Mergi la conţinut

Recommended Posts

Eu zic sa nu faci prostia de a face un total al cheltuielilor pentru ca o sa te sperii si tu si, cu atat mai mult, cititorii. Oamenii ce vad cum se "face" o "mobra" veche cred ca, costurile sunt minime insa tare mult se inseala.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Eu zic sa nu faci prostia de a face un total al cheltuielilor pentru ca o sa te sperii si tu si, cu atat mai mult, cititorii. Oamenii ce vad cum se "face" o "mobra" veche cred ca, costurile sunt minime insa tare mult se inseala.

 

Eu stiam cam cat o sa ma coste, sunt mecanic de prea mult timp ca sa ma pacalesc la acest capitol. Totalul e facut deja si-l voi prezenta pentru ca cei care nu stiu sa anticipeze astfel de cheltuieli sa stie la ce sa se astepte daca vor sa inceapa un astfel de proiect. Sunt destui care cumpara mobre fara sa stie in ce se baga. Ca fapt divers, numai cauciucurile m-au costat 1000 lei fara transport, adica 250 lei bucata cu tot cu camera.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

io am depasit de mult 500 de euro si nu prea se vede mai nimic,nu sunt nici la jumatatea proiectului,so...

 

rugaminte,

poti sa-ti dai cu parerea putin,ori chiar sa ma sfatuiesti de vrei,cu privire la copy-paste de dincolo ..

 

scormonind dupa diverse lipsuri p-aici,am dat de acest alternator denso adaptabil pe m 72 - k 750. http://www.ural-hamb...epr-p-2187.html  interesant e faptul ca nu e nevoie de nici o modificare,cu atat mai putin raschetarea suportului de dinam,ba mai mult decat atat - pinionul de antrenat de catre pinionul axei cu came,are toate sansele sa calce pe toata suprafata pinionului antrenant,evitanduse astfel uzura neuniforma a pinioanelor.pe langa toate acestea,flansa se poate suci pana se obtine toleranta corecta intre danturile pinioanelor in cauza,inlaturand astfel oarecum si zgomotul specific de distributie de tractor - in brazda-daca vreti..

eu am un alternator de tico  excelent prelucrat de nea Victor. am insa avut mult de furca cu confectionarea flansei,n-aveam nici o cota fapt pentru care am acceptat usturimea portofelului.. ba unde mai pui ca si blocul are gauri date anapoda prin el cu bormasina,suprapuse aleatoriu pana ce,probabil,cel cu bormasina in mana stanga,nimerise indeplinise oarecum ceea ce avea de  gand. sau nu. toate gaurile ramase prin bietul carter au fost astupate cu silicon d-ala rosu..

nu stiu daca o sa am nervi pentru a-l carpi,probabil o sa renunt in detrimetrul altuia tocmai datorita faptului ca stiu io c-a fost carpit si rascarpit..

avand blocul original de m 72 in stare perfecta - probabil ca voi opta din nou pentru ala,desi ii modelul ala ciudat  fara rulment la axa cu came,respectiv bucse de bronz la ambele capete.

 

intrebare

se tot povesteste in popor ca blocul de m e inferior celui de k.

fara discutie,prelucrearea celui de m e net superioara celui de k (ca majoritatea pieselor,de altfel..),asadar - inafara de aripioarele alea e racire,ce are in minus unul fata de celalalt? ce castig daca aleg un bloc de k - ce pierd daca aleg blocul de m?

 

Multumesc! 

beer.gif

 
 
ps. multumesc pentru  filmulet,de-a dreptul fermecatoare rusoaica..
mai asteptam si altele
  :beer:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul de pe ural-hamburg.de este japonez sau coreean si este adaptat de asa natura ca sa nu fie nevoie sa frezezi blocul, chestie care nu este reversibila in cazul in care vrei sa revii la dinamul de 6V sau dinam modificat pe 12V cum am vazut la un moment dat pe oldtimergarage.eu. Daca iti permiti e o solutie buna, nu vei avea probleme cu incarcarea. Eu am cumparat mobra cu carterul deja frezat si aveam si alternatorul, asa ca am mers pe solutia alternator de Ural cu flansa si releu electronic de VW Golf (incarca perfect).

