Ce presupune examenul pentru obţinerea permisului de conducere?
Examenul pentru obţinerea permisului de conducere se dă cu Poliţia Română şi constă într-o probă teoretică şi o probă practică.
Proba teoretică constă în rezolvarea unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice, care conţine 20 întrebări (examen efectuat pe calculator).Timpul alocat rezolvării unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice este de 30 minute.
Proba teoretică se promovează obţinând minim 17 puncte din 20. Proba practică se susţine de către cei ce au promovat proba teoretică de sală.
Proba practică constă în conducerea autoturismului pe traseu, împreună cu un agent de la Poliţie.
Este adevărat că examenul de sală este valabil 1 an de zile?
Examenul de sală este valabil până la proba de traseu. Dacă nu treceţi de proba de traseu, examenul de sală trebuie susţinut din nou.
Unde se sustine examenul pentru obtinerea permisului de conducere ?
Elevii cu domiciliu stabil în Bucureşti vor susţine examenul în Bucureşti, pe motocicleta pe care au efectuat instrucţia practică, precum şi cei cu viză de flotant. Elevii care nu au domiciliul în Bucureşti vor susţine examenul în localitatea de care aparţin.
Cat este valabil cursul de scolarizare?
Cursul de şcolarizare absolvit este valabil timp de 1 an de la data terminării şcolii de şoferi. După trecerea acestui interval va fi necesară refacerea cursului de şcolarizare moto.
Alte informaţii privind examenul pentru obţinerea permisului de conducere
Ordinul nr. 4/2010 modifică şi structura testului, în funcţie de categoria şi subcategoria de permis de conducere solicitate şi se face, pentru categoriile A, A1 şi A2 astfel: testul cuprinde 20 de întrebări, timpul de soluţionare fiind de 20 de minute (pentru a promova, candidatul trebuie să răspundă corect la cel puţin 17 întrebări).
Art. 22 din noul ordin prevede noi dimensiuni pentru poligonul special amenajat, necesar desfăşurării probei practice de conducere a autovehiculelor din categoria A şi subcategoriile A1 şi A2, ele fiind prevăzute în schiţa din anexa nr. 5 a Ordinului.
Accesul la aplicaţia informatică se realizează pe baza unui bon de ordine care conţine un cod de bare, înmânat de lucrătorii serviciilor publice comunitare la intrarea candidatului în sala de examinare. Codul de bare identifică un test completat de un anumit candidat şi are valabilitate doar în ziua curentă examinării.
Proba practică va consta în efectuarea poligonului (timpul maxim acordat pentru executarea traseului va fi de 3 minute şi 30 de secunde) şi traseul în trafic. În trafic, elevul se va afla pe motocicletă cu instructorul (ca pasager), iar în spate va sta poliţistul examinator.
Efectuarea poligonului
1. Pornire
La pornire, motocicleta este pe cricul central sau lateral, pornită şi scoasă din viteză. Se aşteaptă lângă ea startul, dat de poliţistul examinator. La start, împingem motocicleta în faţă, cu ambele mâini pe ghidon. Ne asigurăm că s-a ridicat cricul. Se împinge motocicleta înainte, mergând pe lângă ea, până ieşim din culoarul punctat cu roata spate.
2. Plecare
Ne suim pe motocicletă, tragem ambreiajul şi călcăm în treapta întâi. Plecăm de pe loc. Este permisă plecarea de pe loc şi cu treapta a doua.
3. Slalom între jaloane
Facem slalom între primele cinci jaloane, cu intrare din dreapta spre stânga printre primele două.
4. Opturi
Ne îndreptăm către opturi trecând drept prin toate trei porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Executăm şase manevre în formă de 8, în două seturi de câte trei.
5. Mers în linie dreaptă cu mâna stângă întinsă
La intrarea pe culoarul de două linii alba apropiate, ridicăm mâna stângă sus, paralelă cu solul. Menţinem mâna ridicată până la intrarea cu roata faţă în culoarul punctat de la începutul poligonului. Acolo punem mâna stângă înapoi pe ghidon şi întoarcem.
