Lansez aceasta tema din mai multe motive.In primul rind pentru ca eu cosider ca nu i se acorda importanta cuvenita si cred ca acest subiect este binevenit pentru cei mai putin experimentati dar nu numai...Sa stii sa frinezi corect iti poate salva viata.Poate ca prin aceasta tema,cu ajutorul celor mai experimentati,sa invatam cite ceva si sa salvam vieti.
Frinarea pe motocicleta,un subiect aparent banal si totusi atit de complex.Ma intreb oare citi stiu intradevar cum se face corect acest lucru.Nu ma consider un as sa va dau lectii,departe de mine gindul,vreau doar sa punctez citeva aspecte demne de luat in discutie.
La un autotuism de exemplu exista tot felul de sisteme care ajuta la frinare,cum ar fi repartitorul.Acesta face dozajul intre forta de frinare pe rotile din fata care este MAI MARE si rotile din spate pe care le frineaza mai putin.Deci frina e asigurata in principiu de rotile din fata,iar cele din spate asigura o echilibrare o autovehiculului.Practic incercati sa opriti o masina tragind frina de mina si veti observa cit de greu reusiti...In acelasi timp daca functioneza numai frina pe rotile din fata se observa ca distanta de oprire este mult mai scurta.De aceea RAR-ul pune un accent mare pe raportul de frinare,dozajul fata-spate!
La moto lucrurile se complica avem frina fata si cea spate! Pilotul trebuie sa jongleze cu ele,sa fie ABS si repartitor in acelasi timp.Destul de complicat! Asadar frinarea de baza se face PE ROATA DIN FATA in mod normal,nu pe spate cum am auzit pe unii vorbind.Frina spate e o completare si o echilibrare a celei din fata.De aceea pe roata din fata la o motocicleta intilnim si doua discuri de frina uneori...
Una alt aspect important este felul in care actionam comenzile de frina respectiv maneta si pedala.NICIODATA BRUSC! Sa bruschezi frina inseamna sa risti blocarea rotii ceea ce inseamna multe sanse sa te tavalesti pe jos intr-o fractiune de secunda.Se intimpla atit de rapid ca nici nu-ti dai seama ''ce te-a lovit''! Chiar daca se iveste brusc nevoia de reducere a vitezei aceasta se face cu multa,multa precautie dar ferm! Dupa cum se stie cel mai eficient este sa frinezi pina la limita blocarii rotii.O roata blocata inseamna lipsa de control asupra directiei.
In concluzie se actioneaza amindoua frinele simultan mai mult pe roata din fata si mai putin pe cea din spate,intotdeuna cu atentie sa nu se blocheze roata.Cu si mai multa prudenta se frineaza atunci cind motociclistul este angajat intr-o curba,aici se recomanda frina de motor. Cam asta ar fi teoria in practica fiecare face ce poate in functie de starea carosabilului. Important este sa stii mereu cine e in fata,cine in spate,cine in stinga si cine in dreapta.Sa te asiguri ca cel din spate se opreste si el!Nu intotdeuna frina e cea mai buna solutie,un ''gaz'' dat la timp te poate de multe ori scoate din impas.
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu.
Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.
Întrebare
Andrei Silvasanu
Lansez aceasta tema din mai multe motive.In primul rind pentru ca eu cosider ca nu i se acorda importanta cuvenita si cred ca acest subiect este binevenit pentru cei mai putin experimentati dar nu numai...Sa stii sa frinezi corect iti poate salva viata.Poate ca prin aceasta tema,cu ajutorul celor mai experimentati,sa invatam cite ceva si sa salvam vieti.
Frinarea pe motocicleta,un subiect aparent banal si totusi atit de complex.Ma intreb oare citi stiu intradevar cum se face corect acest lucru.Nu ma consider un as sa va dau lectii,departe de mine gindul,vreau doar sa punctez citeva aspecte demne de luat in discutie.
La un autotuism de exemplu exista tot felul de sisteme care ajuta la frinare,cum ar fi repartitorul.Acesta face dozajul intre forta de frinare pe rotile din fata care este MAI MARE si rotile din spate pe care le frineaza mai putin.Deci frina e asigurata in principiu de rotile din fata,iar cele din spate asigura o echilibrare o autovehiculului.Practic incercati sa opriti o masina tragind frina de mina si veti observa cit de greu reusiti...In acelasi timp daca functioneza numai frina pe rotile din fata se observa ca distanta de oprire este mult mai scurta.De aceea RAR-ul pune un accent mare pe raportul de frinare,dozajul fata-spate!
La moto lucrurile se complica avem frina fata si cea spate! Pilotul trebuie sa jongleze cu ele,sa fie ABS si repartitor in acelasi timp.Destul de complicat! Asadar frinarea de baza se face PE ROATA DIN FATA in mod normal,nu pe spate cum am auzit pe unii vorbind.Frina spate e o completare si o echilibrare a celei din fata.De aceea pe roata din fata la o motocicleta intilnim si doua discuri de frina uneori...
Una alt aspect important este felul in care actionam comenzile de frina respectiv maneta si pedala.NICIODATA BRUSC! Sa bruschezi frina inseamna sa risti blocarea rotii ceea ce inseamna multe sanse sa te tavalesti pe jos intr-o fractiune de secunda.Se intimpla atit de rapid ca nici nu-ti dai seama ''ce te-a lovit''! Chiar daca se iveste brusc nevoia de reducere a vitezei aceasta se face cu multa,multa precautie dar ferm! Dupa cum se stie cel mai eficient este sa frinezi pina la limita blocarii rotii.O roata blocata inseamna lipsa de control asupra directiei.
In concluzie se actioneaza amindoua frinele simultan mai mult pe roata din fata si mai putin pe cea din spate,intotdeuna cu atentie sa nu se blocheze roata.Cu si mai multa prudenta se frineaza atunci cind motociclistul este angajat intr-o curba,aici se recomanda frina de motor. Cam asta ar fi teoria in practica fiecare face ce poate in functie de starea carosabilului. Important este sa stii mereu cine e in fata,cine in spate,cine in stinga si cine in dreapta.Sa te asiguri ca cel din spate se opreste si el!Nu intotdeuna frina e cea mai buna solutie,un ''gaz'' dat la timp te poate de multe ori scoate din impas.
Numai bine !
Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri
Top Posters For This Question
25
13
9
9
Popular Days
Aug 28
15
Aug 21
14
Sep 4
12
Nov 17
11
Top Posters For This Question
Cesar 25 posts
Excalibur 13 posts
pantera 9 posts
Macintosh 9 posts
Popular Days
Aug 28 2012
15 posts
Aug 21 2012
14 posts
Sep 4 2012
12 posts
Nov 17 2006
11 posts
Popular Posts
idd
In primul rand se pozitioneaza le motorsicly pentru franare Dupa care bratele si picioarele pregatite pentru franare Evident...indreptarea torsului Iar pe urma pozitionarea mainil
eliadar
io daca citesc ce scrieti voi aci nici nu mai intru in curba, ma duc acasa vand motorul si ma apuc de gradinarit... pai daca stau la fiecare curba sa ma gandesc sa franez ba cu fata, ba cu spatele
Doru BMW
paranoia
Posted Images
138 răspunsuri la această întrebare
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.