Mergi la conţinut
  • 0
green.kecske

sfat Începător Fără Idei Cu Privire La Prima Motocicletă? Inspiră-Te De Aici

Întrebare

Eşti începător şi nu ai nici cea mai mică idee despre ce motocicletă ţi se potriveşte? Chiar dacă ai sau nu vreo dorinţă în legătură cu tipul motocicletei, te poţi inspira din recomandările noastre pentru începători.

 

1. Clasa standard de 500 cmc: Suzuki GS500 E/F, Honda CB500, Honda CB400, Kawasaki ER-5 - Preţuri pentru un model bun second hand, începând cu 1000 de Euro

 

post-41220-0-00757400-1423248313_thumb.j

 

Motocicletele naked de 500 cmc, cu siguranţă sunt printre primele modele care îi vin în minte unui motociclist experimentat când este întrebat ce motocicletă ar fi potrivită pentru un începător. Au suficientă putere pentru începător şi vor avea ce să te înveţe chiar şi după ce te familiarizezi cu motociclismul.

 

Sunt foarte fiabile, construite simplu şi o bună parte din operaţiunile de intreţinere ţi le poţi face singur şi dacă mai ţii cont şi de consumul mic de combustibil, te vei trezi că economiseşti mulţi bani pe care îi poţi da pentru călătorii de week-end sau de durată mai lungă.

 

Plusuri:

- te strecori uşor în trafic
- prezintă costuri de întreţinere foarte mici şi consum de combustibil la fel de mic (5l/100 de km este un consum foarte uşor de obţinut)
- preţ de achiziţie mic
- fiind răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă şi nici nu te vor costa foarte mult

Minusuri:

- design-ul acestor motociclete nu va atrage priviri, vei fi practic invizibil
- la variantele fără carenaj superior, mersul pe autostradă nu va fi foarte plăcut, întrucât vei întâmpina "turbulenţe" şi nu vei fi protejat de curenţii de aer

 

2. Clasa Naked de 600 cmc: Honda Hornet 600, Kawasaki ER-6, Yamaha FZ-6, Suzuki Bandit 600 - Preţuri pentru un model bun second hand, începând cu 1500-2000 de Euro

 

post-41220-0-58675900-1423248802_thumb.j

 

Motocicletele naked 600 cmc, sunt pentru începători cu un buget mai permisiv şi care sunt un pic mai cumpătaţi. Puterea acestor motociclete se apropie destul de uşor de cea a unei motociclete sport, aşa că este nevoie de mai multă atenţie când pleci la drum. Au suficientă putere pentru începător şi vor avea să te înveţe chiar la câţiva ani după ce te-ai familiarizat cu motociclismul.

 

 

Plusuri:

- uşor de strecurat în trafic
- frâne şi suspensii de performanţă decentă, comparativ cu motocicletele din alte clase
- costuri de întreţinere mici şi consum de combustibil scăzut pentru ceea ce oferă la capitolul performanţă
- fiind răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă

Minusuri:

- vara, în trafic, motorul se încinge tare şi îţi va fi şi mai cald decât îţi este deja
- preţuri de achiziţie simţitor mai mari şi costuri de întreţinere pe măsură, precum şi piese de schimb ceva mai scumpe
- design-ul acestor motociclete nu va atrage prea multe priviri

 

3. Clasa Enduro Touring: Honda Transalp, BMW F650 GS sau Funduro, Aprilia Pegaso - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 1500-2000 de Euro, sau chiar mai mult dacă vorbim de BMW F650 GS

 

post-41220-0-14567700-1423249159_thumb.j

 

Sunt foarte puţine motive pentru care nu ocupă un loc mai sus în listă, dar motocicletele enduro touring vor fi tot timpul un cuţit elveţian al motocicletelor, cu care poţi ajunge aproape oriunde. Fie că este vorba de drumuri asfaltate, neasfaltate, forestiere, câmpii, un enduro touring va face totul bine, dar nimic perfect.

