Mergi la conţinut
  • 0
spartacus

ambreiaj

Întrebare

25 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Personal folosesc schimbatul fara ambreiaj destul de rar si incerc pe cat posibil numai in viteze superioare si numai cand vreau sa cresc treapta de viteza.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

de foarte mult timp ma framanta si pe mine asta.se simte f belea fara ambreiaj dar asa am auzit si io ca nu e bine

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
de foarte mult timp ma framanta si pe mine asta.se simte f belea fara ambreiaj dar asa am auzit si io ca nu e bine

<{POST_SNAPBACK}>

Eu schimb si cu si fara ... nu e nici un bai. Numai sa stii cum sa schimbi. In sus nu sunt probleme daca stii sa schimbi. Ridici de levier si tai gazu scurt. Atunci intra. Dar sa fie in ture mari!!! > 5000

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

io cand le schimb fara,nainte sa bag in viteza dau de gaz scurt inapoi.am doua optiuni ori nuintra de loc daca nu i-am dat gazul inapoi ori intra perfect fara sa simt nimik

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

si chiar nu se gaseste unu mai mare si mai mers care sa ne zi noua la astia mai micii cum sta faza fara ambreiaj daca e bine sau nu?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

si nu ma multumesc cu un raspuns de DA sau NU. Sunt curios si pe justificarea tehnica a raspunsului.

Tre sa stiti ca atunci cand zic "schimbare de viteze fara ambreiaj" ma gandesc la o schimbare fina , fara socuri , fara "carrr" uiri, deci una reusita; asta versus schimbare cu ambreiaj. - Pentru ca stie toata lumea ca daca, caraie si nu intra bine sau se simt socuri ( adica schimbarea celor care nu prea au experienta in a schimba fara) mai bine e cu ambreiaj..........

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Poti sa schimbi fara ambreiaj mult si bine ca nu se strica nimic daca faci asta corect! Echiar indicat sa inveti pentru ca nu stii cind ai nevoie. Se poate merge fara in principiu cu orice chiar si cu masina...Sint doua metode pe care le-am depistat singur din experienta: 1) daca ai turometru (e mai simplu)exista o turatie specifica pentru fiecare motor (ex 2000 rot\min) in care se schimba fara probleme,princilalul este sa intre usor fara sa simti aproape,Atentie!-cind actionezi schimbatoru sa fie gazu taiat! 2) metoda "dupa ureche" cind cunosti bine fieru si simti turatia cind intra 3) metoda "sport" (nu o recomand decit daca stapinesti bine primele doua) accelerezi tare o lasi sa urce in turatie si apoi fulgerator tai gazu complet,schimbi apoi infigi iar mina in gaz.Ideea e sa faci foarte repede miscarea,sa corelezi foarte bine mina cu piciorul.N-ar trebuii sa-ti ia totul decit 1 sec.

Important este ca in momentul in care actionezi schimbatorul sa fie acceleratia complet inchisa!

Recomand prima varianta-cauta turatia la care se scimba fara probleme!

BAFTA!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Eu folosesc varianta fara ambreiaj de mult timp, dar numai atunci cand cresc in viteza !!! Totul e sa inveti momentul in care trebuie sa lasi gazul si sa tragi schimbatorul, nu dureaza mai mult de 1 sec !!! Cum a zis si Baiazid e mai bine sa fii in ture mai mari, dar asta consta in cat de bine iti cunosti motoreta !!! Asta nu dauneaza cu nimik la motor sau cutie daca o faci cum trebuie !!! Nu este greu ci doar trebuie putin exersat, mai mult de 2-3 zile nu necesita invatarea acestei metode !!! Bafta si numai bine !!!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

mi-a zis si mie cineva ca "e mai bine fara ambreaj". acum nu stiu cat de mult se pricepe omu, sau poate ca doar v-a citit pe voi. Insa, eu zic ca ambreajul isi are rostul. Intr-adevar, la vitezane e misto cand te dai la linuta sa schimbi fara ambreaj. se aude frumos, accelerezi mult mai rpd, dar daca o faci des... in tip se simte. ash vrea sa va explic cat mai corect de ce sau ce anume se strica insa nu stiu cum.

