Mergi la conţinut

Recommended Posts

Avand in vedere ca am terminat Uralul M72 o sa incep restaurarea unui Ural M63 fabricat in 1969. Pentru ca finantele sunt cam subtiate in urma reconditionarii Uralului M72 am sa incep mai intai cu o constatare a motorului, sper ca o voi face in acest weekend.

 

Mobra nu a mai mers din 2009 (atunci i-a expirat si ITP) iar fostul proprietar a confirmat acest lucru. Am aflat intamplator ca acest Ural M63 a fost reparat ultima oara de Rabinu, un amic al meu. Cei care il cunosc stiu ca era un mecanic bun si din acest motiv sper sa gasesc motorul in stare buna, problema e ca nici nu stiu cati km a rulat de cand a fost reparat. Oricum, mobra va fi facuta bucati-bucatele pana la ultimul surub iar toata lucrarea va fi prezentata aici, estimez fro 300 de poze.

 

Dupa cum se vede in imagini multe chestii nu sunt originale: rezervor de M72 pe care probabil il voi pastra pt urmatorul proiect (o replica BMW R71 feldgrau), roata fata de Nipra, saua e facuta iar pe spate nu are sa deloc, farul probabil e de Ij, pantalonii de far sunt scurtati, cutia de viteze este de Ural mai nou (probabil M67), stopul pe spate e de altceva, lipseste manerul spate al aripii, carburatoarele sunt K68. Totusi, desi arata jalnic are niste elemente care reprezinta o baza buna de restaurare, unde mai pui ca are acte si numere noi (adica o cheltuiala in minus).

 

Mobra, probabil in zilele ei mai bunicele:

 

post-40862-0-67944600-1391714316_thumb.j

 

 

 

 


Si iat-o la momentul achizitiei in toata splendoarea ei:

 

post-40862-0-97348200-1391715067_thumb.j

 

post-40862-0-12549400-1391715072_thumb.j

 

post-40862-0-58992900-1391715077_thumb.j

 

post-40862-0-80877200-1391715090_thumb.j

 

post-40862-0-70864100-1391715094_thumb.j

 

post-40862-0-43422200-1391715099_thumb.j

 

 

Tobele sunt fenomenale  :thumbup: , au fost la un pas sa ajunga la fier vechi dar le-am donat cuiva.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am dat motorul si cutia jos de pe mobra si le-am demontat. Motorul l-am demontat doar cat sa-mi fac o idee despre el dar m-am bucurat sa constat ca este in stare foarte buna, ambielajul nu are gram de joc si pare nou (o sa iau legatura cu Rabinu sa-l intreb daca este nou) iar cilindrii si pistoanele sunt ca noi, asta arata ca motorul nu a fost rulat mai deloc dupa ce a fost reparat. Chiulasele se prezinta bine dar cand o sa desfac motorul bucati-bucatele o sa-mi fac o idee mai clara despre toate piesele motorului. Oricum, e clar in proportie de 99,99% ca la acest motor sunt scutit de cheltuieli importante.

 

Cutia de viteze se prezinta foarte bine dar are rupt arcul de revenire al pedalei de pornire, bine ca am vreo trei bucati. Cutia nu este de Ural M63 si o voi pune la vanzare dupa ce o repar.

 

post-40862-0-63722500-1391897275_thumb.j

 

post-40862-0-07557700-1391897279_thumb.j

 

post-40862-0-89517700-1391897319_thumb.j

 

post-40862-0-97812000-1391897348_thumb.j

 

post-40862-0-85657100-1391897361_thumb.j

 

post-40862-0-38509100-1391897373_thumb.j

 

post-40862-0-29837100-1391897387_thumb.j

 

post-40862-0-26184800-1391897443_thumb.j

 

post-40862-0-93363300-1391897458_thumb.j

 

post-40862-0-78858700-1391897558_thumb.j

 

post-40862-0-25774800-1391897567_thumb.j


Dupa ce voi "transfera" motorul la mine in garaj voi face o constatare amanuntita si voi reveni cu poze si informatii mai detaliate.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit am masurat cilindrii cu un comparator in mai multe puncte decalate, nu au deloc uzura, parca sa zic ca un cilindru ar fi dat o sutime uzura in zona de lucru a segmentilor dar este prea putin ca sa fie luata in considerare. Este de ajuns sa inclini un pic comparatorul ca sa-ti dea o astfel de abatere.

