Mergi la conţinut
  • 0

Sunt Incepator, Nu Stiu Ce Sa Cumpar...


ScooterS

Întrebare

Salut! De cativa ani tot ma bate gandu sa imi cumpar un scuter dar de fiecare data intervenea cate ceva si amanam. Ideea este in felul urmator:

Am un buget de 2500lei, nu vreau sa investesc pentru ca nu vad rostul unei investitii mai mari intr-un scuter.
Nu am absolut nici o idee ce sa aleg. Capacitatea vreau sa fie pana in 49cc ca sa il pot conduce cu B-ul. M-am informat de pe forum-uri cat de cat dar am vazut ca parerile sunt atata de impartite intre scuterele SH de renume si scuterele noi chinezesti. Multi care au avut scutere SH spun ca nu se merita, altii spun ca merita, la fel si la scuterele chinezesti.

Am stat sa ma gandesc la fiecare varianta si o sa imi spun parerea mea, nu vreau sa dati cu parul. 

Scuter SH:
Avantaj: este mult mai calitativ construit decat un scuter chinezesc, dovada ca a avut rezistenta in timp, alte avantaje chiar nu am vazut
Dezavantaje: -in caz de nu este inmatriculat mai trebuie facut si RAR
                      -nu stii ce cumperi, poate sa fie un scuter cu 100 de kit-uri schimbate, forjat la maxim. Nu vreau sa jignesc pe nimeni dar nu suport sa vad cei care au asteptari enorme de la un scuter incercand sa prinda eu stiu ce viteza cu el. Ce garantie poti sa primesti ca daca ii un scuter SH ii si bun? Nici una...
                      -este greu de gasit un scuter ok cu acte in regula
                      -pretul mi se pare destul de mare in comporatie cu cat costa el nou. Un scuter de 10-15 costa 600-700 in stare buna, si un scuter nou este 2500 euro. In atatia ani mi se pare ca se vinde foarte scump in comparatie cu unul care este nou.

Scuter chinezesc:
Avantaj: este nou, ma gandesc ca nu poate sa fie atata de prost daca este nou...
              se gasesc pieste foarte multe si ieftine, nu accept ideea unora, ca sunt multe pentru ca se strica des. Eu sunt de parere ca daca il folosesti asa cum trebuie, fara scoaterea limitatorului de viteza punerea a 200 de kg pe el nu ar avea de ce sa existe probleme.


Vreau sa ma corecteza cineva daca gresesc, dar majoritatea scuterelor chinezesti ce se vand pe piata noastra sunt echipate cu motoare GY6 de 49cc?

Dezavantaje: Se vede ca nu este lucrat chiar asa de calitativ, dar sincer la banii aia nu ai la ce sa te astepti.


                 Vreau sa cumpar scuter pentru ca ador mersul pe 2 roti, de cate ori am ocazia cand este vreme frumoasa afara scot bicicleta si fac trasee, plimbari prin oras. Vreau sa fac 25-30 de km pe zi cu scuterul, necesarul

Eu unul as merge pe scuter nou, dar vreau sa stiu si parerile voastre si daca cunoasteti niste dealeri de incredere, am sunat astazi la 2 dealeri si nici unde nu s-a raspuns la telefon.... Vreau sa imi spuneti daca pot sa dau si nume la cateva modele de scuter, nu vreau sa incalc vreo regula. Aveti idee de Dealeri in Timisoara?

Vreau sa ma lamuriti clar ce si cum, nu vreau sa fac o greseala! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recommended Posts

  • 0

Iti recomand Gilera Runner mai ales modelul din 2002 pe injectie (cu varianta de injectie nu prea ai probleme de relantii cum ii la cele pe carburatoare).

 

Rezervor mare de 12 litri consum de 2L/100km (Ma rog cam toate scuterele de 49 stoc cam asa consuma). Ii destul de agil avand motor in 2 timpi si daca nu a fost umblat la motor "tuning" nu prea cred ca o sa ai multe probleme cu el. Stabilitatea este chiar in regula fata de restul scuterelor.Eu zic ca daca ii dai benzina si ulei de calitate si nu ii dai tot timpul blana nu prea o sa ai surprize neplacute.

 

Am avut si eu la randul meu cateva scutere Aprilia, Gilera, Piaggio, Yamaha etc... dar Runnerul mi sa parut cel mai ok.

