Mergi la conţinut
green.kecske

articole Mobră din 1981 readusă la viaţă

Recommended Posts

Povestea unei motorete marca Mobra, an de fabricaţie 1981, readusă la viaţă de un tânăr din Târgu-Mureş, student al Universităţii „Petru Maior” din municipiu este una emoţionantă, rară şi destul de specială.

36-660x440.jpg.06bee039487d1daed4d48fb1d

Pasionat de motoare şi adrenalină

Târgumureşean get-beget, Kozi Lucian a avut de mic copil o atracţie pentru motoare şi maşini. „Sunt un pasionat al automobilelor şi motocicletelor. Îmi place adrenalina, tocmai de asta mă atrag provocările”, se autocaracterizează tânărul în vârstă de 27 de ani, student în anul 3, specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, la Universitatea „Petru Maior”.

„În primul an de facultate, prin programul „Work and Travel” am optat pentru un job de instructor de iahturi în America, unde datorită cunoştinţelor mele despre motoare am avut succes”, adaugă Kozi Lucian.

211-660x495.jpg.538f3ec776f76c2ed32de941

Vehicul istoric, promotor al României

Povestea recondiţionării Mobrei a început în urmă cu aproape nouă ani, însă din diverse motive operaţiunea a cunoscut mai multe întreruperi, fiind reluată abia în anul doi de facultate. „Pe atunci am fost profesor de engleză în Taiwan şi fiind o persoană care îşi iubeşte ţara am decis ca la întoarcerea acasă să reiau proiectul de restaurare început în anul 2007. După foarte multe ore de muncă şi numeroase provocări de ordin tehnic, proiectul a fost finalizat la începutul anului 2016.

Am fost ajutat de tatăl meu, proiectul necesitând reconstruirea multor piese, răbdare multă şi bineînţeles suport financiar”, explică Kozi Lucian. „Unii spun că aş putea vinde Mobra şi cu 10.000 de euro, dar pentru mine e nepreţuită pentru că am lucrat la ea împreună cu tatăl meu”, completează mecanicul amator.

56b0967f95f9cf9c41000000.jpg.f9bd5b0d3f8

Patriot până în măduva oaselor, studentul de la Comunicare şi Relaţii Publice intenţionează ca după definitivarea documentelor şi finalizarea examenelor să se întoarcă în Taiwan. Nu singur, ci cu noua Mobră pe care spune că o va folosi pentru a face reclamă pozitivă României. „Deocamdată, motoreta nu e înmatriculată.

După înmatriculare vreau să solicit un atestat de vehicul istoric deoarece motorul e mai vechi de 30 de ani, are aproape 36 de ani. Voi lua motocicleta cu mine în Taiwan, deoarece consider că e o raritate românească cu care ar trebui să fiu mândru. Dorinţa mea este să promovez un simbol românesc”, afirmă Kozi Lucian.

44-660x440.jpg.35b88bdcb444d7f49a468dcac

Vehicul popular, îndrăgit de tineret

De asemenea, tânărul demonstrează că deţine nu doar cunoştinţe tehnice, ci şi informaţii inedite despre marca de motoretă Mobra. „Mobra 50S era unul din cele mai cunoscute branduri din perioada comunismului. Era fabricată în Zărneşti, într-o uzină cu profil militar fondată în data de 2 mai 1938. Motoretele Mobra au fost produse în serie, în anul 1971 aveau motor monocilindric, capacitate de 50 centimetri cubi şi un consum de 2,5 litri la 100 de kilometri.

Pentru asamblarea unei motorete lucrau zece oameni. Mobra era foarte iubită pentru că se putea repara oriunde şi oricând. Era ideală pentru drumurile cotidiene, deplasările la muncă şi în vacanţe. Se vindea la preţul de 6.325 lei şi exista şi opţiunea cumpărării în rate, motiv pentru care a fost o motoretă populară, îndrăgită de tineret. Din păcate, în prezent mai sunt foarte puţine exemplare funcţionale”, conchide Kozi Lucian.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×