 

post-40862-0-66949400-1393363479_thumb.j

 

post-40862-0-39527700-1393363484_thumb.j

 

post-40862-0-23083100-1393363500_thumb.j

 

post-40862-0-47557700-1393363506_thumb.j

 

In schimb chiulasele au ghidurile foarte uzate si sparte, supapele si scaunele supapelor sunt bune, se vede ca scaunele au fost rectificate pt ca au suprafetele drepte si fara uzuri iar suprafata de contact este mare. Deci trebuie neaparat sa fac chiulasele si cred ca voi opta pentru supape de auto si ghiduri noi (tot ceva auto).

 

post-40862-0-43450900-1393363551_thumb.j

 

post-40862-0-24186200-1393363565_thumb.j

 

post-40862-0-65107500-1393363569_thumb.j

 

post-40862-0-59796900-1393363573_thumb.j

 

 

Trebuie sa mai umblu si pe la niste prezoane pt ca nu-mi place felul in care au fost facute, poate ca sunt destul de rezistente dar sunt foarte inestetice. Cred ca mobra asta a fost trasa pe dreapta din cauza problemelor cauzate de chiulase, aprindere si carburatie. Pe toate le-am gasit "praf si pulbere".

Mai am sa fac saptamana viitoare o constatare cu privire la distributie, ambielaj, pompa de ulei, ambreiaj. Deja voi comanda segmentii (Goetze), set de garnituri, rulmenti de ambielaj si axa cu came, simeringuri pt volanta si axa cu cama.Trebuie sa mai umblu si pe la niste prezoane pt ca nu-mi place felul in care au fost facute, poate ca sunt destul de rezistente dar sunt foarte inestetice. Cred ca mobra asta a fost trasa pe dreapta din cauza problemelor cauzate de chiulase, aprindere si carburatie. Pe toate le-am gasit "praf si pulbere".

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Intre timp se pare ca am rezolvat cu ghidurile de supape, voi pune ghiduri de Lada 1200 fabricate de AE, o firma occidentala care produce piese pentru motoare. Ramane de vazut cu supapele , sunt tentat de sa le schimb si pe acestea pt ca nu ma costa foarte mult. Ghidurile vechi par sa fi fost tot de Lada 1200 dar cred ca au fost ceva de cooperativa pt ca nu am vazut niciodata la vreo Lada ghiduri asa de uzate, plus ca nu-mi place cum arata materialul.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am continuat constatarea la motorul de M63 si am gasit ceva probleme, practic la acest motor am gasit in stare foarte buna doar setul motor si ambielajul, ceea ce nu-i rau avand in vedere costurile acestor piese. Am pus motorul pe banc, am incuiat usa ca sa nu am musafiri (de regula vecini care n-au treaba pe acasa) si m-am apucat de treaba:

 

post-40862-0-93114200-1394691285_thumb.j

 

 

Dupa cum se vede in imagini pacatoasele suruburi de la ambreiaj sunt blocate bine de tot cu chernere. Desi am inlaturat pe cat posibil chernerele suruburile nu s-au desfacut nici macar cu surubelnita de impact. Asa ca am sudat pe fiecare surub o platbanda pe care am folosit-o ca un brat de desfacut. Combinatia de brat lung si caldura rezultata din sudura a mers si astfel am desfacut toate suruburile.

 

post-40862-0-31909400-1394691308_thumb.j

 

 

Ca sa desfaci usor ultimele doua suruburi trebuie sa presezi discurile:

 

post-40862-0-38933800-1394691325_thumb.j

 

Pe discuri am descoperit ulei ce pare a fi de transmisie:

 

post-40862-0-72343700-1394691349_thumb.j

 

Volantul motor pare nou desi are cateva urme de lovituri, cota simeringului este neatinsa iar bolturile din volanta nu au pic de uzura.