 

Genul acesta de motocicletă este pentru cei care nu vor să-şi pună probleme referitoare la starea drumurilor pe care le vor parcurge, vremea pe care circulă şi alte probleme care vor fi mai importante pentru cei ce circulă cu motociclete din alte categorii.

 

Plusuri:

- ideal atât pe drum, cât şi pe offroad sau drumuri forestiere
- uşor de strecurat în trafic, oglinzile sunt de multe ori deasupra nivelului oglinzilor din lateralul maşinilor
- mulţumită suspensiilor moi şi de cursă lungă, aproape că uiţi de grija evitării gropilor sau altor denivelări
- costuri de întreţinere mici şi consum de combustibil scăzut

Minusuri:

- anvelope mai puţin aderente pentru stradă şi frâne mai slabe
- dacă nu eşti o persoană înaltă, o să ai dificultăţi în a sta pe loc pe o astfel de motocicletă

 

4. Clasa sport de 600 cmc: Honda CBR 600 F4/F4i, Yamaha Thundercat sau YZF-R6, Kawsaki ZX-6R - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 2000 de Euro

 

post-41220-0-13441300-1423249470_thumb.j

 

Mult controversata clasă sport touring sau super sport, fie că sunt o alegere raţională sau nu, foarte mulţi începători aleg această clasă. Singurul motiv pentru care aceste motociclete nu sunt pe locul 5 în această listă este superioritatea frânelor, aderenţei anvelopelor şi a suspensiilor.

 

Cu siguranţă cele mai puternice motociclete, dar şi cele mai periculoase, în special pentru începători. Vor întoarce capete la semafor, dar îţi vor şi goli portofelul şi, mai mult, dacă nu eşti atent cu ele, poate fi ultima ta greşeală. Ştiu, nu sună prea bine.

 

Plusuri:

- frâne, suspensii şi anvelope mai performante comparativ cu motocicletele din alte clase
- fiind foarte răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă
- protecţie la vânt mai decentă comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu excepţionala

Minusuri:

- ca începător, este posibil să ai de furcă puţin cu o motocicletă atât de puternică, riscurile sunt mult mai mari comparativ cu o motocicletă mai puţin puternică
- preţuri de achiziţie simţitor mai mari şi costuri de întreţinere pe măsură, precum şi piese de schimb ceva mai scumpe

 

5. Clasa Cruiser: Yamaha Virago 535, Kawasaki Vulcan 500 - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 1500 de Euro

 

post-41220-0-70362800-1423249840_thumb.j

 

Unora le mai place să glumeasca prin a le spune şi "fotoliul pe două roţi", fiind oricând o plăcere să circuli pe aşa ceva. Nu sunt cele mai performante, nici cele mai arătoase (aici e chestiune de gust), nici cele mai puternice, ori cele mai ieftine.

 

De ce există? Pentru că, după o vârstă sau depăşirea unui prag de maturizare, constaţi că toată viaţa te-ai grăbit şi n-ai ajuns prea departe. Plus că te mai gândeşti şi la confortul tău şi al pasagerului. De aici şi vorba: "dacă vrei să mergi repede, du-te singur, dacă vrei să mergi departe, pleacă în doi".
 

Plusuri:

- frâne, suspensii şi anvelope mai performante, comparativ cu motocicletele din alte clase
- confort sporit datorită unei poziţii pe motocicletă gandită pentru distanţe lungi şi pentru a fi mai puţin obositoare
- majoritatea posesorilor de cruisere le îngrijesc cu mai mare atenţie şi ai mai multe şanse să găseşti un model bine sau foarte bine întreţinut
- protecţie la vânt mai decentă, comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu excepţională

Minusuri:

- te strecori mai greu în trafic cu o astfel de motocicletă, fiind de dimensiuni mai mari, comparativ cu motocicletele din alte categorii
- ca începător, este posibil să ai de furcă cu o motocicletă atât de grea, se manevrează greu pe loc şi frânele sunt mai slabe comparativ cu alte clase
- preţuri de achiziţie mai mari
- costuri de întreţinere şi piese de schimb la preţuri medii, comparativ cu alte clase de motociclete

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

6 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Eşti începător şi nu ai nici cea mai mică idee despre ce motocicletă ţi se potriveşte? Chiar dacă ai sau nu vreo dorinţă în legătură cu tipul motocicletei, te poţi inspira din recomandările noastre pentru începători.

