Mergi la conţinut
green.kecske

articole Top motociclete istorice

Recommended Posts

Constructorii de motociclete s-au confruntat cu diverse dificultăţi în fabricarea motocicletelor la începutul secolului 20 (1890 - 1930). Multe dintre primele idei s-au bazat pe idei atât de "şubrede", încât ar fi trebuit să fie abandonat proiectul chiar înainte de a se înainta la următorul pas după schiţele pe hârtie.

În urmă cu mai mult de 100 de ani, exista suficientă imaginaţie, astfel încât s-au împins considerabil limitele în ceea ce priveşte domeniul moto.

10. Hildebrand & Wolfmüller – 1894

1.jpg.a8bc7198ef4e57086652eab84edac69a.j

Pe locul 10 in topul celor mai importante modele istorice din epoca de aur de design pentru motociclete, se situeaza Hildebrand & Wolfmüller. Aceasta nu este prima motocicleta din lume, dar, cu aproximativ 1000 de exemplare construite intre anii 1894 si 1897, este consacrata ca fiind prima motocicleta, pentru a obtine statutul de productie de serie.

In afara de faptul ca este prima motocicleta cu succes comercial, in 1896, modelul a intrat in prima cursa exclusiv pentru motociclete, din Franta, care s-a desfasurat de la Paris la Mantes si inapoi.

Alte inovatii intalnite la acest model sunt lubrifierea cu ulei in cadrul din fata, in timp ce apa pentru racire se afla in aripa modificata din spate.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: Germany
Tipul motorului: Liquid-cooled, four-stroke, side-by-side Twin
Capacitatea motorului: 1488 cc
Putere: 2.5 bhp @ 240 rpm
Cursa x Alezaj: 90 x 117 mm
Transmisie: Direct drive to rear axle, then sun and planet reduction gear to wheel
Greutate: 52.2 kg
Viteza maxima: 38.62 km/h

9. Holden – 1899

2.jpg.64768e19c6c76480b486710ec628e63d.j

Modelul aflat pe locul 9 in clasament a fost numit dupa proiectantul acestuia, Colonel Sir Henry Capel Holden.

Acesta este recunoscut ca prima motocicleta cu patru cilindri din lume. De fapt, avea o pereche de pistoane montate la fiecare capat al unicei biele. In plus, Holden a adus si bateria si bobina pentru aprindere, chiar si un distribuitor. Cu alte cuvinte, Henry Capel Holden a prezentat o forma initiala a bujiilor.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: Marea Britanie
Tipul motorului: Flat-Four, four-stroke
Capacitatea motorului: 1054 cc
Putere: 3 bhp @ 420 rpm
Cursa x Alezaj: 54 x 115mm
Transmisie: Direct drive to rear axle
Greutate: 48 kg
Distanta dintre axe: 1194 mm
Viteza maxima: 40.23 km/h

8. Werner – 1900

3.jpg.ba8249cac712c12e5b528a6aac3075b1.j

Cu motoare mici montate in spate, iar apoi cu roata din fata, fratii Eugene si Michel Werner nu au proiectat motocicleta bine nici din prima incercare, nici din a doua, dar a treia tentativa a dus la crearea unui prototip de motocicleta moderna.

In 1900, Werners a depus primul brevet pentru motocicleta cu cadru de la bicicleta Diamant, modelul fiind cu motor in locul butucului pedalier. Alti producatori au fost obligati sa plateasca drepturi de autor pentru a putea utiliza acelasi cadru sau motorul ca factor de forta.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: France
Tipul motorului: Single-cylinder, four-stroke, air-cooled
Capacitatea motorului: 217 cc
Putere: 1.5 bhp
Cursa x alezaj: 62 x 72 mm

7. Motosacoche – 1900

4.jpg.5c070c424665b4e103f7ed4d6f82c287.j

Prin alaturarea a doua placute de metal lacuite la fiecare capat al cadrului de bicicleta pentru a obtine un motor si a contracara stropii de ulei, fratii Armand si Henri Defaux au creat fara a-si da seama prima motocicleta care reduce din rezistentele la inaintare.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: France
Tipul motorului: Single-cylinder, four-stroke
Capacitatea motorului: 215 cc
Putere: 2 bhp
Transmisie: Belt drive to left of rear wheel
Greutate: 31.75 kg

6. Humber – 1902

5.jpg.95129da5b69cdb3cdf086bc6a14cc140.j

Cu o reputatie excelenta in domeniul productiei de biciclete, compania Humber a intrat pe piata producatorilor de motociclete, folosind motoare in 3 timpi cu reglaj electric. Folosind brevete de succes pentru motoare in trei timpi, Humber a intrat pe piata folosind motorul ca un factor de forta.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: Great Britain
Tipul motorului: Four-stroke, Single-cylinder
Capacitatea motorului: 344 cc
Putere: 2.75 hp
Frane: Rim

5. Clement – 1902

6.thumb.jpg.5e894612bd1ea019e4eebd793329

Considerata a fi prima motocicleta cu cilindru V4, motocicleta a fost proiectata pentru a concura la un numar cat mai mare de curse in Europa. Motorul de 1200 cc accelereaza motorul pentru a ajunge la o viteza maxima de 113 km/h.