6. Evitare de obstacol la 50km/h în treapta a doua sau a treia
După ce am întors, accelerăm până în treapta a doua (motocicletă peste 400 cmc) sau în treapta a treia (motocicletă sub 400 cmc). Ne îndreptăm către porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Evităm jalonul mare (obstacolul) prin stânga.
7. Frânare uşoară
Frânăm atât frâna faţă, cât şi frâna spate pentru încetinirea motocicletei. Daca folosim treapta a treia schimbăm în treapta a doua.
8. Întoarcere
Întoarcrea se va face încet prin toate trei porţile de jaloane mici din capătul poligonului. Porţile sunt aşezate special în formă de U.
9. Evitarea de obstacol la 30 km/h
După ce am întors prin cele trei porţi poziţionate în U, accelerăm şi ne îndreptăm către cele cinci porţi de jaloane. Evitarea poate fi făcută în treapta a doua sau a treia, la alegere.
10. Oprirea
În dreptul liniei punctate din capătul punctate, motocicleta se va opri din cheie, buton, se va pune cricul şi vei ridica mâna.
Dacă eşti admis la proba de poligon, poţi trece la proba teoretică în trafic.
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu.
Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.
Întrebare
green.kecske
Ce presupune examenul pentru obţinerea permisului de conducere?
Examenul pentru obţinerea permisului de conducere se dă cu Poliţia Română şi constă într-o probă teoretică şi o probă practică.
Proba teoretică constă în rezolvarea unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice, care conţine 20 întrebări (examen efectuat pe calculator).Timpul alocat rezolvării unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice este de 30 minute.
Proba teoretică se promovează obţinând minim 17 puncte din 20. Proba practică se susţine de către cei ce au promovat proba teoretică de sală.
Proba practică constă în conducerea autoturismului pe traseu, împreună cu un agent de la Poliţie.
Este adevărat că examenul de sală este valabil 1 an de zile?
Examenul de sală este valabil până la proba de traseu. Dacă nu treceţi de proba de traseu, examenul de sală trebuie susţinut din nou.
Unde se sustine examenul pentru obtinerea permisului de conducere ?
Elevii cu domiciliu stabil în Bucureşti vor susţine examenul în Bucureşti, pe motocicleta pe care au efectuat instrucţia practică, precum şi cei cu viză de flotant. Elevii care nu au domiciliul în Bucureşti vor susţine examenul în localitatea de care aparţin.
Cat este valabil cursul de scolarizare?
Cursul de şcolarizare absolvit este valabil timp de 1 an de la data terminării şcolii de şoferi. După trecerea acestui interval va fi necesară refacerea cursului de şcolarizare moto.
Alte informaţii privind examenul pentru obţinerea permisului de conducere
Ordinul nr. 4/2010 modifică şi structura testului, în funcţie de categoria şi subcategoria de permis de conducere solicitate şi se face, pentru categoriile A, A1 şi A2 astfel: testul cuprinde 20 de întrebări, timpul de soluţionare fiind de 20 de minute (pentru a promova, candidatul trebuie să răspundă corect la cel puţin 17 întrebări).
Art. 22 din noul ordin prevede noi dimensiuni pentru poligonul special amenajat, necesar desfăşurării probei practice de conducere a autovehiculelor din categoria A şi subcategoriile A1 şi A2, ele fiind prevăzute în schiţa din anexa nr. 5 a Ordinului.
Accesul la aplicaţia informatică se realizează pe baza unui bon de ordine care conţine un cod de bare, înmânat de lucrătorii serviciilor publice comunitare la intrarea candidatului în sala de examinare. Codul de bare identifică un test completat de un anumit candidat şi are valabilitate doar în ziua curentă examinării.
