Mergi la conţinut
green.kecske

articole Cel mai des întâlnite accidente moto și cum să le eviți

Recommended Posts

Mersul pe două roți este periculos. Din fericire, motocicletele oferă nenumărate beneficii ce te pot ajuta să eviți un accident: frâne incredibil puternice, lipsa unghiurilor moarte, manevrabilitate excelentă și anvelope cu aderență mare. La toate acestea se adaugă propriul creier, care, dacă este folosit, te scapă de multe incidente.

moto.thumb.jpg.6403da0023a0e42c06dadfc71

Siguranța pe motocicletă: Vrei să reduce șansele de a muri într-un accident? Educă-te. Începătorii ar trebui să se informeze și chiar să meargă pe piste special amenajate (pe cât posibil) pentru a învăța cum să controleze motocicleta.

Echipamentul de protecție nu te ajută doar să previi rănile pe care le poți căpăta în urma unui accident, ci și să conduci mai comod, să-ți controlezi mai bine motocicleta și să fii mai vizibil pentru ceilalți partcipanți la trafic. Culorile vii de pe cască și de pe geacă / costum te ajută să-ți semnalezi prezența în trafic.

1. O MAȘINĂ ÎNTOARCE ÎN FAȚA TA

Este cel mai des întâlnit tip de accident. Șoferul nu te vede sau îți apreciază greșit viteza și întoarce în fața ta în intersecție. Putem da vina pe neatenție, unghiuri moarte, sau chiar psihologie: de multe ori, șoferii de mașini se uită mai degraba după alte mașini decât după o motocicletă.

CUM EVIȚI ACCIDENTUL: E simplu: anticipație! O parte din treaba ta, ca motociclist, este să dezvolți un așa-zis al șaselea simț. Trebuie să te uiți după semne care ți-ar putea indica faptul că o mașină se pregătește să îți întoarcă în față: autovehiculul este în intersecție, este un loc lIber în trafic în apropierea unei intersecții, sau șoferul a văzut un loc liber de parcare. Da, este bine să vezi într-o mașină oprită pe o bandă un obiect care îți poate amenința securitatea.

Imediat ce ai identificat un potențial pericol, te poți pregăti să îl eviți. Te poate observa șoferul sau vederea îi este obstrucționată de stâlpii mașinii / copaci, semne de circulație? Se uită șoferul la tine? Există contact visual? Încotro sunt îndreptate roțile mașinii?

Privește roțile, nu mașina. Roțile îți vor da primele indicii despre direcția de deplsare a mașinii. În același timp, fii atent la ceea ce se întâmplă în spatele tău și în părțile laterale. În caz că va trebui să eviți o mașină, va trebui să găsești, extrem de rapid, un culoar de deplasare. Doar frâna nu te va ajuta să eviți coliziunea cu o mașină care întoarce. Riști să fii acroșat de mașina din spate. Cum este suprafața drumului? Va suporta asfaltul forța exercitată de frână sau vei bloca roțile? Știi cum să folosești frânele la întregul lor potențial, nu?

Sub nici o formă nu trebuie să ‘culci’ motocicleta. Cele mai mari șanse de supraviețuire sunt atunci când scenariul implică frânarea pe cât posibil, cu ambele frâne (față și spate). Chiar dacă ai doar 20 de kilometri pe oră, cunoașterea modului în care frânează motocicleta poate face diferența între a ajunge acasă și a nu mai ajunge nicăieri.

2. DAI DE PIETRIȘ ÎNTR-O CURBĂ FĂRĂ VIZIBILITATE

Ai ieșit la o plimbare și dintr-o dată, iei o curbă și dai de o bucată de drum plină de nisip / pietriș / frunze / balegă etc. Roata din față derapează.

CUM EVIȚI ACCIDENTUL:  În primul rând, evită zona cu probleme. Condu cu o viteză care să îți permită să ai un timp de reacție rezonabil. Viteza trebuie adaptată și în funcție de câmpul vizual. Pe șosea, “Grăbește-te încet!” este o regulă de aur. Intră în curbă mai încet, pentru a-ți mări câmpul vizual. Poți să recuperezi viteza la ieșirea din curbă, atunci când deja vezi drumul.

