Mergi la conţinut
  • 0
Lucian_M

sfat Honda CB450s - sfaturi si pareri

Întrebare

Va salut!

Am gasit prin vecinatate o Honda CB450s, nu arata ca in floarea varstei, insa ca prima motocicleta nu ar fi chiar rea. Arata ca in poze, ii trebuie un kit de lant, o alta oglinda, alta sa (sau retapitata), cauciucuri, mici retusuri. Ar merita luata si, in caz ca nu mai are alte probleme, cam care ar fi pretul pe care i l-as putea prezenta omului? Nu am apucat sa discut, nu era acasa, doar sotia lui (o babuta, proprietarul e in varsta, cica are ca la vreo 80 de ani). Motocicleta e inmatriculata in tara.

Va prezint pozele si, daca aveti pareri, nu va sfiiti, va rog. Maine ma duc sa discut cu el, apoi, daca e sa trecem mai departe, vin cu un prieten care se pricepe sa ii faca ceva teste, cat permite vremea de la noi (frig tare). Nu stiu cum mi-ar sta pe ea, am 1,82 si 75 kg.

20160102_154307.jpg

20160102_154313.jpg

20160102_154320.jpg

20160102_154323.jpg

20160102_154331.jpg

20160102_154338.jpg

20160102_154359.jpg

20160102_154407.jpg

20160102_154415.jpg

20160102_154418.jpg

20160102_154423.jpg

20160102_154436.jpg

20160102_154450.jpg

20160102_154453.jpg

20160102_154511.jpg

20160102_154530.jpg

20160102_154545.jpg

20160102_154556.jpg

20160102_154618.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

11 răspunsuri la această întrebare

Recommended Posts

  • 0

Am discutat cu un prieten motorist si mi-a spus ca un pret ok pentru acest motor, daca nu mai sunt si alte defecte ascunse, ar fi cam 500 euro. Oricum va veni el sa o testeze, nu o iau de capul meu. M-as fi dus maine sa vorbesc cu proprietarul, insa in seara asta la 9 si ceva am gasit-o pe bunica-mea moarta, dupa un chin de trei luni. Cateva zile o sa fie nebuneala la mine in batatura...

 

Ma ingrijoreaza un pic acea pata de ulei de sub capacul chiulasei, ma bate de-o garnitura? Oricum ii trebuie o revizie generala, cine stie de cand nu a mai fost urnita. Daca ar fi km originali, ar merita o sansa.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Condoleante pentru decesul din familie!

Din cate stir eu parer universala despre motorul asta este una foarte buna, din poze nu stiu daca vreun mecanic baga mana in foc... Apoi, tu ai scris aici de cateva zile si vrei sa gasesti zeci de raspunsuri? Este o motocicleta reusita cu un motor descris ca fiind "indestructibil"... acum mai sunt si acei oameni care fac praf o nicovala cu un ciocan de cauciuc. Mergi cu un mecanic.

 

Am o cunostinta ce are pe la inaltimea ta si peste kilogramele tale, are motorul asta de mult timp, am mers si eu odata cu el si era plin de viata in ciuda varstei sale.

Ii poti spune omului ca este pe forum un motor functional la 500 de euro. Iar de acolo negociezi... Cat despre piese si defectiuni... ramane de desfacut. Succes! Si sa te vedem pe roate ;-)

