4 postări în acest topic

Salut,

 

Incerc sa nu plictisesc pe nimeni, asa ca o sa fiu scurt. La fel, pun si costurile astfel incat daca are cineva chef sa se duca acolo, sa-si poata face o idee. Astea-s costurile pe care le-am avut eu dar eu sunt praf la organizare (in sensul in care organizare la mine a fost sa-mi cumpar biletul de avion, sa-mi rezerv moto online si sa-mi cumpar un bilet de autobuz tot de pe net, in rest am mers pe principiul ca oi vedea acolo despre ce-i vorba. Evident am citit cate ceva si multa informatie am gasit-o pe forumurile indiene de profil moto).

 

Bilet de avion Bucuresti-New Delhi si retur- 600 euro (am gasit si mai ieftin da erau mai lungi escalele si n-am avut rabdare. Daca scotocesti bine si probabil mai din timp, gasesti pe la 500. Io l-am luat cu o luna inainte).

 

Bilet de autobuz New Delhi- Manali ( Manali asta e punctul de plecare, acolo am inchiriat motocicleta. De la New Delhi la Manali faci cam 15-17 ore cu autobuzul, pe mai putin de 600km dar deh...), 20 USD (1200 rupii daca nu ma insel, asta e asa numitul Volvo AC deluxe pe care-l recomand cu caldura, is multe companii care fac drumul, m-am dus cu una de stat HDPTC sau ceva de genul si m-am intors cu una privata. O recomand pe cea de stat, face putine opriri si e mai curat autocarul. Autocarele sunt autocare moderne, cu aer conditionat, opresc de 2 ori, atentie la ce mancati).

 

La New Delhi am dormit o noapte la hotel (booking). La Manali am luat doua nopti ca sa ma obisnuisc un pic cu altitudinea si sa apuc sa ma adaptez un pic stilului de condus indian (ar trebui cam 50 pagini sa-l descriu, pe scurt ar fi "the rule is no rule", e fun dar tre' sa fii cu ochiin'n 14) si sa iau doua zile DIAMOX (acetazolamida se cheama la noi la farmacie si e 14 lei. Daca uitati sa luati d'aci, gasiti acolo la farmacie fara probleme. Pe scurt e vorba despre un medicament care ajuta la aclimatizare si daca il iei, scade riscul sa faci AMS (acute mountain sickness care e o belea care a stricat multora vacanta), atentie, medicamentul nu te fereste de belea, tre sa fii si putin atent si sa incerci sa respecti cat de cat oaresce paliere de inaltime (adica nu te duci de la Manali 2000m la Sarchu 4300m si sa dormi acolo ca te apuca gaia, mai faci un popas pe drum (Keylong, Jispa, alea).

 

Inchirierea motocicletei, o sa gasiti multe optiuni, multe preturi, multe pareri. Eu am ales si nu am regretat absolut nici o secunda, Bike Rentals Manali, m-am luat dupa ratingurile de pe tripadvisor (numa 5 stele, daca intrati o sa vederi si parerea unui roman, singurul, ala sunt eu asa ca nu mai stau la povesti pe subiect). Am cerut un motor nou si asta am capatat (nou in sensul in care era fabricatie 2014, avea 2000km la bord, se chema Royal Enfield Thunderbird 500cc (mai mare nu exista dar a fost ok, o bashinitza dar si-a facut treaba fara sovaire), cam asta ar fi state of the art in domeniu, mai sunt modelele Bullet sau altele, mai aratoase (retro) dar am fost puturos si am vrut pornire la buton, frane pe disc... acu exista si un revers al medaliei, alea clasice, care au frana pe tambur spate, is mult mai usor de depanat in caz de pana de cauciuc, vorbesc din experienta :-)). 30 USD per zi pentru motor, deci in functie de buget, calculati in jos adica orice alta optiune e mai ieftina, mergand pana pe la 20. Eu vorbesc strict de preturile baietilor astia care au motoare in stare exelenta, le fac revizia dupa fiecare inchiriere etc. Altfel, daca optati pentru alta firma puteti avea surprize, firma de inchirieri poate insemna si un tip care are 3 troace terminate in garaj si le inchiriaza, deci atentie.

 

Cazare gasesti pe toate buzunarele, standard de India. Eu am ales sa ma scald in maxim 25-30 USD per zi. Exista si de 5 dar sincer nu recomand, acu depinde de rezistenta fiecaruia si cu siguranta de varsta, io-s mai bosorog ca am 45 ani asa ca...

Manali ala e scump ca e statiunea in care vin indienii de peste tot sa vada zapada (in 50 km urci la peste 4000m si is zapezi).

