Mergi la conţinut
  • 0

Vrei Să Fii Motociclist? Noi Te Ajutăm Cu Tot Ce Vrei Să Ştii


green.kecske

Întrebare

Ce presupune examenul pentru obţinerea permisului de conducere?

 

Examenul pentru obţinerea permisului de conducere se dă cu Poliţia Română şi constă într-o probă teoretică şi o probă practică.
Proba teoretică constă în rezolvarea unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice, care conţine 20 întrebări (examen efectuat pe calculator).Timpul alocat rezolvării unui chestionar de verificare a cunoştinţelor teoretice este de 30 minute.

Proba teoretică se promovează obţinând minim 17 puncte din 20. Proba practică se susţine de către cei ce au promovat proba teoretică de sală.

Proba practică constă în conducerea autoturismului pe traseu, împreună cu un agent de la Poliţie.

 

post-41220-0-65545700-1401694999_thumb.j

 

Este adevărat că examenul de sală este valabil 1 an de zile?

 

Examenul de sală este valabil până la proba de traseu. Dacă nu treceţi de proba de traseu, examenul de sală trebuie susţinut din nou.

 

Unde se sustine examenul pentru obtinerea permisului de conducere ?

 

Elevii cu domiciliu stabil în Bucureşti vor susţine examenul în Bucureşti, pe motocicleta pe care au efectuat instrucţia practică, precum şi cei cu viză de flotant. Elevii care nu au domiciliul în Bucureşti vor susţine examenul în localitatea de care aparţin.

 

Cat este valabil cursul de scolarizare?

 

Cursul de şcolarizare absolvit este valabil timp de 1 an de la data terminării şcolii de şoferi. După trecerea acestui interval va fi necesară refacerea cursului de şcolarizare moto.

 

Alte informaţii privind examenul pentru obţinerea permisului de conducere

 

Ordinul nr. 4/2010 modifică şi structura testului, în funcţie de categoria şi subcategoria de permis de conducere solicitate şi se face, pentru categoriile A, A1 şi A2 astfel: testul cuprinde 20 de întrebări, timpul de soluţionare fiind de 20 de minute (pentru a promova, candidatul trebuie să răspundă corect la cel puţin 17 întrebări).

 

Art. 22 din noul ordin prevede noi dimensiuni pentru poligonul special amenajat, necesar desfăşurării probei practice de conducere a autovehiculelor din categoria A şi subcategoriile A1 şi A2, ele fiind prevăzute în schiţa din anexa nr. 5 a Ordinului. 

 

Accesul la aplicaţia informatică se realizează pe baza unui bon de ordine care conţine un cod de bare, înmânat de lucrătorii serviciilor publice comunitare la intrarea candidatului în sala de examinare. Codul de bare identifică un test completat de un anumit candidat şi are valabilitate doar în ziua curentă examinării.

 

Proba practică va consta în efectuarea poligonului (timpul maxim acordat pentru executarea traseului va fi de 3 minute şi 30 de secunde) şi traseul în trafic. În trafic, elevul se va afla pe motocicletă cu instructorul (ca pasager), iar în spate va sta poliţistul examinator.

 

Efectuarea poligonului

 

1. Pornire

 

La pornire, motocicleta este pe cricul central sau lateral, pornită şi scoasă din viteză. Se aşteaptă lângă ea startul, dat de poliţistul examinator. La start, împingem motocicleta în faţă, cu ambele mâini pe ghidon. Ne asigurăm că s-a ridicat cricul. Se împinge motocicleta înainte, mergând pe lângă ea, până ieşim din culoarul punctat cu roata spate.

 

2. Plecare

 

Ne suim pe motocicletă, tragem ambreiajul şi călcăm în treapta întâi. Plecăm de pe loc. Este permisă plecarea de pe loc şi cu treapta a doua.

 

3. Slalom între jaloane

 

Facem slalom între primele cinci jaloane, cu intrare din dreapta spre stânga printre primele două. 

 

4. Opturi

 

Ne îndreptăm către opturi trecând drept prin toate trei porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Executăm şase manevre în formă de 8, în două seturi de câte trei.