imp. este ca in trafic ambreajul te salveaza mai bine decat frana. mai ales la cele cu frane raceing. si in viraje ... daca intru cu viteza prea mare o tin din ambreaj.. pt ca se stie ce se intampla la frane.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
mi-a zis si mie cineva ca "e mai bine fara ambreaj". acum nu stiu cat de mult se pricepe omu, sau poate ca doar v-a citit pe voi. Insa, eu zic ca ambreajul isi are rostul. Intr-adevar, la vitezane e misto cand te dai la linuta sa schimbi fara ambreaj. se aude frumos, accelerezi mult mai rpd, dar daca o faci des... in tip se simte. ash vrea sa va explic cat mai corect de ce sau ce anume se strica insa nu stiu cum.

imp. este ca in trafic ambreajul te salveaza mai bine decat frana. mai ales la cele cu frane raceing. si in viraje ... daca intru cu viteza prea mare o tin din ambreaj.. pt ca se stie ce se intampla la frane.

Te ajut eu,se pot -indoi furcile,sau rupe

-strica sincroanele

-dantura pinioanelor

"... daca intru cu viteza prea mare o tin din ambreaj.. pt ca se stie ce se intampla la frane. " Asta nu inteleg cum vine o tin din ambreiaj,adica tragi ambreiajul si nu pui frina? Pai se duce de nebuna! In mod normal daca intrii intr-o curba e de ajuns sa iei gazul,frinezi cu motorul,dupa care spre iesire accelerezi.Nu recomand(parerea mea)sa frinezi cu ambreiajul tras,asta imprima un oarecare dezechilibru motoretei si multe sanse sa o tavalesti+eficacitate redusa a frinarii!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

sunt sigur ca se gandea la frana de motot... adica o tine din frana de motor, lasand ambreiajul... cred

apropo, eu credeam ca nu exista sincroane in cutia motocicletelor, astea exista la masini. Asa mi-a zis cineva, nu m-am uitat...

Iar restul intr-adevar se strica daca gresesti schimbarea si se aud tot felul de zgomote...eu insa vorbeam initial de o schimbare fina, fara nici un soc sau zgomot....

De cand am inceput topicul, a trecut mai mult de un an si eu tot fara ambreiaj schimb in sus, iar in jos mi-am dat seama ca mult mai rapid e cu ambreiaj si mult mai eficient. Si tre sa va spun ca nu s-a intamplat nimic cu motocicletele si am condus mai multe tipuri: dr big (la care si in jos merge mai bine), VFR si cb500 si BMW k100 lt, (care le avem in familie). Nu se simte nici o diferenta la cutie si cu VFR ul am facut chiar multi Km.

Asta mi-e concluzia : dupa ce te inveti , in sus fara si in jos cu ambreiaj cu motorul turat la rotatie suficienta cat sa nu se simta socul de frana de motor, astfel eviti alunecarea necontrolata a rotii din spate.

Dar normal ca fiecare o face dupa cum crede de cuviinta. In orice caz intr-o zi o sa desfac eu o cutie si atunci o sa stiu mai multe :D

salutare!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
sunt sigur ca se gandea la frana de motot... adica o tine din frana de motor, lasand ambreiajul... cred

apropo, eu credeam ca nu exista sincroane in cutia motocicletelor, astea exista la masini. Asa mi-a zis cineva, nu m-am uitat...

Iar restul intr-adevar se strica daca gresesti schimbarea si se aud tot felul de zgomote...eu insa vorbeam initial de o schimbare fina, fara nici un soc sau zgomot....

De cand am inceput topicul, a trecut mai mult de un an si eu tot fara ambreiaj schimb in sus, iar in jos mi-am dat seama ca mult mai rapid e cu ambreiaj si mult mai eficient. Si tre sa va spun ca nu s-a intamplat nimic cu motocicletele si am condus mai multe tipuri: dr big (la care si in jos merge mai bine), VFR si cb500 si BMW k100 lt, (care le avem in familie). Nu se simte nici o diferenta la cutie si cu VFR ul am facut chiar multi Km.

Asta mi-e concluzia : dupa ce te inveti , in sus fara si in jos cu ambreiaj cu motorul turat la rotatie suficienta cat sa nu se simta socul de frana de motor, astfel eviti alunecarea necontrolata a rotii din spate.