 

1. Clasa standard de 500 cmc: Suzuki GS500 E/F, Honda CB500, Honda CB400, Kawasaki ER-5 - Preţuri pentru un model bun second hand, începând cu 1000 de Euro

 

attachicon.gif2000_GS500E_black_520.jpg

 

Motocicletele naked de 500 cmc, cu siguranţă sunt printre primele modele care îi vin în minte unui motociclist experimentat când este întrebat ce motocicletă ar fi potrivită pentru un începător. Au suficientă putere pentru începător şi vor avea ce să te înveţe chiar şi după ce te familiarizezi cu motociclismul.

 

Sunt foarte fiabile, construite simplu şi o bună parte din operaţiunile de intreţinere ţi le poţi face singur şi dacă mai ţii cont şi de consumul mic de combustibil, te vei trezi că economiseşti mulţi bani pe care îi poţi da pentru călătorii de week-end sau de durată mai lungă.

 

Plusuri:

- te strecori uşor în trafic

- prezintă costuri de întreţinere foarte mici şi consum de combustibil la fel de mic (5l/100 de km este un consum foarte uşor de obţinut)

- preţ de achiziţie mic

- fiind răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă şi nici nu te vor costa foarte mult

Minusuri:

- design-ul acestor motociclete nu va atrage priviri, vei fi practic invizibil

- la variantele fără carenaj superior, mersul pe autostradă nu va fi foarte plăcut, întrucât vei întâmpina "turbulenţe" şi nu vei fi protejat de curenţii de aer

 

2. Clasa Naked de 600 cmc: Honda Hornet 600, Kawasaki ER-6, Yamaha FZ-6, Suzuki Bandit 600 - Preţuri pentru un model bun second hand, începând cu 1500-2000 de Euro

 

attachicon.gif19.jpg

 

Motocicletele naked 600 cmc, sunt pentru începători cu un buget mai permisiv şi care sunt un pic mai cumpătaţi. Puterea acestor motociclete se apropie destul de uşor de cea a unei motociclete sport, aşa că este nevoie de mai multă atenţie când pleci la drum. Au suficientă putere pentru începător şi vor avea să te înveţe chiar la câţiva ani după ce te-ai familiarizat cu motociclismul. Cred  ca 100 de cai sunt prea multi si nu suficienti pentru un incepator:

Plusuri:

- uşor de strecurat în trafic

- frâne şi suspensii de performanţă decentă, comparativ cu motocicletele din alte clase

- costuri de întreţinere mici şi consum de combustibil scăzut pentru ceea ce oferă la capitolul performanţă

Au aceleasi costuri de intretinere ca si o motocicleta supersport. Si la aceste motociclete schimbi uleiul, placutele de frana, pneurile si kitul de lant la fel ca la supersport. 

- fiind răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă

Minusuri:

- vara, în trafic, motorul se încinge tare şi îţi va fi şi mai cald decât îţi este deja

Motorul se incinge la toate motocicletele in trafic, in special la cele cu racire pe aer

- preţuri de achiziţie simţitor mai mari şi costuri de întreţinere pe măsură, precum şi piese de schimb ceva mai scumpe

- design-ul acestor motociclete nu va atrage prea multe priviri

Designul este ca la o motocicleta supersport, dar fara carene. Mai jos spuneti ca supersportul intoarce capul la semafor, dar asta este din cauza tobei zgomotoase.. Gusturile nu se discuta. Parerea mea si a alotora, este ca nakedul este foarte frumos(vezi Benelli TNT)

 