 

5. Mers în linie dreaptă cu mâna stângă întinsă

 

La intrarea pe culoarul de două linii alba apropiate, ridicăm  mâna stângă sus, paralelă cu solul. Menţinem mâna ridicată până la intrarea cu roata faţă în culoarul punctat de la începutul poligonului. Acolo punem mâna stângă înapoi pe ghidon şi întoarcem. 

 

post-41220-0-07580500-1401694932_thumb.j

 

6. Evitare de obstacol la 50km/h în treapta a doua sau a treia

 

După ce am întors, accelerăm până în treapta a doua (motocicletă peste 400 cmc) sau în treapta a treia (motocicletă sub 400 cmc). Ne îndreptăm către porţile de jaloane de lângă linia albă din partea dreaptă. Evităm jalonul mare (obstacolul) prin stânga.

 

7. Frânare uşoară

 

Frânăm atât frâna faţă, cât şi frâna spate pentru încetinirea motocicletei. Daca folosim treapta a treia schimbăm în treapta a doua.

 

8. Întoarcere

 

Întoarcrea se va face încet prin toate trei porţile de jaloane mici din capătul poligonului. Porţile sunt aşezate special în formă de U.

 

9. Evitarea de obstacol la 30 km/h

 

După ce am întors prin cele trei porţi poziţionate în U, accelerăm şi ne îndreptăm către cele cinci porţi de jaloane. Evitarea poate fi făcută în treapta a doua sau a treia, la alegere.

 

10. Oprirea

 

În dreptul liniei punctate din capătul punctate, motocicleta se va opri din cheie, buton, se va pune cricul şi vei ridica mâna. 

 

post-41220-0-92860500-1401694932_thumb.j

 

Dacă eşti admis la proba de poligon, poţi trece la proba teoretică în trafic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

Ce presupune examenul pentru obţinerea permisului de conducere?

...

Dacă eşti admis la proba de poligon, poţi trece la proba teoretică în trafic.

Pana aici, este identic cu perioada cand se dadea doar poligon, pana la sfarsitul anului 2012, cand am dat si eu.

 

Sa completeze cineva care a trecut printr-un examen, dupa 01.01.2013 si sa explice cu lux de amanunte procedura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Sa completeze cineva care a trecut printr-un examen, dupa 01.01.2013 si sa explice cu lux de amanunte procedura.

 

După ce ai fost declarat admis la proba de poligon, urmează, după cum spuneam, proba în trafic. În aceeaşi zi. În momentul în care au terminat proba de poligon toţi cei programaţi la examen în ziua respectivă, începe proba de examinare în trafic.

Ce presupune proba în trafic?

Pe aceeaşi motocicletă cu elevul examinat se va urca, ca pasager, instructorul. Acesta din urmă nu are voie să intervină în niciun fel în timpul examenului. În spate, se vor afla, într-o maşină a şcolii auto de care aparţine elevul, următorii: la volan - un angajat al şcolii auto; pasager pe locul din dreapta - poliţistul examinator.

Comenzile vor fi date către cel examinat prin sisteme de tip handsfree. După cum spuneam, instructorului moto îi este absolut interzis să intervină în vreun fel, atât cu sfaturi, cât şi prin acţionarea frânei sau a oricărei altă comandă a motocicletei. Elevul va repeta comanda pentru a verifica faptul că a înţeles bine ce are de făcut, după care va acţiona. Traseul în trafic durează aproximativ 15-20 de minute.

 

Dacă şi aici elevul a fost declarat admis, poate merge după 24 de ore (valabil pentru Bucureşti) să îşi ia permisul de conducere. Informaţiile sunt valabile pentru toate categoriile moto (A1, A2, A).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

asadar....si....prin ( eterna) urmare....nu stie (chiar)  nimeni o scoala moto in Constanta utila uneia care (chiar) vrea sa stie sa conduca un motor ? 

....

mersi...

Poftim : http://www.liapilot.ro/

Ai profilul creat in 2010 si habar nu ai de o scoala moto la tine in sat? Ce ai facut in tot acest timp? Criogenia salveaza Romania?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

O da...."frumoasa" remarca!..

De stiut stiu,...INSA era vorba de o recomandare a unui instructor misto...nu ca habar nu as avea eu de vreo scoala moto aici, la "mine-n batatura"... ;)


p.s.