Dar normal ca fiecare o face dupa cum crede de cuviinta. In orice caz intr-o zi o sa desfac eu o cutie si atunci o sa stiu mai multe :D

salutare!

Am vorbit la modul general,intradevar la moto nu sint sincroane.Eu schimb si la masina fara ambreaj,nu mereu,dar asa ca sa nu uit cum se face...Cind mi s-a rupt cablul de ambreaj mi-a prins tare bine.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
mi-a zis si mie cineva ca "e mai bine fara ambreaj". acum nu stiu cat de mult se pricepe omu, sau poate ca doar v-a citit pe voi. Insa, eu zic ca ambreajul isi are rostul. Intr-adevar, la vitezane e misto cand te dai la linuta sa schimbi fara ambreaj. se aude frumos, accelerezi mult mai rpd, dar daca o faci des... in tip se simte. ash vrea sa va explic cat mai corect de ce sau ce anume se strica insa nu stiu cum.

imp. este ca in trafic ambreajul te salveaza mai bine decat frana. mai ales la cele cu frane raceing. si in viraje ... daca intru cu viteza prea mare o tin din ambreaj.. pt ca se stie ce se intampla la frane.

Daca ai tras ambreiajul intr-o curba luata tare, esti pe jos instant.

Nu ai ce cauta debraiat in curba. :rtfm:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

io pe tot ce am condus in ritm lejer(mobra, dt, etz) am schimbat cu ambreiaj, mai putini la porniri in tromba... ca menajeaza cutia(foarte pe bune). in schimb la karturi schimbam numa fara(ambreiaju i o maneta la volan, numa la pornire te folosesti de el)... asta pt. ca conteaza rezultatele mai mult ca si motoarele...

da nu chimbati fara ambreiaj, ca o sa va para rau candva. numa daca va stiti motoarele ca ochii din cap si stiti exact la ce turatie i place...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Buna seara tuturor.

In primul rand vreu sa mentionez ca nu sunt un motociclist cu zeci de ani de experienta si nu vreau sa fac pe desteptul, sunt doar un prost care de cand sa urcat prima data pe o vitezana nu mai poate fara !!!! :punk:

Sunt multe lucruri pe care nu le pot pune inca in aplicatie, dar citesc foarte mult, si ascult intotdeauna parerile celor cu mai multa experienta - deci stiu multa teorie !!! :chair:

Ce voi spune acum functioneaza perfect la vitezane (!!!!) si nu are nici un efect daunator asupra cutiei de viteze.

Schimbatorul de viteza a unei motociclete este un schimbator secvential, deci nu are nici un fel de sincron ce sa se strice.

Din cauza asta la schimbare de viteza face un zgomot enervant, dar util pt ca stii ca a intrat in viteza !!!

Asa fac vitezanele de ani '90, chiar si cele mai noi modele scot zgomotul asta.

Daca nu caraie mai mult de 0.2 sec e totul ok !!

Ambreajul este numai pt pornire si pt circulatia din oras, unde cateodata tre sa mergi cu 5-10 km/h.

Pe drum lung si la viteze mai mari nu mai are nici un rost sa folosesti ambreajul. (ca sa nu vorbesc de un concurs de acceleratie)

Schimbarea vitezei in sus este foarte simpla, tre sa ai o turatie peste 5000 (cu cat mai mare, cu atit mai usor intra in viteza), cu piciorul tragi in sus schimabatorul usor, cat timp tii acceleratia oricum nu te lasa sa schimbi viteza (!!!!!!), in clipa in care inchizi acceleratia pt o sec intra usor (nici sunetul nu se aude) in viteza dorita.

Asa nu ai nici o sansa sa schimbi din greseala doua viteze dintr-o miscare, ce este periculos mai ales la schimbatul in jos.

:scooter:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

cam asa ceva, am incercat si eu....dar la mine (cbr 600 f) daca nu e trecuta de 7000 nu prea vrea....mai ales din 2 in 3...e mai greu....am vazut eu ca schimba perfect - nu se aude, nu se simte - cam intre 8 si 9000....

bafta

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
folositi sau nu?

e mult mai fain fara :D

Dar mai nou orietenii spun ca nu-i biine la cutie.

