Mergi la conţinut

Recommended Posts

Prima zi de off-road la Red Bull Romaniacs 2014

 

post-41220-0-94477400-1405608001_thumb.j post-41220-0-36803500-1405608002_thumb.j

 

La finalul celor 119 km ai primei zile, Jonny Walker, Graham Jarvis și Paul Bolton au ajuns aproape simultan în finișul de lângă satul Mohu. Astăzi, în a doua din cele patru zile de off-road, se va ajunge în stațiunea Voineasa.

 

post-41220-0-74807200-1405609476_thumb.j post-41220-0-09732100-1405609477_thumb.j

 

Zorii zilei au venit la Sibiu chiar când riderii de la clasa Gold mergeau să își ridice GPS-urile cu hărțile pentru traseul primei zile de off-road. Paul Bolton, câștigătorul Prologului, a fost primul la start, așa că britanicul a fost și cel care s-a trezit cel mai devreme. Având în vedere că este organizat sub forma unui raliu, Red Bull Romaniacs are secțiuni de legătură până la startul pe traseul propriu-zis. Așa că din centrul orașului și până la start au avut de parcurs o legătură de 8 km, iar startul a fost dat la ora 6:30 dimineața.

 

post-41220-0-86811900-1405609477_thumb.j post-41220-0-72692600-1405609478_thumb.j

 

După o serie de secțiuni dificile, însă nu atât de solicitante comparativ cu prima zi din ediția precedentă, la ora 08:23, Bolton a intrat în Service Point. Aici a urmat pauza regulamentară de 20 minute după care a încercat să își mărească ecartul față de principalii săi urmăritori Jonny Walker și Graham Jarvis. În cariera de la Turnu Roșu toți au ajuns când încă aceasta nu era udată de ploaie, așa că au putut să își mărească avansul. La finiș zona era uscată și toți trei au urcat fără dificultăți malul abrupt al râului. Andreas Lettenbichler nu a fost însă la fel de norocos. Germanul, care la Prolog s-a clasat al patrulea, a fost prins de ploaie pe traseu și s-a chinuit la urcarea malului. Letti are probleme cu un disc intravertebral și a rezistat destul de bine primei zile în munți, deși, în carieră, la trecerea peste câteva pietre instabile a căzut și era să ajungă într-o râpă.

 

post-41220-0-73424500-1405609479_thumb.j post-41220-0-29826100-1405609480_thumb.j

 

Chris Birch, câștigătorul din 2010, nu a fost nici el mai norocos când vine vorba de căzături. Neozeelandezul a ajuns la punctul de service cu câteva avarii la motocicletă după ce pe o coborâre nu a mai putut-o controla.

 

post-41220-0-99786100-1405609480_thumb.j post-41220-0-42574900-1405609481_thumb.j

 

Pierre Pallut a fost surpiza de la Prolog și a stat în coada lui Letti întreaga dimineață. Clasat al cincelea, francezul a putut să țină ritmul cu riderul KTM, însă după ce i-a cedat ambreiajul în urma unei căzături pe pietre totul s-a transformat într-o luptă de supraviețuire. Se pare că riderul, care este monitor de schi în Alpii Francezi, are totuși șanse la top 10 în pofida problemelor tehnice.

 

post-41220-0-85400700-1405609481_thumb.j post-41220-0-33174600-1405609482_thumb.j

 

Clasa Silver a fost una în care marea majoritate a riderilor s-au luptat să ajungă la finiș în timpul celor 8 ore alocate. Din pricina traficului și a dopurilor de pe anumite secțiuni unii au fost nevoiți să aștepte și 40 de minute până să poată urca. Emanuel Gyenes ocupantul locului trei de la Prolog, a fost unul dintre puținii rideri care au izbutit să ajungă în timp la finiș. Sătmăreanul este conștient că a pierdut mult timp din pricina traficului, mai ales că au avut secțiuni în care, ca să poată trece cât mai repede, s-au ajutat cu rideri de la clasa Gold. Mani, care a concurat și a terminat până acum toate edițiile Red Bull Romaniacs, speră ca mâine în zonele mai tehnice să poată gasi porțiuni unde să depășească mai ușor și să mai recupereze din timpul pierdut în prima zi de off-road.

