Mergi la conţinut
green.kecske

Bmw R Nine T - Modelul În Care Nemţii Au Pus Aluminiu Şi Atitudine

Recommended Posts

În 2015 s-a ajuns la un nivel fără precedent în ceea ce priveşte opţiunile pe care un motociclist le are la dispoziţie în clipa în care se hotărăşte că vrea o motocicletă nouă. Avem motociclete de circuit, de stradă, de touring, de off-road, carenate, necarenate, înalte, lungi, mici, joase, frumoase, urâte, comode, incomode, rapide şi lente. Fără să exagerăm prea mult, probabil că nu mai e spaţiu pentru ingineri în ceea ce priveşte inovaţiile, totul pare acoperit. Ei bine, în acest context, BMW a venit cu modelul R nineT.

 

post-41220-0-51310900-1429359172_thumb.j

 

BMW R nineT varianta 2015, model pe care ProSport a avut ocazia să îl testeze abia scos din cutie, e într-o clasă proprie. Sigur, veţi veni cu argumentul că e un soi de cafe-racer şi că lumea e plină de astfel de motociclete, noi sau vechi. Veţi spune şi că e scumpă sau că poziţia e incomodă, veţi arunca cu noroi zicând că nu e suficient de rapidă şi că e prea pretenţioasă pentru condiţiile de trafic din România. Şi poate că veţi avea dreptate într-o anumită măsură, însă un simplu drum de nici 300 de kilometri cu BMW R nineT e de ajuns să vă determine să spuneţi ”Nici nu contează, motocicleta asta e altceva!”.

 

”Bolborositul” motorului boxer combinat cu evacuarea Akrapovic, muzică pentru urechea motociclistului

 

Care sunt datele de la care plecăm? BMW spune despre R nineT că este un model cu un motor în 4 timpi, răcit cu aer/ulei, şi cu doi cilindri orizontali opuşi. Motorul boxer are o capacitate de 1.170 cmc şi dezvoltă 110 cai putere la 7500 de rpm. Teoretic, nimic ieşit din comun, nimic care să merite descrierea de mai sus. În practică însă, R nineT a primit de la bavarezi şi nişte suflet. Chiar şi nişte atitudine, pentru că pe parcusul traseului pe care l-am făcut cu acest model am constatat de multe ori că R nineT ne pilotează, nu invers. Este fermă, impunătoare, iar sunetul eşapamentului Akrapovic este bolborosit, aspru şi suficient de sonor încât să nu existe cap neîntors pe trotuar. Felul în care este desenat modelul ăsta te obligă la o poziţie în şa oarecum ciudată, mai ales pentru cei care nu sunt obişnuiţi.

 

Ghidonul este lat, iar pentru a-l controla e nevoie de o poziţie uşor arcuită a spatelui. Sigur, poziţia nu e comodă pentru parcurgerea unor sute de kilometri pe zi, însă BMW R nineT nu e făcută pentru asta. Nu e făcută nici pentru aplecări pe Cheia, acolo unde starea proastă a asfaltului combinată cu faptul că motocicleta asta are, dintre dotările eletronicii moderne, doar ABS pot duce la tragedii.

 

post-41220-0-22815400-1429359172_thumb.j

 

Şi premiul ”Miss moto 2015” merge la... BMW R nineT

 

Şi pentru a-i face dreptate deplină motocicletei despre care vorbim aici trebuie să abordăm capitolul estetic. Pentru că abia aici încep să curgă motivele pentru care cineva ar putea fi determinat să scoată o mică avere din cont. Adică circa 14.900 de euro. Pozele ataşate acestui articol spun mult mai multe decât orice descriere din broşuri, însă la R nineT parcă e nevoie pe lângă imagine şi de simţ. Simţul pe care îl capeţi atunci când atingi aluminiul de pe capacul monopost sau cel pe care îl ai în buricele degetelor atunci când atingi cusăturile pe care le are pielea de pe şa. La look contribuie şi cele două ceasuri de bord, adică o reinterpretare pe care BMW vrea să o dea modelului clasic de motocicletă, dar şi logo-ul companiei germane plasat exact pe centrul farului rotund.

 

BMW R nineT este atât de frumoasă încât orice oprire, de masă sau alimentare, pe care am făcut-o pe traseu a conţinut adevărate şedinţe de Q&A. Privitorii tineri erau vrăjiţi de aluminiu, de sunetul evacuării, iar cei bătrâni retrăiau momentele tinereţii, atunci când puţinele motociclete aduse de la nemţi semănau, pare-se, ”leit” cu R nineT. Nu ştim dacă BMW şi-a propus să facă din modelul ăsta o motocicletă frumoasă, însă cu siguranţă le-a ieşit. Tocmai ăsta e motivul pentru care îi rugăm pe colegii de la PeMotoare să repete testul din Centrul Vechi, acolo unde constatau cu dezamăgire că nu sunt mulţi cei care au venit să se uite de aproape la această motocicletă. Recomandăm lumina zilei şi capacul de aluminiu peste locul pasagerului.

 

post-41220-0-07974700-1429359173_thumb.j

 

Vrei să admiri de aproape modelul R nine T? Îl vei găsi expus între 8-10 Mai la Romexpo, la Cafeneaua PRO-BIKE Cafe Racer, în cadrul T-Festival, cu ajutorul BMW Motorrad!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×