Mergi la conţinut

De Ce Să Fie Motocicliştii Lăsaţi Să Se "strecoare" Primii La Semafor


green.kecske

Recommended Posts

Majoritatea conducătorilor de autovehicule pe patru roţi urăsc motocicliştii din diferite motive. Unul şi printre cele mai importante ar fi momentul când motocicliştii "se strecoară" primii la semafor.

 

post-41220-0-11227000-1405200128_thumb.j

 

Ce ar trebui să înţeleagă şoferii pe patru roţi:

 

În primul rând, majoritatea dintre ei, nu ştiu ce căldură poate să emane o motocicletă când motorul acesteia se încinge stând în trafic. Iar toată această căldură merge exact la şoferul motocicletei, care, dacă mai are şi echipament din piele şi cască, este insuportabilă.

 

În al doilea rând, în cele din urmă tot îi vom depăşi, iar mai bine şi pentru ei, e să ne lase să trecem primii la semafor, deoarece vor scăpa de grija noastră odată ce îi depăşim şi îşi pot concentra atenţia la trafic.

 

Vorbind acum din punctul de vedere al unui şofer pe patru roţi, dacă stau la semafor şi aud o motocicletă, încep să mă uit în toate oglinzile retrovizoare, până îmi dau seama unde este, iar când pornesc de la semafor, motociclistul îmi distrage atenţia permanent nemaiputând fi concentrat la trafic şi sporind riscul unui accident. Aşa că, cel mai bine pentru toată lumea (şi nu pentru că suntem nişte duri cum s-ar crede) este să fim noi primii la semafor.

 

post-41220-0-99906800-1405200128_thumb.j

 

De ce facem noi, motocicliştii, asta:

 

În primul rând suntem văzuţi, când ajungem primii la semafor şi scăpăm de un risc în plus de a fi loviţi sau accidentaţi. În al doilea rând, majoritatea tipurilor de motociclete au un demaraj mult mai mare comparativ cu cea a unui autovehicul pe patru roţi. În al treilea rând, această manevră poate fi executată în siguranţă, dacă celelalte autovehicule care participă la trafic sunt oprite la semafor sau s-a format o coloană de maşini din diferite motive.

 

post-41220-0-66388700-1405200129_thumb.j

 

În concluzie, şoferi pe patru roţi, rugămintea noastră ca motociclişti este să fiţi mai indulgenţi cu noi, să vă uitaţi mai des în oglinzile retrovizoare şi să ne lăsaţi să plecăm noi primii la semafor, deoarece scăpaţi de o grijă în plus şi nu trebuie să ne "mai căutaţi" în toate oglinzile din dotare şi să vă fie distrasă atenţia de la trafic, deoarece în cele din urmă tot vă vom depăşi.

 

Iar voi, motocicliştilor, dacă aveţi destulă experienţă pe două roţi, executaţi această manevră în deplină siguranţă, pentru a nu ajunge sub roţile unei maşini, pentru că ştiţi şi voi când e un accident unde sunt implicate o maşină şi o motocicletă cine iese mai şifonat.

 

post-41220-0-18556000-1405200130_thumb.j

 

ATENŢIE! Verifică de fiecare dată când doreşti să efectuezi această manevră dacă nu este o maşină de poliţie prin apropiere, deoarece poţi rămâne fără permis! Deşi...dacă ştii legislaţia şi îţi cunoşti drepturile (cum în România ar fi şi indicat să fie), nu vei rămâne nici fără permis, nici cu capul plecat.

 

Sursa articolului aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general soferii deranjati de motocicletele ce se strecoara printre masini sunt invidiosi.

 In 99% din cazuri cand i-am intrebat de ce sunt deranjati de acest lucru nu au stiut sa dea un raspuns. Au afirmat doar ca motociclistii ar trebui sa stea si ei in coloana ca toata lumea.

 Daca ar fi raspuns ca le e frica sa nu le fie zgariate masinile sau ca le e frica sa nu ii accidenteze din greseala ar fi fost un raspuns normal.

 Dar majoritatea soferilor de fapt sunt frustrati de mobilitatea motociclistilor.

 Cel putin astea au fost concluziile mele din discutiile ocazionale cu diversi soferi pe aceasta tema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In general soferii deranjati de motocicletele ce se strecoara printre masini sunt invidiosi.

 .... cand i-am intrebat de ce sunt deranjati de acest lucru nu au stiut sa dea un raspuns. Au afirmat doar ca motociclistii ar trebui sa stea si ei in coloana ca toata lumea.

