Mergi la conţinut
green.kecske

Eco De La Nu-Chiar-Economic

Recommended Posts

ECO de la ECOlogic nu şi de la ECOnomic. Preţul mare al acumulatorilor face ca motocicletele electrice să rămână apanajul celor excentrici şi cu dare de mână.

 

post-41220-0-22523800-1399713248_thumb.j

 

Motocicletele electrice reprezintă vârful de lance al transportului ecologic. Cu excepţia bicicletei şi a mersului pe jos, nu există practic un mijloc de transport mai ecologic decât motocicletele electrice.

 

Din păcate, deşi costul de utilizare este derizoriu, preţul de achiziţie încă ridicat reprezintă o barieră peste care nu vor trece prea mulţi. Trebuie să fii un pic excentric pentru a da între 10.000 şi 15.000 de Euro (sau poate chiar mai mult) pe o motocicletă care îţi va oferi aceleaşi performaţe ca una pe benzină, care nu costă nici măcar pe jumătate. 

 

post-41220-0-00199500-1399713249_thumb.j

 

Dintre motocicletele existente pe piaţă, cea mai atractivă este Brammo Enertia, cu un preţ de 6.895 Euro, dar cu o autonomie nu mai mare de 68 km, deci utilă numai celor care mai mult decât până la serviciu şi înapoi nu vor merge. Cu 2.000 de Euro în plus, Enertia Plus aproape că dublează autonomia, până la 128 km, călcând în zona practică - a motocicletelor utilizabile în viaţa de zi cu zi.

 

Luând în calcul o utilizare intensivă, cu 12.000 km, vor trece vreo cinci ani până când costurile de exploatare aproape inexistente vor compensa diferenţa de preţ dintre o motocicletă pe benzină şi una dintre electricele "ieftine".

 

Iată un model de calcul, luând în considerare o Honda CBR250R, care în lisele dealerului apărea nu demult cu un preţ de 4.880 Euro, dar care poate fi găsită şi la 4.500 Euro, şi Brammo Enertia Plus. Motocicleta electrică americană are cel mai bun raport între performanţe şi preţ, cu o autonomie promisă de 128 km şi un preţ de 8.655 Euro.

 

                                      Honda CBR250R                         Brammo Enertia Plus

Rulaj:                           60000 km (12.000 km/an)
Preţ achiziţie (Euro):    4880                                                8655 
Consum mediu:           4 litri/100 km                                    6 kWh la 100 km
Cost mediu consum:    2400 litri ~ 3000 Euro                      3600 kWh ~ 460 Euro
Cost mediu revizii:       1500 Euro                                        0 Euro

Cost total după 5 ani:  9380 Euro                                        9115 Euro

 

 

post-41220-0-22584400-1399713247_thumb.j

 

Comparaţia ar fi mai dezavantajoasă pentru motocicleta electrică dacă în locul lui CBR250R am pune totuşi o altă motocicletă. Faptul că bateriile au o durată de viaţă de peste 300.000 km nu este chiar relevant, puţini fiind cei care vor duce o motocicletă până la acel punct.

 

Discuţia rămâne deschisă şi chiar dacă performantele pot fi considerate mulţumitoare, preţul rămâne o problemă. Cred că acest lucru nu se va schimba până când nu vor păşi în scenă motocicletele electrice ale marilor producători.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×