Mergi la conţinut
green.kecske

articole Motocicliştii primii la semafor. De ce?

Recommended Posts

Majoritatea conducătorilor de autovehicule pe patru roţi urăsc motocicliştii din diferite motive. Unul şi printre cele mai importante ar fi momentul când motocicliştii "se strecoară" primii la semafor.

post-41220-0-11227000-1405200128.jpg.186

Ce ar trebui să înţeleagă şoferii pe patru roţi:

În primul rând, majoritatea dintre ei, nu ştiu ce căldură poate să emane o motocicletă când motorul acesteia se încinge stând în trafic. Iar toată această căldură merge exact la şoferul motocicletei, care, dacă mai are şi echipament din piele şi cască, este insuportabilă.

În al doilea rând, în cele din urmă tot îi vom depăşi, iar mai bine şi pentru ei, e să ne lase să trecem primii la semafor, deoarece vor scăpa de grija noastră odată ce îi depăşim şi îşi pot concentra atenţia la trafic.

Vorbind acum din punctul de vedere al unui şofer pe patru roţi, dacă stau la semafor şi aud o motocicletă, încep să mă uit în toate oglinzile retrovizoare, până îmi dau seama unde este, iar când pornesc de la semafor, motociclistul îmi distrage atenţia permanent nemaiputând fi concentrat la trafic şi sporind riscul unui accident. Aşa că, cel mai bine pentru toată lumea (şi nu pentru că suntem nişte duri cum s-ar crede) este să fim noi primii la semafor.

De ce facem noi, motocicliştii, asta:

În primul rând suntem văzuţi, când ajungem primii la semafor şi scăpăm de un risc în plus de a fi loviţi sau accidentaţi. În al doilea rând, majoritatea tipurilor de motociclete au un demaraj mult mai mare comparativ cu cea a unui autovehicul pe patru roţi. În al treilea rând, această manevră poate fi executată în siguranţă, dacă celelalte autovehicule care participă la trafic sunt oprite la semafor sau s-a format o coloană de maşini din diferite motive.

În concluzie, şoferi pe patru roţi, rugămintea noastră ca motociclişti este să fiţi mai indulgenţi cu noi, să vă uitaţi mai des în oglinzile retrovizoare şi să ne lăsaţi să plecăm noi primii la semafor, deoarece scăpaţi de o grijă în plus şi nu trebuie să ne "mai căutaţi" în toate oglinzile din dotare şi să vă fie distrasă atenţia de la trafic, deoarece în cele din urmă tot vă vom depăşi.

Iar voi, motocicliştilor, dacă aveţi destulă experienţă pe două roţi, executaţi această manevră în deplină siguranţă, pentru a nu ajunge sub roţile unei maşini, pentru că ştiţi şi voi când e un accident unde sunt implicate o maşină şi o motocicletă cine iese mai şifonat.

ATENŢIE! Verifică de fiecare dată când doreşti să efectuezi această manevră dacă nu este o maşină de poliţie prin apropiere, deoarece poţi rămâne fără permis! Deşi...dacă ştii legislaţia şi îţi cunoşti drepturile (cum în România ar fi şi indicat să fie), nu vei rămâne nici fără permis, nici cu capul plecat.

Sursa articolului aici.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Köln, vineri într-o zi cețoasă de primăvară târzie. Aglomerație provocată de lucrări pe autostrada de ieșire din oraș. Un BMW R 1200 GS călărit de un cuplu care probabil pleacă într-o călătorie de weekend, stă frumos la coadă în rând cu mașinile mai bine de jumătate de oră, chiar dacă era loc printre mașini chiar și cu o mașină mai mică. 

București, ora zi de primăvară în februarie. Aglomerația specifică la semafor, 5-6 mașini. Un supersport la a cincea mână cu tobe zgomotoase urlă turat gratuit în limitare strecurându-se aproape atingând mașinile. Se pare că i se cuvine locul din față...

