bogdanel Adaugat pe 28 Decembrie, 2005 Share Adaugat pe 28 Decembrie, 2005 Am inteles ca la motor ttrebuie un tip anume de ulei (sintetic) iar la roata din spate la butuc alt tip de ulei semi sintetic? Ce este adevarat si ce nu? Multumesc! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
29nic Adaugat pe 28 Decembrie, 2005 Share Adaugat pe 28 Decembrie, 2005 Salut Bogdanel.Totul este adevarat.La motor o sa pui un ulei 4T aral sau castrol si avand ambreiaj uscat poti sa pui si un tratament de tip dura liube sau xceramic care elimina frecarile si lungeste viata motorului ,iar in grup cauti un ulei bun de transmisie. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AXI Adaugat pe 1 Ianuarie, 2006 Share Adaugat pe 1 Ianuarie, 2006 Am inteles ca la motor ttrebuie un tip anume de ulei (sintetic) iar la roata din spate la butuc alt tip de ulei semi sintetic? Ce este adevarat si ce nu? Multumesc! <{POST_SNAPBACK}> Nu ai mai intrat pe messinger sa vb??????......... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanel Adaugat pe 2 Ianuarie, 2006 Autor Share Adaugat pe 2 Ianuarie, 2006 Multumesc mult.. Pentru AXE sunt mai tot timpul pe Ym cand sunt la munca...zilele astea ..au fost sarbatorile si deh....vinul asta... Un an bun pentru toti! ...AXI scuze Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Clasic Adaugat pe 3 Ianuarie, 2006 Share Adaugat pe 3 Ianuarie, 2006 ulei varsat... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stress Adaugat pe 7 Ianuarie, 2006 Share Adaugat pe 7 Ianuarie, 2006 ca un fel de "guideline": in rodaj (clasic): ulei mineral 1000 km, sintetic dupa rodaj mai fain: 20 km ulei mineral ieftin, schimbat, pus un ulei mineral ceva mai bun dar nu cine-stie ce 500 km, schimbat si inca 1000 km cu un ulei mineral de foarte buna calitate, dupa aia sintetic motoare noi: ulei sintetic motoare merse ceva timp dar nu extrem de mult (approx 20.000 km): ulei semisintetic motoare uzate: mineral in rodaj se pune mineral pt. ca uleiul sintetic sau semi-sintetic lungesc inutil perioada de rodaj si nu e bine! in plus nu se mai etanseaza bine motorul! practic incetinesc uzura foarte mult! dupa rodaj se recomanda sintetic, semi-sintetic si dupa aia mineral! in functie de posibilitati se poate pune mineral dar sa te astepti la o viata mai scurta a motorului! dupa uleiul mineral nu se pune niciodata sintetic! invers se poate! de ce? un motor care a mers pe ulei mineral o sa aiba tolerante mari si uzura mai mare iar uleiul sintetic este un ulei subtire care n-o sa reuseasca sa umple golurile pe care le umplea cel mineral! paradoxal desi este un ulei mai bun decat cel mineral o sa faca o ungere mai proasta si o sa se rupa filmul mai usor! in plus o sa manance ulei si o sa piarda compresie! valabil doar pt. motoare merse! dupa rodaj se poate pune fara griji sintetic uzurile fiind extrem de mici si motorul proaspat etansat! (ma refer in special la etansarea dintre segmenti si cilindru aici) alt motiv pt. care nu se pune sintetic dupa mineral este ca uleiul sintetic curata mizeria din motor si o dizloca, putand duce la infundarea pompei de ulei si a canalelor de ungere! uleiul semi sintetic este un ulei intermediar care ajuta la prelungirea vietii motorului cand uzura devine destul de mare incat uleiul sintetic sa nu mai poata face fata dar uleiul mineral ar forta motorul prea mult, fiind prea gros! cateodata daca motorul a mers pe ulei mineral approx 10-15000 km se poate pune semi-sintetic... cateodata, in putine cazuri cand uzura nu e prea mare... incearca un sintetic care sa aiba 50 sau 60 in coada pt. ca ungerea si racirea la simson sunt execrabile si uleiul se strica mai repede! la grup se aplica aceleasi reguli ca si la motor.... si da, chiar si la grup se face rodaj! deci nu uita! rodaj - mineral, dupa aia sintetic, semi si dupa aia mineral! cel mai probabil tu ai un grup din 1900 toamna si poti sa-i pui fara probleme un ulei mineral dar ai