 

Iar despre chinezarii.... nu prea stiu ce sa zic deoarece nu am avut ocazia sa fiu posesor.

 

Oricum daca iti iei un motor SH neaparat sa ai cu tine cineva cine se pricepe bine si sa fie atent la detalii cum ar fi sunete ciudate din motor, patinare de curea respectiv variatoare si asa mai departe.

 

Decizia oricum va fi a ta.

 

Te rog sa ne tii la curent cu achizitia ta si poate ne vedem pe motoare cand merg pe la Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Motorul in 2T este mai puternic si mai usor. Consuma insa mai multa benzina si polueaza mult mai mult. De asemenea nu este prea fiabil.

Cel in 4T este putin mai greu si mai putin puternic la aceeasi cilindree. Are insa mult mai mult cuplu. Este mai economic, mai fiabil si nu este poluant.

La un motor de competitie 2T eu pun 25ml de ulei la litru(fabricantul spune 20)

Cat espre Kreindler, nu am auzit decat din Wikipedia de ei...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salut la scuterele in 2T uleiul pentru amestec nu tu faci ci are el rezervor separat si isi face el amestecul singur... dar ca idee la cele obisnuite cum ar fi aprilia piaggio yamaha cam 0,5 Litri iti ajung de la 2-3 luni (depinde cat de mult te plimbi).

Referitor de  Kreidler ..... pai inca nu am avut de a face cu ele dar dupa cum ma uitam pe site-ul lor nu m-a impresionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Va multumeec pentru raspunsuri. Am mai citit pe forumuri iar acolo spuneau ca de cativa ani nu se mai gasesc atat de multe piese pentru scuterel in 2T. O alta problema ar fi inmatricularea de care am uitat sa va intreb. Daca scuterul este nou nu mai trebe facut RAR nu? Care sunt etapele inmatricularii pentru un scuter nou?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Nu cred ca un scooter nou isi merita banii, cu atat mai putin cu cat este chinezesc... Apoi mergi cu el la magazin sau la service si iti spun ca aia nu-i in garantie, nici aia, asta este din cauza ta, aici ai pus tu surubelnita si implicit ai pierdut garantia... Ce daca te-a lasat in drum si a trebuit sa faci stiu eu ce la el ca sa nu-l impingi pana acasa...

 

SH, este o afacere mai buna, da poti lua unul forjat, caruia daca ii realezezi cilindrul si-i schimbi pistonul, ai motor nou... Eu asa faceam cand isi dadea duhul sub bine Boosterul (facut din doua prapadite). Am mers odata cu el din Zalau in Bucuresti si retur... Daca intrebi de ce isi dadea duhul sub mine...

 

Daca il intretii, stii ca ai ceva de calitate ce nu te lasa balta (daca mergi pe distante scurte), daca iti iei chinezarie... you got what you asked for. Nu mere sampanie la bujet de bere!

 

Eu cum am spus, am luat doua scootere, am luat ce era mai bun de la fiecare (not much..) si bagam Kilometri... 160/saptamana daca imi amintesc corect, am pus curea buna pe el, role, ulei bun, am realezat cilindrul si i-am schimbat pistonul cu segmentii si da-i bataie. Am invatat sa-l desfac si sa-l refac... Cu un parlit din asta mic nu ai incotro, trebuie sa inveti si un pic de mecanica...

 

In incheiere, am mers cu el regim touring si am batut la viteza acceleratul pe distanta destul de mare (BV-CJ, nevasta-mea era in tren si am stat juma' de ceas dupa ea in gara din CJ/acum patru sau cinci ani...), era in doi timpi si daca as fi mers cu el pe distante mai mici sunt sigur ca ar fi fost mai fiabil. Un scooter de la un producator consacrat caruia ii gasesti usor piese este o afacere buna, mai buna decat o bicicleta chiar (o bicicleta decenta incepe de la bugetul tau pt scooter...). Daca as fi in situatia in care eram, as lua tot un booster sau daca as gasi ceva la fel de robust in patru timpi. Nu stiu ce scootere mai sunt acum la cautare, dar vorbeste cu baietii ce se ocupa cu dezmembrari sa vezi caror modele le gasesti cel mai usor piese, zic sa stai departe de italiene, suzuki (sunt destul de rare) si bineinteles, de chinezarii. La urma urmei, sunt banii tai, sunt subiectiv pt ca stiu experienta mea calare pe scooter, dar cel putin nu vorbesc din auzite...