3. Clasa Enduro Touring: Honda Transalp, BMW F650 GS sau Funduro, Aprilia Pegaso - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 1500-2000 de Euro, sau chiar mai mult dacă vorbim de BMW F650 GS

 

attachicon.gifTransalp-bj-1987.jpg

 

Sunt foarte puţine motive pentru care nu ocupă un loc mai sus în listă, dar motocicletele enduro touring vor fi tot timpul un cuţit elveţian al motocicletelor, cu care poţi ajunge aproape oriunde. Fie că este vorba de drumuri asfaltate, neasfaltate, forestiere, câmpii, un enduro touring va face totul bine, dar nimic perfect. Fiecare motocicleta isi deserveste scopul pentru care a fost construitaNu exista motocicleta care sa faca totul perfect.

 

Genul acesta de motocicletă este pentru cei care nu vor să-şi pună probleme referitoare la starea drumurilor pe care le vor parcurge, vremea pe care circulă şi alte probleme care vor fi mai importante pentru cei ce circulă cu motociclete din alte categorii.

 

Plusuri:

- ideal atât pe drum, cât şi pe offroad sau drumuri forestiere

- uşor de strecurat în trafic, oglinzile sunt de multe ori deasupra nivelului oglinzilor din lateralul maşinilor

- mulţumită suspensiilor moi şi de cursă lungă, aproape că uiţi de grija evitării gropilor sau altor denivelări

- costuri de întreţinere mici şi consum de combustibil scăzut

Minusuri:

- anvelope mai puţin aderente pentru stradă şi frâne mai slabe

Se pot monta anvelope aderente pe strada, dar mai putin aderente in offroad

- dacă nu eşti o persoană înaltă, o să ai dificultăţi în a sta pe loc pe o astfel de motocicletă

 

4. Clasa sport de 600 cmc: Honda CBR 600 F4/F4i, Yamaha Thundercat sau YZF-R6, Kawsaki ZX-6R - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 2000 de Euro

 

attachicon.gifunnamed.jpg

 

Mult controversata clasă sport touring sau super sport, fie că sunt o alegere raţională sau nu, foarte mulţi începători aleg această clasă. Singurul motiv pentru care aceste motociclete nu sunt pe locul 5 în această listă este superioritatea frânelor, aderenţei anvelopelor şi a suspensiilor.

Sport touring si supersport sunt doua clase total distincte!

 

Cu siguranţă cele mai puternice motociclete, dar şi cele mai periculoase, în special pentru începători. Vor întoarce capete la semafor, dar îţi vor şi goli portofelul şi, mai mult, dacă nu eşti atent cu ele, poate fi ultima ta greşeală. Ştiu, nu sună prea bine.

Cu siguranta, daca autorul articolului ar fi fost experimentat, ar fi stiut ca exista motociclete supersport de 125, 250, 400 centrimetri cubi!

Ca incepator, conform legislatiei, nu poti pilota un supersport de 600cmc sub 24 de ani, daca atunci ai obtinut permisul.

Plusuri:

- frâne, suspensii şi anvelope mai performante comparativ cu motocicletele din alte clase

Suspensia unui supersport este foarte performanta la viteze mari, si pe viraje. Mai exact este pretabila circuitului.  La drum lung este rigida si te oboseste.

- fiind foarte răspândite, piesele de schimb cu siguranţă nu vor fi o problemă

- protecţie la vânt mai decentă comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu excepţionala

Minusuri:

- ca începător, este posibil să ai de furcă puţin cu o motocicletă atât de puternică, riscurile sunt mult mai mari comparativ cu o motocicletă mai puţin puternică

- preţuri de achiziţie simţitor mai mari şi costuri de întreţinere pe măsură, precum şi piese de schimb ceva mai scumpe

 

 

5. Clasa Cruiser: Yamaha Virago 535, Kawasaki Vulcan 500 - Preţuri pentru un model bun second hand începând cu 1500 de Euro

 

attachicon.gifKawasaki VN 500 Vulcan LTD 06.jpg

 

Unora le mai place să glumeasca prin a le spune şi "fotoliul pe două roţi", fiind oricând o plăcere să circuli pe aşa ceva. Nu sunt cele mai performante, nici cele mai arătoase (aici e chestiune de gust), nici cele mai puternice, ori cele mai ieftine.