 

si...daca unii ( mai multi) .."da pa" motoare mai destepte decat ei...de pe-acilea, din batatura Constanta care s-au scolit "pe plan local"...nu vreau sa ajung la fel de inconstienta ca ei. ;) ...de sa cred pe pista de la Moto GP....in toiu' zilei...cand ii traficu' al mai "misto"...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Constantenii nu-s pe forum, au iesit sa se dea ca la GP prin oras ca ei stie toate, scoala a fost doar o formalitate ca ei are talent. Asa ca poate te ajuta vreunul din oras, intreaba-i pe cei cu cruiser, de obicei sunt mai linistiti si mai maturi decat cei cu super sport sau superbike. Pe acum stii unde se opresc la un pepsi... Se pare ca nu preau sunt colegi din CT pe forum, ori nu prea au ce recomanda...

 

Asigura-te ca lasi datele de contact ale scolii odata ce ai inceput si ai o parere buna, pt a fi de folos altor colegi/-ge din CT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Eu nu-i mai condamn. Te oboseste prostia unora... Ieri, mai lulti soferi taiau virajele si depaseau linia continua cu intreaga masina, nu semnalizau... Parcheaza pe locul de handicapati de-a latul astfel incat ocupa doua locuri... Azi eram pe motor gata de plecare cand o duduie imi bloca iesirea din fata blocului, o claxonez si ii fac semn cu degetul: NU-NU! Iar ea imi arata ca numai un minut.... exemple sunt nenumarate si astfel de ......... sunt din fiecare patura sociala. Pe mine m-au obosit rromanii astia, mai-mai ca m-am saturat de ei. Azi am mers intr-un magazin si patroana fuma inauntru.... Suntem o natie de iresponsabili, neghiobi si.... amd, cei ce traiesc altfel si vrem sa schimbam lucrurile suntem o minoritate...

 

Am deviat de la subiect si bine ar fi sa revenim.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

asa e...is de acord. insa, totusi, instructor/scoala bun/buna nu exista, sa inteleg, prin Constanta...

Batman! Batman! :o

Eu nu-i mai condamn. Te oboseste prostia unora... Ieri, mai lulti soferi taiau virajele si depaseau linia continua cu intreaga masina, nu semnalizau... Parcheaza pe locul de handicapati de-a latul astfel incat ocupa doua locuri... Azi eram pe motor gata de plecare cand o duduie imi bloca iesirea din fata blocului, o claxonez si ii fac semn cu degetul: NU-NU! Iar ea imi arata ca numai un minut.... exemple sunt nenumarate si astfel de ......... sunt din fiecare patura sociala. Pe mine m-au obosit rromanii astia, mai-mai ca m-am saturat de ei. Azi am mers intr-un magazin si patroana fuma inauntru.... Suntem o natie de iresponsabili, neghiobi si.... amd, cei ce traiesc altfel si vrem sa schimbam lucrurile suntem o minoritate...

Am deviat de la subiect si bine ar fi sa revenim.

Prostia,ignoranta,aroganta nu tin de nationalitate.

Sunt si oameni superbi in Romania.

Cand te vei plimba putin prin lume,te rog sa iei un an de gandit si sa reanalizezi romanii. Sunt sigur ca vei vedea lucrurile in mod pozitiv. :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

asadar si prin urmare...concluzia unanim acceptata ( cu de la mine putere- subliniez ambiguitatea) este ca, cel mai bine ma mut in alt oras, de preferinta Bucuresti si ma dau cu moto pana nu mai pot, ca acolo am de unde alege; netu e plin de scoli moto in fel si chip, spre deosebire de Ct, unde lispesc cu desavarsire- pana si banale reclame pe site-uri de specialitate. sau...pe sistemu' (naiv, ce-i drept): think positive! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

De ce nu mergi chiar si la politie unde se dau examene si intreaba pe acolo. Ceva totusi ma face sa cred ca nu ai intrebat motociclisti... Nevasta-mea este in felul acesta, nu vrea sa initieze o discutie cu necunoscuti nici in ruptul capului... Daca vrei sa realizezi ceva, nu prea ai incotro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

cel mai bine ma mut in alt oras, de preferinta Bucuresti 

 

te rog, nuuuu. orasul nostru deja e plin... :-)))

