green.kecske Adaugat pe 17 Februarie, 2016 Share Adaugat pe 17 Februarie, 2016 Constructorii de motociclete s-au confruntat cu diverse dificultăţi în fabricarea motocicletelor la începutul secolului 20 (1890 - 1930). Multe dintre primele idei s-au bazat pe idei atât de "şubrede", încât ar fi trebuit să fie abandonat proiectul chiar înainte de a se înainta la următorul pas după schiţele pe hârtie. În urmă cu mai mult de 100 de ani, exista suficientă imaginaţie, astfel încât s-au împins considerabil limitele în ceea ce priveşte domeniul moto. 10. Hildebrand & Wolfmüller – 1894 Pe locul 10 in topul celor mai importante modele istorice din epoca de aur de design pentru motociclete, se situeaza Hildebrand & Wolfmüller. Aceasta nu este prima motocicleta din lume, dar, cu aproximativ 1000 de exemplare construite intre anii 1894 si 1897, este consacrata ca fiind prima motocicleta, pentru a obtine statutul de productie de serie. In afara de faptul ca este prima motocicleta cu succes comercial, in 1896, modelul a intrat in prima cursa exclusiv pentru motociclete, din Franta, care s-a desfasurat de la Paris la Mantes si inapoi. Alte inovatii intalnite la acest model sunt lubrifierea cu ulei in cadrul din fata, in timp ce apa pentru racire se afla in aripa modificata din spate. Specificatii tehnice: Tara de origine: GermanyTipul motorului: Liquid-cooled, four-stroke, side-by-side TwinCapacitatea motorului: 1488 ccPutere: 2.5 bhp @ 240 rpmCursa x Alezaj: 90 x 117 mmTransmisie: Direct drive to rear axle, then sun and planet reduction gear to wheelGreutate: 52.2 kgViteza maxima: 38.62 km/h 9. Holden – 1899 Modelul aflat pe locul 9 in clasament a fost numit dupa proiectantul acestuia, Colonel Sir Henry Capel Holden. Acesta este recunoscut ca prima motocicleta cu patru cilindri din lume. De fapt, avea o pereche de pistoane montate la fiecare capat al unicei biele. In plus, Holden a adus si bateria si bobina pentru aprindere, chiar si un distribuitor. Cu alte cuvinte, Henry Capel Holden a prezentat o forma initiala a bujiilor. Specificatii tehnice: Tara de origine: Marea BritanieTipul motorului: Flat-Four, four-strokeCapacitatea motorului: 1054 ccPutere: 3 bhp @ 420 rpmCursa x Alezaj: 54 x 115mmTransmisie: Direct drive to rear axleGreutate: 48 kgDistanta dintre axe: 1194 mmViteza maxima: 40.23 km/h 8. Werner – 1900 Cu motoare mici montate in spate, iar apoi cu roata din fata, fratii Eugene si Michel Werner nu au proiectat motocicleta bine nici din prima incercare, nici din a doua, dar a treia tentativa a dus la crearea unui prototip de motocicleta moderna. In 1900, Werners a depus primul brevet pentru motocicleta cu cadru de la bicicleta Diamant, modelul fiind cu motor in locul butucului pedalier. Alti producatori au fost obligati sa plateasca drepturi de autor pentru a putea utiliza acelasi cadru sau motorul ca factor de forta. Specificatii tehnice: Tara de origine: FranceTipul motorului: Single-cylinder, four-stroke, air-cooledCapacitatea motorului: 217 ccPutere: 1.5 bhpCursa x alezaj: 62 x 72 mm 7. Motosacoche – 1900 Prin alaturarea a doua placute de metal lacuite la fiecare capat al cadrului de bicicleta pentru a obtine un motor si a contracara stropii de ulei, fratii Armand si Henri Defaux au creat fara a-si da seama prima motocicleta care reduce din rezistentele la inaintare. Specificatii tehnice: Tara de origine: FranceTipul motorului: Single-cylinder, four-strokeCapacitatea motorului: 215 ccPutere: 2 bhpTransmisie: Belt drive to left of rear wheelGreutate: 31.75 kg 6. Humber – 1902 Cu o reputatie excelenta in domeniul productiei de biciclete, compania Humber a intrat pe piata producatorilor de motociclete, folosind motoare in 3 timpi cu reglaj electric. Folosind brevete de succes pentru motoare in trei timpi, Humber a intrat pe piata folosind motorul ca un factor de forta. Specificatii tehnice: Tara de origine: Great BritainTipul motorului: Four-stroke, Single-cylinderCapacitatea motorului: 344 ccPutere: 2.75 