In 1912, creatorul acesteia, Adolphe Clement, a revenit la utilizarea motoarelor de 47 cc, creand astfel primul moped din lume.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: France
Tipul motorului: Four-stroke, V4
Capacitatea motorului: 1200 cc
Viteza maxima: 113 km/h
Aprindere: Battery and coil
Cadru: Unsprung

4. Singer – 1904

7.jpg.1de5fec40bc8d4e353df2ff1694dedd3.j

Aproximativ 200 de exemplare au fost fabricate inainte de a vinde drepturile de catre Singer Cycle Company in octombrie 1900, care a continuat fabricarea acestui model pana in anul 1904.

Initial, motorul a fost inconjurat de spitele rotii, dar designul ulterior a crescut accesibilitatea motorului prin mutarea spitelor doar pe o parte a acestuia.

In 1904 Singer a preluat designul Werner, dar conceptul motorului in roata a fost din nou observat in 1922 la Megola, Cyclemaster si BSA Winged Wheel in 1950, iar in anii 1960 pe Honda P50.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: Great Britain
Tipul motorului: Four-stroke, Single-cylinder
Capacitatea motorului: 222 cc
Putere: 2 hp
Transmisie: Direct, from gear wheel on engine shaft, later models featured a chain that ran from the engine to a countershaft sprocket and back
Aprindere: Magneto
Frane: Rim

3. Curtiss V-8 – 1907

8.thumb.jpg.edaabe5e22351f64f6b712151e73

Pe 23 ianuarie 1907, Glen Curtiss a devenit neoficial cel mai rapid om din lume, atunci cand a pilotat motocicleta sa, Curtiss V-8, pentru a constitui un nou record de viteza pe uscat, si anume 219.45 km/h pe nisip batatorit in Ormond Beach, Florida.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: USA
Tipul motorului: Four-stroke, air-cooled V8
Capacitatea motorului: 4342 cc
Putere: 40 hp @ 1800 rpm
Cursa x Alezaj: 92 x 83 mm
Viteza maxima: 219.45 km/h

2. Harley-Davidson Model 7D “The Silent Gray Fellow” – 1911

9.thumb.jpg.daf74289efcf5199cd8ca5681d77

Modelul 5D din 1909 a fost primul model cu V-Twin al Harley-Davidson, iar in 1911 acestia au introdus modelul 7D, comercializat ca The Silent Gray Fellow si astfel a inceput o succesiune neintrerupta de motoare V-Twin. In 1919, al optulea an de activitate al Harley-Davidson, compania deja a vandut 5625 motociclete.

Nu exista detalii cunoscute despre cum a fost construit modelul 7D, dar este stiut faptul ca exista mai putin de sase exemplare in prezent. The Silent Gray Fellow se vindeau cu 300$ in anul 1911, iar in prezent se vand cu 7317$.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: USA
Tipul motorului: Four-stroke, air-cooled, V-Twin
Capacitatea motorului: 803 cc
Cursa x Alezaj: 76 x 89 mm
Putere: 6.5 hp
Viteza maxima: 97 km/h

1. Indian TT – 1911

10.jpg.63070143b91087be394e103d99a4b513.

Nu numai ca 1911 a fost primul an in care modelul Isle of Man TT a fost condus la celebrul Mountain Course, dar a fost de asemenea si prima data cand un producator strain a castigat cursa Senior TT.

Pentru a face fata mai bine cerintelor impuse de cele cinci ture de 60.35 km, Indian a construit trei modele speciale cu antrenare cu lant si o cutie cu 2 viteze. Oliver Godfrey a casticat concursul Senior TT, parcurgand circuitul in timp de 3 ore, 56 minute si 10 secunde, cu o viteza medie de 76.65 km/h.

Specificatii tehnice:

Tara de origine: USA
Tipul motorului: Four-stroke, 42-degree, V-Twin with detachable cylinder heads, overhead intake valves and side exhaust valves
Capacitatea motorului: 584 cc
Cursa x Alezaj: 70 x 76 mm
Putere: 3.75 hp
Viteza maxima: 103 km/h
Transmisie: Primary and secondary chains, two-speed gearbox
Frane: One external contracting and one internal expanding, both on the rear wheel
Suspensie: Leaf spring, trailing-link front fork

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×