Mergi la conţinut
green.kecske

articole Rodarea placutelor de frana noi

Recommended Posts

Multă lume ignoră acest aspect şi, din această cauză, se zice că se pierde foarte mult din capacitatea de frânare a plăcuţelor noi. De asemenea, din cauza nerodării plăcuţelor apar vibraţii şi scârţâturi. Se ştie că fiecare tip de plăcuţă necesită o altă procedură de rodaj. 

motorcycle-disc-brake.jpg

Placuţele de frână nerodate nu îşi ating potenţialul maxim de frânare niciodată.

Având în vedere că am auzit tot felul de poveşti în legătură cu rodajul plăcuţelor de frână, cele mai multe guri nerecomandând niciun rodaj, am aflat următoarele:

Procedura normală de rodare a plăcuţelor noi SBS HS constă în montarea acestora şi folosirea uşoara a frânelor la primele 150-200 de frânări, pentru a obţine un contact perfect între plăcuţă şi suprafaţa discului. Mergi cu viteză mică, fără să forţezi frânele prea mult (viteză mică, presiune mică asupra manetei de frână şi temperatură mică a frânelor). Această procedură este de ajuns pentru a îndepărta materialul depus pe disc de la plăcuţele anterioare. Astfel se realizează contactul perfect între plăcuţă şi disc, eliminând eventualele probleme de supraîncălzire a frânelor. 

Nu ar fi rău să cureţi etrierele cu apă, săpun şi o periuţă moale. Ar prinde bine şi o peliculă fină de "brake grease" pe partea vizibilă a pistonului. Brake cleaner-ul nu e recomandat pentru părţile din cauciuc ale etrierelor (garnituri etc.), dar discurile de frână se pot degresa cu brake cleaner.

Scopul principal al rodajului este transferul de material de pe plăcuţa cea nouă pe disc şi formarea pe acesta (pe disc) a unui strat fin de material, care să confere aderenţă. Pentru aceasta, frânele trebuie aduse în temperatură, iar frânările (primele 150-200) se fac fără opriri totale (pe cât posibil), doar încetiniri, pentru că supraîncălzirea sau răcirea bruscă poate duce la depozite inegale de material pe disc.

În rodaj nu se frânează până la oprire, pentru că plăcuţele şi discurile fierbinţi aflate în contact fără frecare (cu motocicleta oprită) pot genera depuneri foarte urâte pe discuri, dăunând componentelor şi scăzând considerabil forţa de frânare.

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×