green.kecske

poze
Înconjurul lumii, în cinstea tatălui motociclist

1 postare în acest topic

Cu interes și admirație privim oamenii extraordinari care fac lucruri fantastice. Ghenadie Șatov, 48 de ani, este primul motociclist moldovean care a avut curajul să facă un tur în jurul lumii. Ghenadie predă Dao-yoga şi psihologia omului puternic, filosof, fotograf, scriitor, călător, biker, și cel care a făcut înconjurul lumii alături de prietenul său de fier, Simba.

5-21.jpg.aa2f2ef7bcac1af32a436bb3b1fc143

Această călătorie a fost visul tatălui său, care însă nu a reușit să-l realizeze. Fiul a decis să accepte provocarea, tatălui său fiindu-i dedicată această experiență curajoasă. "Tatăl meu a fost militar de submarin. Odată a primit un ordin privind o călătorie în jurul lumii cu submarinul. A reușit să treacă peste Atlantic.

5-8.jpg.44e17decf41bb44bc12cea9d17f3564a

Atunci când situația politică s-a schimbat, iar nava sa a trebuit să se întoarcă, visul a rămas nefinalizat. La acea vreme, din păcate, nu a fost posibilă realizarea acestuia. Această istorie a rămas în memoria mea pentru o perioadă foarte îndelungată. Tatăl a plecat, dar visul a rămas și atunci a devenit și visul meu."

5-2.thumb.jpg.fe7a3f10a21f76f5355bfde393

Pe 25 Iunie, ziua în care Ghenadii a împlinit 44 de ani, a pornit în călătorie alături de prietenul său de fier, pentru a-și testa întâi de toate rezistența interioară și de a se auto-cunoaște mai bine în situațiile "în care tu ești unicul responsabil de acțiunile tale și consecințele acestora".

387054_378338565569522_587375060_n.jpg.e

"Orice companion de călătorie este o mare responsabilitate. Nu-ți testezi limitele, dar ești nevoit să recurgi mult la compromis și diplomație. Astfel, călătoria și-ar fi pierdut sensul original."

430322_290286721041374_342504356_n.jpg.0

Ghenadie, numit în lumea bikerilor Filosof, a traversat toate continentele locuite ale planetei noastre după următorul traseu: Asia - Australia - Africa - Europa - America de Sud - America de Nord - Europa. Atunci când și-a planificat ruta a ținut cont de următorii factori: lungimea maximă a traseului acceptabil pentru cei care dețin cetățenia moldovenească, buget modest și lipsa de război în regiunea pe care urma să o traverseze.

546810_294288853974494_263666006_n.jpg.1

Pentru călătorie, Șatov a cheltuit circa 81.000 de dolari, dintre care prietenii și sponsorii l-au ajutat cu o sumă de circa 6.000 dolari. Cel mai scump tranzit, după spusele acestuia, a fost în Argentina, unde vămuirea motocicletei l-a costat 1.642 dolari. O mulțime de timp și bani au fost cheltuiți pentru eliberarea vizelor.

556015_293330034070376_177869815_n.jpg.8

Doar pentru Africa a fost necesar să obțină 8 vize. Unul din principalele motive a dificultăților întâmpinate e lipsa acordurilor bilaterale privind regimul de vize între Republica Moldova și unele țări din Africa, astfel trecerea frontierei anumitor state cu pașaport moldovenesc era practic imposibilă. În timp ce trecea frontiera cu Zimbabwe, motociclistul a trebuit să plătească mită 20 dolari pentru a i se pune ștampila necesară în pașaport.

Chile.-Pan-American-highway.jpg.1e109b2d

Africa – continentul în care viața umană nu valorează mai nimic sau cei mai temuți 560 de kilometri

Cel mai dificil și periculos moment din întreaga călătorie s-a întâmplat în Kenya, unde parcurgând distanța dintre două orașe era aproape de a-și pierde viața. După un drum foarte dificil pe teritoriul Etiopiei, Șatov a ajuns la granița cu Kenya, de unde trebuia să-și continue drumului spre orașul Marsabit.