 

Succes!

 

Orice iti iei, fa actele sa fie totul in regula, pe mine m-au oprit pe scooter in 6 luni cat m-au oprit in 12 ani de cat B. Erau uimiti unii agenti ca aveam talon, asigurare, itp, la el, cand majoritatea scooteristilor erau dezastru si in acte si tehnic... Casca si fa-te vizibil!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Am fost astazi si am vazut unul, doar ca nu stiu daca are vreo problema. Cand statea sus pe cric sa invartea roata si relantiul ba crestea ba cobora, cand statea pe roata, turatia statea constanta. Am mai observat ca daca o accelerai cand era pe cric si nu mai accelerai ramanea un moment relantiul crescut. Motorul nu era curs, nu avea nimic, mergea si tragea destul de bine. Sa fie vreo problema pe undeva? Este in 4T racire pe aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Perfect nu este nici unul... Eu am dat... o caciula de bani pt Vaka mea, iar la prima revizie (dupa 6 luni) a trebuit sa platesc 1700 de lei (carburatie, rulmenti jug, service furca, placute, verificat rezistenta si tensiunea spirelor alternatorului si nu mai stiu eu ce...)... Asa ca la un 49, scapi cu reglaje si piese mai putin costisitoare. Nu stiu daca este neaparat un bai cu scooterul vazut de tine... ai dat o tura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Am dat o tura cu el. Nu am mai mers nici o data cu un scuter, deci eu cred ca mergea bine. Tragea bine, nu intrerupea... Acuma nu stiu, nu ma pricep deloc. Vreau scuter pentru ca imi place foarte mult mersul pe 2 roti, iti ofera o libertate mai mare, am eu o placere mai mare. 

 

 

Nu aveti nici o idee cum este treaba cu inmatriculatul scuterului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Din cate stiu eu scuterele pana in 49 cc se trec la primarie nu se inmatriculeaza cu numar ca la motoarele mari . te duci cu actele lui si iti dau la primarie un nr galben , cam asa era procedura , dupa te duci si ii faci asigurare si esti gata de drum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

A trecut mult timp de cand l-am inmatriculat pe al meu si era cu acte de IT. Stiu ca am mers la RAR, apoi amfacut fie asigurarea sau am mers la primarie, nu mai stiu, si de acolo am mers la un atelier ce se ocupa de numere, si gata... Din cate imi amintesc eu... Da o fuga la primarie si intreaba-i... Nu stai dupa ce zic unii si altii... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Avantajul la 49cc este ca poti sa le "inscrii" la Primarie. Acuma depinde de la primarie la primarie.

 

De exempu in Timisoara iti trebue RAR si cu aia mergi la primarie pentru inscriere.

 

Dar daca scuterul se inscrie intr-un sat poate scapi mai ieftin.

In oraselul unde stau acuma am mai inregistrat la Primarie si ma costat 50 lei numerele trebuia sa fac dovada de provenienta pana la persoana care figureaza in acte apoi asigurare si dai bataie.

 

Cum ti-a spus si Sergiu primul pas intrebi la Primarie.

 

ATENTIE!: Poti sa faci si inmatriculare normala la scuter de 49 dar vezi ca atunci nu o sa mai poti sa il conduci cu B.

 

Referitor la scurterul pe care l-ai probat ce marca ce model este? sau e vorba de chestia aia ce ne-ai aratat mai demult?

 

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Era un Peugeot V-Click. Nu vreau in 2T din mai multe motive...  Despre asigurare ce puteti sa imi spuneti. Am fost la o firma si mi-au spus ca pentru 6 luni este undeva la 200lei... Mi se pare exagerat de scump si nu pot intelege de ce... Atata este asigurarea la masina, ce naiba?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Salut! Am mai probat un scuter aproape nou, are 70km. Are singura problema. Cand pleci de pe loc si este in sarcina se aude un scartait de la transmisie. Asta se intampla doar cand pleci de pe loc. Daca esti in mers si accelerezi nu se mai aude. Aveti idee ce poate avea? Este stat de 3 ani. Uleiul de la motor a fost schimbat dar cel de la transmisie nu. Sa fie de la ulei sau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Este un Peugeot V Click din 2008. L-a cumparat de la reprezentata acuma 3 ani, dar l-a folosit la inceput foarte putin. Are 72 de km. Ma gandesc ca o fi o chinezarie ca sunt foarte multe modele identice... Naiba le mai stie. Imi place foarte mult scuterul asta, dar vreau sa stiu sigur ce poate avea sa nu fie grav. Ma tot gandesc ca ii uleiul de la transmisie... Nu stiti ce poate avea? O fi o rola, curea? 

