Mergi la conţinut
green.kecske

Motocicletele Şi Afacerile

Recommended Posts

La una dintre întâlnirile săptămânale de la bizzclub, s-a făcut o analogie despre motociclete care poate inspira enorm. În articol îţi prezint această analogie. Are legătură cu ciclul de viaţă al unei afaceri.

 

post-41220-0-26905400-1438163959_thumb.j

 

– Câţi dintre voi aveţi frică de motociclete? a început speaker-ul nostru la seminar. Aproape toată sala a ridicat mâna sus.
– Şi câţi dintre voi vă uitaţi cu îngrijorare la motocicliştii care fac "slalom" cu viteză printre maşini? a continuat el. Din nou, acelaşi răspuns.
– Şi câţi dintre voi îi invidiaţi pentru că sunt primii la stop şi ajung la destinaţie iîn jumătate din timpul pe care voi îl parcurgeţi cu maşina? Mai mult de jumătate din sală a ridicat mâna.
– Într-adevăr, motocicletele pot fi nişte obiecte riscante, iar motocicliştii trebuie să fie oameni hotărâţi ca să le poată stăpâni. Însă, hai să le privim dintr-o altă perspectivă!

 

Pot fi mijloace care să te ducă spre ceea ce îţi place: fie că e litoralul mării sau Transfăgăraşan, motocicletele te pot duce cu "viteza luminii" spre ceea ce îţi doreşti. Să îţi dau un exemplu: unora nu le plac banii, dar folosesc banii ca mijloc să-i ducă unde îşi doresc. Şi astfel câştigă sume impresionante. Ei nu trebuie judecaţi pentru câţi bani au.

 

La fel şi motociclistii. Dezvoltă o pasiune pentru motociclete, pe care cu greu o lasă în urmă odată ce au descoperit-o. Ei nu trebuie invidiaţi că stau primii la semafor şi înaintează mai repede decât majoritatea dintre noi. De ce? Pentru că motociclistul este de fapt antreprenorul din noi, deschizătorul de drumuri, care riscă şi este dispus să cucereasca teritorii noi, a continuat el.

 

În sală s-a facut linişte, urmând revelaţia multor participanţi: cu fiecare călătorie pe care un motociclist o face, el parcurge de fapt o călătorie de descoperire. Iar dacă motociclistul este de fapt un antreprenor, atunci fiecare călătorie, cu suişuri şi coborâşuri este ciclul unei afaceri.

 

Îmi place să urc cu motocicleta pe dealuri, a continuat speaker-ul nostru. De ce pe dealuri? Pentru că văd în dealuri viaţa personalş şi viaţa de business. Iar astăzi vreau să vă spun şi vouă ce înseamnă o călătorie pe deal cu motocicleta. Dealurile au 3 părţi faine, a Început el:

 

1. Urcatul pe deal

 

Ca să urci dealul ai nevoie de:

- Benzina ca să îţi porneşti motocicleta. Adică resursele financiare iniţiale de care ai nevoie să porneşti o afacere.
- Cai putere care să te ajute să ajungi la destinaţie. Adică o echipă extraordinară care să urce cu tine şi să te ajute să creşti afacerea.
- Ulei de motor bun şi schimbat la timp, care ajută acei cai putere să dea randament. Adică motivaţie (intrinsecă şi extrinsecă) în echipă.
- Filtre schimbate la timp (pentru că pe dealuri e praf şi se înfundă des). Adică oameni care avansează ierarhic (ca să nu se demotiveze) şi oameni "noi" (juniori) care să îi înlocuiască. 

- Experienţa practică şi teoretică ca să urci dealul cu plăcere şi să faci o călătorie de descoperire a mediului înconjurător.

 

Însă mai e ceva, iar acest "ceva" are o mare influenţă importantă asupra călătoriei noastre. Este vorba de mediul înconjurător. Te invit să îţi imaginezi cum e să urci un deal verde, înconjurat de pădure tânără. În depărtare vezi crestele golaşe ale munţilor, iar lângă tine un firicel de apă proaspătă îţi aminteşte că ţi-e sete. Pe măsură ce te încălzeşti, vântul răcoros te mângâie pe faţă şi te îndeamnă să mergi înainte.

