Mergi la conţinut
green.kecske

articole Instalatie facuta manual pentru gresat lantul

Recommended Posts

Din experienţa altor motociclişti internauţi (Stănilă Mihai), am aflat că poţi fabrica o instalaţie automată de gresat lanţul motocicletei, chiar la tine acasă. Piesa principală este electrovalva auto de pe canistra de carbon (50 de lei la dezmembrări).

8.JPG

La achiziţie trebuie să fie închisă (când sufli) în ambele sensuri, iar conectată la 12V se deschid. Valvele au în general cele 2 ştuturi orientale la 180 grade, a mea este le 90 grade. "Creatorul" invenţiei recomandă achiziţionarea de la VW Audi, care sunt Bosh. Audi B3 şi B4 de 1,8 au şi mufa de alimentare cu 2 conductori lungi de 80-90 cm. Se evită folosirea unui robinet care poate fi uitat deschis, golind instalaţia şi poluând inutil. 

2.JPG
Robinet de acvariu (1,5lei) pentru reglarea numărului de picături pe unitate de timp

3.JPG
Furtun pe post de recipient/rezervor de ulei, 1,25 m cu 3lei/m

4.JPG
Dop de realimentere cu oriviciu de depresurizare (de la pix) a instalaţie

5.JPG
  
6.JPGFurtunaşul va trece pritr-o perforaţie mai mică, astfel încât să stea fix în piesa de plastic ce protejeaza lanţul, iar în capăt va fi picuratorul.

Furtunaşul e puţin rigid şi este tot de la dezmembrări.

7.JPG

Plusul este luat de pe întrerupătorul stopului de frână, care este legat la contact, iar minusul de pe bornă. Unul dintre poli va fi luat de pe senzorul de cric.

Instalaţia funcţionează cu succes de vreo 5 mii de kilometri, iar consumul de ulei este cam de100ml/2-3mii km. Poziţia picurătorului (care nu e deloc sofisticat, dar îşi face treaba) nu este întâmplătoare, când a fost montat cu 2 centimetri mai aproape de lanţ a fost retezat imediat.

Deasemenea, rezistenţa a fost montată preventiv pentru a nu supraîncălzi electrovalva. 

Pentru montaj nu trebuie să fii mecanic sau electrician, trebuie să găseşti un + pe instalatie, + care trece prin contactul cu cheie şi un - de la borna pe care se pune rezistenţa.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Singura imbunatatire este capatul de picurare. Este o conducta de cupru fixata pe bascula care ajunge la aproximativ 1-2 mm de foaie, fiind inclinata la aun unghi de 30-40 grade fata de orizontala. Pe interiorul conductei este un colier de plastic ("soricel") care atinge foaia si care conduce uleiul pe foaie. Daca te bagi cu mobra prin craci sau vegetatie capatl de picurare sta fix. Dupa 20-25 mii km am mutat instalatia pe un Tenere 2010 (alimentara de la luminile de pozitie care trec prin contact)si functioneaza ok si acolo, ocazie cu care am renuntat la rezistenta si electrovalva nu are probleme de supraincazire(este ok si dupa 16 mii km). Ulei am pus de motor sau transmisie ce aveam prin garaj, dar pe viitor voi folosi ulei de lant de la Stihl, 12 lei sticla, pare un ulei reciclat dar cu ceva adeziv ca cel din sprayul de lant.Care vreti poze sa imi aduceti aminte PM. Mihai

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×