 

In privinta carterului de K750 versus M72... eu inclin spre cel de K750. In primul rand calitatea turnarii este mai buna iar asta se vede cu ochiul liber, in afara de asta am inteles ca cel de K750 are gaurile de ungere marite ceea ce asigura o ungere mai buna, desi aici ar fi de discutat. Eu cred ca de fapt canalele mai mari au prevenit colmatarea lor din cauza uleiului prost si a intretinerii proaste. Am un motor de K750 dar nu am stat sa-l studiez in amanunt, o voi face cand voi incepe sa-l repar. 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Alternatorul de pe ural-hamburg.de este japonez sau coreean si este adaptat de asa natura ca sa nu fie nevoie sa frezezi blocul, chestie care nu este reversibila in cazul in care vrei sa revii la dinamul de 6V sau dinam modificat pe 12V cum am vazut la un moment dat pe oldtimergarage.eu. Daca iti permiti e o solutie buna, nu vei avea probleme cu incarcarea. Eu am cumparat mobra cu carterul deja frezat si aveam si alternatorul, asa ca am mers pe solutia alternator de Ural cu flansa si releu electronic de VW Golf (incarca perfect).

 

In privinta carterului de K750 versus M72... eu inclin spre cel de K750. In primul rand calitatea turnarii este mai buna iar asta se vede cu ochiul liber, in afara de asta am inteles ca cel de K750 are gaurile de ungere marite ceea ce asigura o ungere mai buna, desi aici ar fi de discutat. Eu cred ca de fapt canalele mai mari au prevenit colmatarea lor din cauza uleiului prost si a intretinerii proaste. Am un motor de K750 dar nu am stat sa-l studiez in amanunt, o voi face cand voi incepe sa-l repar. 

 

pai si io m-am pricopsit cu un bloc de k foarte ciobaneste frezat - cu dalta..

so..  a trebuit sa remediez problema,am incercat sa slefui toata zona aia sa nu se observe cu-m ca ar fi fost intervenit acolo vreodata,insa acum pare mult prea fina prelucrarea fata de bloc in sine, ma gandeam sa-l sablez..

dar sa revenim - am cumparat un alternator de tico modificat pentru nipru.are lumina si curent sa mai dau si la altii..  460 de w parca. probabil ca mi-as permite,dar numai daca vreau sa revin  inapoi la blocul de m. in alta ordine de idei,materialul blocului de m e balshoi - dur,greu,fara imperfectiuni. cel de k are bavuri interioare ramase de la prelucrare care se desprind cu MANA!! nici nu vreau sa imi imaginez cum o fi mers motorul ala vreodata,si cum..  asadar,ma vad nevoit sa-i rectific absolut toate cotele interioare,si sa-i trag o mama de finisare - asa ..  pentru siguranta mea.. 

daca,avantajul gaurilor si traseelor din bloc constituie unul dintre avantaje,probabil voi opta pentru blocul de k,sau de ce nu - pentru alt bloc de k   :dance:

cum nu va fi pentru vanzare,prea putin ma intereseaza daca e orijinal sau nu.important este sa(-mi) mearga,toate celelalte aspecte fiind deasemenea irelevante.

distributie am una splendida as putea spune,donata de fratiorul Ursache,iar pentru cilindrul drept stiu cui sa-i multumesc  :beer:

despre rulmenti nu mai dezvolt,ca altfel iti rapesc fo 4 pagini numai pe tema asta  :laugh: . am io un fix si cu rulmentii..  :cool:

 

beer.gif

later edit

 

din cate am inteles,pompa de ulei de ural 650 baga cu pana la 30% mai mult ulei. CLAR ca d-aia vreau..

uite ce zice neamtu despre motorul de k (tot asta zice pe undeva si de pompa de ulei..) si despre pistoane (d-alea de care am si io .. :secret: )

http://www.metriccustom.de/?session=8462724b4cf0387a69c0dec02b20657e&subject=Mahle%20Kolben&action=none&id=0&rkey=