Amu sunt nedumerit ...tare :unknw:

Vad aici mai multe pareri si variante... in principiu, schimbul se poate face si unii il fac la o anumita turatie sau taie mai intai gazul. Practic, acest schimb se realizeaza cand tensiunea dintre trenul mobil si cel fix sunt minime, adica au aproximativ aceiasi turatie si si le mentin din inertie, lucru ce depinde de indemnarea fiecaruia. Personal, daca asi vedea un prieten ca face lucrul asta, asi fi ultimul care i-ar cumpara motorul in cazul in care l-ar vinde. De ce? Pentru ca rotile dintate ale trenurilor mobile si fixe, pentru a rezista frecarilor puternice, sunt tratate special, un fel de cimentare. Aceste suprafete sunt extrem de dure dar si casante. Procedeul fara ambreiaj duce la ciobirea celor doua trenuri si la distrugerea sincroanelor. Veti observa, dupa o anumita perioada ca veti selecta greu treptele, nu din prima sau ca veti selecta destul de greu punctul neutru; in momentul cautarii, treceti cand in treapta a I-a fie a doua. Tot in timp se va auzi si un huruit in cutia de viteze care e departe de placutul sunet al motorului... Cu cutia de viteze cuplata, motorul oprit, incercati sa impingeti inainte si inapoi motorul. Daca faceti o cursa destul de lunga ( cativa centimetri) iar lantul este bine intins, si se aud zgomote in interiorul cutiei inseamna ca uzura este destul de mare...

de curiozitate, cei care folosesc metoda si mai dau si gres din cand in cand, va spun eu, de multe ori pentru ca uzarea sincroanelor si zgomotol produs de motor va face sa nu auziti " suferintele" cutiei de viteze, uitati-va la schimbarea uleiului si la busonul baii de ulei. E magnetic si aduna toata pilitura de fier din motor. Luati intre degete aceasta pilitura si veti observa si returi suparator de mari. Un dinte de roata dintata ciobit, va va uza si ceilalti dinti de pe roata dinta pe care calca, va produce joc, o anumita toleranta intre rotile dintate si pasul trenurilor fiind diferit apare uzura in lant.

Deci, daca tin un motor o perioada de timp si pe urma il vand unei persoane care nu stie daca e bine cu ambreiaj sau fara, atunci, ca sa-mi demonstrez maiestria schimb doar din pedala si acceleratie.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
Vad aici mai multe pareri si variante... in principiu, schimbul se poate face si unii il fac la o anumita turatie sau taie mai intai gazul. Practic, acest schimb se realizeaza cand tensiunea dintre trenul mobil si cel fix sunt minime, adica au aproximativ aceiasi turatie si si le mentin din inertie, lucru ce depinde de indemnarea fiecaruia. Personal, daca asi vedea un prieten ca face lucrul asta, asi fi ultimul care i-ar cumpara motorul in cazul in care l-ar vinde. De ce? Pentru ca rotile dintate ale trenurilor mobile si fixe, pentru a rezista frecarilor puternice, sunt tratate special, un fel de cimentare. Aceste suprafete sunt extrem de dure dar si casante. Procedeul fara ambreiaj duce la ciobirea celor doua trenuri si la distrugerea sincroanelor. Veti observa, dupa o anumita perioada ca veti selecta greu treptele, nu din prima sau ca veti selecta destul de greu punctul neutru; in momentul cautarii, treceti cand in treapta a I-a fie a doua. Tot in timp se va auzi si un huruit in cutia de viteze care e departe de placutul sunet al motorului... Cu cutia de viteze cuplata, motorul oprit, incercati sa impingeti inainte si inapoi motorul. Daca faceti o cursa destul de lunga ( cativa centimetri) iar lantul este bine intins, si se aud zgomote in interiorul cutiei inseamna ca uzura este destul de mare...

de curiozitate, cei care folosesc metoda si mai dau si gres din cand in cand, va spun eu, de multe ori pentru ca uzarea sincroanelor si zgomotol produs de motor va face sa nu auziti " suferintele" cutiei de viteze, uitati-va la schimbarea uleiului si la busonul baii de ulei. E magnetic si aduna toata pilitura de fier din motor. Luati intre degete aceasta pilitura si veti observa si returi suparator de mari. Un dinte de roata dintata ciobit, va va uza si ceilalti dinti de pe roata dinta pe care calca, va produce joc, o anumita toleranta intre rotile dintate si pasul trenurilor fiind diferit apare uzura in lant.

