ia Nipra cu tractiune pe atas: Si filmul: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 25 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 25 Ianuarie, 2014 Uitasem de incalzirea inaintea plimbarii pe zapada: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Share Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Va trebui sa strangi din nou spitele rotilor dupa un anumit numar de kilometrii. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Va trebui sa strangi din nou spitele rotilor dupa un anumit numar de kilometrii. Asa e, dar am mai probat si inca nu am gasit niciuna slaba, trebuie sa mai rulez ca pana acum nu am decat 250km. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 26 Ianuarie, 2014 Astazi am mai facut o plimbare pe zapada prin Mogosoaia si imprejurimi: Si inapoi la caldura: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
iuda barbaru Adaugat pe 27 Ianuarie, 2014 Share Adaugat pe 27 Ianuarie, 2014 poze de poveste. foarte frumos,felicitari! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 28 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 28 Ianuarie, 2014 poze de poveste. foarte frumos,felicitari! Pai si tu cand o sa pui poze cu tine calare pe ea? Deschide si tu un topic in care sa prezinti mobra si reparatiile ei, ne mai spalam si noi ochii. Nu o mai lungi, fa-o si plimba-te cu ea. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 29 Ianuarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 29 Ianuarie, 2014 Cred ca diseara o sa ma plimb iar cu M72-ul, ninge prea frumos... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 2 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 2 Februarie, 2014 Motorul lui Urse m-a impiedicat pana acum sa termin roata de rezerva. Astazi am reusit sa-i termin motorul si m-am apucat de ultima roata de la M72: Maine o centrez dupa care ii mai dau o mana de vopsea pentru a vopsi piulitele spitelor. Am montat si comutatorul pentru faza lunga, asa ca acum trebuie sa definitivez cablajul din far: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 4 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 4 Februarie, 2014 Domnilor, M72-ul este gata. Am terminat si roata de rezerva si instalatia electrica (adica doua fire) pentru comutatorul de faza lunga. Mai am niste retusuri la ea (intentionez sa schimb stopurile spate, sa pun pinioane de atas, sa vopsesc din nou rezervorul, sa reglez unghiul atasului) dar acestea le consider niste "formalitati", nu reprezinta reparatii pentru ca nu sunt defectiuni. Dupa ce voi mai face niste poze la M72 pe care le voi posta aici voi prezenta si lista de cheltuieli in amanunt, stiu ca va amenint de ceva timp cu ea dar nu am vrut sa o prezint pana nu terminam mobra iar roata de rezerva si faza lunga au fost ultimul hop. Janta, camera si cauciucul: In cauciuc am dat cu pudra de talc: Si in sfarsit roata "aruncata" pe atas: Iata si o comparatie intre o roata de Ural civil si una de M72 militar: Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Pana la urma m-am gandit sa pun lista de cheltuieli pentru ca astept o vreme mai placuta pentru a face ultimul set de poze cu M72-ul si probabil va mai dura ceva timp: Nitrosolv 2 litri: 22 lei Rectificare tamburi: 120 lei Rulmenti ambielaj si suruburi motor diverse 150 lei Set garnituri motor (doua seturi): 60 lei Sablare bloc, cilindrii, chiulase: 150 Vopsea Superplast 1 litru: 21 lei Grund Policolor: 11 lei Nitrosolv: 11 lei Robinet de la Gaspar: 25 lei Nitrosolv 2 litri: 22 lei Pistoane Slatina: 200 lei Vopsire cadru electrostatic: 400 lei Spritchit + Nitrosolv: 47 lei Stop atas: 140 lei