Marea aventura completa e sa faci Manali-Leh (sunt mii de filme pe youtube asa ca va scutesc de descriere), eu am facut doar o bucata, pana la Baralcha-La, o trecatoare la 5300m daca nu ma insel si am mai dat o tura pe alte drumuri sa vaz niste manastiri tibetane (acolo va aflati in Tibetul indian), si alte cateva locuri care mi s-au parut mie interesante si pe urma m-am carat.

 

Una peste alta a durat totul 2 saptamani si a costat cam 2000USD adica f'o 6500 lei. Asa, dupa parerea mea, cu banii astia se pot sta lejer 3 saptamani sau chiar o luna pentru o gasca mai mare (macar 2, ca sa impartiti costul cazarii, eu am fost singur.) pentru ca totul se mai negociaza.

Cu mancarea mare atentie si cu apa exista o regula de aur, beti numa' apa imbuteliata, intotdeauna, indiferent unde sunteti si cat de imbietor pare paraiasul (nu dau lectii de biologie dar ca fapt divers bacteriile traiesc si-n apa calda si rece si potrivita etc).

 

Daca o sa fie careva, candva interesat sa se duca si vrea mai multe detalii, in masura in care sunt in stare sa-mi amintesc, ajut cu placere.

Conditie fizica: n-am cine stie ce, cu cateva zile inainte sa urc la mare inaltime n-am mai fumat si n-am mai baut alcool (oricum de la diamoxul ala berea are gust de rasuflat asa ca nu-ti mai aduce bucuriile de la campie). Drumul are si parti bune si parti proaste si parti destul de nashpa si treceri prin vad (se topeste zapada si se formeaza rauri) dar nimic de netrecut, evident trebuie sa aveti cativa km la activ si sa fiti obisnuiti cu mersul mult pe motocicleta, ca desi etapele nu sunt foarte lungi, stai 10-12 ore in sa. 

 

Ca peisaje, ramai mut, evident. Oamenii simpatici si amabili, nu va amagiti ca una din limbile oficiale e engleza, unii o vorbesc, altii mai putin, altii deloc, dar nu va faceti probleme, romanul se descurca.

 

Telefon, dupa Manali n-o sa mai aveti, sunt tot felul de forumuri care-ti explica ce tip de abonament sa faci etc, nu o faceti, orice telefon strain este blocat de armata (deh Kashmir alea alea, multa armata, zona de haraiala constanta cu vecinii pakistanezi sau Chinezi) si in Manali puteti vorbi acasa doar prin SMS, varianta scumpa, sau prin Whatsapp ca sunt destule cafenele care au wifi moca. La hoteluri se plateste si nu merita banii. Cand zic hotel sper sa nu fiu gresit inteles, sunt destul de basic ca sa folosesc un eufemism. De exemplu, la remarca mea "there is no sheet on the bed" mi s-a raspuns intr-un loc "no sir no shit on the bed, clean hotel". Eu am avut un sac de dormit din ala cel mai mic de la decathlon, parca 65 lei, subtire de vara, asa ca n-am fost foarte deranjat.

Neaparat sa aveti geluri si sprayuri din alea dezinfectante, bune la maini, la perne, la closeturi, la orice, de maaare folos mi au fost (am luat unul mare de la DM).

Ca fapt divers, ca sa nu fac cine stie ce toxiinfectie si sa-mi stric vacanta, am mancat vegetarian, nu mi-a placut cine stie ce dar cum nu eram in excursie gastronomica a fost ok, oricum, repet, atentie la haleala si mai ales la apa (apa inseamna ca si cand va spalati pe dinti la "hotel", sa va clatiti cu apa din sticla, cel putin eu asa am facut, la sfatul unor indieni si n-am avut probleme. Sa aveti furazolidon la voi, e mare smecherie cand te loveste o d'aia nasoala, 2 pastile la 6 ore si gata).

 

Am facut pana la 5000m, am impins motorul (la vale) cativa km, dupa care am tocmit un flacau care punea pietre-n gropi cu suma de 2 USD ( i-am dat 5 ca a muncit saracu' si oricum faceti o fapta buna ca oamenii aia care lucreaza la drumuri is foarte foarte saraci si stau in niste conditii pe care cu greu ni le putem imagina) si m-a mai ajutat el cativa km, pe urma am tocmit o camioneta care m-a dus vreo 50km pana intr-un sat unde era un atelier (20 USD camioneta, 2 USD reparatia). Alta data m-au lasat franele si m-au rezolvat altii intr-un sat, parca 5 USD.

