Mergi la conţinut

Recommended Posts

Credeai că nu există un tutorial pentru orice? Sunt câteva moduri de a cădea "bine", dar reacţiile tale în aceste situaţii rebuie să fie ca la carte.

 

Partea de jos (low side)

Acesta este de obicei cel mai puţin dureros tip de căzătură, atât pentru tine cât şi pentru motocicleta ta. Cauza este pierderea aderenţei, făcând ca motocicleta să alunece de sub tine. Cel mai probabil motiv este schimbarea gradului de aderenţă pe suprafaţa de contact a cauciucului cu solul, sau un unghi de înclinare al motocicletei mult prea mare. Când ţi se întâmplă să cazi astfel, este vital să te relaxezi!

 

De fapt, relaxarea este cea mai importantă într-o căzătură de orice tip. Lasă-te pe spate şi gândeşte-te că va fi bine. Nu te îngrijora din cauza scânteilor pe care le produce motocicleta ta şi încearcă să nu te gândeşti la vătămare. Motivul pentru care trebuie să te relaxezi este acela că va încetini mult mai repede alunecarea corpului tău, dacă este relaxat, astfel ai ocazia să iei într-un timp mai scurt în considerare mediul înconjurător. (Trafic, obstacole de care te poţi lovi etc.)

 

post-41220-0-72715000-1440590639_thumb.j

 

Încearcă să te menţii tot timpul conştient de împrejurări. Unde este motocicleta? Dacă e în faţa ta, nicio problemă. Dacă este în spatele tău, te poate lovi prin alunecare, aşa că ar trebui să te gândeşti la încercarea de a o împinge departe de tine. Sub nicio formă nu trebuie să încerci să te ridici în picioare înainte de a te opri din alunecare sau rostogolire. Foarte multe oase sunt rupte astfel, când se apreciază greşit viteza de cădere. Singura excepţie de la această regulă este atunci când trebuie să eviţi pericolul iminent constituit de ceilalţi participanţi la trafic. Când te-ai oprit, verifică dacă eşti întreg, iar abia după asta poţi să te gândeşti să te ridici în picioare şi să vezi ce are motocicleta.

 

Partea de sus (high side)

Asta e căzătura care poate să doară. Se întâmplă să cazi astfel când cauciucul din spate alunecă, după care brusc prinde aderenţă din nou. Când asta se întamplă, riderul este aruncat de pe motocicleta cu o forţă mare, depedentă de unghiul de înclinare şi viteza motocicletei. Ca să fim realişti, nu vei avea foarte mult timp de gândire când se întâmplă asta.
 

post-41220-0-38845400-1440590679_thumb.j

 

Acoperă-ţi faţa cu braţele, mai ales dacă eşti suficient de nebun încât să fii surprins de accident fără cască sau cu braincap. Gândeşte-te la a minimiza vătămarea corporală. Mai bine un braţ rupt decât un gât rupt sau un craniu fracturat.

 

Accident

Acesta este iarăşi o lovitură care poate să doară. Accidentele sunt foarte comune, cauzate de cele mai multe ori de neatenţia celorlalţi participanţi la trafic. De obicei, motocicleta loveşte lateralul maşinii, rezultând lecţii de zbor fără programare. Sunt puţine lucruri pe care le poţi face ca să micşorezi daunele aici, dar vor necesita timpi de reacţie cât mai mici. Încearcă să îţi întipăreşti reacţiile posibile la orice tip de accident, în conştient şi subconştient, de fiecare dată când eşti pe motocicletă. Nu vei avea timp să încerci să îţi aduci aminte aceste lucruri, aşa că încearcă să le transformi pe cât posibil în instincte.

 

post-41220-0-34706000-1440590705_thumb.j

 

Dacă te îndrepţi către tipul cel mai întâlnit de accident, cel cu lateralul maşinii, încearcă să te ridici în scăriţe, chiar înainte de impact. Astfel, vei putea sa "zbori" peste motocicletă şi maşină, aflându-te în situaţia unei căzături de tip "high side". Un avantaj este acela că vei avea o traiectorie predictibilă, sub formă de arc. Te vei deplasa în direcţia în care erai orientat în momentul accidentului. Dacă eşti cu adevărat norocos, ai putea să aterizezi pe picioare, să faci câţiva paşi şi să cazi pe faţă.

 

Dacă nu te ridici în scăriţe înainte de impact, ai şanse foarte mari să intri cu casca în lateralul sau acoperişul maşinii. De asemenea, îţi expui picioarele la riscuri serioase de accidentare pe măsură ce acestea intră în contact cu ghidonul. Dacă vehiculul este foarte înalt, atunci ridicatul în scăriţe şi zburatul peste, nu este o soluţie. Dacă impactul nu poate fi evitat, atunci singura ta opţiune va fi să încerci să culci motocicleta, astfel rezultând căzătura "low side".

 

Atunci când aluneci sub un camion, vei avea nevoie de prezenţă de spirit, ca să nu ajungi sub roţi. Asta se poate întâmpla. Ca să culci motocicleta, calcă puternic frâna spate şi inclină-te puternic pe partea pe care vrei să cazi. Roata spate ar trebui să se blocheze, iar înclinarea motocicletei ar trebui să ducă la alunecarea acesteia de sub tine. Pe măsură ce motocicleta începe să alunece, virajul în direcţia alunecarii poate grăbi alunecarea. După accident, trebuie să îţi afli situaţia. Dacă te simţi bine, atunci încearcă să te mişti. Verifică miscarea la extremităţile corpului înainte de a merge mai departe. Dacă ai îndoieli, rămâi întins şi nu te mişca, aşteptând medicii.

 

 

Editat de green.kecske

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×