 

iar aici spune de toate..

custom&aqs=chrome.2.69i57j0l5.13388j0j8&sourceid=chrome&espv=210&es_sm=93&ie=UTF-8#es_sm=93&espv=210&q=metric+customs+kmz+k+750

alt aspect,daca ai vazut pe forumul cu useri multi,a postat odata un tip din moldova parca - @motospirit,si am obsrvat ca are be blocul de k montat capac de distributie de ural m 63(?) - ala cu filtru de ulei. so..  mi-ar place sa dezvoltam dar teama mi-e ca ma pierd. n-am avut motor de ural de asta,nu stiu ce-i p-acolo..

 

aici avem unul dintre k-urile lui @motospirit,ala cu pricina..

 

http://www.youtube.com/watch?v=RnaX8nR3dyM#t=0

 

carburile ar fi al aspect luat in vedere,dar nu neaparat acum.

 

enjoy   beer.gif

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

 

 

despre rulmenti nu mai dezvolt,ca altfel iti rapesc fo 4 pagini numai pe tema asta  :laugh: . am io un fix si cu rulmentii..  :cool:

 

Eu ti-am mai spus parerea mea, rulmentii nu sunt atat de importanti pe cat crezi. Eu am luat pentru ambielaj rulmenti "auto" Koyo, i-am explicat celui de la magazin la ce vreau sa pun rulmentii (este un magazin specializat) si mi-a dat rulmentii care trebuie. Mai multa grija trebuie sa ai la ambielajul in sine (role de calitate la biela, camasa bielei, samd) decat la rulmentii lui pe care se invarte in bloc.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Eu ti-am mai spus parerea mea, rulmentii nu sunt atat de importanti pe cat crezi. Eu am luat pentru ambielaj rulmenti "auto" Koyo, i-am explicat celui de la magazin la ce vreau sa pun rulmentii (este un magazin specializat) si mi-a dat rulmentii care trebuie. Mai multa grija trebuie sa ai la ambielajul in sine (role de calitate la biela, camasa bielei, samd) decat la rulmentii lui pe care se invarte in bloc.

te cred,

dar io m-am dus la noi la magazine de profil si m-am cam luat la certarele umpi cu ei p-acolo.ei doar vand piese si asta stiu sa faca.sunt convins ca nici unul din ei n-au montat in viata lor un rulment,de unde sa stie cu ce se mananca,..  vorbesc din reviste - atat. unul dintre ei pe care il cunosc mai demult,m-a luat deoparte si mi-a spus sa stau pe treaba mea,nimic nu-i de calitate ce se gaseste in comert,daca vreau intradevar ceva bun trebuie sa fac comanda la care se pun diferite adaosuri - politica magazinelor de profil.. mai bine cica sa imi comand io de pe net ca ies mai ieftin si macar am o siguranta. am gasit asadar ceva rulmenti de honda crf care vin direct din japonia si transportul dureaza pana la 6 saptamani.daca nu gasesc pe alte meleaguri ceva sa imi placa probabil comand de acolo. ambielajul e de m 72,incredibil dar sta foarte bine. l-am dus la un atelier  moto dotat si utilat corespunzator,l-am pus pe ceas si are 0,00 eroare! omul de curios a mai pus ceva ambielaje de italine de curiozitate si doar unul a fost 0,00 - evident,folosite si alea..

la cat sunt de psihopat,daca nu era in regula pa pa,altul - ori reconditionat in ungaria ori unul nou - dar si 470 de euro..  mai mai scarpin dupa ceafa ca nu am niste centrifugale care sa imi placa. toate trebuiesc reconditionate,si daca nu etanseaza.. s-a dus dreq ambielaju ala de m..

 

mno.. scuza-mi te rog aberatile,eu te urmaresc in continuare,si chiar si proiectul urmator. ma bucur ca am ce invata pe parcurs,si sa-mi mai notez pe la carnetelul meu cu stol de pasari..   :crazy: 

 

spor in continuare!    :beer: 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am fixat scaunul atasului dupa care am iesit la plimbare si inspirat de peisaj am facut o mica sedinta foto:

 

post-40862-0-39313500-1387902073_thumb.j

 

post-40862-0-07194100-1387902078_thumb.j

 

 

In the mist...

