Mergi la conţinut
green.kecske

articole Motocicletele ca stil de viață. El Solitario

Recommended Posts

Revista Riders l-a definit ca fiind "cel mai anarhic și influent om din lume" în legătură cu designul motocicletelor din atelierul lui dintr-un sat pierdut din Galicia (Spania). David Borras, numit și "El Solitario" a vorbit cu cei de la Bikersforum despre viața lui de designer și customizer de motociclete.

0.png.2fdab277d3ac10d2c0de0249de998488.p

David Borras a lăsat la o parte, acum cu câțiva ani viața, probabil mult prea comodă pe care o avea, lucrând prin lume ca director executiv în diverse firme multinaționale, pentru ca ulterior să se stabilească în Galicia pentru a-și dedica viața făcând ceea ce-i place cel mai mult: să construiască motociclete.

Împreună cu familia lui, sprijinit de soția lui, pe nume Valeria (și ea fostă designer la firma Nike), înconjurat astfel, de o echipă multiprofesională, care cuprinde cunoștințe tehnice avansate din mai multe domenii tehnice, şi profitând, în același timp și de meseriile tradiționale, cu ajutorul acestora a putut demara  "El Solitario MC", un proiect important situat la mijlocul drumului dintre profesionalism și ambițiile personale.

1.png.02c455e1dba58c3cdb8bff0d2682d0ff.p

Într-o lume în care cultura custom a motocicletelor în ultima vreme este în plină expansiune și plină de tendințe de genul: Café Racer, Brat Style, Bobbering, Resto Mod și altele…), într-o lume a motocicliștilor în care parcă ești un nimeni dacă nu știi ce este un Triton, sau nu cunoști ultimele creaţii ale celor de la Deus Ex Machina, El Solitario a pornit cu un stil propriu și totodată diferit în domeniul motociclismului custom, care l-a împins către, dacă nu drumul, măcar autostrada succesului.

În ziua de azi, David Borras nu aceptă o lucrare pe mai putin de 15.000 de Euro şi zice "nu vreau să mai las, o greșeală poate fi nefastă pentru imaginea mea".

Proiectele lui durează pentru că este un tip strict și meticulos cu fiecare lucrare, iar în creațiile lui clientul are foarte puțin de spus în afară de argumentul pentru ce anume vrea să folosească motocicleta; restul este arta lui și nu acceptă condițiile și nici părerile clientului.

2.png.ee296145b93d3a257a288167d911c222.p

Rezultatele sunt la vedere, motociclete ca "Wining Looser", "Petardo", "Marrajo", "La Sal del Diablo" au marcat un stil diferit, propriu și totodată controversat, creațiile lui fiind iubite și în același timp criticate, iar un lucru demn de reținut este și acela că, într-un un fel sau altul, "El Solitario" niciodată poate trece nevăzut pe șosea.

Ultima creație a lui, "Impostorul", prezentată în expozitia "The One Show" din Portland, a trezit tot felul de păreri, mulți lăudând lucrarea, și mulți alții criticând conceptul și  spunând că nu este o motocicletă cu care se poate merge, dar… Greșit! Aşa zice David Borras: "condiția este ca motocicletele mele sa fie nu numai ușor de condus, ci conduse in regim race!".

Toate motocicletele lui se comporta perfect, sunt rapide și performante.

3.png.c1af899ebd2284f095273b962d208c06.p

Dar în jurul lui "El Solitario" nu este doar construită o motocicletă, El Solitario este un brand care adună o linie de modă de haine pentru bikeri, creațiile artistice și nu numai, cum zice David Borras într-un mare spirit de glumă, construcția de motociclete este doar o parte din afacere. Cea mai putin profitabilă… 

Clar este că El Solitario a reusit să se afle între cei mai influenți creatori din lumea motociclismului, a ajuns să fie căutat de BMW Motorrad pentru a face parte din customizatorii care au dat viață motorului de vârf R Nine-T și, în același timp, nu se lasă  în a nu face parte din cele mai anarhice și avangardiste proiecte din lumea motociclismului, cum ar fi implicarea lui în proiectul "The Greasy Hands Preachers", un lung metraj independent care a obținut finanțarea de la amatori și fani, și a celor care făceau parte din film: El Solitario, Deus Ex Machina, Kimura, Blitz, Roland Sands și altele.

Faptul este că, David Borras nu se lasă și riscă, "suntem faliți, dar și recunoscuți" zice în ton de glumă. "Eu sunt mereu cel care merge înainte, cel care riscă, sunt 40 sau 50 persoane în toată lumea care se ocupă cu meseria asta, dar lucrează într-o linie mult mai comercială", spune. Un exemplu: niciodată nu-şi vopsește motocicletele deoarece "nu li se mai văd venele!".

4.png.ccd3f7121005792a30d85b82b0231572.p

Vorba aceea, gusturile nu se discută!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×