Mergi la conţinut
green.kecske

Motociclist, Deci Invizibil?

Recommended Posts

Cea mai greşită concepţie pe care o poţi avea pe motocicletă este că ai drepturi egale cu ceilalţi participanţi la trafic. La nivel de teorie acesta ar fi adevărul şi îţi poţi susţine afirmaţia. Dar teoria nu te va încălzi cu nimic în cazul unui accident.

 

post-41220-0-78264700-1437586255_thumb.j

 

Cele mai multe accidente au loc în momentul în care tu crezi că şoferii te-au văzut în oglinda retrovizoare sau măcar în cele laterale, doar pentru că circuli în spatele lor. Nimic mai greşit.

În şcoală, dacă ai avut parte de un instructor bun, ţi s-a spus să mergi ca şi cum ai fi invizibil. Poate sună paranoic, dar este un mare adevăr în această afirmaţie. Pe stradă există mulţi şoferi şi chiar şi motociclişti care nu au efectiv ce căuta la volan/ghidon. Am văzut mulţi, foarte mulţi şoferi care cu o mână vorbesc la telefon, cu alta schimbă postul de radio şi problema nu e că n-au mai multe mâini, problema e că nu ştiu ce să facă doar cu cele pe care le au.

Mai există varianta ca şoferii să conducă impecabil, dar pur şi simplu să nu te vadă. Şi câteodată asta nu este doar o scuză. Fără să vrei, e posibil să te aşezi pe bandă în punctul mort al maşinii din faţă.

Cea mai importantă regulă este totuşi să ai grijă tu de tine, nu-i lăsa pe alţii să o facă, pentru că nu se va întâmpla! Circulă întotdeauna cu lumina de întâlnire aprinsă, vei fi mai vizibil în oglinzile maşinilor. Distanţa faţă de vehiculul din faţă nu este o prostie şi te poate ajuta în două situaţii: dacă frânează brusc nu te va surprinde încât să nu poţi evita impactul, iar dacă observi că un vehicul din spate se apropie ameninţător de tine, poţi merge puţin mai în faţă.

În plus, trebuie să te faci vizibil şi auzit cum poţi mai bine, dar nu uita de limitele bunului simţ! Nu înseamnă să claxonezi ca un maniac sau să te îmbraci ca un clovn. Trebuie doar să îţi iei un echipament care să nu fie complet negru şi să ai montată o tobă care să se audă, dar nu care să terorizeze toţi vecinii şi câinii maidanezi noaptea.

Voi încheia cu o "regulă" pe care am citit-o mai demult şi care mi s-a părut mai mult decât potrivită pentru motociclişti sună aşa: "Nu ai prioritate? Opreşte-te. Ai prioritate? Opreşte-te". Faptul că ai prioritate nu te va ajuta nicicum dacă dai de un şofer grăbit care trage de volan peste tine. Spre exemplu, taximetriştii şi RATB-iştii consideră că au prioritate indiferent de indicator, semafor şi aşa mai departe.

Nu vreau să te îndemn să mergi în trafic speriat şi crispat de câte ori scoţi motorul, dar puţină precauţie şi atenţie nu a omorât pe nimeni.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×