 

Atentie la trafic, ma refer in partile de dinainte sa urcati in munti ca acolo nu e mare trafic, dar in Manali de ex e dementza totala. Se circula pe stanga, creierul meu cu greu a acceptat asta, adica in prima zi ma trezeam tot timpul pe dreapta. In unele cazuri nu conteaza ca oricum toti merg cum ii taie capul sau unele drumuri sunt atat de inguste ca oricum e distractia-n toi...

 

Am avut cateva accidente dar am scapat cu bine. Repet, atentie la trafic :-))

Deci pe scurt, misto excursia, atentie la apa, mancare si trafic. Ideal e sa fiti cel putin 2 dar si singur e amuzant doar ca te cam plictisesti seara prin munti (curent n-au peste tot, mai ales unde-s doar corturi ca si posibilitate de cazare). 

Atentie si la faza cu raul de inaltime, eu n-am avut mari probleme in afara de o durere crancena de cap in prima zi (cand treceam Rothang Pass la 4000m) pe care am calmat-o cu nurofen extra de 400. Tot atunci pe o linie mai dreapta am avut o secunda de lesin noroc ca m-am dezmeticit inainte sa sar peste marginea drumului (parapetul e rar).

 

Pun si pozele daca se incarca.post-2907-0-71542200-1408738768_thumb.jppost-2907-0-72552500-1408738777_thumb.jppost-2907-0-75162800-1408738791_thumb.jppost-2907-0-17493600-1408738804_thumb.jppost-2907-0-50375200-1408738820_thumb.jppost-2907-0-98781700-1408738840_thumb.jppost-2907-0-57611200-1408738859_thumb.jppost-2907-0-62523600-1408738875_thumb.jppost-2907-0-65165300-1408738917_thumb.jppost-2907-0-82975600-1408738934_thumb.jppost-2907-0-92460600-1408738956_thumb.jppost-2907-0-61843300-1408738977_thumb.jppost-2907-0-78450500-1408739001_thumb.jppost-2907-0-78001600-1408739027_thumb.jppost-2907-0-53318100-1408739103_thumb.jppost-2907-0-40152000-1408739119_thumb.jp

post-2907-0-22553100-1408739139_thumb.jppost-2907-0-55868400-1408739178_thumb.jppost-2907-0-55868400-1408739178_thumb.jppost-2907-0-27033800-1408739205_thumb.jp

 

inca niste poze:post-2907-0-07907000-1408739529_thumb.jppost-2907-0-17183300-1408739550_thumb.jppost-2907-0-88894100-1408739575_thumb.jppost-2907-0-28189300-1408739602_thumb.jppost-2907-0-97865600-1408739622_thumb.jppost-2907-0-70049400-1408739649_thumb.jppost-2907-0-70049400-1408739649_thumb.jppost-2907-0-59519200-1408739673_thumb.jppost-2907-0-91996100-1408739703_thumb.jppost-2907-0-91996100-1408739703_thumb.jppost-2907-0-24519000-1408739735_thumb.jppost-2907-0-08915600-1408739752_thumb.jppost-2907-0-97084600-1408739798_thumb.jppost-2907-0-52083800-1408739811_thumb.jppost-2907-0-10451700-1408739833_thumb.jppost-2907-0-90773500-1408739845_thumb.jppost-2907-0-56159200-1408739858_thumb.jppost-2907-0-66914100-1408739879_thumb.jppost-2907-0-31394900-1408739900_thumb.jppost-2907-0-42801600-1408739922_thumb.jppost-2907-0-27156800-1408739952_thumb.jp

 

 

altelepost-2907-0-81327900-1408740231_thumb.jppost-2907-0-33124500-1408740275_thumb.jppost-2907-0-03559900-1408740291_thumb.jppost-2907-0-94466200-1408740310_thumb.jppost-2907-0-62697700-1408740331_thumb.jppost-2907-0-78436100-1408740348_thumb.jppost-2907-0-60027100-1408740363_thumb.jppost-2907-0-54628300-1408740383_thumb.jppost-2907-0-03526200-1408740404_thumb.jppost-2907-0-44991800-1408740435_thumb.jp

 

 

pentru cine nu s-a plictisit inca:post-2907-0-06182300-1408740665_thumb.jppost-2907-0-80791700-1408740684_thumb.jppost-2907-0-93004400-1408740702_thumb.jppost-2907-0-34348200-1408740725_thumb.jppost-2907-0-88785700-1408740741_thumb.jppost-2907-0-27524500-1408740762_thumb.jppost-2907-0-38110100-1408740780_thumb.jppost-2907-0-42628200-1408740789_thumb.jppost-2907-0-31634800-1408740803_thumb.jppost-2907-0-34825600-1408740824_thumb.jp

 

post-2907-0-31168100-1408739161_thumb.jp

post-2907-0-06159400-1408739975_thumb.jp

noni apreciază

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Foarte tareee :D

 

Nu stiu cum nu mai am numarul tau de telefon... dar lasa-mi-l sa mai povestim

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In afara de Royal Enfield, se mai poate inchiria altceva in India? 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Noni, cred ca am eu nr tau, iti dau un sms. Daca nu, trimit un pm aci. Scuze de intarziere dar n-am mai apucat sa intru pe forum.