 

post-41220-0-28560000-1405609502_thumb.j post-41220-0-46530400-1405609506_thumb.j 

 

Dani Oțil și Radu Călin au avut și ei mari probleme din pricina blocajelor de pe urcări, iar după ce au petrecut peste 40 de minute așteptând să se deblocheze traseul au fost nevoiți să se mulțumească cu o poziție la start mai slabă în ziua a doua. Dani este totuși la cel de al șaselea Red Bull Romaniacs și are experiența necesară pentru a recupera. Rămâne însă de văzut cum se vor descurca cei doi mâine în cea mai dificilă zi din raliu.

 

post-41220-0-44848600-1405609508_thumb.j post-41220-0-49202200-1405609511_thumb.j

 

Sorina Sandu (clasa Bronze Team) a trecut cu bine peste ”stresul” de a concura alături de tatăl său: ”A fost ușor astăzi însă am fost mereu stresată ca tata să nu se accidenteze. Ne-am ajutat pe anumite secțiuni și sper să avem o zi bună și mâine”.

 

post-41220-0-73892800-1405609515_thumb.j post-41220-0-64268300-1405609516_thumb.j 

 

Romeo Dunca și Francois Vulliet au decis să concureze în cea de a 11-a ediție a raliului în formula în care au debutat acum zece ani. Cei doi recunosc că acum la clasa Silver Team ritmul este mult mai intens comparativ cu cel din 2005 sau 2006 de la Expert Team, așa că au decis să concureze la Bronze Team (echivalentul vechii clasei Hobby). Ocupanți ai locului doi în 2006 la Expert Team cei doi sunt mulțumiți de cum s-au completat în prima zi de off-road și speră să poată continua aventura extremă din Carpați până la finișul de sâmbătă (dealul Gușterița, Sibiu începând cu ora 11:30).

 

post-41220-0-08641100-1405609517_thumb.j post-41220-0-22045500-1405609518_thumb.j

 

Astăzi, 17 Iulie, caravana Red Bull Romaniacs a ajuns la Voineasa, locația primului dintre cele două bivuacuri din afara Sibiului. A doua zi de off-road este garnisită cu o serie de distracții, asemănătoare cu plimbarea într-un montagne russe – doar până la Service Point. Doar clasa Gold va avea parte de o surpriză cu "10A", și asta se va întâmpla chiar înainte de pauză. După Service Point, urmează seria de mari diferențe de altitudine: clasele Gold, SILVER și Bronz se vor confrunta cu urcări de la 400 m la 2000 m. Ajunși în vârf, vor trebui să și coboare. Riderii de la clasele Gold și Silver vor învăța să se teamă de nume precum „The Beast” și „Tsuika-line”, iar pentru clasa Gold lucrurile se vor complica odată ajunşi în zona numită „Povestea nu se termină niciodată”!

 

post-41220-0-73339800-1405609518_thumb.j post-41220-0-18254500-1405609519_thumb.j

 

Lupta strânsa pe potecile haiducilor din Vâlcea Voineasa, România, 17 Iulie 2014 - a 11-a ediție a Red Bull Romaniacs

 

 

post-41220-0-28560100-1405610051_thumb.j post-41220-0-55556900-1405610052_thumb.j

 

A doua zi a celui mai dur raliu de hard enduro din lume, Red Bull Romaniacs, a stors și ultimul strop de energie din cei 350 de concurenți care au luat startul. Împărțiți pe patru clase, concurenții au avut de parcurs între 85 și peste 130 de kilometri în această zi prin Munții Lotrului. Startul a fost dat în apropierea comunei Boița iar finishul a avut loc în stațiunea Voineasa.

 

post-41220-0-91978900-1405610052_thumb.j post-41220-0-58884400-1405610053_thumb.p

 

Lupta pentru podiumul clasei Gold, cea mai valoroasă dintre cele patru clase din concurs, a devenit mult mai dură în această a doua zi de off-road. Despărțiți de doar câteva minute, primii trei, Jonny Walker, Graham Jarvis și Paul Bolton, și-au petrecut ziua urmăriți asiduu de restul plutonului. Andreas Lettenbichler, Chris Birch și Wade Young și-au propus la startul zilei să reducă pe cât se poate ecartul față de principalii favoriți. Iar unora le-a ieșit, altora nu.