Proba practică va consta în efectuarea poligonului (timpul maxim acordat pentru executarea traseului va fi de 3 minute şi 30 de secunde) şi traseul în trafic. În trafic, elevul se va afla pe motocicletă cu instructorul (ca pasager), iar în spate va sta poliţistul examinator.
Efectuarea poligonului
1. Pornire
La pornire, motocicleta este pe cricul central sau lateral, pornită şi scoasă din viteză. Se aşteaptă lângă ea startul, dat de poliţistul examinator. La start, împingem motocicleta în faţă, cu ambele mâini pe ghidon. Ne asigurăm că s-a ridicat cricul. Se împinge motocicleta înainte, mergând pe lângă ea, până ieşim din culoarul punctat cu roata spate.
2. Plecare
Ne suim pe motocicletă, tragem ambreiajul şi călcăm în treapta întâi. Plecăm de pe loc. Este permisă plecarea de pe loc şi cu treapta a doua.
3. Slalom între jaloane
Facem slalom între primele cinci jaloane, cu intrare din dreapta spre stânga printre primele două.
4. Opturi
Ne îndreptăm către opturi trecând drept prin toate trei porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Executăm şase manevre în formă de 8, în două seturi de câte trei.
5. Mers în linie dreaptă cu mâna stângă întinsă
La intrarea pe culoarul de două linii alba apropiate, ridicăm mâna stângă sus, paralelă cu solul. Menţinem mâna ridicată până la intrarea cu roata faţă în culoarul punctat de la începutul poligonului. Acolo punem mâna stângă înapoi pe ghidon şi întoarcem.
6. Evitare de obstacol la 50km/h în treapta a doua sau a treia
După ce am întors, accelerăm până în treapta a doua (motocicletă peste 400 cmc) sau în treapta a treia (motocicletă sub 400 cmc). Ne îndreptăm către porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Evităm jalonul mare (obstacolul) prin stânga.
7. Frânare uşoară
Frânăm atât frâna faţă, cât şi frâna spate pentru încetinirea motocicletei. Daca folosim treapta a treia schimbăm în treapta a doua.
8. Întoarcere
Întoarcrea se va face încet prin toate trei porţile de jaloane mici din capătul poligonului. Porţile sunt aşezate special în formă de U.
9. Evitarea de obstacol la 30 km/h
După ce am întors prin cele trei porţi poziţionate în U, accelerăm şi ne îndreptăm către cele cinci porţi de jaloane. Evitarea poate fi făcută în treapta a doua sau a treia, la alegere.
10. Oprirea
În dreptul liniei punctate din capătul punctate, motocicleta se va opri din cheie, buton, se va pune cricul şi vei ridica mâna.
Dacă eşti admis la proba de poligon, poţi trece la proba teoretică în trafic.
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Top Posters For This Question
15
12
10
9
Popular Days
Aug 19
13
Aug 27
9
Aug 29
6
Aug 4
5
Top Posters For This Question
Isha 15 posts
XXergiu 13 12 posts
Dorussio 10 posts
Delo Gasqui 9 posts
Popular Days
Aug 19 2014
13 posts
Aug 27 2014
9 posts
Aug 29 2014
6 posts
Aug 4 2014
5 posts
Popular Posts
XXergiu 13
Eu nu-i mai condamn. Te oboseste prostia unora... Ieri, mai lulti soferi taiau virajele si depaseau linia continua cu intreaga masina, nu semnalizau... Parcheaza pe locul de handicapati de-a latul ast
XXergiu 13
Cei mai multi nu te-ar putea ajuta oricum... Keith zicea: "There is a lot of advice out there!" In A twist of the wrist. Mai bine "no advice" decat "bad advice."
dshacky
Am citit forumul asta ceva vreme fara sa scriu nimic. Pe urma am prins curaj si am inceput sa intreb nici nu mai stiu ce prostii, imi doream motor, sport, 600. Am inceput sa intreb, unii ziceau ca e
Posted Images
59 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.