hpFrane: Rim 5. Clement – 1902 Considerata a fi prima motocicleta cu cilindru V4, motocicleta a fost proiectata pentru a concura la un numar cat mai mare de curse in Europa. Motorul de 1200 cc accelereaza motorul pentru a ajunge la o viteza maxima de 113 km/h. In 1912, creatorul acesteia, Adolphe Clement, a revenit la utilizarea motoarelor de 47 cc, creand astfel primul moped din lume. Specificatii tehnice: Tara de origine: FranceTipul motorului: Four-stroke, V4Capacitatea motorului: 1200 ccViteza maxima: 113 km/hAprindere: Battery and coilCadru: Unsprung 4. Singer – 1904 Aproximativ 200 de exemplare au fost fabricate inainte de a vinde drepturile de catre Singer Cycle Company in octombrie 1900, care a continuat fabricarea acestui model pana in anul 1904. Initial, motorul a fost inconjurat de spitele rotii, dar designul ulterior a crescut accesibilitatea motorului prin mutarea spitelor doar pe o parte a acestuia. In 1904 Singer a preluat designul Werner, dar conceptul motorului in roata a fost din nou observat in 1922 la Megola, Cyclemaster si BSA Winged Wheel in 1950, iar in anii 1960 pe Honda P50. Specificatii tehnice: Tara de origine: Great BritainTipul motorului: Four-stroke, Single-cylinderCapacitatea motorului: 222 ccPutere: 2 hpTransmisie: Direct, from gear wheel on engine shaft, later models featured a chain that ran from the engine to a countershaft sprocket and backAprindere: MagnetoFrane: Rim 3. Curtiss V-8 – 1907 Pe 23 ianuarie 1907, Glen Curtiss a devenit neoficial cel mai rapid om din lume, atunci cand a pilotat motocicleta sa, Curtiss V-8, pentru a constitui un nou record de viteza pe uscat, si anume 219.45 km/h pe nisip batatorit in Ormond Beach, Florida. Specificatii tehnice: Tara de origine: USATipul motorului: Four-stroke, air-cooled V8Capacitatea motorului: 4342 ccPutere: 40 hp @ 1800 rpmCursa x Alezaj: 92 x 83 mmViteza maxima: 219.45 km/h 2. Harley-Davidson Model 7D “The Silent Gray Fellow” – 1911 Modelul 5D din 1909 a fost primul model cu V-Twin al Harley-Davidson, iar in 1911 acestia au introdus modelul 7D, comercializat ca The Silent Gray Fellow si astfel a inceput o succesiune neintrerupta de motoare V-Twin. In 1919, al optulea an de activitate al Harley-Davidson, compania deja a vandut 5625 motociclete. Nu exista detalii cunoscute despre cum a fost construit modelul 7D, dar este stiut faptul ca exista mai putin de sase exemplare in prezent. The Silent Gray Fellow se vindeau cu 300$ in anul 1911, iar in prezent se vand cu 7317$. Specificatii tehnice: Tara de origine: USATipul motorului: Four-stroke, air-cooled, V-TwinCapacitatea motorului: 803 ccCursa x Alezaj: 76 x 89 mmPutere: 6.5 hpViteza maxima: 97 km/h 1. Indian TT – 1911 Nu numai ca 1911 a fost primul an in care modelul Isle of Man TT a fost condus la celebrul Mountain Course, dar a fost de asemenea si prima data cand un producator strain a castigat cursa Senior TT. Pentru a face fata mai bine cerintelor impuse de cele cinci ture de 60.35 km, Indian a construit trei modele speciale cu antrenare cu lant si o cutie cu 2 viteze. Oliver Godfrey a casticat concursul Senior TT, parcurgand circuitul in timp de 3 ore, 56 minute si 10 secunde, cu o viteza medie de 76.65 km/h. Specificatii tehnice: Tara de origine: USATipul motorului: Four-stroke, 42-degree, V-Twin with detachable cylinder heads, overhead intake valves and side exhaust valvesCapacitatea motorului: 584 ccCursa x Alezaj: 70 x 76 mmPutere: 3.75 hpViteza maxima: 103 km/hTransmisie: Primary and secondary chains, two-speed gearboxFrane: One external contracting and one internal expanding, both on the rear wheelSuspensie: Leaf spring, trailing-link front fork Citează Link către comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Recommended Posts
Participa la conversatie
Poti raspunde acum si inregistra mai tarziu. Daca ai un cont, autentifica-te pentru a comenta folosind contul existent.
Nota: Comentariul necesita aprobarea moderatorului inainte sa devina vizibil.