 

post-40862-0-32914700-1387902105_thumb.j

 

post-40862-0-88404800-1387902109_thumb.j

 

post-40862-0-76983000-1387902117_thumb.j

 

post-40862-0-83690700-1387902131_thumb.j

 

post-40862-0-51618200-1387902163_thumb.j

 

post-40862-0-01648800-1387902170_thumb.j

 

post-40862-0-62377400-1387902173_thumb.j

 

post-40862-0-02129600-1387902177_thumb.j

 

post-40862-0-66468900-1387902183_thumb.j

 

post-40862-0-45723200-1387902220_thumb.j

 

post-40862-0-22410300-1387902254_thumb.j

 

post-40862-0-22410300-1387902254_thumb.j

 

post-40862-0-82301500-1387902263_thumb.j

 

post-40862-0-56100500-1387902271_thumb.j

 

post-40862-0-11781900-1387902293_thumb.j

 

post-40862-0-28882100-1387902303_thumb.j

 

post-40862-0-03871600-1387902310_thumb.j

 

 

Sa mergi pe frig, prin ceata, pe un drum pietruit paralel cu o cale ferata... calarind un M72 cu atas vopsit militar cu sunetul sau inconfundabil este pur si simplu o intoarcere in timp. 


Pe zapada langa Lacul Mogosoaia:

 

post-40862-0-03011100-1387904748_thumb.j

 

post-40862-0-43324500-1387904752_thumb.j

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

AI HEV NIU DESCTOP!!

 

Man,incredibile pozele astea,mai ales trecute in alb negru.

 

multumim! da mai povesteste-ne,mai detaliaza,nu ne tine in suspans..

 

felicitari! 

 

beer.gif

 

Mai am mici chestii, le voi detalia dar deocamdata mai trebuie si ceva odihna. Am muncit mult anul acesta, si la munca si la mobra dar macar am avut rezultate bune in ambele domenii.

 

Sarbatori fericite tuturor!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Modalitatea ideala de a regla cursa schimbatorului de viteze, se face o piesa care copiaza cotele capacului dreapta de la cutia de viteze. Capacul dreapta este si suportul axului de schimbator de viteze pe care se afla si harta si poti vedea cursa schimbatorului. Astfel poti regla cursa schimbatorului, pe partea stanga a cutiei de viteze se afla doua reglaje ale schimbatorului care limiteaza cursa si sus si jos.

 

post-40862-0-46455800-1388005286_thumb.j

 

Cursa schimbatorului se regleaza in felul urmator, la fiecare schimbare de treapta (1-2-3-4 sau 4-3-2-1) harta trebuie sa se opreasca cu degajarea fiecarei trepte direct pe bila (cea incercuita cu rosu in poza). In timp ce se fac schimbarile de trepte trebuie invartit si de cutie, altfel schimbarile se fac greu sau deloc. 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am facut si cricul, l-am curatat si l-am vopsit dar inca nu i-am luat arcul. Am tot amanat sa cumpar arc pana am ramas fara arc, deocamdata ii pun un arc care-si face treaba dar voi lua si un arc dedicat. Piciorul cu care apesi cricul este facut de mine, cel original era rupt si lipsa. 

 

post-40862-0-83933600-1388251964_thumb.j

 

post-40862-0-00952200-1388251968_thumb.j

 

Am facut si fisa neagra prin izolare cu varnes termocontractant de culoare neagra:

 

post-40862-0-84916200-1388252047_thumb.j

 

PS: Pentru cei interesati vand fisa Bosch la metru: http://www.pro-bike.ro/forums/topic/109678-vand-fisa-bosch-la-metru/