 

post-40862-0-58568200-1394691380_thumb.j

 

Fiind singur ca sa desfac volantul a trebuit sa fixez motorul in presa hidraulica ca sa pot desface surubul ce fixeaza volantul:

 

post-40862-0-62505900-1394691405_thumb.j

 

Dupa care am depresat volantul cu o presa:

 

post-40862-0-88525700-1394691433_thumb.j

 

post-40862-0-23084000-1394691443_thumb.j

 

Vad ca am uitat sa fac poze placilor dintre discurile de ambreiaj, sunt in stare buna dar au gaurile ovalizate si ma gandeam sa le schimb din acest motiv dar mi-a venit o idee salvatoare. Voi duce discurile la un strungar sa-mi dea alte gauri la cota si voi pastra aceste placi. Discurile de ambreiaj sunt uzate si va trebuie sa schimb ferodourile, oricum erau copromise din cauza uleiului care a ajuns pe ele.


Pinioanele de distributie sunt practic noi, se vede ca au fost schimbate recent:

 

post-40862-0-29408500-1394691771_thumb.j

 

post-40862-0-16849900-1394691776_thumb.j

 

post-40862-0-53978200-1394691781_thumb.j

 

post-40862-0-66822500-1394691786_thumb.j

 

 

In schimb axul cu came si tachetii sunt "praf tandari", asa uzuri nu am mai vazut de multi ani la un motor. Bine ca am si ax cu came si tacheti de la un motor pe care il am de la Mos Petrica:

 

post-40862-0-84994700-1394691818_thumb.j

 

post-40862-0-91424100-1394691825_thumb.j

 

post-40862-0-71506900-1394691832_thumb.j

 

 

 

 


Suprize am avut si la tavile de centrifugare ale ambielajului, candva tava de centrifugare din fata a atins in carter si s-a subtiat pana s-a desprins o bucatica din ea, voi pune alte tavi de centrifugare. Ambielajul pare nou dupa culoarea materialului si nici nu are urme de depresare, nu are pic de joc iar rulmentii nu sunt uzati dar pe acestia ii voi schimba pt ca nu sunt scumpi si e pacat sa nu bag rulmenti noi daca tot am desfacut motorul.

 

post-40862-0-02853900-1394691889_thumb.j

 

post-40862-0-08519800-1394691893_thumb.j

 

post-40862-0-01747200-1394691897_thumb.j

 

post-40862-0-98138900-1394691913_thumb.j

 

 

Motorul era destul de curat, nu am gasit decat mici depuneri in baia de ulei:

 

post-40862-0-43835400-1394691942_thumb.j

 

post-40862-0-39351800-1394691948_thumb.j

 

post-40862-0-70160400-1394691970_thumb.j

 

 

Pompa de ulei avea sita montata:

 

post-40862-0-50590000-1394691994_thumb.j

 

 

M-am inselat, facusem poza placilor de ambreiaj. In imagine se vede cum gaurile sunt ovalizate, material slabut sau plecari in forta:

 

post-40862-0-13957100-1394692022_thumb.j

 

Dupa care am facut un efort si am spalat piesele:

 

post-40862-0-48540600-1394692044_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In piesele de la Mos Petrica am gasit tacheti in stare foarte buna:

 

post-40862-0-58008600-1397851207_thumb.j

 

post-40862-0-79091100-1397851213_thumb.j

 

Am rezolvat si cu tavile de centrifugare a uleiului, sunt niste tavi provenite de la un ambielaj care a mers doar cateva sute de kilometri:

 

post-40862-0-06397200-1397851276_thumb.j

 

Si am intrat si in posesia unei sei noi-noute:

 

post-40862-0-10697200-1397851334_thumb.j

 

post-40862-0-80037400-1397851337_thumb.j

 

Releu de incarcare PP302 6V, cica ar fi bun, daca nu e il transform in releu electronic tot pe 6V:

 

post-40862-0-48912100-1397851366_thumb.j

 

 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am montat tavile de centrifugare pe ambielaj, am pus suruburi noi, Loctite si chernere:

 

post-40862-0-27157900-1397887157_thumb.j

 

post-40862-0-68060400-1397887165_thumb.j

 

Nu am putut sa montez ambielajul in carter pentru ca trebuie sa schimb lagarul pinionului care antreneaza pompa de ulei deoarece este sparta, probabil ca la altii ar mai fi mers. In imagine spartura este incercuita cu rosu, trebuie sa duc carterul la strungar ca sa-mi faca alta bucsa:

 

post-40862-0-58228200-1397887200_thumb.j

 

Am ridicat si tachetii de la rectificat, nu erau uzati dar aveau niste urme de lucru pe care am dorit sa le inlatur:

 

post-40862-0-33481700-1397887303_thumb.j

 


Pana rezolv cu bucsa din carter pt pinionul pompei de ulei am luat si cutia de viteze de Ural M63 pe care o aveam de la Mos Petrica. Va trebui sa o demontez pt a-i face o constatare, la prima vedere cutia este in stare buna, schimba perfect treptele si se invarte fara uruit sau alte zgomote suspecte.