 

 

P.S

Un service autorizat care sa se ocupe cu verificarea scuterelor in TM stie careva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

:lol2:

Normal ca e chinezesc.

 

Oricum e greu sa ma convinga cineva ca scuterele in 4T sunt mai bune...

 

Un motor 2T e cel mai simplu posibil. Alea pe 4T cu distributie si alte kkt.-uri inutile pentru o drujba de asfalt...

 

Dar sti cum ii... omu decide ce vrea, fiecare strica bani pe ce poate. Dupa cum vad o sa treaca sezonul si el tot sfaturi va cere (fara rautate iti zic asta.)

 

Succes.


Salut! Am mai probat un scuter aproape nou, are 70km. Are singura problema. Cand pleci de pe loc si este in sarcina se aude un scartait de la transmisie. Asta se intampla doar cand pleci de pe loc. Daca esti in mers si accelerezi nu se mai aude. Aveti idee ce poate avea? Este stat de 3 ani. Uleiul de la motor a fost schimbat dar cel de la transmisie nu. Sa fie de la ulei sau?

 

Si ca sa trec la treburi mai serioase... Ia verifica cureaua aia de la variator.... asa ca si fapt divers.... oare ce face cu o curea din cauciuc statul 3 ani in acceasi pozitie?

 

:wink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Omu' cu scooterul, este dificil sa faci un diagnostic din auzite... Si eu cand aveam boosterul, mergeam la un fost mecanic ce avea magazin de piese si il intrebam... de multe ori plecam de la el suparat ca omul nu avea de unde sa stie ce are din ceea ce ii spuneam eu. Deseori cu el in fata este dificil sa-i dai de cap. Plus ca nu sunt specialist, am invatat cate ceva ca am surubait si eu la el, dar era in doi timpi, nu-l mai desfaceam eu daca ar fi avut supape si alte cele... Cu muzicuta era simplu.

 

Este usor sa te imprietenesti cu posesori de doua roti, intra in vorba cu unul altul care are mai multi neuroni decat hormani in cap, si roaga-l sa te indrume... Aici pe forum suntem si departe si cu parerile formate, care deseori nu se prea aliniaza cu ceea ce ai vrea tu. Apoi motociclistii nu prea dau doi bani pe un scooteras, care are reputatia lui... cu cat mai eftin si mai no name, cu atat mai damblagit. 

 

Eu am vandut Majesty de 250 aproape perfect tehnic cu 500 de euro... consuma cu un litru mai mult decat 49-le, sa nu vorbesc ca este mult mai fiabil si mai bun atat in oras cat si in afara... Da nu ai A-ul, dar cat de greu/scump poate fi? Daca pui in balanta avantajele si dezavantajele o sa vezi ca merita sacrificiul! 250-ul l-am dus la service de doua ori si am facut ... km seriosi cu el intern si international, no worries! In schimb cu 49-le, si cu el am facut km, prea multi si grei pt capabilitatea lui, de doua ori imi amintesc ca m-a lasat in drum si a trebuit sa-l imping, odata 15km, alta data vre-o 5... Sa nu vorbesc de cate ori a trebuit sa-l desfac, ia, curata carburatorul, du cilindrul la alezat, cumpara piston, am uitat sa-i pun o saiba la loc, zdranganea, uneori urca un deal abrupt, alteori abia se tara... pana am invatat mersul a durat un pic... insa perioada in care a mers perfect a fost destul de scurta... Poate daca as fi mers numai in oras lucrurile ar fi fost altfel...