 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Tin sa mentionez ceva, multi traiesc cu impresia ca M72 (aici intra in discutie chiar si M61) este o motocicleta care se descurca bine prin coclauri, ca doar au facut rasboiu'  boxerele astea si le bagau nemtii/rusii prin toate noroaiele. Ce nu inteleg ei este ca erau nevoiti sa le bage prin aceste noroaie dar M72 nu se descurca bine pe coclauri. Eu nu am testat-o pe coclauri dar nici nu e nevoie, suspensia spate are cursa scurta si este destul de rigida, furca fata lucreaza binisor dar cursa ei este relativ scurta si e un pic rigida. Astfel, in scurtele mele plimbari pe drumuri laturalnice am mai dat si de macadam cu denivelari unde s-au vazut imediat limitele motocicletei. Este o motocicleta foarte placuta la mers dar este pentru drumuri bune, asfaltate.

 

Cine vrea un boxer cu atas pe care sa-l bage pe coclauri sa-si ia K750, Nipru, Ural M63 sau M67. Acestea au suspensii care permit sa le calariti pe coclauri, furca fata are cursa mai lunga si e mai moale iar pe spate au bascula. Ca sa nu mai zic ca garda la sol este mult mai mare.

 

La multi ani!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

La Multi Ani!

 

.. unde mai pui ca k -750 - ul e mult mai usor per ansamblu,mai elastic,si daca-i pui un leading link,cu care-i sade bine ( http://www.youtube.com/watch?v=rQyhmB-vGQI ) te-ai scosdesi m-ul pare mai brutal,k-ul e mai elastic ca si constructie,facand fata mai bine terenurilor denivelate in ciuda loock-ului sau mai cuminte oleaca..

mi-ar place si un k 750,ce-i drept.. (nipra 650 arata ok cu rezervor de ural 650,dealtfel - si viceversa fiind valabila)

 

..dar si m-ul are farmecul lui  :photo: 

 

in alta ordine de idei,

daca tot ne impartasesti din parerile tale,poti sa ne spui ceva si despre frane?

cuplu - fata de 650 ( :spiteful: ),ciclistica-manevrabilitate,greutate.. 

 

:beer: 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

..dar si m-ul are farmecul lui   :photo: 

 

 

La multi ani!

 

Da, M72-ul are farmecul lui, este o mobra frumoasa care te va incanta intotdeauna. Incerc doar sa fiu obiectiv pt ca cei ce ar dori un M72 sa o faca in cunostinta de cauza.

in alta ordine de idei,

daca tot ne impartasesti din parerile tale,poti sa ne spui ceva si despre frane?

cuplu - fata de 650 ( :spiteful: ),ciclistica-manevrabilitate,greutate.. 

 

:beer: 

 

Frane bunicele dar inca nu s-au "asezat" ca sa pot spune cat de bine franeaza. Oricum, solo franeaza destul de bine iar ca ciclistica pot sa spun ca se conduce destul de usor, este destul de agila solo daca tinem cont de anii ei.

 

Astazi m-am plimbat un pic cu ea solo:

 

post-40862-0-08866500-1388691184_thumb.j

 

post-40862-0-64902700-1388691189_thumb.j

 

post-40862-0-31013100-1388691196_thumb.j

 

post-40862-0-19433100-1388691198_thumb.j

 

post-40862-0-93647600-1388691203_thumb.j

 

post-40862-0-93873600-1388691217_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Pantalon far, pe mobra am un pantalon de far pe partea stanga care este K750 si este un pic mai lung. Intre timp am facut rost de pantalon de M72 si l-am vopsit:

 

post-40862-0-49217300-1388743721_thumb.j

 

Il voi monta zilele acestea, e ceva de munca caci trebuie sa demontez furca.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa fac gratarul de lemn al atasului, originalul arata cam asa:

 

post-40862-0-01415800-1388912336_thumb.j

 

Eu nu am decat primul element al gratarului pe care l-am curatat de vopseaua neagra cu o masina de slefuit si i-am dat cu bait:

 

post-40862-0-92105400-1388912416_thumb.j

 

post-40862-0-81281100-1388912431_thumb.j

 