 

post-41220-0-15602700-1405610054_thumb.j post-41220-0-53044900-1405610054_thumb.j

 

Walker și Jarvis au pus minute bune în avans față de restul competitorilor încă de la start. Cei doi au ajuns în service point la o diferență de sub un minut unul față de celălalt însă la peste 10 față de următorii. 'L-am ajuns pe Jonny deși a plecat cu cinci minute înainte, din cauza asta cred că astăzi va fi un rezultat strâns. A fost o zi foarte grea pentru mine, coborârile foarte abrupte și pietrele care zburau pe lânga noi mi-au făcut sarcina mult mai grea. Am trecut și prin câteva secțiuni de râu foarte adânci însă acolo am avut noroc', spune Graham Jarvis la finalul cursei de astăzi.

 

post-41220-0-79307000-1405610054_thumb.j post-41220-0-42041700-1405610055_thumb.p

 

Surpriza zilei a fost sudafricanul Wade Young. La doar 18 ani, tânărul rider a avut astăzi probabil cea mai bună zi a lui la Red Bull Romaniacs. Sudafricanul l-a ajuns rapid pe Chris Birch, l-a depășit în scurt timp, ajungând în spatele lui Paul Bolton. Britanicul a avut și el ceva probleme pe coborârile abrupte din Munții Lotrului astfel că a cedat al treilea loc al zilei în fața lui Young. Nici în fruntea clasamentului lucrurile nu au fost mai simple. Jarvis a reușit să recupereze distanța față de Walker doar pentru că acesta a scăpat motocicleta în râu și a avut nevoie de peste cinci minute ca să curețe bujiile și să poată pleca înapoi în cursă.

 

post-41220-0-87529600-1405610055_thumb.j post-41220-0-09545400-1405610057_thumb.j

 

După ce ieri au avut în față un adevărat infern, cei din clasa SILVER au avut astăzi o zi excelentă. Din cauza ploilor de ieri și a prognozei nefavorabile pentru ziua de astăzi, o secțiune de traseu extrem de dificilă a fost scoasă din program astfel că zecile de rideri din clasele Silver Single și Silver Team au concurat mult mai relaxați, mulți dintre ei trecând prin punctele de verificare în timpi mai buni chiar și decât cei de la clasa Gold. Concurent la clasa Silver Team, Dani Oțil a trecut finish-ul alături de partenerul său în prima parte a grupei sale și are șanse mari să fie pe podium la finalul zilei.

 

post-41220-0-36065200-1405610058_thumb.j post-41220-0-67528400-1405610058_thumb.j

 

Red Bull Romaniacs înoptează în stațiunea Voineasa urmând ca mâine riderii să pornească peste munți înspre Petroșani. Finishul zilei de mâine va avea loc într-o fostă exploatare minieră din orașul Petrila.

 

post-41220-0-99314600-1405610058_thumb.j post-41220-0-67457800-1405610059_thumb.j 

post-41220-0-02903900-1405610060_thumb.j post-41220-0-57673400-1405610060_thumb.j 

post-41220-0-90621300-1405610060_thumb.j post-41220-0-79147600-1405610068_thumb.j

post-41220-0-88467700-1405610062_thumb.j post-41220-0-96064300-1405610065_thumb.j 

post-41220-0-95398600-1405610067_thumb.j post-41220-0-05290000-1405610069_thumb.j

Editat de green.kecske

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Potecile haiducilor au fost cucerite de Graham Jarvis

 

A doua zi de off-road de la Red Bull Romaniacs i-a purtat pe rideri în solicitante secțiuni din Munții Lotrului, iar cel mai rapid a fost britanicul Graham Jarvis. Aflați pe urmele haiducilor, care potrivit legendei au fost primii care s-au așezat în această zonă din Valea Lotrului, piloții de la clasa Gold au rezistat eroic unor porțiuni precum ”10A”.  Coborârea este atât de abruptă încât track managerii au decis să o numească după codurile folosite în alpinism (10A – cel mai greu). În clasamentul zilei, ”Regele Carpaților” este urmat de Jonny Walker și Wade Young. 