 

post-40862-0-21222200-1397888263_thumb.j

 

post-40862-0-31026900-1397888266_thumb.j

 

Am scos din carter bucsa pinionului care actioneaza pompa de ulei iar banuielile mele au fost confirmate, bucsa din fonta avea fisuri care la prima vedere pareau doar de suprafata dar cand am scos-o s-a spart in zona fisurilor:

 

post-40862-0-75235200-1397888455_thumb.j

 

post-40862-0-22844100-1397888466_thumb.j

 


Am dus carterul si bucsa veche la strungar, va fi gata saptamana viitoare. Intre timp am luat simeringul pentru volanta marca Corteco:

 

post-40862-0-62593400-1397888519_thumb.j

 

Chiar daca inca sunt in faza in care adun piese preconizez ca dupa Paste voi incepe lucrul la M63.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am luat de la ivan pedala niste comenzi noi, manetele le voi da la slefuit:

 

post-40862-0-72130700-1398782817_thumb.j

 

Am gasit si un ochelar de far cu cozoroc, specific Uralului M63:

 

post-40862-0-72130700-1398782817_thumb.j

 

post-40862-0-16334100-1398782906_thumb.j

 

post-40862-0-72280300-1398782909_thumb.j

 

post-40862-0-05120400-1398782914_thumb.j

 

Elementul de far il voi schimba cu altul sau as putea sa cromez oglinda.

 

Am luat de la strungar bucsa pentru pinionul ce actioneaza pompa de ulei, bucsa am facut-o in doua cote la exterior pentru a fi sigur ca nu exista riscul ca bucsa sa "plece" de la locul ei pt ca in partea de jos nu are nici o cota de oprire. Astfel, cota mai mica intra presata in carter iar cota mai mare actioneaza ca un opritor in cazul in care bucsa ar avea vreodata tendinta sa se miste.
 
In mod normal nu ar fi avut nevoie de aceasta prelucrare pt ca daca se da cota corecta de strangere a materialului nu trebuie sa ai probleme. Ideea e ca motorul de Ural nu are bec de presiune de ulei si daca apare vreo problema nu o poti sesiza decat dupa ce strici motorul si astfel m-am asigurat:
 
post-40862-0-23717400-1398783099_thumb.j
 
post-40862-0-01213100-1398783103_thumb.j
 
Acelasi strungar mi-a facut si un sdv (popular panson) pentru a presa bucsa fara sa o deformez:
 
post-40862-0-15889200-1398783187_thumb.j
 
post-40862-0-97031800-1398783193_thumb.j
 

Totodata am rezolvat la strungar placile de ambreiaj, gaurile de fixare erau ovalizate dar in zona de frictiune placile erau ca noi. Asa ca strungarul mi-a dat alte gauri la placi la cota cu bolturile volantei. Operatia de centrare a gaurilor se face la divizor pt ca gaurile sa fie centrate corect si astfel sa nu apara vibratii. In prima poza se vede gaura noua iar in a doua poza se vede clar ovalitatea gaurilor vechi:

 

post-40862-0-37983900-1398783283_thumb.j

 

post-40862-0-38561500-1398783288_thumb.j

 

Placile refacute:

 

post-40862-0-88915700-1398783316_thumb.j

 

post-40862-0-62225600-1398783331_thumb.j

 

post-40862-0-63905300-1398783340_thumb.j

 

Mi-au venit de la Gaspar niste piese noi, printre ele se afla si doua discuri de ambreiaj.

 

 


Am montat bucsa pinionului de la pompa de ulei, strangerea a fost buna iar cota superioara a fost exact ce trebuie:

 

post-40862-0-43336400-1398783760_thumb.j

 

 

Dupa care am facut filetele pentru palierul din fata al ambielajului. Carterele de Ural au filete de 6mm iar acestea erau uzate, chiar stricate:

 

post-40862-0-47417100-1398783871_thumb.j

 

 

Asa ca am majorat filetele la 7mm, pt aceasta operatie am folosit trei tarozi de 7mm (1, 2 si 3):

 

post-40862-0-74727000-1398784009_thumb.j

 

post-40862-0-93933300-1398784333_thumb.j

 

Si rezultatul, 4 gauri cu filete de 7mm impecabile:

 

post-40862-0-25797500-1398784410_thumb.j

 

post-40862-0-67933800-1398784413_thumb.j

 

Dupa cum se vede in prima poza una din gauri are 4 chernere, scopul lor a fost de a "repara" filetul de 6mm prin tasarea materialului.