Smirghel de 120, 180 si 500: 22lei Sablare aripa spate, suport sa, pedale: 60 lei Axe suspensie spate: 200 lei Furca fata (rectificare + bucsi): 200 lei Simeringuri furca SKF: 40 lei (2 bucati) Simeringuri cutie: 30 lei Rectificat supape si scaune supape, schimbat un scaun supapa: 200 lei Alezat cilindrii: 250 lei Segmenti Goetze: 100 lei Simering cutie ax pornire: 15 lei Bucsi surub sei: 50 lei Chit rapid: 12 lei Nitrosolv: 11 lei Bucsa cama franare spate: 50 lei Rulmenti jug: 20 lei Bucsi bolt: 20 lei (2 bucati) Arcuri saboti: 30 lei (4 bucati) Suruburi placa ambreiaj: 10 lei (10 bucati) Spray negru mat vopsea termica Sanotherm: 60 lei Comanda Oldtimer: 322 euro ( 1425 lei) cablu ambreiaj 6 euro 2 garnituri tija ambreiaj 2.42 euro 2 saboti frana 28 euro arc pedala frana 4.03 euro 2 tampoane rezervor 2 euro cabluri acceleratie 10.08 euro placi ambreiaj amortizor ghidon 8.07 euro surub furca ax roata 4 euro Vopsea verde militar 3 litri 45 euro 80 spite 80 euro ornament rulment furca 2.62 euro pana pedala pornire 2.62 euro pana schimbator de mana cutie 4.03 euro capac protectie contact 10 euro 2 garnituri cauciuc galerie admisie cutie 4 euro 2 garnituri cauciuc carburator 2 diametre 10 euro 2 coliere carburator 9.98 euro opritor pedala pornire 12.10 euro 4 cauciucuri scarite 19.96 euro cablu frana fata 6 euro transport plus transfer bancar 36 euro Platina: 20 lei Nitrosolv (2L): 30 lei Silicon negru: 15 lei Bucsi roti si piulite rulmenti facute la strung: 100 lei Rulmenti roata 4 roti (8 rulmenti): 120 lei Comanda acceleratie: 267 lei Fire noi instalatie electrica: 25 lei Fisa Bosch: 20 lei/metru Cauciucuri plus transport: 540 lei (2 bucati) Varnes si 2 becuri: 25 lei Materiale vopsitorie (chit de fibra, nitrosolv, smirghel, vopsea Superplast, 3l benzina): 75 lei Curatat cromul de pe tobe, janta, zincat suruburi: 160 lei Teroson Body: 30 lei Nitrosolv 1L: 11 lei Saboti frana refacuti: 100 lei Spray negru (vopsea termica): 40 lei. Nitrosolv 2 litri: 22 lei Husa atas: 50 lei Far nou Gaspar: 40 lei Ulei furca Motul 15w medium heavy 1litru : 40 lei Etansare carter (strungar): 200 lei Cauciucuri atas plus transport: 540 (2 bucati) Alte materiale pt electrica (fire, banda, varnes): 26 lei Comanda oldtimer: 150 euro (667lei) tampoane suspensie spate 6.05 euro simering 36x48x8 3 euro placuta identificare 9,5 euro flansa termica carburatoare 2 bucati 8,50 euro tampon cric central 4.54 euro mansoane ghidon 9,98 euro 80 spite 80 euro simering 34x49x8 2,50 euro sigurante susrupuri grup 1,81 euro transport si transfer Paypal 25 euro Rectificare filet ax si bucsi roti 41mm (2 buc): 100 lei Nitrosolv 1L: 11 lei Scaun atas: 200 lei Lemn pt atas si bait: 45 lei. Furtun benzina 7mm (Gates) 1 metru: 20 lei Gresoare 10 buc: 10 lei Acte contract/fisa fiscala: 30 lei RAR adica ITP, identificare si CIV: 320 leiTotal: 7461 lei, cca 1650 euroA se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera, toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc. Totodata lista nu contine pretul de achizitie al motocicletei. In concluzie, a fost o experienta frumoasa, o placere de a reface aceasta motocicleta la care fiecare surub si fiecare piesa in parte a fost "luata la mana". Poate ca pe multi aceasta lista (la care cred ca am niste scapari) ii va descuraja sa faca eventuale reparatii capitale sau restaurari ca la carte dar consider ca este important sa se stie costurile minime (pt ca acestea sunt niste costuri minime) pentru a reface o motocicleta. Tineti cont ca in functie de starea motocicletei (stare tehnica, lipsuri) si nivelul de calitate dorit costurile pot fi mai mici sau mai mari decat suma mentionata mai sus. Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Share Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Ai scapat ieftin. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Ai scapat ieftin. "A se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera, toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc." Se pare ca nu am pus la socoteala doua cauciuri (le-am adaugat acum), doar 540 lei cu tot cu transport. Asta inseamna ca suma creste la 8000 lei, o sa mai fac o data calculele. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Lolo_ID Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Share Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Ai impresia ca am glumit cand am zis ca ai scapat ieftin ? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 6 Februarie, 2014 Ai impresia ca am glumit cand am zis ca ai scapat ieftin ? Mai sunt anumite piese pe care le-am obtinut prin schimb cu alte piese, un exemplu sunt seile, aripa fata si kilometrajul, si cred ca mai sunt si altele. Pe acestea nu le-am pus la socoteala, am pus la socoteala numai chestiile platite cu numerar. Stiu ca nu ai glumit dar as vrea sa stiu cum argumentezi faptul ca am scapat ieftin. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 7 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 7 Februarie, 2014 Am verificat lista, nu adaugasem doua cauciucuri (540 lei cu transport), ulei Repsol 20w50 3Litri (90 lei) si un litru ulei de transmisie (25 lei), adica inca 655 lei. Total 8116 lei (cca 1811 euro). Si cred ca o sa mai creasca... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 9 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 9 Februarie, 2014 In timp ce cainii mor de drum lung si prostii de grija mea am profitat de vremea frumoasa si traficul lejer si am facut o plimbare prin Bucuresti, mai ales in zonele vechi unde doar masinile moderne stricau atmosfera creata de sunetul inconfundabil al motorului de M72 si de cladirile vechi ale Bucurestiului. Nu am fost inspirat sa tin cont de kilometri dar cred ca am facut in jur de 100 de km. Spre Bd Uranus: Unul dintre locurile unde romanii si-au castigat libertatea si dreptul la libera exprimare: Muzeul National de Arta, aici mai multi turisti straini s-au aratat foarte incantati de agregatul meu si au inceput sa faca poze: Piata Constitutiei, locul care ar trebui sa aiba o insemnatate deosebita pentru respectarea drepturilor cetatenilor: ARTICOLUL 29 (1) Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă. Nimeni nu poate fi constrâns să adopte o opinie ori să adere la o credinţă religioasă, contrare convingerilor sale. ARTICOLUL 30 (1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile. Aici am dat peste niste italieni care s-au aratat foarte incantati de aparitia mobrei mele: Spre Calea Rahovei am surprins aceste cladiri in prezenta carora te simti ca intre ruinele Stalingradului, din pacate nu am niste poze alb-negru, cred ca ar fi fost de efect: Pe Calea Rahovei: Parcul Carol, se uita lumea ca la urs... La Militie pe Candiano Popescu: La Observatorul Astronomic: Langa Autogara Filaret: Liceul Economic 3 (A.D. Xenopol) unde am facut liceul, ce vremuri frumoase... In fundal Foisorul de Foc: Tribunalul, locul unde toti viermii si parazitii societatii ar trebui condamnati la ani grei de puscarie: Biblioteca Nationala, locul unde unii ar putea invata limba romana, sau macar cand se scrie cu un i sau doi de ii. Unul dintre paznici venea repejor spre mine si ma gandeam ca vine sa-mi spuna ca n-am voie sa fac poze sau sa stationez acolo. Cand colo, stimabilul