Mergi la conţinut

Sfaturi pentru şoferi, privind motocicliştii


green.kecske

Recommended Posts

Odată cu venirea frigului, conducătorii auto cred că nu mai vor avea parte de prezenţa motocicliştilor pe şosele, idee parţial nefondată. Experţii de la TÜV SÜD Germania dau câteva sfaturi pentru evitarea situaţiilor periculoase în care se pot regăsi maşinile şi motocicletele. 

brutalcar.com-111.thumb.jpg.8e402cf98ff4

Mai rapid decât crezi

De la distanţă, sau atunci când se află pe sensul celălalt de mers, este dificil pentru conducătorii auto să-şi dea seama doar după formă dacă vehiculul care se apropie este un ciclomotor sau o motocicletă masivă. Viteza motocicletelor este din această cauză adesea subestimată. În concluzie: mai bine nu depăşiţi atunci când de pe contrasens se apropie o motocicletă! Chiar şi atunci când viraţi la stânga, în cazul în care din sens opus se apropie un vehicul pe două roţi, cel mai sigur este să îl lăsaţi să treacă decât să îl obligaţi să frâneze până la oprire. 

Mai putin vizibili decât crezi

Pentru că motocicletele nu ocupă mult spaţiu, adesea ele pot aştepta la culoarea roşie a semaforului pe aceeaşi bandă cu un autovehicul. La culoarea verde a semaforului, viteza cu care vehiculele pe două roţi pot pleca de pe loc este de obicei superioară celei a autoturismelor. De aceea, conducătorii auto nu ar trebui să încerce să concureze cu acestea. Atunci când motocicliştii depăşesc prin stânga o coloana de maşini, ei pot ajunge foarte repede în punctul mort al oglinzilor autovehiculelor, iar din această cauză este recomandat conducatorilor auto sa arunce şi o privire peste umăr înainte de a efectua manevra de schimbare a direcţiei de mers.

Distanţă mai lungă decât crezi

Manevrabile şi cu o distanţă mai mică de frânare. Acestea sunt ideile preconcepute ale şoferilor din autovehicule în ceea ce priveşte motocicletele. În principiu însă, distanţa de frânare la maşini şi motociclete este comparabilă. Dar pentru că motocicliştii trebuie să-şi dozeze cu foarte mare atenţie forţa de acţionare a frânelor de pe faţă şi de pe spate pentru a evita căderea, distanţa de frânare în cazul motocicliştilor mai puţin experimentaţi este în orice caz mai mare. În cazul condiţiilor meteo nefavorabile sau drumului de proastă calitate, acest lucru este valabil şi pentru cei mai experimentaţi. 

Mai strânse decât crezi

Pentru a putea urma trasa ideală, motocicliştii se vor apropia deseori de linia de marcaj dintre două benzi de circulaţie. De aceea conducătorii auto ar trebui să nu recurgă la abordarea curbelor mai strânse prin trecerea peste aceste linii de marcaj.

Mai mulţi decât crezi

La final, un ultim sfat al experţilor de la TÜV SÜD: motocicliştii călătoresc adesea în grupuri mari. Conducătorii auto ar trebui să-şi amintească acest lucru în intersecţii, când drumul se îngustează, sau când vor să efectueze o depăşire! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Participa la conversatie

Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.

Oaspete
Răspunde la topic...

×   Inserat ca 'rich text'.   Insereaza ca text simplu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent activi   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.
×
×
  • Creează O Nouă...