 

Iar acum, te invit să-ţi imaginezi cum e să urci acelaşi deal când plouă, bate vântul, copacii sunt fără frunze, iar tu te umpli de noroi când motocicleta dă cu roţile în bălţi? Când preferi să urci dealul?

 

Cel mai probabil, vei alege prima varianta. Dacă vremea nu e favorabilă şi dealul nu e verde, cel mai probabil nici nu vei porni la drum. Ei bine, acest mediu înconjurător reprezintă colaboratorii tăi sau ai mei. Iar dacă ei nu sunt "verzi", îţi recomand să găseşti alţii.

 

Prin urmare, în această etapă ne bucurăm de drumul până în vârf de deal împreună cu echipa, ascultăm sunetul motorului dat de caii putere, ne bucurăm de peisaj, adică de colaboratorii noştri.

 

Ce se-ntâmplă însă când ajungem în vârf?

 

2. Vârful dealului

Când ai ajuns aici, ai cea mai frumoasă privelişte. Clienţii şi colaboratorii tăi sunt cei mai încântaţi. Echipa (caii putere) a ajuns cu tine la apogeu. Aici, afacerile merg cel mai bine, se vinde mult şi scump.

 

Concurenţa e pe urmele tale, încă în vale, urcă încet. Ne bucurăm cu toţii de acest moment şi am vrea să stăm o veşnicie. Dar realitatea ne spune că trebuie să şi coborâm. Proviziile ni se termină la un moment dat şi e nevoie să ne reîntoarcem în vale.

 

Să ne luăm alte provizii şi să cucerim alte dealuri. Mai mult, ca orice antreprenor, vrem să fim mereu în mişcare. Iar dacă suntem în vârful dealului, unde mai putem merge, decât la vale? Ceea ce vreau să spun e că nu trebuie să ne fie frică de coborât. Acesta face parte din traseul normal.

3. Coborâtul dealului

La coborâre, afacerile încep să nu mai meargă aşa de bine. Cel mai probabil, concurenţa a ajuns şi ea în varful dealului şi ne ia din privelişte. Vrem, nu vrem, o să coborâm. Însă şi coborâtul dealului e plăcut, pentru că priveliştea la coborâre e aceeaşi ca la urcare. Doar că e privită din alt unghi.

 

Ne putem bucura de ea şi la coborâre şi chiar ar fi păcat să nu o facem. La coborâre ai nevoie de 3 resurse:
- Resurse financiare, chiar dacă vor fi minime.
- Resurse intelectuale. Poate nu ştiai, dar ca să cobori un deal cu motocicleta, ai nevoie de o tehnică pe care să o stăpâneşti bine. Dacă frânezi prea tare pe roata din faţă, cazi în cap. Dacă franezi cu roata din spate, nu vei avea aderenţă, pentru că greutatea e pe roata din faţă. Mie îmi place să numesc această tehnică înţelepciune.
- Resurse umane. Echipa extraordinară, caii putere care ajută prin frâna de motor şi ajută mult frâna mecanică. Fără ei, coborârea nu ar fi posibilă. Iar dacă echipa a fost motivată suficient, va face o treabă fantastică şi la coborâre.

 

Tehnic vorbind, frâna de motor suplimentează eficient frâna mecanică, iar consumul este aproape 0. Mai mult, energia conducătorului nu este irosită şi nu se uzează plăcuţele de frână. Astfel, antreprenorul îşi poate focusa energia spre munca creativă, şi nu pe cea mecanică. Prin urmare, va conduce afacerea pe costuri minime, iar organizaţia nu va avea nevoie de revizii tehnice dese.

 

Ei şi-acum? Ce părere aveţi despre motociclişti şi motociclete? a spus în glumă.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×