 

post-41220-0-31730000-1405679480_thumb.j

 

Drumul către Valea Lotrului a început încă dinainte să răsară soarele. La ora 06:00 am,  pe muntele de lângă localitatea sibiană Boița, Wade Young aștepta să ia startul. Sudafricanul în vârstă de doar 18 ani a fost primul la start ajungând cu o jumătate de oră înainte. Young simțea probabil că aceasta va fi ziua lui. Cu satul acoperit de ceața dimineții, de la start riderii puteau zări doar acoperișele câtorva case. Totuși, ceața care i-a speriat inițial nu i-a urmat și pe munte, așa că nu au existat probleme cu navigația, ci doar cu dificultatea secțiunilor extreme care au garnisit traseul de peste 130 de km de la clasa Gold.

 

post-41220-0-62568600-1405679481_thumb.j

 

Paul Bolton a fost ghinionistul zilei după ce chiar înainte de primul punct de control orar a căzut și a spart ventilatorul, iar până la service point, într-un alt incident, și-a distrus GPS-ul și a fost nevoit să meargă după alți rideri pentru a găsi traseul. Inițial, britanicul Paul Bolton a mers cu riderul român de la clasa Silver Single, debutantul Zsolt Varga, iar apoi a primit de la austriacul Lars Enöckl un alt GPS. În urma unei căzături de la o trecere prin râu, Lars și-a înecat motorul, așa că s-a oferit să îl ajute pe Bolton care s-a clasat în final pe cinci. Riderul austriac nu a fost singurul care a avut probleme la trecerile prin râu. Jonny Walker a pierdut mult timp după ce înainte de service point a scăpat motorul în apă. Riderul KTM a putut totuși să continue după ce a uscat bujia. În final, Walker a încheiat ziua cu al doilea timp și se află pe doi la general, unde Graham Jarvis este lider cu două zile înainte de final.

 

post-41220-0-80338700-1405679482_thumb.j

 

Wade Young a fost surprinzător de agil pe secțiunile extreme, puștiul fiind mai degrabă recunoscut pentru cât de bine se descurcă în zonele rapide decât pe cele care îți supun organismul la efort maxim. Au fost momente în care Young părea că va câștiga ziua, însă timpul său după cei 133 de km a fost cu doar 5min mai slab comparativ cu a lui Jarvis, câștigătorul etapei care a dus raliul la Voineasa.

 

post-41220-0-52469000-1405679483_thumb.j

 

După ce ieri majoritatea riderilor de la clasa Silver au luptat foarte mult ca să ajungă la finiș, iar mulți dintre ei nu au izbutit să se încadreze în timpul maxim rezervat ajungerii în fiecare punct de control orar, organizatorii au decis să scoată o buclă extrem de grea. O parte importantă a fost și siguranța riderilor în acea porțiune de traseu fiind anunțată inițial furtună. Cu traseul scurtat, cei de la Silver s-au putut bucura de un traseu extrem, dar cum spunea în finiș Paul Harpa, nu a fost unul caracteristic Red Bull Romaniacs. S-au bucurat însă de treceri dificile prin râu și de peisajele oferite de creasta din Munții Lotrului. Emanuel Gyenes a căzut destul de rău în penultima trecere prin râu de dinainte de finiș și a pierdut minute bune încercând să repornească. Din fericire, sătămăreanul a revenit în șa izbutind să ajungă la finiș cu al șaptelea timp. Bucurându-se de secțiunile rapide, Emanuel Rogojan a fost cel mai rapid român astăzi. Debutantul originar din Maramureș s-a clasat al șaselea, fiind doar cu câteva secunde mai rapid decât mult mai experimentatul Mani Gyenes. Zsolt Varga, celălalt debutant român de la clasa Silver, la cei 17 ani a izbutit să fie înregistrat cu al 12-lea timp și încearcă să recupereze penalizarea de o oră primită în prima zi de off-road. Căzând într-o râpă Zsolt nu a mai putut urca ușor pe traseu și a preferat să coboare și să urce printr-o zonă mai lină. Făcând această mișcare a ieșit din zona limită impusă de regulament (100m stânga dreapta), iar după citirea GPS-ului a fost penalizat cu 60 de minute.

