Mergi la conţinut
green.kecske

Verificarea Motocicletei Înainte De Cumpărare

Recommended Posts

Ne dorim o motocicletă, de preferat una nouă, de cele mai multe ori imposibil de obţinut, facem sacrificii, economii, împrumuturi prin bănci, facem zilnic un obicei în a ne arunca ochii pe multe pagini de Internet, mergem prin târguri, vedem tot felul de samsari, rar oameni cinstiţi, o grămadă  de dealeri, dar de cele mai multe ori trebuie să facem un pas şi să alegem.  
    
Din cauza condiţiei sociale, financiar vorbind, majoritatea oamenilor aleg ca prima  motocicletă să fie second hand, visând la una nouă, mai mult decât atât, această variantă pentru români nefiind deloc rea, este pur şi simplu varianta care te va face să economiseşti o grămadă de bani şi să îţi satisfaci pe moment o dorinţa mai veche sau un mod de a câştiga experienţă.  
 
Ofertele sunt diverse, tentațiile sunt multiple. Important este să știm cu adevărat ce ne dorim de la un motor. E ca la calculatoare sau la femei, în funcție de destinație îți iei calculator sau femeie: pentru jocuri sau pentru gătit, pentru lucrul la serviciu, sau pentru îndelungi plimbări prin parcuri, pentru Internet sau pentru a îmbătrâni împreună și a vă aminti cât de frumoasă a fost viața voastră împreună.
 
La fel și la motoare: pentru drumuri lungi, pentru ieșirile în aer liber orbecăind pe coclauri, pentru cursele pe pistă, pentru naveta la serviciu sau pentru a presta anumite servicii sau pur și simplu pentru a arăta găștii ce tare suntem pe două roți așa cum nimeni nu mai e!
 
De aceea, putem găsi pe net o multitudine de mărci, diferite modele cu design-uri dintre cele pentru toate gusturile și pentru toate buzunarele, unele mai cunoscute, altele cărora le auzim numele doar pentru prima oară.
 
Dacă ești începător, sigur nu ai experiența de care dispune un "veteran" al motociclismului. Ar fi ideal dacă ai cere ajutorul unui astfel de "veteran" să te însoțească atunci când ești hotărât  să faci prima achiziție.
 
Pentru cei care sunt la început, iată câteva lucruri importante în alegerea motocicletei:
 
1. Foarte importantă este condiția fizică, înaintea celei financiare și o spun chiar dacă stârnesc nedumerirea pentru unii sau râsul pentru majoritatea, că nu e sufficient până la urmă să ai bani. Deci e bine să te uiți la propriul femur, și să îţi alegi mobra în funcție de statură și greutate.

 

post-41220-0-84972800-1396178456_thumb.j

 

2. Posibil ca un model anume să nu-ți placă la început, optic vorbind. Chiar dacă nu arată chiar așa cum îți dorești, odată urcat în șa s-ar putea să te simți atât de bine, încât modelul nu va mai conta așa de mult până la urmă, nici marca, și nici tipul nu mai contează, important este cum simți motocicleta în timp ce mergi, mai ales în oraș și la drum lung.

 

3. Este interesant de știut service-ul în care a fost reparată, pentru că nu cere nimeni super garanții la motor (pentru că nimeni nu-ți va da aceste garanții), dar nici să fi fost "cârpită" în fața blocului sau pe marginea trotuarului.

 

Spre exemplu, uite câteva reparaţii făcute de mântuială, care aproape că nici nu se văd dacă nu eşti atent:

 

post-41220-0-75734000-1396178693_thumb.j

 

post-41220-0-40909900-1396178695_thumb.j

 

post-41220-0-84354300-1396178695_thumb.j

 

4. Un alt factor foarte important, deși uneori greu de aflat, mai ales dacă ești începător, dar nu și pentru un meșter cu ochiul dezvoltat, este dacă motocicleta a fost implicată în vreun accident, dacă motocicleta a fost "trântită" de pe loc sau din mers. Sunt unele elemente care  pot trăda implicarea mobrei în vreun accident.

 
5. Verifică atent starea jantelor, urme de julituri, lovituri pe jante, cadrul de bord dacă este sudat (de obicei, după accident, propietarii nu schimbă cadrul de bord deoarece este destul de scump). Aruncați o privire la cadru, sub rulmenții de jug, discurile de frâna față.
 