 

De ce există? Pentru că, după o vârstă sau depăşirea unui prag de maturizare, constaţi că toată viaţa te-ai grăbit şi n-ai ajuns prea departe. Plus că te mai gândeşti şi la confortul tău şi al pasagerului. De aici şi vorba: "dacă vrei să mergi repede, du-te singur, dacă vrei să mergi departe, pleacă în doi".

 

Plusuri:

- frâne, suspensii şi anvelope mai performante, comparativ cu motocicletele din alte clase

Din contra, au cele mai proaste frane si suspensii.

- confort sporit datorită unei poziţii pe motocicletă gandită pentru distanţe lungi şi pentru a fi mai puţin obositoare

Nici vorba; la aceste modele suspensia spate este foarte proasta si topaie la toate denivelarile, solicitandu-ti coloana.

- majoritatea posesorilor de cruisere le îngrijesc cu mai mare atenţie şi ai mai multe şanse să găseşti un model bine sau foarte bine întreţinut

- protecţie la vânt mai decentă, comparativ cu alte clase de motociclete, dar nu excepţională

Neavand parbriz si stand in pozitie verticala, iei tot aerul in piept.

Minusuri:

- te strecori mai greu în trafic cu o astfel de motocicletă, fiind de dimensiuni mai mari, comparativ cu motocicletele din alte categorii

- ca începător, este posibil să ai de furcă cu o motocicletă atât de grea, se manevrează greu pe loc şi frânele sunt mai slabe comparativ cu alte clase

- preţuri de achiziţie mai mari

- costuri de întreţinere şi piese de schimb la preţuri medii, comparativ cu alte clase de motociclete

 

 

Desi titlul articolului este "

Începător Fără Idei Cu Privire La Prima Motocicletă? Inspiră-Te De Aici", autorul nu mentioneaza absolut nimic de motocicletele de cilindree mica(125, 250, 400), prezentand in schimb supersporturi de 600 si nici nu aduce aminte de clasa supermoto, care este in acceptiunea multora(si a mea) cea mai buna alegere pentru oras.

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Desi titlul articolului este "

Începător Fără Idei Cu Privire La Prima Motocicletă? Inspiră-Te De Aici", autorul nu mentioneaza absolut nimic de motocicletele de cilindree mica(125, 250, 400), prezentand in schimb supersporturi de 600 si nici nu aduce aminte de clasa supermoto, care este in acceptiunea multora(si a mea) cea mai buna alegere pentru oras.

 

Subscriu!

 

In plus, adaug cateva note.. in special legate de clasa naked:

 

1. Recomandarile bazate pe argumentul "nu va atrage prea multe priviri" mi se par cel putin dubioase, iar acest "minus" al clasei naked 600 consider ca este exagerat de subiectiv.. Personal apreciez motocicletele naked ca fiind mult mai atragatoare decat cele carenate, cu siguranta nu sunt singurul.

2. Pe un naked, vara, in trafic.. caldura motorului se disipa mult mai usor, decat in cazul unei carenate, caz in care vei simti valul de caldura exact in fata :wink:

3. De asemenea, naked-urile au jante identice cu ale motocicletelor sport, nu te impiedica nimeni sa folosesti D211 daca vrei sa te dai la limita pe circuit.

4. Consum de combustibil scazut? La un naked cu motorizare inline-4? Nu prea cred.. poate la un SV650, despre care nu se mentioneaza nimic.

5. Putem considera ca si minus al unui naked lipsa protectiei la vant ceea ce va face mersul pe autostrada mai dificil, insa nu pentru acest lucru au fost create naked-urile (exista si versiuni semi-carenate care se descurca mult mai bine in conditiile de autostrada), iar in plus se poate ajunge si la NordKapp pe un Hornet daca asta iti doresti :)

 

Bafta!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0
4. Clasa sport de 600 cmc: Honda CBR 600 F4/F4i, Yamaha Thundercat sau YZF-R6, Kawsaki ZX-6R

 

 

Personal, nu sunt de acord.

