Mergi la conţinut
green.kecske

Să Ne Amintim De Daijiro Kato

Recommended Posts

În 2003, Daijiro Kato era un star în plină ascensiune. La Suzuka, în prima rundă a MotoGP-ului, Kato a pierdut controlul motocicletei în virajul 130R, izbind violent barierele. Avea să fie declarat mort 2 săptămâni mai târziu. La următoarea cursă, colegul lui Kato, Sete Gibernau înălța degetul spre cer de pe prima poziție a podiumului: "Daijiro a fost cu mine."

 

post-41220-0-70614600-1436267452_thumb.j

 

Federația Internațională a Motociclismului a retras numărul 74 la finele anului 2003, declarându-l pe Kato o legendă a curselor moto.

 

Născut pe 4 iulie 1976, Daijiro Kato și-a început cariera în copilărie, în cursele de mini-moto, fiind de 4 ori campion mondial în Campionatul Japonez de Minibike. Debutul în clasa 250cc l-a făcut la Suzuka în 1996, participând ca wild-card în urma câștigării campionatului japonez. A terminat pe trei cu acea ocazie iar în anul următor, din nou titlul de campion japonez l-a propulsat la 250cc, tot la Suzuka, câștigând cursa de această dată.

 

În mod ciudat, Kato nu a prins nici un sezon complet pentru următorii 3 ani: abia în 2000 a devenit pilot Honda, acumulând 4 victorii și terminând campionatul al treilea. Anul următor avea să devină campion al clasei, cu 11 victorii, stabilind recordul pentru cele mai multe puncte acumulate într-un sezon la 250cc: 322 puncte. Între timp, mutarea sa în Europa a dus la o cizelare a stilului său de a pilotaj, depărtându-l de atitudinea „nervoasă” a conaționalilor săi din spatele ghidonului sau a volanului.

 

post-41220-0-16522300-1436267453_thumb.j

 

În 2002, japonezul a făcut trecerea la 500cc, devenit între timp MotoGP, pilotând pentru Fortuna Gresini Racing, pe motociclete Honda. Rezultatele bune (printre care și un loc secund la Jerez) l-au propulsat de pe o Honda NSR500 în doi timpi pe motocicleta de uzină RC211V în 4 timpi pentru restul sezonului, reușind încă un loc secund la Brno. Avea să termine al șaptelea în campionat.

 

Gresini l-au păstrat și pentru 2003, sponsorul Telefónica Movistar aducându-i-l ca și coleg pe Sete Gibernau, venit de la Suzuki. Sezonul a debutat la Suzuka, pe 6 aprilie, pista preferată a lui Kato. În turul al treilea, la ieșirea din 130R și la peste 200 km/h, motocicleta lui Kato a virat brusc stânga, lovind parapetul dinainte de virajul Casio Triangle, corpul său fiind aruncat pe pistă. În mod atipic pentru regulament, cursa n-a fost întreruptă iar comisarii l-au scos pe Kato pe o targă, mișcarea săltată a tărgii adugând cel mai probabil leziuni suplimentare gâtului fracturat deja de accident. După două săptămâni de comă indusă, japonezul a decedat în urma rupturii trunchiului cerebral petrecută în accident.

 

În Africa de Sud, etapa următoare, majoritatea piloților a purtat simbolic numărul japonezului în onoarea lui Daijiro, colegul său Gibernau câștigând cursa cu #74 pe combinezon. Satoshi Motoyama, pilot de SuperGT în Japonia și prieten din copilărie al lui Kato poartă de atunci numărul acestuia pe cască.

 

Daijiro Kato a fost cea mai bună șansă a Japoniei de a avea un campion la MotoGP. În pre-sezon, Valentino Rossi însuși îl dădea drept campion mondial, asta deși simpatiile publicului japonez (și chiar ale lui Valentino) mergeau spre spectaculosul Norifumi Abe. Rest in peace, Daijiro.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×