 

post-41220-0-80444100-1405679484_thumb.j

 

După ce ieri, din pricina traficului, au fost nevoiţi să piardă foarte multi timp pe urcări, astăzi memebrii echipei din România, Do:More au izbutit să meargă în ritmul lor şi au fost înregistraţi cu al treilea timp la clasa Silver Team. Dani Oţil, unul dintre membrii echipei admite că dacă vor fi feriţi de probleme tehnice au şansa să termine pe podium.

 

post-41220-0-80343100-1405679485_thumb.j

 

La Bronze Team, Romeo Dunca şi Francois Vulliet s-au bucurat de traseul caracterizat a fi unul foarte frumos şi au ajuns pe locul cinci. Sorina Sandu şi tatăl său Sorin Sandu, ori mai bine spus Soso Team, au avut al 11-lea timp al zilei, iar „călătoria” Sorinei şi a tatălui său către finişul de la Guşteriţa (Sibiu, sâmbătă 19 iulie, ora 11,30) va continua şi în a treia zi de off-road, când raliul ajunge la Petroşani.  Originară din Petroşani, fosta campionă de schi alpin a României speră să ajungă cu un timp cât mai bun în finişul organizat în fosta fabrică de îmbunătăţire a minereului din Petrila.
 

post-41220-0-66506300-1405679486_thumb.j

 

Ziua a treia de off-road întâmpină toate clasele cu relaxarea necesară după ziua a doua. Excepție face clasa Iron, care va avea din nou o dimineață intensă. Dar destul de curând, toate celelalte trei clase vor da peste „1000 Stone Travers” și „Skidoo River”, în timp ce clasele Gold și Silver vor avea parte de un tratament exclusiv în „Expert Killer”. După pauza de la Service Point, nu există nici o oprire pentru clasa Iron, riderii se vor îndreapta direct spre linia de sosire pe acoperișul fabricii din Petroșani. Celelalte clase vor afla de ce această a treia zi este preferata managerului de traseu, Klaus Sorensen: într-o buclă mare pe munte, ei vor experimenta o varietate de obstacole și secțiuni, cum ar fi „Trial Deal”, „Heavy Shit”, „Flip-Front”, „Arm Pump River” și „Switchback Heaven”.

Traseul zilei a treia va măsura pentru cei de la clasa Gold (cel mai dificil şi lung dintre trasee) 161 km şi îi va duce din satul Ciungetu, de pe Valea Lotrului, până la Petrila. Primul rider se aşteptă să ajungă la finiş chiar înainte de ora 12.00.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Luptă la secunde între Walker și Jarvis în a treia zi de la Red Bull Romaniacs

 

post-41220-0-99615300-1405725702_thumb.j

 

Cea de a treia zi a ediției din acest an a celui mai dificil raliu hard enduro din lume a debutat lângă Voineasa și i-a purtat pe rideri în Munții Lotrului și Parâng, iar la final etapa s-a încheiat cu deja faimosul finiș din fabrica de la Petrila. Graham Jarvis, câștigătorul zilei a doua, a fost primul pe traseul udat de ploaia matinală, iar Jonny Walker liderul de la general i-a urmat fiecare trasă. Cei doi au rulat roată la roată pe aproape întreaga lungime a traseului care a măsurat astăzi 161 km. De-a lungul zilei cei doi s-au tot depășit însă după trecerea finișului de pe acoperișul fabricii de îmbunătățire a minereului din Petrila câștigător a fost desemnat Jonny Walker. Riderul KTM a avut un avans de aproximativ 5 min în fața lui Jarvis și de 6min față de Wade Young ocupantul locului trei. Sudafricanul, în anumite secțiuni, a fost nevoit să micșoreze ritmul pentru a nu epuiza tot carburantul. Young nu știa de ce, dar motocicleta sa a consumat mai mult carburant decât ar fi fost normal. În spatele lui a ajuns Paul Bolton și cei doi vor duce până la finișul de la Gușterița lupta pentru locul trei. Mâine, sâmbătă 19 iulie, riderii vor pleca din Petroșani către Sibiu și după ultimii 180 de km vom afla cine sunt câștigătorii ediției a 11-a. Până la urcarea de la Gușterița (primul rider va ajunge acolo în jur de 11:30 – 12:00) Bolton și Young se vor lupta pentru locul trei, însă trebuie să aibă grija cu Andreas Lettenbichler. Lupul bătrân are multă experiență la Red Bull Romaniacs, iar cum ultima zi se anunță a fi una rapidă nu este exclus să îl vedem cum își încearcă norocul la podium.

