Mergi la conţinut
green.kecske

articole Motociclistii - vinovati sau nu de accidente?

Recommended Posts

Nevoia de adrenalină, teribilismul şi (mai ales) inconştienţa pot provoac victime pe şosele. Motocicliştii sunt răspunzători de 63% dintre accidentele rutiere grave, în care au fost implicaţi, aşa cum spun statisticile Poliţiei? 

motocicleta_accident_65580300.jpg

Statisticile Poliţiei arată că 65 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar aproape 400 au fost grav rănite în tragediile provocate de motociclişti în anul ce a trecut.

Nu de puţine ori, motocicliştii confundă şoselele cu pistele de raliu. Aşa se explică şi faptul că mulţi dintre ei merg cu viteză excesivă, nu acordă prioritate şi se apropie periculos de mult de autovehiculele din trafic. Dar suntem chiar toţi aşa?!

Statisticile Direcţiei Rutiere arată că, anul trecut, motocicliştii au fost de vină pentru producerea a aproape 63% dintre accidentele grave în care au implicaţi.

Mulţi motociclişti recunosc că greşesc, dar spun că şi şoferii au partea lor de vină. Daţi voi verdictul.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Trafic haotic, drumuri de proasta calitate, o Politie rutiera care nu isi face treaba corect si implicat, legi prost concepute dar si mai prost aplicate, actiuni de preventie aproape inexistente, toate acestea contribuie la producere de accidente !

Din pacate insa, desi merg pe moto din 2003, am intalnit destul de multi colegi de 2 roti cu un stil de condus mai mult decat inconstient si cred ca adevarul este undeva la mijloc cand vine vorba de accidente in care sunt implicati si motociclisti. 

Oricum viteza adaptata la conditiile de trafic, un stil de condus intuitiv si pastrarea cascadoriilor pentru o pista de circuit sau un spatiu inchis circulatiei publice cred ca ar constitui o reteta optima pentru a ne pastra intregi si a ne bucura de plimbare in fiecare zi a sezonului !

 

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca virsta mea si cei 38 de ani pe 2 roti , imi dau dreptul sa imi exprim si eu parerea... Da , sunt multi motociclisti teribilisti , dar , daca ati observat , ei sunt exclusi din cercurile motociclistilor consacrati , adevaratii  motociclisti care sunt responsabili , iubesc motoarele si respecta viata . Eu cred ca marea majoritate a motociclistilor circula corect si prudent , respecta regulile  de circulatie . In statistica e cam asa : in timp ce stai cu fundul pe resou , bei apa cu gheata si temperatura medie este de 20 de grade celsius ... Interesant ar fi daca intr-un an de zile nu ar fi vinovat nici un motociclist de producerea unui accident , nu ar mai fi accidente in care sa fie implicate motociclete si motociclisti ???? Cind sunt la volan , fac loc motociclistilor si le respect herghelia de cai .... Citi dintre noi nu au intilnit soferi care au impresia ca masina lor e tare si ca nu are motiv sa circule pe dreapta ca sa ii poti depasi ? Cum spuneam ... statistica .... e statistica . Practica e alta !

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Precum soferii care se posteaza cu al lor mandra masina pe mijlocul drumului exista si motociclisti de acest fel .

Oricum politia nu are habar de dinamica accidentelor moto ,la o tamponare ei considera ca motociclistul s-a dezechilibrat si a cazut nu ca masina l-a lovit si ca urmare a cazut .

Si in cazul asigurarilor persista aceasi 'meteahna': a fost ceruta hartie cum ca am fost victima in accident desi politistul a luat prima declaratie in salvare ...

In alte cazuri soferul implicat a fugit iar politia a solicitat numarul numarul de inmatriculare a masinii . Ca de fapt tu sti ca daca o sa franezi brusc trebuie sa se lase cu accident si acesta se infaptuieste si iei numarul masinii din lateral spate,fata pt ca nu sti care o sa-ti taie calea . 

Prima intrebare a agentului constatator  e daca a existat contact intre autovehicule dar pt un accident de moto nu e necesar sa existe contact sau acesta este minor .

In alt caz (cand soferul ma calcat pe picior si a spart carena) am retinut numarul acest a fugit iar politia nu a putut face nimic deoarece acesta nu a recunoscut fapta .

Asa ca acei 63% nu sunt reali deoarece sunt nereali deoarece numai in cazul unui impact soferul ramane pe loc si politia constata corect -de obicei soferul ramane cand e in avantajul lui sau accidentul e grav ca sa poata fi tainuit .

Orice accident de motocicleta se lasa cu vatamari corporale si nu se ste cine da primul telefon la 112 ,soferul /victima/martorii nu stiu daca a fost pusa viata in pericol si oricum au obligatia (morala si legala dupa ) sa anunte .

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri
Pe 04.05.2016 at 18:50 green.kecske a scris:

Nevoia de adrenalină, teribilismul şi (mai ales) inconştienţa pot provoac victime pe şosele. Motocicliştii sunt răspunzători de 63% dintre accidentele rutiere grave, în care au fost implicaţi, aşa cum spun statisticile Poliţiei? 

motocicleta_accident_65580300.jpg

Statisticile Poliţiei arată că 65 de persoane şi-au pierdut viaţa, iar aproape 400 au fost grav rănite în tragediile provocate de motociclişti în anul ce a trecut.

............

Statisticile Direcţiei Rutiere arată că, anul trecut, motocicliştii au fost de vină pentru producerea a aproape 63% dintre accidentele grave în care au implicaţi.

Mulţi motociclişti recunosc că greşesc, dar spun că şi şoferii au partea lor de vină.

Nu este concludenta clasificarea numai pe accidentele grave .

Sunt cu mult mai multe accidente (poate de zece ori mai multe) , cauzate  șoferi , dar care nu sunt accidente grave . Personal am patit-o de cateva ori  . Multe nici nu sunt raportate . Ce sa mai vorbim de șoferițe care sunt un mare , mare pericol in trafic . Aceasta stare de dusmanie  o creeaza si colegii nostri motociclisti prin ifosele si aerele pe care si le dau in trafic creând o stare conflictuala cu ceilalti perticipanti la trafic .

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Da, sunt motociclicsti de genul acela . Dar cand te loveste careva si pierzi notiunea directiei spatiale devi un pic nervos... in plus o motocicleta e mai putin stabila dinamic decat o masina; o logica simpla ne arata ca 60CP pe 200kg are alta dinamica decat 60CP la 1000kg .

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×