Deci, daca tin un motor o perioada de timp si pe urma il vand unei persoane care nu stie daca e bine cu ambreiaj sau fara, atunci, ca sa-mi demonstrez maiestria schimb doar din pedala si acceleratie.

Nu stiam ca si motocicletele au sincroane...

Eu intre timp m-am convins ca unele, ex monocilindricii, la anumite turatii permit si in sus si in jos schimbatul fara. Iar altele numai in sus... asta zic, fara probleme si caraituri. Ca daca vreau, pot sa schimb intotdeauna cu oricare metoda, dar atunci pierd din timpull de demaraj sau decelerare...si poate mai si stric ceva...

in fine. Nu sunt convins, chiar daca explicatia ta, parea destul de stiintifica. Cred ca in cazul masinilor s-ar preta ceea ce ai scris.

Insa, s-ar putea sa ai dreptate, caz in care inseamna ca toate motoarele pe care le-am avut (destule...) au cutia stirbita de mine si tre sa le zic cumparatorilor sa aiba grija mare...:)

Buna seara tuturor.

In primul rand vreu sa mentionez ca nu sunt un motociclist cu zeci de ani de experienta si nu vreau sa fac pe desteptul, sunt doar un prost care de cand sa urcat prima data pe o vitezana nu mai poate fara !!!! :punk:

Sunt multe lucruri pe care nu le pot pune inca in aplicatie, dar citesc foarte mult, si ascult intotdeauna parerile celor cu mai multa experienta - deci stiu multa teorie !!! :chair:

Ce voi spune acum functioneaza perfect la vitezane (!!!!) si nu are nici un efect daunator asupra cutiei de viteze.

Schimbatorul de viteza a unei motociclete este un schimbator secvential, deci nu are nici un fel de sincron ce sa se strice.

Din cauza asta la schimbare de viteza face un zgomot enervant, dar util pt ca stii ca a intrat in viteza !!!

Asa fac vitezanele de ani '90, chiar si cele mai noi modele scot zgomotul asta.

Daca nu caraie mai mult de 0.2 sec e totul ok !!

Ambreajul este numai pt pornire si pt circulatia din oras, unde cateodata tre sa mergi cu 5-10 km/h.

Pe drum lung si la viteze mai mari nu mai are nici un rost sa folosesti ambreajul. (ca sa nu vorbesc de un concurs de acceleratie)

Schimbarea vitezei in sus este foarte simpla, tre sa ai o turatie peste 5000 (cu cat mai mare, cu atit mai usor intra in viteza), cu piciorul tragi in sus schimabatorul usor, cat timp tii acceleratia oricum nu te lasa sa schimbi viteza (!!!!!!), in clipa in care inchizi acceleratia pt o sec intra usor (nici sunetul nu se aude) in viteza dorita.

Asa nu ai nici o sansa sa schimbi din greseala doua viteze dintr-o miscare, ce este periculos mai ales la schimbatul in jos.

:scooter:

acum am vazut postul .... interesant ce zici

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Schimbarea vitezei in sus este foarte simpla, tre sa ai o turatie peste 5000 (cu cat mai mare, cu atit mai usor intra in viteza), cu piciorul tragi in sus schimabatorul usor, cat timp tii acceleratia oricum nu te lasa sa schimbi viteza (!!!!!!), in clipa in care inchizi acceleratia pt o sec intra usor (nici sunetul nu se aude) in viteza dorita.

Asa nu ai nici o sansa sa schimbi din greseala doua viteze dintr-o miscare, ce este periculos mai ales la schimbatul in jos.

descriere foarte exacta...asa schimb si eu cand intru in mod vitezan :cool: (sunt din Tg.Secuiesc)

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

PROBLEMA GRAVA CE PROVAVADUITI VOI AICI,PT CE CREZI CA ESTE AMBREIAJUL SA FIE LEST PT STABILITATE? NU DISTRUGI NUMAI CUTIA CITOT ANSAMBLUL INCLUSIV TRANS FINALA II GRABESTI UZURA IN TURE SAU NU CONTEAZA MAI PUTIN

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×