Mergi la conţinut

Întoarcerea Regelui. Test Bmw K1600 Gtl Exclusive 2015


Recommended Posts

În lumea moto, de cele mai multe ori există compromisuri pe care inginerii le fac. O "sportivă" va avea în jurul a 200 de cai putere, însă va fi incomodă la drumuri lungi. Un naked va fi manevrabil, însă pilotul nu va avea protecţie la vânt. În aceste condiţii, ProSport a avut prilejul să testeze motocicleta care îmbină performanţele unui propulsor cu confortul dus în zona de lux: se numeşte BMW K 1600 GTL Exclusive şi este probabil cea mai high-end motocicletă pe care o poţi întâlni pe şoselele din întreaga lume.

 

post-41220-0-66007800-1435735653_thumb.j

 

Inginerii bavarezi au reuşit performanţa ca pe modelul 2015 să asigure un mix între tehnologiile de ultimă oră cu deja cunoscutul nivel important de lux pe care îl oferea K 1600 GTL Exclusive.

 

Aşa cum am menţionat, ProSport a supus motocicleta unui test întins pe durata a două zile pline, pe traseul Bucureşti - Cheile Grădiştei - Braşov - Predeal - Bucureşti. Circa 500 de kilometri, în care au mers pe suprafeţe de asfalt de diverse calităţi, pe uscat şi pe ploaie, iar peste 80% din timp tura a fost parcursă cu pasager şi cu toate compartimentele suplimentare pline de bagaje. 

 

post-41220-0-49440300-1435735652_thumb.j

 

1. Performanţele modelului BMW K 1600 GTL Exclusive

 

Fişa tehnică ne arată faptul că avem de-a face cu un propulsor de 1.649 cmc care dezvoltă o putere maximă de 160 de cai şi 175 Nm. În feelingul transmis pilotului asta se traduce printr-un nivel de-a dreptul impresionant de putere oferită la roată, care acoperă toate ipostazele în care te poţi trezi pilotând această motocicletă. Cu pasager şi cu cutiile de bagaje complet încărcate, motocicleta ajunge foarte aproape de masa totală permisă, adică în jurul a 540 de kilograme. Pentru o jumătate de tonă, GTL Exclusive este motorizată corespunzător: propulsorul în patru timpi cu şase cilindri sună grav, aproape bolborosit, dar "trage" suficient de brusc pentru a permite "mamutului" să facă depăşiri în aproape orice condiţii.

 

post-41220-0-96448200-1435735652_thumb.j

 

2. Tehnologiile modelului BMW K 1600 GTL Exclusive

 

Combinaţia între tradiţional şi anul 2015 le-a ieşit bine nemţilor. K 1600 GTL Exclusive a primit Keyless Ride, sistemul care permite pilotului să ţină cheia în buzunar şi să pornească motocicleta doar de la buton. De asemenea, sistemul controlează blocarea ghidonului, buşonul rezervorului, închiderea centralizată şi sistemul de alarmă.

 

Colosul care are oricum dimensiuni impresionante este ajutat să fie mai vizibil pe şosele de un sistem de iluminare cu faruri LED pe lângă farul adaptiv cu xenon. La capitolul sisteme care ajută pilotul să ţină motocicleta în siguranţă pe şosea menţionăm ESA - suspensia ajustabilă electric care funcţionează ireproşabil şi DTC - controlul dinamic al tracţiunii. Sigur, există şi un mod de asistenţă la pornirea din rampă, opţiune care vine să fie extrem de apreciată atunci când e nevoie să mişcaţi motocicleta în situaţii dificile, sarcină altfel deosebit de dificilă.

 

post-41220-0-44702000-1435735760_thumb.j

 

Computerul de bord oferă probabil la fel de multe informaţii despre motocicletă câte putem găsi, de regulă, la un computer de bord al unei maşini cu an de fabricaţie recent. Dincolo de posibilitatea de control al radio-ului, acum cu o sonorizare îmbunătăţită şi care poate fi ascultat fără mari probleme şi la peste 100 km/h, pilotul este în permanenţă informat cu privire la presiunea din pneuri, consumul instant, consumul mediu, distanţa de parcurs până la realimentare, cronometru sau reperele de timp ale călătoriei.

 

post-41220-0-04310500-1435735761_thumb.j

 

3. Confortul modelului BMW  1600 GTL Exclusive

 

Categoria la care motocicleta testată de ProSport bate aproape orice altă motocicletă din lume la ora actuală. Nemţii au pus pe K 1600 GTL Exclusive cam tot ceea ce există la capitolul confort în acest moment. Începem prin a menţiona de pilotul automat, opţiune necesară pentru o motocicletă gândită să facă drumuri lungi. Vizibil este şi felul în care arată şaua pasagerului, un adevărat fotoliu cu posibilitate de încălzire care oferă cel mai ridicat grad de confort care poate fi întâlnit pe o motocicletă. Sigur, există şi părţi care pot fi retuşate. În testul ProSport, am observat faptul că materialul din care este făcută şaua pasagerului este foarte alunecos, motiv pentru care la frânări mai bruşte acesta tinde să alunece peste pilot. În plus, mânerele fotoliului trebuie să fie în permanenţă coborâte, ridicarea lor obturând vizibilitatea pentru pilot. în oglinzile laterale.

 

post-41220-0-85644400-1435735794_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...