grija sa fie de foarte buna calitate! la sfarsit dar nu in cele din urma sa stii ca cel mai bun ulei este cel schimbat des asaca incearca sa-l schimbi la 4000, max 5000 de km! p.s. intervalele de km la care se fac trecerile de la sintetic pana la mineral depind de motor dar la simson astea sunt... la nepra de ex. se pot prelungi cu pana la 4000 de km, intervalul de schimb de ulei ramane tot la 4-5000 de km! p.p.s. NU FOLOSI ADITIVI DE ULEI! la 2t merg pt. ca aditivii nu ard asa de usor, la 4t. sunt si aditivi care STRICA uleiul... daca nu iti e de ajuns ca spun eu asa zi-mi si iti dau niste linkuri ca sa citesti si sa te lamuresti! p.p.p.s. in primii 500-1000 de km este recomandat sa pui 10 ml/litru ulei de amestec BUN dar mineral in benzina! castrol super TT, repsol, esso, etc. marci cunoscute, te-ai prins tu... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
dragos.voda Adaugat pe 13 Martie, 2006 Share Adaugat pe 13 Martie, 2006 ca un fel de "guideline": in rodaj (clasic): ulei mineral 1000 km, sintetic dupa rodaj mai fain: 20 km ulei mineral ieftin, schimbat, pus un ulei mineral ceva mai bun dar nu cine-stie ce 500 km, schimbat si inca 1000 km cu un ulei mineral de foarte buna calitate, dupa aia sintetic motoare noi: ulei sintetic motoare merse ceva timp dar nu extrem de mult (approx 20.000 km): ulei semisintetic motoare uzate: mineral in rodaj se pune mineral pt. ca uleiul sintetic sau semi-sintetic lungesc inutil perioada de rodaj si nu e bine! in plus nu se mai etanseaza bine motorul! practic incetinesc uzura foarte mult! dupa rodaj se recomanda sintetic, semi-sintetic si dupa aia mineral! in functie de posibilitati se poate pune mineral dar sa te astepti la o viata mai scurta a motorului! dupa uleiul mineral nu se pune niciodata sintetic! invers se poate! de ce? un motor care a mers pe ulei mineral o sa aiba tolerante mari si uzura mai mare iar uleiul sintetic este un ulei subtire care n-o sa reuseasca sa umple golurile pe care le umplea cel mineral! paradoxal desi este un ulei mai bun decat cel mineral o sa faca o ungere mai proasta si o sa se rupa filmul mai usor! in plus o sa manance ulei si o sa piarda compresie! valabil doar pt. motoare merse! dupa rodaj se poate pune fara griji sintetic uzurile fiind extrem de mici si motorul proaspat etansat! (ma refer in special la etansarea dintre segmenti si cilindru aici) alt motiv pt. care nu se pune sintetic dupa mineral este ca uleiul sintetic curata mizeria din motor si o dizloca, putand duce la infundarea pompei de ulei si a canalelor de ungere! uleiul semi sintetic este un ulei intermediar care ajuta la prelungirea vietii motorului cand uzura devine destul de mare incat uleiul sintetic sa nu mai poata face fata dar uleiul mineral ar forta motorul prea mult, fiind prea gros! cateodata daca motorul a mers pe ulei mineral approx 10-15000 km se poate pune semi-sintetic... cateodata, in putine cazuri cand uzura nu e prea mare... incearca un sintetic care sa aiba 50 sau 60 in coada pt. ca ungerea si racirea la simson sunt execrabile si uleiul se strica mai repede! la grup se aplica aceleasi reguli ca si la motor.... si da, chiar si la grup se face rodaj! deci nu uita! rodaj - mineral, dupa aia sintetic, semi si dupa aia mineral! cel mai probabil tu ai un grup din 1900 toamna si poti sa-i pui fara probleme un ulei mineral dar ai grija sa fie de foarte buna calitate! la sfarsit dar nu in cele din urma sa stii ca cel mai bun ulei este cel schimbat des asaca incearca sa-l schimbi la 4000, max 5000 de km! p.s. intervalele de km la care se fac trecerile de la sintetic pana la mineral depind de motor dar la simson astea sunt... la nepra de ex. se pot prelungi cu pana la 4000 de km, intervalul de schimb de ulei ramane tot la 4-5000 de km! p.p.s. NU FOLOSI ADITIVI DE ULEI! la 2t merg pt. ca aditivii nu ard asa de usor, la 4t. sunt si aditivi care STRICA uleiul... daca nu iti e de ajuns ca spun eu asa zi-mi