era un fost posesor de Simson cu atas Stoye, ii parea rau ca l-a vandut in urma cu 15 ani. Ca fost posesor de Simson nu am putut sa nu-l compatimesc: Parcul Cismigiu, aici am intalnit un domn care era fost posesor de BMW R12 si Zundapp. A fost foarte incantat de mobra mea si timp de jumatate de ora am schimbat diverse impresii despre mobre. Si acest domn plangea dupa mobrele vandute in 1991 dar l-am consolat spunand ca a facut o afacere bune la acel moment avand in vedere suma mare obtinuta pe ele si chestiunile rezolvate cu acea suma de bani. Cladirea CEC-ului, aici spectacolul a fost maxim. Toti turistii care veneau sau intrau in Centrul Vechi faceau poze la mobra, cei mai incantati mi s-au parut niste japonezi. Pana si taximetristii, dusmanii declarati ai motoristilor se holbau la ea si se jurau ca e Zundapp, "ca alea aveau motorul asa"... Pe drumul de intoarcere am trecut si pe la circ, ca tot ne place circul: Pe Barbu Vacarescu: Hotel Caro: Mi-am spalat ochii la "vechiturile" celor de la Heritage Auto: Nu m-am putut abtine si am facut o poza si la bariere (imi plac foarte mult), am avut norocul sa le gasesc puse: Am facut o poza si la tovarasii care ne elibereaza documentele: Uitasem de strada Xilofon, pentru cei ce nu stiu strada este formata din acele trepte si nu strada unde este parcata motocicleta: A fost o plimbare foarte frumoasa in care m-am distrat si am intalnit oameni de calitate. Plimbarea a fost mai lunga decat sugereaza pozele dar am facut poze numai unde am considerat ca merita. Sa mergi cu M72 pe sosele bune cu un trafic lejer este o adevarata placere, feeling-ul este deosebit. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Aferim Adaugat pe 10 Februarie, 2014 Share Adaugat pe 10 Februarie, 2014 Total 8116 lei (cca 1811 euro). as vrea sa stiu cum argumentezi faptul ca am scapat ieftin. Cred ca Lolo se refera la faptul ca facand cu mana ta mestereala, electrica si vopsitoria nu ai platit bani si pentru manopera, caz in care costurile erau in mod evident muuult mai mari. Este foarte bine ca ai postat lista de cheltuieli, nu cred ca e un factor descurajant pentru cei ce vor sa faca chestii similare ci mai curand un reper despre ce inseamna cheltuielile pentru a pune o motocicleta pe picioare la asemenea nivel. Am rasfoit topicul si imi place foarte mult cum arata motocicleta aceasta. Felicitari! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
luca.stere Adaugat pe 10 Februarie, 2014 Autor Share Adaugat pe 10 Februarie, 2014 Cred ca Lolo se refera la faptul ca facand cu mana ta mestereala, electrica si vopsitoria nu ai platit bani si pentru manopera, caz in care costurile erau in mod evident muuult mai mari. Este foarte bine ca ai postat lista de cheltuieli, nu cred ca e un factor descurajant pentru cei ce vor sa faca chestii similare ci mai curand un reper despre ce inseamna cheltuielile pentru a pune o motocicleta pe picioare la asemenea nivel. Foarte probabil dar pana acum nu a binevoit sa argumenteze. Oricum, chiar daca mi-a facut placere sa fac mobra asta am pierdut ceva timp si am amanat sau chiar anulat multe alte chestii (mi-am scurtat concediul, am anulat niste mici excursii si intruniri moto, la masina personala nu am reparat nimic iar acum trebuie sa ma ocup de ea, samd). Costurile nu se rezuma intotdeauna numai la bani. Am rasfoit topicul si imi place foarte mult cum arata motocicleta aceasta. Felicitari! Multumesc! Si Ij-ul tau este foarte reusit, nu cred ca am mai vazut unul la fel de bine facut mai ales ca nu esti de meserie si te felicit pentru rezultat. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.