Robert, restul Indiei nu stiu, in Manali in schimb, in afara de RE ar mai fi , daca tin bine minte, Bajaj, Pulsar care-s niste mobre indiene sau sub licenta honda, dar au motoare de 180 si 200cmc si KTM nustiucum de 200cmc. Ca performante sa nu te astepti la nimic spectaculos dar le-am intalnit pe munte. kTM despre care vb e facut in India si saracul e un fel de street fighter nicidecum nu pare facut pentru drumurile alea nashpa :) oricum, impreuna cu Pulsarul ala au avantajul de a avea jante tubeless deci daca iti iei un kit de reparatii la tine, le rezolvi fara sa dai roata jos. RE e tube type aka cu camera.

KTM urile se inchiriaza cam ca RE ca pret (adica mai scump) i. Timp ce Pulsarul si Bajaj sunt mai ieftine. Baietii de la care am inchiriat eu aveau cam 30 RE si un KTM(atentie KTM is echipate cu roti de strada deci total nepotrivite, desi am intalnit unul prin munti, calarit de un englez de 40 ani, 100 kile si cam la 1,80m inaltime deci pan' la urma cel mai important e sa vrei sa fii acolo :))

Lucruri absolut inutile pe care le-am carat in bagaj si pe care pana la urma le-am facut cadou unor motociclisti indieni intalniti pe drum:

1. Combineson de ploaie de la Louis. Unu la mana e ca risc de ploaie ar fi doar pana treci primul pass, Rothang, pe urma esti la adapost ca norii se lobesc de lantul Himalayan si deci nu ploua (poa' sa mai ploua doar in cateva passuri de mare inaltime dar acolo-i frig si mai degraba ninge.

Oricum, am incercat o singura data costumul ala si in 3 minute eram atat de transpirat incat am preferat sa ma ud.

2.minicompresor de la Louis + mufa tot de acolo. Decat sa te joci cu instalatia electrica a unui RE, e de preferat sa iei o pompa de mana care costa circa 2 dolari pa la tarabele din zona...

Ce-am luat eu i. Schimb au fost pungi din alea de la Ikea, care se inchid etans (pentru alimente cred ca-s facute). Sunt destul de mari incat sa poti sa ti distribui in ele sosete, chiloti, tricouri si cam tot ce ai in traista, asa daca te prinde ploaia si se uda bagajul, lucrurile raman uscate.

Unii aveau doua perechi de incaltari ca de la trecerile prin vad te uzi bine, eu n-am avut decat bocancii de motor care s-au dovedit etansi (in schimb, in avion sau la New Delhi la 48 grade recunosc ca am fiert in ei, noroc cu sprayul de picioare de la Sholl :)).

Haaa. Da, foarte important, sa luati crema solara cu factor 50 ca altfel dupa doua zile o sa vi se jupoaie fata. Si esarfa/bandana/cagula pentru acoperit fata. Din cauza altitudinii, razele UV sunt foarte puternice (prin urmare ochelarii de soare/motor sa fie de calitate si cu tratati anti-uv ca altfel nu e binepentru ochi).

Eu am fost in iunie. Atentie, drumul se deschide la inceput de iunie (atunci reusesc sa strapunga zidu, de zapada pe Rothanh unde e un fel de sa in care avalansele aduna pana la 10-15m de zapada), anul asta s-a deschis cu cateva zile inainte sa ajung eu si se inchide la inceput de octombrie cand zapada se acumuleaza in cantitati importante. Perioadele ideale sunt ori luna iunie ori septembrie. In iulie-august e musonul si se pare ca prima parte a drumului devine un vis iar in octombrie cica e foarte frig prin munti si te cam apuca batzaiala. Cand am fost eu, iunie adica, ziua era flarte cald, chiar si la 3000-3500m, la inaltimi mari era mai frig dar nimic memorabil iar noaptea era ok, adica nu mai putin de 10-12 grade (ma refer la zonele mai joase adica 3000-3500m, la inaltimi mai mari e mai frig, evident dar asa cum spuneam in postarea de mai sus, incercat sa nu dormiti la altitudini prea mari pentru ca, se pare ca atunci cand dormi esti cel mai expus riscului de a face AMS, gasiti sute de explicatii pe net, de la oameni mult mai calificati decat mine asa ca va scutesc de parerile mele).

