Mergi la conţinut

Recommended Posts

Mi-a venit la reparat un motor de Dnepr, probleme cu setul motor in sensul ca manca ulei. Am desfacut motorul bucati pentru constatare si probleme am gasit doar la setul motor si la pompa de ulei. Astazi am spalat toate piesele urmand ca de luni sa incep sa cumpar cele de trebuinta.

Mai intai carterul spalat:

 

post-40862-0-97247800-1416422035_thumb.j

 

post-40862-0-29411700-1416422037_thumb.j

 

post-40862-0-65789200-1416422038_thumb.j

 

post-40862-0-98122100-1416422039_thumb.j

 

Carterul se prezinta bine, nu a mai fost umblat in el si e in regula la filete si la suprafete, nu are urme de lovituri pe el. 

 

Strungarul mi-a facut pompa de ulei, a rectificat axul la fiecare pinion pt ca avea urme de uzura si a facut niste bucsi de alama in corpul pompei de ulei. Lucrarea a costat 60 lei iar o pompa costa 55 lei la Gaspar.

 

post-40862-0-82907000-1416422166_thumb.j

 

post-40862-0-08623200-1416422168_thumb.j

 

post-40862-0-23326100-1416422174_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In sfarsit au venit pistoanele de Oltcit, am avut niste aventuri pana le-am gasit si pana au venit dar acum sunt depasite:

 

post-40862-0-82496900-1416598893_thumb.j

 

post-40862-0-93294500-1416598948_thumb.j

 

post-40862-0-51142800-1416598950_thumb.j

 

Va urma frezarea pistoanelor pentru lacasul de supapa, alte bucsi pentru bolt (22mm in loc de 21mm), alezatul cilindrilor la 79.4mm si segmenti Goetze.

 

 

Solutia cu pistoanele de Oltcit a mai fost folosita: http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... ternative/ . Cred ca este singura solutie viabila de a inlocuire a pistoanele de Nipra cu unele auto. Am obosit cate pistoane auto am cautat in catalog si la toate ma loveam de problema raportului de compresie care scadea sub 6:1, Dnepr are 7:1 dar s-ar fi miscat acceptabil si cu un 6:1.

Cu pistonul de Oltcit care are capul pistonului foarte apropiat ca forma cu cel de Dnepr nu se mai pierde asa de mult din raportul de compresie, iar ce se pierde este compensat prin marirea cilindreei. Voi reveni cu calcule exacte.

 

Bucsile pt bolt au fost facute din alama si in afara de prelucrarea bucsilor la cota boltului de Oltcit (22mm) s-a rectificat si alezajul in biela pt un mai bun sprijin al bucsilor in biela. Prelucrarea cotei din biela este cam grosiera iar bucsile vechi arata ca nu exista sprijin pe toata suprafata ceea ce duce la uzuri rapide.

 

post-40862-0-26980600-1416599064_thumb.j

 

post-40862-0-47758300-1416599061_thumb.j

 

Prelucrarea este impecabila iar boltul intra in bucsa "ca cutitu'n branza". Asa ca le-am montat pe arbore:

 

post-40862-0-73208600-1416599090_thumb.j

 

Piesele noi inainte de montaj:

 

post-40862-0-80369100-1416599139_thumb.j

 

post-40862-0-49216100-1416599141_thumb.j

 

post-40862-0-22943400-1416599143_thumb.j

 

Montarea arborelui (si a rulmentilor), sau al "vibrochenului" cum spun cei care nu cunosc. Corect este vilbrochen, vine din frantuzescul vilebrequin:

 

post-40862-0-84223500-1416599192_thumb.j

 

post-40862-0-07207700-1416599201_thumb.j


Rumentul fata este 6209 (SKF) iar cel din spate este NJ209 (URB).

Montarea pompei de ulei si a palierului fata:


post-40862-0-63121300-1416599305_thumb.j

 

post-40862-0-15801800-1416599314_thumb.j


Palier fata:

 

post-40862-0-53068800-1416599360_thumb.j

 

post-40862-0-31496500-1416599374_thumb.j

 

 

 

 


Axul cu came, rulmenti noi Koyo 6205 in fata si 6204 in spate:

 

post-40862-0-89969800-1416599449_thumb.j

 

 

Pinionul l-am montat prin incalzire, intra mai usor si nu se slabeste presarea:

 

post-40862-0-65886600-1416599574_thumb.j

 

post-40862-0-90615500-1416599503_thumb.j

 

 

La fel am procedat si cu pinionul arborelui, la acesta chiar era necesara incalzirea pt ca altfel as fi fost nevoit sa bat ca "ciobanul" in el ca sa intre pana la capat. Incalzit a intrat foarte usor si e si foarte simplu de ghidat pe pana.

 

post-40862-0-85553600-1416599476_thumb.j

 

Distributia montata:

 

post-40862-0-86891800-1416599612_thumb.j

 

post-40862-0-69212700-1416599614_thumb.j

 

Si filtrul centrigugal de ulei montat:

 

post-40862-0-68713300-1416599710_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Nu am aratat pistoanele de Oltcit frezate:

 

post-40862-0-84123000-1419584742_thumb.j

 

 

Frezarea pistoanelor nu a fost chiar floare la ureche, pt a putea fi frezate corect strungarul a trebuit sa faca un dispozitiv pentru a pozitiona pistonul iar pretul manoperei a fost 125 lei pt doua pistoane.

Dupa care am dus cilindrii si pistoanele la alezat, mai trebuie sa rezolv si cu segmentii.

