Mergi la conţinut
green.kecske

articole Cum a ajuns KTM ce este astăzi?

Recommended Posts

În orice competiţie off road, popularitatea şi întâietatea motocicletelor portocalii este clar recunoscută. KTM este astăzi unul din cei mai puternici producători în domeniu, însă lucrurile nu au stat întotdeauna astfel.

ffc955eb43081d51364151b34b98cfd9.jpg.495

În 1934, Hans Trunkenpolz a deschis în Mattighofen un atelier de reparaţii pentru motociclete şi maşini, ce avea să se transforme în anii care au urmat într-unul din cei mai puternici producători de motociclete.

KTM se identifică în primul rând ca un producător de motociclete off road, cu o producţie de serie mare constantă. Deşi motocicletele sunt produsul principal, compania mai produce de asemenea scutere, mopede, biciclete, ATV-uri, un model de maşină sport şi la orizont au apărut deja motocicletele off road electrice.

Compania nu s-a numit KTM de la început, dar în1953, Kronreif, Trunkenpolz, Mattighofen au prezentat prima motocicletă de serie, modelul R100.  Numele a fost fixat şi consacrat în anul următor, la campionatul naţional austriac de 125 cc şi KTM şi-a făcut prima apariţie sub acest nume în 1956, la concursul internaţional “Şase zile Enduro”, unde Egon Dornauer a câştigat o medalie de aur.

Participarea la curse era în acei ani terenul de testare pentru producţia de motociclete, dar următorul model scos pe piaţă a fost un scuter, Mirabell.

Cum compania continua să se dezvolte, în 1971 avea deja un numar de 400 de angajaţi, iar la 42 de ani de la înfiinţare avea pe piaţă 42 de modele diferite. Importatorul american John Penton a adus KTM în SUA, revoluţionând astfel motociclismul sportiv off road şi cel de stradă peste ocean. Motocicletele au fost introduse pe piaţa americană în 1968,  sub numele de Penton, începând cu modelul GS. KTM însă va înfiinţa KTM America Inc. în Lorain, Ohio în 1978. În cei zece ani scurşi între prima pătrundere pe piaţa americană şi 1978, cum piaţa motoarelor de 50 cc cunoscuse o explozie KTM, ajunsese să domine la capitolul competiţie.

Anii ’80 au adus o serie de schimbări, una din cele mai importante fiind moartea managerului, Eric Trunkenpolz. Compania a produs în 1981 prima motocicletă de motocross de 125 cc, cu motor răcit cu lichid şi a trecut la motoarele în 4 timpi aproape imediat după aceea. În 1986 sunt introduse discurile de frână, iar în ceea ce priveşte competiţiile de motocross şi ISDE, KTM a continuat să domine. Investiţii majore au fost făcute pentru motoarele în 4 timpi şi de asemenea a început producţia motoarelor monocilindru de 560 centimetri cubi. În 1988, KTM opreşte producţia de scutere.

În 1989, americanul Trampas Parker câştigă titlul la World MX 125 cc. În acelaşi timp, încep schimbări la nivel de companie. GIT Trust Holding achiziţionează pachetul majoritar de acţiuni. Doi ani mai târziu, KTM Motorfahrzeugbau AG dă faliment şi compania se împarte. KTM Sportmotorcycle GmbH rămâne pe piaţă sub numele de KTM Sportmotorcycle AG, cu un nou management şi cu interesul pentru perfomanţă competiţională mărit, ceea ce a dus la victoriile repurtate în 1993 la Atlas Rally.

Mijlocul anilor ’90 aduce noi modele. În 1994 apare seria de streetfightere Duke, acestea devenind motociclete simbol care se produc şi astăzi. În 1995, KTM aduce în familia sa motocicletele Husaberg, suspensiile White Power, prin fuziunea cu cele două companii. Pe plan competiţional, la clasa enduro şi rally, titlurile continuă să îmbogăţească palmaresul KTM.

Este introdus motorul cu aprindere electrică LC4, acesta fiind folosit la clasele supermoto şi Adventure. Exact înainte de finalul secolului, KTM începe producţia motocicletelor cu motoare de 400/525 cc în 4 timpi.

Y2K aduce companiei 6 titluri mondiale şi proiectul twin cylinder. În 2003, KTM 950 Adventure apare pe piaţă, acelaşi an în care KTM intră pe piaţa curselor 125 cc, urmând KTM Super Duke. Îmbunătăţirile aduse modelelor KTM 950 Supermoto, 990 Adventure şi 950 Super Enduro R fac din anul 2005 anul cu cele mai mari vânzări şi intrarea în forţă pe piaţa motocicletelor de stradă.

Dorinta de a păşi pe teritorii străine îi împinge mai departe pe cei de la KTM, astfel că la Salonul Internaţional de la Geneva din 2007 prezintă o maşină sport, care resuşeşte să capteze atenţia iubitorilor de vehicule pe două roţi şi patru roţi în egală măsură, fiind selectată pentru Cursa Campionilor în 2008.

La finalul unei alte decade, KTM adaptată ca întotdeauna climatului politic, pregăteşte terenul pentru a deveni primul mare producător de motociclete off road electrice.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Din fericire Zero motorcycle este deja pe piața motocicletelor electrice in domeniul stradal dar și enduro de câțiva ani. Un motociclist a facut înconjurul lumii cu una dintre aceste motociclete enduro. Sunt totuși destul de piperate la preț. 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×