green.kecske Adaugat pe 3 Noiembrie, 2015 Share Adaugat pe 3 Noiembrie, 2015 Odată cu venirea frigului, conducătorii auto cred că nu mai vor avea parte de prezenţa motocicliştilor pe şosele, idee parţial nefondată. Experţii de la TÜV SÜD Germania dau câteva sfaturi pentru evitarea situaţiilor periculoase în care se pot regăsi maşinile şi motocicletele. Mai rapid decât crezi De la distanţă, sau atunci când se află pe sensul celălalt de mers, este dificil pentru conducătorii auto să-şi dea seama doar după formă dacă vehiculul care se apropie este un ciclomotor sau o motocicletă masivă. Viteza motocicletelor este din această cauză adesea subestimată. În concluzie: mai bine nu depăşiţi atunci când de pe contrasens se apropie o motocicletă! Chiar şi atunci când viraţi la stânga, în cazul în care din sens opus se apropie un vehicul pe două roţi, cel mai sigur este să îl lăsaţi să treacă decât să îl obligaţi să frâneze până la oprire. Mai putin vizibili decât crezi Pentru că motocicletele nu ocupă mult spaţiu, adesea ele pot aştepta la culoarea roşie a semaforului pe aceeaşi bandă cu un autovehicul. La culoarea verde a semaforului, viteza cu care vehiculele pe două roţi pot pleca de pe loc este de obicei superioară celei a autoturismelor. De aceea, conducătorii auto nu ar trebui să încerce să concureze cu acestea. Atunci când motocicliştii depăşesc prin stânga o coloana de maşini, ei pot ajunge foarte repede în punctul mort al oglinzilor autovehiculelor, iar din această cauză este recomandat conducatorilor auto sa arunce şi o privire peste umăr înainte de a efectua manevra de schimbare a direcţiei de mers. Distanţă mai lungă decât crezi Manevrabile şi cu o distanţă mai mică de frânare. Acestea sunt ideile preconcepute ale şoferilor din autovehicule în ceea ce priveşte motocicletele. În principiu însă, distanţa de frânare la maşini şi motociclete este comparabilă. Dar pentru că motocicliştii trebuie să-şi dozeze cu foarte mare atenţie forţa de acţionare a frânelor de pe faţă şi de pe spate pentru a evita căderea, distanţa de frânare în cazul motocicliştilor mai puţin experimentaţi este în orice caz mai mare. În cazul condiţiilor meteo nefavorabile sau drumului de proastă calitate, acest lucru este valabil şi pentru cei mai experimentaţi. Mai strânse decât crezi Pentru a putea urma trasa ideală, motocicliştii se vor apropia deseori de linia de marcaj dintre două benzi de circulaţie. De aceea conducătorii auto ar trebui să nu recurgă la abordarea curbelor mai strânse prin trecerea peste aceste linii de marcaj. Mai mulţi decât crezi La final, un ultim sfat al experţilor de la TÜV SÜD: motocicliştii călătoresc adesea în grupuri mari. Conducătorii auto ar trebui să-şi amintească acest lucru în intersecţii, când drumul se îngustează, sau când vor să efectueze o depăşire! sebanna 1 Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
sebanna Adaugat pe 5 Noiembrie, 2015 Share Adaugat pe 5 Noiembrie, 2015 Ar fi mult mai benefic daca ar citi acest material si cei care conduc doar masini si utilaje, nu doar motociclistii care conduc masini. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.