Limita este atinsa deja la punctul 2. Un Hornet are 95 de cai (104 modelul din 2007). Dai unui incepator care ieri a luat permisul o motocicleta de genul. Nu zic ca o da in stalp, ca nu-i r..., dar o sa invete greu pe ea. La fel si cu FZ-ul.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Incepator fara idei... OK dar, nu inteleg de ce nu recomanda nimeni clasa turing sau sport turing? Desi sunt motoare aproape doar de asfalt (totusi am cutreierat multe drumuri de padure cu astfel de motoare), au deosebit de multe avantaje.

-In primul rand, pentru incepatori, sunt ceva mai lungi, foarte greu de ridicat pe o roata (accidental). Cu honda CBF600 nu risti sa te trezesti cu motorul peste tine daca nu ai prins acceleratia corect. Cu CBR600 da.

-Confortul. Turing inseamna confort.

-Stabilitate dar si manevrabilitate. Mai lung de obicei inseamna mai stabil dar, in acelasi timp, inclinatia furcii fata de 25-26 grade intalnita la majoritatea sport-turingurilor le fac si foarte manevrabile. Se intelege, frane mai de incredere.

-Nu pot paria dar, cred ca un turing e in stare sa intoarca multe priviri. Din experienta pot spune ca da.

-Majoritatea sunt carenate sau, se poate alege un motor carenat. Inseamna foarte mult carenajul. Ploaie, vreme rece, etc. in plus un motor se mai scapa si pe jos... (NU am spus se cade cu el). Manevrarea pe loc cu spatele, lasat motorul pe cricul lateral FARA CRIC (desigur, eu am comis-o si chiar recent)  Carena protejaza suficient si o zgarietura iese usor.

-Saua de inaltime medie. Nu trebuie sa fi prea inalt pentru a putea merge pe el.

Pentru cineva pasionat doar de enduro, e ok un enduro sau un mixt dar, pentru sosea, turingul e ideal. De ce credeti ca politia a optat pentru acest gen de motor?

Dezavantaje nu prea stiu. Daca stie cineva mai multe, rog faceti o completare la acest capitol.

Personal recomand incepatorilor sa nu se teama nici de motoare masive. Pe un motor de 300 de kile nici nu vei simti un pasager de 60-70 si inaltime medie, chiar daca acesta e mai speriat si intr-un viraj va pune piciorul jos(credeti ca e imposibil? am trecut si prin asta). La fel nu ar trebui sa ne temem nici de motoare mai mari (800, 1000 sau chiar peste). Bine nu spun sa-ti iei hayabusa ori zzr la 20 de ani dar, la 30-35 poti sa-ti iei chiar daca e primul motor. Trebuie doar sa ai foarte multa rabdare pentru a invata sa mergi pe el. Daca nu o ai, ia-ti ceva mic si mare atentie la schimbare. O trecere de la 250 la 1000 poate necesita sa inveti din nou sa mergi pe motor.

Genul de motor pe care il vei alege tine in primul rand de gusturi totusi, e necesar sa mergi multe mii de kilometri pe toate genurile pana sa te regasesti clar intr-unul. Dar, se intelege, conteaza si influentele din jur. Si eu vruiam sa-mi iau (primul motor) un virago535 dar cineva m-a convins si mi-am luat un gsx1100g. Ii voi multumi toata viata.

Deci, asfalt uscat tuturor, felicitari celor care s-au hotarat, foarte multa atentie si foarte multa rabdare.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Un mic sfat?! 

Merg cu un enduro KTM de 250 de vreo 4-5 ani, doar pe munte. 

Acum vreau sa-mi iau ceva si de strada....posibil un SS de 600. La 1,82 m si 65 kg (39 de ani), ce mi s-ar potrivii? dintre cbr, R6, gsrx?

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×