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Dupa aceaste operatii am spalat din nou carterul, in primul rand pt a inlatura impuritatile si in al doilea rand pentru ca am primit de la un prieten o solutie de spalat motoare care este net superioara benzinei sau motorinei si a curata carterul si la interior si la exterior absolut impecabil, aproape zici ca e sablat:

 

post-40862-0-96993900-1398800582_thumb.j

 

Dupa care am montat ambielajul:

 

post-40862-0-64378400-1398800617_thumb.j

 

post-40862-0-46982400-1398800637_thumb.j

 

post-40862-0-23991700-1398800648_thumb.j

 

La suruburi dau cu Loctite:

 

post-40862-0-43038100-1398800672_thumb.j

 

post-40862-0-77726000-1398800691_thumb.j

 

post-40862-0-40544200-1398800707_thumb.j

 

Piese distributie: ax cu came, pinioane:

 

post-40862-0-19343900-1398800731_thumb.j

 

Montarea la presa a rulmentului nou pt axul cu came:

 

post-40862-0-58046000-1398800765_thumb.j

 

Si pinionul axului cu came montat, pinionul a fost montat la "cald".

 

post-40862-0-65251500-1398800795_thumb.j

 

 

Piesele de la Gaspar:

 

post-40862-0-84967000-1398800856_thumb.j

 

 

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Cum se numeste solutia aia minune de curatat? Pare ca face treaba foarte buna.

Solutia este de la www.mafra.ro si acesta cred ca este produsul: http://www.mafra.ro/lichid-profesional-pentru-dezincrustarea-motoarelor-auto-in-bai-de-spalare-la-rece-disincromotor-lichid-profesional-pentru-dezincrustarea-motoarelor-auto-in-bai-de-spalare-la-rece-p-198.html , costa cca 300 lei un bidon de 5L sau 10L, nu mai stiu exact.

Problema e ca nu se vinde catre persoane fizice, cel putin asa cred. Eu o sa iau legatura cu ei sa vad daca pot sa cumpar direct, daca nu voi incerca sa iau prin intermediere.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ax cu came montat:

 

post-40862-0-19517400-1398926898_thumb.j

 

Tachetii:

 

post-40862-0-64879500-1398926927_thumb.j

 

post-40862-0-65936300-1398926938_thumb.j

 

Sarma de siguranta pt suruburilepalierului spate:

 

post-40862-0-00455800-1398926984_thumb.j

 

Pentru montarea capacului de la pinionul pt pompa de ulei am optat pentru etansarea cu oring in loc de garnitura clasica, astfel capacul coboara mai jos in carter si am mai eliminat din uzura capacului (caoacul are si rol de opritor). Asa ca am umblat in cutia de Jack Daniels:

 

post-40862-0-64759700-1398927026_thumb.j

 

Si am gasit oring-ul potrivit:

 

post-40862-0-94887800-1398927045_thumb.j

 

Dupa care am montat capacul:

 

post-40862-0-69872900-1398927068_thumb.j

 

 

Dupa care am trecut la capacul de distributie, cel care era montat pe motor era uzat in zona epuratorului:

 

post-40862-0-99552900-1398927105_thumb.j

 

Si am cautat altul printre fiarele mele, din fericire am si gasit:

 

post-40862-0-15025800-1398927146_thumb.j

 

post-40862-0-49325100-1398927162_thumb.j

 

Pentru a inlatura vopseaua neagra a trebuit sa cumpar niste Decanol.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am inceput sa lucrez la cilindri, mai intai i-am spalat pentru ca aveau un pic de murdarie pe ei. O sa fac o mica paranteza aici, chiar astazi cautam niste informatii si am gasit intr-un manual niste indicatii cum ca tot motorul trebuie curatat periodic la exterior pentru a asigura o buna racire a motorului (valabil pt toate boxerele rusesti).

