Mergi la conţinut
green.kecske

planificare Despre călătorii şi planificarea acestora

Recommended Posts

Nu există senzaţie mai divină decât să fii pe drumul liber, simţind vântul prin viziera deschisă, peisajele trecând în fugă pe lângă tine, dar puţină plănuire ajută, indiferent pe ce tip de motocicletă eşti.

calatorie.jpg.6055ecc9380197909e1ae22ff2

Învaţă cum să faci reparaţii de bază ale motocicletei. Ar trebui să ştii cum să verifici uleiul şi presiunea cauciucurilor şi să ajustezi lanţul. Dacă nu ai deja unul, cumpără un manual de reparaţii pentru motocicletă.

Ia-ţi o trusă de unelte potrivite. Trusa care de obicei este oferită când cumperi o motocicletă nu este de prea mare ajutor. Cumpără un set de chei franceze, o cheie ajustabilă, o cheie pentru bujii,o cheie de ajustare a suspensiilor, un manometru şi un set de chei Allen.

Cunoaşte-ţi motocicleta. Află gama rezervorului de benzină şi cum să pui în siguranţă bagajele. Ţine minte că o motocicletă încărcată cu multe se manevrează mai greoi faţă de una fără bagaje. Fă drumuri de încercare pentru a afla câţi kilometri sau câte ore poţi să conduci înainte de a obosi sau fără a-ţi pierde concentrarea.

Scoate hărţile şi începe plănuirea. Caută drumuri cu peisaje şi puţin trafic. Autostrăzile sunt monotone – motocicleta vrea să îşi demonstreze puterea pe drumuri lăturalnice. Cumpără un ghid de hoteluri sau locuri de campare, astfel încât să îţi poţi planifica de acasă sau din timp popasurile. Bineînteles, cele planificate de acasă o să sufere modificări pe timpul călătoriei, în funcţie de gradul de oboseală sau de evenimentele ce apar.

Stabileşte un program realist. Pentru mulţi oameni, a merge mai mult de 480 km pe zi este prea mult în termeni de siguranţă şi confort. Ţine bani pentru descoperiri spontane, evenimente neaşteptate sau vreme urâtă.

Discută ruta plănuită cu partenerul de călătorie. Asigură-te că scopurile tuturor sunt incluse în itinerariu. Dacă călătoreşti cu alţi motociclişti, plănuieşte să începeţi fiecare zi cu o conversaţie despre drum: stabiliţi locurile de odihnă, de mâncare şi de întâlnire.

Crează-ţi propriile hărţi. Lipeşte această hartă de rezervor pentru a o avea la îndemână.

Echipează-te cu un sistem de comunicare pentru cască, ce îţi va permite să vorbeşti cu pasagerul, o cale mai eficientă şi mai puţin frustrantă decât a ţipa unul la altul din cască. Acest sistem poate fi pe baterii sau legat la motocicletă.

Fii realist la temperaturi aşteptate şi îmbracă-te cum trebuie. Hipotermia este un pericol real pe motocicletă şi îţi poate afecta judecata şi timpii de răspuns pe drum. Există echipamente special încălzite pentru motociclete. Pentru vreme caldă, un "sac" de hidratare este grozav.

Porneşte acum, moment oportun sau motocicleta perfecta nu o să existe niciodată. Orice motocicletă este capabilă te ducă pe traseu. Multe magazine de motoare ţi-ar spune că numai cea mai nouă, mai complexă, mai rapidă motocicletă te poate duce. Nu crede aşa ceva!

Sursa articolului aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Urmaresc cu multa placere postarile acestei domnisoare . Interesant ca are notiuni de baza in tehnica conducerii si a  mecanicii .

Felicitari .

Poate ar mai trebui adaugat un element la acest topic . Elementul conduitei preventive de care tot batea moneda pe timpuri Victor Beda si Gheorghe Ene .

Conduita asta preventiva este cu mult maiimportanta decat conducerea preventiva pentru ca urmareste pe langa conducerea preventiva si starea fizica si psihica a conducatorului . Acestea trebuiesc luate in seama de cu seara inainte de plecarea in calatorie . Este important la pilotarea masinii dar si mai mult la conducerea motocicletei unde trebuie sa ne mai tinem si echilibrul .

Spre exemplu , astazi  mi-am scos KTM -ul ,am facut  plinul  , rezerva de benzina in rucsac si am pus de o expeditie prin paduri de unul singur de la sudul Curtii de Arges pana la Nucsoara . 

Ori , vremea inchisa , ori , starea mea psihica (ca de obosit nu aveam cum sa fiu ) mi-au dat de furca tot drumul si de fapt nu am reusit sa ajung la destinatie . M-am intors mai devreme si am luat destule trantituri datorita santurilor si a lemnelor oblic cazute in directia de mers sub stratul de frunze , gros de  15-40 centimetri lucru care m-a daramat si mai rau  . PB210184.thumb.JPG.fffd4438da900320b9cd1

Am intalnit si doi pui de capriori , dar padurea prea deasa nu se pot vedea .

 

PB210179.thumb.JPG.4ed2429c0da1c8dccafc0 

Nu dau vina pe traseu pentru ca pe o  anumita  zona il frecventez mereu.

De vina a fost starea mea psihica . Poate ca nu am fost destul de bine pregatit pentru  aceasta aventura .

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Pe 21.11.2015, 16:58:41 nicon a scris:

Urmaresc cu multa placere postarile acestei domnisoare . Interesant ca are notiuni de baza in tehnica conducerii si a  mecanicii .

Felicitari .

Multumesc frumos @nicon. Ma bucur ca pot povesti/aduce informatii interesante si utile si altor motociclisti :smile:

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×