 

Nu vand scootere sau alte cele, totusi din experienta, un scooter mai mare reprezinta un avantaj mai mare> mai fiabil, mai puternic (nu te imping care cum vor in trafic), tragi de gaz si te-ai dus, te strecori aproape la fel de usor, poti pune si ceva lucruri sub sa si in buzunarele din fata,poti merge linistit si in afara localitatii...

 

Scooterul mic are mai multe dezavantaje decat avantaje... nu economisesti cu el! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Daca as fi avut posibilitatea sa conduc un scuter cu capacitatea mai mare normal ca mi-as fii cumparat. Eu am permisul pentru B iar cu acesta pot conduce scutere pana in 50cmc. Ca sa dau de A mai am inca 4 ani de asteptat, am 20 de ani. Exista o alta posibilitate dar este prea complicata si costisitoare. Daca nu ma insel la 18 ani pot sa dau de A1,dupa 2 ani pentru A2 iar inca dupa 2 ani pentru A. Cu toate cursurile astea scurtezi cu 2 ani A-ul. Cand o sa vina momentul pentru A o sa imi cumpar un Supermoto sau un cross. Nu stiu care sunt avantajele si dezavantajele dar imi plac enorm cum arata si cum suna. 

 

Un scuter mic este foarte ok, ma pot obisnuit cu el prin trafic, cu toate problemele de care poate da un motociclist.

 

Ma gandesc si eu ca este greu de spus din auzite ce problema poate avea, dar eu am vrut doar un reper, sa stiu si eu la ce sa ma uit. Sper ca nu v-am stresat foarte tare, dar sunt la inceput si prefer sa va intreb pe voi care nu aveti nimic de castigat din asta decat sa ma duc la eu stiu ce magazin sau service sa imi spuna eu stiu ce chestii doar ca sa in avantajul lor. Personal prefer sa ma informez inainte de a cumpara ceva ca sa nu o 'musc'

 

Va multumesc tuturor ca ma informati cu tot ce va cer si va faceti timp sa imi raspundeti si mie!

 

As mai avea o intrebare acum si altele pe parcurs.

 

Uleiul de transmisie trebuie sa fie special pentru moto sau poate sa fie orice ulei de transmisie care sa corespunda specificatiilor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Pentru cross nu iti trebuie nici permis si nici numar, pentru ca oricum nu se inmatriculeaza, avand in vedere ca sunt moto destinate competitiilor de motocross.   In toate cutiile de viteza de moto intra ulei de motocicleta 4T: 10w40, 10w50, etc.daca la asta te-ai referit cand ai spus transmisie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 0

Uleiul de trasmisie la scooter este folosit la angrenajul de roti dintate de la roata spate si este ulei special de transmisie, insa nu iti pot spune precis specificatiile, pt ca nu l-am schimbat niciodata cat timp am avut magarul/boosterul. Dat fiind faptul ca este un angranaj simplu (si nu gen cutie de viteze), nu cred ca ar dauna orice ulei de transmisie, numai sa nu fie prea vascos pt iarna... dar "don't take it to the bank," ce vreau sa zic, e sa nu o iei de buna, fa-ti temele! Poti verifica daca este curat si poti sa iti vezi de treaba linistit, de nu, mergi la un magazin specializat, le spui ce unealta ai si ca iti trebuie ulei, iar ei iti pot enumera produsele ce le au. Nu-i mare sfaraiala...

 

Nu stiam cat de complicat este pt tine cu A-ul... daca esti tanar, nu-i bai, te faci tu mare :-)

 

Aici sunt destul de putini cu scootere de 49 (presupun si eu, dat fiind ca forumul este destinat moto...), si asta cred ca este motivul pt care participarea este redusa in a te "asista," dar cat putem te ajutam... :-)

 

Succes!

 

Odata ce iti iei catarul, pune si tu o poza, poate sa te prezinti pe pagina nou venitilor. Nu fi jenat sa te prezinti drept scooterist, vor fi si cei din categoria "a mea e mai mare," dar acelea nu-s opinii de luat in seama... Eu cand am devenit membru pe probaik, nu aveam nici macar un scooter de 49...

 

Pt cross nu ai ce cauta pe drumuri publice, nu pot fi inmatriculate (eventual enduro..), dar toci si gumele rapid. Super-moto da  :thumbup: , dar grija ca se suie pe o roata pana spui super-moto! Mai e pana acolo un pic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la întrebare...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...