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Guest
Comentezi ca oaspete. Dacă ai un cont, te rugăm să te autentifici.
Răspunde la topic...

×   Ai adăugat conținut cu formatare.   Șterge formatarea

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

  • Bine ai veit pe Comunitatea motociclistilor si biciclistilor din Romania ”Mai multi prieteni, mai uniti, impreuna pentru o idee si o pasiune fara margini” Ne-am adunat intr-o familie, frati pe sosea si camarazi in comunitate. O pasiune cu doua roti, un million de prieteni pe sa, motociclisti pe Harley sau scuteristi cu acte noi. Te-ai gandit vreodata de ce pe motocicleta nu exista marsarier? Pentru ca echilibrul este imposibil de atins atunci cand mergi cu spatele pe doua roti. Priveste in fata, mergi inainte. Asta facem noi zi de zi pe Pro-Bike. Pasiunea pentru motociclete ne-a adus la un loc si-am vrut sa cream un camin pentru cei ca noi. Suntem multi, gandim la fel, ne dorim si visam la aceleasi lucruri, avem unitate in aspiratii si ne inspiram unul de la celalalt. Ne gasesti povestile pe site, in nenumaratele topicuri scrise cu drag de membri. Am conturat online un loc ce oglindeste realitatea pe care o intalnim zi de zi. Te pregatesti sa devii motociclist? Arunca un ochi pe site si iti vei face o idee despre lumea in care pasesti. Pe forum ne poti intreba orice, fie ca esti incepator, fie ca vrei sa ne dai un sfat. Suntem aici o familie de peste 39.000 de membri. Cu unii te vei iubi, cu altii te vei contra, ca in viata, ca in orice familie. Ca pe motocicleta. stii cum intr-un grup de motociclisti pe sosea doi, trei merg in fata, doi, trei raman mai in spate? Pe Pro-Bike noi nu lasam pe nimeni in urma, stam in linie cu totii. in comunitatea Pro-Bike, ajutorul reciproc este esential. Motociclistii se ajuta intre ei ca fratii, iar membrii comunitatii stiu cum sa ofere ajutorul, dar si sa-ti dea idei pentru a te descurca singur in situatii dificile sau se te directioneze catre un prieten, care are un prieten, al carui prieten iti descurca itele. stii despre ce vorbim, lumea este mare, dar in lumea motociclistilor ne stim cu totii. Iar daca ti-e mai usor sa navighezi online, pe site ai multe instrumente utile: harta serviciilor pentru motociclisti (service-uri si magazine), harta drumurilor din Romania pentru diverse tipuri de motociclete sau harta membrilor, prin care acestia se pot contacta si isi pot vedea locatia. Ba chiar si peste 1600 de manuale de service ca sa iti poti repara sau intretine singur motocicleta. Aici suntem toti campioni. Majoritatea dintre noi suntem campioni ai tastaturii, mereu prezenti, dar altii sunt campioni adevarati, ce si-au luat inspiratia de pe site si au adaugat un strop de competitivitate genetica. Crestem talente, ne place sa indeplinim vise si sa ghidam vietile si rotile catre drumuri cu asfalt intins. Daca vrei sa vezi atmosfera destinsa din comunitatea noastra, este de ajuns sa deschizi galeria cu poze de la intrunirile si evenimentele noastre. O sa te imbeti din povestile in imagini ale calatoriilor, parfumate cu inspiratie de noi destinatii. si daca tot nu esti convins, trebuie sa ne vizitezi si in carne si oase. Ne intalnim adesea si in persoana. Pentru ca viata este prea scurta sa nu facem ceea ce ne place, am ales viata pe doua roti. Ca si tine. si tot ca tine, ne este greu peste iarna sa ne luam ramas bun de la “iubita” cu motor. Asa ca nu ne luam, dar de fiecare data cand o parasim pentru o vreme, mai aruncam o ultima privire in spate. stim ca te regasesti in cele de mai sus, asa ca alatura-te noua. Vrem sa te cunoastem, spune-ne povestea ta.
  • Descarca aplicatia PRO-BIKE Market
    Bursa de motociclete, echipamente, piese si accesorii

    pro-bike market on app store pro-bike market on Google Play Market

    Descarca aplicatia PRO-BIKE Forum
    Participa la discutii direct din aplicatie

    pro-bike forum on app store pro-bike forum on Google Play Market

  • Evenimente viitoare