 

post-40862-0-26804500-1419584833_thumb.j

 

post-40862-0-35045800-1419584851_thumb.j


Am montat alternatorul si capacul de distributie:

 

post-40862-0-85642100-1419585210_thumb.j

 

Simering SKF 16x30x7 pt axul cu came:

 

post-40862-0-72433100-1419585250_thumb.j

 

post-40862-0-72587000-1419585252_thumb.j

 

Aprinderea electronica:

 

post-40862-0-60054200-1419585276_thumb.j

 

post-40862-0-55318500-1419585331_thumb.j

 

Dnepr:

 

post-40862-0-04059100-1419585385_thumb.j

 

Maine montez volanta cu discurile de ambreiaj si am terminat pe saptamana asta, trebuie sa astept dupa alezarea cilindrilor si dupa segmentii Goetze.


Simering SKF 60x85x10mm pentru volanta, original este 60x85x12mm dar nu este nici o problema:

 

post-40862-0-88877400-1419585567_thumb.j

 

post-40862-0-00850500-1419585569_thumb.j

 

post-40862-0-69030600-1419585583_thumb.j

 

Sonda de presiune ulei noua:

 

post-40862-0-08867700-1419585652_thumb.j

 

post-40862-0-23939000-1419585653_thumb.j

 

Volanta este in stare foarte buna, zona unde etanseaza simeringul nu este uzata deloc:

 

post-40862-0-18639900-1419585679_thumb.j

 

Surub volanta nou:

 

post-40862-0-08149000-1419585709_thumb.j

 

post-40862-0-09272800-1419585725_thumb.j

 

post-40862-0-37762000-1419585745_thumb.j

 

post-40862-0-95614400-1419585759_thumb.j

 

Si volanta cu ambreiajul montate:

 

post-40862-0-58989800-1419585779_thumb.j

 

Inainte de montarea ambreiajului am curatat filetul bolturilor cu un tarod:

 

post-40862-0-54967700-1419585895_thumb.j

 

post-40862-0-83007800-1419585840_thumb.j

 

post-40862-0-04972900-1419585842_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Uitasem de acest topic, motorul este gata inca de anul trecut ( http://motorist.ro/viewtopic.php?f=30&t=313 ) dar pur si simplu am uitat sa mai postez aici. Asa ca voi continua topicul ca sa nu ramana neterminat.

 

Segmentii au venit, am avut ceva emotii pt ca nu erau in stoc in Romania si nu stiam daca vor ajunge la timp, astazi am primit si confirmarea ca cilindrii vor fi gata maine. Asa ca sper ca duminica sa-l aud pornind.

 

post-40862-0-27626400-1429432811_thumb.j

 

Si cilindrii alezati:

 

post-40862-0-90332800-1429432863_thumb.j

 

Inainte de a inchide motorul am facut o proba de montaj, am montat pistonul si cilindrul fara segmenti dupa care am pus si chiulasa impreuna cu tijele de culbutori. Ideea era de a verifica daca atinge vreo supapa in piston, era putin probabil sa atinga avand in vedere ca modificarea pistoanelor s-a facut avand ca model un piston original dar am zis sa verific:

 

post-40862-0-62878400-1429432936_thumb.j

 

Comparatie intre pistonul de Oltcit si pistonul de Dnepr, dupa cum se vede pistonul de Oltcit iese o idee mai in afara si compenseaza piederea de raport de compresie pe care o avea din cauza formei pistonului, raportul de compresie nu a scazut sub 7:1, poate chiar a crescut la un 7:2 sau chiar 7:3.

 

post-40862-0-24875900-1429432981_thumb.j

 

post-40862-0-98576400-1429432986_thumb.j

 

Dupa care am spalat bine cilindrii si am inceput montajul:

 

post-40862-0-29638700-1429433039_thumb.j

 

post-40862-0-73470700-1429433042_thumb.j

 

post-40862-0-88953900-1429433060_thumb.j

 

post-40862-0-98037100-1429433079_thumb.j

 

post-40862-0-92690900-1429433100_thumb.j

 

post-40862-0-89779000-1429433118_thumb.j

 

post-40862-0-26218800-1429433139_thumb.j

 

post-40862-0-98181100-1429433146_thumb.j

 

Dupa care l-am aruncat pe mobra, i-am bagat ulei si l-am pornit. Avand o problema la instalatia electrica, probabil bec ars la martorul pentru presiunea de ulei am pus o lampa de control pentru a vedea presiunea de ulei:

 


Am lasat motorul sa mearga si am constatat o pipa defecta care scapa scanteia catre chiulasa:

 

 

Iar acum nu mai da fum din cauza consumului de ulei:

 

 

Si ne-a prins seara cu ea mergand:

 

 

 

Pipa de bujie de pe stanga a cedat, asa ca am schimbat fisele cu totul (fisa bosch si pipe NGK):

 

post-40862-0-07760200-1429433558_thumb.j

 

post-40862-0-31268000-1429433588_thumb.j

 

post-40862-0-44190400-1429433576_thumb.j

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Pe 9/16/2016 at 20:22 noni a scris:

ai mai facut si altele? sau... sunt si alte astfel de aventuri in curs?

 

Mai sunt:

 

http://motorist.ro/viewtopic.php?f=30&t=345

 

http://motorist.ro/viewtopic.php?f=30&t=343

 

http://motorist.ro/viewtopic.php?f=30&t=314

 

Si acum urmeaza aceasta aventura ( http://motorist.ro/viewtopic.php?f=13&t=347 ) care va fi prezentata si pe pro-bike la fel cum am prezentat Uralul M72 si Uralul M63.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×