Mergi la conţinut
green.kecske

Schimbul Antigelului Şi Recomandări

Recommended Posts

Trecând de la o motocicletă răcită pe aer/ulei la una răcită cu apă, te loveşti de întrebarea: "ce antigel să pun?"

 

post-41220-0-11976100-1388947708.jpg

 

În cartea de service, ca recomandare se spune să se pună "apă distilată şi antigel permanent cu etilenglicol cu chimicale inhibatoare de rugină pentru motoarele şi radiatoarele de aluminiu, culoare verde". Căutand pe net, se observă că unele persoane spun că se poate pune şi antigel de culoare roz/roşu, chiar dacă ai avut verde, ceea ce e greşit!

 

Am căutat să văd care e diferenţa între cele două. Majoritatea antigelurilor au ca bază etilenglicol, dar:

 

- Cel verde, de obicei, are aditivi anorganici ca agenţi anticorozivi, care îşi pierd propietăţile după aproximativ 2 ani sau 50.000 km

- Cel roz/roşu, de obicei, are adivi organici ca agenţi anticorozivi şi e mai durabil până pe la 5 ani sau 160.000 km.

 

Problema antigelului cu adivi organici (roz/roşu) este că atacă metalele roşii (de exemplu cupru, alamă) şi nu e recomandată folosirea lui.

 

Sfaturi practice:

 

- foloseşte întodeauna antigelul recomandat de producătorul motocicletei;

- nu pune niciodată antigel nediluat (etilenglicol în stare pură are temperatură de îngheţ în jur de -5 grade Celsius);

- întodeauna foloseşte pentru diluare apă distilată (apa normală conţine multe minerale care se depun);

- schimbă antigelul periodic;

- dacă vrei să treci de la un tip de antigel la altul, curăţă foarte bine sistemul de răcire.

 

Succes!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×