Mergi la conţinut
green.kecske

articole Lectii de pilotaj la BMW Motorrad Track Days

Recommended Posts

Motocicliştii sunt conştienţi de diferenţele foarte mari între mersul pe stradă şi pilotarea unei motociclete pe circuit. În această ultimă circumstanţă, majoritatea deprinderilor învăţate la şcoala de şoferi sau în experienţa de pe stradă sunt nefolositoare, iar acesta a fost unul dintre motivele pentru care BMW Motorrad România a ogranizat un eveniment ”Track Days” în care şi-a invitat clienţii să testeze modelele mărcii pe circuitul Motor Park de la Adâncata.

photoliu0134.jpg

Astfel, timp de mai multe zile, doritorii au putut acumula experienţă pe circuit la ghidonul unor motociclete precum R1200 GS, S1000 XR, S1000 R, R1200 RS, R1200 RT, S1000 RR sau R1200 R. Şi nu oricum, ci ghidaţi de un cuplu de specialişti format din Marius Băcilă, instructor BMW Motorrad şi Cătălin Cazacu, pilot profesionist, campionul Romanian Superbike care ”aleargă” pe un BMW S1000 RR.

Astfel, pe circuit uscat sau în condiţii de ploaie, Băcilă şi Cazacu au ieşit pe traseu cu cursanţii şi au explicat trasele ideale ale circuitului Motor Park, felul în care trebuie abordat un viraj, poziţia corectă pe motocicletă, cum se fac frânările şi cum se stă în şa pe linie dreaptă. Ieşirea pe circuit a fost precedată de şedinţe de teorie, aşa cum puteţi vedea în video-ul de mai sus, şedinţe în care cei doi au explicat diferenţele între mersul pe stradă şi cel de pe circuit.

photoliu0330.jpg

Puncte din discursul lui Marius Băcilă

- Frânarea de urgenţă pe stradă trebuie să implice foarte mult frâna faţă. Frâna faţă face 90% din treabă în cazul unei frânări de urgenţă. Pe circuit mai contează şi felul în care eliberăm frâna, pregătirea pentru următorul viraj.
- La frânare, motocicleta trebuie să fie dreaptă pentru maximum de aderenţă. Trebuie să punem cât mai puţină greutate în ghidon, deci să ne ţinem cu genunchii de rezervor.
- Virarea în motociclism se face ferm şi precis doar prin countersteering. Adică printr-un impuls dat ghidonului în dreapta, pentru a vira în dreapta şi invers. Mutatul corpului pe interior ajută să virăm, dar nu iniţiem aşa virajul. 

photoliu0136.jpg

Punctele din discursul lui Cătălin Cazacu

- În afara momentului când sunt acţionate comenzile motocicletei, picioarele trebuie sprijinite pe scăriţe cu vârful. 
- Poziţia părţii de jos a corpului e cea care influenţează motocicleta. Fundul nu îşi schimbă poziţia decât atunci când motocicleta este dreaptă!
- Genunchiul se pune pe jos pentru a controla înclinarea motocicletei. Se foloseşte şi pentru a redresa motocicleta, apăsând în genunchi ai o şansă să salvezi motocicleta

Poziţia corectă este cu picioarele strânse pe rezervor, dar după foarte multe ture devine obositor. Pe linie dreaptă e important să stai ascuns, iar o poziţie corectă îţi permite să eviţi un voblaj împingând în genunchi.

Tot timpul două degete pe maneta de frâne. ABS-ul ne permite să frânăm mai puternic, dar nu înseamnă că poate fi abuzat. E foarte uşor ca faţa să plece dacă e aplecată şi frâna e forţată. Apăsarea maximă a frânei se face când motocicleta e dreaptă.

 

 

Distribuie această postare


Link la postare
Distribuie pe alte site-uri

Creează un cont sau autentifică-te pentru a comenta

Trebuie să fii membru pentru a putea lăsa comentarii

Creează un cont

Înregistrează-te în comunitate. Este uşor!

Înregistrare

Autentifică-te

Ești deja membru? Autentifică-te aici.

Autentificare


  • Recent activi   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează pagina.

×