IMG_5189.jpg.34898f65d9d99792229ba58ef50

Locuitorii l-au avertizat însă cu privire la pericolele care-l pasc și l-au sfătuit să nu înnopteze în deșert, unde poate fi jefuit de bandiți sau atacat de hiene. A fi trebuit să ajungă în Marsabit în cinci ore dar s-a dovedit că aceasta e posibil doar conducând o mașină de teren.

IMG_5195.thumb.jpg.c83974d4f5e1caaf0764a

"Drumul de acolo este din pietriș, iar căzăturile cu motocicleta deja nici nu le mai calculam. Dar trebuia să parcurg 560 km până la căderea nopții, pentru a nu deveni o pradă hienelor. O dată cu o căzătură zdravănă am lovit rezervorul pe care din fericirea am reușit să-l repar. În deșert am întâlnit un beduin cu un vițel înfometat care își trăia ultimele clipe. Beduinul în loc să mă ajute să mă scol, îmi cerea bani, însă văzând că nu se bucură de un anumit succes a început să arunce cu pietre în mine."

56470038aa52a_.-.-----..jpg.7567b3d437ec

Atunci motociclistul s-a luat la harță cu el, acesta din urmă însă a fugit pentru a cere ajutor. Istovit de drum și arșiță, fără vreun strop de apă la el, Ghenadii a reușit din câteva tentative să ridice motocicleta blocată și să pornească din nou la drum pentru a-și salva viața. A scăpat doar datorită lăsării întunericului și a unui pod de beton unde s-a ascuns pentru a se odihni. Urmăritorii săi, porniți cu o mașină de teren după el, au ajuns cu aproximativ 2 km de locul unde se afla acesta, dar gândindu-se că străinul nu le mai este la îndemână, sau întors și au plecat. Întunericul l-a salvat.

IMG_5216.jpg.3cdf0358dd07a8e8df297fbf981

Cea mai sigură țară din lume în viziunea motociclistului moldovean este Sudanul – "poți dormi toată noaptea sub cerul liber și nimeni nu se va atinge cu un deget de tine." Însă în Zimbabwe, Australia și Columbia a fost atacat. Ciocnirile cu localnicii din aceste zone au rămas nu numai în memoria lui Ghenadie, dar pe corpul acestuia, sub forma unor cicatrici.

IMG_5244.jpg.af91da07680768c85b8ec4957f2

În urma călătoriei acesta a reușit să scrie o carte în care a redat toate situațiile prin care a fost nevoit să treacă, unele din ele deloc fericite. Cartea în limba rusă poate fi procurată în librăriile din Chișinău.

IMG_5261.jpg.33f5244aa8dfdeedae6625946e8

Cifre din călătorie:

Kilometraj total parcurs: 100.305 km
Zile – 481
Distanța maximă parcursă într-o zi – 2.000 km
Distanța maximă parcursă fără somn – 2.651 km (33 ore)
Anvelope – 5 seturi
Numărul de țări – 37
Vize – 15
Bani investiți în călătorie – 81.067 de dolari
Căzături – 15-18
Cicatrici – 4
Prietenii legate – 5
În călătorie s-au utilizat – 3 camere foto
Lentile foto – 8
Imagini realizate – 35.600
Arestări – 3
Jefuit – 2 ori
Cei mai ospitalieri – rușii
Cel mai bun oraș – Cape Town (Africa de Sud)
Cea mai sigură țară – Sudan (partea de nord)
Cea mai grea parte a călătoriei – deșertul din Kenya
Cel mai scump continent – America de Nord
Cea mai delicioasă bucătărie – America de Sud
Cea mai scumpă vămuire a motocicletei – Argentina, 1.642 dolari

Mount-Fitz-Roy.jpg.7f0fac0cb39bcf6e10a27

Pan-american-highway.jpg.35cfecaa63d6a53

IMG_5208.jpg

lexandra apreciază

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Guest
Comentezi ca oaspete. Dacă ai un cont, te rugăm să te autentifici.
Răspunde la topic...