 

ai dat macar un search pe net? pana acum eram deja inscris la scoala moto, oricare, daca chiar voiam asta. dar stiu ca pe net e mai savuros. no offence...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

search-uri pe net evident ca am facut;am intrat pe forumul asta, pentru ca aici sunt multi motociclisti care sunt mult mai avizati decat un site ( al unei scoli de soferi, care, din intamplare....are si o mobra...de isi ia cate unu un A ...din an in Pasti- recunosc ca sunt si ironica-imi asum ironia :)   ), al carui unic scop e publicitatea...si nu neaparat adevarul; m-am interesat si personal la alea cateva scoli amarate de pe aici; am nevoie de cineva care a obtinut aici ( in Ct) A-ul, l-a luat bine-mersi.....si merge zilnic pe soselele de aici,din Ct; 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu mai este chiar bine mersi acum. Chiar trebuie sa-ti cunosti legislatia si motorul avand in vedere ca vei cara in spate instructorul si esti supravegheata la traseu de politist... Deci trebuie sa te pregatesti. Nu stiu daca neaparat ce cauti tu te va si ajuta... Iti pui prea multe sperante in parerea unui om.

 

Cand am vrut sa merg la scoala sa imi iau si cat. A, ce crezi ca am facut... am mers la scoala. Ca si tine am vrut ceva cat se poate de bun, istructor, motor... Eu a trebuit sa-mi dau interesul pt a trece examenele. Am invatat mare branza in scoala... atunci credeam ca da, acum stiu ca nu. Inscrie-te la o scoala ca este mai bine decat ce ai acum... nici o scoala. Apoi cu un pic de munca iti iei A-ul si de acolo trebuie sa-ti dai interesul sa inveti pt a fi in siguranta, pt a te distra si la randul tau sa poti sa mai ajuti pe unul-altul in de-ale motociclismului...

 

Succes!

 

Lasa tastatura si pune-te pe invatat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

 

 

Lasa tastatura si pune-te pe invatat!

 

Adevarul e ca si de pe forum ai ce invata cate ceva (mie unuia mi-a folosit - si chiar forumul acesta, unde mai multi oameni, la acea vreme, erau prezenti aici si de la chiar am avut ce invata si am primit si ajutor concret).

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

pai oricum ma pun pe invatat...doar ca acuma eram in faza de "cercetare"....daca pot spune asa. :wink:

 

cat despre "minunatul" concept "sexi"...nush cat de sexi ar fi amenzile pe care le-as lua apoi de la nenea politistu'....sau...mai "frumos"....cat de sexi ar fi accidentele pe care le-as provoca...daca nu sunt stapana pe mersul pe motocicleta; nu vreau sa ajung in situatia de a sta cu mainile-n san pe langa motor  cand i s-a defectat ceva, ci, dimpotriva, sa incerc sa ii dau de cap cumva si sa o pun in miscare; asta inseamna sa stiu / sa cunosc/ sa invat partea tehnica....cea teoretica. si asta voi incerca sa fac de acu' incolo.

 

:wink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Adevarul e ca si de pe forum ai ce invata cate ceva (mie unuia mi-a folosit - si chiar forumul acesta, unde mai multi oameni, la acea vreme, erau prezenti aici si de la chiar am avut ce invata si am primit si ajutor concret).

Si eu am invatat multe aici pe forum, dar nu scriind, citind :-/ Chiar mi-am imprimat anumite pagini pe care le citeam in timp ce calatoream cu trenul... Au trecut cativa ani si eu nu am mai mers cu trenul... nici nu mi-e dor! Am batut acceleratul din BV la CJ cu magaru' de 50cc daca va vine sa credeti, de fapt i-am dat si minute... Asa ca two wheelz rules!!!

 

Eram membru pe forum, apoi am luat endurista,sa invat si sa cad pe coclauri, nu pe strada. Am facut scoala, am luat un 49cc, apoi Majesty-ul de 250, vandut capra (tt), facut cadou magaru' (boosteru'), cumparat sr-71 si vandut cataru' (majesty)... cale destul de lunga pt a ajunge la ceva de strada care sa-l pastrez pan' la adanci batranete. Am fost indecis referitor la ce motor sa iau (sv, k1200r, bulldog sau xx). As recomanda inceperea pe un soft enduro inainte de a merge pe strada. Un avantaj este si experienta auto, iti dai seama repede de un ghivol in trafic si poti estima multe situatii astfel incat sa fii in siguranta.

post-26513-0-08920300-1407351723_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...