Abilitatea de a pune frână pe spate este ceva mai dificil de obiținut, astfel că ar fi bine să te antrenezi înainte de a o folosi într-o situație potențial periculoasă. Atunci când folosești frânele, greutatea motocicletei este distribuită spre față, unde comprimă suspensia și mărește suprafața de contact a cauciucului. Asta ar trebui să te ajute să eviți mai ușor pietrișul, sau orice alt obstacol.

3. AI INTRAT ÎNTR-O CURBĂ CU PREA MARE VITEZĂ

… și curba este mai strânsă decât te așteptai. Îți dai seama că nu poți să o iei.

CUM EVIȚI ACCIDENTUL: Nu conduce mai repede decât poți controla motocicleta și uită-te mereu după semnele de circulație care îți pot arăta cum este drumul. Dacă ai intrat cu prea mare viteză într-o curbă, cea mai bună soluție este să ai încredere în motocicletă și să conduci în continuare. Cu siguranță motocicleta este mai pregătită ca tine pentru asta.

Apleacă-te cât mai mult, uită-te în direcția în care vrei să mergi și manevrează comenzile cât mai lin posibil. Nu brusca frânele, nu tăia accelerația, nu face nimic din ceea ce ar putea face motocicleta să piardă aderență. Nu intra în panică! Nici măcar dacă atingi solul cu unul dintre genuchi. Privește spre ieșirea din curbă și condu.

4. O MAȘINĂ SCHIMBĂ BANDA PESTE TINE

Ești în trafic și brusc o mașină virează fix spre spațiul unde te afli. Nu uita, o motocicletă intră foarte ușor în unghiul mort, iar șoferii se uită după alte mașini și de multe ori nu te văd.

CUM EVIȚI ACCIDENTUL: Nu pierde din vedere unghiurile moarte și încearcă să te afli cât mai puțin într-unul dintre ele. Dacă te uiți în oglindă și vezi ochii șoferului, înseamnă că și el te poate vedea.

Fii atent la situațiile unde devine posibilă o schimbare de bandă. Traficul a încetinit pe o bandă iar pe cealaltă se desfășoară mai rapid? Șoferii vor vrea să schimbe banda.

Fii atent la semnalizările mașinilor, la șoferul pe care s-ar putea să-l vezi că se uită în oglinzi, sau la cel care întoarce capul. Fii atent la toate acestea, la mașinile din jurul tău, și vei fi în regulă.

5. O MAȘINĂ TE LOVEȘTE DIN SPATE

Oprești la un semn / trecere de pietoni / intersecție. Șoferul din spatele tău s-ar putea să nu vadă obstacolul pe care tu l-ai văzut. Te va lovi, iar genul acesta de accident este de obicei fatal pentru motociclist.

CUM EVIȚI ACCIDENTUL: Folosește mașinile ca pe propriul scut. O mașină a oprit în fața ta iar altele vin cu viteză din spate? Ocolește-o încet și oprește în fața ei. (Ca să eviți animozitățile poți să-I faci șoferului un semn prietenesc cu mâna). În felul acesta ești ferit de accident.  

Nu ai unde să te adăpostești? Oprește mai degrabă pe marginea benzii decât pe centru, ai grijă ca stopul să fie vizibil și să apeși suficient de mult timp frâna pentru a fi observat, ține mâna dreaptă pe ghidon. Fii atent la cei care vin din spate și fii pregătit să te ferești în caz că cineva vine cu viteză.

Fii foarte atent în zonele cu vizibilitate scăzută, mai ales la orele când este posibil ca unii șoferi să fi băut (noaptea, în zonele unde există multe baruri), atunci când urmează un stop sau o trecere de pietoni de o stradă aglomerată.

 

Articol preluat de aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×