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Sincer, mi-ar conveni acel 450s prin prisma distantei scurte pana la mine acasa (discutabil insa), a cilindreei mai reduse (insa cei 44 cai mi se par suficienti pentru inceput + inca 1-2 sezoane minim, nu-s omul care sa schimbe lucrurile ca pe sosete, am stat cu a doua masina 6 ani), al faptului ca ar fi cat de cat in stare ok (dar zboara 300 euro dintr-un foc pe reparatiile la prima vedere, ceea ce nu constituie vreun avantaj), al faptului ca am vazut certificatul (e numele omului trecut pe el) si, nu in ultimul rand, ca unele chestii le-as putea face eu acasa (schimbat kit lant si cauciucuri, oglinzi, semnalizatoare, cabluri, placute/discuri, poate chiar si retapitarea seii). Banii aia i-as putea baga treptat, kit-ul de lant luna asta, cauciucurile luna urmatoare, prin martie-aprilie poate ii iau furca si o duc la reconditionat, apoi fac o tura in Piatra cu ea in stare de functionare pentru o eventuala reglare a carburatoarelor si ce-o mai trebui. Pe de alta parte, mai pun vreo suta de euro (suna simplu, dar nu-s full de bani) plus cei cei 800 euro cat m-ar costa un motor de 30 de ani (motorul in sine + reparatiile evidente) poate gasesc vreun NTV650 in toate mintile, care sa nu haleasca bani aiurea macar sezonul asta (adica sa aiba cauciucuri decente, kit lant ok, fara interventii majore). Cu un mic efort, poate as pune mana pe un NTV650 in toate mintile, de-oi avea noroc. Macar e mai recenta ca ani, nu isi va pierde prea mult valoarea la revanzare. Pe de alta parte, cica e nasol de reparat/schimbat cardanul, daca se buseste ceva, iar asta ma cam nelinisteste, un kit lant e mai ieftin.

A intrat in schema un Kawasaki ER-5 din 1997, l-as putea vedea in Iasi, mi-ar fi la indemana, macar sa imi fac o idee. Pana acum, ce am vazut au fost bust-uri, prima era o epava la propriu, jerpelita si vai de mama ei, a doua iarasi nu m-a incantat la culme, starea tehnica lasand de dorit.

E nasol sa fii sarac si sa-ti doresti chiar si ceva entry, dar in stare buna. Motorul planuiesc sa il tin o perioada, repet: nu-s omul care sa vanda si sa tot cumpere lucruri doar de dragul de a avea ceva in pas cu moda.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Te inteleg Luci, si eu am fost in aceeasi situatie. Am intrat pe forum si mi'am facut cont inainte de a avea motor, am citit si studiat mult pana sa iau apoi un soft enduro in rate de la o cunostinta, astea sunt ceva mai ieftine decat cele de strada si nici nu sufera asa mult la trante, un plus este ca inveti mai bine sa calaresti...

 

I situatia ta, trebuie avut rabdare... greu a nevoii cand te roade sa iti iei motor... Tu stii cel mai bine situatia in care esti, cat te poti intinde, daca ai un prieten mecanic, sau mai priceput care sa iti fie alaturi pana te vede calare si decideti impreuna in ce va bagati, in felul asta ai si cel putin un sustinator care previne si ajuta in perioadele de descurajare.

Sunt in necunostinta de cauza, insa trebuie sa comentez despre transmisia finala pe cardan... Nu cred ca este un asa mare bai, mai ales daca este o treaba facuta in stilul Honda, apoi o roata dintata mai gasesti meseriasi sa o faca daca nu e de gasit. Daca nu ar cere mult si as fi in situatia ta, cred ca as lua un astfel de motor pe care ar fi ca si cum as da banii in rate pe el, cu avantajul ca pot sa il invat dpdv tehnic mai bine decat unul in stare optima si in felul asta ma pot ocupa eu de interventiile minore si mentenanta. Dezavantajul este ca nu te poti plimba cu el, dar vazandu-l in curte la tine este suficient incurajator, de multe ori sa il vezi iti bucura inima. Nu stiu cum este cu alti colegi, dar eu cand nu sunt plecat si nu pot calari din cauza inghetului/zapezii, tot merg pe la garaj sa pornesc si sa admir torpila...

 

Iti doresc succes in alegere si financiar de asemenea. Poti continua sa iti scrii povestea aici si cu timpul se vor mai alatura colegi care isi vor da cu parerea, dar la urma urmei sunt banii tai si motorul tau, deci tu iei deciziile pt ca tu suporti consecintele, noua nu ne este greu sa dam din tastatura... In acelasi timp, poti fi o incurajare pt cei aflati in situatia ta, asa ca, Keep on keeping on!