Pentru restul elementelor am cumparat lemn de la Brico pe care l-am dat cu bait si urmeaza sa-l tai la dimensiune si sa  modelez unde este cazul. Urmeaza sa mai iau niste platbanda pt a face cadrul gratarului:

 

post-40862-0-29070000-1388912623_thumb.j

 

 

Dupa aceea am inceput sa probez prinderea si functionalitatea comutatorului de faza lunga. Faza lunga la M72 se schimba prin cablu iar comutatorul se afla in far. Comutatorul are trei conectori si nu intelegeam de ce dar la un moment dat m-am prins, prin acest comutator este alimentata faza scurta iar cand treci pe faza lunga taie curentul de pe faza scurta chiar daca aceasta este cuplata din cheie (faza scurta la M72 se actioneaza din cheie, intr-o parte este pozitia iar in cealalta este faza scurta). Cand opresti faza lunga farul revine singur la faza scurta.

 

post-40862-0-10872400-1388913161_thumb.j

 

Comutatorul functioneaza, mai trebuie doar sa fac cablul pe masura, in imagine e doar de proba.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Nu am mai postat nimic nou deoarece am avut niste probleme tehnice la care am avut ceva treaba. Astfel rodajul motorului s-a dovedit a fi anevoios deoarece am lasat prea mica toleranta dintre pistoane si cilindri. Am facut pistoanele cu o toleranta de 0,04 pt ca pistoanele desi erau noi erau oxidate la suprafata ceea ce mai insemna inca 0,01, deci o toleranta toatala de 0,05 asa cum a facut un prieten la mobra lui (Ural 650) tot cu pistoane de Slatina si i-a mers foarte bine. La mine in schimb se supraincalzea si avea tendinta de blocare in doar doi kilometri de mers sau 10 minute de functionare pe loc.

 

Asa ca i-am dat jos cilindrii si le-am marit toleranta la 0,08 iar acum pe loc nu mai are tendinta de blocare iar in mers incepe sa dea semne dupa 5-6 km si dupa ce am mers astazi cu ea 40 de km deja a inceput sa se mareasca distanta la care incepe sa dea semne de blocare. Este foarte important ca atunci cand motorul da semne de blocare sa apesi ambreiajul si sa opresti motorul. Unii le forteaza ca "sa-si dea drumul" si atunci fac motoarele praf (segmenti sparti, canale de segmenti sparti, fuste de piston zgariate, cilindri zgariati, batai de motor, samd).

 

Cu aceasta ocazie am rezolvat si o alta problema, camasile de M72 si K750 au sub talerul pe care sta arcul supapei o garnitura pentru a etansa niste orificii care comunica cu exteriorul cilindrului. Mie imi pierdea ulei pe la aceste garnituri (nu mult dar destul ca sa murdareasca cilindrii pe primele trei aripioare de racire) si am facut niste saibe de 4mm grosime pe care le-am etansat cu silicon iar acum nu mai pierde gram de ulei pe acolo, este uscat. Talerul se pastreaza si se pune peste aceste saibe.

 

Mai jos imaginea cu orificiul care comunica cu exteriorul cilindrului:

 

post-40862-0-26066600-1389549135_thumb.j

 

Saibele respective (4mm grosime) facute la strungar:

 

post-40862-0-68101000-1389549189_thumb.j

 

Saibe montate:

 

post-40862-0-95544600-1389549239_thumb.j

 

 

In timp ce rodam motorul pe linia de centura a maretei noastre capitale europene m-am intalnit si cu alti iubitori de mobre vechi cu care am mai schimbat o vorba:

 

post-40862-0-98776700-1389549458_thumb.j

 

Dupa care am incheiat sesiunea cu un cappuccino la o benzinarie aproape de casa:

 

post-40862-0-89341700-1389549569_thumb.j

 

 

Unde am inceput sa fac gratarul atasului la care nu am mai avut timp sa lucrez, i-am facut benzile de prindere ale elementelor si am facut si elementele gratarului. Arata cam asa dar inca nu am fixat elementele, am constatat cu stupoare ca nu mai am holzsuruburi:

 

post-40862-0-59817700-1389549733_thumb.j

 

Sper sa rezolv saptamana aceasta si cu cartea de identitate, ceea ce presupune o vizita la RAR si cateva sute de lei costuri.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am uitat sa va spun ca dupa plimbare am constatat o pierdere de ulei la grup desi simeringul montat era nou. Astazi l-am desfacut si am descoperit ca avea niste deformari, daca nu l-as fi montat eu as fi jurat ca a fost montat gresit... 