La concluzia asta am ajuns si eu de mult timp. O parte din cei deranjati, in realitate, sunt afectati de boala "sa moara si capra vecinului"

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La concluzia asta am ajuns si eu de mult timp. O parte din cei deranjati, in realitate, sunt afectati de boala "sa moara si capra vecinului"

 

Intr-adevar, acesta este diagnosticul - boala "sa moara si capra vecinului", dar asta ne poate afecta pe toti...dintr-o prostie.

 

Apropo de boala, era si o poza care tot circula pe Facebook, umor negru daca ma intrebati pe mine:

post-41220-0-02604400-1405273842_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aveti dreptate intr-o oarecare masura. In primul rand este vorba de nivelul de cultura. De aici pleaca totul. 

 

Raspunsurile primite de Ozzy si Aran le-am primit si eu, de cate ori ne-motociclistii au ridicat problema strecurarii in trafic.

 

In ce priveste nivelul de cultura insa, te referi evident la cultura moto. In tari cu o cultura moto dezvoltata sau macar rezonabila, soferul este adesea si motociclist sau/si biciclist, intr-o proportie covarsitoare. Este uzual ca intr-o familie normala sa existe cel putin un vehicul pe doua roti (scuter, bicicleta sau motocicleta sau toate la un loc), in afara de una sau doua masini. E privita treaba asta ca un lucru firesc, pe cand la noi mersul pe 2 roti e asociat fie cu saracia, fie cu teribilismul. In orice familie e cel putin un motociclist (fie ca-i fiul, bunicul, mama, sora sau unchiul - astfel, cei pe doua roti nu sunt "violatorii de babe" in constiinta publica).

 

De aceea, pentru ca acelasi om e cand in masina, cand pe doua roti e "lecuit" de fenomenul caprei vecinului si are o cu totul alta atitudine in trafic. 

 

In schimb, aici o masina inca e privita precum un... sceptru : un simbol al puterii si nu un vehicul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu circul preponderent in Salaj si CJ. Uneori sunt placut surprins ca soferii imi fac loc sa ma strecor, uneori facandu-mi si semn sa trec; normal, nu ma astept la bun simt din partea lor... de aceea sunt placut surprins! Bineinteles ca de cele mai multe ori desi le fac semn cu farul sa-mi permita sa trec, se ambitioneaza sa nu... Sambata un manelist cu mertan (un model chiar frumos) a tinut neaparat sa-mi blocheze si banda a doua, prima fiind ocupata de nuntasi ce claxonau a pubertate dintre care unii mergeau precum bolizii de F1 in turul de incalzire de pe un sens pe celalalt. 

 

Cred ca este prematur sa vorbesti despre cultura (care este o lectie de clasa V-a) cand suntem repetenti la bunul simt si respect (clasa pregatitoare)...

 

Cei mai multi stim ce avem de facut, asa ca ochii cat cepele si distractie pacuta (pe doua roti bineinteles)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, sa te strecori printre masini, se pedepseste cu suspendarea permisului pe 60 de zile. In general, ideea, dar mai ales raspandirea ideii e absolut binevenita, insa in aceste circumstante nu sunt sanatoase astfel de propagande, care duc la suspendarea permisului - parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din pacate, sa te strecori printre masini, se pedepseste cu suspendarea permisului pe 60 de zile.

 

Si da si nu... :-)))

 

post-30032-0-93470200-1405428255_thumb.j

In Anglia, Franta si in Italia am observat ca e de la sine inteles ca motociclistii sa circule printre sirurile de masini, chiar daca legea nu reglementeaza asta. Mai mult, am inteles ca in Italia au inceput sa se introduca niste zone hasurate inaintea trecerii de pietoni, masinile oprind la stop inaintea acestora, pe zonele hasurate urmand sa opreasca motociclistii care, dupa ce s-au strecurat, au ajuns in fata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai avut aceasta discutie cu un user pe forum. Politia va afirma ca este ilegala orice fel de depasire al coloanei (de la semafor, spre exemplu). In fapt, daca motociclistul nu intra pe contrasens pentru a putea depasi coloana, cuvantul suspendare nu are ce sa caute in context.

Din acest motiv e bine ca toti soferii, motociclistii si oamenii in general sa cunoasca legislatia in Romania, sa-i poata invata si pe cei de la politie  :excl:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sa-i poata invata si pe cei de la politie  :excl:

 

depinde mult si de om, de politist adica. uite, astazi bunaoara, am urcat pe langa Cotroceni de la intrarea in Gradina Botanica si pana sus, la semafor numai si numai pe trotuar. pentru ca era extrem de aglomerat, bara la bara si trebuia sa ajung la timp sa rezolv ceva...