×   Ai adăugat conținut cu formatare.   Șterge formatarea

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Linkul a fost inserat automat sub formă de conținut.   Șterge formatarea și afișează ca link simplu

×   Your previous content has been restored.   Clear editor


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

  • Bine ai veit pe Comunitatea motociclistilor si biciclistilor din Romania ”Mai multi prieteni, mai uniti, impreuna pentru o idee si o pasiune fara margini” Ne-am adunat intr-o familie, frati pe sosea si camarazi in comunitate. O pasiune cu doua roti, un million de prieteni pe sa, motociclisti pe Harley sau scuteristi cu acte noi. Te-ai gandit vreodata de ce pe motocicleta nu exista marsarier? Pentru ca echilibrul este imposibil de atins atunci cand mergi cu spatele pe doua roti. Priveste in fata, mergi inainte. Asta facem noi zi de zi pe Pro-Bike. Pasiunea pentru motociclete ne-a adus la un loc si-am vrut sa cream un camin pentru cei ca noi. Suntem multi, gandim la fel, ne dorim si visam la aceleasi lucruri, avem unitate in aspiratii si ne inspiram unul de la celalalt. Ne gasesti povestile pe site, in nenumaratele topicuri scrise cu drag de membri. Am conturat online un loc ce oglindeste realitatea pe care o intalnim zi de zi. Te pregatesti sa devii motociclist? Arunca un ochi pe site si iti vei face o idee despre lumea in care pasesti. Pe forum ne poti intreba orice, fie ca esti incepator, fie ca vrei sa ne dai un sfat. Suntem aici o familie de peste 39.000 de membri. Cu unii te vei iubi, cu altii te vei contra, ca in viata, ca in orice familie. Ca pe motocicleta. stii cum intr-un grup de motociclisti pe sosea doi, trei merg in fata, doi, trei raman mai in spate? Pe Pro-Bike noi nu lasam pe nimeni in urma, stam in linie cu totii. in comunitatea Pro-Bike, ajutorul reciproc este esential. Motociclistii se ajuta intre ei ca fratii, iar membrii comunitatii stiu cum sa ofere ajutorul, dar si sa-ti dea idei pentru a te descurca singur in situatii dificile sau se te directioneze catre un prieten, care are un prieten, al carui prieten iti descurca itele. stii despre ce vorbim, lumea este mare, dar in lumea motociclistilor ne stim cu totii. Iar daca ti-e mai usor sa navighezi online, pe site ai multe instrumente utile: harta serviciilor pentru motociclisti (service-uri si magazine), harta drumurilor din Romania pentru diverse tipuri de motociclete sau harta membrilor, prin care acestia se pot contacta si isi pot vedea locatia. Ba chiar si peste 1600 de manuale de service ca sa iti poti repara sau intretine singur motocicleta. Aici suntem toti campioni. Majoritatea dintre noi suntem campioni ai tastaturii, mereu prezenti, dar altii sunt campioni adevarati, ce si-au luat inspiratia de pe site si au adaugat un strop de competitivitate genetica. Crestem talente, ne place sa indeplinim vise si sa ghidam vietile si rotile catre drumuri cu asfalt intins. Daca vrei sa vezi atmosfera destinsa din comunitatea noastra, este de ajuns sa deschizi galeria cu poze de la intrunirile si evenimentele noastre. O sa te imbeti din povestile in imagini ale calatoriilor, parfumate cu inspiratie de noi destinatii. si daca tot nu esti convins, trebuie sa ne vizitezi si in carne si oase. Ne intalnim adesea si in persoana. Pentru ca viata este prea scurta sa nu facem ceea ce ne place, am ales viata pe doua roti. Ca si tine. si tot ca tine, ne este greu peste iarna sa ne luam ramas bun de la “iubita” cu motor. Asa ca nu ne luam, dar de fiecare data cand o parasim pentru o vreme, mai aruncam o ultima privire in spate. stim ca te regasesti in cele de mai sus, asa ca alatura-te noua. Vrem sa te cunoastem, spune-ne povestea ta.
  • Descarca aplicatia PRO-BIKE Market
    Bursa de motociclete, echipamente, piese si accesorii

    pro-bike market on app store pro-bike market on Google Play Market

    Descarca aplicatia PRO-BIKE Forum
    Participa la discutii direct din aplicatie

    pro-bike forum on app store pro-bike forum on Google Play Market

  • Evenimente viitoare