 

post-40862-0-11038000-1399406028_thumb.j

 

post-40862-0-04639500-1399406038_thumb.j

 

Dupa care am planat cilindrul (de fapt o finisare):

 

post-40862-0-85056200-1399406064_thumb.j

 

Si vopsire cu vopsea termica:

 

post-40862-0-98779400-1399406088_thumb.j

 

 

Am lasat cilindrii la uscat si m-am apucat de montat altele.

Pompa de ulei, se vede ca a fost candva planata iar pinioanele nu au joc:

 

post-40862-0-10160900-1399406171_thumb.j

 

 

Am curatat si sita pompei de ulei si apoi le-am montat:

 

post-40862-0-66988200-1399406192_thumb.j

 

Am curatat de vopsea capacul de distributie si l-am spalat:

 

post-40862-0-77412800-1399406249_thumb.j

 

post-40862-0-97872000-1399406259_thumb.j

 

I-am pus si distribuitorul epuratorului dupa care l-am montat:

 

post-40862-0-84096700-1399406342_thumb.j

 

post-40862-0-86878500-1399406370_thumb.j

 

La garnitura capacului de distributie se taie surplusul care este pentru capac de distributie de Ural M67 cu filtru de ulei:

 

post-40862-0-01355000-1399406398_thumb.j

 

Dupa care am montat pistonul, segmentii, si cilindrul stanga:

 

post-40862-0-55763200-1399406526_thumb.j

 

post-40862-0-75073000-1399406541_thumb.j

 

O adevarata "placere" sa montezi cilindrul, trebuie sa tii cilindrul cu pistonul bagat, impins boltul, pusa siguranta boltului, potrivite tevile tijelor de culbutori in garnituri si sa bagi si al 4-lea segment. Operatie aproape imposibila daca esti singur.

 

Volantul montat:

 

post-40862-0-37786500-1399406613_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am montat simeringul axei cu came:

 

post-40862-0-56083600-1400057665_thumb.j

 

post-40862-0-73092500-1400057669_thumb.j

 

post-40862-0-51106900-1400057694_thumb.j

 

Ambreiajul cu discurile noi, la ambreiaj a trebuit sa schimb placa de presiune pe care apasa tija. Cand m-am gandit la solutia de a recupera placile de presiune nu am luat in calcul ca placa pe care apasa arcurile direct nu se poate aseza decat in sase pozitii. Asa ca am cautat o placa bune printre fiarele mele si am schimbat-o, placa intermediara cu noile gauri am pastrat-o:

 

post-40862-0-64919100-1400057845_thumb.j

 

post-40862-0-56625900-1400057852_thumb.j

 

post-40862-0-55410600-1400057858_thumb.j

 

post-40862-0-97281000-1400129889_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Dupa care am montat si cilindrul dreapta:

 

post-40862-0-80868200-1400129927_thumb.j

 

post-40862-0-51835800-1400129946_thumb.j

 

post-40862-0-06260800-1400129996_thumb.j

 

post-40862-0-34139600-1400130019_thumb.j

 

Am incheiat cu partea de carter si cilindri si am inceput lucrul la chiulase. Am schimbat trei ghiduri de supape iar la al 4-lea am avut surpriza sa constat ca a fost introdus un ghid mai mare in diametru iar ghidul nou nu se mai potrivea, intra ghidul in chiulasa ca bip in baba, ca sa-l citez pe Glisici. Ghidurile au fost bagate la cald. Pentru al 4-lea ghid de supapa trebuie sa ajung la strungar ca sa vada daca trebuie refacuta cota si sa-mi faca un ghid de supapa.

 

post-40862-0-75794300-1400130057_thumb.j

 

post-40862-0-78447200-1400130084_thumb.j

 

post-40862-0-44001000-1400130110_thumb.j

 

 

post-40862-0-68802600-1400130166_thumb.j

 

post-40862-0-78710700-1400130223_thumb.j

 

O curatare preliminara a chiulaselor, trebuie sa fac un prezon pe care se prinde capacul tachetilor la una dintre chiulase:

 

post-40862-0-76158000-1400130244_thumb.j

 

post-40862-0-66009900-1400130260_thumb.j

 

Acum vad ca am uitat sa mentionez ca atunci cand am desfacut motorul pt constatare am gasit segmentii de ungere fara arcuri in ei. Cine o mai fi umblat prin motorul asta nu stiu, caci Rabinu nu ar fi facut asa ceva...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am luat supape noi de motor auto pt a face supape, asa ca trebuie sa ajung la strungar pt ca au coada mai lunga si vreau sa le fac canal de siguranta pentru sigurantele originale. Am luat supape auto pt ca nu vreau sa bag piese de cooperativa.