 

post-41220-0-19266700-1405725700_thumb.j

 

Secțiunile extreme au alternat astăzi cu porțiuni ceva mai rapide chiar în golul alpin, iar riderii au avut parte de peisaje spectaculoase. Cory Graffunder (locul 7 în ziua a 2-a), vedetă a endurocrossului american și debutant la clasa Gold a declarat: ”locurile acestea sunt ireale. Este fantastic să concurezi aici”. Ultima zi va oferi și ea peisaje care îți taie răsuflarea, însă pentru că va fi una rapidă, rideri precum Emanuel Gyenes își mizează ultima carte pentru a izbuti un loc cât mai bun la general. Sătmăreanul a avut o zi plină de ghinioane tehnice. La începutul traseului a rămas fără frână pe roata spate și ulterior fără starterul electric. Ajuns la service point, echipa sa a putut să rezolve problema cu frâna spate, însă nu și cea cu starterul electric, așa că Mani a fost nevoit să concureze doar cu pornirea la pedală. Timpul pierdut astăzi, poate fi recuperat mâine în etapa rapidă dar cu câteva secțiuni dificile pentru clasa Silver. Riderul care a terminat toate cele 10 ediții ale Red Bull Romaniacs desfășurate până în prezent, este un specialist pe zone rapide având în vedere că este un rider care termină regulat raliul Dakar în top 20.

 

post-41220-0-52342200-1405725701_thumb.j

 

Cel mai rapid rider român de la clasa Silver Single a fost Paul Harpa, iar la top 10-le final mai au șanse și debutanții Emanuel Rogojan și Zsolt Varga.
Dani Oțil și coechipierul său de la Do:More Team au avut o zi bună în care au izbutit să îți consolideze poziția a treia din clasamentul general al clasei Silver Team. Din pricina penalizării primite în prima zi, când nu au putut să se încadreze în timp din pricina traficului de pe porțiunile înguste pe unde nu se putea depăși, cei doi nu mai au cum să prindă locul doi, dar se vor lupta să își păstreze locul trei.

 

post-41220-0-23031700-1405725702_thumb.j

 

Ziua a patra de off-road și ultima din raliu, rezervă piloților cel mai lung și rapid traseu, dar și o tehnică trecere pe pietre (în lungime de 500 de metri), care se va dovedi extrem de grea pentru clasa Iron. Apoi, toate clasele vor avea de „mestecat” kilometri buni până la Service Point. Doar clasele Gold și Silver vor avea puțin de lucru la „Sigi Zig Zag”. A doua jumătate a zilei este un preludiu pentru celebra urcare de la Gușterița, unde riderii vor fi așteptați la finiș de mii de spectatori. Această a patra zi va fi condimentată, pentru toate clasele, cu treceri prin apă, cu un wallride, multe urcări și coborâri dificile pentru clasa Bronz și cea mai dură urcare din întregul raliu, pentru cei de la clasa Silver. Unii dintre piloții de la Silver vor împinge motocicletele, în funcție de vreme, chiar și două ore. Nu cu mult înainte de a ajunge în arena de la sosire, Clasa Gold va mai avea parte de câteva provocări interesante și va da de greu în zone precum „Long Walk Junior”, „Congo” și „Black Mamba”. În plus, chiar înainte de finiș vor exista câteva porțiuni de off-road interesante chiar prin Sibiu, inclusiv o traversare prin râul Cibin!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Jonny Walker a devenit cel mai tânăr câștigător al Red Bull Romaniacs

 

post-41220-0-07513500-1405846969_thumb.j

 

Sâmbătă, 19 Iulie, dealul Gușterița de lângă Sibiu a fost pentru a treia oară consecutiv punctul terminus al celui mai dificil raliu hard enduro din lume. Jonny Walker a condus raliul încă din prima zi de off-road și a izbutit să își păstreze poziția de lider chiar dacă ziua a doua a fost câștigată de Graham Jarvis.