 

post-40862-0-02139100-1389648698_thumb.j

 

Am montat astazi un alt simering nou la care am remarcat faptul ca este mai bine finisat si ca este mai moale, poate ca si asta a fost o problema. Dupa asta m-am plimbat cu ea 20 de kilometri pentru a mai roda motorul si am vazut ca nu a mai pierdut ulei. Intentionez ca maine seara sa mai fac 20 de kilometri si daca nici maine nu mai pierde ulei la grup o sa incep sa ma duc cu ea la munca, 40 de kilometri dus-intors.

 

Luminile parcului Mogosoaia:

 

post-40862-0-49490900-1389648960_thumb.j

 

 

Am cumparat o husa de atas de la Gaspar dar nu prea imi place cum arata, cea veche (si originala) este mult mai buna. Dar si la 50 de lei husa nu te poti astepta la mare lucru... cred ca o voi folosi ca sablon pt a face una mai zdravana iar cea originala cred ca o voi pastra.

 

post-40862-0-90564200-1389649115_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Imi dau seama acum ca nu am descris mai deloc sistemul de aprindere, originalul are un distribuitor (delco) si o bobina de inductie similare cu cele de la motoarele auto clasice care aveau carburator, delco cu platina, condensator si bobina de inductie. Mai jos puteti vedea componentele originale:

 

Capac delco:

 

post-40862-0-74303800-1389726698_thumb.j

 

Rotor (popular lulea):

 

post-40862-0-91311300-1389726928_thumb.j

 

Distribuitorul (contine si condensatorul):

 

post-40862-0-76676200-1389726950_thumb.j

 

Bobina 6V:

 

post-40862-0-43568500-1389727200_thumb.j

 

Sistem aprindere:

 

post-40862-0-14448100-1389726998_thumb.j

 

Astfel, distribuitorul se afla montat pe capacul de distributie in timp ce bobina de inductie se afla montata pe partea dreapta a motorului, langa dinam:

 

post-40862-0-19853800-1389729383_thumb.j

 

Desi am elementele originale ale sistemului de aprindere am preferat sa montez o aprindere cu avans centrifugal preluata de la Ural-urile mai noi (Ural M72 are aprindere cu reglaj manual) care au distribuitor fara capac si rotor iar in loc de condensator am pus un modul Gotronic care lungeste viata platinei si nu permite "impuscarea" acesteia. Totodata modulul Gotronic nu este sensibil la distanta platinei, chiar daca ai deschidere mica sau mare tot da scanteie. Pentru un plus de eleganta am montat bobina pe capacul de distributie si sta ascunsa sub capacul de aluminiu al sistemului de aprindere:

 

post-40862-0-34764800-1389730000_thumb.j

 

Bobina din imagine nu este noua si am pus-o doar pentru pornirile initiale si mici plimbari, intentionez sa pun o bobina electronica dubla de Mercedes C180 pt ca este o bobina care rezista la temperatura si vibratii (este montata pe chiulasa). 

 

Am facut aceste modificari (oricand reversibile) pt ca sistemul de aprindere original este destul de pacatos din cauza calitatii pieselor iar aici ma refer la capacul distribuitorului si la rotor. Sistemul de aprindere facut de mine a fost deja testat ani de zile pe un Ural 650 al unui prieten si a mers fara probleme, de fapt functioneaza in continuare foarte bine. 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Gresoare noi de 6mm:

 

post-40862-0-14158700-1389766183_thumb.j

 

 

M72 are mai multe puncte de gresare: suspensia spate, axul camei de franare pe spate, axele seilor, rulmentii de la jug, axul schimbatorului de viteze, acceleratie, bara de torsiune atas.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×