Dacă faci o poză de sus deasupra fiecărei intersecții din București cel puțin, vehiculele sunt comasate toate în față pe câte rânduri este fizic posibil, ca o gâlmă care trebuie apoi strecurată apoi printr-un spațiu limitat. Toți vor să treacă primii, fie șoferi sau motocicliști. Toți credem că ni se cuvine asta și călcăm în picioare orice regulă elementară de bun simț. 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

In Franta soferii fac loc intre benzi si creaza practic o banda pentru motociclisti si scuteristi banda respectiva fiind folosita de motociclete este mai sigura si pentru unii si pentru ceilalti, in trafic cind te vad in oglinda se dau in stg. sau in dreapta si-ti  fac loc, dar asta tine de civilizatie si bun simt.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Faptul ca acel cuplu, indiferent ce motor conduceau, au stat "la rand" si mai ales pe autostrada nu inseamna ca au bun simt.

Mi se pare absurd, sa stai cu motorul pe autostrada zeci de minute sau chiar mai mult, cand poti LEJER sa treci pe langa, sa treci si de lucrarea la autostrada sau accidentul care este in fata, pe cand daca ai sta pe loc, ai pierde poate ore.

In schimb in oras, la semafoare, este cu totul altceva. Eu personal daca am loc ma bag, daca e coada mare si vad ca nu este loc, nu ma agit, ca stiu ca nu o sa fiu inteles si n-as risca mai ales sa ating cumva vreo masina ca atunci chiar iese cu scandal.

In schimb cand merg cu scuterul de 50, crede-ma, sunt PRIMUL tot timpul, de la semafor la semafor si ajung de 10 ori mai repede in orice destinatie dintr-un oras mare si aglomerat decat orice masina.

Asadar eu unu ii inteleg pe cei care merg cu masinile unde stiu clar ca traficul este tot timpul bara la bara, iar din comoditate, nu aleg sa mearga cu un scuter.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de toate.....sunt motociclist din 86, secolul trecut. Activ pana in momentul de fata. Nu prea sunt de acord cu niste enunturi din articolul de mai sus " nu ştiu ce căldură poate să emane o motocicletă când motorul acesteia se încinge stând în trafic. Iar toată această căldură merge exact " da exact intre picioare, si nici nu trebuie sa intereseze deoarece noi ne am asumat acest " risc". Nu-i asa?

dacă mai are şi echipament din piele şi cască, este insuportabilă" Ce neintelesi suntem ! Cum adica nu ne lasa sa mergem in slapi, bermude, si maieuri? Dragi mei asa este traiul de motociclist! 

Asa e! Si eu am pretentia sa fiu inteles cand ma strecor printre randuri la semafor mai ales cand am si bagaje laterale sa ma lase in fata! Cum adica? Sa traga masina pe trotuar, sau pe masina de pe langa el, sau sa-l ia in brate sa mute din calea mea! Asa!

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

@Szentjobi Endre

Exagerezi. Nu asta cred ca a fost sensul celor prezentate in articol. Nu vreau sa cred ca esti unul dintre aceia care intruchipeaza corectitudinea absoluta in prelegeri dar o comit zi de zi in trafic. Si nici nu era vorba ca echipati de touring, cu vaci intre picioare, side caseuri si corturi sa ne strecuram prin culoare. In mare parte, articolul este ok, eu confruntandu-ma chiar ieri cu o astfel de problema, cand mi-am luat la injuraturi pentru ca am indraznit sa o zbughesc printre doua masini fara sa incomodez pe niciuna dintre ele.

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Inainte de toate.....sunt motociclist din 86, secolul trecut. Activ pana in momentul de fata. Nu prea sunt de acord cu niste enunturi din articolul de mai sus " nu ştiu ce căldură poate să emane o motocicletă când motorul acesteia se încinge stând în trafic. Iar toată această căldură merge exact " da exact intre picioare, si nici nu trebuie sa intereseze deoarece noi ne am asumat acest " risc". Nu-i asa?

dacă mai are şi echipament din piele şi cască, este insuportabilă" Ce neintelesi suntem ! Cum adica nu ne lasa sa mergem in slapi, bermude, si maieuri? Dragi mei asa este traiul de motociclist! 

Asa e! Si eu am pretentia sa fiu inteles cand ma strecor printre randuri la semafor mai ales cand am si bagaje laterale sa ma lase in fata! Cum adica? Sa traga masina pe trotuar, sau pe masina de pe langa el, sau sa-l ia in brate sa mute din calea mea! Asa!

ți-aș da da două like-uri, dar nu pot

Trimis de pe al meu MI 4C folosind Tapatalk

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×