 

post-40862-0-11590700-1400352574_thumb.j

 

Supapele din stanga sunt de evacuare (Mitsubishi) iar cele din dreapta sunt de admisie (Fiat).

 

post-40862-0-77505600-1400352662_thumb.j

 

post-40862-0-34032800-1400352697_thumb.j

 

 

 

Astazi am ridicat chiulasele de la atelierul de strungarie, mi-au modificat supapele auto la cotele supapelor de Ural si mi-au rezolvat si al 4-lea ghid de supapa. Mai am sa iau prezonul pt capacul de tacheti.

 

post-40862-0-25467800-1400352763_thumb.j

 

post-40862-0-69607700-1400352769_thumb.j

 

post-40862-0-40023200-1400352784_thumb.j

 

post-40862-0-95485200-1400352818_thumb.j

 

post-40862-0-81229000-1400352831_thumb.j

 

post-40862-0-20020700-1400352858_thumb.j

 

post-40862-0-11978000-1400352930_thumb.j

 

post-40862-0-83184000-1400352951_thumb.j

 

post-40862-0-56120000-1400352972_thumb.j

 

post-40862-0-47880400-1400352979_thumb.j


Prezonul pt unul dinre capacele de culbutori:

 

post-40862-0-45374300-1400353045_thumb.j

 

 

Cotele sunt urmatoarele:

-filet 10x1,5mm in lungime de 15mm

-cota de 8mm in lungime de 50mm din care 25mm cu pas de 8x1mm.

Astfel se elimina melteneala cu prezon de 8mm blocat in chiulasa cu doua piulite de 8mm stranse in contra, recent am intalnit si la altii solutia asta care ar trebui sa fie doar una de moment, nu permanenta:

 

post-40862-0-74333500-1400353110_thumb.j

 

 

 

Am reusit sa sablez chiulasele si capacele de culbutori. Operatia a fost facuta la http://www.sablez.ro , singurul atelier de sablare din Sector 1 dupa stiinta mea.

Mai intai capacele nesablate:

 

post-40862-0-10102600-1400353263_thumb.j

 

post-40862-0-16170200-1400353278_thumb.j

 

post-40862-0-09204600-1400353289_thumb.j

 

post-40862-0-11299000-1400353307_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Astazi am inceput treaba cu un filet in chiulasa pt prezonul care prinde capacul culbutorilor:

 

post-40862-0-30243900-1400396876_thumb.j

 

post-40862-0-81038100-1400396858_thumb.j

 

 

Montarea supapelor:

 

post-40862-0-26440900-1400396911_thumb.j

 

post-40862-0-46136900-1400396940_thumb.j

 

post-40862-0-39281600-1400396960_thumb.j

 

post-40862-0-90233800-1400396974_thumb.j

 

 

Am continuat cu verificare si curatarea rampelor de culbutori care erau aproape infundate. Rampa are un canal prin care patrunde uleiul si unge culbutorul. In timp se produc niste depuneri cauzate de calitatea slaba a uleiului folosit sau faptul ca nu este schimbat la timp. Pentru a curata canalul a trebuit sa folosesc un burghiu de 4mm. Totusi rampele sunt in stare foarte buna iar culbutorii nu sunt uzati:

 

post-40862-0-64451200-1400397006_thumb.j

 

post-40862-0-54531800-1400397021_thumb.j

 

post-40862-0-39113500-1400397043_thumb.j

 

post-40862-0-20506000-1400397055_thumb.j

 

Piulitele pentru reglajul culbutorilor erau deformate si le-am schimbat cu unele noi:

 

post-40862-0-24691600-1400397077_thumb.j


Montarea chiulaselor:

 

post-40862-0-08406100-1400397165_thumb.j

 

post-40862-0-28776700-1400397166_thumb.j

 

post-40862-0-35403400-1400397167_thumb.j

 

post-40862-0-48450200-1400397168_thumb.j

 

post-40862-0-62880900-1400397169_thumb.j

 

Garnituri capac culbutori:

 

post-40862-0-23638000-1400397210_thumb.j

 

post-40862-0-47570700-1400397245_thumb.j

 

 

Et voila!

