Mergi la conţinut
green.kecske

Cei Mai Perseverenţi Inamici Din Trafic

Recommended Posts

1. Este taximetristul. Scriu repede cine este, fiindcă îl identifici în fiecare zi, chiar dacă mergi cu motocicleta, scuterul sau bicicleta, chiar dacă circuli cu maşina.

 

post-41220-0-69364600-1394370950_thumb.j

 

Taximetristul este cel mai versat în trafic. Ştie drumurile, ştie scurtăturile, se grăbeşte mai mereu, frânează cât se poate de rar şi merge cât se poate de repede. El nu circulă pe o bandă anume, ci se strecoară în permanenţă; acum e aici, două secunde mai târziu e pe partea cealaltă. E în priză permanent. Se uită şi pe trotuar şi pe şosea. Mai mult pe trotuar, când e liber. Taximetristul e un băiat bun în esenţă atunci când eşti pasager în taxi. Vorbeşte cu tine pentru antrenament sau de plictiseală, emite păreri competente, extrase în bună măsură de la clienţi, a văzut o mulţime de oameni şi o mulţime de vehicule.

 

E în elementul lui pe şosea şi din vârful degetelor de la mâini şi picioare mai articulează din când în când, sictirit, câte o eschivă, mai evită câte un mic acrosaj. El e băiatul bun, care nu se supără dacă virezi dreapta fără să semnalizezi, fiindcă el nu prea semnalizează în general. La câţi kilometri merge pe zi, i s-ar strica pârghia de la semnalizator şi poate i s-ar toci degetul. GPL-ul e mai ieftin, dar el trebuie să meargă ieftin, de aceea, cum ziceam, ciupeşte mai degrabă frâna: la o trecere de pietoni, trece elegant pe lângă pietoni - nu-i calcă, la o bretea cu cedează trecerea accelerează suveran, chiar dacă îi ia faţa celui ce tocmai vine şi se înscrie pe banda cea mai îndepărtată - sa frâneze fraierul care are prioritate!

 

Taximetristul este băiatul care te poate băga în mormânt însă. Poţi conduce un alt vehicul şi să nu fi fost suficient de prevăzător sau poţi să fii clientul condus cu măiestrie către moarte. Aceşti indivizi sunt inconştienţi, în general şi se mişcă în trafic precum în propria lor bucătărie. Dacă mai sparg câte o farfurie sau câte un cap, pentru ei e tot una. Pentru noi, sunt promotorii haosului în Bucureşti, inclusiv prin numărul lor. Nu fi fericit că te duce repede la destinaţie (când eşti client)! Pentru motociclişti sunt un pericol natural. Tratament: ia-ţi un jeep solid cu tablă multă!

 

2. Şoferul de provincie medie. Să luăm Ploieşti şi Târgovişte. Sunt oraşe în România unde drumurile sunt într-o stare deplorabilă.

 

post-41220-0-46131000-1394370952_thumb.j

 

Gropi, praf, aglomeraţie (fiindcă oraşele sunt prea mici deja pentru numărul de maşini), drumuri nemarcate, cetăţeni care traversează strada pe oriunde, absolut pe oriunde, fiindcă străzile sunt mai puţin late şi se circulă cu viteze mai mici. Dacă te duci în Târgovişte sau Botoşani şi mergi într-un continuu zig-zag ca să scapi de gropi, normal că nu prea mai păstrezi banda de mers, pe care de multe ori nu o mai identifici fiindcă s-a şters sau nu s-a mai marcat drumul.

 

Te şi gândeşti că târgoviştenii au devenit fâşneţi în trafic, ba pe stânga, ba pe dreapta. Semnalizare? Nu, că în Târgovişte nu mai semnalizezi. Pe de altă parte, când prind un drum bun şi asfaltat ca în Bucureşti, se şi cred pe DN şi ii dau cu 90-100 km/h. Aşa le vine lor, e ca o evadare.