2015-12-21 17.25.23.jpg

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Nenea vrea o gramada de bani pe acel CB450s, 800 euro. I-am explicat ca un motor similar, in stare sigur mai buna, se vinde cu 500 euro, insa incepuse el sa spuna ca nu vrea musai sa-l dea decat daca i se ofera un pret bun. I-am facut deja doua vizite, una cand nu era acasa (cand am facut primele poze din prima postare), iar ultima vizita cand am facut poze calare pe ea. Sigur nu ar accepta 18-20 mil pe motor, insa o sa ii mai fac o vizita saptamana/luna viitoare, ca oricum nu o da (nici nu e scoasa la vanzare).

Faza cea mai nasoala e ca se gasesc mai greut piese pentru un motor de generatie atat de veche, cu toate ca ar fi numai bun pentru un incepator care o sa-l pastreze 2-3 ani sigur. Stiu ca voi pierde foarte mult la revanzare, insa la cati km o sa fac eu, multe interventii nu cred sa aiba dupa ce-l pun la punct.

Totusi ma uit si la alte oferte, insa cel mai aiurea e de unde fac rost de bani. Sa zicem c-as avea bunuri de vreo 300 euro (unele sunt ca si vandute), mai trebuie vreo 700 euro, ca sa ma apuc de discutii concrete cu potentialii vanzatori. Se termina vacanta si sper sa se miste lucrurile mai usor (mai pun si din salar cate ceva deoparte, macar 2-3 mil pe luna).

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Lucian, numai consumabilele in stare buna la o motocicleta pot ajunge la ~500 de eu. Cu toate astea, vorbesti de un pret de motocicleta de 500 sua 800 de eu ce cuprinde tot.

- kit de lant - 150 eu
- cauciuc fata + spate - 250 eu
- placute de frana - 100 eu
- uleiuri, filtre - 50 eu

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Kit lant DID am gasit la 460 lei. Cauciucurile ma duc undeva la 200 ambele (depinde ce/cum gasesc). Placute de frana am gasit la 120-150 lei perechea, deci dublu cam la 240-300 lei. Ulei si filtre cam cat zici tu. Insa mai e de servisat furca (vreo 50 euro) si retapitat saua (vreau sa iasa decent, nici opera de arta, nici sa para facuta de un copil)- aici e undeva intre 250 si 450 lei, deci alta suta de euro. Cum o dau, tot nu ies bine, asa ca nici mie nu mi se pare o afacere ok acest CB450s. Asta presupanand ca restul e in regula, insa mai trebuie oglinzi, semnalizari, vazut care e treaba cu racordul conductelor de ulei si ce-o mai fi pe acolo. Cum a zis un coleg de pe softpedia, la 400 euro sa o iau ar mai merita, insa mai mult clar nu renteaza.

Am vazut pe alt forum un Kawasaki ER-5 din 1997 la 1000 euro, poate mai lasa ceva, insa toba aia Leo Vince imi sta pe creier, arata ca naiba, sincer sa fiu mi-as dori toba originala, nu vreau parada pe sosea. Stiu ca e scump acel accesoriu adaugat de el, insa mie imi place sa fie motorul cat mai stock. I-as face o vizita daca mai e prin Iasi, am asteptat sa mi se aprobe inscrierea, imi fac curaj sa ii pun cateva intrebari si va tin la curent cu evolutia lucrurilor.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Colegii, primii pasi au fost facuti: m-am inscris la scoala, am dat prima rata (250 lei), mers la clinica pentru examenul medical (l-am trecut, colegul meu a fost pus sa vina saptamana viitoare, ceva pe la ochi, dar omul sudase azi inainte sa mearga la consult si l-a cam prins flama), ramane pe vinerea viitoare sa dam psihologicul si sa aducem si adevarinta de la medic (uitasem sa o luam), apoi incepem si legislatia, unde o sa cam fie frecus, avem ce plimba masina pana in oras. Maine merg impreuna cu Florinel sa vedem acel ER5, daca e in regula, facem actele si o arunc in masina (sper sa incapa cu rotile scoase). Dupa aia, mai vedem ce-o mai fi.

