Mergi la conţinut
  • 0
Autentifica-te  
kama3

schimbatul vitezelor

Întrebare

m-am apucat zilele trecute de scoala. dupa scoala sper sa-mi iau si un mototr.pt inceput m-am gandit la un ij sau un minsk.

am intrebat-o pe duduia de la scoala pe ce o sa fac scoala si mi-a spus ca o sa o fac pe o motoreta hidramata.

nu am mai mers niciodata pe un motor, o singura data am mers pe un piagio ciao.

daca o sa fac scoala pe o hidramata probabil ca tot n-o sa stiu cum se schimba vitezele.

as vrea sa stiu cum se schimba acestea la o comunista. presupun ca e tot principiul de la masina calci ambreiajul( in cazul motoarelor manual) si bagi in viteza.

as vrea sa-mi explice cineva pas cu pas cum e procedeul.

multumesc si sper ca nu e o intrebare stupida.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

20 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

nu stiu ce-i asa de ras, dar ma simt dator cu o explicatie:

asa mi-a spus tanti de la scoala de soferi: "o sa faci scoala pe o motoreta hidramata" nu am vazut-o inca asa ca nu stiu despre ce e vorba. probabil ca e vorba de un first bike.

am mai spus ca nu ma pricep la motoare.la masini da la motoare nu.

daca ma poate ajuta cineva si fara sa faca misto, bine.daca nu o sa caut pe alte forumuri un raspuns.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Here's the lay down:

1. Probabil ca vei lucra cu o comunista cu 4 viteze. vitezele le schimbi in general cu schimbatorul din stanga motocicletei in ordine verticala de jos in sus asa: I-a, PunctMort, a-II-a, a-III-a si a IV-a. Exista exceptii , adica motoare care au schimbator manual pe dreapta pt. a usura schimbarea (Simson, BMW, IJ 56 etc.), dar presupunand ca nu ai asa ceva: Pornesti motorul, tragi maneta de ambreiaj si calci in jos schimbatorul pt. a baga I-a. Dupa asta lasi usor ambreiajul si dai gaz gradual pt. a urni motorul din loc (chestia asta cere coordonare si din cauza emotiei si inexperientei probabil ca iti va muri motorul de cateva ori pana vei porni, asa ca nu te sperria). cand esti in miscare tragi ambreiajul si ridici schimbatorul in jus pt. a cupla a II-a, lasand din nou gradual ambreiajul si dand gaz (aici o sa intalnesti diferite variante de schimbare in sus: unii vor zice sa lasi ambreiajul dintr-o bucata, altii sa schimbi fara ambreiaj. Tu faci cum simti ca ii mai bine pt. tine si mai important pt. motor). la fel procedezi si cu vitezele 3 si 4.

Schimbarea in jos ii mai tricky: cand vrei sa opresti spre exemplu tragi ambreiajul si impingi schimbatorul in jos pana dai de punctul mort. Aici vine inca o intrebare fireasca: Cum stii care ii punctul mort si cum dai de el?!->Cel mai convenabil ii sa ai lumina de control pe care sa o folosesti la inceput sau maneta (cu asta schimbi fara probleme). Ideea ii ca vei fi emotionat la inceput si vei brisca probabil schimbatorul si vei intra intr-a I-a.

La schimbarea in PM ai 3 optiuni, care vin in ordinea asta:

1. Din vit. sup schimbi incet in jos pana ajungi intr-a II-a, de acolo usor impingi in jos schimbatorul ca sa simti cum incearca rotile dintate sa cupleze I-a. Ala ii PM, iinainte sa se cupleze I-a. Dupa aia eliberezi ambreiajul si ajungi la stop fara probleme cu ambreiajul liber.

2.Sa zicem ca esti mai emotiv si fortezi schimbatorul. Il apesi pana la fund, intr-a I-a si dupa aia usor il ridici in sus sa cuplezi PM. Daca il ridici prea tare cupleaza II.

Aceste doua manevre la poti face in miscare.

3. Cea mai nefavorabila: opresti cu ambreiajul tras si scormonesti prin cutie pana gasesti PM, incercand la fiecare schimbare sa vezi daca pleaca de pe loc.

Toate acestea pe moto p[ersonal, ca la scoala nu va invata nimic.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
dead man daca tot esti asa de inteligent de ce nu ii dai si explicatii baiatului ca sa radem stim cam toti nu?? te rugam explicane si noua poate radem impreuna

<{POST_SNAPBACK}>

CE SA-TZ EXPLIC!!! nu exista moto hidramata shi asta e( din cate shtiu eu)!!! ce e de explicat ????