 

ce crezi? mi-a facut loc sa revin pe sosea exact o masina de jandarmi... :-))) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

depinde mult si de om, de politist adica. uite, astazi bunaoara, am urcat pe langa Cotroceni de la intrarea in Gradina Botanica si pana sus, la semafor numai si numai pe trotuar. pentru ca era extrem de aglomerat, bara la bara si trebuia sa ajung la timp sa rezolv ceva...

 

ce crezi? mi-a facut loc sa revin pe sosea exact o masina de jandarmi... :-))) 

 

Haha, da. Exceptii sunt peste tot, eu vorbeam de cei din cazul cu "luatul permisul pentru 60 de zile pentru depasirea coloanei".

Daca vorbim de cazuri singulare, ieri abia ieseam din bloc si voiam sa urc in masina, cand a fost aruncat langa mine un Can-Am pentru ca nu i-a dat prioritate o duba de politie...

Revenind la oile noastre, chestia cu motocicletele, bicicletele si toate celelalte "bipede" ar fi un mare plus pentru toata lumea. Ca sa nu mai vorbim despre locuri speciale la stop in fruntea coloanei ca sa putem pleca in siguranta de la semafor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Revenind la oile noastre, chestia cu motocicletele, bicicletele si toate celelalte "bipede" ar fi un mare plus pentru toata lumea. 

 

Absolut! Insa gandirea "la varf" e alta:

 

Trebuie vandute cat mai multe masini pentru ca: 1. "noi" vindem masini. 2. masinile sunt scumpe, nu ca o bicicleta, un scuter sau o moto si castigam bani; 3. vindem piese de schimb auto, avem service-uri si reprezentante si castigam bani. 4. vindem petrol si uleiuri  pentru auto, mult, si castigam bani 5. aglomeratia de masini din orase ne da prilejul sa cheltuim alti si alti bani din bugetele publice, pentru proiecte de infrastructura colosale (dar ineficiente). si castigam bani. toate astea, in viziunea noastra, sunt aducatoare de bunastare (mai ales personala). 

 

De accea de la nivel guvernamental sau macar local "bipedele" nu vor fi incurajate niciodata... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si da si nu... :-)))

 

attachicon.gifDepasirea%252520coloanei.JPG

In Anglia, Franta si in Italia am observat ca e de la sine inteles ca motociclistii sa circule printre sirurile de masini, chiar daca legea nu reglementeaza asta. Mai mult, am inteles ca in Italia au inceput sa se introduca niste zone hasurate inaintea trecerii de pietoni, masinile oprind la stop inaintea acestora, pe zonele hasurate urmand sa opreasca motociclistii care, dupa ce s-au strecurat, au ajuns in fata.

In Belgia de exemplu nu e interzisa specific prin articol de lege, dar toti trag de volan dreapta( sau/si stanga, daca esti intre benzi), si te lasa linistit sa treci; daca esti in Franta--in special in Paris--, soferii de auto pot avea chiar surprize neplacute daca nu o fac, se trezesc cel mai des cu retrovizoare smulse din mers, suturi in portiera sau geamul dinspre sofer spart de vreun pumn, pentru ca de fapt de asta s-au urcat pe doua roti, ca sa se deplaseze mai usor prin traficul aglomerat, nu sa steaexasperant dupa toate conservele.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In toate orasele din vest motocicletele sunt vazute ca si solutia unui trafic mai degajat. In Paris baietii circula in mare viteza printre coloanele de masini oprite in trafic. Daca reduci te suna aia din spate.Toate masinile iti fac loc neconditionat. In Londra mobristii merg full gas, si in plus nu platesc taxe de pod/tunel nicaieri. In tarile nordice sunt un pic mai relaxati, acolo traficul fiind relaxat si el. In Germania foarte rar stau si ei in coloana cu masinile, dar in general nu. In tarile sudice, ce sa mai vorbim. Trec ca apa printre bolovani, marea majioritate fara casti sau cu casti de biciclist (din alea cu decupaje), iar cel putin in Grecia trec si pe rosu, dupa o temeinica asigurare cu politistul de fata. Despre tarile asiatice nu mai vorbim.

 

Ca o concluzionare, mobrele se strecoara in trafic printre coloane pentru ca: motociclism si pentru ca fluidizarea traficului

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...