6. Carenele sunt de o importanță majoră (mulți nu dau importanță): dacă sunt din fibră de sticlă ar mai trebui să negociezi destul de mult la preț, pentru că multe carene sunt din material plastic.
 
7. inspectează foarte amănunțit cadrul în față, sub șa și la șuruburile care prind motorul de cadru. Dacă observi urme de sudură, ar fi bine să te uiți la o altă motocicletă.
 
8. După o verificare optică, e bine să faci și o plimbare, ca pilot dacă se poate asta, sau ca pasager, ca să vezi comportamentul motocicletei la drum . Aici, bineînteles, dacă eştii începător nu îţi vei da seama dacă motocicleta se comportă corespunzator, de aceea, mai bine apelezi la cineva care are capacități mai bune decât tine: un prieten, o rudă sau pur și simplu un mecanic să te însoțească. Mulți mecanici te vor ajuta în cazul acesta fără recompense, deși nimeni nu mai face nimic gratis.
 
Motocicletele în 4 timpi nu trebuie să scoata fum vizibil pe toba de eșapament nici la rece și nici atunci cand motorul este cald. A nu se confunda aburul cu fumul abastru, care denotă că motorul are grave probleme de funcționare! Daca timpul este rece și umed este normal ca motorul la rece să scoată aburi pe evacuare.
 
Cele expuse aici sunt doar cateva informatii care este posibil să îţi fie utile. Înainte de achiziție e bine să fii informat cât de cât. Nu alege motocicleta tastând pe Google: "POZE MOTOARE", "Vând motocicletă tunată" sau "Vând motocicletă care necesită anumite reglaje" și în funcție de rezultate să alegi. P poți face, dar arunci cu banii pe fereastră pe un lucru nesigur. Multe din aceste anunțuri  sunt doar praf în ochii cumpărătorului, și e păcat de banii voștri.
 
Mult noroc și fii prudent: ca și cumpărător, dar şi ca utilizator al celor două roți!

 

Sursa articolului aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Foarte bune sfaturile insa am o remarca importanta care ma supara foarte mult:motocicleta e motocicleta iar mobra este o marca de motocicleta deci daca cineva cumpara o motocicleta nu i-si ia mobra...

Daca cineva spune despre Honda mea ca e o Mobra frumoasa, i-mi vine sa-l spanzur...

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

    Apreciez ca fiind utile sfaturile, imi plac in general articolele editate de voi, dar ati deschis un subiect care poate ar trebui dezvoltat- nu neaparat in profunzimea detaliilor tehnice.

Vreau sa fiu cat mai clar :  lansez o provocare tuturor celor care au bunavointa de-a impartasi cunostintele ( multe , putine  nu conteaza) despre " motociclete ", sa faca un minim de efort si sa completeze acest articol cu sfaturi, pareri, etc privind  detalii  care se pot oberva la cumpararea unei motociclete. De exemplu:

 - cititi cat mai multe despre tipul de motor pe care vreti sa-i achizitionati, puteti afla extrem de multe lucruri rasfoind forumurile dedicate

 - cuplarea in viteza 1, este de multe ori zgomotoasa, dar la multe dintre chopere este ceva obisnuit, deci nu trebuie intrat in panica, 

 - ciclistica se poate verifica intr-o oarecare masura astfel: la viteza mica se iau mainile de pe ghidon, moto trebuie sa-si pastreze directia inainte fara probleme. 

 - urme de scurgeri sub motor, pe telescoape.

 - hexagonul suruburilor nu mai este intact, este zdrentuit, lovit, ba mai mult este rotunjit de la folosirea unor chei uzate, meseriasi superficiali. 

 - aliniera rotilor - atat cat se poate vedea cu ochiul liber

 - starea lantului ( aspect ingrijit, uns, uzura) - felul cum este intretinut lantul spune foarte multe despre propietar.

 - atunci  cand iti vei cumpara motcicleta, obligatoriu sa ai un prieten bun langa tine, care se pricepe la motociclete, " aude si vede mai bine decat tine", fiindca tu esti vrajit de bestia din fata ta, nu vezi detalii, vezi doar in ansablu, ca orice indragostit de moto.

 

Tot ce am scris, sunt afirmatii de la "meseriasi"  chiar bine cotati, dar va rog sa ma corectati daca gresesc, scopul final este de-a ne ne ajuta.

 

 cu stima,

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×