 

Regele Carpaților a predat tronul, cel puțin până în 2015, mult mai tânărului său adversar. Britanicul s-a clasat pe doi declarând la final că anul acesta raliul a avut o configurație care l-a avantajat mai mult pe Walker, care este mai bun pe secțiunile rapide. Jarvis a câștigat Red Bull Romaniacs de patru ori, iar trei din victorii au fost consecutive stabilind recordul raliului. Wade Young la a doua participare în raliu a izbutit să termine pe locul trei și a fost marea surpriză a acestei ediții.

 

Sud-africanul în vârstă de doar 18 ani a apărut pe scena mondială a enduroului extrem doar în 2012 și a izbutit să impresioneze cu evoluția din Carpați, după ce s-a dovedit mult mai focusat comparativ cu Paul Bolton, ocupantul locului patru. Bolton, care a câștigat Prologul din centrul Sibiului, a fost cel mai rapid rider în ziua a patra, însă ghinioanele și greșelile din ziua a doua și a treia au fost cele care l-au îndepărtat de podium.  Pe cinci s-a clasat Andreas Lettenbichler, care în pofida problemelor cu un disc intravertebral a izbutit să termine raliul. 

 

Dani Oțil și coechipierul său de la Do:More Team, Radu Călin s-au chinuit destul de mult în cea de a patra zi din munți, ploaia căzută în zona Șugag făcând și traseul de la clasa Silver foarte alunecos. Chiar și așa cei doi reușesc să se claseze pe podium la Silver Team, iar prezentatorul tv își adaugă în palmares cel de al treilea podium la Red Bull Romaniacs. Pentru Dani, care a izbutit prin prestația sa să stârnească interesul mediei internaționale de specialitate, acesta este al doilea podium consescutiv. Anul trecut, la fosta clasa Expert Team, s-a clasat pe doi avându-l coechipier pe Lucian Neaga. Rămâne de văzut dacă timpul îi va perimte să se antreneze pentru a încerca să termine cel mai dificil raliul hard enduro din lume și la clasa Silver Single.

 

Mani Gyenes, Emanuel Rogojan și Zsolt Varga au terminat toți trei în top 15 la Silver Single. Dacă anul trecut Mani izbutea o nouă clasare pe podium acum singurul rider care a participat și a terminat toate cele 11 ediții ale Red Bull Romaniacs a fost nevoit să se mulțumească doar cu ajungerea la finiș. Din pricina problemelor tehnice, Mani a pierdut zeci de minute în ziua a treia când s-a mers de la Voineasa la Petroșani, iar în ultima zi deși a fost rapid nu a mai putut recupera timpul pierdut.

 

Emanuel Rogojan și Zsolt Varga sunt debutanți la Red Bull Romaniacs și amândoi au izbutit să ajungă la finișm deși recunosc că mai au nevoie de mult antrenament. Zsolt, care are doar 17 ani, speră să poată concura din 2016 la clasa Gold.

 

Sorina Sandu alături de tatăl său Sorin Sandu s-a putut bucura de finișul de la Gușterița, iar fosta campionă de schi alpin a României a devenit femeia cu cele mai multe finișuri la Red Bull Romaniacs.

 

Romeo Dunca și Francois Vulliet au ajuns și ei la finiș. Echipa care în 2006 se clasa pe locul doi la Expert Team s-a decis să se reunească după ce au concurat câteva ediții cu alți parteneri. Mulțumiți de aventura avută anul acesta la clasa Bronze Team, Romeo și Francois, care sunt prieteni de peste 15 ani, au hotărât să tot revină la raliu până Martin Freinademetz– mastermind-ul evenimentului se va plictisi de ei.

Vom reveni mâine cu mai multe detalii.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×