Am atins coarda sensibila a parintilor mei si mi-au imprumutat 20 mil (m-a costat suplimentar si o sticla de vin italienesc din 2013 si o punga mare de Jacobs :D ), banii ii dau in 4 rate inapoi. Ca n-or fi 4 si or fi 5, aia mai vedem :D. Important e ca am curaj sa merg sa vad motorul, ca sincer nu am chef doar sa ma zgaiesc la el si sa-mi fac inima rea. Maine la 11 ma intalnesc cu omul, sunt curios ce-o sa iasa. Wish me luck!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
  • 0

Mda, s-a rezolvat!

Am mers cu un prieten pana in Iasi, omul a pornit motorul de fata cu noi (dupa o pauza foarte lunga de stat sub prelata), nu a pornit din prima ca era pe ON in loc de PRI, insa dupa aia a luat-o relativ usor, avand in vedere ca erau cateva grade sub 0. Dupa ceva verificari si o proba de off-road de cativa metri (ca nu am avut unde, drumul de langa casa omului e varza, e cartier nou si asfaltul e sublim, insa lipseste cu desavarsire), s-a trecut la negocieri. Mult nu a lasat din mia de euro, dar de-o casca tot m-am scos. E bine si asa.

A fost scoasa roata fata (eu am dat-o jos, cu un pic de ajutor cu unele suruburi, care erau tepene rau), urcata in masina (octavia 2 combi), cu ceva greutate, ca aveam impresia ca are o tona. Mers usor pana in Neamt, ajuns acasa, gasit 3 vecini fortosi, a iesit in maxim jumatate de minut. Apoi a venit un prieten si m-a ajutat sa montez roata fata. Scurs lichidul de frana, pus altul, frana ioc. M-a sfatuit prietenul meu cum sa fac sa aerisesc frana, treaba e ok, am frana zdravana acum (cum era si in Iasi, dar eu am departat un pic pistonasele, ca sa pot baga discul). Cablurile sunt destul de tepene, cel putin cel de soc, merge greu. Ca o fi de la cablu, ca o fi de la carburator- s-a vedea cand da caldura. M-am chinuit un pic sa ii pun roata, insa acum e ok. O sa ii scoat cate una-alta (oglinzi, inel far, ornamente radiator, arcurile spate), poate le duc la vopsit in camp electrostatic, le-as face gri metalizat (argintiu), sper sa nu fie prea scump. Asta daca nu le pot rezolva eu prin alte metode.

Pagube in timpul procesului de imbarcare: aripa fata un pic pleznita (nu tare, nu e prea afectata), indoit plasticul semnalizatorului stanga-spate, spart un pic stopul stanga-spate al masinii (vina mea, nu am fost prea atent), ceva miros de benzina in masina, dar sper sa iasa pana maine). Sotia nu e prea incantata (am avut meci cu ea de doua ori- o data acum cateva saptamani, alta data acum vreo jumatate de an), insa pare impacata cu ideea si mi-a dat si like la poza de pe facebook, deci tot e ceva :D.

Planuri in viitorul foarte apropiat:

- sa termin scoala si sa invat cat mai mult de la instructor si nu numai;

- sa iau examenul pentru permis;

- sa o trec pe numele meu;

- sa ii pun ulei + filtru, filtru aer, cauciuc fata, sa o curat cat mai bine (inclusiv lantul, care macar sezonul asta merge fara probleme);

- sa imi iau echipament cat de cat (casca, geaca, pantaloni, manusi, ghetute si protectii).

- sa am asfalt uscat si sa nu fac bravuri.

Cam atat pentru moment. Nu sunt extaziat de achizitie, adica nu ard de nerabdare sa o scot la plimbare, sunt constient de riscuri. Doar ce am pus-o in treapta intai, am miscat-o in fata cel mult un metru, apoi am parcat-o corespunzator (nepornita, fireste). Nu vreau sa fac prostii, ma sperie un pic zgomotul produs de esapamant (deh, toba Leo Vince), sunt constient ca, desi are "doar" 50 de cai, pentru mine par cam 300 pe o masina. Ii multumesc lui Dan pentru amabilitate si ii doresc succes cu Fazerul cumparat ieri. Asfalt uscat si sanatate!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×