 

post-40862-0-43622000-1400397288_thumb.j

 

post-40862-0-56272100-1400397289_thumb.j

 

post-40862-0-27961600-1400397299_thumb.j

 

post-40862-0-36651900-1400397300_thumb.j

 

post-40862-0-33349700-1400397302_thumb.j

 

post-40862-0-97237200-1400397303_thumb.j

 

Motorul este gata, imi mai trebuie prezonul care tine capacul delcoului, sa montez dinamul si sa sablez capacul de la aprindere pt ca am uitat sa-l dau la sablat o data cu chiulasele.

 

Sunt necesare 160 de poze pt a repara un motor, asta daca excludem munca si banii cheltuiti.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Ieri am facut repede si o constatare la cutia de viteze, nu era nici o graba dar cutia de viteze imi lasase impresia ca este in stare buna si nu m-am inselat, este in stare perfecta. Pinioanele sunt toate impecabile, rulmentii nici macar nu ar trebui schimbati, furcile impecabile, harta asemeni, angrenajul de pornire este practic nou. Are doar putina uzura la nuturi unde lucreaza discurile de ambreiaj iar pinionul vitezometrului de pe flansa de cardan este distrus, cel mai probabil pinionul mic s-a blocat de la rugina iar cand mobra a fost miscata a sficuit filetul. Carcasa a fost gaurita de un baiat destept ca sa raceasca ambreiajul dar idiotul nu s-a gandit ca astfel motorul va trage aer nefiltrat, va trebui sa acopar acea gaura.

 

post-40862-0-70339800-1401046045_thumb.j

 

post-40862-0-09575300-1401046051_thumb.j

 

post-40862-0-70527400-1401046056_thumb.j

 

post-40862-0-48074500-1401046075_thumb.j

 

post-40862-0-99310300-1401046088_thumb.j

 

post-40862-0-56074400-1401046102_thumb.j

 

post-40862-0-07689800-1401046113_thumb.j

 

post-40862-0-40810000-1401046126_thumb.j

 

post-40862-0-70003600-1401046133_thumb.j

 

post-40862-0-13931300-1401046151_thumb.j

 

post-40862-0-14355100-1401046188_thumb.j

 

post-40862-0-38593800-1401046197_thumb.j

 

post-40862-0-82437400-1401046209_thumb.j

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Am luat de la sablat capacul de la aprindere si un tambur, dupa ce termin cutia de viteze voi incepe lucrul la cadru si la roti:

 

post-40862-0-82436300-1402432599_thumb.j

 

post-40862-0-55678700-1402432606_thumb.j

 

Tamburul provine de la roata care era pe atasul de Ural M72 si se afla in stare foarte buna, nu cred ca a franat vreodata:

 

post-40862-0-85754900-1402432635_thumb.j

 

post-40862-0-07969400-1402432640_thumb.j

 

 

Aprindere noua si bobina 6V noua:

 

post-40862-0-67661100-1402432683_thumb.j

 

post-40862-0-07450300-1402432695_thumb.j

 

post-40862-0-19910400-1402432710_thumb.j


Astazi am demontat o roata pentru a-i lua janta ca sa o dau la sablat pt ca vreau sa rezolv cat mai repede cu rotile. Dupa ce am dat cauciucul jos am constatat ca janta era de Ural M72 tip militar iar ambutisarile pe partea exterioara era umplute cu cositor:

 

post-40862-0-88491100-1402432900_thumb.j

 

post-40862-0-24791700-1402432917_thumb.j

 

Dupa ce am dat jos cositorul au aparut si ambutisarile:

 

post-40862-0-49906700-1402432936_thumb.j

 

Tamburul il voi da la sablat:

 

post-40862-0-75255600-1402432977_thumb.j

 

post-40862-0-78235300-1402432985_thumb.j

 


Am montat aprinderea pe motor:

 

post-40862-0-76813000-1402433084_thumb.j

 

post-40862-0-40487700-1402433101_thumb.j

 

post-40862-0-05483200-1402433120_thumb.j

 

Cu fisele si capacul aprinderii montat zici ca e o insecta:

 

post-40862-0-29598300-1402433147_thumb.j

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×