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

BogdiV

Iti multumesc mult pentru informatii.Abia astept sa-mi iau permisul si apoi motor.

Pana atunci va doresc la toti asfalt uscat si drum bun.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
CE SA-TZ EXPLIC!!! nu exista moto hidramata shi asta e( din cate shtiu eu)!!! ce e de explicat ????

<{POST_SNAPBACK}>

Exista YK2....cutie automata cu 2 rapoarte, dar la 320 caluti nu prea este buna pentru scoala de soferi :D

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

@Bogdiv :

1. Ij 56 nu are schimbatorul pe drapta.

2. Simsonul are un fel de schimbator in drapta da e destul de jos pusa. Sa te vad eu cum schimbi la simson vitezele cu aia , si nici sa o pui pe liber in mers, ca asta ar insemna sa te apleci dupa ea si sa iei mana dupa acceleratie etc.. etc, ceea ce nu e prea recomandat .

3. Singurul care l-am vazut eu cu schimbator sus pe rezervor e un ij 49 ( si DKV evident .. de BMW nu prea cred da nu bag mana in foc )

PS scuze de offtopic

PPS. @kama3 sa ne spui si noua pe ce motor faci scoala ca sunt chiar curios ( motor hidramat i'll be damn )

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Cred ca motorul "hidramat" nu e altceva decat un motor normal cu relatiul foarte sus reglat la care instructorul nu permite ca vitezele sa fie schimbate.

Am vazut instructori care nu prea te lasa sa schimbi vitezele, regleaza relatiul foarte sus ca motocicleta sa poata sa mearga "singura" fara a mai actiona asupra acceleratiei.

Cine stie ce au mai inventat intre timp :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

misha, eu stiam ca IJ 56 are schimbator pe dreapta manual sub forma unei manete lungi si drepte cu o bilutza in cap (dar nu imi bag mana in foc). La Simsonul care l-am avut eu putea schimba lejer vitezele manual daca nu te lalaiai prea mult din mers, iar pe loc era o placere sa le schimbi cu cel manual (desi eu am avut scaun mai jos decat un simson normal).

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Cred ca motorul "hidramat" nu e altceva decat un motor normal cu relatiul foarte sus reglat la care instructorul nu permite ca vitezele sa fie schimbate.

Am vazut instructori care nu prea te lasa sa schimbi vitezele, regleaza relatiul foarte sus ca motocicleta sa poata sa mearga "singura" fara a mai actiona asupra acceleratiei.

Cine stie ce au mai inventat intre timp :)

<{POST_SNAPBACK}>

ala nu e hidramat!!!

marea majoritate a comunistelor de la shcoli au relantiul sus reglat ca sa nu tzi se opreasca motorul, mai ales in timpul examenului!!!!!!

:yahoo::yahoo::yahoo:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Eu am facut scoala la Tomina, pe Suzuki Volty. Si la examen i-a dat instructorul relantiul sus, sa nu moara. Faza e ca dupa ce s-a incalzit o lua asa de tare ca stateam cu piciorul pe frana...

Si cam toate motoarele de scoala aveau treaba asta facuta, plus o limitare a cursei acceleratiei, sa nu ne scape mana in ele.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

may da interesant topic am deschis...

tipa era bruneta(vopsita).

cand o sa incep traseul o sa va spun pe ce motor m-am urcat.

pana atunci asfalt uscat.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Poate o fi cu ambreiaj centrifugal ca la scutere aceasta 9 rasa de motor.

Ori aia e proasta shi nu m-ar mira,ori o sa faci scoala pe un scuter lucru care nu cred ca e permis de lege.

In rest o sa vezi tu care e treaba pana la urma cu motorul hudramat..

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

e un scuter first bike qin.... naiba sa-l ia ca nu stiu chineza. n-are ambreiaj si nici schimbator.tot ce tre sa fac e sa accelerez si sa franez.si instructorul zicea cae hidramat.daca stiti despre ce scuter e vorba poate stiti si despre ce e vorba.pe mine nu ma intereseaza.minsk-ul meu are si ambreiaj si 4 viteze.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

la minsk merge sa schimbi si cu ambreaj si fara , recomandat e sa schimbi cu ambreaj ca altfel se fut pinioanele din cutie , la mine sunt mancate si am si o problema , imi sare din a 2-a ... cazanul dreq :) , dar merge :D

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare

Autentifica-te  

  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×