si iti dau niste linkuri ca sa citesti si sa te lamuresti! p.p.p.s. in primii 500-1000 de km este recomandat sa pui 10 ml/litru ulei de amestec BUN dar mineral in benzina! castrol super TT, repsol, esso, etc. marci cunoscute, te-ai prins tu... <{POST_SNAPBACK}> Nu vreau sa te supar, dar te rog da-mi si mie link-urile de unde ai aflat gogomaniile astea ca sunt tare curios! Spui si cateva lucruri corecte dar in ansamblu nu ai dreptate. Eu am invatat, prin natura profesiei si a ocupatiei cate ceva despre lubrifianti vreo 10 ani dar asa ceva inca n-am auzit. Daca vrei intr-adevar sa stii cum devine chestia iti stau la dispozitie cu placere. Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stress Adaugat pe 14 Martie, 2006 Share Adaugat pe 14 Martie, 2006 mu ma supar deloc, am aflat despre uleiuri din proprie experienta! la ce link-uri te referi alea cu aditivii? Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
valicaddy Adaugat pe 16 Martie, 2006 Share Adaugat pe 16 Martie, 2006 BAI NENE TREZITI-VA SAU DACA NU STITI MAI BINE NU MAI INDUCETI OAMENII IN EROARE in manualul ORIGINAL al motocicletei Simson scrie clar ca in cutia de viteze si in grup se pune tot ulei de motor, si nu de transmisie, adica nu marmelada aia infecta de T90. nu mai fiti mai destepti decat fabricantul, aia asa au calculat sa mearga lucrurile, asa trebuie sa ramana. cat despre ulei sintetic la Simson...fabricantul hotaraste, nu noi, ce se pune in motorul respectiv. noi inventam si comunistele ba se strica, ba nu merg bine si ajung la remat si lumea zice ca sunt proaste!!!! stressule, fara suparare, io nu vad de ce ungerea si racirea la simson sunt execrabile! am mers pe el destul si n-a avut nici pe draku' Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
stress Adaugat pe 17 Martie, 2006 Share Adaugat pe 17 Martie, 2006 da, la cutie si grup se pune ulei de motor... daca este nou motorul se poate pune foarte bine sintetic, nu e nici o problema, conditia e sa se foloseasca un ulei cu alceleasi specificatii sau mai bun! adica de ex in loc de, sa zicem, 15w40 se poate pune 10w50 dar nu se poate pune 20w50 sau 0w30... ma rog, ideea e sa nu fie specificatiile uleiului mai mai proaste decat specifica producatorul! inca ceva: nemtii folosesu foarte mult uleiuri sintetice inainte si in timpul celui de-al doilea razboi mondial si chiar si dupa! germania e o tara saraca in ceea ce priveste petrolul! in leg. cu racirea si ungerea la simson daca mergi cu 60 si nu e turat n-are nici pe dreq! incearca sa mergi in mod constant cu 80-90, chiar si cu 100 daca ai grup de solo pe afara sau in oras pe o distanta de 10 km sa vezi veselie la caldura scuipa pe cilindru sa vezi ca se evapora instantaneu!! si dupa o vara intreaga de mers cu ulei mineral ieftin si in oras pe distante de~10 km desfa motorul sa vezi ce s-a intamplat in el! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Adaugat pe 21 Martie, 2006 Share Adaugat pe 21 Martie, 2006 Sper sa mearga atasamentul...daca nu o sa incerc sa il pun din nou...ULEIMO_1.HTM Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
bogdanel Adaugat pe 22 Martie, 2006 Autor Share Adaugat pe 22 Martie, 2006 MADRIDER merci foarte mult pentru fisierul tau atasat la-m salvat si eu in mai este exceletn.. Acum in o intrabare pentru voi...Unse se mai gasesc piese de skoda s100 in Bucuresti sau unde as putea sa torn setul de motor o uzina undeva.. merci si numai bine! Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
MadRider Adaugat pe 23 Martie, 2006 Share Adaugat pe 23 Martie, 2006 Incearca la dezmembrari...eu am gasit un set de 4 pistoane noi noutze. Daca nu, cauta prin reviste, ziare, etc...la piese de schimb...ppoate ai ceva noroc...sau cum spunea cineva mai de cativa ani....unde vezi pe cineva cu o skoda s100 ai plecat la el si l-ai luat la intrebari de piston alea alea...poate mai are cate ceva... Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.