 

Un mic secret: în provincie, poliţiştii aplică diferit legea. Unii stau ascunşi la trecerile de pietoni să te prindă că nu ai lăsat o furnică să traverseze, alţii te mustră din priviri dacă treci pe roşu sau te salută, că te ştiu ca fiind mare în sat. Aşa se face că pentru provincia mică şi medie, culoarea roşie e doar un pic obligatorie. Cine trece cel mai des pe roşu în Bucureşti? Golanul şmecher de Bucureşti, inclusiv cei cu numere de Bulgaria, şi provincialii imuni de mai sus, la care îi mai adăugăm şi pe constănţeni.

 

Provincialii sunt foarte periculoşi pentru motociclişti. Nu-i suportă în propriul oraş, unde le pun numai beţe-n roate. În Bucureşti te pot trânti una-două din indolenţă.

 

Am constatat că în ultimii ani, în Bucureşti se circulă mult mai civilizat decât în multe oraşe de provincie, unde domneşte haosul trist al târguşorului ce ori stă să se prăpădească, ori vrea mai multe maşini decât îl lasă străzile.

 

Sursa articolului aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Si eu sunt "provincial" dar nu toti suntem la fel. E adevarat cand am fost in Bucuresti, ma claxonau cei din judetele limitrofe (IF,AG,etc) si nu bucurestenii. Dar sa imparti soferii in "provinciali" si bucuresteni mi se pare un pic prea generalizat. Provincia asta e de fapt restul tarii, nu uita.

 

In rest,in fiecare padure sunt uscaturi, si la noi, si la ei :)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca pilula numita "bun simt " ar trebui administrata si in Bucuresti si in provincie ... 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu ignoram soferii de pe microbuze: curierii, masina cu paine (lipie libaneza) sau cele de firma care lasa jumatate de cauciuc la semafor sa plece inaintea motociclistului si daca nu ii iese,... o ard in zig-zag pana la urmatorul semafor de sperie si,..taximetristii,... soferul de maxitaxi care are probabil cele mai bune frane dintre toate masinile din trafic si opreste ca mistretul instantaneu si oriunde pentru care oglinzile nu exista si care este cu un ochi la vesnicul numarat al bistarilor si doar cu un ochi la trafic.

Am o deosebita admiratie pentru soferii de pe autoutilitarele primariei Sectorului 2 care uda soselele zilnic exact in intervalul in care eu plec si ma intorc de la servici cu apa din Lacul Plumbuita (orele 06:30 am si 18:30 pm) si tin sa le multumesc pentru antrenamentul zilnic in urma caruia am devenit un experimentat conducator moto prin ploaie, asflatul umed fiind mediul natural in care ma desfasor.

Soferii de pe autobuze si trolee pentru care alveola este locul in care ar trebui sa astepte calatorii si in dreptul careia trebuie sa opreasca pe banda de mers...

Ar mai fi o categorie de soferi majoritatea conducand conserve cu numere de bulgaria sau mai vechi care fac un scop in viata sa plece inaintea ta de la semafor si care ca si in cazul soferilor de pe dube descris mai sus mananca soseaua indiferent de traiectoria masinii, a tipatului sfasietor al motoarelor morbide, a darei de fum gros care ramane in urma numai sa reuseasca cumva sa te ajunga din urma sau sa obtina orgasmica victorie de a te depasi cumva pana la urmatorul semafor,...

Eu va doresc sa nu ii intalniti in trafic pe niciunul dintre bizonii astia sa aveti asfaltul uscat si drumurile intinse in toate calatoriile voastre. Doamne Ajuta !

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine taximetristul este cel mai periculos. Garantat.

De altfel un taximetrist era sa ma omoare cand a intors brusc, peste banda dubla continua, cu 7 metri in fata mea. Bazin si picior rupte.

Au trecut 3,5 ani de atunci si actiunea impotriva lui nu s-a finalizat.

Ca o concluzie. Nu-i destul sa stai departe de ei, ca te gasesc pana la urma. :)

 

Asfalt uscat.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×